abonnement Unibet Coolblue
  zondag 11 september 2005 @ 00:50:19 #1
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_30472849
Hey, ik had even een paar vraagjes:

Het lijkt me namelijk heel tof om gitaar te kunnen spelen, en ik zou dit ook graag willen doen, probleem is dat ik simpelweg het geld niet heb om les te nemen.
Ik had al gehoord dat je het jezelf ook aan kunt leren, maar is dit redelijk goed te doen, of is dit echt heel erg moeilijk???
En hoe leer je je dit zelf, koop je dan een boek of zo in de winkel waar precies in staat hoe je welke noten en akkoorden moet spelen enz. ??
Alle info is welkom

Ik weet niet of er hier al een topic over loopt, aangezien ik nooit in dit forum kom, en ik zo snel er niks over kon vinden.

Alvast bedankt
pi_30474491
Ga naar Bol.com en bestel Gitaarspelen voor dummies.
Staat alles in wat je wilt weten als beginnent gitaarspeler.
Lessen zijn echter nooit weggegooid (Ik ben zelf nog op zoek naar een beetje een goedkope gitaarleraar in mijn omgeving).
=S=
RG_Punisher
Afgetreden Roving Guns America's Army Commanding Officer
"Wanting to be someone else is a waste of the person you are."-Kurt Cobain.
pi_30474506
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_30474522
Is goed zelf te doen als je je een beetje inzet. Verder zie google en bovenstaand topic.
Metal Up Your Ass!! Bouque de Pheauteau
  zondag 11 september 2005 @ 02:22:14 #5
105905 peejdorie
... kinderpindakaas!
pi_30475770
Je kunt het idd. vrij simpel zonder les leren, maar het ligt er wel aan welke righting je op wilt. Al wil je gewoon wat liedjes kunnen spelen die uit wat akkoorden bestaan, dan is dat heel makkelijk thuis te leren. Gewoon effe doorzetten en je hebt het zo onder de knie.

Voor de echte doorzetters is het ook mogelijk om heel wat stappen verder te gaan. Shredden, sweep picking, legato's, tappen; alles is in principe zonder leraar te leren, maar die technieken vergen wel wat meer tijd voordat je het door hebt.

Eigenlijk is het dus een kwestie van door zetten en gemotiveerd zijn om het te kunnen leren. Ikzelf ben nu al 2,5 jaar bezig, zonder leraar of wat dan ook en het gaat me heel goed af. En ja; neem inderdaad even een kijkje in het "Leer hiet gitaar spelen!" topic.

Succes.
My mission is to kill time, and time's to kill me in its turn. How comfortable one is among murderers.
  zondag 11 september 2005 @ 11:20:38 #7
105905 peejdorie
... kinderpindakaas!
  zondag 11 september 2005 @ 14:33:28 #8
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_30483828
En als ik een gitaar 2e hands wil aanschaffen, een set dus zeg maar, gitaar en versterker.
Wat ben ik dan ongeveer kwijt voor een beetje fatsoenlijk ding.
Het moet geen bagger zijn, maar ook geen topkwaliteit, gewon een degelijk ding
  zondag 11 september 2005 @ 15:05:03 #9
120967 the_jasper
Karnemelk, shaken not stirred
pi_30484766
300 euro ?

gewoon een squire strat en een roland cube 15 ofzo


je kan beter inversteren in een middelmatige gitaar dan zo'n shitding te nemen.
Die Squires zijn best wel aardig (heb er zelf ook een). Want als je wat beter word zit je vast aan zo'n klote goedkoop gitaartje en mag je een nieuwe gitaar + versterker halen
Wat zegt hij nou.... Dat kan toch niet?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')