abonnement Unibet Coolblue
pi_30381659
Aangezien het vorige topic te vol zit hier even verder
pi_30383591
TT-edit, phkba: aan mailverzoek voldaan
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  donderdag 8 september 2005 @ 15:18:20 #3
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_30387991
Ik heb ook nog geen info gehad over 3 Oktober gehad. In die brief staat wel dat er nog contact wordt opgenomen over 3 Oktober, maar ik neem aan dat jij die brief ook wel gehad hebt
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_30390027
Jip die brief heb ik ook gehad maar daar staat verder weinig in over wat en hoe
pi_30392076
Weet ik nog niet choller,

In eerste instantie had ik begin vorige maand gesolliciteerd via internet, maar ze vonden mijn MBO Grond-, Weg- en Waterbouw diploma niet gelijk aan HAVO/HBO. Dus ik heb een DAT test gedaan en de uitslag hiervan afgelopen maandag op de post gegooid.
Nu is het dus wachten of ze me uitnodigen of niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door WXjedat op 08-09-2005 17:43:27 ]
pi_30401243
@phkba Je zegt dat de uitleg te vinden is in de test. Dat klopt maar wat nu als je die niet doorhebt ?

Wat was volgens jou het belangrijkste in die specifieke test met die startbaan en wat vliegtuigen erbij?

Vliegtuigen op de startbaan gaan voor ? Of de snelste vliegtuigen gaan voor ? De korste hoek gaat voor ? enz. Kun je daar wat over aangeven ?

Zou mij weer punten schelen voor de volgende keer. :-)
pi_30412742
@Ramon81: Denk dat je zelf ook wel snapt (en zeker gezien de laatste regel in je reply) dat we hier geen testen kunnen gaan bespreken. De betreffende test is speciaal bedoelt om te kunnen beoordelen of iemand het in zich heeft om verkeersleider te worden. Aandacht verdelen (eerst lezen en dan pas de test) en in snelle tijd begrijpen wat er moet gebeuren.
pi_30424738
quote:
Op donderdag 8 september 2005 21:55 schreef ramon81 het volgende:
@phkba Je zegt dat de uitleg te vinden is in de test. Dat klopt maar wat nu als je die niet doorhebt ?
Tja...
pi_30433128
...

Er wordt hier toch ook tussen neus en lippen door verteld dat je IQ-test achtige figuurtjes krijgt, testen voor je geheugen en testen met rekenreeksen. Dat valt ook allemaal uit te leggen of te oefenen. Ik vraag ook niet of jullie de gehele test willen bespreken, gewoon hint of tip zodat ik daar beter uit zou kunnen komen.

In deze is de LVNL wat toereikender, zij gaven mij aan dat ik het de volgende keer gewoon mag vragen over die test.

Het jammere is dat de testassistente afgelopen augustus aangaf dat ze geen uitleg mocht geven. Daarentegen gaf de LVNL mij daarna aan dat het regelmatig voorkomt dat iemand een test niet meteen doorheeft en dat er een uitleg gevraagd mag worden. De testassistent moet op zo'n moment ook een korte uitleg geven zodat de persoon beter het idee heeft wat er de bedoeling is. Aldus iemand van de recruitmentafdeling.

Dus op op hoop van zegen dat het de volgende keer wel goed gaat. Mochten jullie nog bereid zijn een hint te geven graag uiteraard.
pi_30433240
Hoeveel verdien je nu ongeveer als Luchverkeersleider van 30 jaar met redelijk wat ervaring?
pi_30436165
@Ramon81: Succes van mij zul je helaas geen uitleg krijgen

@Ontopic: Leeftijd zegt niks. Het werkt gewoon met schalen die afhakelijk zijn van het aantal jaar dat je verkeersleider bent. Een verkeersleider verdient in z'n eerste jaar ongeveer 5000 euro per maand en dit kan oplopen tot 15000 als je aan het einde van je loopbaan zit
pi_30463626
als het goed is zal ik binnenkort het aanstellingsgesprek hebben, wat houdt dat zo ongeveer in??
Is het de bedoeling dat je dan het contract tekent?? Zo ja, staan daar nog bijzondere dingen in, zit je daar bv. een aantal jaar aan vast dan, hoe het zit met de baangarantie, enz... Zijn er verder nog dingen die handig zijn om te bespreken, bv reiskosten??
pi_30492691
@Laagvlieger: Verwacht er niet al te veel van. In het gesprek zal wat verteld worden over het salaris en de opbouw die er in zit tijdens de opleiding. Verder iets over de terugbetalingsregeling, ziektekosten en je reiskosten. Tekenen hoef je niet te doen. Na het gesprek maakt LVNL een aanstellingsbrief welke je thuisgestuurd krijgt. Hierop moet jij weer een brief terug sturen dat je accoord gaat. Het gesprek is voornamelijk informatief. Neem in elk geval je sofinummer, legitimatie en bankpasje mee!!
pi_30495660
quote:
Op zondag 11 september 2005 19:33 schreef phkba het volgende:
...Verder iets over de terugbetalingsregeling...
???? Is mij niks over verteld (ik weet het: inkoppertje, dat gebeurt nl. in het gesprek) Maar ff serieus, wat houdt dat in dan??
  zondag 11 september 2005 @ 23:17:13 #15
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_30500552
quote:
Op zondag 11 september 2005 21:03 schreef laagvlieger het volgende:

[..]

???? Is mij niks over verteld (ik weet het: inkoppertje, dat gebeurt nl. in het gesprek) Maar ff serieus, wat houdt dat in dan??
Als je klaar bent met de 4-jarige opleiding kun je niet zomaar weggaan. Dat kan wel, maar dan gaat het je geld kosten. Je moet minimaal 5 jaar voor lvnl werken, en daarna zit er niet meer een boeteclausule aanvast als je vertrekt. Nogal logisch natuurlijk omdat ze jou gehele opleiding betalen.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_30509962
Ok, is idd logisch. Ik dacht dat die terugbetalingsregeling misschien was voor de gemaakte kosten tijdens de selectieprocedure (incl. medical), maar dat valt gelukkig weer mee.
pi_30513934
quote:
Op maandag 12 september 2005 12:00 schreef laagvlieger het volgende:
Ik dacht dat die terugbetalingsregeling misschien was voor de gemaakte kosten tijdens de selectieprocedure
De kosten die jij gemaakt hebt kun je declareren (reiskosten, verklaring goed gedrag enzo). Zou lekker worden als ze ons kosten in rekening gaan brengen. Ze willen ons veel te graag hebben dus ze gaan ons niks in rekening brengen hoor

[ Bericht 1% gewijzigd door phkba op 12-09-2005 17:26:21 ]
pi_30517634
Ole!
't is helemaal zeker nu. Kreeg net te horen dat er geen problemen waren met m'n medical en dat ik dus zeker kan beginnen in oktober!! Nog 3 weken............
pi_30517780
@Laagvlieger: Heerlijk gevoel he. Dat medisch blijft iets vreemds. Je weet eigenlijk dat het niet fout kan gaan maar je kunt er geen enkele invloed op uitoefenen. Maar goed om te horen dat je er door bent.
pi_30524736
Ach, d'r kan toch altijd nog iets fout gaan natuurlijk. De reden dat ik nl. in oktober mag gaan beginnen ipv maart, was ook omdat iemand niet door de medical heen kwam. Wel goed kl*te natuurlijk als je op het laatste moment er niet door heen walst. Ik weet trouwens niet wie het was, maar zo te merken niemand hier op dit forum.
pi_30591025
het is toch wel spannend. met name het wachten. Alles was goed maar de uitslag van de bloedtest en de eeg waren niet meteen bekend dus daar wacht ik nog op. K hoop dat ze wel snel bellen. Kan ik net ff relaxter oktober tegemoet zien! Je weet het maar nooit...
pi_30597035
@Hajnal: Inderdaad spannend. Als je voorheen nog nooit ergens last van hebt gehad dan zullen de eeg en bloedtest ook wel in orde zijn (werd mij verteld)

Het komt nu ook echt heel erg dichtbij allemaal. Nog 11 dagen werken voor mij en dan mag ik de rugtas weer uit de kast halen en met de trein naar "school"
Zal wel heel erg wennen zijn.
pi_30617980
JAjaja, alles is idd in orde. As maandag het terugkoppelingsgesprek ed. en dan ook met de rugtas weer naar school. Ik heb al 8 jaar niet meer "in de klas de gezeten" dus dat wordt voor mij ook weer ff wennen.
pi_30643091
Die tas is mij nog niet vreemd!
Ben gisteren afgestudeerd Hoef mijn tas dus maar even te missen!
pi_30647915
Hajnal: mooi dat je medical goed is gegaan, misschien zie ik je maandag a.s. wel, ik ben er nl. ook, heb het gesprek om half tien.

Wombad: gefeliciteerd met je studie! Jij hebt er wel zin in, ene studie af en meteen daarna de volgende.
pi_30659023
@wombad: gefeliciteerd!

@laagvlieger: ik heb het gesprek pas om 2 uur. Ik denk dat we elkaar pas de derde zien...
pi_30732897
Ik kan komen voor de eerste selectie ronde.
Ik kan kiezen tussen 29 of 30 september.

Even kijken welke locatie me het beste uitkomt en dan de afspraak maken.

Je dat
pi_30783718
Gaat goed hier! Je zou bijna denken dat bijna iedereen er maar ff door de selecties heen rolt (of misschien is er een casual verband tussen het Fok forum en het slagen ).

Ik had vannochtend mijn interview met de psycholoog maar ik vrees het ergste. Stond zonder benzine langs de A2 met mijn motor (klote benzine-meter gaf nog een kwart tank aan) en was zodoende 35 minuten (!) te laat. Had nummer niet bij de hand dus kon ook niet bellen .

Interview duurde zodoende 10 minuutjes, die 10 minuten gingen wel goed maar ik vrees het ergste.
pi_30818607
Yes, Gister eindelijk weer nieuws van LVNL. Voor degene die ook in Oktober beginnen. Ik ben de 5'de van boven in het lijstje
Nu nog horen wanneer we ons moeten melden enzo
pi_30829729
Ouch, nie best.
Hopelijk kijken ze naar het gesprek, en snappen ze dat je normaal we brandstof in je tank hebt

Ik moet donderdag de 29e om 08.45 voor me eerste selectie komen.
Had al wel bedacht treintje eerder te pakken

PS wat voor motor rij je? /me= fzr600
pi_30831400
quote:
Op donderdag 22 september 2005 11:33 schreef phkba het volgende:
Yes, Gister eindelijk weer nieuws van LVNL. Voor degene die ook in Oktober beginnen. Ik ben de 5'de van boven in het lijstje
Nu nog horen wanneer we ons moeten melden enzo
Ik ben #3!
Hoop elke dag dat er post is van LVNL!
  donderdag 22 september 2005 @ 23:23:14 #32
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_30842530
Nou, we hebben 3 en 5 al gehad, wat is dan een logisch vervolg? Juist -> #7 Dus dat ben ik
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_30853675
Nee, ik ben niet #9 op de lijst, maar wel #8.

@jeemigdepemig: heb je geen reservetank? Mijn hondatje kan leeg komen te staan, maar dan heb ik een extra tank waar nog 2 liter in zit. Net genoeg om een tankstation te vinden.
pi_30871926
Ik blijf wel bij de oneven nummers, namelijk nr. 1, that's me!
Veel motorrijders hier trouwens. Heb mijn CBR'tje net verkocht en zat daar flink van te balen toen ik maandag ochtend in de auto en door de file naar het aanstellingsgesprek toe ging. Moet misschien maar eens de juiste lotto nr's invullen, zodat die ducati voor m'n huis kan komen te staan.
pi_30917763
quote:
@jeemigdepemig: heb je geen reservetank? Mijn hondatje kan leeg komen te staan, maar dan heb ik een extra tank waar nog 2 liter in zit. Net genoeg om een tankstation te vinden.
Nope de vorige eigenaar vond dat maar onzin en heeft het zo gemaakt dat het als één tank werkt .

@WXjedat: ik heb een gsx600f, kijk hier voor een piccie van mijn trots: http://img213.imageshack.us/my.php?image=bikezijkant0ai.jpg

Slecht bericht gehad over dat selectie gesprek, het is voor 99% zeker voorbij. Lijkt me niet verstandig om nu al precies te zeggen hoe en wat maar er is nog een ietsie pietsie hoop (maar ik reken er maar niet op).
pi_30940840
Lang gewacht toch gekomen. "Eindelijk" meer info over volgende week maandag
Ziet er niet al te heftig uit als ik het zo zie maar dat kan de dagen erna snel veranderen
pi_30945333
zo daar was jij snel bij. Ik zie dat dat mailtje bij mij iig om 12.27 in de mailbox is beland en jij hebt al om 12.29 hier gepost... volgensmij heb jij er zin in!?!
Het wordt idd een rustig dagje
pi_30947835

Haha, Valt het zo erg op
pi_30958285
nou uuuuuh
pi_31009747
Morgen eerste selectie,

Ben benieuwd
Jullie horen het wel
pi_31030065
Beetje zitten rond lezen, ook het vorige topic. aan de ene kant lijkt het me wel wat . Maar aan de andere kant weet ik het niet...
Hoe zit het met de testen, als je er door bent begin je gelijk aan de studie
Maar ja eerst maar dit jaar bekijken .
pi_31035563
@WXjedat: En hoe is ie gegaan voor je gevoel??

@Brembo: De selectie duurt normaalgesproken 3 maanden. Verder is het zo dat je normaal gesproken minimaal 1 maand van te voren te horen krijgt dat je mee mag doen aan een opleiding. Ik heb zelf 3 maanden moeten wachten. Verder kun je (als je niet te oud bent) er voor kiezen om pas in een volgende ronde mee te doen als je dat van te voren aangeeft op je aanmeldingsformulier.
pi_31052698
op 1 test na wel aardig (denk ik) die met het draaiende balletje en het balkje had ik een beetje laat door.

Ik heb me best gedaan, en we horen het wel.
pi_31063241
Voor iedereen die maandag gaat beginnen: heel veel succes en uiteraard plezier!!

Wij (de groep die een half jaar geleden is begonnen) hebben net 2 weken AAPRO achter de rug, nog 3 weken te gaan, maar het is fantastisch!
The Ataris - So Long, Astoria: "Life is only as good, as the memories we make"
pi_31080117
@ Hajnal, Laagvlieger, Sandyman, Phkba:

Nog 1 weekendje!
Vinden jullie het ook zo leuk om nu al die radiospotjes voor airtrafficcontroller te horen???
pi_31081423
@Diesel_boy: Succes nog de komende 3 weken. Hopen dat je er door komt hoor!!!

@Wombad: inderdaad over 48 uur hebben we de eerste morgen er op zitten . En inderdaad erg gaaf om de posters te zien en de spotjes te horen/zien. Toch wel een gaaf gevoel om te merken dat jij bij de 3% hoort die door de selecties heen is gekomen.
pi_31081614
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 11:18 schreef wombad het volgende:

Nog 1 weekendje!
Vinden jullie het ook zo leuk om nu al die radiospotjes voor airtrafficcontroller te horen???
@Wombad (en de rest van Bat2005-II): idd, nog ff en dan begint het, ben erg benieuwd a.s. maandag. En over het radiospotje: laten we hopen dat wij een deel van het tekort kunnen wegwerken.

@diesel_Boy (en de rest van Bat2005-I ??): Heel veel succes nog de komende drie weken.
  zondag 2 oktober 2005 @ 14:04:38 #48
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_31113303
We hebben er zin in

@diesel_boy: succes de komende weken!
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_31180006
En toen was het even erg stil op het forum.
Om even snel te laten horen dat "we" nog leven hierbij even een snel berichtje.

De opleiding voor de BAT2005-II is inmiddels begonnen. Even voor mezelf spreken dan:
Het is super leuk. Verhalen komen hier misschien later nog wel
pi_31188946
Helaas,

Ben niet door de eerste selectie heen.
"mag" het volgend jaar wel opnieuw proberen, een schrale troost.
Het testje met "het balletje" zal me dan wel beter afgaan. (als ik het doe)

Voor iedereen hier: veel succes met de selectie. En die paar gelukkige met de opleiding; was graag in jullie voetsporen getreden.

Wellicht tot volgend jaar
pi_31199488
Dag allemaal,

Wat leuk om hier de verhalen van lotgenoten te vinden! Ik ben dus ook sinds september bezig met de selectierondes om toegelaten te worden tot de opleiding van luchtverkeersleider. In sepetember heb ik de eerste ronde gehad en gehaald. Eind september heb ik het interview gehad in Ouderkerk a/d Amstel en persoonlijk vond ik dat niet echt een heel prettig gesprek en toen ik buiten stond had ik ook het gevoel dat ik dit wel eens verknald kon hebben...........Maar niets is minder waar ik krege direct de volgende ochtend al een telefoontje met de mededeling dat ik door ben naar de volgende ronde! Echt super!
Vandaag heb ik de orientatiedag op schiphol-oost en donderdag de 13e ga ik op voor het assesment, ik ben erg benieuwd wat dat precies inhoudt maar we zullen het wel zien.
Gefeliciteerd iedereen die al begonnen zijn met de opleiding, ik hoop dat het niet tegen valt!
Ik houd jullie op de hoogte van mijn vorderingen (of teleurstellingen) maar nu ga ik eerst even rondkijken op de plek waar het allemaal gebeurd.

Groet,

Jaap
pi_31248453
Als er maar 3 procent door heen komt, is er dan of A veel volk dat zich aanmeld en denkt oohj leuk . Of is het anders

Maar kan iemand me vertellen is het gewoon een aantal dagen voor die selectie, of is het echt complete weken wat je kwijt bent
pi_31249619
Een beetje van beide, er is veel volk dat zich aanmeld maar ook de selectieprocedure is zo streng dat vele mensen het niet halen. Wat betreft de selectieperiode is het zo dat je daar, mits je door alle rondes heen komt, 7 dagen mee bezig bent verspreidt over een periode van ongeveer 14 weken.
pi_31259534
@Jaap1980: Welkom op het forum. Als eerste succes aanstaande donderdag. Hoe heb je het verder gevonden op zaal? Was het een beetje wat je verwacht had? Of een stuk rustiger

@Brembo: Ze zoeken een appart soort mensen voor de opleiding. Daar zijn er helaas niet zo heel veel van dus een groot deel valt af. Verder kost de opleiding vreselijk veel dus tijdens de selectie wordt er erg gekeken naar inzet een doorzettingsvermogen om verkeersleider te worden.
pi_31265122
Maar is dat volk wat dus gewoon super intelligent moet zijn, of een bepaald inzicht + gedachte + rust heeft. Dus als er een situatie is die moet je zo oplossen.

Opzich 7 dagen in 14 weken kan ik nog wel missen . Denk er wel over om aan te melden en kijken hoever ik het schop.
Maar wat voor personeel zoeken ze, en hoe moeilijk is het allemaal. Maar goed dat is moeilijk in te schatten
pi_31274407
Ik weet niet of je super intelligent hoeft te zijn, je moet wel een aantal eigenschappen hebben die een must zijn voor dit vak zoals bijvoorbeeld stressbestendigheid en probleemoplossend ingesteld zijn. Verder moet je vooral echt je zelf blijven tijdens de testrondes daar ze vroeg of laat er toch wel doorheen prikken met andere tests.

@PHKBA: Ik was al een keer op zaal geweest via een kennis van mij die daar werkzaam is, ik heb toen zijn gehele dienst met hem meegelopen. was erg leuk en interessant. Ik was al erg enthousiast maar na die dag was ik dat nog veel meer! Nu heb ik zo`n dag dus nog een keer meegemaakt maar dan via de LVNL en dat blijft natuurlijk super! (is maar goed ook daar je daar, als alles goed gaat, nog heel wat uurtjes door gaat brengen ;-) ) Het was dus zeker wat ik ervan had verwacht en meer. Maar goed eerst maar eens de volgende ronde zien te overleven en dan zien we wel verder.
I`ll keep you posted!
pi_31447018
He Jaap,

Hoe is ie gegaan? Assesment is altijd erg zwaar dus niet direct in de put zitten en gewoon hier blijven posten hoor
pi_31495261
Haha....! Ja de assesment was zeker zwaar! De hele middag dus daar gezeten en eenmaal weer buiten sta je wel even te zoeken naar rustigere gedachten. Ik heb helaas nog geen uitslag maar die zal deze week wel binnen komen denk ik. Wel een super ervaring om mee te maken hoe dat nou in z`n werk gaat maar ik zou liegen als ik zou zeggen dat ik daar met een heel lekker en ontspannen gevoel weg ben gelopen. Zodra ik een uitslag heb zal ik die hier neer zetten natuurlijk!
pi_31533171
Crashed and Burned in the third round.......................
pi_31561876
Hallo jongens/meiden.. Heb inmiddels ook al een aantal testen afgelegd..
Ben net als Jaap op Woensdag 5 oktober op de oriëntatiedag geweest..
De assesment vond ik zelf ook erg zwaar.. Werd vanochtend gebeld met het bericht dat ik wel door ben Ben dus erg blij..

Hou jullie op de hoogte als ik de grading gedaan heb..

Groet,

Martin
pi_31564123
@Jaap1980: He wat jammer joh. Ik vind het altijd weer jammer om dat soort dingen te moeten horen. Helaas is afvallen een doorlopend onderdeel van de selectie en helaas ook de opleiding. Hopelijk volgend jaar meer succes!!!

@Smartie: Succes met de voorbereiding!! Grading is te doen als het vak in je bloed zit
pi_31597541
Lijkt het jullie niet beklemmend dat je al weet wat je de rest van je leven gaat doen dan (indien aangenomen natuurlijk)? Altijd hetzelfde, maar in die toren vliegtuigen laten landen en opstijgen. Lijkt me toch wel beklemmend en dan niet om het evt. claustrofobische maar het feit dat je weinig andere carrieremogelijkheden hebt Of zie ik dat verkeerd? Ik kan bijvoorbeeld alle kanten op als ingenieur, bij duizenden bedrijven en functies. Wat zijn de mogelijkheiden als luchtverkeersleider?
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_31603410
Ik heb zojuist de tweede keuring gedaan, maar ik heb geen idee of ik het heb gehaald. Voor mijn gevoel klopten de uitslagen van die vragenlijsten niet met hoe ik ben, maar in sommige gevallen juist weer wel (dat je denkt, hoe weten ze dat?!) Hoe hebben jullie dit ervaren?
pi_31607712
Hey mensen, een vraagje van mij.. Ben ik net dolblij dat ik voor de grading mag terugkomen, laat ik vandaag mijn ogen testen. Blijdschap vervlogen, want het blijkt dus dat ik op allebij de ogen op de -5,75 zit. :S

Hoe streng is de toegestane afwijking tussen de -3,75 en -5? Zijn ze hier erg strict mee of is er nog kans dat ze me doorlaten? Ik zou eventueel nog kunnen laten laseren (ondanks dat hier ook voorwaarden aan zitten vanuit de LVNL), maar als dat niet nodig is ga ik liever met lenzen in op sterkte -5,75..

Please help me out here,

Groet
pi_31613271
@StefanP: als ingenieur kun je misschien wel bij verschillende bedrijven werken, maar de basis van je werk blijft toch altijd hetzelfde. Net als bij een lvl'er. Ik zit nu in de opleiding en merk toch echt dat het een heel afwisselend beroep is. Elke dag ben je weer met andere situaties en andere oplossingen bezig. Die uitdaging maakt het juist weer interessant en voorkomt dat je in een sleur geraakt. Bovendien kun je later als je wilt extra taken op je nemen (bv. opleiding geven, assessments doen, etc.....). Ook uit gesprekken met lvl'ers die al jaren werken merk je dat het toch echt wel een leuke baan is.

@smartie-1985: als ik jou was zou ik lvnl ff opbellen. Als je al naar de grading mag ben je echt ver... zonde om je over zoiets druk te moeten maken tijdens die grading!
pi_31663038
voor mij is et feest voorbij.. de grading hoeft al niet meer.. -5,75 is een onoverkomelijk probleem.. helaas dus :S.. daar doe je al die moeite voor

suc6 voor de mensen die wel doorgaan..
pi_31980658
Vandaag moest ik in Amersfoort aantreden voor het eerste onderzoek... de capaciteitentest viel niet mee, was aan het einde behoorlijk gaar, evenals na de ca. 400 vragen voor het persoonlijkheidsonderzoek. De combinatie daarvan was zo gunstig dat ik op gesprek mocht bij een alleraardigste mevrouw (anders dan bij defensie waar je gewoon een uur en een kwartier door een psycholoog gepest wordt). En nu hoor ik binnen 10 dagen of ik door mag naar het assessment. Ik ben benieuwd en hoop er het beste van. Ben trouwens al blij dat ik bij de laatste 30% hoor (want 70 procent valt toch af de eerste ronde?)
pi_31980723
trouwens, die test met het balletje en het balkje, toen die begon zat ik nog met de armpjes over elkaar
maar daarna heb ik me blijkbaar goed genoeg hersteld...
pi_32042405
Hey mensen,

leuk om dat allemaal te lezen,
ik heb mezelf tijdje geleden al opgegeven en alles met succes doorlopen,
helaas was ik net te laat om in oktober te beginnen en begin ik dus in maart.
zijn er al meer mensen die weten dat ze in maart beginnen?
en de mensen die in oktober zijn begonnen hoe is de opleiding tot nu toe?

groetjes,


Dennis
  maandag 7 november 2005 @ 01:15:46 #70
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_32044983
Je kunt bij de Luchtmacht ook solliciteren als lvl, hoe zit dat? Is dat erg anders dan wat jullie doen? Mag je dan alleen bij de luchtmacht en is het niet internationaal erkend oid?
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
pi_32045165
Zouden ze je met t/m 4 VWO natuurprofiel en eindexamen oude stijl met natuurkund een een paar jaar WO willen? Ik zit met het idee van een tweede studie te spelen en rechten (wat ik doe) is zo onhandig als je zelfs maar bijv. naar Duitsland zou willen emigreren, ueberhaupt ben ik aan m'n studiekeuze aan het twijfelen ondanks 60/60 ect's in het eerste jaar. Luchtverkeersleider lijkt me breder en lekker stressvol, ik houd van stress, ik heb dan gelijk zo iets van he he, eindelijk iets om wakker voor te worden. En m'n -3.25 is volgens de website geen probleem. Niet nu hoor, als ik tenminste m'n bachelor heb komt dat aan de orde.
pi_32065696
@Euc: Bij de luchtmacht schijnt toch anders te zijn. je hebt daar de luchtverkeersbeveiliging (luchtverkeersleiding) en luchtgevechtsleiding. die gevechtsleiding is zowieso heel anders omdat je daar meer bezig bent met het leiden van f16's die bijvoorbeeld gevechten oefenen boven de waddeneilanden (hun oefenterrein) wat me trouwens ook heel leuk lijkt. De luchtverkeersbeveiliging daarentegen is vrijwel hetzelfde "spelletje" aangezien hun ook burger verkeer afhandelen. maar dit is niet te vergelijken met de drukte op bijv schiphol. Verder lijkt het me wel heel leuk dat je eerst ook echt militair wordt (eerste jaar is op de KMA in Breda). Maar als ik mag kiezen kies ik toch voor de LVNL, maar de luchtmacht was voor mij wel een logische 2e optie. Financieel zit je trouwens wel beter bij de LVNL.
pi_32072187
Ik weet ook dat je voor de klu eerst dezelfde selectierondes doorloopt als de mensen die opgaan voor gevechtsvlieger (f16, apache en dergelijke).
pi_32108946
Edit: silly me, gewoon niet goeg gekeken

[ Bericht 79% gewijzigd door Tetraktys op 10-11-2005 15:53:29 ]
pi_32112156
Update van mijn kant: ik werd net gebeld door een alleraardigste mevrouw van de lvnl, met de blijde boodschap dat ik 25 november op mag voor ronde TWEE!!!
pi_32123696
@tetraktys gefeliciteerd!!! ...en is ronde 2 nog steeds het intervieuw of hebben ze dat nu allemaal bij ronde 1 samengevoegd want zoiets las ik ergens en ga je dan dus gelijk naar het assesment geloof ik?
pi_32137936
ik weet voorlopig 2 dingen: A: ik heb al een interviewtje gehad bij ronde 1, dat ging als volgt (misschien leuk voor andere aspirant lvl-ers):

Capaciteitentest, de veredelde IQ test met ook speciale lvl opdrachtjes. Die ik volgens mij ben tegengekomen op internet... Ik zal de link niet geven, dat lijkt me ongepast... (Daarbij ben ik niet helemaal zeker van mn zaak omdat de site het bij mij niet erg goed deed en ik de test niet heb kunnen maken).

Daarna viel al een aantal kandidaten af (die hadden blijkbaar zo slecht gescoord dat het zelfs met een enorm goede persoonlijkheid niet meer te redden was).

Degenen die wel doorgingen mochten even later een gigantische waslijst met persoonlijkheidsvragen beantwoorden (een stuk of 400 denk ik).

En als de combinatie goed genoeg is mag je direct door naar het interview met (ik denk) iemand van dat bureau, Human Company.

Vervolgens stuurt HC een waarschijnlijk positief advies naar de lvnl en zij bellen je dan als jouw resultaten hun voldoende aanspreken, of ze mailen je als dat niet het geval is.

En dat is waar ik nu ben aanbeland. Uit de uitnodiging:
quote:
"De tweede fase bestaat uit een aantal individuele opdrachten en een paar groepsopdrachten."
Dus ik denk dat ik het interview inderdaad al helemaal heb afgerond... (tenzij ze in de 3e ronde nog vragen gaan stellen...)

Dan heb ik nog een vraagje voor de insiders: Wie kan mij gemiddelde percentages geven van kandidaten die per ronde doorgaan? Heb het een en ander gelezen, maar is soms verouderd en soms onbetrouwbaar
pi_32155436
Dennis-1985, stel dat ik de komende 3 rondes doorkom, dan zouden jij en ik en evt nog 13 anderen in maart beginnen met Bat2006-I, klopt dat?

[ Bericht 0% gewijzigd door Tetraktys op 11-11-2005 16:08:12 ]
pi_32192834
@tetraktys, ik neem aan dat je dan in maart kan beginnen ook, tenzij je de pech hebt dat de klas strax al vol zit (wat ik zeg maar met oktober 2005 had)

en de percentages zou ik ook niet precies weten, in ieder geval niet per ronde, in totaal gaat de lvnl er geloof ik vanuit dat ze 2000 dit jaar hebben, waarvan er dan maximaal 30 (2×15) aangenomen worden. Dat zou dus 1,5% zijn, maar dat weet ik dus niet helemaal zeker.
pi_32197777
jeutje, 1,5 procent... het wordt wel elke keer minder... Nou, voorlopig gaat het nog goed. Als hier trouwens iemand komt die of maandag as de rondleiding op schiphol heeft, of 25 november het assessment, hoor ik het graag!
pi_32273671
Ben ik dan echt de enige die nu in de selectiemolen zit voor lvl?
niw, vandaag een rondleiding gehaad op oost, ook op zaal geweest enzo. Was wel weer erg leuk om te zien. Heb ook een tijdje over de schouder van een contoller mee kunnen kijken. (Hij zat heerlijk onderuitgezakt een beetje het luchtverkeer te leiden en zich intussen te amuseren over twee jagers die aan het dogfighten waren in militair luchtruim...)
pi_32281435
Hai
Tetraktys je bent niet de enige in de selectiemolen. Zelf heb ik donderdag (de 17e) de tweede selectieronde; assesment. Kan iemand mij misschien wat aanwijzingen geven over wat ik dan kan verwachten en waar ik op zou moeten letten ten tijde van de selectiedag.
De eerste ronde vond ik niet al te moeilijk. Ben benieuwd of het donderdag een stuk pittiger wordt. Zal mn verrichtingen blijven posten.
Salut
pi_32295530
Zo eindelijk weer een bericht vanuit BAT2005-2 (tja volgens de rest van de groep ben ik de meest active)

Met ons allemaal goed hoor. Eerste examens zitten erop en we hebben de nodige uren simulator erop zitten. Heel erg leuk om lekker met de praktijk bezig te zijn.

Voor degenen die druk bezig zijn met de selectie: Heel veel succes en wie weet tot in April!!
pi_32304274
Hoeveel uur is eigenlijk de opleiding per week, en is alles op schiphol? Tjah misschien moet ik me gewoon is aanmelden en zien wat er uit komt .
pi_32307181
Ik zie iedereen hier bezig over lvl, is er niemand die bezig is met de selectie bij Eurocontrol?
pi_32342489
Hello allemaal, leuk om een forum te vinden met allemaal mededingers naar lvnl
Ik zelf heb 15 sept. j.l. het assesment gehad en wacht nu met spanning op een telefoontje
de 14e was ik ook op schiphol oost, fantastisch om het eens in echt te zien!!

gr olle
pi_32344156
15 september? ik mag hopen dat je november bedoelt
Ik mag dus de 25e, ben erg benieuwd...
pi_32344935
september... ik loop wel erg achter. November it is!
pi_32348978
laat t ff weten als je bericht krijgt, normaal gesproken duurt het minder dan de 10 dagen die ze zeggen, over het algemeen hoor je het binnen een week ofzo... (toch?)
pi_32371614
zou het binnen 3 of 4 dagen horen volgens de interviewster/psycholoog. dus vandaag maar tot nu toe nog niks. @Tetraktys: Was jij deze week ook op orientatie?
pi_32392018
ja, maandag, de groep van 10.00
pi_32427005
dacht ik al, jij kwam te laat binnen toch
pi_32429767
Dennis,
Misschien dat ik je kom vergezellen in maart! Ik had ook selectie gedaan voor oktober, maar stond helaas op de wacht/reservelijst en was er dus ook geen plek voor mij. Maar voor maart sta ik weer op de lijst en eind januari hoor ik of ik een studiegenootje van je word!
..dus mensen die nu selectie doen, niet te veel je best doen he!
pi_32430827
@babcey, ik hoop het voor je!!! wel vervelend trouwens dat je dan nog zo lang in spanning moet zitten

@phkba, heb je enig idee hoeveel procent er nog afvalt tijdens de opleiding..? Ik hoorde namelijk dat dit ook nog zo'n 30 tot 50 procent was.
pi_32439499
quote:
Op zondag 20 november 2005 15:53 schreef olle_ams het volgende:
dacht ik al, jij kwam te laat binnen toch
Inderdaad , maar hoe weet jij dat?

en waar zat jij?
pi_32445424
Tijdens de opleiding vallen er inderdaad ook nog mensen af. Percentages verschillen per groep.
Laatste groep is voor het grootste deel door de AAPRO heen dus hopen dat dat ook voor ons zo is

@Babs: Leuk om je ook hier op het forum te zien
pi_32446729
@Tetraktys, ik kon je leeftijd zien, en je was de enige die 19jaar was op de orientatie
Ik zat drie plaatsen naast je, met zwarte trui aan en werk in de albert heijn!
pi_32480973
ah, vandaar. Heb je al iets van een uitslag binnen van je assessment?
pi_32509396
@phkba; leuk he! nu nog hopen dat ik je volgend jaar op schiphol tegen kom! heb je je eerste tentamens trouwens gehaald?
@de rest: succes met (hopelijk) de laatste lootjes!
pi_32521707
WOOHOO!! 12 december derde fase, grading here I come!
pi_32529086
gefeliciteerd gozer, ik mag morgen aan de bak, ben benieuwd...
pi_32561445
succes!!!!!!!
pi_32565920
zojuist assessment gehad, was wel vrij zwaar enzo, hoop dat de indruk die ik heb gemaakt goed is:)
pi_32615536
Zeiden ze bij jou ook 3 tot 4 dagen voor de uitslag?
Ik heb na 5 dagen zelf even gebeld, en ik had volgens hun al gebeld moeten worden... dus als je niks hoort na ong 5dg kan je makkelijk zelf even bellen!

good luck!
pi_32626789
@olle_ams: goedzo!!! die grading kan je goed voorbereiden dus ik raad je aan hier ook echt gebruik van te maken!!

@tetraktys: ik hoop dat je het gehaald hebt, we horen het nog wel
pi_32648316
@Dennis: Tnx, ik heb de manual net binnen en zo te zien is het idd geen slecht advies van jou
pi_32651396
@Babcey: Iedereen van onze klas is er nog hoor. Zo snel geven we niet op
pi_32665969
olle: hoe uitgebreid is die manual? hoeveel blz?
pi_32686487
ong. 50 pagina's, 30/theorie 20/test
pi_32729061
@olle_ams en andere mensen die nog de grading krijgen: (TIP!) die test die in dat manual staat daar kan je ook de tijden en routes van veranderd, (eerst ff kopietjes maken is wel handig) zodat je voor jezelf andere situaties creeerd en je dus ook die kunt oefenen aangezien je na een paar keer die test gedaan te hebben toch wel weet waar en wanneer er een vliegtuig aankomt of opstijgt.
pi_32755169
Heb net even de lvnl gebeld, de mevrouw vond het vreemd dat ik nog niks had gehoord, maar ze mocht me feliciteren want ik was door naar de grading! Maandag even mevrouw Sap bellen en dan hopelijk een afspraak maken voor ronde 3!
pi_32762220
Tetraktys,

Ik las dat je de assessment hebt gehad. Ik kom namenlijk ook in aanmerking tot de assessment en ben benieuwd wat ik daar allemaal kan verwachten. Ik hoop dat je mij hier wat over kan vertellen. Ik weet zelf nog niet wanneer ik het assessment heb maar wil me graag een beetje (geestelijk) voorbereiden.
pi_32823554
Het enige dat ik je kan vertellen is dat je een uitgebreid persoonlijk interview krijgt en dat je een aantal (groeps)opdrachten krijgt die worden opgenomen.

De opdrachten zijn tricky, dus wees alert (tip 1). Je wordt geflasht, dus laat je niet kisten (tip 2). Je wordt doorgezaagd over persoonlijke dingen, dus blijf jezelf (tip 3).

Als algemene tip raad ik je aan goed te slapen, dan ben je scherper en maak je een betere indruk.

Wanneer mag je op? In ieder geval succes.

PS: zorg dat je op tijd bent, dat laat altijd een goede indruk achter
pi_32833336
Heb vandaag een afspraak gemaakt voor de grading, ik mag 23 december mn kunstje laten zien
pi_32839206
@dennis, tnx voor de tip!

@Tetraktys, ik ben meestal niet zo van de complot theorieën, maar zou het bij de test horen dat ze kijken hoelang het duurt voor je zelf gaat bellen? hahaha En jij ook alvast veel succes natuurlijk !!
pi_32840499
Eerlijk is eerlijk, ik ben niet de eerste die het overkomt dat er zelf gebeld moet worden...
pi_32840685
Tetraktys, thanx voor de info. Ik krijg nog een mailtje over de beschikbare datum. Ik wens jou iig veel succes toe op 23 december!

Cheers
pi_33030363
Zeg Aviation-studies, heb je al een datum voor je assessment? Zo nee, waarom niet, en zo ja: wanneer?

Ben nu druk de gradin manual aan het leren, maar er is toch nog iets wat ik niet helemaal begrijp, is er een ervaringsdeskundige met wie ik (via e-mail) contact kan opnemen om mijn vraag te stellen?
pi_33036193
olle, hoe ging je grading gisteren?
pi_33056607
op zich prima, de theorie was 98% (1 foutje op de 40), de oefening ging goed, geen conflicten wel wat vaak hersteld.

De beoordeelde test was zwaarder en daar heb ik iig één conflict gehad bij het landen/vertrekken dus dat is wel klote, achteraf bedenk je natuurlijk vaak wat er allemaal nog beter kan,
maar je doet het natuurlijk voor het éérst. Het is even afwachten dus!!

Ik kreeg wel een kleine engels (overigens niet meetellende) test dus ik zit iig boven een bepaalde score, het betekend dus nog niet dat ik door ben maar wel dat ik nog niet ben afgeserveerd


gr Olle
pi_33170746
Heb je nou al een uitslag gehad?
pi_33179185
Lijkt me erg leuk werk, maar vergeleken wat ik nu doe zou ik niet willen switchen, zelfs niet voor een hoger salaris 50/100 000 per jaar toch?
<b>This world is one of sadness. Battle brings death. Death brings sorrow. The living may not hear them. Their voices may fall upon deaf ears. But make no mistake - the dead... are not silent.
</b>
pi_33198350
then don't
pi_33209308
quote:
Op zondag 18 december 2005 00:23 schreef The_Mavericks het volgende:
Lijkt me erg leuk werk, maar vergeleken wat ik nu doe zou ik niet willen switchen, zelfs niet voor een hoger salaris 50/100 000 per jaar toch?
Het is ook erg leuk werk, weinig uren per week en een riant salaris. Als je het dan ook nog leuk vindt is het perfect!

Je kunt ook niet zomaar switchen, als je het al wil gaan doen zul je eerst door de selectieprocedures heen moeten komen, en als dat lukt de opleiding nog met succes voltooien en dat is niet zomaar voor iedereen weggelegd.
pi_33226632
@Tetraktys, nog geen nieuws, vrijdag zeiden ze begin deze week.... hopelijk morgen?
pi_33318994
intussen is het bijna vrijdag, ga die lui eens bellen joh...

PS: morgen grading voor mij... ik heb alleen nog 1 vraag, als ik een vlucht over west vertrekroute overdraag aan amr op niveau 12, dan mag er toch geen enkele andere vlucht op diezelfde luchtweg geklaard worden naar 12?
pi_33347043
goed, klaar met de grading, het was zó slecht, dat ik niet eens de engelse test hoefde te doen... het was echt een drama... ik verloor het overzicht en toen liep alles in de soep... helaas...
pi_33391855
Jammer T, ik heb vrijdag een afwijzingsmailtje gehad, ze zeiden dat ze zouden bellen, beetje jammer dus maar veranderdt niks aan de zaak. 3 januari krijg ik pas te horen waarom ik eruit lig
pi_33392824
dus dat maakt van ons allebei falers... hoewel Judith (had jij haar ook?) vond dat ik helemaal niet gefaald had en dat ik heel ver gekomen was...
pi_33469118
Ah das nou jammer om te horen tetraktys en olle_ams!

ik zit zelf ook met een klein probleempje, de opleiding gaat opeens een maand later beginnen...en ik heb al ontslag genomen bij mijn huidige werk en ze hebben ook al een vervanger geregeld enzo dus erg vervelend...maja dan maar 6 weken vrij ipv 2
pi_33472742
update: na het teleurstellende mailtje vlak voor kerst kreeg ik gister een telefoontje van lnvl dat ik net de minimale score had gehaald op de grading om aangenomen te mogen worden en dat ze mij in beraad willen houden tot september mocht er nog plek zijn voor oktober... :s okee!?..... oftewel ik krijg de medische keuring alvast en dan wordt het lang wachten....

ben natuurlijk erg blij dat ik nog voldoende heb gescoord maar pas over negen maanden horen of het door gaat of niet is toch ook wel een beetje apart....

@dennis, lekker nog op vakantie dan toch?
pi_33527563
ik hoop het beste voor je olle maar een beetje een raar verhaal vind ik het wel. begrijp ik hier trouwens uit dat de klas voor maart (april) vol zit?
pi_33601693
dat hebben ze niet verteld, maar ik denk ook dat die vol zit, anders hadden ze niet zo specifiek september gezegd. En idd een apart verhaal...
pi_33712782
Vandaag medische keuring gehad, sprak daar iemand die ik van de orientatie kende en door was naar de opleiding van maart (apr). Zij had ook vrijdag voor kerst een afwijzingsmail had ontvangen en vervolgens dinsdag een felicitatie-telefoontje...
Wat blijkt nou dat een stagiere verschillende mensen afwijzingsmails had gestuurd terwijl 1: deze mensen gebeld hadden moeten worden ipv per mail en 2: deze mensen waren helemaal niet afgewezen....

ik zeg bedankt voor de fijne kerstdagen en ik zeg "daaaaaaaag stagiere....."
pi_33728636
echt hoor, nou gefeliciteerd dan maar veel plezier en succes...
pi_34048523
als je je nu aanmeldt, wanneer kun je dan beginnen?
  zaterdag 14 januari 2006 @ 23:01:51 #137
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_34066177
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 15:13 schreef bastiaanvb het volgende:
als je je nu aanmeldt, wanneer kun je dan beginnen?
Misschien moet je even een kijkje gaan nemen op www.airtrafficcontroller.nl of op www.eurocontrol.int daar staat wel het 1 en ander aan info. Ook dat je eerst nog een serie selectierondes moet doorlopen voordat je aangenomen wordt.

Mocht je nu beginnen met de selectie's dan is de kans het grootst (als je alle selectie's haalt) dat je rond oktober (bij de lvnl) kunt beginnen.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_34100498
SIERRA!
pi_34107945
quote:
Op zondag 15 januari 2006 21:31 schreef wombad het volgende:
SIERRA!
i beg your pardon?
pi_34113162
Dat snappen alleen de insiders
Was erg gezellig in elk geval !!!
  maandag 16 januari 2006 @ 10:56:44 #141
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_34114443
quote:
Op zondag 15 januari 2006 21:31 schreef wombad het volgende:
SIERRA!
ROMEO!
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_34204138
hoe is het met de luchtverkeersleiders?
pi_34595878
Babcey mag eind september beginnen!!

Ik stond dus ook op de wachtlijst voor nu april, maar ben dus toch aangenomen!

Dus @ Olle; blijf erin geloven! Ze waren zelfs zo aardig om mij mijn huidige studie te laten afmaken en me voor september te plaatsen. Natuuurlijk zou ik het liefst gelijk willen beginnen, maar dit is het verstandigst...

@ Dennis: jammer dat we niet in hetzelfde klasje zitten, maar ik zal je ongetwijfeld vanaf september tegen komen! Succes!!
pi_34744821
tnx, ik heb alleen nog steeds geen uitslag van de med. keuring. Al vier weken geleden nu en heb alk drie keer gebeld waarna ze zeggen dat die persoon er ff niet is en ik wordt teruggebeld zsm. Volgende week maar weer 4e poging, beetje raar en vervelend wel, maar wel voor een goed doel

toppertje Babcey!!!! wieweet tot straks
pi_34815946
update: na vierde telefoontje + email eindelijk bericht, keuring is oke (wel verwacht maar na vier weken toch wel beetje opluchting )

nu w8en op leuk nieuws !?
  dinsdag 7 februari 2006 @ 17:30:52 #146
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_34834249
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 00:09 schreef olle_ams het volgende:
update: na vierde telefoontje + email eindelijk bericht, keuring is oke (wel verwacht maar na vier weken toch wel beetje opluchting )

nu w8en op leuk nieuws !?
De medische keuring was toch je laatste keuring of niet?
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_34964553
@ Babcey: ik word je studiegenootje in september, heb ook pas gehoord dat ik ben aangenomen!!
Weet jij al wanneer je het aanstellingsgesprek hebt? Of heb jij dat al gehad?

Ik moet wel van de zomer nog klussen aan mijn Engels, maar dan mag ik in september starten. Ben echt superblij!!

@ Olle: hopelijk ook tot ziens in oktober!!
pi_35152018
Hoi allemaal,

Ik zag dit topic staan (ik kijk verder vrijwel nooit op FOK eigenlijk), maar ik reply maar even, want ik heb zojuist het online formuliertje ingevuld en stop straks de papierhandel in de brievenbus.
Ik ben enorm benieuwd naar wat er gaat gebeuren, ik heb er ook erg veel zin in. Die selecties, hoevaak zijn die over het algemeen?

Groetjes,

Michiel
pi_35253273
Sorry, was ff weg op vakantie..

@Sandyman, ja was laatste keuring, nu defenitief in reserve voor sept/okt.

@Fiederelsje wie weet
pi_35788499
zijn er nog mensen die in de selectie zitten??

mag 17 maart voor de grading, ben al druk aan het leren hiervoor. Nog tips?

grtz
  dinsdag 7 maart 2006 @ 13:46:08 #151
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_35807422
quote:
Op maandag 6 maart 2006 21:05 schreef DIR-01 het volgende:
zijn er nog mensen die in de selectie zitten??

mag 17 maart voor de grading, ben al druk aan het leren hiervoor. Nog tips?

grtz
Ja, goed leren.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_35810457
mooi daar ben ik al druk mee bezig.
  dinsdag 7 maart 2006 @ 15:38:44 #153
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_35811557
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 15:08 schreef DIR-01 het volgende:
mooi daar ben ik al druk mee bezig.
En nog een tip, het goed kunnen begrijpen allemaal.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_35813166
Doe de oefentoets minimaal een paar keer.
Zo zit je lekker in de stripnotatie en de radiotelefonie.
Liefst met iemand die ook een beetje inzicht heeft zodat ie je fouten ziet en je kan helpen.

Succes in elk geval de 17'de
pi_35915827
Het leren gaat iig lekker, de vragen zitter er al goed in. De oefentoets gaat redelijk. Kom iedere keer weer tot ontdekking wat er beter kan enzo. Dus dat gaat goed komen. Heb nog een week.

Wat kan ik ongeveer verwachten bij die"echte" test. Wordt het net ]o "druk" met verkeer als de oefentoets zeg maar?

groeten en alvast bedankt
pi_35992366
Echte test is iets drukker. Complexiteit is volgens mij hetzelfde.
pi_36004266
quote:
Op maandag 13 maart 2006 15:25 schreef phkba het volgende:
Echte test is iets drukker. Complexiteit is volgens mij hetzelfde.
Ok, thnx.

Had al zoiets verwacht. Zoals het nu gaat heb ik er vertrouwen in. Alles zit bijna geramd in het koppie en paraat zeg maar. Nog ff de puntjes op de i zetten, maar heb nog 2 dagen vrij voor vrijdag dus gaat helemaal goed komen.

grtz
  dinsdag 14 maart 2006 @ 20:26:06 #158
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_36033954
quote:
Op maandag 13 maart 2006 21:26 schreef DIR-01 het volgende:

[..]

Ok, thnx.

Had al zoiets verwacht. Zoals het nu gaat heb ik er vertrouwen in. Alles zit bijna geramd in het koppie en paraat zeg maar. Nog ff de puntjes op de i zetten, maar heb nog 2 dagen vrij voor vrijdag dus gaat helemaal goed komen.

grtz
In ieder geval succes vrijdag, hoe laat moet je?
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_36045550
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 20:26 schreef Sandyman het volgende:

[..]

In ieder geval succes vrijdag, hoe laat moet je?
Ik mag om 9 uur. Hoezo?? ben jij er dan ook? Vandaag nog ff alles doornemen en de strips nog is ff oefenen. En dank je wel.

grtz
Ko
  woensdag 15 maart 2006 @ 17:19:30 #160
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_36061608
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 07:41 schreef DIR-01 het volgende:

[..]

Ik mag om 9 uur. Hoezo?? ben jij er dan ook? Vandaag nog ff alles doornemen en de strips nog is ff oefenen. En dank je wel.

grtz
Ko
Ik ben er elke dag, net zoals meerdere mensen op dit forum
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_36080313
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 17:19 schreef Sandyman het volgende:

[..]

Ik ben er elke dag, net zoals meerdere mensen op dit forum
dat verklaart een hoop. Misschien dat we elkaar nog wel tegen komen dan.

grtz
pi_36100159
Succes morgen!
pi_36118279
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 11:05 schreef DIR-01 het volgende:
Misschien dat we elkaar nog wel tegen komen dan.
Ik en volgens mij the Sandyman hebben je niet gezien maar hoe ging het??
pi_36121222
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 15:08 schreef phkba het volgende:

[..]

Ik en volgens mij the Sandyman hebben je niet gezien maar hoe ging het??
Het ging voor me gevoel best lekker. Hier en daar had het wel beter gekund. Heb in ieder geval geen botsingen veroorzaakt. De score was 71% dus miss weten jullie wat ik daar mee kan? Mocht ook dat engelse gesprek doen en was vrij makkelijk vond ik.

Maar ik hoor het wel volgende week denk ik. Jullie horen het wel.

Groeten
pi_36131770
Nog iemand die maandag voor de 1e test gaat?

Is het "wiskundige" onderdeel erg lastig ? ... dat is hetgeen wat het meest roestig is bij mij
en toen.....
pi_36161812
Hey,

Het wiskunde onderdeel vond ik niet heel erg lastig. Zorg dat je gewoon de vraag goed en de rest rustig doet. Ik had ook niet alle vragen af die.
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 23:00 schreef VanDread het volgende:
Nog iemand die maandag voor de 1e test gaat?

Is het "wiskundige" onderdeel erg lastig ? ... dat is hetgeen wat het meest roestig is bij mij
  zondag 19 maart 2006 @ 10:19:17 #167
21984 Kresj
Ik ben sowieso de beste...
pi_36162118
Zijn hier ook mensen die zonder Havo/HBO diploma aan de opleiding zijn begonnen? Die daarvoor een test gemaakt hebben bij een psychologisch adviesbureau om denk en werkniveau aan te tonen? Zoja is dit realistisch of is dit erg moeilijk?
Heb door omstandigheden destijds nooit het benodigde papiertje gehaald. Maar kan wel heel goed leren. Heb dan ook genoeg andere diploma's gehaald waar ik hier verder niet zoveel aan heb.
pi_36202290
Hmmm m'n timing was niet zo denderend, doordat de vragen per sectie steeds moeilijker worden heb je op het einde meer tijd nodig per vraag en dat is waar ik me op verkeken heb.
Nu kwam ik iets meer dan 2 punten te kort geloof ik, wat blijkbaar niet jofel genoeg is om terug te komen.

Grappig vond ik het dat degene die mij het slechte nieuws bracht beweerde dat je niet kunt oefenen voor dergelijk opdrachten, kan niet zeggen dat ik het daarmee echt eens ben

Ze mogen trouwens wel eens optische muizen kopen.. balletjes zijn zo 1990

Hoe rendabel is het om iets bij eurocontrol te proberen?

[ Bericht 12% gewijzigd door VanDread op 20-03-2006 17:27:14 ]
en toen.....
pi_36209385
quote:
Op zondag 19 maart 2006 10:19 schreef Kresj het volgende:
Zijn hier ook mensen die zonder Havo/HBO diploma aan de opleiding zijn begonnen? Die daarvoor een test gemaakt hebben
Ik heb ook alleen een mavo diploma.
En dus ook eerst zo'n capaciteiten onderzoek gedaan.
Ik zit in de zelfde klas als PH-KBA en Sandyman. Dus het is allemaal mogelijk.

Die test stelt niet veel voor. Doe een standaard iq test op internet en je hebt een idee hoe het er aan toe gaat.
Een van de onderdelen is wiskundige rijtes afmaken. bijv: 2.4.8.16 en wat komt dan hierna.
Er zijn er ook een aantal (volgens mij) onoplosbaar. Ik was er dus niet zo goed in. Maar toch voldoende gescoord.

De kosten van het onderzoek heb ik teruggekregen toen duidelijk werd dat ik aangenomen was voor de opleiding. (ik weet niet of dit nu nog zo is)

Maar absoluut doen!!!
Het is de moeite waard.
  maandag 20 maart 2006 @ 19:51:52 #170
21984 Kresj
Ik ben sowieso de beste...
pi_36209834
quote:
Op maandag 20 maart 2006 19:38 schreef Lex22 het volgende:

[..]

Ik heb ook alleen een mavo diploma.
En dus ook eerst zo'n capaciteiten onderzoek gedaan.
Ik zit in de zelfde klas als PH-KBA en Sandyman. Dus het is allemaal mogelijk.

Die test stelt niet veel voor. Doe een standaard iq test op internet en je hebt een idee hoe het er aan toe gaat.
Een van de onderdelen is wiskundige rijtes afmaken. bijv: 2.4.8.16 en wat komt dan hierna.
Er zijn er ook een aantal (volgens mij) onoplosbaar. Ik was er dus niet zo goed in. Maar toch voldoende gescoord.

De kosten van het onderzoek heb ik teruggekregen toen duidelijk werd dat ik aangenomen was voor de opleiding. (ik weet niet of dit nu nog zo is)

Maar absoluut doen!!!
Het is de moeite waard.
toch maar eens gaan informeren. kan geen kwaad.
bedankt
pi_36211509
He Lex, Jij ook hier??

Ook ik ben via zo'n test toegelaten met alle gevolgen van dien
Als het je dus heel erg leuk lijkt gewoon die test doen.
Mocht het bij LVNL niks worden kun je de testuitslagen altijd meenemen in andere solicitaties
pi_36271029
Nou ben vandaag gebeld met het goede nieuws dat ik de grading gehaald heb. Mag nu 4 april voor het medisch onderzoek maar dat gaat goed komen. Ben al wel geplaatst voor de opleiding in september.

Groeten
pi_36272712
Even een tvp!
  woensdag 22 maart 2006 @ 22:20:07 #174
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_36280344
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 17:50 schreef DIR-01 het volgende:
Nou ben vandaag gebeld met het goede nieuws dat ik de grading gehaald heb. Mag nu 4 april voor het medisch onderzoek maar dat gaat goed komen. Ben al wel geplaatst voor de opleiding in september.

Groeten
Gefeliciteerd!
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_36380614
hi, ben in januari medisch goedgekeurd, mag eind sept beginnen en zou in april mijn aanstellingsgesprek krijgen. zijn er toevallig mensen die daar al wat meer over gehoord hebben?
moet trouwens ook nog engels opfrissen.

groeten, D.
pi_36418473
quote:
Op zondag 26 maart 2006 16:37 schreef daan83 het volgende:
hi, ben in januari medisch goedgekeurd, mag eind sept beginnen en zou in april mijn aanstellingsgesprek krijgen. zijn er toevallig mensen die daar al wat meer over gehoord hebben?
moet trouwens ook nog engels opfrissen.

groeten, D.
Nou ik moet nog voor dat medische onderzoek, heb ik op 4 april. Tegen mij zeiden ze dat als dat goed was ik eind april voor een aanstellingsgesprek moet komen. Ben voorlopig ook geplaatst voor september
pi_36426727
Hallo!

Volgende week heb ik mijn 1e selectiedag (capaciteitentest, persoonlijkheidsonderzoek en interview) spannend dus....... Nu heb ik alleen een vraagje:

Ik heb 2 uitnodigingen gekregen van Human Company met 2x een verschillende inhoud.
In de ene uitnodiging werd gesproken over de testen (zonder verdere informatie) en in 2e werd gesproken over dezelfde testen alleen zou de capaciteitentest dan in het engels zijn en het persoonlijkheidsonderzoek in Nederlands?? Weet iemand, aangezien er al vele zijn voorgegaan, of deze testen nederlands, engels of engels/nederlands zijn?

Groeten, Arno
pi_36434681
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 10:09 schreef arno818 het volgende:
Weet iemand, aangezien er al vele zijn voorgegaan, of deze testen nederlands, engels of engels/nederlands zijn?
Wat je zelf al zegt: Capaciteitentest in Engels, persoonlijkheid in Nederlands

Succes!!
pi_36474877
Lex22, kresj,

Test wordt nog steeds vergoed als je wordt aangenomen.
pi_36609422
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 14:59 schreef phkba het volgende:

[..]

Wat je zelf al zegt: Capaciteitentest in Engels, persoonlijkheid in Nederlands

Succes!!
Dank je wel, ik heb mezelf heel de week suf getest en ben dus helemaal klaar voor morgen!! Toch nog even een klein vraagje: raad je aan om bij de 1e selectiedag in pak te gaan of gewoon casual ((spijker)broek + overhemd)??

Arno
  maandag 3 april 2006 @ 16:43:09 #181
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_36611898
quote:
Op maandag 3 april 2006 15:31 schreef arno818 het volgende:

[..]

Dank je wel, ik heb mezelf heel de week suf getest en ben dus helemaal klaar voor morgen!! Toch nog even een klein vraagje: raad je aan om bij de 1e selectiedag in pak te gaan of gewoon casual ((spijker)broek + overhemd)??

Arno
Net casual zou mijn tip zijn. Pak is denk ik ietwat overdone
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_36625358
Ben weer even terug van weggeweest..

Hé Dir-01 gefeliciteerd! en Daan jij ook gefeliciteerd! Heb je ook vanaf begin september een cursus engels? Ik heb ook mn aanstellingsgesprek nog niet gehad hoor, waarschijnlijk inderdaad ergens deze maand.

Wat leuk, nu al vier mensen die waarschijnlijk in september beginnen op dit forum,
Babcey, jullie en ik!

Groetjes, Ellis
pi_36636062
Hey fiederelsje!

Ik heb idd ook vanaf eind aug / begin sept een engelse cursus. Misschien volgen we die wel samen , want ze hadden al tegen me gezegd dat er nog iemand aan de cursus mee zoe doen!

en dir-01, hoe ging je medische keuring?

groetjes, daan
pi_36644120
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 12:12 schreef daan83 het volgende:
Hey fiederelsje!

Ik heb idd ook vanaf eind aug / begin sept een engelse cursus. Misschien volgen we die wel samen , want ze hadden al tegen me gezegd dat er nog iemand aan de cursus mee zoe doen!

en dir-01, hoe ging je medische keuring?

groetjes, daan
Nou ben weer terug van de keuring en alles was goed. Nu nog even afwachten op de uitslagen van het EEG en bloedonderzoek. De rest was in orde. Wat leuk dat er al wat namen bekend zijn voor september

Heb alleen geen cursus engels.

groeten

Ko
pi_36729183
Arno,
Gisteren heeft LVNL de site www.luchtverkeersleider.nl vernieuwd. Misschien eens kijken hoe de verkeersleiders op die site erbij lopen??? Volgens mij lopen ze er netjes bij, maar weinig echt met das of pak.
Cheers
pi_36733455
Zojuist gebeld door lvnl en mag door naar de 2e ronde op 12 mei !!!

@ATCO2b: ging meer om de kleding tijdens de 1e selectieronde, aangezien deze wordt afgenomen door een extern bureau en je toch een goede inruk wilt achterlaten.... Maar i.i.g. bedankt voor de tip!!!
pi_36735590
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 11:37 schreef arno818 het volgende:
Zojuist gebeld door lvnl en mag door naar de 2e ronde op 12 mei !!!

@ATCO2b: ging meer om de kleding tijdens de 1e selectieronde, aangezien deze wordt afgenomen door een extern bureau en je toch een goede inruk wilt achterlaten.... Maar i.i.g. bedankt voor de tip!!!
Gefeliciteerd en veel succes bij het assessment alvast.
pi_36737064
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 11:37 schreef arno818 het volgende:
Zojuist gebeld door lvnl en mag door naar de 2e ronde op 12 mei !!!
Gefeliciteerd! En alvast succes gewenst Ik mag 26 april voor de 2e ronde langskomen
pi_36829856
Weet iemand hoelang het duurt voordat je de uitslag krijgt van het medische onderzoek?
pi_36885209
ik heb na ong. een week of 2 zelf even een belletje gepleegd voor de uitslag. Toen wisten ze het voor 99,9 % want na ong een maand na keuring krijgen ze pas het certificaat in huis. Succes!
pi_37186052
Hé Ko,

Ik heb ook na een aantal weken over zelf nagebeld voor de uitslag van het medisch onderzoek.
pi_37186616
heb donderdag ff gebeld met de lvnl maar ze wisten nog niks. Ze zitten nog te wachten op het officiele certificaat ofzo. Wacht wel ff af en hoor het wel.
pi_37243131
Ik heb een vraagje, kan iemand mij vertellen hoe de opleiding eruit ziet? Zit je elke dag verplicht van 8.30 tot bijvoorbeeld 16:00 op school? Of verschillen de roosters van week tot week? Alvast bedankt!!
pi_37247771
Iemand ..... ???? hahaha
pi_37346693
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 13:44 schreef Druid het volgende:
Ik mag 26 april voor de 2e ronde langskomen
En hoe ging het?
pi_37347722
Vandaag het bericht ontvangen dat ik medisch goedgekeurd ben
pi_37355077
quote:
Op donderdag 27 april 2006 15:35 schreef phkba het volgende:
En hoe ging het?
Het was even wennen moet ik eerlijk zeggen. Groepsopdrachten gingen vrij aardig, interview heb ik even op moeten wachten maar was de moeite waard. M'n zegje kunnen doen, en volgens mij ging het wel okay Even afwachten nog
pi_37355108
quote:
Op donderdag 27 april 2006 16:07 schreef DIR-01 het volgende:
Vandaag het bericht ontvangen dat ik medisch goedgekeurd ben
Super! gefeliciteerd!
pi_37391704
hej sandyman, phkba niet te hard werken he na de AAPRO. Ik hoor verhalen dat er iemand een beetje ziek was geworden na een vluchtje? ;-)
Tja zelfs als je er na de AAPRO uitligt hoor je nog alle roddels!
  zaterdag 29 april 2006 @ 00:03:14 #200
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_37393129
Sommige piloten kunnen gewoon niet zo goed tegen een go-around (ook al wordt hij zo mooi gevlogen) Gelukkig hebben we de foto's nog

Jullie blijven goed op de hoogte inderdaad
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_37457852
29 mei derde ronde
pi_37469433
Gefeliciteerd dan nog
quote:
Op maandag 1 mei 2006 16:22 schreef Druid het volgende:
29 mei derde ronde
pi_37574964
@druid, Gefeliciteerd met het behalen van de 3e ronde!!!!!! Vielen de opdrachten een beetje mee?


A.s. woensdag mag ik een middag komen kijken en vrijdag heb ik mijn 2e ronde... ben benieuwd
pi_37655039
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 13:43 schreef arno818 het volgende:
@druid, Gefeliciteerd met het behalen van de 3e ronde!!!!!! Vielen de opdrachten een beetje mee?
Thanks! Sommige opdrachten waren even wennen, maar het ging goed, en het interview was erg leuk!
quote:
A.s. woensdag mag ik een middag komen kijken en vrijdag heb ik mijn 2e ronde... ben benieuwd
Succes en veel plezier
pi_37668981
Ik had vorige week de eerste ronde, wel tot interview gehaald. Dat ging geloof ik wel goed dus hopelijk binnenkort uitnodiging voor ronde 2.

Kan je wat meer over die 2de ronde vertellen Druid, en hoe bedoel je interview was leuk?? haha
Niet iets om tegen op te zien dus?
pi_37672280
quote:
Op maandag 8 mei 2006 20:27 schreef LennyL het volgende:
Kan je wat meer over die 2de ronde vertellen Druid, en hoe bedoel je interview was leuk?? haha
Niet iets om tegen op te zien dus?
Als je gemotiveerd bent moet het geen probleem zijn. Natuurlijk wordt geprobeerd om je af en toe op het verkeerde been te zetten, maar uiteindelijk willen ze gewoon weten hoe je reageert op bepaalde dingen. Rustig & vooral jezelf blijven
pi_37694888
Hallo,
Ik ben nieuw hier, ik vond dit forum via google. Binnenkort (29 mei) heb ik de eerste selectie ronde van luchtverkeersleider op het programma. Ik heb al aardig wat gelezen op dit forum en het leek me bere nuttig mij hier aan te melden

Succes allemaal voor de andere sollicitanten!
Tot de 29e?
pi_37849329
Boek binnen, tijd om te studeren!
pi_37849536
lijkt me dus echt niks dit zeg, zit je dag in dag uit, jaar in jaar uit in een donkere kamer naar een scherm te staren en in een microfoon te praten, leuk
pi_37851263
quote:
Op maandag 15 mei 2006 17:09 schreef Repeat het volgende:
lijkt me dus echt niks dit zeg, zit je dag in dag uit, jaar in jaar uit in een donkere kamer naar een scherm te staren en in een microfoon te praten, leuk
En wat wil jij dan worden als je later groot bent
pi_37856328
quote:
Op maandag 15 mei 2006 18:18 schreef DIR-01 het volgende:

[..]

En wat wil jij dan worden als je later groot bent
brandweerman.
  maandag 15 mei 2006 @ 21:12:09 #212
136816 Otto215
I am Lite!
pi_37856908
Mij lijkt dit ook een mooi beroep, en was er wel even in geinteresseerd alleen heb ik in het verleden gelezen dat je wiskunde B nodig hebt? Ik heb alleen A1,2 op havo niveau en voor de rest een economie profiel met M&O.

Edit. Ik lees net dat je met A1,2 voldoende aan hebt. Ik sta er een 9 voor dus da´s geen probleem. Alleen mijn engelse skills zijn beduidend minder.. (zesje nu, in havo 4)
jammer
pi_37872269
heeft er iemand al iets meer over het aanstellingsgesprek gehoord?
pi_37879509
Zo, ik heb vandaag een dag vrij, en mijn aanmelding bij LVNL gesubmit!!

Heb er lang over nagedacht of het iets voor mij is, maar dat moeten zij nu maar bepalen want ik denk dat je dat zelf nooit kunt weten. Ik ben erg benieuwd naar de selectieprocedure - zie het eigenlijk als een test hoe ver ik kan komen, ik ben er niet van afhankelijk (heb al diploma's en werkervaring).
Ik zoek niet, ik vind.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 16:21:06 #215
136816 Otto215
I am Lite!
pi_37882377
Wat is jullie achtergrond, eerst HAVO, VWO, MBO of ben je aan het werk..?
Wanneer ik de havo heb voltooid dan wordt ik pas drie maanden later 18 ofzo..
jammer
pi_37884081
@ Daan; ik heb mijn vakanties (ja... het schijnt dat je goed uitgerust moet zijn alvorens te beginnen ) vorige week doorgegeven en ze zeiden dat ik binnenkort een uitnodiging zal ontvangen. Volgens mij doen ze zoveel mogelijk aanstellingsgesprekken in dezelfde periode, dus ik verwacht dat jij ook binnenkort een uitnodiging ontvangt!
pi_37884366
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 16:21 schreef Otto215 het volgende:
Wat is jullie achtergrond, eerst HAVO, VWO, MBO of ben je aan het werk..?
Wanneer ik de havo heb voltooid dan wordt ik pas drie maanden later 18 ofzo..
Ik ben 26, heb lang geleden Havo afgerond, verder nog HBO + Uni international business. Heeft verder niets met air traffic control te maken, maar wat ik begrepen heb kijken ze alleen naar je middelbare school diploma en wat dat betreft voldoe ik aan de eisen.

Mijn intelligente kantoorbaan wissel ik af met stewardess zijn omdat ik dat leuk vind ATC lijkt me een leuke nieuwe uitdaging, want suf op kantoor rapportjes schrijven vind ik echt helemaal niets. Ik wil een beetje technischer bezig zijn.
Ik zoek niet, ik vind.
pi_37884454
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 17:21 schreef Wakey het volgende:

[..]

Ik ben 26, heb lang geleden Havo afgerond, verder nog HBO + Uni international business. Heeft verder niets met air traffic control te maken, maar wat ik begrepen heb kijken ze alleen naar je middelbare school diploma en wat dat betreft voldoe ik aan de eisen.

Mijn intelligente kantoorbaan wissel ik af met stewardess zijn omdat ik dat leuk vind ATC lijkt me een leuke nieuwe uitdaging, want suf op kantoor rapportjes schrijven vind ik echt helemaal niets. Ik wil een beetje technischer bezig zijn.
lijkt dat je echt leuk? een "uitdaging"
quote:
Op maandag 15 mei 2006 17:09 schreef Repeat het volgende:
lijkt me dus echt niks dit zeg, zit je dag in dag uit, jaar in jaar uit in een donkere kamer naar een scherm te staren en in een microfoon te praten, leuk
pi_37884494
Dat zit ik nu ook
Vaak in mijn eentje en niemand om tegenaan te praten

dus ga ik Fokken
Ik zoek niet, ik vind.
pi_37910489
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 11:10 schreef daan83 het volgende:
heeft er iemand al iets meer over het aanstellingsgesprek gehoord?
Heb ook nog steeds niks gehoord, wachten maar weer af.

grtz ko
pi_37954077
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 11:44 schreef DIR-01 het volgende:

[..]

Heb ook nog steeds niks gehoord, wachten maar weer af.

grtz ko
nou ik ben vandaag gebeld en heb voor 30 mei om 11 uur een aanstellingsgesprek
pi_37959605
hey repeat je hebt duidelijk geen idee wat het vak luchtverkeersleiding inhoud, laat je eerst beter informeren voor je bepaalde uitspraken hier loslaat.
pi_37959932
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 18:56 schreef Dennis-1985 het volgende:
hey repeat je hebt duidelijk geen idee wat het vak luchtverkeersleiding inhoud, laat je eerst beter informeren voor je bepaalde uitspraken hier loslaat.
je zit toch binnen in het donker achter zo'n radarscherm met een headset op piloten instructies te geven ed?
pi_37964997
Hey repeat,
Je doet je naam wel eer aan, je bent jezelf inderdaad aan het herhalen. Ten eerste zit je totaal niet in het donker achter een radarscherm zoals je zegt. Sterker nog, het is juist goed verlicht. Een deel van de verkeersleiding speelt zich ook af zonder radarschermen. Kijk maar eens naar boven als je eens op schiphol komt, die ramen in de toren zijn er echt niet voor de sier en zo is er nog veel en veel meer waar je waarschijnlijk geen weet van hebt. Laat je, zoals Dennis zegt, eerst eens goed informeren, voordat je posts van andere mensen belachelijk gaat maken en zo ook een verkeerd beeld geeft over het vak.

@DIR-01: Gefeliciteerd en veel plezier op 30mei! Grote kans dat je wat mensen van BAT2006-I tegenkomt.

Ruben
pi_37989701
Hé, ik ben ook gebeld, heb mn aanstellingsgesprek 24 mei om 11 uur.. Heb er zin in!!

Hebben jullie al iets gehoord Daan en Babcey?

Groetjes, Ellis
pi_37990344
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 14:52 schreef Fiederelsje het volgende:
Hé, ik ben ook gebeld, heb mn aanstellingsgesprek 24 mei om 11 uur.. Heb er zin in!!

Hebben jullie al iets gehoord Daan en Babcey?

Groetjes, Ellis
Ik ben vandaag weer gebeld en het is ff uitgesteld. Ik krijg een nieuwe datum. Waarom weet ik ook niet.

grtz Ko
pi_38001106
Ik ben ook gebeld, maar moet ook nog even op een datum wachten (waarschijnlijk 29 of 30) omdat ik de 24e nog in t buitenland zit..

Jammer Ellis, anders was ik je wellicht tegengekomen! Iig succes,.... of is het eerder veel plezier?

Ko, misschien hebben wij wel gesprek na elkaar!
grtjes Barbara
pi_38013350
hey allemaal,

ik heb afgelopen do ook een belletje gehad voor de 24e, maar was helaas verhinderd. Ik zou dan zsm een mailtje krijgen met de datum, waarschijnlijk ook de 29 of 30e! maar mailtje nog niet gehad, dus nog even afwachten.

misschien kom ik je dus wel tegen babcey!

balen voor jou ko, want nu weet je nog niet precies wannner het is, wel raar eigenlijk. hopelijk wordt het voor mij niet uitgesteld, want de week erna ben ik op vakantie.

Veel succes iedereen!

groetjes, danielle
pi_38082888
Woensdag rondleiding, en dan vrijdag round 2!

Spannend.
pi_38112386
He,
Krijg je na ronde 1 eerst een rondleidiing?

Ik heb as maandag m'n eerste ronde! Heeft er iemand nog bruikbare tips?
Hopelijk tot snel..
pi_38133618
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 14:52 schreef Fiederelsje het volgende:
Hé, ik ben ook gebeld, heb mn aanstellingsgesprek 24 mei om 11 uur.. Heb er zin in!!

Hebben jullie al iets gehoord Daan en Babcey?

Groetjes, Ellis
Hey Ellis,

Veel succes en plezier morgen

Grtz Ko
pi_38144288
hey ellis,

van mij ook veel succes morgen! spannend, ben erg benieuwd hoe het is.

en ko, heb jij al een nieuwe datum gekregen? ik weet het helaas nog niet

groetjes, daan
pi_38171959
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 23:27 schreef daan83 het volgende:
hey ellis,

van mij ook veel succes morgen! spannend, ben erg benieuwd hoe het is.

en ko, heb jij al een nieuwe datum gekregen? ik weet het helaas nog niet

groetjes, daan
Hey Daan,

vandaag ben ik gebeld en kan toch de 30e komen voor het aantstellingsgesprek. Heb die dag alleen geen selectie terugkoppelingsgesprek. Daar wordt een andere datum voor gezocht. Of ik dat erg vond vroeg ze haha

Hoe is het gegaan ellis??

Grtz Ko

[ Bericht 1% gewijzigd door DIR-01 op 25-05-2006 12:56:19 ]
pi_38197473
Hé allemaal,

Het ging goed hoor. Erg leuk om te horen welk profiel ze van je hebben gemaakt. Klopt als een bus bij mij. Eerst wat administratieve afhandelingen en dan de hele terugkoppeling van de selectie, erg leuk om te horen. Heb zin in september!!

Jullie ook suc6 en veel plezier!

Groetjes,
Ellis
pi_38317256
Morgen de grading! Ik heb die manual nu zo goed geleerd dat ik 'm zelfs in m'n slaap voor m'n ogen zie dansen
pi_38318832
quote:
Op zondag 28 mei 2006 22:38 schreef Druid het volgende:
Morgen de grading! Ik heb die manual nu zo goed geleerd dat ik 'm zelfs in m'n slaap voor m'n ogen zie dansen
veel succes morgen
pi_38331933
quote:
Op zondag 28 mei 2006 22:38 schreef Druid het volgende:
Morgen de grading! Ik heb die manual nu zo goed geleerd dat ik 'm zelfs in m'n slaap voor m'n ogen zie dansen
Ja, heel veel succes vandaag!!!! Ik heb vrijdag een telefoontje gehad en mag het dinsdag 13 juni gaan proberen op de grading... Laat even weten hoe het is gegaan!!

Arnold
pi_38333170
hey Ko!

Veel succes morgen! Ik heb helaas nog steeds geen andere datum gekregen en jij babcey?

x, daan
pi_38333329
Hey, het ging goed 1 foutje bij de theorie, nauwelijks opmerkingen bij de oefensessie, en ook de echte sessie ging lekker! Daarna nog even een babbel met recruitment en een testje Engels
pi_38341744
1e ronde gehad vandaag, eruit geknikkerd na de eerste testen, te slecht. helaas ik ben er niet voor weggelegd, succes iedereen, ik gun het jullie allemaal van harte.
Stefan
pi_38342453
Helaas!
pi_38354030
Zei je helaas tegen Stefan Druid of heb je de 3de ronde niet gehaald?

Ik ben nog de uitslag van de 2de ronde aan het afwachten. Hoop zo dat ik het gehaald heb maar het zou zo kunnen dat dat niet het geval is.

balen Stefan, had je wel beetje op gerekend dat je selectie zou halen?
pi_38358880
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 00:00 schreef LennyL het volgende:
Zei je helaas tegen Stefan Druid of heb je de 3de ronde niet gehaald?
Het eerste, ik heb nog niks gehoord
pi_38370291
En Ko? Hoe was 't? Net zo leuk als bij Ellis?

@ Daan; ik wacht ook nog steeds op een nieuwe datum.... . Ik zou het deze week direct te horen krijgen, dus .. nog maar even wachten...
pi_38370723
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 14:40 schreef babcey het volgende:
En Ko? Hoe was 't? Net zo leuk als bij Ellis?

@ Daan; ik wacht ook nog steeds op een nieuwe datum.... . Ik zou het deze week direct te horen krijgen, dus .. nog maar even wachten...
Hey Babcey,

Ja was leuk!! ff de administratie doorgenomen en kon toen weer naar huis

Heb zoveel zin in 25 september!!

laat ff weten wanneer jij een datum heb

grtz Ko
pi_38375417
DOOR!!
pi_38400052
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 16:56 schreef Druid het volgende:
DOOR!!
Gefeliciteerd man!! ~Dan heb je snel te horen gekregen zeg.... Volgens mij dan alleen nog de medische keuring en je kunt beginnen??

Ben nu ook hard bezig met de grading aan het leren en vroeg me eigenelijk af hoe lang de echte toets duurt?

Arnold
pi_38400374
quote:
Gefeliciteerd man!! ~Dan heb je snel te horen gekregen zeg.... Volgens mij dan alleen nog de medische keuring en je kunt beginnen??
In principe wel ja, er komt natuurlijk wel nog veiligheidsonderzoek, pasaanvraag, aanstellingsgesprek en de hele riedel bij.
quote:
Ben nu ook hard bezig met de grading aan het leren en vroeg me eigenelijk af hoe lang de echte toets duurt?
Ongeveer even lang als de oefentest wel denk ik. Succes met leren!

[ Bericht 2% gewijzigd door Druid op 31-05-2006 11:50:15 ]
pi_38413994
13 juni medical!
pi_38416131
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 16:25 schreef Druid het volgende:
13 juni medical!
Hey Druid, gefeli he , ook met je koopakte he

veel succes met het medical alvast.

grtz Ko
pi_38417123
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 17:16 schreef DIR-01 het volgende:

[..]

Hey Druid, gefeli he , ook met je koopakte he
Thanks

Medical gaat wel goedkomen denk ik
pi_38417430
Druid; GEFELICITEERD!!! Super! Nog iemand voor de groep van september! Leuk!

Ko & Daan; ik heb dinsdag 6 juni mijn aanstellingsgesprek. Had vandaag even gebeld... De datum was al bekend, maar ze hadden nog geen tijd gehad om een uitnodiging te versturen...
pi_38421684
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 18:00 schreef babcey het volgende:
Druid; GEFELICITEERD!!! Super! Nog iemand voor de groep van september! Leuk!
Dank je wel! Ben ook erg benieuwd naar de rest van de groep, maar dat gaat vast goedkomen
Veel plezier de 6e alvast!
pi_38468386
Krijg net een sms van een jongen die ik ken van de eerste selectiedag, is ook door de grading gekomen en zit ook in de groep van september
pi_38560100
Hallo Allemaal,

Van harte gefeliciteerd met door alle testen heen komen. Jullie vallen nu ook onder de Crème de la Crème van jullie oorspronkelijke groep. Ik zit al weer 2 maanden hier in de banken en op de sim op schiphol oost als 1 van de 15 mensen van BAT 2006-I samen met RubenvanS en Dennis1985. Super gezellig en erg uitdagen al is de theorie af en toe moelijk om je aandacht er bij te houden, de simulator maakt dat weer goed.

Babcey Succes de 6e, misschien zie je ons nog wel voorbij lopen. Hoop dat je niet bijgelovig bent want je hebt je aanstellingsgesprek op 6-6-6.

[ Bericht 1% gewijzigd door Danny op 18-12-2017 14:52:42 ]
pi_38588664
He!
Nog een Noordwijkerhouter bij de LVNL! ...Toch?...volgens mij hebben wij zelfs nog op dezelfde basisschool gezeten...Hoorde inderdaad dat jij begonnen bent..Leuk!
Gesprekken vandaag waren prima. Heb gelijk weer meer zin om te beginnen!!
Barbara

[ Bericht 1% gewijzigd door Danny op 18-12-2017 14:52:56 ]
pi_38602921
Hé Babcey,

Ook uit noordwijkerhout! Da's leuk. Je Gaat me toch niet vertellen dat jij dezelfde barbara bent waarmee ik de pauzes op't leeuwenhorst doorbracht met frank, lianne coen en de rest? Zo ja zou dat geweldig zijn. Bij mij in de groep zit nog een NWH'er. Dus noordwijkerhout is weer goed vertegenwoordigd!

Succes met het lange wachten to september. Tegen die tijd zijn we weer aardig hard aan't testen met de AAPRO. Geef anders even een meeltje op XXXXXXXXXXX

[ Bericht 3% gewijzigd door Danny op 18-12-2017 14:52:22 ]
pi_38606248
Hé Druid, gefeliciteerd en tot 18 september!!

Groetjes, Ellis
pi_38654090
Hey Ellis, dank je wel, ik heb er veel zin in

Michiel
pi_38760776
Hoi allemaal.

Ik heb nog enkele vraagjes mbt de grading, en ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen?!?!?

- Als je een vertrekkende vlucht de vertrekklaring geeft, zonder afwijkend vliegniveau (dus het standaard vliegniveau 6). Wordt het bereiken van niveau 6 dan automatisch gemeld aan de toren?

- Als je een vertrekkende vlucht op het standaardvliegniveau van 6 wilt laten vertrekken maar je wilt dat de vlieger het passeren van niveau 4 meldt moet je dan in je vertrekklaring zeggen:
1) KLM001 klim naar niveau 6
meld passeren niveau 4
geklaard voor vertrek
2) KLM001
meld passeren niveau 4
geklaard voor vertrek

- Is de echte toets qua moeilijkheid en drukte te vergelijken met de oefentoets?

Ik hoop dat iemand met deze hitte nog puf heeft om te antwoorden!!!
Alvast bedankt

Arnold
pi_38766113
quote:
- Als je een vertrekkende vlucht de vertrekklaring geeft, zonder afwijkend vliegniveau (dus het standaard vliegniveau 6). Wordt het bereiken van niveau 6 dan automatisch gemeld aan de toren?
Niet automatisch nee.
quote:
- Als je een vertrekkende vlucht op het standaardvliegniveau van 6 wilt laten vertrekken maar je wilt dat de vlieger het passeren van niveau 4 meldt moet je dan in je vertrekklaring zeggen:
Beide zijn prima, tweede is korter.
quote:
- Is de echte toets qua moeilijkheid en drukte te vergelijken met de oefentoets?
Wat drukker, maar goed te vergelijken. Als je de oefentoets goed doet en je hoofd erbij houdt moet de echte toets geen probleem vormen.

Succes!
pi_38794672
Dank je.........
pi_38808462
Ik ga binnenkort ook beginnen met de selectie. 26 juni wordt mijn eerste dag. Ben heel erg benieuwd of ik het ga halen, maar ik heb er vertrouwen in

Heb nog wel even een vraag over de opleiding als je er eenmaal aan begonnen bent. Heb je tijdens de opleiding gewoon een 'normale' werkweek (als in: maandag tm vrijdag van 9 tot 5, net als normale school) of begin je meteen al met onregelmatige tijden? Niet dat dit veel uithaalt, maar ben gewoon nieuwsgierig
Forza Ferrari!
pi_38816438
Zo, medische keuring gehad en alles was goed Nu hopelijk soonish een telefoontje voor het aanstellingsgesprek!
  dinsdag 13 juni 2006 @ 18:21:52 #265
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_38819905
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 12:37 schreef zinloos het volgende:
Ik ga binnenkort ook beginnen met de selectie. 26 juni wordt mijn eerste dag. Ben heel erg benieuwd of ik het ga halen, maar ik heb er vertrouwen in

Heb nog wel even een vraag over de opleiding als je er eenmaal aan begonnen bent. Heb je tijdens de opleiding gewoon een 'normale' werkweek (als in: maandag tm vrijdag van 9 tot 5, net als normale school) of begin je meteen al met onregelmatige tijden? Niet dat dit veel uithaalt, maar ben gewoon nieuwsgierig
Tijdens het eerste jaar zijn de tijden als een 'normale' werkweek. Daarna begint het onregelmatige.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_38820658
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 18:21 schreef Sandyman het volgende:
Tijdens het eerste jaar zijn de tijden als een 'normale' werkweek. Daarna begint het onregelmatige.
Eerste jaar of de eerste paar maanden?
pi_38842420
quote:
Op maandag 12 juni 2006 22:26 schreef arno818 het volgende:
Dank je.........
En, hoe is het gegaan?
pi_38864955
Gisteren de grading gehad en hij ging op zich vrij aardig, ik weet wel dat ik 1 stomme fout heb gemaakt maar mocht gelukkig wel de engelse test maken. Na de engelse test vertelde de mevrouw van recruitment and selection, dat ik helaas niet tot de allerbeste behoorde maar ook niet tot de slechtste. Flink balen dus en ook redelijk verwarrend omdat ik eerst dacht dit ik de uitslag pas later zou horen....
ze voegde er aan toe dat er op dit moment 10 zijn geplaatst voor de opleiding en dat er 8 (waaronder ik) op de reservelijst staan. De groep voor de opleiding word vlak voor de opleiding aangevuld met reserves. Het word dus nog even afwachten voor mij..

gr
Arnold
pi_38867871
Nou hopen op goed nieuws dan, en inderdaad nog even afwachten!
  woensdag 14 juni 2006 @ 23:27:21 #270
136816 Otto215
I am Lite!
pi_38868657
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 22:11 schreef arno818 het volgende:
Gisteren de grading gehad en hij ging op zich vrij aardig, ik weet wel dat ik 1 stomme fout heb gemaakt maar mocht gelukkig wel de engelse test maken. Na de engelse test vertelde de mevrouw van recruitment and selection, dat ik helaas niet tot de allerbeste behoorde maar ook niet tot de slechtste. Flink balen dus en ook redelijk verwarrend omdat ik eerst dacht dit ik de uitslag pas later zou horen....
ze voegde er aan toe dat er op dit moment 10 zijn geplaatst voor de opleiding en dat er 8 (waaronder ik) op de reservelijst staan. De groep voor de opleiding word vlak voor de opleiding aangevuld met reserves. Het word dus nog even afwachten voor mij..

gr
Arnold
Wat voor opleiding e.d. heb je gedaan en afgerond dan?
jammer
pi_38869864
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 22:11 schreef arno818 het volgende:
Gisteren de grading gehad en hij ging op zich vrij aardig, ik weet wel dat ik 1 stomme fout heb gemaakt
gr
Arnold
Veel succes iig met afwachten.

Wat voor fout heb je precies gemaakt?

Grtz
pi_39279469
Heb gisteren de 1e selectiedag gehad en vond het eigenlijk best wel erg goed gaan Mocht iig blijven tot aan het interview en ging daar ook met een positief gevoel vandaan. Nu maar hopen dat snel de telefoon gaat met het verlossende bericht

Ik heb trouwens nog wel een paar vragen aan de meer ervaren mensen hier

Van wat ik op internet heb gelezen is het me opgevallen dat er eignelijk niemand afvalt bij de 2e ronden. Dat lees ik iig nooit eens ergens. Kan iemand dit bevestigen of lijkt dit alleen maar zo?

En dan meteen nog maar een vraag. Wat nou als de opleiding oid toch niet zou bevallen? Kan je op elk gewenst ogenblik stoppen of zit je dan met een studieschuld?

En weet je wat, nog maar een vraagje Hoe groot is de kans dat je op Schiphol wordt geplaatst? Dit heeft namelijk toch wel mijn voorkeur in verband met reistijd en eventueel zelfs verhuizen (in het geval van plaatsing in limburg/groningen).

Ik hoop dat jullie mij weer wat informatie kunnen verschaffen
Forza Ferrari!
pi_39284777
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 11:56 schreef zinloos het volgende:


Van wat ik op internet heb gelezen is het me opgevallen dat er eignelijk niemand afvalt bij de 2e ronden. Dat lees ik iig nooit eens ergens. Kan iemand dit bevestigen of lijkt dit alleen maar zo?
Hoop dat je snel een verlossend telefoontje mag krijgen!

Als je goed kijkt zie je wel degelijk een aantal mensen die heel enthousiast over de tweede ronde schrijven en vervolgens nooit meer reageren. Zegt volgens mij dat je wel degelijk af kunt vallen!

Heb zelf net mijn tweede ronde achter de rug!!

Hope for the best
pi_39302904
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 14:38 schreef Airborn het volgende:

[..]

Hoop dat je snel een verlossend telefoontje mag krijgen!

Als je goed kijkt zie je wel degelijk een aantal mensen die heel enthousiast over de tweede ronde schrijven en vervolgens nooit meer reageren. Zegt volgens mij dat je wel degelijk af kunt vallen!

Heb zelf net mijn tweede ronde achter de rug!!

Hope for the best
Hehe, daar zit ook weer wat in ja Maar was gewoon iets wat me opviel. Het is natuurlijk wel weer logisch dat ook in ronde 2 mensen afvallen, anders hadden ze hem er vast niet ingedaan

Ronde 2 is toch bij het gebouw van lvnl gewoon? Waar zit dat eigenlijk precies?

Was de 2e ronde een beetje goed te doen? Hopen dat jij ook snel een verlossend telefoontje zal krijgen!
Forza Ferrari!
pi_39304977
Ha zinloos,

als je door de keuringen heen bent is het nog niet 100% zeker dat je uberhaupt een plaatsing krijgt bij de LVNL. aan't eind van de 1e paar maanden krijg je een selectie waaruit 3 groepen komen. categorie 1, 2 en 3. 1 is toren/approach etc, 2 is regionaal en 3 is exit. Dus het is helemaal aan jezelf, en je capaciteiten waar je komt en of je mag blijven!

en de 2e selectie is volgens mij niet in't gebouw van de LVNL maar bij een bedrijfje genaamd "result"

Succes allemaal

[ Bericht 1% gewijzigd door Foxy_Charlie op 28-06-2006 10:38:34 ]
pi_39307762
De 2de selectieronde wordt inderdaad door Result in Ouderkerk uitgevoerd. Het is goed te doen alhoewel ze je goed van de wijs proberen te brengen. De enige tip voor de individuele opdrachten is LET GOED OP!! vragen zitten verborgen en antwoorden zijn al voorbij voordat je er erg in hebt. Voor de groepsopdrachten geldt, denk ik slechts 1 ding! wees jezelf en laat je niet van de wijs brengen! succes
pi_39313338
Maar heel veel succes er allemaal mee
pi_39320887
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 23:34 schreef Foxy_Charlie het volgende:
Ha zinloos,

als je door de keuringen heen bent is het nog niet 100% zeker dat je uberhaupt een plaatsing krijgt bij de LVNL. aan't eind van de 1e paar maanden krijg je een selectie waaruit 3 groepen komen. categorie 1, 2 en 3. 1 is toren/approach etc, 2 is regionaal en 3 is exit. Dus het is helemaal aan jezelf, en je capaciteiten waar je komt en of je mag blijven!

en de 2e selectie is volgens mij niet in't gebouw van de LVNL maar bij een bedrijfje genaamd "result"

Succes allemaal
Je bedoelt na de 1e paar maanden van de opleiding dan denk ik of niet?

Ik ben benieuwd hoe het verder allemaal gaat lopen. Ik ga iig mn uiterste best doen!
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 10:37 schreef Foxy_Charlie het volgende:
Maar heel veel succes er allemaal mee
Dankje
Forza Ferrari!
pi_39353153
Ik heb toch nog even een vraag over de 2e ronde

Wat voor soort opdrachten kan je daar verwachten? Als iemand mij dit kan/wil/mag vertellen dan graag. Ben nogal nieuwsgierig ingesteld zegmaar
Forza Ferrari!
pi_39353440
Het meeste is hier wel gezegd over de 2e ronde denk ik. Ik durf te wedden dat de opdrachten die je krijgt elke keer weer anders zijn, maar het gaat in ieder geval om een paar individuele opdrachten en een paar groepsopdrachten, gevolgd door een interview waarin alles wordt doorgesproken. Mijn advies: uitgerust aan de start verschijnen, dat kan nooit kwaad
pi_39393073
Ik snap dat de opdrachten elke keer anders zijn en dat ik vooral uitgerust moet beginnen aan de test enzo, maar ik bedoelde meer wat voor soort opdrachten het zijn.

Moet je bijvoorbeeld een opdracht uitwerken die je op papier krijgt?
Moet je naar iets kijken op tv ofzo en daar antwoorden uithalen die je op papier krijgt?

Ik noem maar ff wat hoor
Forza Ferrari!
pi_39552413
Medische keuring was positief! Volgende week even een afspraak maken voor het aanstellingsgesprek, maar ik kan nu al niet meer wachten tot september
pi_39553098
Hey Druid,

Gefeliciteerd

grtz Ko
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 21:05 schreef Druid het volgende:
Medische keuring was positief! Volgende week even een afspraak maken voor het aanstellingsgesprek, maar ik kan nu al niet meer wachten tot september
pi_39591783
Gefeliciteerd Druid!!

Ben gisteren gebeld dat ik door ben naar de derde ronde, de grading. Voorbereiden dus op twee weken blokken!?

Al iets gehoord zinloos? of was het zinloos.
pi_39611627
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 00:30 schreef Airborn het volgende:
Ben gisteren gebeld dat ik door ben naar de derde ronde, de grading. Voorbereiden dus op twee weken blokken!?
Netjes, gefeliciteerd! Blokken zou ik wel doen ja
pi_39678548
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 00:30 schreef Airborn het volgende:
Gefeliciteerd Druid!!

Ben gisteren gebeld dat ik door ben naar de derde ronde, de grading. Voorbereiden dus op twee weken blokken!?

Al iets gehoord zinloos? of was het zinloos.
Ik ben nog aan het wachten op de 2e ronde Dinsdag 18 juli mag ik komen bij Result.

Jij veel succes bij de grading! Wanneer moet je?
Forza Ferrari!
pi_39711265
Ik wordt de 30ste verwacht voor de grading, verwacht deze week de boeken etc. Als er mensen zijn met nuttige tips dan hoor ik het graag!! Heb bijvoorbeeld gelezen dat het handig is om vooraf je oefenmateriaal te kopieren omdat je er snel doorheen bent!?

Nogmaals 'zinloos' : maak je geen zorgen over het assesment, blijf rustig en doe wat er wordt gevraagd. Dan komt het helemaal goed mits je over de gevraagde persoonlijkheid beschikt. In ieder geval niets om je echt druk over te maken.

Ben je al naar de 'in-house experience' geweest bij LVLN?
pi_39722581
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 01:41 schreef Airborn het volgende:
Ik wordt de 30ste verwacht voor de grading, verwacht deze week de boeken etc. Als er mensen zijn met nuttige tips dan hoor ik het graag!! Heb bijvoorbeeld gelezen dat het handig is om vooraf je oefenmateriaal te kopieren omdat je er snel doorheen bent!?

Nogmaals 'zinloos' : maak je geen zorgen over het assesment, blijf rustig en doe wat er wordt gevraagd. Dan komt het helemaal goed mits je over de gevraagde persoonlijkheid beschikt. In ieder geval niets om je echt druk over te maken.

Ben je al naar de 'in-house experience' geweest bij LVLN?
Het assesment maak ik me ook weinig zorgen over eigenlijk. Daar heb ik wel vertouwen in

Als er problemen komen ergens verwacht ik ze bij de 3e ronde, dat is toch wel de pittigste heb ik het idee. Sterkte ermee dus iig

De orientatiedag bij LVNL heb ik morgen vanaf 1300u. Heb er echt zin in
Forza Ferrari!
pi_39724903
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 14:19 schreef zinloos het volgende:

[..]

Het assesment maak ik me ook weinig zorgen over eigenlijk. Daar heb ik wel vertouwen in

Als er problemen komen ergens verwacht ik ze bij de 3e ronde, dat is toch wel de pittigste heb ik het idee. Sterkte ermee dus iig

De orientatiedag bij LVNL heb ik morgen vanaf 1300u. Heb er echt zin in
Hey zinloos,

Achteraf gezien vond ik de 2e ronde toch het moeilijkst. Komt omdat je hier niks voor kan doen zeg maar. Gewoon jezelf zijn en doen wat er gevraagd word die dag. Dan blijkt uiteindelijk of je geschikt bent of niet.

Bij de 3e ronde heb je meer zelf in de hand, vond ik. Het ligt namelijk aan jezelf hoe goed je het boekje leert. verslons je dit dan is het je eigen schuld dat je het niet gaat halen. Uiteindelijk heb je in deze ronde ook dingen die je niet kan voorzien vooraf, dus het blijft altijd moeilijk.

Veel succes iig!

grtz

Ko
pi_39724937
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 01:41 schreef Airborn het volgende:
Ik wordt de 30ste verwacht voor de grading, verwacht deze week de boeken etc. Als er mensen zijn met nuttige tips dan hoor ik het graag!! Heb bijvoorbeeld gelezen dat het handig is om vooraf je oefenmateriaal te kopieren omdat je er snel doorheen bent!?

Nogmaals 'zinloos' : maak je geen zorgen over het assesment, blijf rustig en doe wat er wordt gevraagd. Dan komt het helemaal goed mits je over de gevraagde persoonlijkheid beschikt. In ieder geval niets om je echt druk over te maken.

Ben je al naar de 'in-house experience' geweest bij LVLN?
De enige tip die ik je kan geven is leer het boekje van voor naar achter en weer terug. Dat als iemand je wakker maakt dat je het dan nog weet hoe het zit. Meer kan je niet doen.

veel succes alvast.

Grtz

Ko
pi_39771435
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 15:37 schreef DIR-01 het volgende:

[..]

Hey zinloos,

Achteraf gezien vond ik de 2e ronde toch het moeilijkst. Komt omdat je hier niks voor kan doen zeg maar. Gewoon jezelf zijn en doen wat er gevraagd word die dag. Dan blijkt uiteindelijk of je geschikt bent of niet.

Bij de 3e ronde heb je meer zelf in de hand, vond ik. Het ligt namelijk aan jezelf hoe goed je het boekje leert. verslons je dit dan is het je eigen schuld dat je het niet gaat halen. Uiteindelijk heb je in deze ronde ook dingen die je niet kan voorzien vooraf, dus het blijft altijd moeilijk.

Veel succes iig!

grtz

Ko
Tsja, daar zit ook weer wat in natuurlijk De 3e ronde zal ik er iig voor zorgen dat ik met niet meer dan 1 fout door de theorie kom, afvallen omdat je de theorie niet goed genoeg kent is wel de domste manier om af te vallen tijdens de selectie vind ik... Of ik het dan in de praktijk ook toe kan passen gaan we dan snel genoeg merken, ik zal iig zorgen dat ik flink veel ga oefenen en alle theorie kan dromen. Dan heb ik er wel vertrouwen in.

Maarja, eerste de 2e ronde maar eens zien te halen. Ik ga gewoon mezelf zijn en er lekker tegen aan, dan maar hopen dat de psychologen dat ook oke vinden.

Vandaag trouwens de orientatiedag gehad bij LVNL. Was erg gaaf en op zo'n manier krijg ik er echt steeds meer zin in! We hebben een presentatie gehad over de opleiding en we zijn even bij app en acc gaan kijken. Ook hebben we uiteraard de simulators even bekeken en dergelijke. Helaas niet de torensim want die was in onderhoud Dus nog steeds geen toren van binnen gezien, maar dat komt ooit nog wel...

Was echt een superdag vandaag. Nu maar hopen dat er nog vele dagen bij LVNL mogen volgen
Forza Ferrari!
pi_39918245
Zinloos veel succes morgen bij de 2e ronde!!

En Druid, veel plezier morgen op Oost
pi_39935096
hey ellis,

hoe ging het vanmorgen? moet je ook een week intern?

groet,
daan
pi_39946424
quote:
Op maandag 17 juli 2006 20:43 schreef DIR-01 het volgende:
Zinloos veel succes morgen bij de 2e ronde!!

En Druid, veel plezier morgen op Oost
Nog bedankt voor de succeswens, ook al zie ik hem nu net pas.

De psycholoog was gematigd positief over mijn optreden tijdens het assesment. Hij zag in mij wel een prototype luchtverkeersleider. Hij was erg te spreken over mijn rol in de groep, mijn communicatieve vaardigheden en mijn snelle en harde werken.

Minpuntje vond hij dat ik soms wat eigenwijs was. Nu maar hopen dat ik hem voldoende heb overtuigd dat dat geen probleem zal zijn.

Het wachten is nu op een verlossend telefoontje van LVNL
Forza Ferrari!
pi_39947631
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 18:01 schreef zinloos het volgende:

[..]

Nog bedankt voor de succeswens, ook al zie ik hem nu net pas.

De psycholoog was gematigd positief over mijn optreden tijdens het assesment. Hij zag in mij wel een prototype luchtverkeersleider. Hij was erg te spreken over mijn rol in de groep, mijn communicatieve vaardigheden en mijn snelle en harde werken.

Minpuntje vond hij dat ik soms wat eigenwijs was. Nu maar hopen dat ik hem voldoende heb overtuigd dat dat geen probleem zal zijn.

Het wachten is nu op een verlossend telefoontje van LVNL
Hey zinloos,

veel succes met afwachten.

ps: Zinloos = Velocita (atcbox)???
pi_39967033
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 18:55 schreef DIR-01 het volgende:

[..]

Hey zinloos,

veel succes met afwachten.

ps: Zinloos = Velocita (atcbox)???
zinloos = velocita inderdaad.

Tegenwoordig 'werk' ik overal met de naam velocita, maar deze account had ik ooit eens aangemaakt omdat ik me verveelde. Misaschien moet ik me hier ook maar eens fatsoenlijk registreren, dan ben ik weer herkenbaar
Forza Ferrari!
pi_39968372
quote:
Op maandag 17 juli 2006 20:43 schreef DIR-01 het volgende:
En Druid, veel plezier morgen op Oost
Hey Ko thanks! Was erg relaxed, grappig om het profiel wat ze gemaakt hebben te lezen/horen. Kan niet wachten tot de 18e
pi_39969430
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 11:17 schreef Druid het volgende:

[..]

Hey Ko thanks! Was erg relaxed, grappig om het profiel wat ze gemaakt hebben te lezen/horen. Kan niet wachten tot de 18e
Hey Michiel,

Ik moet nog steeds wachten op mijn profiel gesprek. Komt wel tijdens de opleiding waarschijnlijk.

Tis dus toch de 18e dat we moeten beginnen??

grtz Ko
pi_39971247
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 11:50 schreef DIR-01 het volgende:
Tis dus toch de 18e dat we moeten beginnen??
Yeps, volgens de mensen en het papierwerk wel
pi_40021391
Zo, ook hier maar eens aangemeld onder mn huidige gangbare username. Als je denkt waarom reageert die zinloos niet meer kan dat dus kloppen, dat heb ik overgenomen

Heb overigens nog geen uitslag van de 2e ronde gehad.
pi_40028132
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 22:11 schreef arno818 het volgende:
Gisteren de grading gehad en hij ging op zich vrij aardig, ik weet wel dat ik 1 stomme fout heb gemaakt maar mocht gelukkig wel de engelse test maken. Na de engelse test vertelde de mevrouw van recruitment and selection, dat ik helaas niet tot de allerbeste behoorde maar ook niet tot de slechtste. Flink balen dus en ook redelijk verwarrend omdat ik eerst dacht dit ik de uitslag pas later zou horen....
ze voegde er aan toe dat er op dit moment 10 zijn geplaatst voor de opleiding en dat er 8 (waaronder ik) op de reservelijst staan. De groep voor de opleiding word vlak voor de opleiding aangevuld met reserves. Het word dus nog even afwachten voor mij..

gr
Arnold
Ik heb een tijdje niks laten horen, maar zo te zien ben ik ook een van die 8, had januari de medische keuring en mocht wachten tot september maar uiterlijk volgende week zou ik ook horen of het ja of nee wordt .

let's hope good news

groet Olle
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')