abonnement Unibet Coolblue
pi_30498565
Femke Halsema start 'Linkse Lente'

Wat een gelul zeg. Links lullen rechts vullen types op de site erbij die deze actie steunen.

Om met ElectricEye in de reacties te spreken:
"Geef mij dan maar de Rechtse winter. Ik doe wel een das om! "
I went clubbing. Softest coat ever.
pi_30498618
"link lullen rechts vullen types"

hij heeft ook weer ergens een term opgevangen hoor
pi_30498620
Femke Halsema .
pi_30498635
Femke is lekker man!
Huur deze plek voor ¤100 per maand!
  zondag 11 september 2005 @ 22:26:47 #5
9342 abraham
[Smart statement Pending]
pi_30498726
dit soort topics tonen aan dat er een grote behoefte is aan een nieuwe linkse lente.

Als zelfs de intelectuele onderklasse zo door rechts is geindoctrineerd dat ze vrijwillig tegen hun eigen belangen ageren en spreekbuizen van hun rechtse slavendrijvers worden....

Heerlijk.

Ik heb Marx al weer uit de kast gehaald.

"Er waart een spook door Europa..." "
If at first you fail, re-define your objective.
pi_30498740
quote:
Op zondag 11 september 2005 22:23 schreef Repeat het volgende:
"link lullen rechts vullen types"

hij heeft ook weer ergens een term opgevangen hoor
Anders reageer je even inhoudelijk
Je kan het ook anders zeggen:

"Afgeven op managers die 3 ton of meer per jaar verdienen maar intussen gezichtstrekkers hebben die het 10-voudige verdienen. Op jaarbasis."
Credits to Kamphuys

I went clubbing. Softest coat ever.
pi_30498741
Femke krijgt een ouwe kop
pi_30498770
quote:
Links lullen rechts vullen types op de site..
wat ben jij een zielige stakker zeg

waarom gebruiken alle rechtse mensen die eigenlijk niet weten waarom links verkeerd is die term toch altijd
Across the stream with wooden shoes
With bells to tell the king the news
A thousand misty riders climb up
Higher once upon a time Last.fm
pi_30498917
quote:
Op zondag 11 september 2005 22:26 schreef abraham het volgende:
dit soort topics tonen aan dat er een grote behoefte is aan een nieuwe linkse lente.

Als zelfs de intelectuele onderklasse zo door rechts is geindoctrineerd dat ze vrijwillig tegen hun eigen belangen ageren en spreekbuizen van hun rechtse slavendrijvers worden....

Heerlijk.

Ik heb Marx al weer uit de kast gehaald.

"Er waart een spook soor Europa..." "
Intellectuele onderklasse?! Denk dat ik op meerdere soorten intelligentie behoorlijk bij de bovenkant van de samenleving hoor maar goed anderen kunnen dat natuurlijk anders zien.

En lekker Marx erbij blijven halen, regeringen die hun beleid (direct of indirect) op zijn visie gebaseerd hebben zijn inderdaad echt het paradijs op aarde gebleken

Daarnaast ben ik niet geindoctrineerd door rechts maar merk ik in de praktijk dat hard werken en inzetten met een portie gezond verstand en een snufje geluk nagenoeg altijd leidt tot positief resultaat. En dat iedereen zijn eigen succes dus in de hand heeft.

Gezond verstand en het individu, zijn imo de hoofdzaken waarop zo ongeveer het meeste op te herleiden valt.
I went clubbing. Softest coat ever.
pi_30499152
quote:
Op zondag 11 september 2005 22:27 schreef Asmodean het volgende:

[..]

wat ben jij een zielige stakker zeg
Damn, jij bent scherp!!
quote:
waarom gebruiken alle rechtse mensen die eigenlijk niet weten waarom links verkeerd is die term toch altijd
omdat er nogal wat "linkse" personen zijn die dat flink uitdragen en daarmee op de voorgrond treden maar ondertussen op de achtergrond anders handelen en dat weer lekker recht proberen te lullen

en daarnaast altijd maar hard boe roepen en "het is allemaal zo kut" maar constructieve en vooral realistische(!! das een belangrijke!!) oplossingen aandragen, ho maar.
I went clubbing. Softest coat ever.
pi_30499493
Ja laten we een linkse lente starten, al het geld weggeven, mensen op hun 50ste met pensioen laten gaan...... Dat hierna dan een ijstijd komt maakt verder niet uit, dan zijn ze toch al met pensioen
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
pi_30499563
quote:
Op zondag 11 september 2005 22:38 schreef NiTiN het volgende:

omdat er nogal wat "linkse" personen zijn die dat flink uitdragen en daarmee op de voorgrond treden maar ondertussen op de achtergrond anders handelen en dat weer lekker recht proberen te lullen

en daarnaast altijd maar hard boe roepen en "het is allemaal zo kut" maar constructieve en vooral realistische(!! das een belangrijke!!) oplossingen aandragen, ho maar.
Ah, je doelt zeker weer op Jack Spijkerman, en Rosenmoller? Wat is daar nou precies mis mee? Tuurlijk krijgen ze geld voor wat ze doen, maar ze betalen er evenveel belasting voor als alle anderen hoor. Als jij een salaris aangeboden kreeg, zou jij dan zeggen dat je dat niet zou willen, puur en alleen omdat je toevallig links of rechts bent?

En vind je het trouwens gek dat links op de achtergrond handelt? Ze zitten dit keer niet in de coalite
Across the stream with wooden shoes
With bells to tell the king the news
A thousand misty riders climb up
Higher once upon a time Last.fm
pi_30499920
quote:
Op zondag 11 september 2005 22:49 schreef Asmodean het volgende:

[..]

Ah, je doelt zeker weer op Jack Spijkerman, en Rosenmoller? Wat is daar nou precies mis mee? Tuurlijk krijgen ze geld voor wat ze doen, maar ze betalen er evenveel belasting voor als alle anderen hoor. Als jij een salaris aangeboden kreeg, zou jij dan zeggen dat je dat niet zou willen, puur en alleen omdat je toevallig links of rechts bent?
Onder andere die 2 ja. maar niet eens alleen over veel verdienen. Ook (zeker meneer Rosenmoller) die makkelijk kan lullen over achterstandswijken vanuit zijn ongetwijfeld zeer riante onderkomen in een goede buurt. En kinderen die naar een witte school kunnen terwijl zwarte scholen zo slecht toch niet zijn. Of iets dergelijks (ja ben ff niet in de mood om alles uit te zoeken en te onderbouwen met bronnen etc.)
quote:
En vind je het trouwens gek dat links op de achtergrond handelt? Ze zitten dit keer niet in de coalite
Gelukkig niet, zie het alweer gebeuren dat meevaller na meevaller bij de overheid daar in bodemloze kansloze projecten verdwijnt. (ook al kan de andere kant van het politieke spectrum daar ook flink wat van. )
I went clubbing. Softest coat ever.
  zondag 11 september 2005 @ 23:00:36 #15
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_30499965
quote:
Op zondag 11 september 2005 22:27 schreef J_CDA het volgende:
Femke krijgt een ouwe kop
dat ze te oud is voor jou, betekent nog niet dat ze niet lekker is
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
  zondag 11 september 2005 @ 23:09:35 #16
44649 beelz
Maar dat is het punt niet
pi_30500280
Ik ben het er eigenlijk wel mee eens maar denk dat de naam verkeerd is gekozen. Linkse lente > Praagse lente... En daarbij ook nog dat er meteen (zie de fp) mensen zijn die moeten roepen dat links fout is en dat het niets bijdraagt. Dat is dan ook meteen de reden dat ik voor een verkiezingsexamen ben: als je 18 wordt krijg je een examen toegestuurd en als je er voor zakt dan mag je niet stemmen. Mensen die geen idee hebben waar het over gaat moeten niet meebeslissen imho.
Besef Regulier!
Trouble spelling diarrhoea? There's always the Ronseal standby of 'dire-rear'.
pi_30500448
quote:
Op zondag 11 september 2005 23:09 schreef beelz het volgende:
Ik ben het er eigenlijk wel mee eens maar denk dat de naam verkeerd is gekozen. Linkse lente > Praagse lente... En daarbij ook nog dat er meteen (zie de fp) mensen zijn die moeten roepen dat links fout is en dat het niets bijdraagt. Dat is dan ook meteen de reden dat ik voor een verkiezingsexamen ben: als je 18 wordt krijg je een examen toegestuurd en als je er voor zakt dan mag je niet stemmen. Mensen die geen idee hebben waar het over gaat moeten niet meebeslissen imho.
gelukkig weet ik heeeeeel goed waar het over gaat



fuck ik moet wel inhoudelijk blijven he. Uhm. Fuck politiek, zowel links als rechts
Midden is de oplossing!
I went clubbing. Softest coat ever.
pi_30500534
quote:
Op zondag 11 september 2005 22:22 schreef NiTiN het volgende:
Femke Halsema start 'Linkse Lente'
Wat een gelul zeg. Links lullen rechts vullen types op de site erbij die deze actie steunen.
Je zou je bijna dood schamen als je als aanhanger van rechts er achter kwam dat rechts lullen, links vullen aan de orde van de dag is. Netwerken noemen ze dat. Flink geld en vrienden binnen halen door sociaal samenhorig gedrag.
pi_30500908
rechts lullen links vullen... hmmz dan krijg ik meer het idee dat je nogal een kapitalistisch geluid naar buiten laat horen maar ondertussen de partijkas van de SP spekt met al je salaris wat boven de Jan modaal grens zit.

Netwerken is een logisch gevolg van het mens-zijn. Je bent een sociaal wezen en ouwehoert graag, en das vaak leuk als je dat doet met mensen waarmee het lekker klikt en die jou ook begrijpen

Maar het is soms ook zeer verhelderend om een totaal ander geluid te horen, per kwestie een afweging maken natuurlijk (misschien dat ik nogal hardline rechts over kom maar over sommige kwesties ben ik een tamelijk linksdenkende persoon.) Maar zeg maar in het kader van de discussie is dit voorstel van GL een beetje kansloos
I went clubbing. Softest coat ever.
  zondag 11 september 2005 @ 23:30:29 #20
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_30501017
ik stem Wilders
  zondag 11 september 2005 @ 23:32:32 #21
128839 braako
freedom over power
pi_30501077
quote:
Op zondag 11 september 2005 23:30 schreef Radjesh het volgende:
ik stem Wilders
goed bezig hup groen links
als je bij het kotsen je tanden op elkaar houdt kan je op de harde stukjes kauwen
pi_30501141
quote:
Op zondag 11 september 2005 23:09 schreef beelz het volgende:

Dat is dan ook meteen de reden dat ik voor een verkiezingsexamen ben: als je 18 wordt krijg je een examen toegestuurd en als je er voor zakt dan mag je niet stemmen. Mensen die geen idee hebben waar het over gaat moeten niet meebeslissen imho.
Is het zo dat rechtse mensen over het algemeen uit een beter milieu komen en meer en betere opleiding hebben genoten? Gewoon een vraag hoor, geen vaststelling of feit...
Ja, ik generaliseer.
  zondag 11 september 2005 @ 23:37:11 #23
128839 braako
freedom over power
pi_30501219
quote:
Op zondag 11 september 2005 23:34 schreef Northside het volgende:

[..]

Is het zo dat rechtse mensen over het algemeen uit een beter milieu komen en meer en betere opleiding hebben genoten? Gewoon een vraag hoor, geen vaststelling of feit...
ik hoop het niet dan zou de wereld snel naar de klote gaan
als je bij het kotsen je tanden op elkaar houdt kan je op de harde stukjes kauwen
pi_30501267
quote:
Op zondag 11 september 2005 23:34 schreef Northside het volgende:

[..]

Is het zo dat rechtse mensen over het algemeen uit een beter milieu komen en meer en betere opleiding hebben genoten? Gewoon een vraag hoor, geen vaststelling of feit...
ff generaliserend x1000000

mensen met een hoge opleiding verdienen over het algemeen meer. En hebben vaak daar tijd in moeite in gestoken (in de opleiding). Als dan een flinke hap van de belasting die van die poen afgetrokken wordt gaat naar de persoon die ofwel te lui, te lamlendig, te gemakzuchtig of te ongelukkig is om hetzelfde te bereiken en liever op zn krent zit met het handje ophouden gaat, dan kan ik me voorstellen dat je meer voelt voor een beleid wat dat soort praktijken aan de kaak stelt (niet dat dat genoeg gebeurd maar goed)

sociaal vangnet... is op zich oke.
de mensen die het misbruiken: ga eens dood.
quote:
Op zondag 11 september 2005 23:37 schreef braako het volgende:

[..]

ik hoop het niet dan zou de wereld snel naar de klote gaan
waarom dat? Dus als het merendeel van de politiek gezien rechts georienteerden uit een hogere sociale of hoger geschoolde klasse komt gaat de wereld naar de klote? Denk dat de samenstelling van de groep "rechts" niet zo erg invloed heeft op de staat van de wereld, gaat meer om de grootte ervan imo?
I went clubbing. Softest coat ever.
  zondag 11 september 2005 @ 23:40:16 #25
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_30501306
quote:
Op zondag 11 september 2005 23:39 schreef NiTiN het volgende:
ff generaliserend x1000000

mensen met een hoge opleiding verdienen over het algemeen meer. En hebben vaak daar tijd in moeite in gestoken (in de opleiding). Als dan een flinke hap van de belasting die van die poen afgetrokken wordt gaat naar de persoon die ofwel te lui, te lamlendig, te gemakzuchtig of te ongelukkig is om hetzelfde te bereiken en liever op zn krent zit met het handje ophouden gaat, dan kan ik me voorstellen dat je meer voelt voor een beleid wat dat soort praktijken aan de kaak stelt (niet dat dat genoeg gebeurd maar goed)

sociaal vangnet... is op zich oke.
de mensen die het misbruiken: ga eens dood.
Je hebt helemaal gelijk!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')