abonnement Unibet Coolblue
pi_30640424
Sinds kort zitten we achter een Router, en gaat het bestand verzenden via MSN heel langzaam. De rest van het internet gaat gewoon goed. Ik heb al de poorten van MSN geforward (althans die default poorten die de Router voor MSN aangaf)

Maar het forwarden lijkt me een beetje onnodig, want dan zou mijn pc het wel snel doen maar die van m'n broetjes niet... En dan zou MSN dus in elk netwerk maar op één pc snel bestanden kunnen verzenden en ontvangen.

Iemand een enig idee hoe ik dit kan oplossen...?

Ps,

Firewall is niet aanwezig.
West Ham supporters, check: Dutchirons
Dutch Football Manager Site!
Determined to deliver, destined to dominate. - The Third Movement
pi_30640639
een firewall zit tegen woordig in de meeste routers. Heb je de firmware van de router al bijgewerkt?
Heb je een router waar pnp in te stellen is?

Ook zou je es kunnen proberen of je de pc in dmz kunt zetten in de router.
<a href="http://whatpulse.org/ref/164249/" target="_blank" rel="nofollow">Typ mee, met FOK! naar de top</a>
  vrijdag 16 september 2005 @ 17:30:09 #3
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_30640691
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 17:28 schreef commentator het volgende:
Ook zou je es kunnen proberen of je de pc in dmz kunt zetten in de router.
Handig ja, voor 1 poortje (1783 uit mijn hoofd) maar gewoon gelijk elke vorm van beveiliging die de firewall in de router biedt uitschakelen.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_30640860
De Router is geheel up to date wat firmware betrefd.
West Ham supporters, check: Dutchirons
Dutch Football Manager Site!
Determined to deliver, destined to dominate. - The Third Movement
pi_30651394
Over het algemeen is MSN nogal wispelturig wat bestandsoverdrachten betreft. De ene keer is het P2P (direct overzenden tussen twee pc's), via een server (comp -> server -> ontvangende comp) of werkt het helemaal niet.

Beter hou je de bestandsoverdrachten gescheiden en laat je jouw bestanden van een eigen FTP-server afhalen die je intern gewoon kunt bereiken zonder het gedoe van MSN eromheen
Stuur een PM naar me met als onderwerp stats help voor je userstatistieken!
Boom Gaspar - Matt Cameron - Jeff Ament - Stone Gossard - Mike McCready - Eddie Vedder.
pi_30651494
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 23:17 schreef JeRa het volgende:
Over het algemeen is MSN nogal wispelturig wat bestandsoverdrachten betreft. De ene keer is het P2P (direct overzenden tussen twee pc's), via een server (comp -> server -> ontvangende comp) of werkt het helemaal niet.

Beter hou je de bestandsoverdrachten gescheiden en laat je jouw bestanden van een eigen FTP-server afhalen die je intern gewoon kunt bereiken zonder het gedoe van MSN eromheen
Hahaha dat doe ik dus al, maar mensen vinden het moeilijk om naar mij te FTP-en enzo. Terwijl het zoveel sneller en makelijker is. Maar jah...
West Ham supporters, check: Dutchirons
Dutch Football Manager Site!
Determined to deliver, destined to dominate. - The Third Movement
pi_30651882
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 23:21 schreef MrDoegewoon het volgende:

[..]

Hahaha dat doe ik dus al, maar mensen vinden het moeilijk om naar mij te FTP-en enzo. Terwijl het zoveel sneller en makelijker is. Maar jah...
Internet Explorer heeft toch sinds jaar en dag mogelijkheden om van FTP te downloaden en naar FTP te uploaden? Laat ze gewoon ftp://jouwserverip opvragen en geef ze een naam en wachtwoord waarmee ze bestanden kunnen up- en downloaden vertel ze maar dat het een onderdeel is van MSN, dan willen ze het vast proberen
Stuur een PM naar me met als onderwerp stats help voor je userstatistieken!
Boom Gaspar - Matt Cameron - Jeff Ament - Stone Gossard - Mike McCready - Eddie Vedder.
pi_30662488
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 23:32 schreef JeRa het volgende:

[..]

Internet Explorer heeft toch sinds jaar en dag mogelijkheden om van FTP te downloaden en naar FTP te uploaden? Laat ze gewoon ftp://jouwserverip opvragen en geef ze een naam en wachtwoord waarmee ze bestanden kunnen up- en downloaden vertel ze maar dat het een onderdeel is van MSN, dan willen ze het vast proberen
Das waar, geef dan gewoon de username en pass mee in de url En de mensen bij wie ik het al wel gebruik vinden het makkelijker, maar goed die zijn allemaal wat meer thuis in de wereld van de computer en internet enzo
West Ham supporters, check: Dutchirons
Dutch Football Manager Site!
Determined to deliver, destined to dominate. - The Third Movement
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')