abonnement Unibet Coolblue
pi_30575473


Discography
- Octavarium (2005)
- Live at Budokan (2005)
- Train Of Thought (2003)
- Six Degrees Of Inner Turbulence (2002)
- Live Scenes From New York (2001)
- Through Her Eyes (2000)
- Scenes From A Memory (1999)
- Once In A LIVEtime (1998)
- Falling Into Infinity (1997)
- Hollow Years (1997)
- A Change Of Seasons (1995)
- Awake (1994)
- The Silent Man (1994)
- Lie (1994)
- Live At The Marquee (1993)
- Another Day (1992)
- Images And Words (1992)
- When Dream And Day Unite (1989)

Vorige topics
Dream Theater
Dream Theater II - Topic of Thought
Dream Theater III - Octavarium
Dream Theater IV - Octavarium + Tour

Tourdatums in de Benelux
10/10/2005 Heineken Music Hall
11/10/2005 Heineken Music Hall + Classic Cover

Officiële site
http://www.dreamtheater.net/

__________
Hier gaan we voor deel vijf. Octavarium is een paar maanden uit en de nieuwe Europese tour staat voor de deur.

Wie zullen ze gaan coveren?
Words they preach I can't relate. If God's true love are acts of hate.
Who would wish this on our people, and proclaim that His will be done. Scriptures they heed have misled them. All praise their Sacraficed Sons.
Londen 7-7.. RIP
pi_30575926
Hoorde laatst dat Jordan en Mike meedoen op de nieuwe Neal Morse.
pi_30591683
Das wel goed om te horen. Zijn goede albums meestal. Das voor Jordan de eerste keer cker?
Words they preach I can't relate. If God's true love are acts of hate.
Who would wish this on our people, and proclaim that His will be done. Scriptures they heed have misled them. All praise their Sacraficed Sons.
Londen 7-7.. RIP
pi_30729967
Kipman zegt in het vorige deel dat de tweede set niet meer dan 45 minuten kan duren. Daar heb ik mijn twijfels zo over, want een heel concert duurt een uur of drie, dan zou die set maar een kwart van het complete concert zijn.. Is dat niet een beetje onlogisch?

Ik zit nog even met vervoer terug... De laatste trein terug naar het Oosten rijdt om 23:36 weg, zou het concert dan al enigszins voorbij zijn? Dan moeten ze wel om acht uur onmiddelijk beginnen...

Wie gaat er eigenlijk allemaal naar de tweede avond, en wie maar gewoon naar de eerste?
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_30761041
Is het nog steeds niet uitverkocht?
pi_30763668
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 16:29 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Is het nog steeds niet uitverkocht?
Volgens Ticketservice zijn er nog kaarten beschikbaar.
En ik ben er beide avonden bij. Nog maar 3 weken, heerlijk dat de tijd zo snel voorbij is gevlogen!
  woensdag 21 september 2005 @ 21:58:04 #7
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_30805353
Nog steeds te koop 2 kaarten voor 11 oktober.

Ik hoorde gisteren van iemand dat het laatste gerucht is dat ze een set van U2 zullen spelen.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_30810421
Dit wordt te gek. Ik hoop beide Octavarium en ACOS live te zien. Vorige keer in Ahoy kende ik veel nummers niet (trial of tears, the ones who set the sun, de pink floyd cover). Maar nu ken ik bijna hun hele discografie, dus dat zal genieten worden. Nu nog de vraag wat ze gaan coveren. ik hoop op Close to the edge van Yes.

U2 zou me niet verbazen, aangezien de invloed die U2 heeft gehad op I Walk Beside You, maar ook bijvoorbeeld Lifting Shadows Off A Dream.
pi_30826096
U2

Ik ben bang dat ik er de 10e helaas niet meer bij kan zijn. Volgende keer beter dan maar.
pi_30832090
quote:
Op woensdag 21 september 2005 21:58 schreef Sanne het volgende:
Nog steeds te koop 2 kaarten voor 11 oktober.

Ik hoorde gisteren van iemand dat het laatste gerucht is dat ze een set van U2 zullen spelen.
Haha als dit zo is dank ik god op m'n blote knietjes dat ik kaarten heb voor de 10e. Ik zou in staat zijn om na het 1e nummer van die kloteband al naar huis te gaan, ook al speelt DT de nummers. Vraag me eigenlijk af of er uberhaupt wel iemand op zit te wachten. Maargoed zoiets is te verwachten, zeker na Octavarium.
...war never changes
XBL Gamertag: Un4 NL
pi_30843408
Dat hele gedoe met die covers is uit de hand gelopen. Ik zou liever gewoon de hele avond DT willen horen, maar dan geen Octavarium aangezien dat album helaas ook een coveralbum is.
pi_30843933
Ik zag vandaag bij King Kong records iemand een CD kopen met een hoes die sterk deed denken aan Train of Thought, maar het was geen CD van Dream Theater.

Ben benieuwd welk album dat geweest kan zijn.
pi_30849784
Misschien iets van Opeth? (Simpele gok hoor, ken niet zo veel CD's) Die hebben op zich ook wel eens donkere voorkanten met een grijze tekening...

kriele: Van welk album is Octavarium volgens jou dan een cover?

* LintuxCx begint 'm net een beetje leuk te vinden, op misschien een enkel nummer na...
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_30850197
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 09:27 schreef LintuxCx het volgende:
Misschien iets van Opeth? (Simpele gok hoor, ken niet zo veel CD's) Die hebben op zich ook wel eens donkere voorkanten met een grijze tekening...

kriele: Van welk album is Octavarium volgens jou dan een cover?

* LintuxCx begint 'm net een beetje leuk te vinden, op misschien een enkel nummer na...
Muse, U2 en hunzelf.
pi_30853280
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 09:46 schreef kriele het volgende:

[..]

Muse, U2 en hunzelf.
Invloeden heden dat, doh.
pi_30854203
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 11:46 schreef FastFox het volgende:

[..]

Invloeden heden dat, doh.
Het ligt er zo duidelijk bovenop, dat ik het geen invloeden meer kan noemen. Schaamteloos rippen, noem ik dat.
Ik denk dat het verstandig is dat in de toekomst er toch eens weer wat meer tijd uit wordt getrokken voor het schrijven van een album en een outside producer om een een andere mening te geven, dan puur die van Mike en John.
pi_30855706
De muse rips vind ik wel grappig en op hun eigen manier goed gemaakt. I Walk Beside You zelf vind ik wat minder maar ik vind wel dat alles op elkaar lijkt. Misschien lijkt bijvoorbeeld The Killing Hand of Bohemian Rhapsody ofzow..

Tis moeilijk om iets totaal nieuws te doen.. en Dream Theater wil zichzelf niet herhalen.
Words they preach I can't relate. If God's true love are acts of hate.
Who would wish this on our people, and proclaim that His will be done. Scriptures they heed have misled them. All praise their Sacraficed Sons.
Londen 7-7.. RIP
pi_30856141
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 13:14 schreef Doe_je_nix_aan het volgende:
De muse rips vind ik wel grappig en op hun eigen manier goed gemaakt. I Walk Beside You zelf vind ik wat minder maar ik vind wel dat alles op elkaar lijkt. Misschien lijkt bijvoorbeeld The Killing Hand of Bohemian Rhapsody ofzow..

Tis moeilijk om iets totaal nieuws te doen.. en Dream Theater wil zichzelf niet herhalen.
Ik ben fan sinds I&W en DT overtuigde me door de goede composities en geweldig vakmanschap. Tuurlijk, toen hoorde je Queensryche, Rush enz. ook, maar het was wel DT. Ik vind dat DT nu echt te ver gaat met het kopieren van andere bands.
pi_30856308
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 13:30 schreef kriele het volgende:

[..]

Ik vind dat DT nu echt te ver gaat met het kopieren van andere bands.
Ik vind dat niet eens het ergste. Het kopieren van zichzelf wel.
pi_30856488
quote:
Op woensdag 21 september 2005 21:58 schreef Sanne het volgende:
Ik hoorde gisteren van iemand dat het laatste gerucht is dat ze een set van U2 zullen spelen.
Als dat werkelijk gaan spelen, dan vind ik dat wel een zware tegenvaller. Maar goed, dat zien en horen we dan wel weer.
Zuster, zuster, niet huilen. Dit is een plezierjacht. (Dr. Bomhoff in Loenatik - De Moevie)
pi_30856559
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 13:35 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Ik vind dat niet eens het ergste. Het kopieren van zichzelf wel.
Dat zie je wel meer bij bands die al zolang bestaan. Ook bij Rush. Bij DT heb ik sterk het gevoel dat het beste eraf is. Zet een 'Surrounded' bijv. eens af tegen een 'Panic Attack'. Ik vind het schrijnend moet ik helaas bekennen. En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Ik ben heel benieuwd hoe de toekomst er voor de heren uit gaat zien.
pi_30879926
Het is echt niet te geloven hoeveel albums er al niet zijn langsgekomen op de verschillende fora, voor de 11de.
U2
Queensrÿche
Muse
Yes
Pink Floyd
Rush
Kansas
Genesis

Ik vind het allemaal prima. Ik laat het allemaal wel op me afkomen, en voor mij persoonlijk kán het gewoon niet tegenvallen.
pi_30883815
quote:
Op zaterdag 24 september 2005 09:25 schreef Man_Made_God het volgende:
Het is echt niet te geloven hoeveel albums er al niet zijn langsgekomen op de verschillende fora, voor de 11de.
U2
Queensrÿche
Muse
Yes
Pink Floyd
Rush
Kansas
Genesis

Ik vind het allemaal prima. Ik laat het allemaal wel op me afkomen, en voor mij persoonlijk kán het gewoon niet tegenvallen.
Dat snap ik. DT live is altijd een geweldige happening. 3 Uur op de planken en ze geven het uiterste.
pi_31028285
Setlist van de Finland show:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En hier Jordan met wat apparatuur op de achtergrond

"Make money. Make more money. Make other people produce so as to make more money."
Hubbard Communications Office Policy Letter (9 March 1972)
  donderdag 29 september 2005 @ 18:07:59 #25
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_31033103
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 00:03 schreef Beathoven het volgende:
Ik zag vandaag bij King Kong records iemand een CD kopen met een hoes die sterk deed denken aan Train of Thought, maar het was geen CD van Dream Theater.

Ben benieuwd welk album dat geweest kan zijn.
Toen ik deze van Editors zag moest ik direct aan ToT denken :

"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')