abonnement Unibet Coolblue
pi_30518782
Hey,

Ik heb hier een probleem waar ik niet uitkom. Ik heb een laptop afgeschaft. En nu wil ik er thuis op internetten. Dus ik heb ook een router gekocht (Sitecom cable router 10/100mbit). Maar deze heb ik nog ff erbuiten gelaten.
Ik heb dus de kabel die in mijn Desktop PC zit in m'n latop gestoken. Ik ging ervan uit dat ik dan gewoon internet had. Maar hij geeft dan de melding dat er een lan-aansluiting is met beperkte of geen internettoegang. Hij krijgt geen IP-adres meldt een venster mij verder.
Bij de de betreffende netwerkkaart is gewoon een TCP/IP protocol geïnstallerd. Zou het helpen om dat opnieuw te doen? Heb ik zeker de windows CD voor nodig (ligt 100km verderop)?

Het gaat om deze laptop:
Jewel Jade 8080 Centrino Notebook
Pentium Mobile 1.7 Ghz ( = 3.4 Ghz )
Intel 855PM Intel ICH4-M chipset
15" SXGA + TFT resolutie 1400 x 1050
1 Gb RAM ( 2 x 512 MB SO-DIMM 2700 )
ATi M11 Radeon 9700 128 Mb dedicated RAM video adapter
1 x PCMCIA cardbus
DVD +/- r/RW
60 GB harde schijf 5400 rpm
3 x USB 2.0
LAN10/100
Wireless LAN B/G 11/54 Mb
56K modem
2.8 Kg
pi_30519807
als je bij @slome zit moet je ff je cp....-a nr inkloppen als computernaam op je laptop
<a href="http://whatpulse.org/ref/164249/" target="_blank" rel="nofollow">Typ mee, met FOK! naar de top</a>
pi_30520479
helaas, ik zit bij Chello maar alsnog bedankt.
  maandag 12 september 2005 @ 23:09:34 #4
17864 Ablaze
Is niet meer te houwe!
pi_30527288
Kijk naar het LEDje op je netwerkadapter, deze moet branden. Als deze niet brandt of ritmisch knippert is er een probleem met je fysieke verbinding.

Wat zit er nu aan de andere kant van de kabel? Een modem van Chello? Zet deze eens aan en uit.
Je instellingen op de PC moeten tegenwoordig meestal op 'automatisch IP adres verkrijgen' staan.

Verder ben je soms genoodzaakt om de installatiehandleiding van Chello te volgen (of de Cd-ROM van Chello te gebruiken), omdat soms je Internet gekoppeld wordt aan een MAC adres, die voor elke PC verschillend is.
Ga doorrrrrr!
pi_30544593
Ik ga dat eens ff proberen. Iemand anders nog suggesties?
pi_30545475
Zodra ik mijn internetkabel in een andere poort wil stoppen, moet ik eerst de modem uit en aan hebben gezet. De modem registreert geloof ik het MAC Adres van de netwerkkaart en zodoende werkt ie alleen met die netwerkkaart.
Als ik de kabel vanaf de modem van de pc naar de laptop wil zetten doe ik dus het volgende:

Laptop uit -> netwerkkabel uit pc -> modem uit --10 secs-->modem aan -> kabel in laptop -> laptop aan.

Het zelfde als ik de kabel van de pc in de router wil hebben...

Weet niet of dit het zelfde werkt met Chello, maar bij mijn kabelmodem in ieder geval wel.

Succes .
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')