pi_30340017
misschien wel een hele domme vraag maar dit weet ik dus echt niet:

Wat is het verschil tussen een giro en bankrekening? wat zijn de voordelen van de een boven de ander en vice versa?
I went clubbing. Softest coat ever.
pi_30344206
niemand die het weet?
pi_30344455
Giro (Postbank) rekening is gratis.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_30344491
Giro is slecht bank is goed
pi_30344544
Het systeem waarmee gewerkt wordt is anders.
Als je een klok hebt horen luiden, maar niet weet waar de klepel hangt, houd dan gewoon je bek dicht.
pi_30344555
quote:
Op woensdag 7 september 2005 09:08 schreef Flyingdutchman het volgende:
Giro is slecht bank is goed
Hoe meet je of een rekening goed is of slecht ? De giro maakt netjes de rekeningen etc. over, mijn salaris verschijnt er prima op ? Dus ik zou niet weten wat er dan goed of slechter aan een bankrekening zou moeten zijn ?
pi_30344659
quote:
Op woensdag 7 september 2005 09:05 schreef LangeTabbetje het volgende:
Giro (Postbank) rekening is gratis.
gratis? toen ik een jaar of 2-3 geleden een rekening bij de postbank wou openen kostte dat me 25 euro of gulden, best veel voor mij toenertijd.

En in welk ander opzicht is een girorekening gratis?
  woensdag 7 september 2005 @ 09:19:21 #8
18147 GoLLeM
Hello? Is this thing on?
pi_30344686
waarom zit iedereen toch altijd de postbank zo af te zeiken? ik heb dr nooit problemen mee
Stand idly by as they rape your children, like you do now!
stomme kooi
pi_30344730
quote:
Op woensdag 7 september 2005 09:19 schreef GoLLeM het volgende:
waarom zit iedereen toch altijd de postbank zo af te zeiken? ik heb dr nooit problemen mee
Ik ook niet
pi_30344750
quote:
Op woensdag 7 september 2005 09:17 schreef NiTiN het volgende:

[..]

gratis? toen ik een jaar of 2-3 geleden een rekening bij de postbank wou openen kostte dat me 25 euro of gulden, best veel voor mij toenertijd.

En in welk ander opzicht is een girorekening gratis?
Jaarlijkse kosten. Meestal worden bij banken een paar tientjes in rekening gebracht. Bij de Postbank (althans bij mij niet), en volgens mij bij de anderen ook niet. Alternatief is dat je geen rente over je betaalrekening krijgt. Maar die is bij andere banken ook niet meer dan een schijntje.
  Moderator woensdag 7 september 2005 @ 09:26:07 #11
6253 HeatWave
FOK!'s Apex-predator
pi_30344796
quote:
Op woensdag 7 september 2005 09:19 schreef GoLLeM het volgende:
Opzich ik ook niet. Alleen hebben ze de neiging overgemaakt geld net ff langer vast te houden dan bij bv de ABN. Wordt mijn salaris op donderdag gestort? Mijn ABN collega's hebben het voor het weekend, ik niet vaak.

Verder werkt alles prima .
A gentle wave of Heat flows over the Fok! forum
pi_30344846
quote:
Op woensdag 7 september 2005 09:26 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Opzich ik ook niet. Alleen hebben ze de neiging overgemaakt geld net ff langer vast te houden dan bij bv de ABN. Wordt mijn salaris op donderdag gestort? Mijn ABN collega's hebben het voor het weekend, ik niet vaak.

Verder werkt alles prima .
Dat komt omdat er dan van bank naar bank wordt overgemaakt. Mijn salaris komt van een girorekening en ik heb het weer sneller dan collega's met een bankrekening. Van bank naar giro en visaversa duurt idd een dag langer.

verder heb ook ik nooit problemen met de Postbank... en ik heb hem al 20 jaar..
pi_30344874
quote:
Op woensdag 7 september 2005 09:26 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Wordt mijn salaris op donderdag gestort? Mijn ABN collega's hebben het voor het weekend, ik niet vaak.
Maakt toch niks uit ? Of je een maand rekent van de 23ste tot en met de 23ste. Of van de 27ste tot de 27ste ? Zowel jij als je collega´s moeten een maand met dat salaris doen.
pi_30345398
quote:
Op woensdag 7 september 2005 09:12 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Hoe meet je of een rekening goed is of slecht ?
Giro = Postbank = slecht
pi_30346130
quote:
Op woensdag 7 september 2005 09:54 schreef Flyingdutchman het volgende:

[..]

Giro = Postbank = slecht
Ja en de ABN ook...

Er wordt gevraagd naar de verschillen en niet of iets goed is of niet.
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  woensdag 7 september 2005 @ 10:51:47 #16
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_30346974
Ik heb beide en het grootste verschil vind ik dat je bij de bank kunt binnenlopen en iemand kunt aanspreken. Bij de Postbank moet je bellen en krijg je telkens een ander te spreken. Op zich gaat het prima, maar het voelt anders.
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_30347018
quote:
Op woensdag 7 september 2005 10:51 schreef ElisaB het volgende:
Ik heb beide en het grootste verschil vind ik dat je bij de bank kunt binnenlopen en iemand kunt aanspreken. Bij de Postbank moet je bellen en krijg je telkens een ander te spreken. Op zich gaat het prima, maar het voelt anders.
Maar dat kan bij de Postbank toch ook
  woensdag 7 september 2005 @ 11:02:51 #18
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_30347368
quote:
Op woensdag 7 september 2005 10:53 schreef Five_Horizons het volgende:
Maar dat kan bij de Postbank toch ook
Ow, verek... dat is in het postkantoor natuurlijk Dat vind ik zo 'niet des banks' dat ik het compleet verdrongen had.

Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_30348179
ik heb ook nooit problemen, mijn salaris wordt altijd op 24 ste gestort, de datum dat iedereen die op het bedrijf werkt het salaris krijgt, dat zijn al gauw 10.000 mensen plus/minus
<b>This world is one of sadness. Battle brings death. Death brings sorrow. The living may not hear them. Their voices may fall upon deaf ears. But make no mistake - the dead... are not silent.
</b>
pi_30352698
quote:
Op woensdag 7 september 2005 10:51 schreef ElisaB het volgende:
Tegenwoordig heeft een aantal grote postkantoren een "Postbank Advies" balie oid. Hier kun je dus ook spreken met "echte" bankmedewerkers. Ook hebben ze vaak 1 of 2 kleine kantoortjes waar je zaken met een medewerker kunt bespreken.

Bij de kleine postkantoren moet je het helaas doen aan de balie met iemand die niks van bankzaken weet (en daarom ben ik dus geen klant meer van de postbank).
  woensdag 7 september 2005 @ 17:18:52 #21
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_30358798
quote:
Op woensdag 7 september 2005 13:49 schreef werty het volgende:
Tegenwoordig heeft een aantal grote postkantoren een "Postbank Advies" balie oid.
Die in Ede is inmiddels al weer gesloten. Het is ook zo'n kleine plaats. Voor die anderhalve man en een paardenkop kun je natuurlijk geen service verlenen.

Dt is de kracht van de Postbank. Grauw!
pi_30359207
quote:
Op woensdag 7 september 2005 17:18 schreef Zelva het volgende:

[..]

Die in Ede is inmiddels al weer gesloten. Het is ook zo'n kleine plaats. Voor die anderhalve man en een paardenkop kun je natuurlijk geen service verlenen.

Dt is de kracht van de Postbank. Grauw!
Ja, leuk, maar wat?

Nou, dat de gemiddelde bank op zaterdag en op koopavonden gesloten is en een beetje postkantoor niet.

Ook weer een verschil tussen de bank/giro
  woensdag 7 september 2005 @ 17:44:37 #23
39333 Zelva
pi_30359621
quote:
Op woensdag 7 september 2005 17:31 schreef Five_Horizons het volgende:
Ja, leuk, maar wat?

Nou, dat de gemiddelde bank op zaterdag en op koopavonden gesloten is en een beetje postkantoor niet.
Mijn bank is op koopavonden wel open. En mijn bankzaken laat ik liever niet regelen door een 'postbode', maar dat is al eerder gezegd.

Het is altijd leuk om mee te genieten van gesprekken over priv-bankzaken, dat wel. Erg intiem, zo'n postkantoor.
  woensdag 7 september 2005 @ 17:45:04 #24
39333 Zelva
pi_30359639

[ Bericht 100% gewijzigd door Zelva op 07-09-2005 17:45:20 ]
pi_30360879
quote:
Op woensdag 7 september 2005 17:44 schreef Zelva het volgende:

[..]

Mijn bank is op koopavonden wel open. En mijn bankzaken laat ik liever niet regelen door een 'postbode', maar dat is al eerder gezegd.

n van de weinigen, dan...
Daarnaast: het zijn geen postbodes, maar dat terzijde.
quote:
Het is altijd leuk om mee te genieten van gesprekken over priv-bankzaken, dat wel. Erg intiem, zo'n postkantoor.
Net als je bankfiliaal waar je gewoon in de rij voor de balie staat.....

Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')