abonnement Unibet Coolblue
  zondag 11 september 2005 @ 17:13:46 #1
93965 Leffe48
Blond dan wel te verstaan.
pi_30488658
Ik heb een probleem met dualview van mijn beeldscherm en mijn tv. Voorheen had ik de instellingen voor mijn tv altijd op kloon staan. Dus dan krijg je een exacte kopie van je beeldscherm. Nadeel daar aan is dat ook de resolutie wordt gekopieerd, en aangezien mijn tv geen 1280×1024 kan trekken zie je maar een gedeelte van de desktop.

Nou kwam ik er bij toeval achter dat ik ook de optie dualview kan kiezen. Dus de 2 beeldschermen onafhankelijk van elkaar configuren. Ik dacht altijd dat mijn videokaart (GF TI4200) dat niet kon.

Maar nou ben ik een beetje aan het prutsen geweest, en ik krijg het niet goed. Als ik dualview kies, dan krijg ik op mijn tv een verlengde van me desktop te zien. Aangezien ik dat helemaal niet heb ingesteld bij mijn videokaartsettings snapte ik er niets van. Maar nou zag ik toevallig dat er bij eigenschappen voor beeldscherm dit stond:


En zoals je kan zien staat er: Het windows bureaublad uitbreiden naar deze monitor.
Simpel, opgelost zou je zeggen. Dus niet.
Wanneer ik dat uit vink schakelt ie om een of andere reden de tv uit:

Wanneer ik dan weer naar de videokaart settings toe ga, staat de boel weer op enkel beeldscherm. Zet ik em dan weer op Dualview, begint het gezeur opnieuw.. Ik heb een vrij recente driver versie (2 maanden geleden bij nvidia vandaan gehaald).

Heeft iemand een oplossing?

Bvd.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
pi_30518134
quote:
Op zondag 11 september 2005 17:13 schreef Leffe48 het volgende:
Ik heb een probleem met dualview van mijn beeldscherm en mijn tv. Voorheen had ik de instellingen voor mijn tv altijd op kloon staan. Dus dan krijg je een exacte kopie van je beeldscherm. Nadeel daar aan is dat ook de resolutie wordt gekopieerd, en aangezien mijn tv geen 1280×1024 kan trekken zie je maar een gedeelte van de desktop.
mwha ik heb mijn laptop ook altijd in clone mode staan en dan kan ik wel gewoon per scherm aangeven welke resolutie die uit moet spugen dus ik neem aan dat jouw grafische kaart dat ook wel kan als de simpele intel graphics dinges het ook al aan kan
<a href="http://whatpulse.org/ref/164249/" target="_blank" rel="nofollow">Typ mee, met FOK! naar de top</a>
  maandag 12 september 2005 @ 18:14:57 #3
93965 Leffe48
Blond dan wel te verstaan.
pi_30518648
quote:
Op maandag 12 september 2005 17:51 schreef commentator het volgende:

[..]

mwha ik heb mijn laptop ook altijd in clone mode staan en dan kan ik wel gewoon per scherm aangeven welke resolutie die uit moet spugen dus ik neem aan dat jouw grafische kaart dat ook wel kan als de simpele intel graphics dinges het ook al aan kan
Klopt, ik ben even verkeerd bezig geweest.
Mijn tv geeft inderdaad een andere resolutie (1024×768), maar mijn desktop die daar ook op wordt afgebeelt wordt afgebeelt in 1280×1024. Aangezien de tv dat niet kan hebben krijg je dat zogenaamde pan&scan, desktop is niet volledig zichtbaar en moet je verslepen.

Wat ik dus wil is het desktop zelf in een resolutie van 1024×768 zien, zodat ik niet dat gezeur met slepen heb.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')