abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 9 september 2005 @ 18:26:54 #1
41565 supadupagama
so what I type shows up here?
pi_30429121
Ik heb niet veel verstand van computers. Maar kan je ondanks dat Chello Classic maar 1 IP geeft, je daar met een router een 2e PC op aansluiten in hetzelfde huis? Ik probeerde via m'n netwerk kaart/kabel een tijdje terug m'n laptop internet te geven en dat lukte helemaal niet. Nu wil ik het met een 2e PC proberen, maar ik weet niet hoe. Bedankt als je tips kan geven.
WANTED: Somebody to go back in time with me. This is not a joke. P.O. Box 322, Oakview, CA 93022. You'll get paid after we get back. Must bring your own weapons. Safety not guaranteed. I have only done this once before.
pi_30429556
Dat is zeker mogelijk. Hiervoor heb je een inderdaad router nodig welke vanaf ongeveer ¤25 te koop zijn.
(Misschien overbodige uitleg:) Je stopt je internetkabel van de modem in de router. Vanaf de router gaat een kabel naar de ene computer en een andere kabel naar de andere computer, zodat ze beide verbindingen kunnen krijgen. Je hebt ook draadloze routers, dan heb je geen kabels nodig maar deze zijn wel duurder. Daarna stel je de router in en heb je op beide computers internet.
Hier kun je meer informatie vinden: http://www.chelloo.nl
pi_30429903
je zult de router wel moeten aanmelden. als het goed is krijgt je router zodra je hem aansluit een 10.x.x.x ip adres van Chello. Op 1 van de pc's ga je dan naar http://chello.upc.nl en registreer je het zootje (volg de schermen dus)

hierna reset je de modem, als die weer aan staat, dan reset je de router. En als het goed is krijgt de router nu een ander IP adres. Nu kunnen al je pc's op internet als je ze aansluit op de router.

Het gaat erom dat de modem en het apparaat erachter geregistreerd staan bij Chello. Als je dus een ander ding op de modem aansluit, heb je dus iets gewijzigd en moet je eerst het nieuwe apparaat op de modem registreren via http://chello.upc.nl. Door te registreren met een andere pc/router, overschrijf je de bestaande registratie. Dus als je de oude pc/router weer aankoppelt moet je weer registreren.
  vrijdag 9 september 2005 @ 19:03:43 #4
30560 2Mini
Official Logo
pi_30429999
simpele router moet voldoende zijn
Camera 1... 1!
pi_30430521
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 19:00 schreef bluebit het volgende:
je zult de router wel moeten aanmelden. als het goed is krijgt je router zodra je hem aansluit een 10.x.x.x ip adres van Chello. Op 1 van de pc's ga je dan naar http://chello.upc.nl en registreer je het zootje (volg de schermen dus)
Als je een router aansluit, verandert je netwerkadres van je netwerkkaart toch niet? Waarom zou je dan die informatie veranderen bij de chello service? Dat is nergens voor nodig.
Volgens mij sluit je de router gewoon aan op de modem en de computer aan de router en kopieėr je het MAC adres van je computer in de router. Even modem en pc opnieuw opstarten en klaar is kees. Dit werkt bij mij in ieder geval wel zo.
  vrijdag 9 september 2005 @ 19:20:46 #6
41565 supadupagama
so what I type shows up here?
pi_30430595
Harstikke bedankt allemaal! Heel handig om te weten en zo simpel ook

Over routers, maakt het merk nog wat uit? Welke raden jullie aan? Bedankt!
Ik wil namelijk met 2 PC's en m'n DS online gaan in de toekomst.
WANTED: Somebody to go back in time with me. This is not a joke. P.O. Box 322, Oakview, CA 93022. You'll get paid after we get back. Must bring your own weapons. Safety not guaranteed. I have only done this once before.
pi_30431758
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 19:18 schreef martijn877 het volgende:

[..]

Als je een router aansluit, verandert je netwerkadres van je netwerkkaart toch niet? Waarom zou je dan die informatie veranderen bij de chello service? Dat is nergens voor nodig.
Volgens mij sluit je de router gewoon aan op de modem en de computer aan de router en kopieėr je het MAC adres van je computer in de router. Even modem en pc opnieuw opstarten en klaar is kees. Dit werkt bij mij in ieder geval wel zo.
tuurlijk wel, je pc zit dan toch niet meer aangesloten op de modem, dus je mac van je NIC is gewijzigd.
Je kunt inderdaad je mac klonen, maar goed, als je je aanmeldt is gewoon je router geregistreerd....net zo makkelijk.
quote:
Harstikke bedankt allemaal! Heel handig om te weten en zo simpel ook

Over routers, maakt het merk nog wat uit? Welke raden jullie aan? Bedankt!
Ik wil namelijk met 2 PC's en m'n DS online gaan in de toekomst.
ligt eraan welk abonnement je hebt, sommige routers zijn namelijk te traag bij supersnelle verbindingen zoals bij Chello plus en extreme. Vrijwel alle routers kunnen de "langzamere" verbinding zoals classic en lager aan.
pi_30445302
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 19:18 schreef martijn877 het volgende:

[..]

Als je een router aansluit, verandert je netwerkadres van je netwerkkaart toch niet? Waarom zou je dan die informatie veranderen bij de chello service? Dat is nergens voor nodig.
Volgens mij sluit je de router gewoon aan op de modem en de computer aan de router en kopieėr je het MAC adres van je computer in de router. Even modem en pc opnieuw opstarten en klaar is kees. Dit werkt bij mij in ieder geval wel zo.
Het netwerk adres van je netwekkaart verandert niet,
maar chello ziet nu als hij zich aanmeld, het mac adres van je router, en niet meer van je netwerkkaart.
Vandaar dat je het mac adres van je netwerkkaart, moet "klonen" naar je router,
zodat chello je router ziet als je netwerkkaart (even simpele uitleg hoor)
* Bloed, zweet en TOETSAANSLAGEN!
* You're about as useful as a one-legged man at an arse kicking contest
* I can resist everything except temptation.
* If everything seems under control, you're just not going fast enough
  zaterdag 10 september 2005 @ 08:53:34 #9
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_30445342
Je hoeft niets bij Chello te veranderen, je moet alleen maar het Macadres van je PC / Laptop te clonen naar de Router.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_30445533
totdat je een keer de firmware flasht of op vakantie gaat en de router lange tijd uitzet...en plots heb je geen internet meer.....

Doe het gewoon maar zoals het moet, router aansluiten, surf naar chello.upc.nl en doorloop stappen.
MAC adres van router wordt geregistreerd en dit zou nooit meer veranderen totdat je een andere router aansluit...
pi_30449745
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 08:53 schreef Pietverdriet het volgende:
Je hoeft niets bij Chello te veranderen, je moet alleen maar het Macadres van je PC / Laptop te clonen naar de Router.
Behavle als je een Sitecom router hebt, die hebben de neiging om hun MAC-adres nog wel eens kwijt te raken.
Ik vind het altijd makkelijker om de router gewoon met zijn eigen adres aan te melden.
pi_30451300
Een MAC-adres spoofen is eigenlijk een noodoplossing en die setting kan inderdaad verloren gaan, als je het echte (en als het goed is unieke) hardware-adres kan registreren bij je provider is dat de netste manier. Bij mijn provider (Demon) krijg je die registratiepagina meteen om je oren als je probeert een willekeurige site te bezoeken met een nieuwe netwerkinterface.

Elk respectabel merk router moet verder gewoon 100Mbit naar alle aansluitingen aankunnen, dat trok een klein Sitecom kastje bijvoorbeeld prima. Zeker belangrijk voor de LAN-aansluitingen op het ding (waar de PC's in gaan), die wil je ook snel met elkaar laten communiceren als het even kan.... 10 Mbit naar de WAN(internet)-aansluiting is voor Chello wel voldoende voor alle abonnementen. Eentje kopen van een merk die al failliet is en geen website meer heeft (heb een pauper router van Kobishi hier ) is niet zo handig, zeker ivm. firmware updates.
  zaterdag 10 september 2005 @ 18:34:58 #13
41565 supadupagama
so what I type shows up here?
pi_30459709
Ah ok, dat klinkt allemaal goed, ik zal het zeker onthouden. Bedankt voor de adviezen experts
WANTED: Somebody to go back in time with me. This is not a joke. P.O. Box 322, Oakview, CA 93022. You'll get paid after we get back. Must bring your own weapons. Safety not guaranteed. I have only done this once before.
  vrijdag 23 september 2005 @ 14:31:18 #14
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_30857641
Ik heb een router gekocht en ga hem dit weekend installeren.
Hoop dat het goed gaat, even een post in dit topic zodat ik hem nog terug kan vinden.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')