abonnement Unibet Coolblue
pi_30622136
Ik zit hier op mijn werk en een of andere kneus heeft geprobeerd een webpagina af te drukken.
Als ik deze annuleer in de wachtrij gebeurt er niets.
Ik de PC en de printer al opnieuw opgestart.

iemand een advies ???

bvd Tha_Flash
  vrijdag 16 september 2005 @ 00:32:28 #2
106355 Topmaat
Ja toch? Niet dan?
pi_30622159
Je moet hem denk ik niet annuleren, maar verwijderen. Of eerst annuleren en dan verwijderen.
Zo niet, dan toch...
pi_30622199
Heb je ook het merk en type van de printer bij de hand? Vaak is er namelijk wel info over te vinden op het internet hoe je dit soort euvels kunt verhelpen
pi_30622224
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 00:32 schreef Topmaat het volgende:
Je moet hem denk ik niet annuleren, maar verwijderen. Of eerst annuleren en dan verwijderen.
Als het document al in het geheugen van de printer staat werkt dat helaas niet meer.
pi_30622264
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 00:32 schreef Topmaat het volgende:
Je moet hem denk ik niet annuleren, maar verwijderen. Of eerst annuleren en dan verwijderen.
Dat heb ik al geprobeerd, maar helaas...
pi_30622279
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 00:34 schreef The_Terminator het volgende:

[..]

Als het document al in het geheugen van de printer staat werkt dat helaas niet meer.
En hoe krijg ik het daaruit ??
pi_30622288
Waar is die wachtrij gehost en ben je wel printer-admin?

Want eenmaal weggeschreven in de wachtrij trekt de client zijn handen er vanaf en is het de machine die als 'printserver' dient de taak om te zorgen dat alles richting printer gaat.

Mocht het zo zijn dat je ook als administrator vanaf de printserver niets op de nette manier kunt oplossen, dan kun je proberen om de printer-spooler te stoppen en het spoolerbestand te verwijderen. Maar dat is een paardenmiddel dat ik zelf nog nooit nodig gehad heb.
Don't hurry, be crappy!
pi_30622289
opnieuw laten installeren is misschien enige optie
had zelf ooit eens zelfde probleem
ding wilde perse alles afdrukken
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_30622298
Printer is een Dell Laser MFP 1600N
pi_30622314
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 00:36 schreef Tha_Flash het volgende:

[..]

En hoe krijg ik het daaruit ??
Daarvoor heb je dus de handleiding van de printer nodig Heb het zelf ook wel eens meegemaakt, zelfs als je de stroom van de printer haalt blijft het er gewoon in staan. Erg vervelend...
  vrijdag 16 september 2005 @ 00:39:07 #11
77418 Tha_Flash
bijna 2020 !!!
pi_30622366
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 00:36 schreef RiDo78 het volgende:
Waar is die wachtrij gehost en ben je wel printer-admin?

Want eenmaal weggeschreven in de wachtrij trekt de client zijn handen er vanaf en is het de machine die als 'printserver' dient de taak om te zorgen dat alles richting printer gaat.

Mocht het zo zijn dat je ook als administrator vanaf de printserver niets op de nette manier kunt oplossen, dan kun je proberen om de printer-spooler te stoppen en het spoolerbestand te verwijderen. Maar dat is een paardenmiddel dat ik zelf nog nooit nodig gehad heb.
Wachtrij is volgens mij hier op deze PC gehost, en dit is de admin.

De printopdracht komt van een andere PC en ook die heb ik al opnieuw opgestart en geprobeerd daar de opdracht te annuleren.
  vrijdag 16 september 2005 @ 00:39:13 #12
106355 Topmaat
Ja toch? Niet dan?
pi_30622369
Ik heb trouwens zelf ook wel al eens dat probleem gehad, maar ik weet niet hoe ik dat oploste.
Volgens mij gewoon als ik de dag erna de computer weer aanzette dat hij het weer deed.
Zo niet, dan toch...
  vrijdag 16 september 2005 @ 00:40:58 #13
77418 Tha_Flash
bijna 2020 !!!
pi_30622416
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 00:39 schreef Topmaat het volgende:
Ik heb trouwens zelf ook wel al eens dat probleem gehad, maar ik weet niet hoe ik dat oploste.
Volgens mij gewoon als ik de dag erna de computer weer aanzette dat hij het weer deed.
Klinkt aanlokkelijk, maar helaas moet ik nu printen.
pi_30622417
Als je jouw PC dan opnieuw opstart en de ondertussen de printer even loskoppelt dan heb je kans dat Windows spontaan vraagt wat hij met die job moet doen.
Don't hurry, be crappy!
  vrijdag 16 september 2005 @ 00:42:27 #15
77418 Tha_Flash
bijna 2020 !!!
pi_30622453
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 00:41 schreef RiDo78 het volgende:
Als je jouw PC dan opnieuw opstart en de ondertussen de printer even loskoppelt dan heb je kans dat Windows spontaan vraagt wat hij met die job moet doen.
Moet de kabel eruit of werkt uitzetten ook ?
pi_30622516
kabel eruit (sommige printers reageren gewoon alsof ze aan staan, ookal staan ze uit)
Don't hurry, be crappy!
  vrijdag 16 september 2005 @ 00:45:14 #17
77418 Tha_Flash
bijna 2020 !!!
pi_30622536
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 00:44 schreef RiDo78 het volgende:
kabel eruit (sommige printers reageren gewoon alsof ze aan staan, ookal staan ze uit)
En dan de kabel eruit laten terwijl de PC opstart ?
pi_30622662
Ja, tot Windows volledig gestart en ingelogd is.
Don't hurry, be crappy!
  vrijdag 16 september 2005 @ 00:51:15 #19
77418 Tha_Flash
bijna 2020 !!!
pi_30622713
Het heeft niet geholpen
  vrijdag 16 september 2005 @ 00:52:21 #20
77418 Tha_Flash
bijna 2020 !!!
pi_30622749
Nog meer ideeen ? Uit het raam in de regen smijten ?
  vrijdag 16 september 2005 @ 00:53:10 #21
77418 Tha_Flash
bijna 2020 !!!
pi_30622783
In het menu op de printer zelf zit een optie : reset NIC.

Is dat iets ??? ( handleiding zit in het grote ronde archief denk ik )
pi_30622843
De queue hernoemen, nieuwe queue aanmaken en dan de oude verwijderen.
Don't hurry, be crappy!
  vrijdag 16 september 2005 @ 00:56:11 #23
77418 Tha_Flash
bijna 2020 !!!
pi_30622885
De queue ? wat is dat en waar vind ik dat ?
pi_30622922
queue = wachtrij (engelse benaming)
Don't hurry, be crappy!
  vrijdag 16 september 2005 @ 00:58:02 #25
77418 Tha_Flash
bijna 2020 !!!
pi_30622952
Aha, die kan ik niet hernoemen volgens mij, althans nergens kan ik die optie vinden.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')