quote:
Op zaterdag 10 september 2005 23:51 schreef Ablaze het volgende:Direct ADSL is ook niet alles trouwens, ik heb me laten vertellen dat vooral de service vrij beroerd is. XS4ALL en Planet zijn wat mij betreft de besten.
Daar ben ik het niet volledig mee eens. Direct ADSL (DDSL) is een product van KPN dat gebruik maakt van de infrastructuur van KPN en (verborgen) PMG (Planet Media Groep). Planet Internet is een product van PMG dat gebruik maakt van de infrastructuur van KPN en PMG.
Planet klanten worden nogal eens onnodig van de Planet helpdesk naar de KPN helpdesk verwezen, omdat een deel van de verantwoordelijkheid bij KPN ligt. Direct ADSL klanten worden altijd volledig door de KPN heldesk geholpen. Mijn ervaring is dus dat DDSL klanten altijd geholpen worden door KPN, terwijl Planet klanten nogal eens heen en weer worden verwezen. Hetzelfde geldt overigens voor alle overige 'connected by KPN' ADSL klanten, inclusief XS4ALL.
DDSL wordt geleverd zonder webspace, email en nieuwsserver. Dat betekent dat daar dus ook geen enkele ondersteuning op zit. Dat is de enige 'service' die je bij DDSL mist. Planet en XS4ALL leveren die diensten wel en dus ook service. Waarbij XS4ALL hierin duidelijk het verst gaat, maar daar betaal je dus ook voor.
DDSL is mijn inziens een heel goed product zo lang je alleen wilt kunnen internetten. Waarbij het handig is dat er maar één aanspreekpunt is die alles voor je regelen.