abonnement Unibet Coolblue
pi_30567293
Aangezien ik binnekort een lease-auto krijg, en ik mijn Miata graag wil houden heb ik besloten om deze te schorsen tot april ofzo, wanneer het weer wat beter weer is.

Het stallen van de auto is op zich geen probleem, deze kan namelijk achter in m'n tuin staan. Aangezien het een cabrio is lijkt het me niet verstandig deze heel de winter onbeschermd buiten te laten staan. Nu is dus mijn vraag wat de beste bescherming is. Een overkapping is uiteraard het beste, dit gaat me denk ik niet lukken ivm huurhuis, wetten etc.

Ik weet dat er hoezen te koop zijn waar je je auto mee in kunt pakken, zijn deze ook geschikt voor cabrio's? Niet dat mijn dakje na de winter helemaal weggerot is oid.

Daarnaast lijkt het me verstandig om de accu los te halen, moet ik nog iets met de banden doen, aangezien de auto een half jaar stil zal staan.

Verder nog tips?

plaatje

[ Bericht 5% gewijzigd door Mex_ op 14-09-2005 11:44:48 ]
  woensdag 14 september 2005 @ 11:55:48 #2
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_30567687
je moet je bandenspanning iets verhogen, zo'n 0,5 bar, verder zou ik ervoorzorgen dat je de auto elke maand een stukje verzet, zodat je wielen niet op 1 plek belast worden waardoor je het zogenaamde "vierkante wielen"efect krijgt. Je kunt je auto ook opblokken (opkrikken totdat de banden vrij zijn van de grond, end an stenen of houten blokken eronder)

En misschien is het ook niet verkeerd zo af en toe de motor te laten lopen.... Accu zou ik eruit halen, en ergens vorstvrij neerzetten, en aan een speciale acculader hangen! Zo een die de accu oplaadt tot een bepaald nivo, en dan weer langzaam ontlaad (onderhoudsladen ofzo noemt men dat geloof ik ook wel)

Dit om te voorkomen dat je accu kapot gaat.

Ena ls overkapping?? Kun je niet iets van een soorrt schuurtje/tuinhutje bouwen? dan kan je zeil nogwel... als extra.
  woensdag 14 september 2005 @ 12:10:59 #3
36342 rishi120
Flavor Aid is Lekker!
pi_30568054


vanaf 33 euro bij de halfords.
- auto opkrikken paar cm maar
- benzinetank vol! (ivm met roest in de tank)
- 1 grote vochtvreter in de auto...
- accu eruit.

In april gelijk een beurt geven. olie/boegie/filtertjes etc etc..
Signature
pi_30568106
Ik zou er iig een overkapping op maken is het niet zo dat je onder een bepaalde hoogte gewoon een afdakje mag maken? die cabrio is niet zo groot dus dat moet makkelijk passen.

ben tevens ook lid van ppc-phones.nl
pi_30568334
quote:
Op woensdag 14 september 2005 12:10 schreef rishi120 het volgende:
[afbeelding]

vanaf 33 euro bij de halfords.
- auto opkrikken paar cm maar
- benzinetank vol! (ivm met roest in de tank)
- 1 grote vochtvreter in de auto...
- accu eruit.

In april gelijk een beurt geven. olie/boegie/filtertjes etc etc..
Beurt heeft 'ie net gehad. Zo'n hoes is inderdaad een makkelijke oplossing, ik ben alleen bang dat wanneer er een laag sneeuw op komt te liggen het ding gaat lekken. Vervolgens blijft het vocht tussen mijn dakje en die hoes zitten, wat me niet echt bevorderlijk lijkt.
pi_30568363
quote:
Op woensdag 14 september 2005 12:13 schreef pro2call het volgende:
Ik zou er iig een overkapping op maken is het niet zo dat je onder een bepaalde hoogte gewoon een afdakje mag maken? die cabrio is niet zo groot dus dat moet makkelijk passen.
Grote kans dat ik in m'n huidige huis geen jaar meer woon, dus daarom is een overkapping ook een beetje zonde van het geld en de moeite.
quote:
ben tevens ook lid van ppc-phones.nl
  Vis een optie? woensdag 14 september 2005 @ 12:25:17 #7
70532 loveli
N
pi_30568409
Goed oppassen met vocht. Je wilt niet dat je auto na een winter onder zeil te hebben gestaan aan alle kanten schimmelt en roest. Eens in de zoveel tijd zorgen voor luchtcirculatie en warmte. Geen straalkacheltje onbeheerd achterlaten in je auto, want je wilt niet dat 'ie uitbrandt. Op blokken zetten en banden extra oppompen is een goed advies, anders worden je wiellagers ongelijk belast en gaan ze sneller slijten als je weer gaat rijden.
crap in = crap out
  woensdag 14 september 2005 @ 12:27:17 #8
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_30568470
Ik zou gewoon eens rondvragen of je hem niet ergens bij een caravanboer een half jaartje kan stallen of zo...
***
pi_30569115
quote:
Op woensdag 14 september 2005 12:27 schreef Brighteyes het volgende:
Ik zou gewoon eens rondvragen of je hem niet ergens bij een caravanboer een half jaartje kan stallen of zo...
Dat kan uiteraard ook, ik heb alleen achter mn huidige huis een soort on-overdekte maar wel afgesloten carport/parkeerplaats. Daar zou ik uiteraard graag gebruik van maken.
  woensdag 14 september 2005 @ 12:59:22 #10
40458 -chefke-
nu met extra zegels
pi_30569282
je kunt hem denk ik beter in een caravan stalling zetten dat met die hoes is geen goed idee

en je moet der regelmatog mee rijden anders gaat de auto helemaal naar de klote

stilstaan is nog slechter voor de auto dan dat je er mee rijdt
pi_30569527
quote:
Op woensdag 14 september 2005 12:59 schreef -chefke- het volgende:
je kunt hem denk ik beter in een caravan stalling zetten dat met die hoes is geen goed idee

en je moet der regelmatog mee rijden anders gaat de auto helemaal naar de klote

stilstaan is nog slechter voor de auto dan dat je er mee rijdt
Dan kan ik hem niet schorsen, dat is eigenlijk geen optie dus. Ik kan hem wel af en toe starten en laten lopen. Alleen schijnt het onbelast laten draaien van de motor ook weer niet goed te zijn.
  woensdag 14 september 2005 @ 13:14:42 #12
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_30569780
quote:
Op woensdag 14 september 2005 13:06 schreef Mex_ het volgende:

[..]

Dan kan ik hem niet schorsen, dat is eigenlijk geen optie dus. Ik kan hem wel af en toe starten en laten lopen. Alleen schijnt het onbelast laten draaien van de motor ook weer niet goed te zijn.
Hij warmt dan niet goed op, omdat de oliepomp pas effectief olie rondpompt bij 2000rpm of hoger.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_30570141
Dit is wat je zoekt! >>> http://www.marktplaza.nl/Garage-box-1259841.php

Er zijn trouwens ook autohoezen waar de auto helemaal in kan, ook aan de onderkant is hij gesloten. Dit soort hoezen zijn voorzien van een ventilatortje waardoor de lucht blijft circuleren.
pi_30581149
Ik zit te denken aan een soort van overkapping van zeil uit een campingwinkel ofzo. Waar al van die ogen inzitten.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')