Een 2CV is van karton gemaakt, dus tegen een spons aanrijden is al zelfmoordquote:Op woensdag 14 september 2005 11:23 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Dat is dan ook weer zo. Dan zitten er op je 2CV slechts twee kleine krasjes en zijn die patjepeërs in die SUV lekker dood. Ha!
je kan zo heel goed zien dat een kreukelzone van aluminium-folie weinig tot geen effect heeftquote:Op woensdag 14 september 2005 11:28 schreef Jegorex het volgende:
De filmpjes
http://www.anwb.nl/publis(...)andwind-1-467150.wmv
http://www.anwb.nl/publis(...)andwind-2-467165.wmv
!quote:Op woensdag 14 september 2005 11:28 schreef Jegorex het volgende:
De filmpjes
http://www.anwb.nl/publis(...)andwind-1-467150.wmv
http://www.anwb.nl/publis(...)andwind-2-467165.wmv
kan wel zijn, maar deze auto is 15 jaar later gemaakt en wil nu de markt op. dan moet hij dus wel veilig zijn vind ik.quote:Op woensdag 14 september 2005 11:41 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Weet niet of jullie allemaal in nieuwe 5 series of E classes rijden maar als je met je uit 1990 stammende Corsa, 205, Polo, Micra, Starlet etc. met 64kmh frontaal botst ziet het er net zo uit..
Dus is die auto toch niet van deze tijd, waar de bestuurder en passagiers beschermt moeten worden door de kreukelzone.quote:Op woensdag 14 september 2005 11:41 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Weet niet of jullie allemaal in nieuwe 5 series of E classes rijden maar als je met je uit 1990 stammende Corsa, 205, Polo, Micra, Starlet etc. met 64kmh frontaal botst ziet het er net zo uit..
quote:De Duitse zusterorganisatie van de ANWB, de ADAC, heeft een serie crashtests van de nieuwe Chinese terreinauto JMC Landwind laten uitvoeren. De resultaten zijn volgens de opzienbarend.
De bestuurder zal een frontale botsing met 64 km/h niet overleven, aldus de testers. De testdummy zit volledig klem tussen dashboard en stoel. Het stuurwiel schiet zelfs via het hoofd van de bestuurder tegen het dak. Bij de zijdelingse botsing is het resultaat niet veel beter. Het hoofd van de bestuurder klapt tegen de dakstijl met fatale gevolgen.
In de meer dan 20 jaar dat de ANWB crashtests uitvoert, heeft een auto nog nooit zo slecht gescoord.
Ook over de rij-eigenschappen is de bond niet te spreken: duidelijke slingerneigingen, gevoelloze besturing en een lange remweg. Bovendien hoeft de Landwind niet aan een aantal Europese (emissie)-eisen te voldoen, omdat het maximum toelaatbaar gewicht 10 kg boven de vastgestelde grens van 2500 kg ligt.
Alsof dat nog niet genoeg is, kan de fabrikant Jiangling Motors, ook nog een rechtszaak tegemoet zien. General Motors claimt dat de Landwind erg veel weg heeft van de Opel Frontera. De Chinezen ontkennen dat.
En die klootzak die jou aanrijdt van de andere kant dan?quote:Op woensdag 14 september 2005 12:07 schreef Metro2005 het volgende:
Je kan ook gewoon uit je doppen kijken en niet frontaal op iemand anders knallen
Als je met een brommer oid botst ben je net zo dood.
quote:Op woensdag 14 september 2005 11:41 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Weet niet of jullie allemaal in nieuwe 5 series of E classes rijden maar als je met je uit 1990 stammende Corsa, 205, Polo, Micra, Starlet etc. met 64kmh frontaal botst ziet het er net zo uit..
Nu zal de anwb misschien de normen in de loop der jaren aangepast hebben, maar dan nog.quote:In de meer dan 20 jaar dat de ANWB crashtests uitvoert, heeft een auto nog nooit zo slecht gescoord.
kij-kenquote:Op woensdag 14 september 2005 12:07 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
En die klootzak die jou aanrijdt van de andere kant dan?
Jij hebt zeker je rijbewijs nog niet?quote:
Eerder een gratis grafkist en -zerk gesponsord door de aardige mensen van Jiangling.quote:Op woensdag 14 september 2005 12:08 schreef Geqxon het volgende:
Haha, die testdummy krijgt dat stuur flink tegen zijn bakkes. Ik wil niet weten wat er bij zijn benen gebeurt, volgens mij ga je door voor een gratis rolstoel na zo'n soort botsing
Dat plaatje op de beginpagina: 'Landwind van voren'quote:Op woensdag 14 september 2005 12:24 schreef kikoooooo het volgende:
http://www.jmclandwind.nl/media.html
denken jullie dat de filmpjes daar ookkomen te staan? Zo te zien zijn de auto's dus al in antwerpen!
Ik heb mijn rijbewijs al bijna 5 jaar en doe bijna 30.000km per jaar.quote:Op woensdag 14 september 2005 12:17 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Jij hebt zeker je rijbewijs nog niet?
Als het allemaal zo simpel was zouden er denk ik een stuk minder ongelukken gebeuren... Je kan kijken wat je wilt, maar soms is het gewoon simpelweg te laat...
Ik bedoel maar.quote:Op woensdag 14 september 2005 10:27 schreef Fliepke het volgende:
Ach die chinezen hebben vast niet de boel omgekocht, zoals alle andere merken dat meestal doen bij autobladen enzo
Jah, als als als... Als je gaat inhalen is het je eigen schuld ja... Maar jammergenoeg zijn er ook nog genoeg andere mensen op de weg...quote:Op woensdag 14 september 2005 12:32 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ik heb mijn rijbewijs al bijna 5 jaar en doe bijna 30.000km per jaar.
En als je bedoeld dat een tegenligger inhaalt op zo'n polderweg, daar kan je inderdaad niks aan doen maar ik doelde meer als je gaat inhalen en er komt iemand aan op de andere weghelft.
Heb je de filmpjes al bekeken?quote:Op woensdag 14 september 2005 12:33 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ik bedoel maar.
Het is gewoon echt een exacte kopie hoor, dus de eigenschappen zijn ook hetzelfde, alleen hebben ze bijna niks aan ontwerpen uitgegeven (lees tekeningen gejat),
dus, zodoende is ie een heel stuk goedkoper.
Dat ie onveilig is lijkt mij bull.
heb jij in godsnaam die filmpjes wel gezien?quote:Op woensdag 14 september 2005 12:33 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Dat ie onveilig is lijkt mij bull.
Keer uitproberen tegen de mijne van 14 jaar oud?quote:Op woensdag 14 september 2005 12:38 schreef Metro2005 het volgende:
Die filmpjes zijn inderdaad wel héel erg ja.
Maarja wat wil je als je geen kreukelzone hebt en er wel 2500 kilo ineens tot stilstand komt.
Doet mijn bijna 13 jaar oude BX het toch een stuk beter in de crashtesten
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |