abonnement Unibet Coolblue
pi_30427626
6x Nederland, toch wel erg veel
pi_30428255
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 17:32 schreef zakjapannertje het volgende:
foto's met elk een verhaal: Vijf dagen met Katrina
Fascinerend. Die dag nadat de storm voorbij was leek alles nog zo goed te zijn afgelopen.
pi_30428650
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 17:32 schreef zakjapannertje het volgende:
foto's met elk een verhaal: Vijf dagen met Katrina
Zeer fascinerend!
pi_30428881
Lezersbrief in de Williamsport Sun-Gazette:
quote:
Editor, Sun-Gazette:
I recognize the importance of providing emotional, financial, and other support to the victims of Hurricane Katrina, but let's not forget about Natalee Holloway.
Joran Van der Sloot and the Kalpoe Bros. walked out of jail on Saturday. Is this timing a coincidence? I don't think so! The Aruban government should be ashamed.
Until the Dutch and Aruban authorities start providing the Holloway family the answers they deserve I encourage all of the world to boycott traveling to Aruba.
Paul Vavra
Williamsport
Submitted by Virtual Newsroom
  vrijdag 9 september 2005 @ 18:42:51 #7
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_30429459
Dat fragmentje met Cheney is leuk. Staat Cheney wat te blaten over het feit dat lokale bevolking de regering vooral erg dankbaar is en helemaal niet zo boos is, roept er toch wel toevallig iemand: "Go fuck yourself, Mr. Cheney." .
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_30430363
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 18:42 schreef SaintOfKillers het volgende:
Dat fragmentje met Cheney is leuk. Staat Cheney wat te blaten over het feit dat lokale bevolking de regering vooral erg dankbaar is en helemaal niet zo boos is, roept er toch wel toevallig iemand: "Go fuck yourself, Mr. Cheney." .
.
pi_30431698
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 18:42 schreef SaintOfKillers het volgende:
Dat fragmentje met Cheney is leuk. Staat Cheney wat te blaten over het feit dat lokale bevolking de regering vooral erg dankbaar is en helemaal niet zo boos is, roept er toch wel toevallig iemand: "Go fuck yourself, Mr. Cheney." .
Het filmpje:
http://www.jokaroo.com/funnyvideos/dickcheneyfbomb.html
pi_30432635
Gaat één van de Nederlandse zenders "A concert for the Gulf Coast" uitzenden? Dat gaat vannacht plaatsvinden (8 uur 's avonds plaatselijke tijd)...

http://www.fox.com/katrina/
Come hither, said the crocodile, for I am the crocodile, and he wept crocodile tears to show it was quite true
pi_30433599
FEMA Chief Relieved of Katrina Command
http://news.yahoo.com/s/a(...)Z2szazkxBHNlYwN0bQ--
only the end of things is important
  zaterdag 10 september 2005 @ 00:52:39 #12
4180 Hare
Come fly with me!
pi_30442052
tvp
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
pi_30443978
Nieuwe schattingen: minstens 125 miljard $ economische schade, 60 miljard $ in verzekeringsclaims, zo voorspelt Risk Management Solutions (Newark, Calif.).

Verschillende organisaties geven uiteenlopende schattingen.
quote:
Louisiana Insurance Commissioner J. Robert Wooley has estimated the insured losses in his state alone at $19 billion. The Florida insurance commissioner estimated the total economic impact from the hurricane at up to $150 billion.
Meer schattingen hier
pi_30444871
get this ......
quote:
California Earthquake Could Be the Next Katrina
By Jia-Rui Chong and Hector Becerra, Times Staff Writers


U.S. Geological Survey seismologist Lucy Jones remembers attending an emergency training session in August 2001 with the Federal Emergency Management Agency (FEMA) that discussed the three most likely catastrophes to strike the United States.

First on the list was a terrorist attack in New York. Second was a super-strength hurricane hitting New Orleans. Third was a major earthquake on the San Andreas fault.
http://www.latimes.com/ne(...)headlines-california
  zaterdag 10 september 2005 @ 05:51:43 #15
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_30444905
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 05:27 schreef bbstreams het volgende:
get this ......
[..]

http://www.latimes.com/ne(...)headlines-california
Uhm das nog net ff iets doller nieuws nog dan de vrouw in de gele regenjas die 2 dagen voor de ramp in New Orleans tegen de TV verslaggever zegt "Als de sluizen door een storm van het type 4 of 5 geraakt word, dan loopt de stad onder water" Om vervolgens Bush te horen zeggen 4 dagen na de ramp dat ze "onmogelijk" konden weten dat zulk een ramp te gebeuren stond.
Kortom toevallig dat in de laaste 5 jaar de wereld constant oefent voor "onwaarschijnlijke" zaken die vervolgens bijna volgens het boekje plaatsvinden.
Doelende op bijv:
"London bombings" waarbij met "toevallig" hetzelfde scenario aan het oefenen was toen "the real thing" plaatsvond.
Of bijv Norad die een 9/11 aanslag tot in de puntjes geoefend had incl inslagen in het WTC ect..
Kortom in Amsterdam zouden ze vanaf september gaan oefenen met betrekking tot terreur.
En floep het zit de Nederlandse politici eff tegen doelende op : Remkes, Donner, Hogevorst, Nicolai, Balkenende, Brinkhorst en co.
En er broeit weer iets in de "schermige wereld" van de polder terrorist...
En iemand mij dan nog wijsmaken dat die San Andreas breuk niet gaat rinkelen ?
Lijkt mij slechts een kwestie van tijd voor Bush Jr de Hattrick opeist.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tiesemans op 10-09-2005 07:05:31 ]
pi_30444912
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 17:27 schreef Burbo het volgende:
6x Nederland, toch wel erg veel
Alsof Nederland zo groot is.
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
pi_30445380
nog zoiets ....


WASHINGTON 09/09 (BELGA/AG) = Een miljoen évacués, 300.000 à 350.000 personen die door het water vast komen te zitten: een rapport van de Federal Emergency Management Agency (FEMA) uit 2004 bewijst dat Washington een zeer duidelijke inschatting had van de gevolgen die een zware orkaan voor New Orleans zou hebben. Het rapport uit 2004, dat vrijdag door de democratische oppositie is gepubliceerd, stelt dat een orkaan van de categorie 3, 4 of 5 in het zuidoosten van de staat Louisiana zeer wel "tot een ramp zou kunnen leiden waar de staat (Louisiana) niet zonder grootschalige hulp van de buurstaten en de federale regering tegen opgewassen zou zijn". Het door de FEMA geschetste scenario spreekt van "meer dan een miljoen uit New Orleans geëvacueerde personen." "De évacués zouden zich opeenpakken in opvangcentra in Louisiana en de buurstaten", zo werd in 2004 al door het FEMA voorzien. (BVH)


http://www.tijd.be/nieuws/artikel.asp?Id=1891225
  zaterdag 10 september 2005 @ 09:51:57 #18
4180 Hare
Come fly with me!
pi_30445790
Ik hoor me net toch ook iets vaags van een contact van mij uit Japan.

Hun land is net ook geraakt door aardig wat Typhoons, waarvan er eentje net zo groot of zelfs groter was als die in Amerika. Daar zijn maar 10 mensen overleden, wel wat schade, maar echt niet veel.
De overheid heeft het allemaal uitstekend geregeld dat er openbaar vervoer is zodat iedereen weg kan mocht het nodig zijn en nadat de typhoon is uitgeraast komen ze weer terug en kunnen verder leven aangezien er dus weinig schade is.

Even grote typhoon/hurricane en zo'n enorm verschil aan schade en doden. Heeft Amerika toch echt de zaakjes heel verkeerd geregeld
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
  zaterdag 10 september 2005 @ 09:56:42 #19
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_30445838
Tja.... 2 weekjes geleden ongeveer liep ik nog over Bourbon street en Canal street ... nu kan ik d'r zwemmen (alhoewel, the French Quarter valt mee). Heel raar om die beelden te zien zo
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_30445926
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 09:51 schreef Hare het volgende:
Ik hoor me net toch ook iets vaags van een contact van mij uit Japan.

Hun land is net ook geraakt door aardig wat Typhoons, waarvan er eentje net zo groot of zelfs groter was als die in Amerika. Daar zijn maar 10 mensen overleden, wel wat schade, maar echt niet veel.
De overheid heeft het allemaal uitstekend geregeld dat er openbaar vervoer is zodat iedereen weg kan mocht het nodig zijn en nadat de typhoon is uitgeraast komen ze weer terug en kunnen verder leven aangezien er dus weinig schade is.

Even grote typhoon/hurricane en zo'n enorm verschil aan schade en doden. Heeft Amerika toch echt de zaakjes heel verkeerd geregeld
Volgens mij heeft Japan maar heel weinig gebieden onder zeeniveau. Niet dat daarmee het verschil in schade wordt verklaard, maar als een gebied niet onder water staat kun je veel sneller beginnen met opruimen enzo.
  zaterdag 10 september 2005 @ 10:12:14 #21
4180 Hare
Come fly with me!
pi_30446060
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 10:03 schreef Light het volgende:

[..]

Volgens mij heeft Japan maar heel weinig gebieden onder zeeniveau. Niet dat daarmee het verschil in schade wordt verklaard, maar als een gebied niet onder water staat kun je veel sneller beginnen met opruimen enzo.
Das natuurlijk wel waar, maar afgezien van het niet onder water kunnen lopen kan de schade echt wel aanzienlijk zijn en kunnen er een groot aantal doden vallen als de overheid net als de US zo weinig aan preventie zou hebben gedaan.
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
  zaterdag 10 september 2005 @ 10:14:34 #22
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_30446086
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 10:12 schreef Hare het volgende:

[..]

Das natuurlijk wel waar, maar afgezien van het niet onder water kunnen lopen kan de schade echt wel aanzienlijk zijn en kunnen er een groot aantal doden vallen als de overheid net als de US zo weinig aan preventie zou hebben gedaan.
De doden in New Orleans en de barre omstandigheden op dit moment hebben niet zo veel te maken met de stormschade, maar met de waterschade, die maakt de straten onbegaanbaar en het drinkwater niet te drinken etc etc.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  zaterdag 10 september 2005 @ 10:25:23 #23
4180 Hare
Come fly with me!
pi_30446250
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 10:14 schreef Ang3l het volgende:

[..]

De doden in New Orleans en de barre omstandigheden op dit moment hebben niet zo veel te maken met de stormschade, maar met de waterschade, die maakt de straten onbegaanbaar en het drinkwater niet te drinken etc etc.
Tuurlijk, begrijpelijk, maar als er meer aan preventie was gedaan was dit allemaal echt niet voorgekomen.
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
  Overall beste user 2022 zaterdag 10 september 2005 @ 10:26:04 #24
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_30446268
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 05:59 schreef wonko het volgende:

[..]

Alsof Nederland zo groot is.
Ik fiets het niet in een middagje rond.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 zaterdag 10 september 2005 @ 10:28:45 #25
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_30446315
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 10:25 schreef Hare het volgende:

[..]

Tuurlijk, begrijpelijk, maar als er meer aan preventie was gedaan was dit allemaal echt niet voorgekomen.
Preventie was waarschijnlijk onmogelijk. Om de dijken en waterkeringen op niveau te krijgen was er veel meer tijd nodig. Maar geen fatsoenlijk noodscenario hebben behalve dan een paar radiospotjes waarin men mensen aanraadt om in de auto te stappen en weg te gaan is natuurlijk een aanfluiting.

De meeste mensen stierven na de orkaan.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')