abonnement Unibet Coolblue
pi_30569495
Ik heb een klein bedrijf, met drie werknemers en ik hoorde onlangs dat de BSA een organisatie is die bedrijven invalt en hun computers doorzoekt op illegale software.

Als het goed is gebruiken wij alleen legale software. Maar tevens op meerdere computers.

Maar dat terzijde, is er iemand die wel is in contact is gekomen met deze organisatie? Is het een overheids organisatie of niet?

Graag meer info. Aangezien ik niet van verassingen hou
  woensdag 14 september 2005 @ 13:10:33 #2
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_30569637
Ik heb het ooit meegemaakt terwijl ik op bezoek was bij een klant.

Voor zover het toen was:
1. ze kondigen altijd hun bezoek aan.
2. indien ze dat niet doen mag je ze de doorgang zondermeer weigeren.

Alleen bij een gerechterlijk bevel mag je ze niet weigeren MAAR dan heb je al de nodige waarschuwingen gehad moeten hebben.
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
pi_30569649
Nee, geen overheid.
Echter kunnen ze wel met de politie komen.

Daarnaast zijn ze, evenals deurwaarders ed. verplicht om (een) waarschuwingsbrie(f)(ven) te sturen.
pi_30570000
Dus geen overheidsinstantie en aangekondigd bezoek....

Enne komen ze periodiek langs ofzo?... lijkt me niet aangezien ze gedurende ons 2-jarige bestaan nog nooit zijn langsgekomen.....
pi_30570070
Ze kondigen zich zelf altijd netjes aan.
Je kan ze ook uitnodigen voor inventarisatie.

Bijna nooit gelijk boetes eerst herstel periode zodat je alles op orde kan brengen
pi_30570204
Legale software, op meerdere computers? Bijvoorbeeld, een legale Windows gekopieerd op 4 pc's in je bedrijf? Dat mag ook niet (tenzij je licentie hebt voor meedere computers)
Verjaardagen zijn gezond -
hoe meer je er hebt, des te langer je leeft
pi_30570249
quote:
Op woensdag 14 september 2005 13:06 schreef demis_roussos het volgende:

Als het goed is gebruiken wij alleen legale software. Maar tevens op meerdere computers.
= illegaal
1 tot 3,5 eurocent per ontvangen email:
http://www.internetcash.nl/
pi_30570268
Ok da's mooi

Zelf ook ff de zoekmachinetjes geraadpleegd.

En ik las op hun site dat ze oa door Microsoft bestuurd worden.... bizar.... maar ook wel logisch misschien...

Misschien moet ik maar is zo'n inventarisatie doen. Zijn hier kosten aan verbonden?
pi_30570295
Ow en de site was www.maakdezaakinorde.com
pi_30570327
Oops het is .nl : www.maakdezaakinorde.nl

Best een corny naam
pi_30570343
gewoon ff dagje de illegale PC's laten kamperen bij de buurman?
pi_30570370
quote:
Op woensdag 14 september 2005 13:29 schreef Allan24 het volgende:
Legale software, op meerdere computers? Bijvoorbeeld, een legale Windows gekopieerd op 4 pc's in je bedrijf? Dat mag ook niet (tenzij je licentie hebt voor meedere computers)
Nee we hebben geen Windows gekopieerd. Maar volgens mij is Word & Excel enzo van 1 cd-rom geinstalleerd. Is dat ok?
pi_30570401
quote:
Op woensdag 14 september 2005 13:31 schreef demis_roussos het volgende:
.... bizar.... maar ook wel logisch misschien...
't is een belangenorganisatie van software bouwers. Dus wat dat betreft is dit allemaal logisch. In weze is het eenzelfde soort organisatie als Brein.

Ze hebben 0,0 rechten aangezien het een particuliere organisatie is. Ook als ze een afspraak maken mag je ze weigeren, alleen heb je dan kans dat ze met de politie/gerechtsdeurwaarder langskomen. Dan moeten ze aan die politie/deurwaarder wel hard kunnen maken dat er gegronde redenen zijn om een inval te doen (dat zal ongetwijefld via een gerechterlijke procedure moeten). Die redenen kan bijvoorbeeld uit een anonieme tip bestaan.
pi_30570421
quote:
Op woensdag 14 september 2005 13:33 schreef Salvad0R het volgende:
gewoon ff dagje de illegale PC's laten kamperen bij de buurman?
ja aangezien ze zichzelf toch aankondigen..... geen slecht idee...
pi_30570544
quote:
Op woensdag 14 september 2005 13:36 schreef sop het volgende:

[..]

Ook als ze een afspraak maken mag je ze weigeren, alleen heb je dan kans dat ze met de politie/gerechtsdeurwaarder langskomen. Dan moeten ze aan die politie/deurwaarder wel hard kunnen maken dat er gegronde redenen zijn om een inval te doen (dat zal ongetwijefld via een gerechterlijke procedure moeten). Die redenen kan bijvoorbeeld uit een anonieme tip bestaan.
Als ze gewoon een beetje vertrouwen hadden in de mensheid. Konden al die software jongens zichzelf volgens mij een hoop moeite besparen
pi_30571562
quote:
Op woensdag 14 september 2005 13:42 schreef demis_roussos het volgende:

[..]

Als ze gewoon een beetje vertrouwen hadden in de mensheid. Konden al die software jongens zichzelf volgens mij een hoop moeite besparen
Ja maar aan dat vertouwen hebben ze dus niks. Heel veel bedrijven gebruiken (net als dat van jou) illegale software, dus helaas zijn dit soort maatregelen nodig.
pi_30571954
quote:
Op woensdag 14 september 2005 14:22 schreef Bigs het volgende:

[..]

Ja maar aan dat vertouwen hebben ze dus niks. Heel veel bedrijven gebruiken (net als dat van jou) illegale software, dus helaas zijn dit soort maatregelen nodig.
Was ook een grap uiteraard van mijn kant. De reden dat ik deze topic heb gestart is omdat ik juist correct wil handelen....
pi_30572362
Applicaties mag je natuurlijk gewoon kopieren op alle machines.
Dat gebeurt vaak bij grote kantoor omgevingen. Via software distributie etc.

Echter heb je voor elke geinstalleerd pakket, een licentie nodig.
Dus als je 10x dezelfde MS Office geinstalleerd hebt, op 10 machines, dan heb je ook 10 licenties nodig.
  woensdag 14 september 2005 @ 14:56:47 #19
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_30572643
quote:
Op woensdag 14 september 2005 13:35 schreef demis_roussos het volgende:

[..]

Nee we hebben geen Windows gekopieerd. Maar volgens mij is Word & Excel enzo van 1 cd-rom geinstalleerd. Is dat ok?
ALLEEN indien het een corporate key betreft.
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
  woensdag 14 september 2005 @ 15:07:20 #20
125047 Lamme_Sterfkanarie
tweet tweet en dan ineens niet
pi_30572939
als je 5 legale keys hebt mag je het best van dezelfde cdrom installeren op 5 computers. Maar niet 5 computers voorzien van dezelfde key
Ik heb het godverdomme gehad met die onkunde van je!
pi_30572949
Corporate Key?
  woensdag 14 september 2005 @ 15:09:27 #22
125047 Lamme_Sterfkanarie
tweet tweet en dan ineens niet
pi_30572999
boeit niet voor je. Je hebt illegale meuk en je bent er gloeiend bij.

doei
Ik heb het godverdomme gehad met die onkunde van je!
  woensdag 14 september 2005 @ 16:26:47 #23
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_30575209
quote:
Op woensdag 14 september 2005 15:07 schreef demis_roussos het volgende:
Corporate Key?
Ja. Dat je 1 cd gebruikt is geen probleem. De prijs die je betaalt is niet voor de CD maar voor de licenties. Indien je meer dan 1 licentie aanvraagt krijg je een algemene installatiekey (=corporate key) waarmee je alle installaties mag uitvoeren tot aan het aantal licenties dat zijn aangeschaft.

Oh en als je serial met FCGKW begint ben je de lul
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
  woensdag 14 september 2005 @ 16:32:13 #24
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_30575370
quote:
Op woensdag 14 september 2005 13:35 schreef demis_roussos het volgende:

[..]

Nee we hebben geen Windows gekopieerd. Maar volgens mij is Word & Excel enzo van 1 cd-rom geinstalleerd. Is dat ok?
Nee, maar kijk anders is naar Open Office. Legaal downloaden en installeren.

www.openoffice.org
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
pi_30575862
quote:
Op woensdag 14 september 2005 16:26 schreef wdn het volgende:

[..]

Ja. Dat je 1 cd gebruikt is geen probleem. De prijs die je betaalt is niet voor de CD maar voor de licenties. Indien je meer dan 1 licentie aanvraagt krijg je een algemene installatiekey (=corporate key) waarmee je alle installaties mag uitvoeren tot aan het aantal licenties dat zijn aangeschaft.

Oh en als je serial met FCGKW begint ben je de lul
Ok, duidelijk. Moet dus meer licenties aan gaan schaffen, aangezien er met 1 cd-rom meerdere installaties zijn verricht.

Wat is er dan met FCGKW?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')