abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_30532830
Gisteren was ik bezig met Access en aangezien ik ergens tegen aan loop moet ik me nu tot jullie richten.

Het gaat over het volgende:

Als je een selectiequery wil maken van een bepaalde tabel kun je in de ontwerpweergave bij ‘criteria’ een aantal ‘operators’ aangeven. Nu loop ik er tegenaan dat als je een criteria wil uitvoeren met cijfers, bijvoorbeeld alle getallen van 5 t/m 50, dat je dan ingeeft >=5 AND <=50. Als ik datzelfde nu wil doen met letters, dus bijvoorbeeld alle namen beginnend met L t/m S en ik geef als criteria in >=”L” AND <=”S” dan krijg ik dus NIET de namen die beginnen met een ‘S’ maar dan loopt de selectie maar t/m de ‘R’. Als ik nu ingeef >=”L” AND <=”T” dan krijg ik ze wel inclusief de ‘S’. Is dit een fout in de programmatuur?? Want ik zie de logica niet.



[ Bericht 4% gewijzigd door Daup op 13-09-2005 09:23:10 ]
  dinsdag 13 september 2005 @ 09:31:59 #2
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_30533325
Ah! leesbaarheid

Ik ken access niet goed genoeg, maar ik vind het wel raar om op letters onderscheid te maken op een 'wiskundige' methode. Kun je niet met regular expressions werken?
Scouting Rover Crofts Groep bouwt een nieuw clubhuis!
  dinsdag 13 september 2005 @ 09:46:58 #3
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_30533627
ik deel je mening Tomasz.... waarom bouw je het niet gewoon normaal eigenlijk?

OT... ik denk doordat je het "misbruikt" dat er wellicht iets in zit wat toch anders werkt. Ik denk niet dat het bug is maar gewoon een undocumented feature. Wat houdt je tegen om bv dan S+1 te doen of zo?
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_30533695
volgens mij doet dit hem "<"
dit is kleiner dan, en dus niet gelijk aan...
dus je moet de volgende letter in het alfabet pakken als je tot bepaalde letter wil...

wiskundig gezien dan
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 13 september 2005 @ 09:53:24 #5
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_30533745
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 09:50 schreef ILCILA het volgende:
volgens mij doet dit hem "<"
dit is kleiner dan, en dus niet gelijk aan...
dus je moet de volgende letter in het alfabet pakken als je tot bepaalde letter wil...

wiskundig gezien dan
ja, maar <= is toch echt 'kleiner of gelijk aan' ook in queries.
pi_30533869
Probeer het anders eens met BETWEEN: BETWEEN 'L' AND 'S'
Doen die dubbele quotes het wel goed in Access? Normaal gebruik je in SQL enkele quotes.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')