abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_30688584
quote:
Op zondag 18 september 2005 01:08 schreef DeGroeneRidder het volgende:


Je zou natuurlijk ook kunnen zeggen dat er een maatschappelijk probleem is wanneer mensen het maatschappelijk leven met publiek geld willen financieren.
met alle respect, maar fouter kun je bijna niet zitten...

Als er iets is waarvoor 'publiekelijke gelden' bestemd zijn, is het juist voor het mogelijk maken van een 'maatschappelijk leven'...

Bedenk goed dat de oudste menselijke gemeenschappen (eigenlijk vanaf de uitvinding van de landbouw en de oudste stedelijke leefvormen in klein-azie) juist ontstonden doordat een groep individueen juist sterker waren door bepaalde activiteiten te koppelen ...

Als je vind dat dat enkel op individuele basis gefinancierd moet worden, pleit je voor een imho te ver doorgeslagen individualisme,
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_30691708
quote:
Op zondag 18 september 2005 09:43 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Bedenk goed dat de oudste menselijke gemeenschappen (eigenlijk vanaf de uitvinding van de landbouw en de oudste stedelijke leefvormen in klein-azie) juist ontstonden doordat een groep individueen juist sterker waren door bepaalde activiteiten te koppelen ...
Niet omdat ze samen sterker waren, maar omdat men op die manier het eigen belang kon beschermen.
  zondag 18 september 2005 @ 12:42:41 #43
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_30692058
quote:
Op zondag 18 september 2005 09:43 schreef RM-rf het volgende:

[..]

met alle respect, maar fouter kun je bijna niet zitten...

Als er iets is waarvoor 'publiekelijke gelden' bestemd zijn, is het juist voor het mogelijk maken van een 'maatschappelijk leven'...

Bedenk goed dat de oudste menselijke gemeenschappen (eigenlijk vanaf de uitvinding van de landbouw en de oudste stedelijke leefvormen in klein-azie) juist ontstonden doordat een groep individueen juist sterker waren door bepaalde activiteiten te koppelen ...

Als je vind dat dat enkel op individuele basis gefinancierd moet worden, pleit je voor een imho te ver doorgeslagen individualisme,
"Maatschappelijk leven" veronderstelt een draagvlak in de samenleving, een belangrijk deel van bovenstaande clubjes bestaan omdat ze subsidie krijgen en niet om een andere reden.

De geschiedenis van de ouste menselijke gemeenschappen hierbij halen lijkt me niet zinvol. Als een groep individuen samen iets wil organiseren dan hebben ze daar vast wel wat voor over en betalen ze het zelf maar. Dat is het uitgangspunt. Dat het begrip (quasi-)collectieve goederen, het bouwen van wegen en versterken van dijken en subsidie aan het Rijksmuseum bevat zal niemand in twijfel trekken, maar allerlei belangengroepjes financieren hoeft echt niet door de overheid betaald te worden.

Wat bedoel je met financiering op individuele basis? Dat haal ik niet uit de post van DeGroeneRidder.

[ Bericht 2% gewijzigd door Tarak op 18-09-2005 12:51:34 ]
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
pi_30692157
quote:
Op zondag 18 september 2005 00:44 schreef Tarak het volgende:

[..]

En weet je wat er gebeurd met de allochtone gemeenschap als ze geen geld meer krijgen en zo een zachte dood sterven?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als de allochtone gemeenschap veel waarde hecht aan deze clubjes dan kunnen ze een collecte houden.
Dat is nogal kortzichtig want clubs als Forum en Islam en Burgerschap zijn er helemaal niet alleen voor de allochtone gemeenschap maar voor de totatale gemeenschap.

Kijk, je kunt principieel tegen subsidies zijn, dat proef ik bij EW maar dat is dan een wat andere discussie.
  zondag 18 september 2005 @ 12:49:02 #45
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_30692248
quote:
Op zondag 18 september 2005 12:45 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat is nogal kortzichtig want clubs als Forum en Islam en Burgerschap zijn er helemaal niet alleen voor de allochtone gemeenschap maar voor de totatale gemeenschap.

Kijk, je kunt principieel tegen subsidies zijn, dat proef ik bij EW maar dat is dan een wat andere discussie.
islam en burgerschap is al opgeheven en sadik gaat het ook lastig krijgen met forum. verdonk is al vergevorderd dat deze nonsens gesloten wordt.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zondag 18 september 2005 @ 12:55:49 #46
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_30692446
quote:
Op zondag 18 september 2005 12:45 schreef SCH het volgende:

Kijk, je kunt principieel tegen subsidies zijn, dat proef ik bij EW maar dat is dan een wat andere discussie.
Wie is EW?
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
pi_30692539
ExtraWaskracht
  zondag 18 september 2005 @ 15:11:54 #48
57381 DeGroeneRidder
Compassionate Conservatism
pi_30696669
quote:
Op zondag 18 september 2005 09:43 schreef RM-rf het volgende:

[..]

met alle respect, maar fouter kun je bijna niet zitten...

Als er iets is waarvoor 'publiekelijke gelden' bestemd zijn, is het juist voor het mogelijk maken van een 'maatschappelijk leven'...

Bedenk goed dat de oudste menselijke gemeenschappen (eigenlijk vanaf de uitvinding van de landbouw en de oudste stedelijke leefvormen in klein-azie) juist ontstonden doordat een groep individueen juist sterker waren door bepaalde activiteiten te koppelen ...

Als je vind dat dat enkel op individuele basis gefinancierd moet worden, pleit je voor een imho te ver doorgeslagen individualisme,
Begrijp me niet verkeerd, met maatschappelijk leven bedoel ik eigenlijk het sociale leven. Ik heb er absoluut geen probleem mee dat de overheid dingen financiert als gezondheidszorg, onderwijs, politie, brandweer, infrastructuur etc. of dat de overheid aan inkomensherverdeling doet. Ze moet dat wat mij betreft zelfs doen. Maar als elke curlingclub, jeneverclub, fanfare, heemkundige kring etc hun activiteiten kunnen laten financieren door belastingsbetalers waarvan velen niet geïnteresseerd zijn in curling, jenever, fanfares of heemkunde, dan gaat het voor mij te ver.

Wanneer de overheid bv. geld geeft aan een theatergroep i.p.v. aan de organisatoren van bv. een monster truck race maakt ze voor de burgers een keuze die aan hen toekomt. Persoonlijk ga ik liever naar het theater dan naar het meer vulgaire entertainment, maar ik kan en mag mijn preferenties niet opdringen aan anderen, a fortiori niet via de staat.

Ander voorbeeld is de "feestcheque" die Vlaanderen de laatste jaren geeft aan iedereen die op 11 juli een buurtfeest organiseert. Nu, in mijn geval is "Vlaming" geen deel van mijn identiteit (hoewel niemad het zou betwisten indien ik mezelf als Vlaming zou beschouwen), maar dat terzijde. Mijn mening is dan indien mensen dat geld liever gebruiken om een Playstation te kopen en associaal in een donkere kamer zitten te gamen, ze dat moeten kunnen doen. Nu kan je natuurlijk denken dat ik harteloos ben en vijandig sta tegenover het sociale weefsel, maar dat is niet waar. Het sociale weefsel is m.i. iets voor de burgers zelf, niet iets voor burgers die als kleine kinderen door de staat gechaperoneerd worden. Laat de mensen maar zelf hun maatschappelijk leven vormgeven. Indien dan niet iedereen lid kan zijn van de curlngclub, de jeneverclub, de fanfare of de heemkundige kring, moet de staat maar meer aan inkomensherverdeling doen, maar ze mag geen waardenkeuzes maken voor de burger.

[ Bericht 0% gewijzigd door DeGroeneRidder op 18-09-2005 15:28:53 ]
-6- Gehoorzaam de wetten van de HERE, uw God. Volg Zijn weg en heb ontzag voor Hem.
  zondag 18 september 2005 @ 15:35:57 #49
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_30697327
quote:
Op zondag 18 september 2005 15:11 schreef DeGroeneRidder het volgende:

[..]

Wanneer de overheid bv. geld geeft aan een theatergroep i.p.v. aan de organisatoren van bv. een monster truck race maakt ze voor de burgers een keuze die aan hen toekomt. Persoonlijk ga ik liever naar het theater dan naar het meer vulgaire entertainment, maar ik kan en mag mijn preferenties niet opdringen aan anderen, a fortiori niet via de staat.
En hoeveel gaat er in de praktijk naar de Jeneverclub? Maw, gaat het hier om veel geld of om een principekwestie?
Verder had ik de indruk dat het bij sportclubs ed. veelal om investeringen ging die de club zelf niet zomaar kan opbrengen maar welke wel zeker een basis hebben. Bijvoorbeeld een nieuw kunstgrasveld voor de hockeyclub, waarbij het eigenlijk altijd in drie delen wordt gefinancierd. Door de club zelf, door de sponsors en door de overheid. M.I. een goede zaak.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  zondag 18 september 2005 @ 15:44:50 #50
57381 DeGroeneRidder
Compassionate Conservatism
pi_30697572
quote:
Op zondag 18 september 2005 15:35 schreef kingmob het volgende:

[..]

En hoeveel gaat er in de praktijk naar de Jeneverclub? Maw, gaat het hier om veel geld of om een principekwestie?
Principekwestie.
quote:
Verder had ik de indruk dat het bij sportclubs ed. veelal om investeringen ging die de club zelf niet zomaar kan opbrengen maar welke wel zeker een basis hebben. Bijvoorbeeld een nieuw kunstgrasveld voor de hockeyclub, waarbij het eigenlijk altijd in drie delen wordt gefinancierd. Door de club zelf, door de sponsors en door de overheid. M.I. een goede zaak.
Als ik een nieuw huis wil dat ik niet kan betalen, gaat de overheid daar dan een derde van betalen? Waarom zou het dan voor privé-clubjes anders moeten zijn? Nu kan je natuurlijk zeggen dat het i.c. gerechtvaardigd is, aangezien de samenleving belang heeft bij gezonde burgers, maar toch... Er zijn voldoende sporten die even bevorderlijk zijn voor de volksgezondheid, maar die zich niet lenen tot het doen van grote investeringen... zou de overheid dan niet evenzeer een derde van de prijs van iemands loopschoenen moeten betalen? Overigens kan je de volksgezondheid veel beter bevorderen door mensen simpelweg verantwoordelijkheid te doen nemen voor ongezond gedrag (vetbelasting, suikerbelasting, rood-vlees-belasting, rookbelasting, alcoholbelasting, autobelasting,...)
-6- Gehoorzaam de wetten van de HERE, uw God. Volg Zijn weg en heb ontzag voor Hem.
  zondag 18 september 2005 @ 15:49:43 #51
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_30697713
quote:
Op zondag 18 september 2005 15:44 schreef DeGroeneRidder het volgende:

[..]

Principekwestie.
[..]

Als ik een nieuw huis wil dat ik niet kan betalen, gaat de overheid daar dan een derde van betalen? Waarom zou het dan voor privé-clubjes anders moeten zijn? Nu kan je natuurlijk zeggen dat het i.c. gerechtvaardigd is, aangezien de samenleving belang heeft bij gezonde burgers, maar toch... Er zijn voldoende sporten die even bevorderlijk zijn voor de volksgezondheid, maar die zich niet lenen tot het doen van grote investeringen... zou de overheid dan niet evenzeer een derde van de prijs van iemands loopschoenen moeten betalen? Overigens kan je de volksgezondheid veel beter bevorderen door mensen simpelweg verantwoordelijkheid te doen nemen voor ongezond gedrag (vetbelasting, suikerbelasting, rood-vlees-belasting, rookbelasting, alcoholbelasting, autobelasting,...)
Nouja, een sportclub is niet alleen voor de sport, maar ook een belangrijke sociale plek in de meeste gemeenschappen. De meeste dingen kunnen idd prima door de leden zelf betaald worden, maar bepaalde uitgaven zijn daar toch iets te hoog voor.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  maandag 19 september 2005 @ 03:17:22 #52
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_30717436
Weg met subsidie!
pi_30717472
quote:
Op zondag 18 september 2005 15:49 schreef kingmob het volgende:

[..]

Nouja, een sportclub is niet alleen voor de sport, maar ook een belangrijke sociale plek in de meeste gemeenschappen. De meeste dingen kunnen idd prima door de leden zelf betaald worden, maar bepaalde uitgaven zijn daar toch iets te hoog voor.
Dus het is het niet waard?
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_30718658
Iemand die stelt dat subsidies alleen aan clubjes gegeven moet worden, waar hij het mee eens is
  maandag 19 september 2005 @ 10:34:38 #55
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_30720186
quote:
Op maandag 19 september 2005 03:28 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Dus het is het niet waard?
Ik zie niet echt waar het woord 'dus' vandaan komt. Jij vindt het het niet waard, maar dat volgt niet logisch uit het feit dat ik zeg dat ze het niet kunnen betalen, anders waren subsidies het nooit waard als dat het criterium was.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  maandag 19 september 2005 @ 10:38:37 #56
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_30720253
quote:
Op maandag 19 september 2005 09:04 schreef Vhiper het volgende:
Iemand die stelt dat subsidies alleen aan clubjes gegeven moet worden, waar hij het mee eens is
Dan ben je snel uitgeluld inderdaad.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_30721669
Als je eerst zorgt voor cijfers (geil je normaal toch altijd zo op?) Dan kunnen we daarna praten over de onderbouwing en jouw persoonlijke finaciele bijdrage aan deze groepen .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_30721899
quote:
Op maandag 19 september 2005 10:34 schreef kingmob het volgende:

[..]

Ik zie niet echt waar het woord 'dus' vandaan komt. Jij vindt het het niet waard, maar dat volgt niet logisch uit het feit dat ik zeg dat ze het niet kunnen betalen, anders waren subsidies het nooit waard als dat het criterium was.
Je stelt dat bepaalde uitgaven te hoog zijn, en dat het geld wat je eraan uit zou geven daartoe niet toereikend is. Dus, wat er gedaan moet worden betaalt men niet, want zoveel geld is het blijkbaar niet waard.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  dinsdag 20 september 2005 @ 01:09:46 #59
99433 Tup
Tupperwaar
pi_30746838
quote:
Op zondag 18 september 2005 00:20 schreef Great_Expectations het volgende:
Wat kunnen mensen toch lullen over zaken waar ze totaal geen verstand van hebben. .
Ik had de feiten natuurlijk moeten controleren, ik neem aan dat je begrijpt dat dit nog niet betekent dat bedrijven geen geld over de balk smijten. Ik denk bijv. aan reintegratiebedrijven.
Wasserwunderland
  zondag 25 september 2005 @ 17:59:53 #60
119078 McCarthy
communistenjager
pi_30921382
En onderstaande clubs kunnen imo ok wel fluiten naar hun geld
quote:
Op zaterdag 24 september 2005 23:32 schreef rutger05 het volgende:
Ik kijk er niet van op dat weinig mensen hebben gedemonstreerd. Het strenge vreemdelingenbeleid en het zich realistischer opstellen richting kernenergie is juist regeringsbeleid, waar ik en ik denk ook veel andere mensen achter kunnen staan. Deze demonstratie was net zo'n kansloze actie als 'Genoeg is genoeg'. Bij veel Nederlanders zijn echter gelukkig de ogen zo onderhand wel geopend voor de werkelijkheid.

Veel deelnemende organisaties aan deze demonstratie hebben een links-radicale signatuur. Er waren wel een paar fatsoenlijke organisaties bij, waarvan ik niet begreep dat zij met deze rotzooi geassocieerd wensten te worden. Klik op de link deelnemende organisaties en oordeel zelf: http://www.keerhettij.nl/keerhettij/organisaties.htm
->
quote:
Bij het platform Keer het Tij zijn ruim 500 landelijke en lokale maatschappelijke organisaties aangesloten die tezamen meer dan een half miljoen leden hebben.
Organisaties die ook toegevoegd willen worden aan onderstaande lijst kunnen zich hier aanmelden.
Organisaties die zich aansluiten bij Keer het Tij onderschrijven daarmee tevens de oproep van het platform.
Organisaties die zijn aangesloten bij Platform Keer het Tij:

1 Mei Komitee
8 Maartteam Schouwen-Duiveland
ABVA/KABO FNV BLG Weener Groep
ABVAKABO/Utrecht-oost
A.C.A./Biso na biso
ACAT Nederland (Actie van Christenen voor de Afschaffing van Martelen en de Doodstraf)
Actiegroep Blinden en Slechtzienden (ABS)
Agrarisch Cultuurgoed
Aknarij
AKUI, aksi kemanusiaan untuk indonesia
AKSI
Aktiecommite Brandweer Amsterdam
Aktiegroep Genoeg is Genoeg
Actiegroep Tekeer tegen de isoleer!
Actiegroep Verdonkenintegratie
Akties Tegen Kernwapens
Alert, Fonds voor jongerenactiviteiten
Alert!/ATTAC
Amazigh beweging in Nederland
AMOK-Nijmegen
Amsterdam Anders/De Groenen.
Amurka
ANELA
ANGO - Delft
Animal Freedom Stichting
Animal Frontline
Anti Discriminatie Buro Heerlen-Kerkrade
AK2000, Anti Kapitalisten 2000M
Amsterdams Ballon Gezelschap
Anti Oorlogs Comite Leiden
Apeldoornse Woon en Werkgemeenschap Villa Welgelegen
Arabische Europese Liga Nederland
Arbeidsongeschikten Platform Limburg
Arbeiders Communistische Partij van Iran
Arme Kant van Nederland/EVA
Armoede op het Platteland
Arnhem Hiphop
AsielActie
ASKV/Steunpunt vluchtelingen
Associatie Migratie & Ontwikkeling
Associatie Migratie en Ontwikkeling Targuist
Associatie van de Iraanse studenten in Nederland
ATKB, Vereniging van Vrouwen uit Turkije
Atoomvrijstaat
ATTAC Den Haag
ATTAC Tilburg
ATTAC Nederland
Arbeidspastoraat DISK-Amsterdam.
Autonome Jongeren Organisatie voor Latijns-Amerika (Ojalá)
autonoom centrum amersfoort
Badzout, politiek-cultureel café Amsterdam
Bangladesh Groep Nederland
balkenende-stop.nl
Basisberaad GGZ
Belangenvereniging Baanloze Scheepsbouwers/Baanderij.
Belangen van Consument
Belangenvereniging WAO en andere uitkeringsgerechtigden Zaanstreek
BioFair
BIR-KAR Eindhoven
Blauwe aanslag (St.Betaalbare volkshuisvesting)
Bosniaks St."MOST"
Breed Platform Palestina
Bord Voor Je Kop studenten van de Rietveld Academie
Bureau Ver(?)antwoord
Bureau Zwart?werk.
Chronisch zieken en Gehandicapten Raad
Clientenbond in de Geestelijke Gezondheidszorg (GGZ)
Clienten Centrum Limburg
clientenraad
Cliëntenraad Riagg rijnmond noord west
Cliëntenraad SoZaWe Groningen
CBV, Centrum Buitenlandse Vrouwen Tilburg
Collectief Kunstwerk 'Goed-Bezig'
Comite Witte Illegalen Den Haag
CEO, Corporate Europe Observatory
CIDA, Centrum voor Informatie en Documentatie Assyrie
Communistische Arbeiders Partij van Irak
Communistische Jongeren Beweging
COS Fryslân, centrum voor internationale samenwerking
COS Drenthe
COS Gelderland
COS west en midden brabant
CRAN: Coördinatie Raad Albanezen in Nederland
Da Gaia, multi-culturele muzikale band
DAP (Drents Antikapitalistisch Platform)
De Buitenwacht, Dordrecht
De Burger Beweging Nederland
De Groenen
De Kromme Rijn, scholingsinstituut voor Ondernemingsraden.
De Maat Is Vol (Actiecomite gehandicapten)
De Wereld is niet te koop, platform voor een andere globalisering
DHD, Democratische Volksvereniging
Diaconie Dekenaat Delflanden
DIDF (Federatie van Democratische Verenigingen van Arbeiders uit Turkije in Nederland)
DIDF-AMERSFOORT (Werkgroep)
DISK,Landelijk Bureau
Drugspastoraat Den Haag
Dokhtarak
Dusabane - Nieuwe Generatie van Rwanda
DWARS Amsterdam
DWARS Amstelveen
DWARS Apeldoorn
DWARS Groningen
DWARS Limburg
DWARS Rotterdam
DWARS Zeeland
DWARS Zwolle
Dwars door de Buurt
DWARS, GroenLinkse Jongerenorganisatie (landelijk)
EARN kaderwerkgroep FNV-bonden
Ecologische studenten wageningen
E.D.Y.U. ( Eritrea Demcratic Youth Union)
Ekozine
Emcemo, Euro Mediteraan Centrum Migratie & Ontwikkeling
EmpeSaartjes.nl
Eranova, Internet beweging.
Eritreans For Justice and Democracy-Benelux
Euromarsen Deventer.
Euromarsen Dordrecht
Euromarsen tegen werkloosheid en uitsluiting.
European Youth For Action
Europese stichting Joris Ivens
EVA (Economie Vrouwen Armoede) Arnhem
EVA Provinciaal Gelderland
Evert Vermeer Stichting
FAVON, Federatie van Afghaanse Vluchtelingen Organisaties in Nederland
Fedaian (Minority)- Iran
Filippijnengroep Nederland (1)
Filippijnengroep Nederland (2)
FNV Amsterdam
FNV Haarlem
FNV Bouw Haarlem
FNV Rotterdam
Franciscaanse Vredeswacht
Fries Vredes Platform
Gehandicaptengroep SP
Gehandicapten en ouderenvervoer
Gescheiden Vaders Nederland
GroenLinks(landelijk)
50+-plusgroep van GroenLinks
GroenLinks Amsterdam
GroenLinks Amsterdam binnenstad
GroenLinks Amsterdam Oud Zuid
GroenLinks Amstelveen
Groenlinks Apeldoorn
GroenLinks Breda
GroenLinks Beuningen
GroenLinks Culemborg
GroenLinks Drechtsteden
GroenLinks Drenthe
GroenLinks Echt-Susteren
GroenLinks Eindhoven
GroenLinks Emmen
GroenLinks Gorinchem
GroenLinks afdeling Haarlem
GroenLinks Heemskerk
GroenLinks Heerhugowaard
GroenLinks Maastricht
GroenLinks Medemblik
GroenLinks Middelburg
GroenLinks, gemeenteraadsfractie Nijmegen
GroenLinks Oosterhout
GroenLinks Roosendaal
Groen Links Schoonhoven
GroenLinks Sittard-Geleen
GroenLinks Tilburg
GroenLinks fractie Valkenswaard
GroenLinks Veenendaal
GroenLinks Velsen
GroenLinks Venlo
GroenLinks Vlaardingen
GroenLinks Vlissingen
GroenLinks Voorne
GroenLinks Wageningen
Groenlinks Wormerland
GroenLinks Spijkenisse
GroenLinks Zoetermeer
GroenLinks Zwolle
GSB, Groninger Studentenbond
Gronings Comite Stop de Oorlog.
GVO, Gespecialiseerd Vormings- en Ontspanningswerk
Haagse stadspartij jongeren
Haags Vredes platform
Heerengenootschap Oppe Kiejbus
Hervormde Diaconie Amsterdam
Het instituut voor Eenvoud
Het Inter-Lokaal (Nijmegen)
HIRDA, Somalische gemeenschap in NL
H.I.J.O.S
HTIB, Turkse arbeidersvereniging in NL
HTIF
Humanitas
HVB, Humanistisch Vredesberaad
Human Rites, band
Huurdersvereniging Amsterdam
Huurdersvereniging De Pijp
Ierland Komitee Nederland
Ik Wil Werken
Indische ouderen organisatie
IFIR, International Fedaration of Iranian Refugees-Netherlands
Indonesia House
Intercultureel & Muzisch Instituut
Internationale Socialisten
Internationale Vrije Vrouwen Stichting
Interkerkelijke Stichting Kerken en Buitenlanders
Iraanse Studenten Associatie
IUR (Islamitische Universiteit Rotterdam)
INZET, Vereniging voor Noord-Zuid campagnes
IRENE, International Restructuring Education Network Europe
IUR (Islamic University)
JNM afdeling de Vuurvlinder
Jonge Socialisten Haarlem
Jongeren Milieu Actief (JMA)
JS Rijnmond
JongerenOrganisatie Beroepsonderwijs (JOB)
Jonge Uitkeringsgerechtigden Kollektief
Jonge Socialisten in de PvdA.
Jongeren voor Palestina
Just Act
Kerk en Vrede
Kerk en Werkgroep Amsterdam Noord.
Stichting KIOZ
Kleintje Muurkrant
Klientenraad SoZaWE Utrecht
Komitee Amsterdam Tegen Verarming.
Komitee Marokkaanse Arbeiders in Nederland (KMAN).
KURF, Komitee Utrecht tegen Racisme en Fascisme
Komitee Vrouwen en de bijstand/EVA Amsterdam
Kort en Bondig, de andere vakbond!
Kroesje
kraakspreekuur (infopunt)
KSU Den Bosch
Kunstenaars kolonie Ruigoord
LAMON, Land. netwerk van Marokaanse org. in Nederland.
Landelijke Ama-Raad
Landelijke campagne tegen de identificatieplicht
Landelijk Netwerk CliëntenOverleg
LHUMP, Landelijk Hogeschool en Universitair Milieuplatform
Landelijk Ongedocumenteerden Steunpunt (stichting LOS)
Landelijk Steunpunt Vrouwen en de Bijstand
Landelijke Studenten Vakbond LSVB
Landbouwwerkgroep GroenLinks
LAC, Latijns Amerika Centrum.
LAVA, landelijke actie voor asielzoekers
Leefgemeenschap de Hobbitstee
Leef-werkschool eigenwijs
Leiden Tegen Uitzetting
Leiderdorps platform tegen de oorlog
Leidse Studenten Belangenorganisatie
Leidse Werkgroep voor Palestijnse Belangen
Linkse Boekhandel Rosa
Lokale Minima bond Arnhem
Mainline, gezondheids en preventiewerk druggebruikers.
MAMA CASH
Marx Spinoza Instituut i.o
Marokkaanse Culturele Vereniging Bades
Marokkaans jongeren centrum ARGAN
Marokkaanse vereniging Annour in Veenendaal
Marokkaanse Vrouwen Vereniging Nederland
Marokkaanse Muziek Stichting
ME-Fonds
meldpunt en netwerk Gezondheid en Milieu
meldpunt Misbruik Identificatieplicht
MDGH, Belangenvereniging Druggebruikers.
Milieudefensie (landelijk)
Milieudefensie Arnhem
Milieudefensie Delft
Milieudefensie Rotterdam
Milieudefensie Zaanstreek
Minimaplatform "de boodschappentas"
Minima Platform Noordenveld
Mixed-Couples.NL
Mondiaal Centrum Maastricht
Multicultureel Viva Venezuela
Nabard Culturele Associatie-NL
Nieuwe Communistische Partij - NCPN
Nieuwe Communistiche Partij/NCPN Afdeling Drenthe
Nederland Bekent Kleur.
Nederlands-Filippijnse Solidariteitsbeweging
Nederlands Platform Gentechnologie
NCIV, Nederlands Centrum voor Inheemse Volken
Nederlands Palestina Komitee
Nemo, belangenorganisatie van wandelaars
Nieuwe Arbeiderspartij Nederland/Rode Tribune
Nigerian Platform Netherlands.
Nivon Natuurvrienden NL
Nivon Jeugd & Jongeren
Oecumenische Diaconie Almere Haven
Offensief.
Oemnia Stichting
Omslag, werkplaats voor Duurzame Ontwikkeling.
Open Deur, Amsterdam
Ora et Labora, Kraakspreekuur Eindhoven
Palestijnse Gemeenschap in Nederland (PGN)
paradigm shift
Partij voor de Dieren
Partij voor solidariteit
Platform Duurzaam Geldrop
Platform Gehandicapten Waalwijk
Platform Minima Organistaties Haarlem
Platform Sociaal Beleid (PSB-HS)
Platform Sociaal Beleid (PSB-HS) Hoogezand-Sappemeer
Platform Stop de Oorlog tegen de Palestijnen.
Platform tegen de "nieuwe oorlog", afdeling Deventer e.o.
P.M.J.H. Promotie team Marokkaanse Jongeren Haarlem
Progressieve Partij Aalten
PvdA, Partij van de Arbeid (landelijk)
PvdA, Almere
PvdA, Amsterdam
PvdA, Anna Paulowna
PvdA, Apeldoorn
PvdA, Arnhem
PvdA, Baarn
PvdA, Delfshaven
PvdA, Delfzijl
PvdA, Geldermalsen
PvdA, Haarlem
PvdA, Heerenveen
PvdA, Heerhugowaard
PvdA, Hoorn
PvdA ,Hoevelaken-Nijkerk
PvdA, Leeuwarden
PvdA, Maarssen
PvdA, Nieuwegein
PvdA, Oosterhout
PvdA, Ouderkerk
PvdA, Overbetuwe
PvdA, Sittard-Geleen
PvdA, Winterswijk
Pinay sa Holland-GABRIELA
Poppodium Babylon Woerden
Partij van de Arbeid Zoetermeer
Propeller (de band)
PSUL werkgroep Armoede Limburg
PSP' 92
Radical Cheerleaders: Bunnies On Strike.
RDR International
Rechtshulp Rotterdam
Robin Hood
Reizigersvereniging ROVER
Reumapatiëntenver.Dordrecht e.o.
RISQ, Review of International Social Questions
Rood Leeuwarden
ROOD Utrecht
Rood, Vlaardingse jongeren binnen de SP
Rood Zuid-Limburg
Rood Zwolle
ROOS, jongerennetwerk PvdA Leiden
Roosendaal Tegen Oorlog
ROSA
RozeLinks, GroenLinks platform voor seksuele diversiteit
Samen tegen Racisme
SAP
Samenwerkingsverband Mensen Zonder Betaald Werk
Samenwerkingsverband tegen Verarming, Armoede en Verrijking.
Samenwerkingsverband Stop de wapenwedloop
Schaduwkabinet
Schrijvers voor kinderen
SMDNAkties
SMT (samenwerkingsverband van Marokkanen en Tunesiers).
Socialistisch Front Hengelo
Soedanese Gemeenschap Nederland
Somalie-Nederlandse Culturele Assocatie(SONECA)
SOS Kinderen Irak
SP (landelijk)
SP Aalten
SP Alkmaar
SP Alphen aan de Rijn
SP Best
SP Almere
SP Arnhem
SP Boxtel
SP Culemborg
SP afdeling Delft
SP Den Bosch
SP Deventer
SP Didam
SP Dongen
SP Dordrecht
SP Ede
SP Eindhoven
SP Geertruidenberg
SP Gorinchem
SP Gouda
SP Haarlem
SP Haarlemmermeer
SP-Heerlen
SP Helmond
SP afdeling Horst aan de Maas
SP Kerkrade
SP afdeling Leeuwarden
SP afdeling Maassluis
SP Moerdijk
SP Nieuwegein
SP Opsterland
SP Purmerend
SP Roermond
SP Rotterdam
SP Schiedam
SP Smallingerland e.a.
SP Sneek
SP-Steenwijkerland
SP afdeling Uden
SP Veenendaal
SP Vlaardingen
SP Vlissingen
SP Vught
SP Wageningen
SP Werkgroep Wormerland
SP Westelijke Mijnstreek
SP Zwolle
SP Zaanstreek
SP Zoetermeer
SP Rood
SP Rood Amersfoort
SP Rood Amsterdam
SP ROOD Arnhem
SP Rood Den Bosch
SP Rood Groningen
SP Rood Haarlem
ROOD Noord en Midden Limburg
Rood Rotterdam
SP Werkgroep Goeree-Overflakkee
Spijkenisse Platform Tegen de Nieuwe Oorlog
SSTN, Stedenband Tilburg-Matagalpa
Stek, voor stad en kerk
Steungroep ME en Arbeidsongeschiktheid
STEK-OASE
Steunpunt Illegalen Amersfoort
Steunpunt Mantelzorg Gooi en vechtstreek
Steunpunt St.Houvast Heerenveen
St.Alleenstaande Minderjarige Asielzoekers Humanitas SAMAH
St.Anu, landelijk centrum voor vrouwenzelfhulp
St.Aarde
St.Afghaanse jonge vrouwen in het buitenland
St.Algemeen Opvangcentrum IMPULS
St.Belangenbehartiging Indische Na-oorlogse Generatie
St.BEU (Bundeling Enschedese Uitkeringsgerechtigden)
St.Bolivariaanse Identiteit SBID
St.DE BARMHARTIGE SAMARITAAN
St.De Brug
St.Duurzame Solidariteit
St.Emmaus De Bilt
St.Experimenteel theater SPONK
St.Dominicana "Santo Domingo" (SDSD)
St.Gehandicapten Voorzieningen Nederland
St.Gered Gereedschap
St.Goed Vervoer Nederland
St."Het is genoeg geweest"
St.HNC
St.Jongerencentrum Ulu
St.KOM
Stichting Lawine
St.Legalize!
St.LPR, belangenorganisatie clienten ggz
St.Marokkaanse unie "Moultaqa"
St.Mensen in de Bijstand
St.Mevokind
St.Miljoenen Zijn Tegen (kernenergie).
St.Minplus Enschede
St.Mondiale Samenleving
St.Multiculturele Europese Generatie
St.Natuurvriendenhuizen
St.NIPAM
St.Ondersteuning Vakbonden VervoerssectorSOVV
St.Pejwak (zelforgainsaties/tijdschrift in Farsi).
St.Platform Aandelen Lease
St.Release-Utrecht
St.searchweb
St.Sonido
St.VAST
St.Vluchtelingenwerk Amsterdam
St.VluchtelingenWerk Rijswijk
St.Vluchtelingen in Nood
St.Vluchteling Onder Dak
St.Vluchtelingenzorg Wûnseradiel
St.Voilà/uitzendbureau PUK.
St.voor KSA/Pauluskerk
St.Vredesburo Eindhoven
St.Welzijn Westerpark Amsterdam
St.Wijkwerk
St.WIN NEDERLAND
Studentenvakbond AKKU, Nijmegen
SUN, Studenten Unie Nederland
Sun Enschede
Sunwoofer (poprock band)
Tandem
Theater Organisatie voor Vluchtelingenkinderen (TOV)
The BipsPunk-Rock
TIE Netherlands (Transnationals Information Exchange)
T K I PTürkiye Komünist Isçi Partisi
ToF EnZo afdeling oost
Turkse arbeiders en studenten vereniging
Turkse Studenten Vereniging TSV.
Turks/Nederlands Mensenrechten Vereniging
ugo werk groep [fnv]
Uitgeverij Genoeg
UNEM (marokkaanse studentenvereniging Amsterdam)
United for Intercultural Action
UvAViN
UVEZ: Utrechtse vrouwen voor economische zelfstandigheid
Valkenswaard Anders//De Groenen
Varkens in Nood
VD Amok
Ver. Basisinkomen
Ver.BUS
Ver.Bijstandsbond Amsterdam
Ver.Boekkafe De Roode Hond
Ver.Solidair
Ver.van ouders en verwanten van mensen met een verstandelijke handicap
Vijftig-plus groep van GroenLinks
VluchtBed Breda
Vluchtelingenorganisatie PRIME.
Vluchtelingen in de Knel
VluchtelingenWerk Genemuiden
Vluchtelingenwerk Hardenberg
VluchtelingenWerk Eindhoven
Vredesburo Heerlen
Vrouwen Alliantie
Vrouweninformatiepunt Nicaragua
Vrouwenpartij
Vrouwenruimte De Kat Amsterdam.
Vrouwen Tegen Uitzetting
Vrouwen voor Vrede Nederland
Vrouwen voor Vrede Gooi
WAO-club
Wereld en Europa
wereldhuis
Werkgroep Buitenlanders (FNV).
Werkgroep Bah te Buitenpost
Werkgroep EVA Arnhem
Werkgroep Eurobom
Werkgroep EVA Zaanstreek
Werkgroep Integratie Gehandicapten
Werkgroep Jongeren PvdA
Werkgroep Keer het Tij Parkstad, Heerlen
Werkgroep Landbouw & Armoede
Werkgroep Milieu Harmsveld
Werkgroep Tegen Fascisme en Racisme
Werklozen Belangen Vereniging Amsterdam
Werklozenbond Utrecht
Women's Global Network for Reproductive Rights
Woonafdeling-Amsterdam FNV-Bondgenoten
Werklozencentrum Unitas
Wetenschappelijk Bureau GroenLinks.
Wilde Kokkels
WILPF Nederland (Womens International League for Peace and Freedom)
Wijkopbouworgaan Rivierenbuurt Amsterdam
XminY Solidariteitsfonds
Yeni Democratik Gençlik
Zuid- en Pijpbelangen
Zwols Platform voor Humaan Asielbeleid
552
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  zondag 25 september 2005 @ 18:55:29 #61
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_30922676
quote:
Op zondag 25 september 2005 17:59 schreef McCarthy het volgende:
En onderstaande clubs kunnen imo ok wel fluiten naar hun geld
Je weet echt heel veel over subsidies zeker.
Vragen om een bron is denk ik nutteloos?
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_30926857
Ik denk het wel Sidekick. Leg jij het hem uit of ik? *zucht*
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')