abonnement Unibet Coolblue
pi_30480019
Het volgende probleem. Heb een laptop die ik via de kabel heb aangesloten voor het gebuik van internet. Bij deze laptop is dat geen probleem.

Nu heb ik een andere laptop die ik op de zelfde manier heb geconfigureerd maar met deze krijg ik geen internetverbinding. Kijk ik bij netwerkverbindingen daar staat 1394-netwerkkaart die aan staat en bij de Realtek RTL8139 Family PCI Fast Et staat een kruis met de vermelding netwerkkabel is niet aan gesloten. Kan het zijn dat de poort dan kapot is? De laptop die niet werkt is een Sony. Misschien iemand tips?
pi_30480356
Rechter muisknop en "Enable" kiezen?
  zondag 11 september 2005 @ 12:39:16 #3
17095 Vandaahl
You live in MY World
pi_30480375
ik heb het probleem ook wel eens gehad

het lijkt nu of de firewire poort als netwerkkaart word gezien

je moet nieuwe drivers voor je realtek installeren en dan de firewire poort uninstallen
en daarna netwerkkaart ook

bij opnieuw opstarten word (als het goed is) de boel goed configged
mocht dat niet lukken kan je eventueel in de bios je firewire (tijdelijk) disabelen en dan opstarten
Life is what happens to you while you're busy making other plans
pi_30480970
Ik ga nieuwe drivers instaleren voor mijn realtek. Hoe doe ik dan de volgende stap? Firewire poort uninstaleren?
pi_30481505
Misschien heb je de netwerkkabel wel gewoon in een isdn kaartje gepropt? Je zal de mensen de kost moeten geven die zich daarin vergissen...
Unox, the worst operating system.
pi_30481667
Nee staat duidelijk aangegeven network
  zondag 11 september 2005 @ 13:22:26 #7
17095 Vandaahl
You live in MY World
pi_30481753
ja
uninstallen


wat ik dus al eerder heb gezegt
na reboot zelf drivers laten detecteren

die heeft ie namelijk nu al aan boord
Life is what happens to you while you're busy making other plans
pi_30482222
Ik heb nu drivers van realtek gehaald van het internet en op de laptop gezet zoals je hebt aanbevolen. Heb 1394 netwerk kaart unistalled. Computer opnieuw opgestart installeerd hij weer de drivers maar heb het zelfde probleem. Ik snap niet wat je bedoelt met fire wire poort. Hoe moet ik die uninstallen?
pi_30484892
De Realtek RTL8139 netwerkchip is een van de meest voorkomende NIC-chips en wordt daardoor al goed ondersteund door Windows (vanaf Windows 2000 zeker). Je hoeft dus eigenlijk geen extra drivers te installeren.

Wat gebeurt er als je de netwerkkabel uit de werkende laptop haalt en in de andere laptop steekt? Krijg je dan een melding dat de kabel is aangesloten? Zo niet, dan zou het kunnen dat je netwerkkaart kapot is. Om dit zeker te weten zou je hem eens met dezelfde netwerkkabel (want die werkt immers wel goed i.c.m. de eerste laptop) op een ander netwerk moeten aansluiten.
Als Windows wel een netwerkverbinding vindt, maar geen toegang krijgt tot het netwerk ligt het eerder aan de netwerkinstellingen. Zorg dat deze zo goed mogelijk overeenstemmen met de instellingen op de werkende laptop.

Als dit nog niet voldoende is, moet je je kabelmodem eens resetten: de stroomkabel uittrekken, 10 seconden wachten en dan weer terug steken. De modem initialiseert dan en zodra de LEDs weer branden als tevoren kun je je laptop erop aansluiten. Reset de laptop dan (is het makkelijkste ) en vervolgens zou je een internetverbinding moeten hebben.

Ik denk dat het probleem ligt aan de DHCP-lease gekoppeld aan het MAC-adres van de NIC. Een makkelijkere manier om zonder reboots de internetverbinding tussen de twee laptops te kunnen wisselen is de volgende: vóór je de netwerkkabel uit de laptop haalt, moet je het IP-adres afgeven ("ipconfig /release" in een DOS-box typen). Vervolgens steek je de kabel in de andere laptop en typ je "ipconfig /renew" in een DOS-box.

Als je geen IP-adres kunt krijgen, zou het kunnen dat je firewall te streng is ingesteld, wat wel eens kan gebeuren met de firewall die sinds SP2 in Windows XP zit. Deze uitschakelen is dan de makkelijkste manier (maar ook de gevaarlijkste!).
pi_30496198
Het is als volgt. De kabel in de werkende laptop naar de niet werkende laptop dan wordt de kabel niet gezien door de niet werkende laptop. Plug ik hem dan weer in de werkende laptop dan kan ik direct internetten. Ik heb de instellingen exact hetzelfde ingesteld.

Nu zit ik op kabel internet. Zou het kunnen zijn als ik adsl gebruik (usb) dat het dan wel moet werken?

De netwerk kaart is wel goed geinstalleerd als ik het ga bekijken bij hardware.
pi_30525567
quote:
Op zondag 11 september 2005 21:18 schreef Kibuuka het volgende:
De kabel in de werkende laptop naar de niet werkende laptop dan wordt de kabel niet gezien door de niet werkende laptop
Omdat het een "straight link" kabel is. Die werkt enkel tussen een NIC en een modem/router/hub/... Om twee PC's rechtstreeks met elkaar te verbinden heb je een "cross over" kabel nodig.
pi_30526572
quote:
Op zondag 11 september 2005 21:18 schreef Kibuuka het volgende:
Het is als volgt. De kabel in de werkende laptop naar de niet werkende laptop dan wordt de kabel niet gezien door de niet werkende laptop. Plug ik hem dan weer in de werkende laptop dan kan ik direct internetten. Ik heb de instellingen exact hetzelfde ingesteld.

Nu zit ik op kabel internet. Zou het kunnen zijn als ik adsl gebruik (usb) dat het dan wel moet werken?

De netwerk kaart is wel goed geinstalleerd als ik het ga bekijken bij hardware.
Linkspeed / duplex mode vast zetten op 10mbps/half duplex en je probleem is zo goed als zeker opgelost.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')