quote:Bugatti heeft de officiële prestaties van de Veyron bekendgemaakt. Het is de snelste in serie gebouwde auto ooit. Acceleratietijden, topsnelheid én brandstofverbruik slaan alles…
De Bugatti Veyron heeft een lengte van 4,46 meter, is twee meter breed en is 1,20 meter hoog. De wielbasis bedraagt 2,71 meter. De auto weegt 1.888 kilo. De Veyron is voorzien van een W16 met 7,993 liter inhoud. De krachtbron levert 1.001 pk bij 6.000 toeren per minuut. Het maximale koppel komt vrij bij een toerental van 2.200 tot 5.500 toeren per minuut en bedraagt 1.250 Nm. De versnellingsbak is een 7-traps DSG.
Met deze techniek kan de sportauto uit Molsheim maximaal 407 km/u. De sprint van 0 naar 100 verloopt in 2,5 seconden, van stilstand naar 200 in 7,3 seconden en van 0 naar 300 kan in 16,7 seconden. De auto remt in 31,4 meter af van 100 naar 0.
In de Veyron zit een brandstoftank met een inhoud van 100 liter. Geen overbodige luxe van in de bebouwde kom verbruikt hij 40,4 liter op 100 km; wat neerkomt op 1:2,5. Buiten de bebouwde kom haalt hij een wat beschaafdere 1:6,8; het gemiddelde verbruik komt uit op 1:4,1. Wie de adviesprijs van Shell van vandaag betaalt en zijn Veyron tot de nok toe voltankt met Euro 98 betaalt 160,30 euro; daarmee komt de Veyron 410 kilometer ver wat neerkomt op 0,39 euro brandstofkosten per kilometer. De nieuwprijs van de Veyron, die ruim boven de miljoen euro uitkomt, laten we bij de kilometerkosten voor het gemak maar even buiten beschouwing
way over.quote:Op maandag 5 september 2005 19:31 schreef Pharell het volgende:
over the top dus?
bron?quote:Op maandag 5 september 2005 19:41 schreef ook_gek het volgende:
ding is snel ja op rechte stukken. In de bochten valt het dood.
Je doet nieuwe kennis op door het ontwikkelen en ze kunnen zeggen dat ze de snelste auto ter wereld gemaakt hebben. Dat zal wel iets impliceren over de kwaliteit van de auto's van VW. Dat zullen ze er wel mee willen bereiken.quote:Op maandag 5 september 2005 20:04 schreef Pharell het volgende:
wat zou nou de gedachte van VW er achter zijn dan?
ze verdienen er geen moer mee.. heeft alleen maar geld gekost dus wat willen ze nou dan?
prestige project, image builder.quote:Op maandag 5 september 2005 20:04 schreef Pharell het volgende:
wat zou nou de gedachte van VW er achter zijn dan?
ze verdienen er geen moer mee.. heeft alleen maar geld gekost dus wat willen ze nou dan?
en 200-300 zal ook nog wel wat sneller gaan vanaf de 300 word het moeilijk... maar niet gevreesd, turbo kitje er op, vermogens van 500pk haalbaarquote:Op maandag 5 september 2005 20:21 schreef yup het volgende:
Tot de 200 houd een Hayabusa van 15.000 euro ofzo je bij, dat wel
Sterker nog, Hayabusa doet 0-200 in 7.2 seconden
zoek maar op internet staat er genoeg over.quote:
Echter, van een bugatti val je niet af....quote:Op maandag 5 september 2005 20:21 schreef yup het volgende:
Tot de 200 houd een Hayabusa van 15.000 euro ofzo je bij, dat wel
Sterker nog, Hayabusa doet 0-200 in 7.2 seconden
we dachten eeeeven dat we een potentiele koper hadden hier op Fok!quote:Op maandag 5 september 2005 20:32 schreef Mikkie het volgende:
laat maar dus
ding is 10 jaar lang de snelste auto ter wereld geweest een half jaartje geleden pas geslagen door de koeningsegg CCR en ook die was maar 2 tienden van een seconde sneller op een bepaald stukquote:Op maandag 5 september 2005 20:28 schreef ook_gek het volgende:
[..]
zoek maar op internet staat er genoeg over.
En er zijn ook 2 filmpjes 1 waar er 2 gewoon wat rond rijden op een baantje ergens.
En 1 waar ze echt flink het gas open draaien. Als je dan ziet dat een Carrega GT die bak totaal zoek rijd in de bochten zonder nog gek te doen zegt al genoeg. HIj kan ook heel moeilijk bij komen op de rechte stukken omdat die carrera GT zo veel tijd wint in de bochten. En ook een F1 rijd hem helemaal zoek. Rechte stukken kan die bugatti niet bij komen. En in de bochten al helemaal niet. ALs je ziet dat die F1 gewoon lekker wielspin houd in z'n 2de 3 de 4 versnelling en dan nog die bugatti zoek rijd zegt dat genoeg.
En moet je na gaan dat die F1 veel ouder is en minder PK heeft
ghostrider rijdt met ver in de 400pk op een busa zonder kuip die kan er aardig mee omgaan blijkbaar powerwheelies bij 300km/hquote:Op maandag 5 september 2005 20:31 schreef Mikkie het volgende:
[..]
500 pk op een motor
Dan kom je niet eens van je plek zowat man
Wat een bullshit weer, maar dat zijn we gewend van jou. Ze waren em tot voorkort nog aan het testen, het zal ook echt geen simpel klusje zijn om 1000pk goed op de weg te krijgen. Dat vereist heel wat uren testen en afstellen. Of die Bugatti dus echt goed door de bochten komt kun je nu nog niet eens weten. Wacht eerst maar eens af tot er wat meer informatie vrijkomt.quote:Op maandag 5 september 2005 20:28 schreef ook_gek het volgende:
[..]
zoek maar op internet staat er genoeg over.
En er zijn ook 2 filmpjes 1 waar er 2 gewoon wat rond rijden op een baantje ergens.
En 1 waar ze echt flink het gas open draaien. Als je dan ziet dat een Carrega GT die bak totaal zoek rijd in de bochten zonder nog gek te doen zegt al genoeg. HIj kan ook heel moeilijk bij komen op de rechte stukken omdat die carrera GT zo veel tijd wint in de bochten. En ook een F1 rijd hem helemaal zoek. Rechte stukken kan die bugatti niet bij komen. En in de bochten al helemaal niet. ALs je ziet dat die F1 gewoon lekker wielspin houd in z'n 2de 3 de 4 versnelling en dan nog die bugatti zoek rijd zegt dat genoeg.
En moet je na gaan dat die F1 veel ouder is en minder PK heeft
ja joh, en die bugatti zat echt op de limiet zekerquote:Op maandag 5 september 2005 20:28 schreef ook_gek het volgende:
[..]
zoek maar op internet staat er genoeg over.
En er zijn ook 2 filmpjes 1 waar er 2 gewoon wat rond rijden op een baantje ergens.
En 1 waar ze echt flink het gas open draaien. Als je dan ziet dat een Carrega GT die bak totaal zoek rijd in de bochten zonder nog gek te doen zegt al genoeg. HIj kan ook heel moeilijk bij komen op de rechte stukken omdat die carrera GT zo veel tijd wint in de bochten. En ook een F1 rijd hem helemaal zoek. Rechte stukken kan die bugatti niet bij komen. En in de bochten al helemaal niet. ALs je ziet dat die F1 gewoon lekker wielspin houd in z'n 2de 3 de 4 versnelling en dan nog die bugatti zoek rijd zegt dat genoeg.
En moet je na gaan dat die F1 veel ouder is en minder PK heeft
de F1 is atmosferisch hoor met iets van 120pk per liter ofzoquote:Op maandag 5 september 2005 21:13 schreef ninja-mod het volgende:
Ik snap uberhaupt niet dat iedereen nu gaat lopen blaten dat de mclaren F1 zoveel beter is dan de veyron.
Uiteraard was de F1 een krankzinnige auto en is het design mooi maar de auto heeft z'n tijd gehad.
Inmiddels heeft ie plaats moeten maken voor toppers als de aero 8T van SSC en de CCR van koenigsegg. ( die beide ook nog eens stukken goedkoper zijn dan zowel veyron als de F1 )
Qua performance is er nog heel wat te scoren ; koenigsegg schokte met de CC8S al genoeg door even veel pk's te produceren als de F1 deed alleen dan wel met 4 cylinders minder en slechts 1 supercharger.
Dat deden ze met de CCR nog eens dunnetjes over alleen produceert die nog eens 150pk meer.
Daar hield het echter niet mee op want SSC deed het 'onmogelijke' en knalde zo 900 pk uit eveneens een 8 cylinder met supercharger.
De veyron is een waanzinnige auto al is het inderdaad door de kostenpost en de uitstraling wel een prestigeproject geworden.
We moeten echter niet vergeten dat Bugatti het begrip supercar weer heeft herschreven ; enkel en alleen knallen met de bestaande techniek is goed maar er was meer mogelijk.
Dat is wat men heeft laten zien.
Tuurlijk is het waarschijnlijk zo dat men binnenkort een v10 of v12 bouwd waar nog meer uit komt dan uit de v16 die in de veyron ligt maar tot die tijd is dit vooralsnog de no.1
Kanttekening is daarbij dat aantal cilinders geen hol uitmaken, het gaat meer om de inhoud. En de F1 was N/A zonder turbo's of wat ook. Maargoed is ook maar net waarvoor je kiest.quote:Op maandag 5 september 2005 21:13 schreef ninja-mod het volgende:
Ik snap uberhaupt niet dat iedereen nu gaat lopen blaten dat de mclaren F1 zoveel beter is dan de veyron.
Uiteraard was de F1 een krankzinnige auto en is het design mooi maar de auto heeft z'n tijd gehad.
Inmiddels heeft ie plaats moeten maken voor toppers als de aero 8T van SSC en de CCR van koenigsegg. ( die beide ook nog eens stukken goedkoper zijn dan zowel veyron als de F1 )
Qua performance is er nog heel wat te scoren ; koenigsegg schokte met de CC8S al genoeg door even veel pk's te produceren als de F1 deed alleen dan wel met 4 cylinders minder en slechts 1 supercharger.
Dat deden ze met de CCR nog eens dunnetjes over alleen produceert die nog eens 150pk meer.
Daar hield het echter niet mee op want SSC deed het 'onmogelijke' en knalde zo 900 pk uit eveneens een 8 cylinder met supercharger.
De veyron is een waanzinnige auto al is het inderdaad door de kostenpost en de uitstraling wel een prestigeproject geworden.
We moeten echter niet vergeten dat Bugatti het begrip supercar weer heeft herschreven ; enkel en alleen knallen met de bestaande techniek is goed maar er was meer mogelijk.
Dat is wat men heeft laten zien.
Tuurlijk is het waarschijnlijk zo dat men binnenkort een v10 of v12 bouwd waar nog meer uit komt dan uit de v16 die in de veyron ligt maar tot die tijd is dit vooralsnog de no.1
Enzo klanten kopen deze er gewoon bij.quote:Op maandag 5 september 2005 23:04 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Ah kut heb ik net die ferarri enzo gekocht komt deze uit
Precies,quote:Op maandag 5 september 2005 23:59 schreef Mastroianni het volgende:
[..]
Enzo klanten kopen deze er gewoon bij.
de bovenste pic is van een hele vroege concept van de Veyron, toen men probeerde met een ongeblazen 18 cylinder te komen. dat idee heef het niet gehaald. wel een aparte blok configuratie, met 3x een 6-inlijn, die onder 2x een hoek van 60 graden aan elkaar gebouwd zijn.quote:Op dinsdag 6 september 2005 08:44 schreef Taxi het volgende:
Ok. Ik heb deze schoonheid op de brug en uit elkaar mogen aanschouwen (alweer een tijdje geleden...). Motor kunnen bekijken, you name it. Wat een fantastische auto en dan met name die motor is een staaltje van zeer hoogstaande techniek. En nu beginnen bij mij de twijfels. Hoe zat het nu ook alweer met die motor? Let bij de onderstaande pics ff op de cilinderbanken.
De onderste pic is de uiteindelijke motor (dacht ik). En die bovenste dan? Ben een beetje de weg aan het kwijtraken, geloof ik... Zijn er fouten gemaakt bij deze sites
Wie weet er meer van?
[afbeelding]
Site
[afbeelding]
Site
4 wielen zijn voor mietjesquote:Op maandag 5 september 2005 20:32 schreef Don_Tom het volgende:
[..]
Echter, van een bugatti val je niet af....
klopt, bij bugatti gaat t altijd om de nummertjes, ze plakken namelijk niet voor niets 4 turbos op dat ding, net als de eb110.quote:Op dinsdag 6 september 2005 10:42 schreef wh00t het volgende:
Sorry hoor maar zo raar is het niet wat ook_gek zegt...
Je kan het toch heel logisch beredeneren?
Ik kan even niet de specs vinden van de 'normale' McLaren F1 dus pak even de F1 LM.
Een Bugatti Veyron weegt 1550kg en een McLaren F1 LM 1062 kg bij een vrijwel gelijke bandenmaat (Bugatti Veyron 245 - 335 tegen McLaren F1 LM 275 - 345), hiermee is eigenlijk al genoeg gezegd... Vergelijk de Nordschleife tijden van een McLaren Mercedes SLR maar eens met een Carrera GT! Nee, anders.. Vergelijk de McLaren Mercedes SLR maar eens met een BMW M3 CSL. Natuurlijk had laatstgenoemde de speciale Michelin 'cupbanden' maar dan nog; slechts de helft van het vermogen van een SLR!
http://www.rsportscars.com/eng/cars/bugatti_veyron.asp
http://www.rsportscars.com/eng/cars/mclaren_f1lm.asp
Het zijn eigenlijk 2 totaal verschillende auto's. De McLaren F1 was een uitgebalanceerde race pur sang waarbij het niet om de specs ging maar om de performance. De Bugatti Veyron past beter in het huidige denkpatroon van de gemiddelde mens. "It's all about numbers"... Veel pk's dùs het is een superauto. (kijk maar naar de ontwikkelingen rond de AMG, RS en M modellen).
en dat is vast een streetlegal productie auto hequote:Op dinsdag 6 september 2005 14:19 schreef blink142 het volgende:
valt me vies tegen, in 17 tellen naar 300 km, ik weet niet waar m is, er was skyline die in 8 seconden naar 300 km ging, dat op totaalgewicht van 1800 kg. dankzij z,n onderstel
Kan m niet ff terugvinden, maar het was een r33 of een r34
whhaaa.. audi TT onderdelen prijken op een bugattiquote:Op dinsdag 6 september 2005 14:08 schreef MrSkyline het volgende:
http://members.home.nl/th(...)%20track%20test.mpeg
dat was een HKS R33 dragracer, niet streetlegal, retesnel, en t motorblok houd t slechts een paar km vol, dus 17 seconden naar de 300 is best ziek als je nagaat dat deze auto ook gewoon 1500 km kan rijden zonder problemen (ja ok, 25x tanken onderweg, maar das dan ook alles )quote:Op dinsdag 6 september 2005 14:19 schreef blink142 het volgende:
valt me vies tegen, in 17 tellen naar 300 km, ik weet niet waar m is, er was skyline die in 8 seconden naar 300 km ging, dat op totaalgewicht van 1800 kg. dankzij z,n onderstel
Kan m niet ff terugvinden, maar het was een r33 of een r34
dat was in een 2003 pre-productie showmodelletje. ik denk dat er nu wel wat anders op zitquote:Op dinsdag 6 september 2005 14:33 schreef GiSH het volgende:
[..]
whhaaa.. audi TT onderdelen prijken op een bugatti
[afbeelding]
quote:Op dinsdag 6 september 2005 14:19 schreef blink142 het volgende:
valt me vies tegen, in 17 tellen naar 300 km,
toch makelijk zo'n magazijn, waar je kan uit graaienquote:Op dinsdag 6 september 2005 14:56 schreef M5 het volgende:
[..]
dat was in een 2003 pre-productie showmodelletje. ik denk dat er nu wel wat anders op zit
Wat?! In 8 seconden, dat is dus zo ongeveer 2,5 sec seconden per 100 km/h. Dat is van 200 naar 300 echt niet te doen...quote:Op dinsdag 6 september 2005 14:19 schreef blink142 het volgende:
valt me vies tegen, in 17 tellen naar 300 km, ik weet niet waar m is, er was skyline die in 8 seconden naar 300 km ging, dat op totaalgewicht van 1800 kg. dankzij z,n onderstel
Kan m niet ff terugvinden, maar het was een r33 of een r34
Dan komen je oogballen bij je poepert eruit manquote:Op dinsdag 6 september 2005 14:19 schreef blink142 het volgende:
valt me vies tegen, in 17 tellen naar 300 km, ik weet niet waar m is, er was skyline die in 8 seconden naar 300 km ging, dat op totaalgewicht van 1800 kg. dankzij z,n onderstel
Kan m niet ff terugvinden, maar het was een r33 of een r34
10 cylinders en 2 turbo's minder, en 5500 cc minder, en ook nog 9 seconden sneller. DAT vind ik knapper.quote:Op dinsdag 6 september 2005 14:26 schreef ThaFreak het volgende:
[..]
en dat is vast een streetlegal productie auto he
Alleen rijdt een drag racer op slicks met speciale samenstelling, is de motor+uitlaat+transmissie dusdanig getuned dat het niet legaal is op de gewone weg.quote:Op donderdag 8 september 2005 16:48 schreef blink142 het volgende:
[..]
10 cylinders en 2 turbo's minder, en 5500 cc minder, en ook nog 9 seconden sneller. DAT vind ik knapper.
Waar gaat het overquote:Op woensdag 7 september 2005 09:17 schreef Tjabbo het volgende:
Houden we het even ontopic? het gaat hier over de veyron
Hoho, de Dauer 962 is nog altijd sneller dan beide..quote:Op maandag 5 september 2005 20:38 schreef Youp het volgende:
[..]
ding is 10 jaar lang de snelste auto ter wereld geweest een half jaartje geleden pas geslagen door de koeningsegg CCR en ook die was maar 2 tienden van een seconde sneller op een bepaald stuk
bmw power
welke golf heeft 4 losse ronde achterlichten danquote:Op dinsdag 13 september 2005 09:46 schreef _Drake_ het volgende:
Waarom zijn de achterlichten van een golf
Omdat een race auto geen achterlichten nodig heeftquote:Op dinsdag 13 september 2005 09:46 schreef _Drake_ het volgende:
Waarom zijn de achterlichten van een golf
Niet? De achterlichten zijn het enige wat je ooit van dit ding ziet manquote:Op dinsdag 13 september 2005 10:30 schreef FunnyName het volgende:
[..]
Omdat een race auto geen achterlichten nodig heeft
Volgens mij zijn er maar 5 ofzo van dat ding gebouwd hoorquote:Op dinsdag 13 september 2005 09:28 schreef FunnyName het volgende:
[..]
Hoho, de Dauer 962 is nog altijd sneller dan beide..
productie stond geplant voor 50 stuks, volgens de website van dauer zijn er 13 verkocht. maar die website is een paar jaar oud.quote:Op dinsdag 13 september 2005 14:00 schreef yup het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er maar 5 ofzo van dat ding gebouwd hoor
quote:Op dinsdag 13 september 2005 14:00 schreef yup het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er maar 5 ofzo van dat ding gebouwd hoor
valt me nog mee...quote:Op maandag 5 september 2005 19:31 schreef Klonk het volgende:
om de 400 kilometer tanken met een tank van 100 liter
al die berichten over problemen zijn al oud. minstens een jaar.quote:Op donderdag 15 september 2005 18:24 schreef peacetaker het volgende:
zijn de remmen, de banden en de stuurinrichting nu eindelijk gefixed bij dat ding dan?
laatste wat ik ervan heb gehoord was dat ze eindelijk zover waren dat de motor stopte met smelten als ze hem hadden gestart maar nog wel wat problemen hadden met de juiste remmen/banden en stuurinrichting te vinden
dat vraag ik toch nietquote:Op donderdag 15 september 2005 18:46 schreef M5 het volgende:
[..]
al die berichten over problemen zijn al oud. minstens een jaar.
ja dus.quote:Op donderdag 15 september 2005 18:51 schreef peacetaker het volgende:
[..]
dat vraag ik toch niet
ik vraag alleen of dat dat al is opgelost..
Holy fuck. Dat is werkelijk bizar helemaal met de huidige benzineprijzenquote:Op donderdag 15 september 2005 18:28 schreef Furb het volgende:
[..]
valt me nog mee...
ik moet elke 400km tanken met een tank van 70 liter! en das maar een 1.3 met 200pk
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |