abonnement Unibet Coolblue
pi_30664368
Ok, ik weet dat dit waarschijnlijk al 1000x gevraagd zal zijn, maar ik kom er niet uit.

Ik heb een Alcatel Speedtouch 510 modem en een router van Sweex.
Nu zou ik graag mijn poorten voor ABC (bittorrent client) willen openen , want mijn downloads schieten niet op met dit programma. Hij blijft steeds op gele tekst, wat betekend dat mijn poorten dus moeten worden geforward.

Ik heb dit al meerdere malen geprobeerd dmv tutorials op onder andere www.portforward.com , maar omdat , volgens mij tenminste, in beide apparaten een router zit, kom ik er niet uit. Het lukt mij niet om de nodige poorten te forwarden.

Ik heb bij beide apparaten al in de software deze instellingen ingevuld:

Private IP Type Port Range
192.168.2.100 TCP+UDP 6881-6889

niks lijkt echter te helpen.

Wie kan mij verder helpen hiermee?
pi_30664871
Mits 192.168.2.100 het ip adres van je pc is moet het zo goed gaan.
Zo niet: heb je firewalls op je pc (windows firewall bijvoorbeeld)?
Probeer die anders een uit te zetten.

Ik internet ook op deze manier: pc > wireless router > modem. IN mijn geval zit het modem gewoon op een standaard netwerk aansluiting ipv de WAN poort & ik hoef alleen maar te forwarden op het modem, de instellingen op de router maken niets uit.

Wat je ook nog zou kunnen proberen is in een van de twee apparaten de router uit te zetten. Misschien gaat het mis vanwege de 'dubbele routering'. Ik zou die van het modem aanlaten en de andere uitzetten, dat werkt bij mij dus.
One rabbit to rule them all!
pi_30664950
Hmm nee ik heb geen firewalls, de Windows Firewall staat uit, en de ingebouwde op de router ook. dus dat is het ook niet. Ik zal eens proberen de router uit te zetten.
  zaterdag 17 september 2005 @ 15:01:46 #4
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_30665060
De Speedtouch 510 is er in modem en modem/router uitvoering. Aangezien jij een Sweex router hebt denk ik dat je in je Sweex modem moet zijn voor het forwarden van porten. Private IP moet het lokale IP van je PC zijn. Check even of dat inderdaad 192.168.2.100 is.
2000 light years from home
pi_30665163
Waar zou ik dat even snel kunnen checken? sorry ben niet zo erg technisch

edit: net even geprobeerd met de router ertussenuit, maar dit haalt niet veel uit, de download blijft nog steeds op geel en geen hoge snelheden.
  zaterdag 17 september 2005 @ 15:13:34 #6
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_30665364
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 15:05 schreef TheRuud het volgende:
Waar zou ik dat even snel kunnen checken? sorry ben niet zo erg technisch

edit: net even geprobeerd met de router ertussenuit, maar dit haalt niet veel uit, de download blijft nog steeds op geel en geen hoge snelheden.
Kan op twee manieren.
1. Ga naar Mijn Netwerklocaties, klik links op "Netwerkverbindingen", en klik daarna op je LAN-verbinding (of iets dergelijks). Linksonder staat dan je IP.


2. Start > Uitvoeren > intypen "cmd" > dan intypen "ipconfig". Daar staat dan ook je IP adres.
2000 light years from home
pi_30665423
Ok thx.

Hieruit blijkt dus wel dat ook mijn IP adres correct is.
Ik snap er niks van, hij zou toch gewoon moeten werken nu.
Iemand nog ideeen?
pi_30665637
Even om het misschien wat duidelijker te brengen:

Dit is dus mijn interface van de router. denk ik.

[afbeelding]

Dit is de interface van de speedtouch.
[afbeelding]


ik zie dus echt nu pas dat dat vakje enable port forwarding niet is aangevinkt. Nu heb ik dit inmiddels wel al gedaan maar ook dit lost niks op.

[ Bericht 26% gewijzigd door TheRuud op 17-09-2005 15:40:13 ]
  zaterdag 17 september 2005 @ 16:51:04 #9
118784 denka
Vrijheid! Blijheid!
pi_30667762
Mijn ervaring is sowieso dat je met torrents geduld moet hebben. De snelheid loopt langszaam op en de torrent zal vanzelf groen worden. Kijk niet alle torrents zijn nog goed werkend, dus kijk altijd hoeveel seeds of leechers er zijn en pak de beste.
Heb je antivirus software op je pc want deze kan ook nog wel eens de boosdoener zijn? Verder kan ik je aanraden om een andere torrentclient te gebruiken, bijv bitcomet of azures. Mijn ervaring met ABC is dat je pc er ontzettend traag van wordt en er zijn nog meer mensen die deze mening met mij delen...
Actually I don't remember being born, It must have happened during one of my black outs..
pi_30667929
Nou , ik download al maanden met ABC, en opzich bevalt me dat goed dus ik heb niet echt een reden om over te stappen, de langzame downloadsnelheden ervaar ik sowieso bij elk programma.
Ik heb nog nooit een groene torrent gehad dus het ligt niet aan mijn ongeduld.

Verder heb ik naast de virusscanner die hitman pro gebruikt geen virussoftware op mijn pc. ( slecht ja , ik weet het). Dus daar zal het ook niet aan liggen.

Dank je anyway, maar mij zinkt de moed nu een beetje in de schoenen op het gebied van de snelheden van mijn torrents. Jammer.

edit: wat ik vergeten ben te vertellen is de error message wat ABC wel eens wil geven als ik iets download:

"warning from tracker- Unable to connect to your incoming data port (192.168.2.100:6881). This will result in slow downloads. Please check your firewall/router settings."

Niet dat dit iets toevoegd, ik ben er immers nu ook wel achter dat er iets is met de router, maar misschien heeft nog iemand raad naar aanleiding van deze message.
pi_30668447
andere poort kiezen misschien
Bittorrent 6881-6889 TCP/UDP
zijn standaard poorten
deze worden door sommige providers geblockt
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')