abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 16 september 2005 @ 01:00:01 #26
77418 Tha_Flash
bijna 2020 !!!
pi_30623019
Ik kan wel de printer een andere naam geven, maar daar heeft de queue niets aan of wel ?
  vrijdag 16 september 2005 @ 01:02:02 #27
77418 Tha_Flash
bijna 2020 !!!
pi_30623094
Als ik een testpagina afdruk komt hij mooi in de queue maar drukt hij niet af, ik kan die dan wel annuleren en die verdwijnt dan ook gewoon weer.
pi_30623278
Even wat achterliggende info:
Je geeft geen naam aan de printer, maar aan de wachtrij. De printer zelf heeft geen naam, slechts een poort waar hij op zit. Bijvoorbeeld USB001: of IP_192.168.1.2. Je kunt meerdere wachtrijen naar een poort leiden en voor elke wachtrij een andere driver gebruiken. Bijvoorbeeld een POSTSCRIPT en een PCL driver. Ook is het mogelijk om een wachtrij voor meerdere printers te gebruiken.

Nu terug ontopic, de opdracht zit vast in de wachtrij. Je kunt dit oplossen door een nieuwe wachtrij aan te maken waarmee je naar de zelfde poort gaat als de oude wachtrij. Het is mogelijk dat Windows toch moeilijk doet over een 'bezette' poort, maar dat kun je oplossen door de toewijzing van de oude wachtrij ongedaan te maken.

Het probleem wat je hebt als je een nieuwe wachtrij aanmaakt is dat je printershare niet meer klopt. Door dat geintje met hernoemen toe te passen voorkom je dat je wat problemen met die shares.
Don't hurry, be crappy!
  vrijdag 16 september 2005 @ 01:10:02 #29
77418 Tha_Flash
bijna 2020 !!!
pi_30623342
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 01:07 schreef RiDo78 het volgende:
Even wat achterliggende info:
Je geeft geen naam aan de printer, maar aan de wachtrij. De printer zelf heeft geen naam, slechts een poort waar hij op zit. Bijvoorbeeld USB001: of IP_192.168.1.2. Je kunt meerdere wachtrijen naar een poort leiden en voor elke wachtrij een andere driver gebruiken. Bijvoorbeeld een POSTSCRIPT en een PCL driver. Ook is het mogelijk om een wachtrij voor meerdere printers te gebruiken.

Nu terug ontopic, de opdracht zit vast in de wachtrij. Je kunt dit oplossen door een nieuwe wachtrij aan te maken waarmee je naar de zelfde poort gaat als de oude wachtrij. Het is mogelijk dat Windows toch moeilijk doet over een 'bezette' poort, maar dat kun je oplossen door de toewijzing van de oude wachtrij ongedaan te maken.

Het kreng zit in een netwerk, krijg ik daar geen problemen mee ? En de verschillende progs die rechtstreeks printen ?

Het probleem wat je hebt als je een nieuwe wachtrij aanmaakt is dat je printershare niet meer klopt. Door dat geintje met hernoemen toe te passen voorkom je dat je wat problemen met die shares.
pi_30623546
Hoe bedoel je rechtstreeks printen?
-- Naar het IP-adres van de server? -> dan heb je er sowieso geen probleem mee
-- Programma's op de server die meteen in de queue schrijven? --> Daarom moet je aan het einde van het verhaal dezelfde queuenaam hebben.
-- Programma's die naar de share schrijven? --> Daarom moet aan het einde van het verhaal de share naar de (nieuwe) queue wijzen.
Don't hurry, be crappy!
  vrijdag 16 september 2005 @ 01:19:12 #31
77418 Tha_Flash
bijna 2020 !!!
pi_30623660
als ik in de queue op printer klik en dan eigenschappen kan ik een naam veranderen, dat bedoel je ?

( sorry voor mijn vragen, ben geen totale PC noob maar op het werk is het netwerk en de rest een beetje knutselwerk )
pi_30624298
ja dat bedoel ik idd
Don't hurry, be crappy!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')