abonnement Unibet Coolblue
pi_30661577
Ik heb mijn desktop PC recent vervangen door een notebook. In mijn PC zit een PCI TV-tuner kaart, zo'n pinnacle PCTV Pro. Ik ben nooit echt blij geweest met dat ding, altijd last van dropped frames en vooral dat kloterige audio/videosync wat altijd uit elkaar liep etc. Bij opnemen direct van de kabel viel het (meestal) nog wel mee, maar VHS opnemen kon ik vergeten.

Nu zie ik dat er diverse USB TV-kaarten zijn, is dat nou wat? Ik wil er op zich wel weer eentje hebben, maar eigenlijk wil ik er nu wel zeker van zijn dat het gewoon goed werkt. Vooral audio/video sync moet rotsvast zijn.

Heeft iemand daar ervaring mee?
pi_30661926
Mijn tante heeft er een, beregoede kwaliteit. Zeker de moeite waard. Misschien nog wel beter dan PCI.
pi_30662064
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 13:08 schreef EdwardSeepers het volgende:
Mijn tante heeft er een, beregoede kwaliteit. Zeker de moeite waard. Misschien nog wel beter dan PCI.
Welk merk/type heeft ze?
pi_30662175
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 13:14 schreef JeroenH het volgende:

[..]

Welk merk/type heeft ze?
Pff, al sla je me helemaal morsdood. Ik zou het eens moeten vragen. Zal ik binnenkort eens doen. Het is iig van Pinnacle, geloof ik.
pi_30666809
EdwardSeepers, als je dat zou willen doen.

Ik ben namelijk ook erg geinteresseerd. Heb precies dezelfde situatie als JeroenH behalve dat de kaart in m'n desktop wel prima functioneert. Maar zit nu ook te denken om een usb ding te kopen ivm laptop .

[ Bericht 1% gewijzigd door Nietmachine op 17-09-2005 17:26:52 ]
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
pi_30667939
Ik was vandaag toch even in het winkelcentrum en heb eens even gevraagd in een computerwinkel. Er zijn momenteel 3 grote merken: Pinnacle, Hauppage en Terratec. De verkoper aldaar was niet (meer) zo gecharmeerd van Pinnacle, hij vond dat vooral de software steeds slechter wordt, daar zijn veel problemen mee. De beide andere merken vond hij allebei OK, maar had er niet iets van staan wat hij kon laten zien, en hij had er zelf ook geen ervaring mee. Ik ga dus eens even de websites van deze fabrikanten doorspitten om te kijken wat ze hebben.
pi_30672159
PCI zou een grotere bandbreedte moeten hebben en betrouwbaarder moeten zijn. Ik ben zelf niet zo'n USB-fan voor toepassingen als multimedia en networking, omdat de poorten hier nog weleens willen uitvallen en de driver support in zeker de Linux/UNIX wereld nog slechter is dan bij PCI.

Ik heb zelf gewoon een PCI-kaart van Hauppauge (de WinTV PVR-250), en heb totaal geen last van dropped frames of wat dan ook. Dat kan misschien te maken hebben met het feit dat deze kaart zelf het beeld omzet naar een MPEG2-stream (Conexant hardware encoder) en alleen dat over de PCI-bus stuurt.... de PC hoeft zelf niets meer te comprimeren. Dus ook onder hoge load en/of een trage PC een goede performance. Op de maximale capturekwaliteitssetting (leuk scrabblewoord ) poept ie hetzelfde formaat uit als er op een DVD gaat, dus da's handig als je eens iets wil fikken. Het ding was destijds (jaar terug) wel wat duurder dan de standaard Brooktree chipset-kaartjes, zo'n 100 euro ofzo.
pi_30672183
TV -usb kaarten zijn nu in lamslul, je loopt achter.
Gezellig in de kroeg zitten + communiceren met pre-teens, is best oke.
pi_30672251
ik heb ook zo'n usb ding. eigenlijk precies t zelfde als mijn pci die ik eerst had (en nu stuk is)
pi_30673841
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 19:41 schreef stoepjong het volgende:
TV -usb kaarten zijn nu in lamslul, je loopt achter.
Bedankt voor deze kwaliteitsreactie, ik zal hem meenemen in mijn overwegingen.
pi_30673898
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 19:40 schreef Henno het volgende:
interessante reactie
OK, ik denk dus dat ik moet zorgen dat in ieder geval een apparaat koop wat hardwarematig MPEG-2 produceert zodat de hoeveelheid over USB zo klein mogelijk is. En het is zoals jij al zegt makkelijk als je iets als DVD/SVCD wil bakken.
pi_30699351
dr zijn ook PCMCIA tvkaarten hoor?
pi_30717469
Ik heb de Hauppauge WinTV PVR USB2 en deze bevalt tot nu toe perfect, er zit hardwarematige encoding op, dus de pc krijgt het kant-en-klare mpeg2 signaal aangeleverd, hierdoor heb je geen problemen met bandbreedte en audio/video die uit sync lopen (tenminste heb ik nog nooit gehad), beeldkwaliteit is perfect.



kost zo'n 140 euro geloof ik, moet je in de pricewatch kijken
pi_30717811
quote:
Op maandag 19 september 2005 03:27 schreef Esc het volgende:
Ik heb de Hauppauge WinTV PVR USB2 en deze bevalt tot nu toe perfect, er zit hardwarematige encoding op, dus de pc krijgt het kant-en-klare mpeg2 signaal aangeleverd, hierdoor heb je geen problemen met bandbreedte en audio/video die uit sync lopen (tenminste heb ik nog nooit gehad), beeldkwaliteit is perfect.

[afbeelding]

kost zo'n 140 euro geloof ik, moet je in de pricewatch kijken
En volgens mij is dit exact wat ik zoek U gaat door voor het strijkijzer Bedankt!
pi_30718305
quote:
Op maandag 19 september 2005 03:27 schreef Esc het volgende:
Ik heb de Hauppauge WinTV PVR USB2 en deze bevalt tot nu toe perfect, er zit hardwarematige encoding op, dus de pc krijgt het kant-en-klare mpeg2 signaal aangeleverd, hierdoor heb je geen problemen met bandbreedte en audio/video die uit sync lopen (tenminste heb ik nog nooit gehad), beeldkwaliteit is perfect.

[afbeelding]

kost zo'n 140 euro geloof ik, moet je in de pricewatch kijken
moet je die nou persee op een usb2.0 poort aansluiten of is een 1.x poort ook voldoende?
pi_30721316
quote:
Op maandag 19 september 2005 08:38 schreef Ou-Tannu het volgende:

moet je die nou persee op een usb2.0 poort aansluiten of is een 1.x poort ook voldoende?
er zitten verschillende standen op qua kwaliteit, als hij op usb1 wordt aangesloten wil hij alleen op middel/lage kwaliteit
pi_30721974
quote:
Op maandag 19 september 2005 11:24 schreef Esc het volgende:

[..]

er zitten verschillende standen op qua kwaliteit, als hij op usb1 wordt aangesloten wil hij alleen op middel/lage kwaliteit
hm
kan je mischien wat plaatjes schieten van de verschillende modussen? en overige info wat het verschil er tussen is?
pi_30769420
quote:
Op maandag 19 september 2005 11:50 schreef Ou-Tannu het volgende:

hm
kan je mischien wat plaatjes schieten van de verschillende modussen? en overige info wat het verschil er tussen is?
screenshots zijn niet echt duidelijk, wordt nogal blokkerig.. ik heb wel net een stukje opgenomen

http://media.putfile.com/_01-Ned-1_20050920_20112022 (klik op 'original' voor het normale formaat)

dit is op 'standaard' kwaliteit, die het volgens mij ook doet met usb1
pi_30826934
quote:
Op maandag 19 september 2005 03:27 schreef Esc het volgende:
Ik heb de Hauppauge WinTV PVR USB2
die heb ik ook.. fijn ding is het
Je IP-adres is 127.0.0.1 Bij misbruik van dit forum kunnen we je provider op de hoogte stellen.
In geval van illegale praktijken verlenen wij volledige medewerking aan justitie.
  donderdag 22 september 2005 @ 16:24:18 #20
107652 Quincy5
Back to the future
pi_30827789
Je filmpje doet het niet: de eerste keer kreeg ik een zwart beeld en bij het reloaden crashte Firefox zelfs!

Crash-links zijn toch verboden?
www.bttf.com
I hate mornings
pi_30830363
das vreemd, probeer eens met IE... hier doet ie het wel
pi_30830427
Esc, zo'n ding heb ik hier thuis ook, wat een vet cool relax apparaat, he?

Tevens TVP, om te kijken wat anderen zoal hebben en gebruiken.
pi_30830479
@Esc :

bedankt voor je moeite, ben mezelf ook aan het orienteren op een nieuwe tv kaart. heb zelf nu een pinnacle stereo PCI, ben echter niet onder de indruk van de kwaliteit en ik ben absoluut niet te spreken over de software......wat een k*tzooi.

dat filmpje van jou ziet er al een stuk beter uit qua kwaliteit.

Filmpje deed het overigens bij mij wel in firefox, is wel langzaam en hapert maar zal wel aan buffer liggen.
pi_30830499
quote:
Op donderdag 22 september 2005 17:43 schreef bluebit het volgende:
@Esc :

bedankt voor je moeite, ben mezelf ook aan het orienteren op een nieuwe tv kaart. heb zelf nu een pinnacle stereo PCI, ben echter niet onder de indruk van de kwaliteit en ik ben absoluut niet te spreken over de software......wat een k*tzooi.

Filmpje deed het overigens bij mij wel in firefox, is wel langzaam en hapert maar zal wel aan buffer liggen.
tis mpeg2, heb het niet kleiner gemaakt dus die paar seconde is 5mb

ik kan wel ff een stukje opnemen en naar divx saven

-edit- hier: http://media.putfile.com/test3030

[ Bericht 8% gewijzigd door Esc op 22-09-2005 18:20:32 ]
pi_30905321
tvp
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')