abonnement Unibet Coolblue
pi_30581195
Buurman heeft adsl. Bij z'n adsl kreeg hij een one pc modem/router (thompson). Tijdje terug kwam hij op het idee om meer PC's in z'n huis te nemen en heeft toen een wireless (e-tech) router gekocht. Met een netwerkkabeltje heeft hij nu die e-tech router aan dat Thomson-ding gehangen. Vervolgens heeft hij nu 2 PC's in z'n netwerkje .....die zien elkaar gewoon zien en zitten in de 192.168.1.X range

Nu het probleem:

Op 1 van die bakken draait een PC-Anywhere host. Hij wil nu van buitenaf die PC in kunnen komen, dan moet je iets van port forwarding instellen. MAAR waar en hoe stel je dat nu in? Moet dat in dat Thompson ding of in die wireless E-tech router. Het gaat om de poorten 5631 en 5632

In die e-tech zag ik helemaal geen port forwarding in het menu en bij die thompson bak snapte ik er geen hol van.

Thanks for your help

NG
GIRO 800800
  Lieve Belg woensdag 14 september 2005 @ 20:17:53 #2
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_30582076
Normaal stel je dat in op de router.
Staat er de laatste firmware op de router, op latere versies is het misschien duidelijker.
Of het staat misschien totaal anders omschreven
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_30582154
kwestie van beide instellen... je thompson door laten routen doormiddel van dmz naar je router... en op je router doorlaten routen naar je pc.
In de ban van de mods.
pi_30582880
Idd je buurman gebruikt nu 2 NAT firewalls achter elkaar. Dat werkt op zich wel maar praktisch is anders. Je kan het beste 1 van de 2 als bridge instellen en dan in de ander de poort forwarden. In dit geval zou ik de E-tech instellen als bridge, dan wordt het een soort van draadloze switch. Daarna maak je portforwarding rules aan in de Thompson. Andersom kan op zich ook, door in de Thompson een virtual server op te geven (alle poorten worden daarnaar geforward) en dan moet je daarna in de Etech de betr poorten alsnog forwarden. Maar dan zit je nog steeds met een dubbele NAT firewall en dat is vragen om problemen.
Unox, the worst operating system.
pi_30584957
quote:
Op woensdag 14 september 2005 20:44 schreef Schorpioen het volgende:
Idd je buurman gebruikt nu 2 NAT firewalls achter elkaar. Dat werkt op zich wel maar praktisch is anders. Je kan het beste 1 van de 2 als bridge instellen en dan in de ander de poort forwarden. In dit geval zou ik de E-tech instellen als bridge,
hoe stel ik zo'n router in als bridge ?
GIRO 800800
pi_30585575
quote:
Op woensdag 14 september 2005 21:39 schreef Notoire_Gek het volgende:

[..]

hoe stel ik zo'n router in als bridge ?
Dat zou ik ook wel es willen weten.. heb nu ADSL met een 4p adsl router en een 10Mbit hubje ernaast voor 5 aangesloten compjes. Heb ook nog wel een kabelrouter maar die gewoon op de adsl router linken werkt natuurlijk niet.

Krijg je trouwens wel geld van je buur voor je services?
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_30585590
Geen idee, ik ken die dingen niet, maar daar heb je handleidingen voor geloof ik.
Unox, the worst operating system.
pi_30675007
Go-go-go-goaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaal Internaaaaaaaaaaaaaaaazionale

verkeerde topic
GIRO 800800
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')