abonnement Unibet Coolblue
  maandag 12 september 2005 @ 21:25:12 #1
115209 NASDAQbastardo
Slaafzwepende blasfemie
pi_30524183
Macromedia Flash is een computerprogramma, ontwikkeld door Macromedia, waarmee animaties en korte filmpjes gemaakt kunnen worden. Het wordt veel gebruikt om websites te maken of aan te kleden en voor reclame uitingen bij websites, zogenaamde banners. Het programma maakt gebruik van vectoren.

Wie kent dit uiterst veelzijdige softwarepakket nou niet? Ik zag nog geen centraal flashtopic dus ik dacht ik maak er eentje. Ik werk zelf nu ongeveer 6, 7 jaar in flash, ik maak niet alleen animaties maar ik gebruik het ook als tekenprogramma. Wat je met flash kan maken doet absoluut niet onder voor al die illustratormeuk, en dan kan je er ook nog eens muziek bij zetten.. voor mij reden genoeg om alleen Flash te gebruiken .

Maargoed, complete beginner of gevorderd, als je vragen hebt mbt animatie of wat dan ook, stel ze hier. Er zijn hier op Fok vast genoeg flashguru's die kunnen helpen
|: Emadd9 | Am6 :|
An amateur practices something until he can play it right, a pro practices it until he can't play it wrong
  maandag 12 september 2005 @ 21:26:43 #2
55183 dork22
Always the hard way
pi_30524235
Ik vind het een tof programma een jaarjte terug maakte ik met een maat veel van die dingen enzo van die droge flashfilmpjes, erg gebruikers-vriendelijk dat Macromedia flash.

Ff kijken of ik die filmpjes nog kan vinden
Does Big Brother exist?
Of course he exists.
Does he exist like me or you?
You do not exist.
pi_30538847
Hoe laat ik een flashmovie de volledige browserwindow fillen? Als ik bij publishsettings de width en height op 100% zet maakt hij hem in firefox wel 100% width maar hij is dan nog maar iets van 200px hoog. Explorer laat hem wel goed zien.
badbeats all over the place!
pi_30549192
Weet iemand hoe je een scrollbar in een movieclip kunt zetten (geen tekst dus)? Ik heb er nog geen nuttige tutorial over kunnen vinden.
  dinsdag 13 september 2005 @ 22:03:34 #5
82420 N-tertainment
Toeval bestaat niet
pi_30554545
www.flashfocus.nl , daar kun je genoeg voorbeelden vinden als beginnende en gevorderde flasher.
Vervolgens kun je (net als vele anderen nerds) een webdesignbedrijfje beginnen die dan binnen een jaar weer failliet gaat omdat je te weinig in de wensen van de klant verdiept en alleen maar snel geld wil maken.
pi_30558227
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 13:13 schreef PokerPinda het volgende:
Hoe laat ik een flashmovie de volledige browserwindow fillen? Als ik bij publishsettings de width en height op 100% zet maakt hij hem in firefox wel 100% width maar hij is dan nog maar iets van 200px hoog. Explorer laat hem wel goed zien.
Staat bij het 'embed' gedeelte ook 100% ingesteld? ( in het html bestand dus )
pi_30558321
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 19:28 schreef impakt het volgende:
Weet iemand hoe je een scrollbar in een movieclip kunt zetten (geen tekst dus)? Ik heb er nog geen nuttige tutorial over kunnen vinden.
Wat wil je er dan precies in gaan zetten?
pi_30561077
een aantal images met misschien wat tekst
pi_30561141
misschien off-topic:

Voor de mensen die flash te ingewikkeld vinden voor simpele animaties. Er is ook Swish. Het is wel Shareware maar goedkoper dan Flash
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
pi_30561252
Ik heb ook Flash gehad op school. Vond het alleen wel erg moeilijk.
pi_30570344
Iemand hier Flash 8 al geprobeert? De trial is te downloaden op de Macromedia site.
Zelf kan ik hem helaas nog niet gebruiken ivm. computerproblemen, maar er zitten volgens mij aardig wat coole nieuwe features in.
badbeats all over the place!
pi_30572604
Als er iemand is die eens helder en duidelijk kan uitleggen hoe ik in een Flashsite PHP kan immporteren zou dat tof zijn. Ben al aan het rondneuzen geweest op diverse fora maar kom er nog niet echt uit...

ik ben dan ook een newbie op PHP gebied...

[ Bericht 1% gewijzigd door Nemephis op 14-09-2005 14:56:09 (//typo) ]
  woensdag 14 september 2005 @ 15:04:39 #13
38298 Leujel
Citroen C2 1.4i VTR SensoDrive
pi_30572868
wat je moet doen is vanuit flash via loadVariables() een php pagina laden waarin een querystring staat (text1=Hello&text2=World)

In die PHP pagina kan je dan een verbidning maken met de database en zo dynamisch content in je flash movie laden
Gretsch fan
pi_30573020
quote:
Op woensdag 14 september 2005 13:34 schreef PokerPinda het volgende:
Iemand hier Flash 8 al geprobeert? De trial is te downloaden op de Macromedia site.
Zelf kan ik hem helaas nog niet gebruiken ivm. computerproblemen, maar er zitten volgens mij aardig wat coole nieuwe features in.
niet geprobeerd, wel de demo's gezien.

@scrollbar question. Waarom gebruik je geen scrollpane component?

Wordt er in dit topic nog onderscheid gemaakt tussen flash designers en flash developers btw?
pi_30573109
quote:
Op woensdag 14 september 2005 14:55 schreef Nemephis het volgende:
Als er iemand is die eens helder en duidelijk kan uitleggen hoe ik in een Flashsite PHP kan immporteren zou dat tof zijn. Ben al aan het rondneuzen geweest op diverse fora maar kom er nog niet echt uit...

ik ben dan ook een newbie op PHP gebied...
Persoonlijk zou ik voor xml gaan.

x = new XML();
x.onLoad = function(success) {
rootElement = this.firstChild;
trace(rootElement);
}
x.load('http://localhost/test.php');
  woensdag 14 september 2005 @ 17:55:15 #16
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_30577693
Centraal eraf geknipt.
pi_30578336
quote:
Op woensdag 14 september 2005 13:34 schreef PokerPinda het volgende:
Iemand hier Flash 8 al geprobeert? De trial is te downloaden op de Macromedia site.
Zelf kan ik hem helaas nog niet gebruiken ivm. computerproblemen, maar er zitten volgens mij aardig wat coole nieuwe features in.
Echt een geweldige update , lekker snel, betere interface, mooie nieuwe functies
Ziet er allemaal wat overzichterlijker uit naar mijn mening
pi_30593130
blijft tricky, php shit in Flesh

[ Bericht 54% gewijzigd door Nemephis op 16-09-2005 18:54:49 (link weg, site weg :)) ]
pi_30604331
ik ga het steeds leukeer vinden dit programma.
alleen complete flash sites met te veel animaties vind ik minder leuk.
een gewone flash pagina is fanatstich
nee echt een top programma
alleen nu maar hopen dat dat zo blijft als adobe marcomedia officieel over genomen heeft
Mijn Usericon bevat seksueel getinte, gewelddadige en schokkende inhoud!
pi_30646747
Goed topic. Ik ben nog niet bekend met dit programma. Op school krijgen we er nu les in, maar als je ziet wat je er zoal mee kan maken, zal dat nog wel een tijdje duren. Misschien dat ik hier wat tips en tricks kan vinden.
pi_30656618
flash is idd een hoer, zal je nachten geven dat je niet kan slapen! maar als je actionscript, frame-to-frame animatie leert kennen is het jouw lieverd! ik raad gewoon aan om een "bootcamp" file te maken. een flash document waar je alle beginnende dingen doet. dus laten we zeggen, buttons en die buttons hebben een verwijzing. en zo je ga je steeds je file uitbreiden, uitbreiden!
voorbeeld van mij is dit; puur beginnende lessen om flash te kennen...

http://www.haarberg.com/dopie/loller.html

[ Bericht 17% gewijzigd door Hbjr op 17-09-2005 07:24:33 ]
"I don't know quotes" -Quoteless
pi_30662893
Ik vind het een zeer handig programma!

Maar hoe denken jullie hierover?
Als je niet teveel bewegende onzin toevoegd is het toch geen probleem als een gehéle website in flash is gemaakt?
pi_30662975
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 19:28 schreef impakt het volgende:
Weet iemand hoe je een scrollbar in een movieclip kunt zetten (geen tekst dus)? Ik heb er nog geen nuttige tutorial over kunnen vinden.
Je meot een scrollpane neerzetten en daar kun je dan weer een movie in laden. Zoek maar even op scrollplane...
pi_30665320
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 13:45 schreef menesis het volgende:
Ik vind het een zeer handig programma!

Maar hoe denken jullie hierover?
Als je niet teveel bewegende onzin toevoegd is het toch geen probleem als een gehéle website in flash is gemaakt?
Het lijkt mij dat je juist wel iets moet doen met de functionaliteiten van flash om het te gebruiken?

Een statische website in flash is ridicuul.
pi_30670353
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 15:12 schreef Roönaän het volgende:

[..]

Het lijkt mij dat je juist wel iets moet doen met de functionaliteiten van flash om het te gebruiken?

Een statische website in flash is ridicuul.
Ja idd... Flash is leuk voor multimedia-zooi. Gebruik zelf meestal alleen Flash voor leuke menuutjes. Voor de rest gewoon HTML/PHP.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')