abonnement Unibet Coolblue
pi_30670225
Ik heb een heel vaag probleem met Norton Internet Security (vanaf nu NIS). Als ik het programma ingeschakeld heb, heb ik geen verbinding met internet. Zodra ik het uitschakel, geen enkel probleem. Het probleem is donderdag begonnen. 'S ochtends had ik nog nergens last van, toen ik 's avonds de pc aanzette had ik 5 minuten verbinding, daarna niets meer. Opnieuw inbellen (ADSL modem) en weer maar 5 minuten verbinding, daarna nix meer. Nogmaals geprobeerd, maar nu geen 5 minuten meer, maar gewoon vanaf het begin af aan niets.

Ik dacht zelf eerst aan een storing op de lijn ofzo. XS4ALL gebeld, ja, zei die kerel, je hebt last van een "klapperende lijn", wat de hell dat ook mag zijn. Moest ik KPN bellen, die konden het oplossen. Ik dus KPN gebeld, en de situatie uit gelegd, vraagt het vrouwtje aan de andere kant van de lijn wat een klapperende lijn is... Dus ik zeg dat ik dat van de helpdesk van XS4ALL heb doorgegregen, en dat KPN daar wat aan kan doen. Ja, ze lullen maar wat, zei dus die mevrouw. Troubleshoot gedaan met haar, en op een gegeven moment kwamen we dus bij de firewall. Uitgezet, en ja hoor, verbinding. Moet je ff NIS opnieuw installeren.

Ik dus gedaan, maar nog steeds nix. Via het werk heb ik NIS 2005 + spam kunnen krijgen, geïnstalleerd, en ja hoor, nog steeds hetzelfde probleem.

Ik heb het dus zowel met Internet Explorer als met Firefox. Beide geven niet thuis als ik een website probeer te bereiken. Onderaan geeft ie wel aan website gevonden, maar hij komt er niet op. Ook inloggen met MSN en andere programma's lukt niet. Uiteraard wel als NIS uitstaat.

Via de site van Symantec allerlei mogelijke oplossingen geprobeerd, programmalijst verversen etc, maar niets werkt. Ik heb helaas geen mogelijkheid om een ander Firewall programma te installeren, omdat ik die niet heb. En ik weet ook niet welke gratis firewall proggies op internet een beetje fatsoenlijk zijn, om het daar eens mee te proberen. Hier dus mijn laatste noodkreet, wie kan mij helpen? Wie heeft tips, mogelijke oplossingen, etc.

En om de vraag voor te zijn, ik heb de afgelopen dagen niets vreemds geïnstalleerd, geen virussen aangetroffen met virusscan etc. Situatie is geheel hetzelfde als voor het probleem ontstond. Please help me, want nu moet ik dus internetten zonder firewall, en dat vind ik niet leuk!
Ain't no bitch shit nowhere here dog!
Parkour
Hell no to J.Lo
pi_30670700
probeer zonealarm eens, daar is ook een gratis versie van (www.zonelabs.com)
<a href="http://whatpulse.org/ref/164249/" target="_blank" rel="nofollow">Typ mee, met FOK! naar de top</a>
pi_30671263
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 18:53 schreef commentator het volgende:
probeer zonealarm eens, daar is ook een gratis versie van (www.zonelabs.com)
Zone Alarm geïnstalleerd, en werkt naar behoren. Met de Zone Alarm firewall aan wel verbinding, zodra ik NIS aanzet, weer helemaal nix.

Hoe de fuck kan dit nou toch? Ik vind dat zo stom, nix geks gedaan, of iets veranderd, en nu kan ik NIS niet meer gebruiken. Wat is dit voor rare shit?
Ain't no bitch shit nowhere here dog!
Parkour
Hell no to J.Lo
pi_30671476
Iemand die ik ken uit Ierland heeft sinds vorige week zondag hetzelfde probleem. Ook hij heeft het tot nu toe niet kunnen oplossen.

Het ligt hoogstwaarschijnlijk dus zeker niet aan je provider, mocht daar nog twijfel over bestaan. Heb je recentelijk toevallig updates van NIS geïnstalleerd?
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_30671652
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 19:19 schreef DaMart het volgende:
Iemand die ik ken uit Ierland heeft sinds vorige week zondag hetzelfde probleem. Ook hij heeft het tot nu toe niet kunnen oplossen.

Het ligt hoogstwaarschijnlijk dus zeker niet aan je provider, mocht daar nog twijfel over bestaan. Heb je recentelijk toevallig updates van NIS geïnstalleerd?
Zeker weten dat het niet aan de provider ligt (in dit geval XS4ALL). Omdat als ik de firewall uitzet ik wel gewoon verbinding heb. Eerst dacht ik zelf nog dat het misschien iets is met Internet Explorer, maarja, als Firefox hetzelfde probleem geeft, dan moet het wel met NIS te maken hebben.

Ja, wat updates betreft, dat doet ie in principe automatisch. Wel krijg ik als er automatisch updates zijn binnen gehaald een popup melding te zien, van, eej, de blablabla configuratie is automatisch geupdate. Voor zover ik me kan herinneren heb ik volgens mij aan het begin van de week wel een auto-update gehad, maar goed, dan had ie het dus vanaf dat moment niet moeten doen. En aangezien ik eerst NIS 2004 gebruikte, en nu 2005, lijkt het me daar niet aan te liggen.

Misschien een stomme vraag, maar zou je me het e-mail adres van die iemand uit Ierland kunnen geven? Kijken of ik er met hem uit kan komen. Aangezien die hetzelfde probleem heeft kunnen we kijken of er ergens verbanden zijn.
Ain't no bitch shit nowhere here dog!
Parkour
Hell no to J.Lo
pi_30672262
En weer een probleem met Norton.. haha!
pi_30672378
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 19:43 schreef Logitik het volgende:
En weer een probleem met Norton.. haha!
Bedankt voor je nuttige reactie...
Ain't no bitch shit nowhere here dog!
Parkour
Hell no to J.Lo
  zaterdag 17 september 2005 @ 20:05:18 #8
61556 klappernoot2000
ik heb hele mooie kokosnoten..
pi_30673085
[nutteloze tip modus]
Misschien zou je kunnen overwegen om een router met ingebouwde firewall te gebruiken.
Héb je die al, kijk dan eens of hiermee geen conflict met je software firewall is..
[/nutteloze tip modus]
Weet niet veel, maar geef toch kommentaar... hier hoef ik niet te zwijgen.
pi_30674157
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 20:05 schreef klappernoot2000 het volgende:
[nutteloze tip modus]
Misschien zou je kunnen overwegen om een router met ingebouwde firewall te gebruiken.
Héb je die al, kijk dan eens of hiermee geen conflict met je software firewall is..
[/nutteloze tip modus]
Ik heb hier maar 1 pc staan, dus het lijkt me een beetje nutteloos om een router daarvoor aan te schaffen. Verder heb ik voor NIS gekozen omdat dat zeg maar all in one is, dus en firewall, en virusscanner, en antispam, noem maar op.

Als ik meerdere computers hier had, had ik allang een router gehad, maar voor 1 pc lijkt me dat een beetje een overkill. En dan zou ik ook gelijk een goeie willen (lees Linksys), die weer aardig aan de prijs zijn.

En by the way, zit er in een router niet automatisch een firewall? Althans, ik meen dat het zo is, maar ben niet echt heel erg op de hoogte van routers, dus ik kan er naast zitten.
Ain't no bitch shit nowhere here dog!
Parkour
Hell no to J.Lo
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')