abonnement Unibet Coolblue
pi_30458983
Ik heb op dit moment nog een adsl lite abonnement bij wanadoo, aangezien mijn contract in oktober afloopt wil ik nu graag overstappen naar direct adsl lite van KPN. Dit lijkt mij een goede keus aangezien ik geen gebruik maak van mijn wanadoo e-mail adres en/of webhosting.
Maar kan ik gewoon online overstappen via de kpn website? en hoef ik dan niet nog eens apart contact op te nemen met wanadoo om mijn abonnement op te zeggen? ik kan hier geen concrete informatie over vinden :'(

Alvast bedankt voor de reacties
  zaterdag 10 september 2005 @ 23:51:14 #2
17864 Ablaze
Is niet meer te houwe!
pi_30470950
Vroeger moest je altijd aanvragen en hierna je oorspronkelijke ADSL abo opzeggen.
Tegenwoordig schijnt dit beter geregeld te zijn. Zie http://www.kpnadsl.nl/support/telco-migratie.html#109

Direct ADSL is ook niet alles trouwens, ik heb me laten vertellen dat vooral de service vrij beroerd is. XS4ALL en Planet zijn wat mij betreft de besten.
Ga doorrrrrr!
pi_30472684
Waarom blijf je niet bij Wanadoo Lite? Ik ben erg tevreden erover

En het wordt binnenkort 3MB/0,5MB
pi_30473498
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 23:51 schreef Ablaze het volgende:
Direct ADSL is ook niet alles trouwens, ik heb me laten vertellen dat vooral de service vrij beroerd is. XS4ALL en Planet zijn wat mij betreft de besten.
Ik heb zelf nu een jaar direct adsl via de kpn en nooit geen probleem gehad. Een keer de helpdesk nodig gehad omdat mijn laptop niet online bleef. Ondanks dat de monteur vrijwel 100% zeker wist dat het niet aan de modem lag heeft hij, zonder kosten, een nieuwe modem achter gelaten. Ook geen voorrijkosten toen gehad terwijl het dus aan mijn netwerk kaart in mijn laptop lag.
pi_31009129
Ik ben nu definitief overgestapt, vanaf november internet ik via direct adsl. Zien hoe dat gaat bevallen Overstap ging/gaat trouwens heel gemakkelijk
pi_31017073
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 23:51 schreef Ablaze het volgende:
Direct ADSL is ook niet alles trouwens, ik heb me laten vertellen dat vooral de service vrij beroerd is. XS4ALL en Planet zijn wat mij betreft de besten.
Daar ben ik het niet volledig mee eens. Direct ADSL (DDSL) is een product van KPN dat gebruik maakt van de infrastructuur van KPN en (verborgen) PMG (Planet Media Groep). Planet Internet is een product van PMG dat gebruik maakt van de infrastructuur van KPN en PMG.
Planet klanten worden nogal eens onnodig van de Planet helpdesk naar de KPN helpdesk verwezen, omdat een deel van de verantwoordelijkheid bij KPN ligt. Direct ADSL klanten worden altijd volledig door de KPN heldesk geholpen. Mijn ervaring is dus dat DDSL klanten altijd geholpen worden door KPN, terwijl Planet klanten nogal eens heen en weer worden verwezen. Hetzelfde geldt overigens voor alle overige 'connected by KPN' ADSL klanten, inclusief XS4ALL.

DDSL wordt geleverd zonder webspace, email en nieuwsserver. Dat betekent dat daar dus ook geen enkele ondersteuning op zit. Dat is de enige 'service' die je bij DDSL mist. Planet en XS4ALL leveren die diensten wel en dus ook service. Waarbij XS4ALL hierin duidelijk het verst gaat, maar daar betaal je dus ook voor.

DDSL is mijn inziens een heel goed product zo lang je alleen wilt kunnen internetten. Waarbij het handig is dat er maar één aanspreekpunt is die alles voor je regelen.
pi_31029104
Probeer eens een mailservertje op een direct-adsl aansluiting aan te sluiten...

Inkomend 25/TCP wordt gewoon gedropped. En via een mailserver van KPN is het vervolgens wel mogelijk via een bout constructie. Blijkt daarna ook nog dat daar spamfilters op draaien waar je zelf geen enkele invloed op kan uitoefenen.

Dat product moet gewoon Direct-en-gefilterd-ADSL heten.

Ik loop er vanaf nu met een grote boog omheen, baggerzooi.

En waag het niet het woord e-mail in de mond te nemen als je de helpdesk spreekt. Ze flikkeren haast meteen de hoorn er op.
pi_31029416
Nee, natuurlijk wordt email niet ondersteund, dat staat nml ook in de voorwaarden. Tevens is het logisch dat jij niet direct kunt mailen, maar dat dat via relay van KPN loopt. Dat is juist om te voorkomen dat er open relays misbruikt worden. Die constructie is niet bout, maar houdt het internet bereikbaar. Als meer providers dat zouden doen, zouden filters helemaal niet nodig zijn. Verder kan die relay inderdaad niet gebruikt worden om duizenden mails ineen te versturen. Maar die mogelijkheid wordt bij XS4ALL net zo goed onmogelijk gemaakt. Sterker nog, XS4ALL is nog veel stricter in het dichtzetten van verbindingen / poorten.
pi_31030068
De constructie is wel degelijk bout. Als je een internetaansluiting afneemt wil je volledige toegang. En als je vervolgens loopt te prutsen met een open relay dan mogen ze mij van de filter aanzetten.

Dat is een groot verschil met de constructie die bij direct adsl gebruikt wordt.

Heb al 10 jaar xs4all, zowel prive als zakelijk en ze hebben nog nooit 1 poort dicht gezet.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')