abonnement Unibet Coolblue
pi_30340573


Hét klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van TPG Post & TNT.
Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere TPG'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!


Laatste 3 delen:
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 11
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 12
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 13


Handige linkjes voor klanten:
TPG voor Thuis
Posttarieven
Juist adresseren
Verhuisservice
Bewaarservice
Postzegeluitgiften

TPG Business


Veel gebruikte afkortingen en termen:
HAH = Huis aan Huis
HSM = HuisNummerSorteermachine
Lola = Los en Laad ruimte
VOS = Vroege Ochtend Sorteering


Overige linkjes:
Over TPG
TPG en Vlaaien
TPG en klagen
TPG wordt TNT

Intranet TPG'ers
TPG Spaarpuntenprogramma


Én, ook niet geheel onbelangrijk voor onze postbodes, de weersvoorspelling:



De OP is hier te vinden.

En Alexxxxx: Ik ben zo vrij geweest om één van jouw foto's te gebruiken, mocht je dat liever niet willen moet je het maar even laten weten

[ Bericht 3% gewijzigd door Carport op 07-09-2005 09:12:03 ]
pi_30340609
Fipo!

Wordt dat weer trouwens steeds automatisch geupdate?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_30340650
quote:
Op woensdag 7 september 2005 00:24 schreef Jaguarized het volgende:
Fipo!

Wordt dat weer trouwens steeds automatisch geupdate?
Jup, tis een plaatje wat eens in de zoveel uur wordt ververst
pi_30340654
oei regen op donderdag..
pi_30340727
De OP is hier te vinden.

Bovenstaand lijntje toegevoegd in Wiki. Wiki pagina aangemaakt. Klik hier voor de OP in Wiki. Je kan gewoon de tekst kopiëren en plakken.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_30341123
Zaterdag weer zoals altijd mn 2 wijkjes doen
pi_30343839
Hopelijk regent het zaterdag niet zoals op die foto.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_30343849
Deze week iets later beginnen, 8.30. Toch wel lekker, eens een weekje kunnen uitslapen.
pi_30343865
quote:
Op woensdag 7 september 2005 00:48 schreef renz0r het volgende:
Zaterdag weer zoals altijd mn 2 wijkjes doen
ja... ik wilde ook wel even een tvp plaatsen dmv een nutteloze mededeling...
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_30344320
Mooie OP!

Ben ik blij dat ze bij ons niet moeilijk doen over die controlekaartjes, ze zitten er niet eens tussen!
† The 3 Kings †
pi_30345715
quote:
Op woensdag 7 september 2005 08:55 schreef TheSorrow het volgende:
Mooie OP!

Ben ik blij dat ze bij ons niet moeilijk doen over die controlekaartjes, ze zitten er niet eens tussen!
Ze hebben het bij ons wel eens toegepast... Maar om de één-of-andere reden steeds bij dezelfde zaterdagbesteller.

[ Bericht 2% gewijzigd door Jordy-B op 07-09-2005 10:39:40 ]
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_30345814
Haha, die voelt zich dan ook kut

Hey renz0r, beter help je me zaterdag es ff, jij hebt 2 kleine wijkjes man, en ik 2 pleurisgrote, je kan die 2e toch wel ingooien als je er bij kan
† The 3 Kings †
pi_30346592
morge,
even op het de vragen van het ander topic te reageren, werk rond de 2 uur per dag, soms langer!
dus dat haal ik niet en ook het woensdags niet,dan zijn mijn kids al om half 1 uit school.
dus het werkt gewoon niet voor mij,terwijl ik wel bij die 6 hoorde wat mogen blijven omdat ik al in het postcode gebied zit.
ben nu dus echt benieuwd hoe het verder gaat lopen.ik heb naelijk verder eenh bijstand uitkering, dus ik mag geen ontslag pakken, maar als tpg dus in okt als het van start gaat een brief schrijft dat ik wegens reorganisatie eruit moet, weet ik niet of ze dat accepteren zonder dat ik in beroep ga ervoor.
wat wel gezegd werd, voor diegene die terug willen komen,is er de mogelijkhied, om in een kaarten bak te komen want voor elke postbode wat weg gaat komt er een post bezorgster voor in de plaats.

wat betreft contole briefjes,wij hebben ze nu dagelijks er tussen op zich niet erg maar vind het gekkenwerk als ik een bedrijf heb wat iedere dag zo'n 30 brieven heeft en ook al netjes gebundeld is om die ook nog eens uit te gaan zoeken.

vandaag hier in limburg warm weer dus nog geen regen gelukkig, zal maar eens gaan bellen of ik post al klaar is, ben ik eerder klaar.
It takes years to built trust,
And a few seconds to destroy it...
pi_30347240
quote:
Op woensdag 7 september 2005 10:09 schreef TheSorrow het volgende:
Haha, die voelt zich dan ook kut

Hey renz0r, beter help je me zaterdag es ff, jij hebt 2 kleine wijkjes man, en ik 2 pleurisgrote, je kan die 2e toch wel ingooien als je er bij kan


btw; idd, geen controlekaartjes.... Ouderwetse TPGbluf en bangmakerij
Wel chill dat je kan internetten op stage
pi_30347296
Vraag mij ook nog es om hulp eh?
† The 3 Kings †
pi_30391858
Ik moet ff wat kwijt. Ik heb hier op de vestiging een man rondlopen, de postbode-plus, en ik vind hem echt een lul. Als je hem niet heel goed kent vind je 'm waarschijnlijk hardstikke aardig: vriendelijk, joviaal en hartelijk. Todat je merkt dat hij niet alleen over je collega's maar ook over jou achter je rug kwaadspreekt en de poten onder je stoel wegzaagt. Het ergste nog is dat hij de hele tijd orders loopt uit te delen, terwijl hij niet eens echt een leidinggevende is. Okee, hij is misschien de "baas" over de postbezorgers maar zeker niet mijn meerdere!
Maar vandaag ging hij echt te ver. Ik ben een enthousiaste hardwerkende TPG'-er en dat krijg ik ook iedere keer tijdens functioneringsgesprekken te horen, en ook vaak van mijn teamcoach. Nu weet ik niet wat ik die postbode+ ooit heb misdaan, maar hij heeft de laatste tijd ineens gigantisch de pik op mij. Er deugt ineens niets meer van wat ik doe. Dan heb ik de bundels voor de postbezorgers weer te groot gemaakt, dan weer te klein. Laatst meldde ik mij ziek (eerste x in 8 jaar) en hij insinueerde gewoon dat ik de boel liep te belazeren. Vandaag kwam hij naar mij toe en dreigde hij mij met ontslag, omdat ik volgens hem de laatste tijd de kantjes ervan af liep. En het idiote is dat hij mij helemaal niet kan ontslaan, net zomin als ik hem kan ontslaan.
Nu is het probleem dat ondanks dat deze man gewoonweg een rat is, hij zich wel helemaal het schompes werkt voor de TPG. Hij is zelfs een keer genomineerd voor postbode van het jaar (godzijdank niet geworden). De teamcoach is dan ook vol bewondering voor hem, en hij heeft (zij het informeel) best veel in de melk te brokkelen.
Ik vraag mij dan ook af of ik dit incident moet aankaarten. Het slaat nergens op dat iemand die geneens mijn superieur is mij obv wat onbenullige zaken met ontslag gaat bedreigen. Tegelijkertijd vraag ik mij af wanneer het mijn woord tegen het zijne is, wie de teamcoach dan gelooft. Aan de andere kant wil ik een duidelijk signaal afgeven naar die postbode+ dat het nu echt afgelopen moet zijn, en dat hij nu echt een lijn heeft overschreden.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_30394316
Ja, dat lijkt me een goed plan. Als de postbode+ naast z'n schoenen begint te lopen en de werksfeer/werksituatie voor de postbodes waar hij geen fuck over te vertellen heeft, begint te verpesten.
En jij hebt nu nog een goeie reputatie bij de groepsleider... Dat kan die postbode+ met wat achterbaks gedoe natuurlijk zonder problemen veranderen als hij dat wil.

We hebben hier drie postbode+ -ers waar ik mee te maken heb... twee zijn prima mensen waar je prima mee kan samenwerken en ééntje is een lastig en arrogant figuur... Wat vooral voor problemen heeft in de vakantieperiode.

Ik geloof niet dat ik ooit zo'n chaos heb meegemaakt als in de weken dat hij moest invallen voor de groepsleider.
Mondelinge roosterwijzigingen die met de groepsleider zijn afgesproken om de vakantie beter door te kunnen komen werden direct van tafel geveegd, met als gevolg dat de hele zooi in de soep liep. Er werd gewoon strikt volgens het papieren rooster gewerkt (maar dat rooster klopte dus van geen kant...)
Mensen die zonder overleg op vrije zaterdagen aan het werk worden gezet om meeruren te maken (ivm de zomerperiode), waar vervolgens geen discussie over mogelijk is.
En dan heb je er ook nog last van dat zoiemand alles per se goed wil hebben (dus ieder halfuur zeggen dat de mensen de hersortering in de gaten moeten houden, terwijl de kast gewoon leeg is). Eisen dat bepaalde wijken eerder worden voorbereid, ivm het verzoek van een postbezorger, terwijl er gewoon al werd aangegeven dat het een onzinnig verzoek was (de postbezorger wilde de wijk iets eerder klaar hebben, want hij zou eerder klaar zijn met zijn andere wijk... ) was erg lastig voor de persoon die moest voorbereiden en het bleek natuurlijk onnodig, want tegen de tijd dat die postbezorger met z'n wijk klaar was, waren alle andere wijken al voorbereid en richting het depot.
Steeds zijn 'zin' doordrukken maakt de werksituatie er niet pettiger op.

Sommige mensen denken blijkbaar dat ze in het leger zitten en dat ze op hun "strepen" kunnen staan.

Commentaar over de bundels doe ik overigens niet zoveel mee... De een wil ze klein hebben en de ander wil ze groot hebben. De persoon die ze klein wil hebben, kan gewoon de helft van de bundel afpakken en de rest op de bagagedrager binden, ofzo... en de persoon die ze dik wil hebben, kan er gewoon meerdere tegelijk uit de tas pakken... Ik zie daar de moeite niet zo van.
Het is een stuk beter als zij gewoon zelf de post zo maken als ze het hebben willen, dan dat wij precies moeten bijhouden wat ieders wensenpakketje is.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_30395424
Nou weet ik niet hoeveel postbezorgers jullie hebben, maar ik wil graag kleine bundels, want van die zware bundels krijg ik gewoon pijn.
Een collega van me heeft grote armen, dus die wil graag grotere zodat hij niet zo vaak een nieuwe bundel hoeft te pakken.
Ik vind het niet meer dan normaal dat je daar rekening mee houd.
Als je zelf post loopt heb jij ook je voorkeuren en omdat jij zelf sorteert gebeurt dat ook zo.
Een postbezorger mag niet zelf sorteren, maar dat betekent niet dat er dan geen rekening met zijn/haar werkwijze gehouden moet worden.
Sterker nog, dat is zelfs verplicht!
Net zoals jouw krukje bij het sorteren op de goede hoogte kan...ergonomie heet dat.
Het voorkomt ziekte, dus best belangrijk voor TPG.

Nou snap ik heus wel dat postbode+ers vervelend kunnen zijn
Maar ik vond je houding tegenover postbezorgers niet echt ok..

Ik wil mijn wijk ook wel eens eerder hebben, want soms heb ik s'middags een afspraak en wil ik wat eerder klaar zijn.
Ik zou ook een wijk minder kunnen doen of de hele dag vrij nemen, maar dan heeft iemand anders meer werk aan mij dan wanneer ik wat eerder begin.


Gelukkig doen mijn postbodes alles wat ik vraag
Al vraag ik niet veel hoor, en het zijn vaak dezelfde die voor mij sorteren.
pi_30395637
Ach, de grootte van de bundels, daar kon ik nog wel mee leven. Meer het feit dat iedere postbezorger de post weer op een andere volgorde ingepakt wilde hebben irriteerde me enorm. Er zijn loopbriefjes die zijn gemaakt door postbodes en die briefjes lopen perfect. Dan nog willen ze het in een volgorde hebben die nergens op slaat.
Als je met de auto komt kan ik het nog begrijpen, maar wat er nou zo fijn is van onnodig veel loze stukken lopen (terwijl het volgens een briefje gewoon normale rondjes zouden zijn) snap ik nog steeds niet.

Gelukkig heb ik al in maanden niet doordeweeks gewerkt en dat zal er waarschijnlijk ook niet meer van komen .
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_30399196
quote:
Op donderdag 8 september 2005 19:14 schreef Troeta het volgende:
Nou weet ik niet hoeveel postbezorgers jullie hebben, maar ik wil graag kleine bundels, want van die zware bundels krijg ik gewoon pijn.
Een collega van me heeft grote armen, dus die wil graag grotere zodat hij niet zo vaak een nieuwe bundel hoeft te pakken.
Ik vind het niet meer dan normaal dat je daar rekening mee houd.
Als je zelf post loopt heb jij ook je voorkeuren en omdat jij zelf sorteert gebeurt dat ook zo.
Een postbezorger mag niet zelf sorteren, maar dat betekent niet dat er dan geen rekening met zijn/haar werkwijze gehouden moet worden.
Sterker nog, dat is zelfs verplicht!
Net zoals jouw krukje bij het sorteren op de goede hoogte kan...ergonomie heet dat.
Het voorkomt ziekte, dus best belangrijk voor TPG.

Nou snap ik heus wel dat postbode+ers vervelend kunnen zijn
Maar ik vond je houding tegenover postbezorgers niet echt ok..
Het is op z'n minst wat kort door de bocht om uit die paar zinnen op te maken dat ik vind dat de postbezorgers de boom in kunnen met hun 'gezeur', ofzo...
Overigens worden bijna alle lopen in dat codegebied door postbezorgers weggebracht....

Ik geef aan dat het voor de postbodes erg lastig is om de wijk voor iedereen op een andere manier voor te bereiden... En dat gebeurt dan ook niet... ik weet ook van niemand dat 'ie het voor iedere postbezorger op een andere manier doet.

Het probleem is dat ik niet altijd weet wie welke wijk wegbrengt (naja, dat wel... maar ik weet niet hoe die hem wil hebben). De bundels worden dus gewoon gemaakt aan de hand van de vakjes, dus als het een drukke dag is, zijn er dikke bundels en als er een rustige dag is, zijn er dunne bundels (maar niet zó dun dat ze krom klappen). Dat geldt voor mij en dat geldt voor de postbezorger...
Komt bij, als je de wijk steeds op dezelfde manier voorbereidt, weet iedereen waar 'ie aan toe is en kan daar zijn/haar werkwijze op aanpassen.

En natuurlijk kan de een dikkere bundels houden dan de andere, maar er is wel zoiets als een "normale dikte"... ik pak zelf bundels van maximaal zo'n 12-13 centimeter dik. Maar de bundels voor de postbezorgers maak ik niet dikker dan zo'n 7-9 centimeter. Dat is een 'normale' dikte die ik ook bij mijn collega's zie. De meeste mensen passen zich aan aan de post, in plaats van andersom... Da's ook een kwestie van gewenning, denk ik... Toen ik net begon pakte ik echt geen bundels van 12-13 centimeter, hoor... Maar nu loop ik zonder problemen een rondje van zeventig huizen in één keer... (dat zijn drie bundels van zo'n tien centimeter)

En ik pas er ook zelf mijn manier van wegbrengen op aan... Als het heel druk is, kan ik ook de post op de arm nemen, ipv in de hand... Eventueel de post op de arm en de HAH in de hand, of andersom... En ik deel zelf ook wel eens een bundel, terwijl ik in de wijk sta, omdat ik merk dat 'ie dikker is dan ik houden kan op de fiets. Dat soort aanpassingen horen gewoon bij het wegbrengen, lijkt me.

Een ander probleem is ook dat ik de wijken niet altijd ken, omdat die altijd door postbezorgers worden weggebracht. Als ik een wijk gelopen heb, weet ik welke stukken je beter rond kan lopen en welke stukken je op de fiets doet. Als ik kan rondlopen maak ik ze iets dikker dan wanneer ik fiets, dus dat doe ik ook voor de postbezorgers. Je verliest minder tijd en energie als je "klungelt" met een dikke bundel, dan wanneer je een perfect looprondje verpest door hem in twee delen te lopen. Ik denk heus wel mee met de postbezorger als ik de wijk ken, maar als ik een wijk enkel ken van het loopbriefje, kan ik er geen rekening mee houden.

En zo ook op maandag... Ik zal de postbezorger altijd de post zo zetten dat 'ie hem het snelst kan wegbrengen, in plaats van de volgorde van het looplijstje aan te houden (wat op maandag zeer tijdrovend is). En als ik, bijvoorbeeld, de bundel zo maak dat hij in één richting door de straat kan fietsen (door de oneven kant in dezelfde richting te zetten als de even kant en vervolgens de stapel oneven en de stapel even met de ruggen tegen elkaar te plaatsen, zodat je in de wijk zigzaggend door de straat kan fietsen door steeds de bundel te draaien). Zal ik ook een briefje toevoegen met de werkmethode...

Het is dus echt niet zo slecht gesteld met mijn instelling tegenover de postbezorgers... (behalve dat ik ze niet goed snik vind dat ze voor een hongerloontje het zwaarste werk doen, maar da's een ander verhaal... maar dat kan je ook positief vinden, natuurlijk)

Om nog even commentaar te hebben op je ietwat bijdehante "ergonomie"-opmerking... wist je dat de schoudertas verboden is door de arbodienst? De tests met de nieuwe "harde" tas zijn afgebroken en het ding zou niet meer op de straat verschijnen.
Het ding wordt echter wel weer vollop gebruikt... Da's echt niet omdat het ding zo geweldig is voor de rug van de postbodes, hoor...
quote:
Ik wil mijn wijk ook wel eens eerder hebben, want soms heb ik s'middags een afspraak en wil ik wat eerder klaar zijn.

Ik zou ook een wijk minder kunnen doen of de hele dag vrij nemen, maar dan heeft iemand anders meer werk aan mij dan wanneer ik wat eerder begin.
Hier worden wijken wel eens eerder voorbereid... We hebben de luxe dat bijna alle wijken tegelijk kunnen worden ingegooid. De wijken gaan tegelijk naar het depot, dus als je het eerder wil hebben, kan je het zelf af komen halen.

Het geval in het voorbeeld was een jongen (nieuwe zaterdagwerker, dacht ik) die geleend was uit een ander codegebied. Hij dacht dat de post te laat zou zijn (en als het héél druk zou zijn, zoals met de kerst, zou hij ook gelijk hebben)... Het voorbeeld was enkel om het gedrag van de postbode+ aan te geven... Die kwam pas zeggen dat zijn wijk eerder moest, toen de postbode al een andere wijk aan het zetten was, en die wijk moest eerder.

Het ging erom dat de postbodes uiteindelijk gelijk kregen dat het onzin was om die wijk als eerst te zetten. De postbode had gewoon rustig door kunnen gaan met het afmaken van die wijk voordat er met de wijk voor hem begonnen zou worden... Sterker nog... toen alle wijken gezet waren en al lang richting het depot waren, èn we al gegeten hadden, kwam die jongen pas terug van z'n eerste wijk... nat van het zweet en met een boei van hier tot Tokyo...

Normaalgesproken worden de wijken door vaste postbezorgers weggebracht, waardoor je iedere dag hetzelfde ritme hebt (wat in de vakantie natuurlijk anders liep)... Er wordt ook gebeld wanneer de postbezorger zijn eerste wijk kan komen ophalen.
quote:
Gelukkig doen mijn postbodes alles wat ik vraag
Al vraag ik niet veel hoor, en het zijn vaak dezelfde die voor mij sorteren.
Da's hier doorgaans ook het geval, maar dus niet in de vakantie...

sorry voor de lapjes tekst, enzo

[ Bericht 0% gewijzigd door Jordy-B op 08-09-2005 22:23:13 ]
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_30400189
quote:
Op donderdag 8 september 2005 19:14 schreef Troeta het volgende:
Nou weet ik niet hoeveel postbezorgers jullie hebben, maar ik wil graag kleine bundels, want van die zware bundels krijg ik gewoon pijn.
Een collega van me heeft grote armen, dus die wil graag grotere zodat hij niet zo vaak een nieuwe bundel hoeft te pakken.
Ik vind het niet meer dan normaal dat je daar rekening mee houd.
Als je zelf post loopt heb jij ook je voorkeuren en omdat jij zelf sorteert gebeurt dat ook zo.
Een postbezorger mag niet zelf sorteren, maar dat betekent niet dat er dan geen rekening met zijn/haar werkwijze gehouden moet worden.
Sterker nog, dat is zelfs verplicht!
Net zoals jouw krukje bij het sorteren op de goede hoogte kan...ergonomie heet dat.
Het voorkomt ziekte, dus best belangrijk voor TPG.
En o.a. daarvoor hebben ze de Operationele Formule uitgevonden. Elke wijk is opgedeeld in een hoeveelheid bundels. Deze bundels bevatten altijd dezelfde (delen van een) straat. In de tassen zitten altijd dezelfde bundels en een postbezorger heeft dus altijd evenveel tassen, ongeacht de hoeveelheid post. De gemiddelde grootte van de bundels wordt vooraf afgesproken. De ene keer is een bundel dus wat dikker, een andere keer wat dunner. Als er extreem veel post is, kan je hier wel van afwijken en extra bundels maken

[ Bericht 11% gewijzigd door Carport op 08-09-2005 21:43:03 ]
pi_30402444
Een ander probleem met de loopwijzers is of je met de fiets of de brommer bestelt. Er is een wijk die ik een tijdje als vaste wijk had. Nieuwbouw met brede opritten. Dus reed ik zoveel mogelijk op de fiets tot bij de brievenbus. Ging prima, ik bleef ruim onder de normtijd voor die loop. Dan kwamen er andere bestellers die dezelfde loop met de brommer deden. Natuurlijk razendsnel bijd e loop. Maar dan kwam de ellende. Met de brommer konden ze niet de oprit op manouvreren. Dus die hebben de hele loop weer omgegooid en ook de loopwijzers voor de HSM gemaakt....
pi_30402511
quote:
Op donderdag 8 september 2005 21:29 schreef Carport het volgende:
Deze bundels bevatten altijd dezelfde (delen van een) straat. In de tassen zitten altijd dezelfde bundels en een postbezorger heeft dus altijd evenveel tassen, ongeacht de hoeveelheid post.
Bedoel je niet dat de postbezorger altijd evenveel bundels heeft? Altijd evenveel tassen (of bakken, zoals hier het geval is) is namelijk fysiek niet mogelijk (in ieder geval niet ongeacht de hoeveelheid post)

[ Bericht 2% gewijzigd door Jordy-B op 08-09-2005 22:38:44 ]
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_30403044
quote:
Op donderdag 8 september 2005 22:28 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Bedoel je niet dat de postbezorger altijd evenveel bundels heeft? Altijd evenveel tassen (of bakken, zoals hier het geval is) is namelijk fysiek niet mogelijk (in ieder geval niet ongeacht de hoeveelheid post)
Nee, het aantal binnentassen is altijd gelijk (althans, de theorie schrijft dit voor en wij mogen hier eigenlijk niet van afwijken). Dit heeft te maken met de loopdelen en het nabrengen van de tassen naar het steunadres of depot.
pi_30403328
Ah... op die manier...

Nja, dan klopt het wel... Maar hier wordt niet gewerkt met binnentassen... De post wordt gebundeld in grijze bakken geplaatst (wel met een vaste volgorde van bundels en vaste hoeveelheid en volgorde van huisnummers per bundel)... De grijze bakken gaan vervolgens naar het depot, waar de bezorgers zelf de tassen inpakken...
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')