abonnement Unibet Coolblue
  maandag 12 september 2005 @ 14:27:18 #1
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_30513804
Okey, proberen dit uit te leggen.

Sinds geruime tijd dus een probleem met de verbinding. De verbinding valt vaak uit, terwijl de lampjes van het modem blijven branden, het modem geeft aan dat verkeer op het web mogelijk is. Dus het ligt dan naar mijn idee aan de router. Of het ligt aan de netwerkkaart, of het ligt aan een virus?

Het zit zo dus. Dan vliegt hij eruit en zegt firefox dat het adres van de startpagina niet goed gespeld is en dan moet ik die opnieuw invoeren a.u.b. Maar dat lukt niet want firefox hangt zich dan helemaal op.

Dan gaat de stroom eraf, schakelaars gaan om. En vervolgens gaat de stroom weer aan en doet ie het weer fijn. Mooi zou je denken, nee niet mooi. Daarna vliegt hij er weer uit. En zit je weer met hetzelfde probleem. Af en toe duurt het een uur dat het goed gaat, af en toe duurt het een dag. En vandaag is het om de 5-10 minuten raak.

Dan zijn er nog 2 netwerkadapters waar je mee kunt klooien. Als je ze allebei eraf gooit en opnieuw installeert en vervolgen de 1394 eraf gooit na het installeren van de 2, doet hij het weer fijn.

De helpdesk zegt dat hij ons niet kan zien daar waar hij zit op zijn kamertje. We zijn als het ware onzichtbaar. Hij had het al over een virus Zou het een virus zijn dat alle 3 de computers besmet heeft via de router? Dat zou te achterhalen zijn via een virusscanner maar die geeft niets aan.

1394 netwerkkaart
Via Compatable Fast Ethernet adapter

Zijn dus de netwerkadapters.

Pffff ben niet goed in het formuleren van dit. Hoe is het mogelijk dat de stroom eraf moet om vervolgens weer online te kunnen en hoe is het mogelijk dat je af en toe een netwerkadapter moet uitschakelen en soms kun je ze beide laten lopen tegelijk?

En dat gaat op iedere computer zo van de 3 die op de router zijn aangesloten.

Kan het zijn dat de firmware geupdate moet worden?

Hier zeggen ze dat het niet aan het router ligt omdat die het altijd gedaan heeft, ik vraag me af of zo'n router niet kapot kan gaan.

Domme vragen Ik ben niet de grootste techneut op dit gebied. Snap er de ballen van en er zitten hier nog 2 mensen die redelijk verstand ervan hebben en die snappen het ook niet.

Anders wordt het een nieuwe router kopen, hoewel het overal aan kan liggen.

Firmware is nergens te vinden, fabrikant is niet meer aanwezig. Waarschijnlijk toch een router probleem, kunnen routers ouderwets raken op de een of andere manier zodat je er niet meer mee kunt internetten?
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  maandag 12 september 2005 @ 14:30:10 #2
104583 cyberstalker
Een krachtig neen!
pi_30513871
Als het werkelijk een virus is, zou je eens kunnen proberen te starten met een linux liveCD. Als dat goed werkt, dan weet je dat het daar niet aan ligt.

Trouwens, je hebt het over drie computers. Als de verbinding uitvalt, valt deze dan op alle drie de computers uit, of steeds bij één? Als het bij alle drie gebeurt, lijkt het me stug dat het een virus is, hoewel ik natuurlijk niets kan uitsluiten op afstand.
Hope for the best, prepare for the worst.
  maandag 12 september 2005 @ 14:35:55 #3
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_30514013
Bij alle 3 de computers valt het tegelijk uit.

Linux nog geen ervaring mee maar ik zal het zeker gaan proberen mochten de problemen aanblijven. Kijken of dat makkelijk onder de knie te krijgen is. Linux wilde ik ooit sowieso gaan gebruiken, nooit van gekomen.

Het is ook af en toe zo dat ik mijn computer helemaal moet uitschakelen voordat die andere computer van de 3 online kan. Is een tijd geweest dat die andere niet online kon, en ik ging ff offline en zette de stroom uit en die andere kon wel online.

Tijden gehad dat mijn computer als soort van host speelde, als ik het ip-adres veranderde van mijn pc en alles deed resetten van de dns-server liep de rest weer gesmeerd. Problemen zijn dus al zeker 6 maanden aan de gang. En vreemde is dat het soms weken goed gaat, dan lijkt er niets mis te zijn. Dan is het lekker onbezorgd online zijn, zonder die stress.

Mijn broer zegt dat het aan de netwerkkaarten kan liggen? Maar lijkt me sterk dat alle 3 de kaarten niet goed zijn geconfigureerd of kan dat aan 1 liggen?

Als je op een router zit met 3 computers, zijn die computers dan niet onafhankelijk van elkaar?

Lijkt nog steeds erop dat de router van slag is. Maar hier beweren ze dus van niet.

Helpdesk heb je ook niets aan, die zien niet eens dat we online zijn Ze kunnen dus van afstand niet resetten van het een en ander toen. Als ik nu weer bel zal dat wel nog steeds hetzelfde zijn. En verder helpen kunnen ze ook niet echt.

[ Bericht 13% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 12-09-2005 14:41:33 ]
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  maandag 12 september 2005 @ 14:39:26 #4
52200 ViPeRII
It's a good day to die
pi_30514105
Lolz je heb het over je thuis verbinding?
een router kan heel veel connecties per seconde niet aan. Kijk dus of je geen p2p programma's hebt draaien, of dat er misschien spyware op de pc staat, die probeert te connecten.


Wat cyberstalker ook zegt:
gebeurt het op 3 pc's tegelijk?
Dan ligt het aan de router.

2e punt. Je hebt maar 1 netwerkkaart.
Die 2e (1394) is je firewire kaart, en is dus geen netwerkkaart.
Als het op 1 pc gebeurd dat de verbinidng wegvalt, kan je netwerkkaart niet helemaal lekker meer zijn.
Je kan die 2 altijd gelijk laten lopen.

Wat je even kan proberen is alleen de stroom van je router er af halen en die er 10 sec. later er weer op doen. Dit helpt vaak, al blijf je natuurlijk een storing hebben.

Probeer even antwoord te vinden op deze vragen en kijk of je probleem minder is geworden of zelfs weg gegaan is. HHet eerste punt geld voor alle pc's die er op staan, dus allemaal nakijken op spyware.

/ViPeRII
-- ViPeRII --
  maandag 12 september 2005 @ 14:40:16 #5
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_30514126
Op alle drie de computers een storing is wel heel sterk. Dus denk dat je router problemen heeft. Dat is namelijk de overeemkomst tussen de drie computers. Zet de router dus uit en aan.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_30514219
quote:
Op maandag 12 september 2005 14:27 schreef Dromenvanger het volgende:
...
Dan gaat de stroom eraf, schakelaars gaan om. En vervolgens gaat de stroom weer aan en doet ie het weer fijn. Mooi zou je denken, nee niet mooi. Daarna vliegt hij er weer uit. En zit je weer met hetzelfde probleem. Af en toe duurt het een uur dat het goed gaat, af en toe duurt het een dag. En vandaag is het om de 5-10 minuten raak.

De helpdesk zegt dat hij ons niet kan zien daar waar hij zit op zijn kamertje. We zijn als het ware onzichtbaar. Hij had het al over een virus
Als ik het zo bekijk lijkt het inderdaad aan je router te liggen, wellicht even helemaal resetten (terug naar fabrieksinstellingen, d'r zit vast een knopje oid daarvoor op) en opnieuw instellen?

Wat die helpdeskmedewerker waarschijnlijk bedoet is dat er een Firewall oid op de router zit waardoor hij hem niet kan pingen, dat is alles. Wellicht die eens uit schakelen en dan met die helpdesk verder de zaken nakijken. Waarom hij over een virus begint is mij een raadsel, lijkt me meer een staaltje van "Ik weet het ook niet, maar als ik hem op deze manier zo ver krijg om z'n Windows opnieuw te installeren werkt het waarschijnlijk wel weer".
  maandag 12 september 2005 @ 14:43:33 #7
104583 cyberstalker
Een krachtig neen!
pi_30514226
Je zou kunnen proberen een nieuwe firmware op je router te installeren. Dat wil nog wel eens helpen.
Hope for the best, prepare for the worst.
pi_30514719
prik eens de kabel van je modem rechtstreeks in een pc en kijk of je verbinding stabiel is en blijft.
Een dag niet gedownload, is een dag niet geleefd...
pi_30514890
quote:
Op maandag 12 september 2005 15:00 schreef ict-boy het volgende:
prik eens de kabel van je modem rechtstreeks in een pc en kijk of je verbinding stabiel is en blijft.
ligt er aan, als je chello hebt kan je dat beter niet doen... voorkomt hoop gezeik met die "service installeren" gedoe..
pi_30514968
Bij multikabel kan het wel gewoon.
Een dag niet gedownload, is een dag niet geleefd...
  maandag 12 september 2005 @ 15:38:15 #11
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_30515612
De kabel in de pc steken deed ik vroeger vaker, direct van de modem naar de pc. Weet niet meer hoe dat liep. Maar er wordt op dit moment een nieuwe router gekocht.

Ik hoop maar dat het dus gaat werken en dat ik zorgeloos kan internetten

Niets fijner dan onbezorgd het net opgaan. Dit is dus echt zwaar fucked up. Wordt er krankzinnig van bijna.

@ cyberstalker. De fabrikant van deze router is failliet dus er wordt nu een nieuwe gehaald, ik verwacht die nieuwe binnen een half uur Dan gaat meteen de firmware bijgewerkt worden want bij deze is dat al 2 jaar niet gedaan.

Dan is het hele topic voor niets geweest, zonde. Maar toch liever internet dat goed loopt. Topic is niet voor niets geweest want ik weet nu wat me de volgende keer te doen staat als het nieuwe router niet gaat werken.

Alleen dat vreemde van dat resetten. Zijn alle routers zo gevoelig ofzo? Is een router gevoelig en waarom is een router gevoelig? Ik hoorde hier in deze topic dat je de p2p programma's niet kunt laten draaien. Is een router niet stevig gebouwd daarvoor? Is dat ook onmogelijk dan? Vind het maar vreemd dat een kastje dat niet aankan. Dat ze dat niet goed kunnen regelen.

Ik kon dus weer ff online nu, zat weer op de nagels te bijten en overal alles uit te schakelen
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_30516145
Ik heb bij mulikabel de laatste weken (sinds multikabel een behoorlijke storing heeft gehad) last van een weg valende verbinding.Dit komt door een wegvallende verbinding van de wijkkast naar mijn huis.
Dus helemaal niet aan mijn modem of router.Heb jij niet hetzelfde probleem of iets in die richting?Kan me niet voorstellen dat een 2 jaar oude router nu al stuk is.
Een dag niet gedownload, is een dag niet geleefd...
  maandag 12 september 2005 @ 16:17:58 #13
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_30516416
Nieuwe router is geinstalleerd en hij doet ut meteen. Router kostte 55 euro. Valt mee, liever dit dan dat ene.

Niet te vroeg juichen want het kan altijd nog tegen vallen. Heb me aangeleerd om nooit te vroeg te juichen want dat brengt vaak ongeluk.

Maar wel frapant dat ie het meteen doet de eerste de beste keer doet. Alleen mijn computer is aangesloten nu. De andere 2 die gaan zometeen online....dus dan kan het nog altijd liggen aan die andere 2 computers maar aan mijne dus niet

Lijkt ook of internet sneller is, alleen deze reactie na deze edit ging traag maar dat kan aan fok liggen.

Laatste 3 editten gingen traag. Ff kijken of de rest van internet wel goed loopt
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  maandag 12 september 2005 @ 16:29:14 #14
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_30516624
Update.

2e computer is ook online dus waarschijnlijk is het probleem opgelost

hehe...en nu maar hopen dat ik de komende 10 jaar geen enkele storing meer meemaak.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')