abonnement Unibet Coolblue
pi_30564486
Ik heb een vraagje; heb zelf een netwerk waarbij ik mijnlaptop (54MBIT, WAN) via een LINKSYS 54MBIT router aan een 100MBIT netwerk kaartje (dmv kabel) heb gekoppeld. Nu zou je toch zeggen dat je dan toch zekers wel 5MB p/s moet kunnen kopieren... maar ik haal niet meer dan 1 a 2MB p/s?

Beide Systemen draaien op Win XP Pro.
Just say hi!
pi_30564595
Staat alles goed ingesteld op max snelheden?
Full duplex?

Ander poortje geprobeerd?
pi_30565439
Het hangt ook af van de kwaliteit van je wireless verbinding, zit je wel in dezelfde kamer als je router?
Staat de verbinding zelf wel op 54 mbit en hoe goed is het signaal?
Als de signaalsterkte laag is dan heb je vaker kans op fout verstuurde data-pakketjes die hij dan overnieuw verstuurd en dan gaat je snelheid snel omlaag.
  woensdag 14 september 2005 @ 10:30:01 #4
37634 wobbel
Da WoBBeL King
pi_30565490
54 Mbit = 6,75 MB/s THEORETISCH
Ga uit van 5,5 MB/s Praktijk bij 100% signaal.

En wat is je signaal? Want ik denk dat daar het punt zit
  woensdag 14 september 2005 @ 10:40:19 #5
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_30565758
En hoe test je je snelheid? Door middel van het kopieren van bestanden? Probeer het dan te meten bij het kopieren van een flink groot bestand, mijn ervaring is dat de gemiddelde snelheid vrij laag blijft als je allemaal kleine bestandjes kopieert.

Wat ook handig is om mee te testen, is NetCPS: http://www.undifined.nl/netcps/.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
pi_30565811
Mijn verbinding geeft aan 54MBPS en signaal is UITSTEKEND.. maar zal eens kijken op alles op FULL DUPLEX staat..

Heb de PC met kabel en netwerk kaart op 100TX FULL Duplex gezet... kon ook kiezen zonder FULL Duplex of beide varianten met 10Mbit...

Nog steeds gaat het niet echt heel snel of zou je dan ook moeten reboten? want de adapter is wel ververst...
Just say hi!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')