abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 13 september 2005 @ 17:25:56 #1
71614 BillyOcean
Get out of my dreams you woman
pi_30545661
Een vriend van me belt me zojuist in paniek op... Zijn HD wordt ineens niet meer herkent in Windows en al zijn spullen staan er nog op (hoevaak moet ik het ook zeggen: Back uppen!!!)
Hij komt nu hierheen omdat ik het moet gaan oplossen... Hij heeft alle stekkertjes al een keer extra aangedrukt en een andere datakabel geprobeerd... Volgens zijn zeggen herkent zijn bios de HD wel... Iemand een tip???
Doch vlakbij zwerft 'n exquise gympje
pi_30545905
Systeem? Type HD? Etc. etc. Als het overigens een Maxtor is geef ik het weinig kans
pi_30545937
S-ATA / SCSI schijf?

Dan zal er wel iets met de drivers zijn, gok ik

btw: Maxtor roxt
pi_30545995
Dat probleem had ik dus ook; windows ziet hem niet meer & bios wel

Harddisk naar de zaak teruggebracht, het ding was dus defect en ik was 200 gb aan belangrijke dingen kwijt

Ik hoop voor hem, dat die het terug kan krijgen
World Wrestling Entertainment
pi_30547025
Dus windows start wel? Of geeft windows tijdens het starten al een probleem?
* hele diepe zucht *
  dinsdag 13 september 2005 @ 18:57:21 #6
71614 BillyOcean
Get out of my dreams you woman
pi_30548275
Nee, windows doet het gewoon alleen zijn Hd staat er niet meer bij... Gisteren voor het eerst en na een keer opnieuw opstarten weer wel en vanochtend weer niet... Tis inderdaad een maxtor ATA, pc is een Packard Bell Windows XP...
Doch vlakbij zwerft 'n exquise gympje
pi_30550829
Wat staat erin de logfiles? Eventueel kun je een Linux live CD booten en kijken of je hem daar nog mee kunt mounten. En dan direct de gegevens backupppen.

Draai ook direct eens de diagnostic tool van Maxtor.
pi_30565438
whehe, bij mij ook, partitie zomaar opeens weg al m'n spullen naar de haaien (180gig aan software & muziek)

Maar m'n film-HD doet het wel weer scandisk erover en hij deed het weer
pi_30568936
kijk eens naar schijfbeheer misshien is er geen driveletter aangegeven is hier ook vaak :S
  woensdag 14 september 2005 @ 12:48:20 #10
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_30568976
tvp
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  woensdag 14 september 2005 @ 13:10:54 #11
71614 BillyOcean
Get out of my dreams you woman
pi_30569647
Nou... Hij is hier geweest dat ding erin gehangen en in 1 keer gewoon aan de gang... Alles eraf getrokken en belangrijke shit gebrand op dvd's... Echt vaag, hij smst me net en nu doet hij het thuis ook weer... Ik heb zelf twee hd's allebei maxtors... Maar als ik jullie zo hoor zijn die niet te vertrouwen..? Ik heb ze ooit gekocht omdat er vijf maxtors in de top zes van best verkochte Hd's op tweakers stonden... :S
Doch vlakbij zwerft 'n exquise gympje
pi_30572111
Het is wel zo dat de Maxtors ook op 1 staan m.b.t. onbetrouwbaarheid, een beetje stof in de buurt en ze beginnen al te tikken heb ik zelf ervaren. Daarna gaat het snel bergafwaarts en zijn ze zo stuk.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')