abonnement Unibet Coolblue
pi_30566787
Ik zit te twijfelen tussen de Nano en de Mini.

Ik heb ze allebei gezien, maar ik kan niet kiezen welke nu het beste is.

De nano heb je voor 209¤, dan krijg je 2 GB, en een accu die 14 uur mee kan...

De mini kost ongeveer evenveel, maar dan krijg je 4 GB én een accu die 18 uur mee kan!

Echte verschillen verder tussen die twee heb ik ook nog niet kunnen ontdekken, of is er soms iets wat ik over het hoofd zie?

De mini is al van de Ipod site afgehaald, omdat ze nu dus de Nano hebben, dus daar kan ik verder ook niet terecht voor meer informatie.

Graag dus een onderbouwde mening over welke je zou kiezen cq. hebt gekozen en waarom.
Een befaamde Fransoos zei ooit: Qui ceci lit est un fou.
pi_30566924
quote:
Op woensdag 14 september 2005 11:19 schreef Manneke_Pils het volgende:

Echte verschillen verder tussen die twee
2 GB, 4GB

14 uur, 18 uur

Zou voor mij al genoeg reden zijn om voor de mini te gaan
pi_30566926
Wat dacht je van de Nano met kleurenscherm en het ding ondersteunt die zooi met foto's.
De Mini met een monochroom scherm en alleen mp3 afspelen.
Daarnaast is een Nano kleiner maar een Mini een heel stuk krasvaster (op mijn mini van 2 jaar oud is maar weinig kras te ontdekken, echter met die chromen achterkant van de Nano heb je binnen een week de zooi vol krassen zitten) etc. etc. etc.

Ik zou zelf voor de Nano gaan, imho mooier, nieuwer, hipper en meer gadget. Keb alleen al een mini waar ik een zeer tevreden gebruiker van ben + lack aan geld, dus helaasch. Maarrrr als ik nu een ipod zou kopen werd het zekers te weten de Nano. Wel de 4gb Nano natuurlijk. 2 Gb is net te weinig.
pi_30566998
quote:
Op woensdag 14 september 2005 11:24 schreef knox_ het volgende:

[..]

2 GB, 4GB

14 uur, 18 uur

Zou voor mij al genoeg reden zijn om voor de mini te gaan
Dit waren dus de verschillen die ik zo zag, ik vroeg me dus af of er nog meer verschillen waren..
Een befaamde Fransoos zei ooit: Qui ceci lit est un fou.
pi_30567022
quote:
Op woensdag 14 september 2005 11:24 schreef blieblie het volgende:
Wat dacht je van de Nano met kleurenscherm en het ding ondersteunt die zooi met foto's.
De Mini met een monochroom scherm en alleen mp3 afspelen.
Daarnaast is een Nano kleiner maar een Mini een heel stuk krasvaster (op mijn mini van 2 jaar oud is maar weinig kras te ontdekken, echter met die chromen achterkant van de Nano heb je binnen een week de zooi vol krassen zitten) etc. etc. etc.

Ik zou zelf voor de Nano gaan, imho mooier, nieuwer, hipper en meer gadget. Keb alleen al een mini waar ik een zeer tevreden gebruiker van ben + lack aan geld, dus helaasch. Maarrrr als ik nu een ipod zou kopen werd het zekers te weten de Nano. Wel de 4gb Nano natuurlijk. 2 Gb is net te weinig.
Die foto's boeit me niet zo, maar dat kleurenscherm was me nog niet opgevallen
Bij de Mediamarkt hadden ze gewoon een sticker met het menu erop geplakt...

4 GB Nano is wel weer meteen een stuk duurder...
Een befaamde Fransoos zei ooit: Qui ceci lit est un fou.
pi_30567156
Mjaah, dat foto gedoe heb je idd weinig aan. Maar goed, het is een geinige feature.
Maar het is behoorlijk afhankelijk waar je het ding voor koopt. Blame me, maar ik ben enorm gadgetgeil en kick behoorlijk op de nieuwste dingetjes. Ik heb bijv. veels te veel moeite gedaan om een Ipod Mini uit Amerika over te laten vliegen zodat ik em een half jaar eerder had dan de rest (heeft me ook 300 euro gekost, maar dat terzijde ). Vanuit dat oogpunt zou ik al kiezen voor de Nano. Puur omdat ie de nieuwe is.

Als je gewoon een ipod wil kan je net zo goed voor de Mini gaan.

Nog een belangrijk verschil tussen beide spelers is overigens dat de mini werkt met een harde schijfje en de Nano op Flash geheugen. Daardoor is de Mini wat kwetsbaarder voor vallen (een opspinnend harde schijfje die een tik krijgt vertoont al gauw storingen en defecten). Nano heeft daar geen last van.
  woensdag 14 september 2005 @ 11:37:48 #7
110933 F4T4L_3RR0R
R.I.P. webicon ;(
pi_30567267
Die 18 uur accutijd die ze bij de mini opgeven heb ik bij lange na nooit gehaald...
Een ballonvaarder die door de mand valt is nooit grappig...
pi_30567268
quote:
Op woensdag 14 september 2005 11:28 schreef Manneke_Pils het volgende:

[..]

Die foto's boeit me niet zo, maar dat kleurenscherm was me nog niet opgevallen
Bij de Mediamarkt hadden ze gewoon een sticker met het menu erop geplakt...
De Mediamarkt Daar ga je toch geen Apple spul vandaan halen? Ze zijn niet eens goedkoper dan de Apple Store! En bij die laatste weet je zeker dat er gekwalificeerd personeel rondloopt en dat ze je later ook goed kunnen helpen mocht er wat mis mee zijn.

De iPod Nano is trouwens de opvolger van de iPod Mini, die laatste willen ze volgens mij niet meer nieuw bijmaken. Ik denk alleen dat dat voor garantie en defecten niet zoveel boeit, Apple zou Apple niet zijn als ze dat nog wel goed regelen.
Ieder verhaal eindigt gelukkig, als je er maar vroeg genoeg mee stopt. - Annie M.G. Schmidt -
pi_30567290
quote:
Op woensdag 14 september 2005 11:33 schreef blieblie het volgende:
Mjaah, dat foto gedoe heb je idd weinig aan. Maar goed, het is een geinige feature.
Maar het is behoorlijk afhankelijk waar je het ding voor koopt. Blame me, maar ik ben enorm gadgetgeil en kick behoorlijk op de nieuwste dingetjes. Ik heb bijv. veels te veel moeite gedaan om een Ipod Mini uit Amerika over te laten vliegen zodat ik em een half jaar eerder had dan de rest (heeft me ook 300 euro gekost, maar dat terzijde ). Vanuit dat oogpunt zou ik al kiezen voor de Nano. Puur omdat ie de nieuwe is.

Als je gewoon een ipod wil kan je net zo goed voor de Mini gaan.

Nog een belangrijk verschil tussen beide spelers is overigens dat de mini werkt met een harde schijfje en de Nano op Flash geheugen. Daardoor is de Mini wat kwetsbaarder voor vallen (een opspinnend harde schijfje die een tik krijgt vertoont al gauw storingen en defecten). Nano heeft daar geen last van.
Ok, bedankt

En nog iets: Je had het over een glimmende achterkant van de Nano (bij de Mediamarkt zaten ze vastgepind tegen diefstal, dus die was niet te zien) en op de site viel het me ook niet echt op, dus hoe zit dat? Is het niet gewoon puur wit of zwart hetzelfde als bijvoorbeeld de Shuffle?
En dat is dus vrij kwetstbaar en snel vies of niet?
Een befaamde Fransoos zei ooit: Qui ceci lit est un fou.
pi_30567330
Ik geloof (weet ik niet zeker hoor) dat de achterkant van de Nano verchroomd is. Net als bij de andere grotere ipods. Dat chroom raakt vrij snel bekrast (schuiven over tafels, in je broekzak doen bij sleutels) en das natuurlijk wel zonde van je "precious" . Het vieze kan je overigens altijd weghalen met een vochtige doek, die krassen wordt wat moeilijker. Maar inderdaad als je hem vast pakt zitten er gelijk vette vingers op.



Hier zie je dat er op de voorkant wit plastic gebruikt is en de achterkant chroom.
pi_30567384
Das wel minder, maar wel te verhelpen met zo'n rubber hoesje voor je pod of een sok
Een befaamde Fransoos zei ooit: Qui ceci lit est un fou.
pi_30567417


Hijs wel mooi he
Een befaamde Fransoos zei ooit: Qui ceci lit est un fou.
  woensdag 14 september 2005 @ 11:47:42 #13
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_30567514
Ik weet niet of het iemand is opgevallen maar de nano is ook een maatje kleiner

De nano is in feite gewoon een flink gekrompen 'volledige' iPod, terwijl de mini naast een kleiner formaat ook minder functies had.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_30567560
quote:
Op woensdag 14 september 2005 11:47 schreef De_Hertog het volgende:
Ik weet niet of het iemand is opgevallen maar de nano is ook een maatje kleiner

De nano is in feite gewoon een flink gekrompen 'volledige' iPod, terwijl de mini naast een kleiner formaat ook minder functies had.
Ik ging er vanuit dattie dat wel gezien had met de MM .
  woensdag 14 september 2005 @ 11:50:22 #15
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_30567579


Nano vs. Mini
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_30567625
Wow...heb net m'n mini verkocht omdat ik hem toch nooit gebruik maar die Nano is wel erg mooi zeg...
The things you own, end up owning you - Tyler Durden
pi_30567637
Hij heeft ze gewoon allebei

Of ben jij dat niet?

Tja, klein, kleiner kleinst... Ze zijn allebei klein, maar de een is idd kleiner & dunner. Maar om de 'mini' nu groot te noemen
Een befaamde Fransoos zei ooit: Qui ceci lit est un fou.
  woensdag 14 september 2005 @ 11:55:57 #18
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_30567694
quote:
Op woensdag 14 september 2005 11:53 schreef Manneke_Pils het volgende:
Hij heeft ze gewoon allebei

Of ben jij dat niet?
Dat ben ik helaas niet, ik heb geen van tweeën. En alhoewel ik eigenlijk nooit onderweg naar muziek luister en nooit de behoefte heb gehad zit ik toch te twijfelen over misschien een nano kopen. Damn you, Apple
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_30572614
quote:
Op woensdag 14 september 2005 11:24 schreef blieblie het volgende:
Wat dacht je van de Nano met kleurenscherm en het ding ondersteunt die zooi met foto's.
De Mini met een monochroom scherm en alleen mp3 afspelen.
Daarnaast is een Nano kleiner maar een Mini een heel stuk krasvaster (op mijn mini van 2 jaar oud is maar weinig kras te ontdekken, echter met die chromen achterkant van de Nano heb je binnen een week de zooi vol krassen zitten) etc. etc. etc.

Ik zou zelf voor de Nano gaan, imho mooier, nieuwer, hipper en meer gadget. Keb alleen al een mini waar ik een zeer tevreden gebruiker van ben + lack aan geld, dus helaasch. Maarrrr als ik nu een ipod zou kopen werd het zekers te weten de Nano. Wel de 4gb Nano natuurlijk. 2 Gb is net te weinig.
Een Mini van 2 jaar oud
Hij kwam vorig jaar begin zomer uit hier in NL.
pi_30572662
quote:
Op woensdag 14 september 2005 14:56 schreef super-muffin het volgende:

[..]

Een Mini van 2 jaar oud
Hij kwam vorig jaar begin zomer uit hier in NL.
Lees het helemaal en je ziet dat hij hem heeft geimporteerd
Een befaamde Fransoos zei ooit: Qui ceci lit est un fou.
  woensdag 14 september 2005 @ 14:59:42 #21
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_30572724
Ik heb vanmorgen nog een nano in m'n handen gehad en ík zou zeer zeker voor de nano gaan. Al was het alleen maar omdat je dan zou kunnen zeggen dat je een speler hebt die nog niet kapot gaat als je er met een auto overheen gaat.

Wat een donders geil klein dingetje.
Ik ga naar huis.
  woensdag 14 september 2005 @ 15:50:31 #22
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_30574236
-- Spuit elf --
2000 light years from home
pi_30574272
quote:
Op woensdag 14 september 2005 14:59 schreef nietzman het volgende:
Ik heb vanmorgen nog een nano in m'n handen gehad en ík zou zeer zeker voor de nano gaan. Al was het alleen maar omdat je dan zou kunnen zeggen dat je een speler hebt die nog niet kapot gaat als je er met een auto overheen gaat.

Wat een donders geil klein dingetje.
Is dat zo? Zijn ze echt zo stevig?

En die mini's dan? is dat een stuk minder of niet?
Een befaamde Fransoos zei ooit: Qui ceci lit est un fou.
pi_30574389
quote:
Op woensdag 14 september 2005 14:57 schreef Manneke_Pils het volgende:

[..]

Lees het helemaal en je ziet dat hij hem heeft geimporteerd
Dan is het als nog geen 2 jaar.
pi_30574610
quote:
Op woensdag 14 september 2005 15:55 schreef super-muffin het volgende:

[..]

Dan is het als nog geen 2 jaar.
Anderhalf jaar dan... Detail detail .
pi_30574632
Ik heb zojuist de Nano gekocht

Hij is geweldig geil, veel kleiner dan dat ik verwacht had. Ik heb de zwarte 2 GB editie, omdat ik niet veel nodig heb. Heb 'm voornamelijk gekocht omdat ik er ook foto's op kan zetten.
voor de liefhebber: Ik had de één na laatste bij Dixons op de lijnbaan, maar ze hadden er een half uur daarvoor nog 4, gaan als een speer dus
Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
pi_30574649
Ik hoor trouwens ook slechte verhalen over Itunes, hoe zit dat?
En een veelgenoemd alternatief is http://www.ephpod.com/ kent iemand dat hier of moet ik dan ff naar het centrale topic?
Een befaamde Fransoos zei ooit: Qui ceci lit est un fou.
  woensdag 14 september 2005 @ 16:13:53 #28
104871 remlof
Europees federalist
pi_30574867
Ik zou altijd voor een mp3 speler zonder bewegende delen (flash geheugen) gaan ipv één met (hdd)... al was het maar omdat je er dan minder voorzichtig mee hoeft te zijn
pi_30574946
Ik zou iTunes gebruiken
  woensdag 14 september 2005 @ 16:23:16 #30
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_30575108
quote:
Op woensdag 14 september 2005 15:52 schreef Manneke_Pils het volgende:
Is dat zo? Zijn ze echt zo stevig?
http://tweakers.net/nieuws/38950


Bij een mini had de hardeschijf het al veel eerder begeven, lijkt me.
Ik ga naar huis.
pi_30580261



Mijn....
Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
pi_30580264
quote:
Op woensdag 14 september 2005 16:13 schreef remlof het volgende:
Ik zou altijd voor een mp3 speler zonder bewegende delen (flash geheugen) gaan ipv één met (hdd)... al was het maar omdat je er dan minder voorzichtig mee hoeft te zijn
Volgens mij heeft de nano flash geheugen? Dacht ik ergens gelezen te hebben iig.
pi_30582316
quote:
Op woensdag 14 september 2005 19:27 schreef Dash-X het volgende:

[..]

Volgens mij heeft de nano flash geheugen? Dacht ik ergens gelezen te hebben iig.
Nano wel idd. en mini niet
Een befaamde Fransoos zei ooit: Qui ceci lit est un fou.
pi_30590101
Ik kan ook niet echt kiezen Al is de Nano weer eigenlijk wat te klein naar mijn idee. Als ik ergens zoveel geld aan uitgeef wil ik het wel goed vast kunnen houden en t gewicht kunnen voelen
Tap tap tap
pi_30594572
Over dat clickwheel heeft Apple zich ook behoorlijk druk gemaakt. Maar werkt dat gewoon als een soort joystickje of niet dat middelste?

Het stomme is dat ik zo'n ding nooit 'aan' heb gezien en dus ook niet weet hoe het beeld eruit ziet en hoe de bediening werkt
Bij MM hadden ze gewoon een stickertje erop gedaan, met hoe het scherm eruitziet...
Een befaamde Fransoos zei ooit: Qui ceci lit est un fou.
  donderdag 15 september 2005 @ 11:56:31 #36
110933 F4T4L_3RR0R
R.I.P. webicon ;(
pi_30598577
Bij de iPod mini is het middelste gewoon een drukknopje.

De ronde schijf om het middelste knopje is een "dialknop", waarmee je door de menuutjes, je albums/nummers/artiesten kunt bladeren, en het volume kan regelen, enz.

De schijf is eigenlijk een soort van touchscreen zonder screen, je plaatst je vinger op de schijf, en maakt draaiende bewegingen. De schijf zelf draait niet mee.

Bij de mini zitten er onder de schijf zelf ook nog 4 knopjes die je in kan drukken, voor play/pauze, menu, en een nummer naar voren en/of naar achteren.

Ik hoop dat ik het een beetje begrijpbaar heb uitgelegd.
Een ballonvaarder die door de mand valt is nooit grappig...
pi_30598634
quote:
Op donderdag 15 september 2005 11:56 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Bij de iPod mini is het middelste gewoon een drukknopje.

De ronde schijf om het middelste knopje is een "dialknop", waarmee je door de menuutjes, je albums/nummers/artiesten kunt bladeren, en het volume kan regelen, enz.

De schijf is eigenlijk een soort van touchscreen zonder screen, je plaatst je vinger op de schijf, en maakt draaiende bewegingen. De schijf zelf draait niet mee.

Bij de mini zitten er onder de schijf zelf ook nog 4 knopjes die je in kan drukken, voor play/pauze, menu, en een nummer naar voren en/of naar achteren.

Ik hoop dat ik het een beetje begrijpbaar heb uitgelegd.
Yep. Ik had al door dat het beweegbaar was, maar wat je er nou mee kon had ik niet door.

Voor de mensen die al een psp hebben vastgehouden: Het is dus hetzelfde als die (joy)stick linksonder op de psp?
Een befaamde Fransoos zei ooit: Qui ceci lit est un fou.
  donderdag 15 september 2005 @ 12:03:19 #38
110933 F4T4L_3RR0R
R.I.P. webicon ;(
pi_30598776
quote:
Op donderdag 15 september 2005 11:58 schreef Manneke_Pils het volgende:

[..]

Yep. Ik had al door dat het beweegbaar was, maar wat je er nou mee kon had ik niet door.
De schijf beweegt niet hoor, er zitten gewoon sensoren achter de schijf die je vingerbeweging volgen.

En het middelste knopje is geen joystick, maar gewoon een tiptoetsje.
Een ballonvaarder die door de mand valt is nooit grappig...
pi_30601444
quote:
Op donderdag 15 september 2005 11:56 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Bij de iPod mini is het middelste gewoon een drukknopje.

De ronde schijf om het middelste knopje is een "dialknop", waarmee je door de menuutjes, je albums/nummers/artiesten kunt bladeren, en het volume kan regelen, enz.

De schijf is eigenlijk een soort van touchscreen zonder screen, je plaatst je vinger op de schijf, en maakt draaiende bewegingen. De schijf zelf draait niet mee.

Bij de mini zitten er onder de schijf zelf ook nog 4 knopjes die je in kan drukken, voor play/pauze, menu, en een nummer naar voren en/of naar achteren.

Ik hoop dat ik het een beetje begrijpbaar heb uitgelegd.
Zo is het ook bij de nano, en in het midden van de schijf ook nog een 5e indrukbaar knopje, selectietoets zegmaar.
Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
pi_30601485
O ok, dan snapte ik je eerst niet en nu wel
Een befaamde Fransoos zei ooit: Qui ceci lit est un fou.
pi_30668745
ik heb vanmiddag een ipod mini 4GB gekocht. heb alles geinstalleerd maar kan er geen nummers opzetten, het dingetjes ipod bijwerken kan ik niet aanklikken. weet iemand hoe dit kan komen? en hoe ik dit kan oplossen? bedankt
  zaterdag 17 september 2005 @ 17:58:56 #42
110933 F4T4L_3RR0R
R.I.P. webicon ;(
pi_30669472
Allereerst ervoor zorgen dat de iPod niet is aangesloten op de computer:

Het beste is om eerst de "iPod updater" software te installeren, en daarna iTunes. Heb je dat niet gedaan, dan even vanuit het configuratiescherm, software, de onderdelen deinstalleren, en alsnog installeren in de volgorde zoals hierboven beschreven.

Download wel de nieuwste versies van de Apple site, want de laatste tijd zijn er diverse updates van iTunes uitgebracht, en grote kans dat het software op de meegeleverde cdrom niet meer erg up-to-date is.

Wanneer je dat alles gedaan hebt, mag voor de zekerheid de computer even opnieuw opgestart worden. (Als daar al niet om gevraagd wordt)

Wanneer je nu de iPod aansluit moet je rechtsonderin beeld (vanuitgaand dat je Windows XP gebruikt) diverse meldingen zien in de trant van: nieuwe hardware gevonden, usb apparaat voor massaopslag, ipod enz.

Ik weet niet meer wat de defaultinstelling is, maar iTunes kan automatisch opstarten wanneer je de iPod aankoppeld, mocht dat na een paar minuten nog niet het geval zijn, dan even handmatig iTunes opstarten.

Meestal wordt in iTunes niet direct de iPod gevonden, gewoon ff een paar minuutjes geduld hebben.

Als de iPod gevonden is, zie je de iPod links in beeld, ergens bij Bibliotheek en Podcasts enz.

Nu kan je een Afspeellijst/Playlist maken, wanneer je daarmee klaar bent kan je de playlist naar de iPod links in iTunes slepen en moet het uploaden naar de iPod starten.

Ben je daar klaar mee, dan op het ontgrendel knopje klikken en je ziet dat de melding "Niet loskoppelen" op het schermpje van de iPod verdwijnt.

Succes, en mocht het niet lukken, laat dan even van je horen.
Een ballonvaarder die door de mand valt is nooit grappig...
pi_30674553
heel erg bedankt voor je duidelijke uitleg. mijn pc heeft een te trage usb poort maar ben nu bij mijn ouders en mede door je uitleg is het me nu helemaal gelukt heel erg bedankt!

nog een vraag hoe werkt dat met dat radio luisteren op je ipod?
  zaterdag 17 september 2005 @ 21:27:05 #44
67800 davidov
Human ^ Together
pi_30675990
Ik heb zelf een mini een maand geleden gekocht... ook al vind ik het wel irri dat er nu al een nieuwere ipod uit is, ik denk dat als ik er nu 1 zou kopen misschien toch voor de mini zou gaan:

mini:
+ meer GB (4 en 6)
+ meer GB & voor minder geld
+ steviger & krasvaster
+ laatste versie (bug vrij)
+ langere batt
+ (opzich al bijzonder klein)

nano:
+ kleiner
+ mooier
+ kleuren scherm
+ kan plaatjes tonen
- snel krassen
- dunner lijkt mij ook zwakker
- 1e versie = waarschijnlijk bugs en problemen die in latere versies er pas uit gaan (zie iedere andere ipod)
- duurder
- minder tot weinig ruimte (2 en 4)
- kleurenscherm dat batterijen vreet DIE al minder lang meegaan
- wat moet je met foto's op je ipod? heb je toch ook al op je foon of camera? hier eten ze alleen bakken met stroom...

Dus nano komt bij mij over als meer gadget dan vernieuwing: ziet er mooi uit enzo, maar ga je er eigenlijk wel op vooruit?
Love is all you need to know, and all you need to know is: Love is all you need.... to know
pi_30678716
Die zwarte is ook al zo mooi. Maar ik heb een iPod Mini en hij doet het nog prima, dus ik moet niet gaan overdrijven door nu een iPod Nano te kopen.
Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
pi_30723994
Ik heb ze allebei (mini en nano) en ik zou voor de nano gaan. Vooral de albumart (covers) en de foto's zijn een leuke toevoeging en het kleurenschermpje en de omvang. De mini is kwetsbaarder dan de nano.

Het geluid is hetzelfde, bediening ook, maar de nano trekt me veel meer, vooral de omvang is veel beter.

Als je aan 2 gig genoeg hebt zou ik voor de 2 gig nano gaan, bijna even duur als de 4 gigi mini, maar een stuk mooier.

Maar dit is natuurlijk heel persoonlijk.
pi_31121660
zelf heb ik de mini maar als ik nu voor de keuze stond zou ik de mini nemen.

nano 2gb of mini 4gb (¤199)
imo steviger(behuizing)
meer gb

en tja die nano is kleiner dus kan je makkelijker kwijt raken
en foto's kijken waarvoor nodig ? ik heb een 6230 die daar over beschrikt.

enige voordeel imo is het flash geheugen. maar ja als ik moest kiezen ging ik voor de mini.
pi_31123035
t enige voordeel van de nano is imo het beeldscherm
het nadeel van de nano is de prijs. plus hij lijkt zo kwetsbaar.
Tap tap tap
pi_31146836
mini is lelijk zo niet apple.
maar ja alles om de markt te vergroten
  maandag 3 oktober 2005 @ 17:25:51 #50
38039 Katana
Snoekduiker
pi_31149317
Ik heb ook de Nano besteld. Vind hem een stuk mooier/functioneler dan de mini. Je betaald er alleen wel voor maar dat terzijde.
Kan niet wachten tot ie binnen is
-Wij zijn PSV , Wij zijn de beste!
-Landskampioen 2005-2008
pi_31183656
yeah! fotos kijken op een pis klein beeldschermpje.. doet u mij de mini maar...
"I don't know quotes" -Quoteless
pi_31184534
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 19:01 schreef zenith_ust het volgende:
en tja die nano is kleiner dus kan je makkelijker kwijt raken
Ben 'm vandaag 2 keer kwijt geraakt
Maar gelukkig zijn er lieve mensen die 'm bij de schooladministratie afgeven
Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
pi_31187197
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 20:11 schreef Casparovvv het volgende:

[..]

Ben 'm vandaag 2 keer kwijt geraakt
Maar gelukkig zijn er lieve mensen die 'm bij de schooladministratie afgeven
WTF! Jij hebt geluk gehad! Ben al eerder een iPod Mini op school kwijtgeraakt..
pi_31207894
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 21:38 schreef EvilWasp het volgende:

[..]

WTF! Jij hebt geluk gehad! Ben al eerder een iPod Mini op school kwijtgeraakt..
ben gewoon slordig, of ik hecht geen waarde aan die handel. Die concierge: ''Het is eigenlijk ook onverantwoord die Nano mee naar school te nemen, dat ding kost veel geld.''
Waar koop ik 'm anders voor? Koop wel weer een andere als ik m kwijt raak.
Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
pi_32381142
Ik twijfel.
"Hier word ik niet vrolijk van." No frituur intended.
pi_32381153
Die Nano krast toch als de tering? Dan maar een mini he?
"Hier word ik niet vrolijk van." No frituur intended.
pi_32394981
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 19:26 schreef Smaakpolitie het volgende:
Die Nano krast toch als de tering? Dan maar een mini he?
Nano is natuurlijk een geil ding, maar als je verstandig ben neem je de mini, steviger...ik vind die nano trouwens wel heel erg klein, ben bang dat ie breekt als je em in je kontzak doet en gaat zitten...
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
pi_32396243
Zelf heb ik een iPod mini 6GB en zal niks anders meer willen. Het is erg stevig. De nano lijkt me zo breekbaar. Liever een stevige mp3speler dan een kleine mp3speler.
pi_32402953
Nano is steviger dan je denkt hoor Op Tweakers staat ergens een link, naar een test die ze ermee gedaan hebben. Uit een auto gegooid met verschillende snelheden, overheen gereden met een auto en hoog in de lucht gegooid. Allemaal met dezelfde en hij werkte nog steeds..!
Een befaamde Fransoos zei ooit: Qui ceci lit est un fou.
  maandag 21 november 2005 @ 21:02:23 #60
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_32462755
De mini is nu toch helemaal niet meer te koop behalve dan in restpartijen bij de verschillende winkels exclusief de apple-stores want op www.apple.nl staat er niets meer.

Ik ben namelijk aan het kijken voor een mp3 speler voor mijn vriendin. De Nano is super mooi, maar het krassen vind ik wat minder. De mini vind ik nog steeds erg mooi en gewoon gebruikersvriendelijk, maar ik wil geen end-of-life product.

Ik vind de sony nw-a1000 (6GB-versie) ook wel erg gaaf en leuk gesprijst in vergelijking met de Nano, maar op bijvoorbeeld kieskeurig.nl nog helemaal geen reviews.
Groepssex is eigenlijk gewoon time-management!
Drugs are only for losers and sex maniacs!
pi_32464533
op apple.nl staat hij al sinds de nano niet meer. ik zit er ook al een tijdje tegenaan te kijken, ik wil zelf nog steeds een roze
maar de nieuwe creatove neeon vind ik ook wel stoer eigenlijk, maar ik heb geen idee wanneer die uit komt.
Tap tap tap
pi_32583470
De Mini is nu geloof ik ¤166 bij de Mediamarkt in Enschede. Erg verleidelijk...
Tap tap tap
pi_32589827
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 23:45 schreef CherryLips het volgende:
De Mini is nu geloof ik ¤166 bij de Mediamarkt in Enschede. Erg verleidelijk...
Morgen even kijken of die ook zo goedkoop is in Almere.
"Hier word ik niet vrolijk van." No frituur intended.
pi_32592945
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 23:45 schreef CherryLips het volgende:
De Mini is nu geloof ik ¤166 bij de Mediamarkt in Enschede. Erg verleidelijk...
kan je op de mini ook foto's kwijt? Ik hoef ze niet te kunnen bekijken, alleen maar kwijt kunnen

Enne, nog een vraagje over de IPods, kun je die ook gewoon net als mijn huidige iriver aansluiten op de pc en hem dan als externe harde schijf gebruiken? of MOET je dat iTunes gebruiken?
pi_32593602
Je kunt allerlei data op de mini kwijt, zelfs zonder iTunes te installeren

Als je er muziek op wilt zetten, dan heb je iTunes of een programma als Ephpod of Anapod Explorer nodig
pi_32593761
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 23:45 schreef CherryLips het volgende:
De Mini is nu geloof ik ¤166 bij de Mediamarkt in Enschede. Erg verleidelijk...
In Leeuwarden is het ding 175 geloof ik.
pi_32593773
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 13:42 schreef Geqxon het volgende:
Je kunt allerlei data op de mini kwijt, zelfs zonder iTunes te installeren

Als je er muziek op wilt zetten, dan heb je iTunes of een programma als Ephpod of Anapod Explorer nodig
Dat kan toch met élke iPod?
pi_32593812
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 13:49 schreef skiczukie het volgende:

[..]

In Leeuwarden is het ding 175 geloof ik.
en in Ede ¤177
Jammer dat die dure kutkerst er nu weer aan zit te komen
Tap tap tap
pi_32593816
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 13:50 schreef skiczukie het volgende:

[..]

Dat kan toch met élke iPod?
Correct
pi_32808792
humm mijn neef heeft een zwarte nano 2gig aangeschaft.
en nu ik um echt in me handen heb gehad, weet ik het niet meer zo.
vind de nano dermate klein dat het onhandig en erg onbreekbaar oogt.

denk toch dat de mini mijn voorkeur heeft, door de stevigheid en de variatie aan kleuren .
pi_32811301
wat heeft iedereen toch met stevigheid. die dingen vallen heus niet uit elkaar hoor
pi_32811638
Ik kan het goed begrijpen dat iemand het belangrijk vind dat hij robuust is. Hij zal idd niet uit elkaar vallen, maar ik heb liever geen aparaat dat iel of kwetsbaar aanvoelt.
pi_32910387
mini = gewoon goed:

Ipod Mini
Mini Cooper
Mini Rokje
etc..
pi_32996757
Vanaf nu alles wat met iPod's te maken heeft hier:
[CENTRAAL]Het Grote Apple iPod Topic Deel 17
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')