abonnement Unibet Coolblue
pi_30548408
avond allemaal,

sinds ik thuis ben gekomen van m'n werk zit mijn fan een tering herrie te maken, normaal is mijn pctje superstil, en plots die teringherrie, ik hoor het zelfs door mijn muziek door, nu heb ik net de pc opengemaakt, stof eruit, zat haast niks in.. maar hij heeft het nog, in de bios staan de fans ingestelt op 'smart-fan' dwz, als de cpu boven de ingestelde temp komt (60) gaat hij even, een minuut of 2 de fan op full speed laten draaien, en dat doet hij nu ook.. maar gewoon heel de tijd, ik heb de cpu temp nagekeken in de bios en die staat op 36°C dus normaal zou hij niet moeten draaien op full..

als ik hem op ultra-low zet doet hij raar, dan draait hij ook stil, maar je hoort hem nog, terwijl dat nooit zo heeft geweest.. dan hoor je dat hij snel wil draaien, maar toch traag moet, een afwisselend geluid..

wat kan dit zijn? pc is 6 maanden oud...
Proud Supporter of Royal Antwerp F.C. !
pi_30548977
Oke controleer het volgende:
- Zit er geen draadje of stekkertje in de buurt van de fan die mischien in de fan zou kunnen zitten
als jij de pc weer dicht heb geschroeft?

- Is de fan al gewoon niet af / versleten / van zen lagers gelopen, bijvoorbeeld maandagmorgen
product oid.

- Welk merk / type shuttle heb je.
pi_30554648
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 19:20 schreef Mark_Boelen het volgende:
Oke controleer het volgende:
- Zit er geen draadje of stekkertje in de buurt van de fan die mischien in de fan zou kunnen zitten
als jij de pc weer dicht heb geschroeft?

het was al zo ervoor, ik heb hem opengemaakt voor het stof te verwijderen

- Is de fan al gewoon niet af / versleten / van zen lagers gelopen, bijvoorbeeld maandagmorgen
product oid.

de pc is 6 maanden oud.. nu al?

- Welk merk / type shuttle heb je.

Shuttle G 5600B http://eu.shuttle.com/en/desktopdefault.aspx/tabid-152/163_read-3519/
Proud Supporter of Royal Antwerp F.C. !
pi_30562779
kick
Proud Supporter of Royal Antwerp F.C. !
pi_30575645
..
Proud Supporter of Royal Antwerp F.C. !
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')