abonnement Unibet Coolblue
pi_30561069
je hebt een <form> gemaakt met 2 tekst areas en vervolgens wil je deze via een submit knop naar je e-mail adres toesturen... dit is goed te doen maar nu krijg ik elke keer het bericht dat de informatie naar mijn e-mail wordt verzonden en moet het e-mail adres nog ingesteld worden e.d. (van de gebruiker) waardoor ik denk dat ik minder reacties zou krijgen dan wanneer ze gewoon simpel op de knop kunnen drukken en ik de resultaten krijg

weet iemand hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?

ik heb ook al gedacht aan gewoon een knop als afbeelding te gebruiken als link naar mijn e-mail adres... is dat een oplossing? alvast bedankt.
  woensdag 14 september 2005 @ 07:57:43 #2
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_30563089
hmmm, volgens mij wil hij nu e-mail verzenden via een e-mail adres van de gebruiker. als je je webserver ook laat mailen, hoeft er volgens mij geen gegevens van de gebruiker ingevoerd te worden.
hoe je dit precies in je form instelt, dat weet ik zo 1,2,3 niet maar het kan wel.
Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
  woensdag 14 september 2005 @ 08:14:28 #3
38298 Leujel
Citroen C2 1.4i VTR SensoDrive
pi_30563228
dan moet je je form laten versturen naar een cgi, php of asp pagina in plaats van direct naar een e-mailadres
Gretsch fan
  woensdag 14 september 2005 @ 10:30:21 #4
90988 Angeren
The devil made me do it
pi_30565503
je kunt ook
mailto:je.naam@iets.nl
gebruiken.
I am dead. As of this moment we are all dead. We go into battle to reclaim our lives. This we do gladly because we are Jem'Hadar. Remember, Victory is life."
  woensdag 14 september 2005 @ 10:33:55 #5
37634 wobbel
Da WoBBeL King
pi_30565595
quote:
op woensdag 14 september 2005 10:30 schreef angeren het volgende:
je kunt ook
mailto:je.naam@iets.nl
gebruiken.
en dan zo'n kut outlook popup krijgen die 40% niet heeft ingevuld omdat al die breezah's allemaal hotmail gebruiken.

* wobbel gebruikt btw thunderbird
pi_30565744
dan moet je er idd een php scriptje aan verbinden:

http://nl3.php.net/manual/nl/function.mail.php

1
2
3
<?php
mail("joecool@example.com", "my subject", "line 1\nline 2\nline 3");
?> 


alleen moet je webserver dan natuurlijk wel php ondersteunen
pi_30567446
quote:
op woensdag 14 september 2005 10:39 schreef ebayzo.nl het volgende:
dan moet je er idd een php scriptje aan verbinden:

http://nl3.php.net/manual/nl/function.mail.php
[ code verwijderd ]

alleen moet je webserver dan natuurlijk wel php ondersteunen
kijk ik heb dus echt geen (!) verstand van php. en ik kan dan toch gewoon een gratis hostingsite zoeken die php ondersteunt en daar het php bestandje met code plaatsen en daarnaar verwijzen vanuit mijn html...?

maar hoe moet je dat doen dan?

voor de duidelijkheid het gaat dus hierom
<form method="post" action="mailto:#ANONIEM1@hotmail.com">
<input type="text" name="name" size="28">
<input type="submit">
</form>

hoe moet ik nu een verwijzing maken naar het php script (moet dat na de action="...
of moet ik het php script embedden...?
en moet ik verder nog wat doen?

sorry op het gebied van php ben ik echt een leek
  Lieve Belg woensdag 14 september 2005 @ 12:20:18 #8
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_30568292
je kan ook altijd zeggen dat ze een mailtje moeten sturen het opgegeven adres, zonder forms.
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
&nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_30568332
quote:
op woensdag 14 september 2005 12:20 schreef jump het volgende:
je kan ook altijd zeggen dat ze een mailtje moeten sturen het opgegeven adres, zonder forms.
ja oke maar bedoel als ik wil vragen hoe ze mijn website vinden en daar 3 tekstkolommen voor maak die ze gewoon in kunnen vullen en versturen dan lijkt het me toch dat ze dat eerder doen dan wanneer ze eerst naar hun hotmail moeten en dan nog die vragen allemaal moeten beantwoorden...
  woensdag 14 september 2005 @ 13:34:19 #10
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_30570351
veel gratis hosters bieden de mogelijkheid om via een voorgeschreven cgi-script een zgn contact formulier te maken. dat zou je hier ook voor kunnen gebruiken.
So we just called him Fred
pi_30587217
quote:
op woensdag 14 september 2005 13:34 schreef fredvz het volgende:
veel gratis hosters bieden de mogelijkheid om via een voorgeschreven cgi-script een zgn contact formulier te maken. dat zou je hier ook voor kunnen gebruiken.
ja oke maar kan het niet via de gemakkelijkere manier? stukje html ofzo ergens tussenproppen en dat hij dan gewoon het verstuurt?
pi_30590380
http://www.isolani.co.uk/articles/mailto.html

en dan het stukje onderaan over 'remotely-hosted' lijkt me de beste oplossing voor jou. form action="mailto:" is niet betrouwbaar.
Ich fälle Bäume und hupf und spring, steck Blumen in die Vas
Ich schlupf in Frauenkleider, und lummel mich in Bars
pi_30753592
oke ik zal het proberen, bedankt.

[ Bericht 85% gewijzigd door #ANONIEM op 20-09-2005 12:08:22 ]
pi_30753684
er staat een kant en klaar formulier-met-php in dit topic: [html] formulier eindresultaat bewerken
Ich fälle Bäume und hupf und spring, steck Blumen in die Vas
Ich schlupf in Frauenkleider, und lummel mich in Bars
pi_30753738
quote:
op woensdag 14 september 2005 22:34 schreef #ANONIEM het volgende:

[..]

ja oke maar kan het niet via de gemakkelijkere manier? stukje html ofzo ergens tussenproppen en dat hij dan gewoon het verstuurt?
nee, want je blijft prutsen om het omzetten van form naar email aan de client-side te doen. je moet dus maar hopen dat degene die jou formulier in wil vullen zijn systeem dusdanig heeft geconfigureerd dat de browser met het mailprogramma babbelt enzo.
Ieder verhaal eindigt gelukkig, als je er maar vroeg genoeg mee stopt. - Annie M.G. Schmidt -
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')