abonnement Unibet Coolblue
  zondag 25 september 2005 @ 22:19:52 #201
120139 freiss
Hertog Jan :9~
pi_30928992
quote:
Op zondag 25 september 2005 22:14 schreef Slarioux het volgende:
Je trekt wel erg snel conclusies over wat ik wel en niet snap. Denk je dat ik deze beslissing licht heb genomen? Of denk je dat ik de beslissing uberhaubt in mijn eentje heb genomen?

Wij hebben besloten geen slowchat toe te staan, om genoemde redenen. Mijn gedachtengang is breed genoeg om je "argumenten" vanuit jouw perspectief te begrijpen. Desondanks is het antwoord nog steeds nee.
Er is blijkbaar toch wel behoefte aan. We kunnen jullie hoogstens vragen om het te heroverwegen, maar dat is wel het hoogste wat we kunnen doen. Als het verboden is/blijft, jammer dan.
HJ 14-punt-gift.
Lijst met rukmateriaal!
  zondag 25 september 2005 @ 22:22:04 #202
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_30929059
quote:
Op zondag 25 september 2005 22:19 schreef freiss het volgende:

[..]

Er is blijkbaar toch wel behoefte aan. We kunnen jullie hoogstens vragen om het te heroverwegen, maar dat is wel het hoogste wat we kunnen doen. Als het verboden is/blijft, jammer dan.
Onze conclusie is, dat die behoefte 'latent' is. Als het geen gewoonte was geworden om subfora hun eigen slowchat te geven, dan was er nooit om gevraagd. Sinds fora hun eigen reeks(en) kennen, vinden veel gebruikers het een 'recht' om een slowchatreeks in 'hun' subforum te hebben. De vraag kwam na het aanbod, niet andersom.
  zondag 25 september 2005 @ 22:23:38 #203
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_30929120
Maar als hier geen SC mag komen, moeten dan (om consequent te zijn) in andere subfora die ook niet gesloten worden?
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  zondag 25 september 2005 @ 22:25:01 #204
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_30929171
quote:
Op zondag 25 september 2005 22:23 schreef Tha_Erik het volgende:
Maar als hier geen SC mag komen, moeten dan (om consequent te zijn) in andere subfora die ook niet gesloten worden?
Het al dan niet hebben van een slowchat reeks is iets dat alle fora zelf mogen beslissen.
  zondag 25 september 2005 @ 22:27:45 #205
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_30929266
quote:
Op zondag 25 september 2005 22:22 schreef Slarioux het volgende:

[..]

Onze conclusie is, dat die behoefte 'latent' is. Als het geen gewoonte was geworden om subfora hun eigen slowchat te geven, dan was er nooit om gevraagd. Sinds fora hun eigen reeks(en) kennen, vinden veel gebruikers het een 'recht' om een slowchatreeks in 'hun' subforum te hebben. De vraag kwam na het aanbod, niet andersom.
Ok, ik snap je punt.
Maar zijn het niet de users die een sub-forum vormen?
Kijk eens naar ONZ, hoe is dat niet gevormd door de users?
General Chat ook, Truth bijvoorbeeld zo'n beetje helemaal.

Moderators zijn er (naar mijn mening) om een sub-forum in de hand te houden, en te zorgen dat iets niet uit de hand loopt, en de orde bewaren in het sub-forum, zit ik hier goed?

Als er een (duidelijke) aanvraag komt van veel users die nu al tot de kern van design behoren, om een slowchat topic te hebben, waarom zou dit genegeerd worden?

Het haalt niks weg uit Design, het voegt alleen maar toe dat de users elkaar beter leren kennen en een sub-forum als plezieriger te beschouwen.

Als je bereid bent mijn betoog mee achter de schermen te nemen, zal ik dit je in dank afnemen, als je je standpunt niet wilt veranderen, ook goed, dan wachten we op een emailtje van hogeraf
  zondag 25 september 2005 @ 22:28:05 #206
120139 freiss
Hertog Jan :9~
pi_30929277
quote:
Op zondag 25 september 2005 22:22 schreef Slarioux het volgende:

[..]

Onze conclusie is, dat die behoefte 'latent' is.
Het blijkt nu dat die behoefte toch niet 'verborgen' is, als je dit topic alleen al ziet.
quote:
Als het geen gewoonte was geworden om subfora hun eigen slowchat te geven, dan was er nooit om gevraagd. Sinds fora hun eigen reeks(en) kennen, vinden veel gebruikers het een 'recht' om een slowchatreeks in 'hun' subforum te hebben. De vraag kwam na het aanbod, niet andersom.
Misschien een kromme vergelijking, maarja:
Mensen vonden sigaretten uit en zo kwam er vraag naar die sigaretten. Nu zegt de Tweede Kamer dat sigaretten vanaf nu verboden zijn. Ik denk dat dan de vraag nog steeds blijft en dan illegale sigaretten worden geconsumeerd (lees: verkapte slowchat).
HJ 14-punt-gift.
Lijst met rukmateriaal!
  zondag 25 september 2005 @ 22:29:56 #207
120139 freiss
Hertog Jan :9~
pi_30929340
Nou, ik staak de strijd vooralsnog veel succes nog.
HJ 14-punt-gift.
Lijst met rukmateriaal!
  zondag 25 september 2005 @ 22:31:19 #208
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_30929399
Dan wacht ik met je mee.
  zondag 25 september 2005 @ 22:32:13 #209
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_30929434
quote:
Op zondag 25 september 2005 22:28 schreef freiss het volgende:

[..]

Het blijkt nu dat die behoefte toch niet 'verborgen' is, als je dit topic alleen al ziet.
[..]

Misschien een kromme vergelijking, maarja:
Mensen vonden sigaretten uit en zo kwam er vraag naar die sigaretten. Nu zegt de Tweede Kamer dat sigaretten vanaf nu verboden zijn. Ik denk dat dan de vraag nog steeds blijft en dan illegale sigaretten worden geconsumeerd (lees: verkapte slowchat).
Idd een kromme vergelijking.
  maandag 26 september 2005 @ 07:37:14 #210
55183 dork22
Always the hard way
pi_30935641
Jongens jongens,

Het is weer zo ver

Kom dan met zijn alle naar #DSG, zit ik er niet in mijn eentje.
Does Big Brother exist?
Of course he exists.
Does he exist like me or you?
You do not exist.
pi_30940628
quote:
Op zondag 25 september 2005 21:50 schreef Dagonet het volgende:


Ik zie het wel verschijnen dan.
Ik heb al gemailt
  maandag 26 september 2005 @ 12:27:22 #212
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_30940792
quote:
Op maandag 26 september 2005 12:21 schreef Koenz0r het volgende:

[..]

Ik heb al gemailt
Me too..
Nu wachten op een reactie en kijken wat de FA's e.d. hiervan vinden
  dinsdag 27 september 2005 @ 11:46:48 #213
55183 dork22
Always the hard way
pi_30967776
DSG slowchat is niet zo nodig hoor, er is een IRC kanaal?!

Does Big Brother exist?
Of course he exists.
Does he exist like me or you?
You do not exist.
  woensdag 28 september 2005 @ 19:23:23 #214
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_31006514
quote:
Op zondag 25 september 2005 21:50 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Ik zie het wel verschijnen dan.
En nu zit ik al een paar dagen te wachten op je reactie, verwacht je dat ik het ga vergeten?
Ik wil heel graag een slowchat hier in design, en velen met mij, ik zou toch graag een antwoord zien op mijn mail, zo snel mogenlijk, als dat kan
pi_31006583
Jezus, wat een gehuil om zo'n slowchattopic. Get a fucking life, ga op IRC blaten, of doe wat anders nuttigs. Slowchatten kan overal wel.
  woensdag 28 september 2005 @ 19:28:22 #216
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_31006683
quote:
Op woensdag 28 september 2005 19:25 schreef Nevermind het volgende:
Jezus, wat een gehuil om zo'n slowchattopic. Get a fucking life, ga op IRC blaten, of doe wat anders nuttigs. Slowchatten kan overal wel.
Ik wil over design slowchatten, dat moet kunnen, er zijn geen redelijke punten waarom niet..
  woensdag 28 september 2005 @ 19:38:40 #217
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_31007035
quote:
Op woensdag 28 september 2005 19:28 schreef Orealo het volgende:

[..]

Ik wil over design slowchatten, dat moet kunnen, er zijn geen redelijke punten waarom niet..
Je argumenten vóór slaan ook nergens op.
  woensdag 28 september 2005 @ 19:40:59 #218
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_31007115
quote:
Op woensdag 28 september 2005 19:38 schreef Slarioux het volgende:

[..]

Je argumenten vóór slaan ook nergens op.
Vind je?
Wat is er mis mee om 1 topic te hebben voor dingen die anders in andere topics 'offtopic' genoemd worden? 1 topic om met elkaar lekker breed over het begrip design te praten, en wat het voor jou betekent, ervaringen van andere mensen opdoen, maar deze discussie hebben we al eens gehad
  woensdag 28 september 2005 @ 19:45:38 #219
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_31007285
quote:
Op woensdag 28 september 2005 19:40 schreef Orealo het volgende:

[..]

Vind je?
Wat is er mis mee om 1 topic te hebben voor dingen die anders in andere topics 'offtopic' genoemd worden? 1 topic om met elkaar lekker breed over het begrip design te praten, en wat het voor jou betekent, ervaringen van andere mensen opdoen, maar deze discussie hebben we al eens gehad
Wat er mis mee is? In GVH is één op de drie posts in de slowchat reeks. In POL 1 op de 6, net als in GC. En die gaan echt niet over het forum hoor. Die gaan over ditjes en datjes, de probleempjes van de users, introducties van newbies, en uiteindelijk over alles behalve waar het voor bedoelt is: een slowchat over het forum. Het enige forum dat een slowchat kan standhouden is TRU omdat TRU nou eenmaal een buitenbeentje is en de users zich verbonden voelen in hun mening. En dat zie ik in DSG niet zo snel gebeuren.

Bovendien is er zoals ik al zei, totaal geen noodzaak voor een speciale DSG slowchat. Je wilt slowchatten over het begrip DSG zeg je? Maar waarom pak je niet een bestaande reeks zoals de slowchatreeks in DIG of eentje in GC? Als de nood zo hoog is kan ik me het voorstellen dat je wilt uitwijken toch? Slowchat is slowchat, je kan best in een andere reeks over DSG beppen, en bovendien trek je de slowchatters in dié reeks er ook nog eens bij. Twee vliegen in één klap! Slowchatreeksen zijn in het hele forum beschikbaar, er zijn er tientallen. Je kan een bestaande, drukke reeks pakken en meeliften. Of je neemt een kleine, langzaam lopende en je geeft die een oppepper. Wat je ook doet, een speciale reeks in DSG is niet nodig. Bovendien is er ook nog IRC.
  woensdag 28 september 2005 @ 19:49:53 #220
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_31007427
quote:
Op woensdag 28 september 2005 19:45 schreef Slarioux het volgende:

[..]

Wat er mis mee is? In GVH is één op de drie posts in de slowchat reeks. In POL 1 op de 6, net als in GC. En die gaan echt niet over het forum hoor. Die gaan over ditjes en datjes, de probleempjes van de users, introducties van newbies, en uiteindelijk over alles behalve waar het voor bedoelt is: een slowchat over het forum. Het enige forum dat een slowchat kan standhouden is TRU omdat TRU nou eenmaal een buitenbeentje is en de users zich verbonden voelen in hun mening. En dat zie ik in DSG niet zo snel gebeuren.

Bovendien is er zoals ik al zei, totaal geen noodzaak voor een speciale DSG slowchat. Je wilt slowchatten over het begrip DSG zeg je? Maar waarom pak je niet een bestaande reeks zoals de slowchatreeks in DIG of eentje in GC? Als de nood zo hoog is kan ik me het voorstellen dat je wilt uitwijken toch? Slowchat is slowchat, je kan best in een andere reeks over DSG beppen, en bovendien trek je de slowchatters in dié reeks er ook nog eens bij. Twee vliegen in één klap! Slowchatreeksen zijn in het hele forum beschikbaar, er zijn er tientallen. Je kan een bestaande, drukke reeks pakken en meeliften. Of je neemt een kleine, langzaam lopende en je geeft die een oppepper. Wat je ook doet, een speciale reeks in DSG is niet nodig. Bovendien is er ook nog IRC.
Ja ok, ach.
En nog snap ik niet waarom jij 1 topic voor dit soort dingen niet toe wilt laten, je geeft ons nog geen eens de kans, design is ten opzichte van POL en GC ook een buitenbeetje, omdat iedereen wel iets politieks kan bedenken, en iedereen kan wel iets vertellen in GC, de meeste mensen in design hebben hier een opleiding voor gehad, en dus heel veel informatie over Design, in een slowchat topic kunnen we onze ervaringen en informatie qua design uitwisellen.

Maar goed, enough is enough, jij houdt je poot stijf, ik ook, user vs. moderator, moderator wint, laten we het daar maar bij houden, ik zie het niet gebeuren dat ik je van je standunt afkrijg
  woensdag 28 september 2005 @ 19:55:47 #221
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_31007625
quote:
Op woensdag 28 september 2005 19:45 schreef Slarioux het volgende:

[..]

Wat er mis mee is? In GVH is één op de drie posts in de slowchat reeks. In POL 1 op de 6, net als in GC. En die gaan echt niet over het forum hoor. Die gaan over ditjes en datjes, de probleempjes van de users, introducties van newbies, en uiteindelijk over alles behalve waar het voor bedoelt is: een slowchat over het forum. Het enige forum dat een slowchat kan standhouden is TRU omdat TRU nou eenmaal een buitenbeentje is en de users zich verbonden voelen in hun mening. En dat zie ik in DSG niet zo snel gebeuren.

Bovendien is er zoals ik al zei, totaal geen noodzaak voor een speciale DSG slowchat. Je wilt slowchatten over het begrip DSG zeg je? Maar waarom pak je niet een bestaande reeks zoals de slowchatreeks in DIG of eentje in GC? Als de nood zo hoog is kan ik me het voorstellen dat je wilt uitwijken toch? Slowchat is slowchat, je kan best in een andere reeks over DSG beppen, en bovendien trek je de slowchatters in dié reeks er ook nog eens bij. Twee vliegen in één klap! Slowchatreeksen zijn in het hele forum beschikbaar, er zijn er tientallen. Je kan een bestaande, drukke reeks pakken en meeliften. Of je neemt een kleine, langzaam lopende en je geeft die een oppepper. Wat je ook doet, een speciale reeks in DSG is niet nodig. Bovendien is er ook nog IRC.
Met pijn in mijn hart moet ik toegeven dat ik (dankzij de statistieken over de andere SC-reeksen) toch ook wel lichtelijk overtuigd raak dat een SC-reeks hier ook alleen zou uitlopen in een compleet offtopic zwetsplekje.

Van mij dus geen intensieve protestactie tegen de verbieders van SC in DSG (niet dat ik een fanatieke protestant was), maar mocht het zo zijn dat er ooit in de verre toekomst toch misschien nog wel een SC-reeks ontstaat, dan zal ik me daarbij wel willen aansluiten.

Nu, misschien is het inderdaad beter om geen SC te hebben in DSG.

Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  woensdag 28 september 2005 @ 20:06:38 #222
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_31008040
quote:
Op woensdag 28 september 2005 19:49 schreef Orealo het volgende:

[..]

Ja ok, ach.
En nog snap ik niet waarom jij 1 topic voor dit soort dingen niet toe wilt laten, je geeft ons nog geen eens de kans, design is ten opzichte van POL en GC ook een buitenbeetje, omdat iedereen wel iets politieks kan bedenken, en iedereen kan wel iets vertellen in GC, de meeste mensen in design hebben hier een opleiding voor gehad, en dus heel veel informatie over Design, in een slowchat topic kunnen we onze ervaringen en informatie qua design uitwisellen.

Maar goed, enough is enough, jij houdt je poot stijf, ik ook, user vs. moderator, moderator wint, laten we het daar maar bij houden, ik zie het niet gebeuren dat ik je van je standunt afkrijg
Het is niet 1 topic, het is 1 reeks en dat is wel wat meer . En DSG is absoluut geen buitenbeentje, tegenover GC en POL springt DSG er absoluut niet uit. Voor POL moet je ook politiek volgen en voor GC weet ik niks . Hoe dan ook, DSG is toegankelijk voor iedereen en DSG is bovendien niet alleen bedoelt voor mensen met een Design opleiding maar voor alle aspecten van design, van meubels tot software tot auto's. Alles dat met design te maken in principe, en daar heeft niemand een opleiding voor nodig .

En slowchatreeksen werken gewoon niet zo. Mensen gaan het niet over Design hebben, mensen gaan het over alles hebben behalve design, dat ze design delen als gezamelijke interesse is iets dat ze bindt maar niets meer dan dat. Over design kunnen ze het in het hele forum hebben, het zal in de slowchatreeks juist vermeden worden, als "ff niet over design"-plek van het forum. Zo zie je het in iedere SC-reeks. De DIG reeks gaat niet over DIG, de TRU reeks niet over TRU-onderwerpen en in de POL reeks zijn links en rechts elkaars beste vrienden. Niemand pimpt in de GVH slowchat met zn iPod Nano. Zo is het nou eenmaal.
  woensdag 28 september 2005 @ 22:20:36 #223
55183 dork22
Always the hard way
pi_31010856
Mag het fok!strip topic sticky worden als het eenmaal van de grond komt?
Does Big Brother exist?
Of course he exists.
Does he exist like me or you?
You do not exist.
pi_31010966
-edit-
Overbodige opmerking die niets toevoegt aan de bestaande discussie.

[ Bericht 88% gewijzigd door Sander op 29-09-2005 07:31:45 ]
.waarom zou je een punt nou weer achter de zin moeten zetten?
  woensdag 28 september 2005 @ 22:24:58 #225
55183 dork22
Always the hard way
pi_31011016
-edit-
Overbodig.

[ Bericht 91% gewijzigd door Sander op 29-09-2005 07:31:58 ]
Does Big Brother exist?
Of course he exists.
Does he exist like me or you?
You do not exist.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')