abonnement Unibet Coolblue
  zondag 4 september 2005 @ 23:07:21 #1
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_30273765
Vervolg van :

iemand ervaring met de nuva ring? (deel I)
Nuvaring ervaringen uitwisselen [organon] (deel II)
Nuvaring [Organon] ervaringen uitwisselen deel 3 (deel III)

laatste bericht uit deel III
quote:
Op zondag 4 september 2005 15:07 schreef Sjillie het volgende:
ik heb na het volgen van onder ander dit topic en op andere forums de dokter om raad gevraagd. Vond op het web namelijk wel een negatief stuk over de ring (wel uit 2003 oid) van de vereniging van huisartsen.
Ik twijfelde en mijn moeder ook (is toch nogsteeds de eerste vraagbaak bij dit soort dingen) dus de dokter om advies gevraagd. Hij had echter niks dan positieve ervaringen over bijwerkingen. Niet negatiever dan andere hormonale anticonceptie iig. De mensen die stopten deden dat vooral om de ring zelf (voelen zitten etc.)
Ik ga het nu ook proberen maar ik ben wel een beetje zenuwachtig hoor over te diep er in, tampongebruik (is de eerste twee dagen altijd nodig was ook zo bij de pil) en de sex...
Ben héél benieuwd!
Beste Topic Sluiter van Deel III. Ik begrijp je zenuwen maar proberen kan geen kwaad. Het is net zo makkelijk om weer van nuvaring naar pil terug te gaan zoals je van Pil naar Nuvaring bent over gestapt.
Vergeet niet dat forums als deze vaker zijn voor mensen die beginnen met nuvaring en dat je logischerwijs sneller negatieve berichten terug zal vinden dan hele positieve.

Ik gebruik nuvaring nu 1. 1/2 jaar en ben er ZO ontzettende blij mee. Ik wil niks anders meer.
succeS!
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_30275382
Toch maar even een tvp-tje ook al mag het stiekem niet

Ben op zich ook best tevreden over de ring
pi_30282195
Sjillie, te diep erin dat kan echt niet, hoor! Het is geen eindeloze tunnel, een tampon raak je toch ook niet kwijt daarbinnen? Door de ring leer je jezelf ook wel een beetje kennen van binnen (als dat nog niet zo was iig) en dat is ook nooit verkeerd!
Met tampongebruik is het trouwens geen probleem, al kan het zo zijn dat je de ring dan mee naar buiten trekt bij het verwijderen. Dan doe je hem er gewoon weer in. Geen probleem!
pi_30296985
hey dankjulliewel voor de reacties
ik ben nu alweer klaar met mijn ongesteldheid (veel sneller dan met de pil!) en met tampons ging alles goed. Vroeg me wel af of de tampon geen hormomen absorbeerd die de ring afgeeft? want hij zit er dan wel tegenaan!
Verder merk ik niks van dat hij er in zit en is het wel super fijn... ben alleen benieuwd wat mijn vriend ervan vind
pi_30297302
Ik vond het ding helemaal niks.
Ook misschien niet echt een kans gegeven,na een dag heb
ik't ding weggegooid en weer terug naar de prikpil
pi_30307368
quote:
Op maandag 5 september 2005 19:57 schreef EnniroC het volgende:
Ik vond het ding helemaal niks.
Ook misschien niet echt een kans gegeven,na een dag heb
ik't ding weggegooid en weer terug naar de prikpil
Een dag is wel heel kort, dan kan je geen proberen noemen. Jammer dat je het zo snel hebt opgegeven. Eerlijk gezegd moet ik er niet aandenken om in een keer zo'n enorme dosis hormonen binnen te krijgen, bij het idee alleen al krijg ik bijna een migraine-aanval...
Zelf moest ik behoorlijk doorzetten tot de ring me echt beviel. Ik heb bijna 6 maanden lang bijwerkingen gehad die soms zeer onaangenaam waren. Maar geen doorbraakbloedingen (zolang ik niet probeer door te ringen), niet meer in vreemd vlakke geestelijke toestand verkeren en geen migraine meer, met name dat laatste was nogal belangrijk.

Groetz
Tomorrow will be canceled due to lack of interest.
pi_30312018
quote:
Op maandag 5 september 2005 19:57 schreef EnniroC het volgende:
Ik vond het ding helemaal niks.
Ook misschien niet echt een kans gegeven,na een dag heb
ik't ding weggegooid en weer terug naar de prikpil
Waarom was je eigenlijk met de prikpil gestopt dan? Lijkt me wel gunstig, maandenlang nergens aan denken, maar als je niet goed reageert op de hormonen zit je er wel mooi mee... Ik zou de ring echt niet zo snel weggooien, zijn ze veel te duur voor!
pi_30312654
Bij de pil had ik meer last van emotieafvlakte, afgaande op de huilbuien die ik gister en vandaag had, niet bij de ring. Ik weet niet of mijn huilbuien door de ring komen of niet, voor jezelf haal je er toch andere dingen bij. Ik zit aan het einde van mijn eerste ring (binnenkort moet hij uit) en ik wil hem minstens 3 maanden proberen, want voor de sex is hij wel ideaal.
And the druids turn to stone...
pi_30346401
Ik reageerde in principe prima op de prikpil geen bijwerkingen,
maar toch tussentijdse bloedingen en dacht dat dat e de ring allemaal verholpen
kon worden.
na't inbrengen zat ie in principe "goed" maar met sex had ik't gevoel een inwendige
bobbel te hebben en dat vond ik absoluut maar niks.
Nu doe ik niet hele dagen aan sex,maar kon me er niet bij relaxen,
dus hup weer terug en nooit meer wat anders!

[ Bericht 1% gewijzigd door EnniroC op 07-09-2005 10:33:23 (spelfoutje's, erg lelijk) ]
  woensdag 7 september 2005 @ 11:44:14 #10
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_30348826
quote:
Op woensdag 7 september 2005 10:31 schreef EnniroC het volgende:
na't inbrengen zat ie in principe "goed" maar met sex had ik't gevoel een inwendige
bobbel te hebben en dat vond ik absoluut maar niks.
hihihi Sorry! Ik moet even lachen om dit stukje

Maar goed. Je had de ring er even uit kunnen halen. De ring mag er 3 uur achter elkaar uitgehaald worden. Wist je dat?
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
  woensdag 7 september 2005 @ 11:46:32 #11
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_30348901
FF TT aangepast naar de juiste 'romeinse 4'
***
  woensdag 7 september 2005 @ 12:47:05 #12
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_30350749
thanx brighteyes ! Toen ik het zag staan twijfelde ik al wel... maar ja, kon er niks anders meer van maken hé!
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_30352930
Lol BE, ik had er niet eens op gelet!
Idd EnniroC, je had hem er even uit kunnen halen! Als dat je enige bezwaar was... Toch ook wel fijn om misschien van de tussentijdse bloedingen af te zijn toch?
pi_30363180
Kheb toch nooit genoeg aan 3 uur.?!
Nee is stom gelul.!
Euh ik had werkelijk geen idee,
dat het ding effe uitmocht.
Wat stom eigenllijk van me..
Maar dan nog zou ik het ding absouut weer zijn vergeten in te doen,
met alle mogelijke gevolgen van dien.
pi_30378835
Ik ben hem tot nu toe maar 1 keer vergeten weer in te doen - op mijn huwelijksnacht, lol! Volgende ochtend wel gewoon weer in gedaan en vorr de zekerheid maar even een m.a.p. bij de apotheek gehaald... Moesten we het de eerste week van ons getrouwde leven met condooms doen!
Maarja, het went wel om eraan te denken. Als je vriend dan ook een beetje meehelpt. Die van mij doet dat dus ook wel, maarja, toen was hij ook niet helemaal nuchter meer en we hadden natuurlijk wel andere dingen aan ons hoofd!
pi_30546669
Hmz, beetje probleempje denk ik. Ik moest gister rond 12 uur mijn nieuwe ring indoen, maar door omstandigheden (school, werk, sollicitatie etc) ben ik nu pas thuis bij mijn ring. Moet ik nu 1 weekje met condoom doen denken jullie?

En ik merk de laatste tijd trouwens ook dat ik steeds meer last krijg van het vrijen. Het gaat dan branden op gegeven moment. Laatst konden we ook gewoon een keer helemaal niet vrijen, omdat het toen gewoon ineens niet meer paste!
pi_30547588
Ik heb hem nu 1 maand ingehad, en ben nu in mijn stopweek.
Ik heb geen last gehad van libidoverlies
Wel ben ik iets meer 'naar binnen gekeerd' maar ik hoop dat dat met 'wennen' over gaat.
And the druids turn to stone...
  dinsdag 13 september 2005 @ 18:55:35 #18
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_30548222
Tja .. zoals Panthera ook al zegt Inu .....
Wennen .........

Ik weet precies waar je het over hebt. Ben met die kleine probleempjes ook begonnen. Maar het is bij mij echt allemaal over gegaan op den duur. Je moet je lichaam nog wat tijd gunnen hé!
Maar inderdaad.... neem geen risico en doe het voorlopig de komende 7 dagen mét condoom ja.
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_30558047
Ja, ik snap idd dat je moet wennen, alleen ik gebruik de ring al bijna 5 maanden, dan moet je lichaam toch al wel wat meer gewend zijn? Ik heb ook buikpijn als ik ongesteld wordt, dat had ik nooit. En ik ben ook langer ongesteld dan met de pil. Maar de ring is zo praktisch in dat je hem maar 1 keer in hoeft te doen ipv elke dag iets doen... En ik heb er nog 2 liggen, dus die maak ik sowieso eerst op, dus mn lichaam krijgt nog 3 maandjes....
pi_30565100
@ Inu, dat branderige gevoel komt waarschijnlijk doordat je te droog bent... Dat probleem heb ik in elk geval. Glijmiddel dus! Dat het niet meer past kan daar ook wel mee te maken hebben.
Het is idd zo dat je lichaam moet wennen, maar bij mij is het dus zo gelopen dat er steeds meer probleempjes naar boven kwamen. Eigenlijk heb ik nu, na 2 en een half jaar ringgebruik, bijna weer dezelfde bijwerkingen als bij 6 maanden pilgebruik. Ik heb er dus lang plezier van gehad, maar eerst kwam de droogheid, daarna libidoverlies, de laatste paar maanden kwam de hoofdpijn in de stopweek er weer bij en zelfs menstruatiepijn (die ik van mezelf eigenlijk nooit had) en nu ook een algemene lusteloosheid. Dus nu stop ik een tijdje want nu heeft het weer meer nadelen dan voordelen gekregen voor mij.
Het kan zijn dat deze problemen zich bij jou wat sneller voordoen, maar het kan ook zijn dat je lichaam zich nog aanpast en dat het weer beter wordt. Het beste is idd nog even afwachten.

Over je 12 uur te laat inbrengen, hier even een uittrekseltje uit de bijsluiter van de Nuvaring site:
quote:
Begin na precies 1 week (ook weer op dezelfde dag en op ongeveer dezelfde
tijd) met een nieuwe ring, ook al is de bloeding dan nog niet voorbij). Als de ring
meer dan 3 uur te laat is ingebracht, kan de betrouwbaarheid verminderd zijn. In
dat geval, volg dan de instructies uit paragraaf “3.5 Uw ringvrije periode was
langer dan 7 dagen”.
Par. 3.5:
quote:
Uw ringvrije periode was langer dan 7 dagen. Breng een nieuwe ring in de
vagina zodra u eraan denkt. U moet gedurende 7 dagen extra
voorbehoedmiddelen (bijvoorbeeld een condoom) gebruiken. Als u in de ringvrije
periode gemeenschap hebt gehad moet u rekening houden met de kans op een
zwangerschap.
  woensdag 14 september 2005 @ 10:17:24 #21
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_30565235
Even een stomme vraag tussendoor, mijn vriendin is op zoek naar een "vervanger" van de pil. (mycrogynon 30 meen ik) Dit om wat meer sexdrive te krijgen, niks te klagen verder maar ze "moet" zich er veel meer toe zetten dan toen ze net met de pil begonnen was, is die ring nou het wondermiddel waarmee ze geholpen zou kunnen zijn of maakt het geen donder uit in vergelijking met de pil?
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_30565327
quote:
Op woensdag 14 september 2005 10:10 schreef flutterbye het volgende:
@ Inu, dat branderige gevoel komt waarschijnlijk doordat je te droog bent... Dat probleem heb ik in elk geval. Glijmiddel dus! Dat het niet meer past kan daar ook wel mee te maken hebben.
Het is idd zo dat je lichaam moet wennen, maar bij mij is het dus zo gelopen dat er steeds meer probleempjes naar boven kwamen. Eigenlijk heb ik nu, na 2 en een half jaar ringgebruik, bijna weer dezelfde bijwerkingen als bij 6 maanden pilgebruik. Ik heb er dus lang plezier van gehad, maar eerst kwam de droogheid, daarna libidoverlies, de laatste paar maanden kwam de hoofdpijn in de stopweek er weer bij en zelfs menstruatiepijn (die ik van mezelf eigenlijk nooit had) en nu ook een algemene lusteloosheid. Dus nu stop ik een tijdje want nu heeft het weer meer nadelen dan voordelen gekregen voor mij.
Het kan zijn dat deze problemen zich bij jou wat sneller voordoen, maar het kan ook zijn dat je lichaam zich nog aanpast en dat het weer beter wordt. Het beste is idd nog even afwachten.

Over je 12 uur te laat inbrengen, hier even een uittrekseltje uit de bijsluiter van de Nuvaring site:
[..]

Par. 3.5:
[..]
Bedankt voor de info. Ik ga vanmiddag condooms halen Maar het probleem is dus dat ik droog wordt tijdens de seks, want in het begin ben ik echt niet te droog.... Ik droog op! *dramaqueen* Ik ga er nog even over denken of ik hem blijf gebruiken of niet...
pi_30565426
quote:
Op woensdag 14 september 2005 10:22 schreef Inu het volgende:

[..]

Bedankt voor de info. Ik ga vanmiddag condooms halen Maar het probleem is dus dat ik droog wordt tijdens de seks, want in het begin ben ik echt niet te droog.... Ik droog op! *dramaqueen* Ik ga er nog even over denken of ik hem blijf gebruiken of niet...
Dat heb ik dus ook! Zelfs als ik glijmiddel gebruik. Dan gaat het eerst wel, dan is hij er even uitgeweest (bijv. om andere leuke dingen te doen... ) en dan gaat het daarna weer niet ofzo, omdat ik weer droog ben. Dus misschien komt het toch door de ring... Ik ga er een tijdje mee stoppen dus ik laat nog wel weten of de situatie bij mij verbeterd...
pi_30565510
quote:
Op woensdag 14 september 2005 10:17 schreef hollander172 het volgende:
Even een stomme vraag tussendoor, mijn vriendin is op zoek naar een "vervanger" van de pil. (mycrogynon 30 meen ik) Dit om wat meer sexdrive te krijgen, niks te klagen verder maar ze "moet" zich er veel meer toe zetten dan toen ze net met de pil begonnen was, is die ring nou het wondermiddel waarmee ze geholpen zou kunnen zijn of maakt het geen donder uit in vergelijking met de pil?
Ze kan ook eerst een andere pil proberen met een andere samenstelling, mocht ze liever de pil gebruiken dan een ring.
Iedereen reageert anders op bepaalde pillen en ook op de ring. Tot nu toen heb ik op libidogebied, niets te klagen met de Ring, waar ik dat met mijn pil (Marvelon) wel had.
And the druids turn to stone...
  woensdag 14 september 2005 @ 10:39:26 #25
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_30565734
quote:
Op woensdag 14 september 2005 10:17 schreef hollander172 het volgende:
Even een stomme vraag tussendoor, mijn vriendin is op zoek naar een "vervanger" van de pil. (mycrogynon 30 meen ik) Dit om wat meer sexdrive te krijgen, niks te klagen verder maar ze "moet" zich er veel meer toe zetten dan toen ze net met de pil begonnen was, is die ring nou het wondermiddel waarmee ze geholpen zou kunnen zijn of maakt het geen donder uit in vergelijking met de pil?
Dit verschilt van persoon tot persoon. De ring heeft wel minder hormonen dan de pil, maar bij mij maakte dat dus niet uit. Maar goed, van de pil droogde ik dus ook echt helemaal op.
***
  woensdag 14 september 2005 @ 14:37:41 #26
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_30572012
quote:
Op woensdag 14 september 2005 10:30 schreef Panthera1984 het volgende:
Ze kan ook eerst een andere pil proberen met een andere samenstelling, mocht ze liever de pil gebruiken dan een ring.
Iedereen reageert anders op bepaalde pillen en ook op de ring. Tot nu toen heb ik op libidogebied, niets te klagen met de Ring, waar ik dat met mijn pil (Marvelon) wel had.
Ze zou het ook niet erg vinden niet elke dag de pil te slikken vandaar deze overweging. Er is geen enkele andere reden om te switchen, enkel het libido is in vergelijking met toen ze begon met de pil wat minder geworden. Ook is het weleens zo dat ze wel zin heeft maar het lichaam even niet meewerkt, net alsof schakelaartje "geil" niet omgezet kan worden. Ook dat was nooit een probleem, dweilen met de kraan open.

Is dit trouwens zo uit te proberen? Even naar de huisarts, receptje mee en klaar?
Ik bedoel, zijn er redenen voor een huisarts een dergelijk verzoek af te wijzen?
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_30573211
Ik had gewoon een gesprekje over voorbehoedsmiddelen, en ik had stiekum mijn zinnen al gezet op de ring, maar toch eerst even over de andere anticonceptiva gehad, waarna hij zelf begon over de ring, hij was er erg content mee, leek het.
And the druids turn to stone...
  woensdag 14 september 2005 @ 20:22:12 #28
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_30582203
quote:
Op woensdag 14 september 2005 14:37 schreef hollander172 het volgende:

[..]

Ze zou het ook niet erg vinden niet elke dag de pil te slikken vandaar deze overweging. Er is geen enkele andere reden om te switchen, enkel het libido is in vergelijking met toen ze begon met de pil wat minder geworden. Ook is het weleens zo dat ze wel zin heeft maar het lichaam even niet meewerkt, net alsof schakelaartje "geil" niet omgezet kan worden. Ook dat was nooit een probleem, dweilen met de kraan open.

Is dit trouwens zo uit te proberen? Even naar de huisarts, receptje mee en klaar?
Ik bedoel, zijn er redenen voor een huisarts een dergelijk verzoek af te wijzen?
Het verschilt ontzettend per persoon of men er een libidoverhoging op na houdt of niet! Ik was in het begin van de ring-gebruik boter-g**l. Dat is nu op een normaal niveau. Echter .... andere vrouwen/ meisjes merken geen verschil met de pil maar er zijn er ook die 'juist' minder libido gaan krijgen. Het is inderdaad gewoon ff proberen.
Je hebt gelijk, het is gewoon een kwestie van proberen. Even naar de huisarts, receptje en klaar! MAar er zijn ook huisartsen ( assistent huisartsen ) die dit bijvoorbaat al een recept-fax van de nuva naar de apotheek sturen zodat je het na 15:00 uur kan ophalen.
Er zal voor een huisarts weinig rede zijn om om het verzoek af te wijzen. Of het moet een zeikerd zijn die niet veel patienten heeft en er zijn tijd in kan steken zijn patienten op de praktijk kan laten komen voor een anti-conceptie gesrpekje. Dat zal wel niet want die mensen hebben het ontzettend druk!
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
  woensdag 14 september 2005 @ 20:25:25 #29
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_30582298
Oja! ...
Vergeet ik mijn eigen ervaring hier neer te zetten i.v.m. het 1 x doorringen ( dus 2 maanden achterelkaar ring-gebruik.
Ik zit nu in week 7 en heb vandaag een héél lichte tussentijdse doorbraakbloeding gekregen. Het is dan bruinig van kleur inderdaad. Hopelijk blijft dat bij vandaag want ik moet de ring nog tot volgende week woensdag in houden.
Het kan zijn dat mijn lichaam er na deze ene keer aan gewend is en dat ik na een volgende ontrekkingsbloeding ( menstruatie ), de ringen zonder tussentijdse doorbraakbloeding 2 maanden achter elkaar in kan houden.

pff.. Ingewikkie hé!?
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_30587365
Gestopt met de pil omdat ik em steeds vergat. Ik heb een tijd de pleister gehad maar ben daar mee gestopt omdat mijn huid er lichter van leek te worden en ik na een week vieze, zwarte randen om de pleister had.
Enfin, ik heb sinds maandag mn 2de ring in. Leek me een goed alternatief omdat de hormonen meteen 'binnen' zijn.
Tijdens de eerste ring ook last gehad van bruine afscheiding maar dat lijkt nu minder te worden (ik las hier ook ergens dat het 2 ringen kon duren..)
Sex vind ik toch nog een beetje vreemd, alsof het daar onder dan wel erg vol zit, hoewel mn vriend er gewoon langs glijdt (denk ik)
Wat ik me afvroeg is of er ook vrouwen zijn die de ring er tijdelijk (niet langer dan de 3 uur natuurlijk) eruit halen tijdens de sex. Ik was het een x van plan maar toen bedacht ik me dat er misschien allerlei bacteriën zich op de ring zouden nestelen ofzo!
pi_30588022
quote:
Maar goed. Je had de ring er even uit kunnen halen. De ring mag er 3 uur achter elkaar uitgehaald worden. Wist je dat?
Ja, maar leg je m in een zakje of gewoon open en bloot op je nachtkastje?
Lijkt me zo onhygienisch, (ook al spoel ik m met lauwwarm water daarna. )
pi_30597592
In een zakje? Als je hem afspoelt is hij toch schoon... Natuurlijk zitten er dan misschien bacterieën op, maar die zitten ook op je vingers, je krijgt die ook binnen tijdens seks... Je krijgt dan echt niks binnen wat je normaal niet binnen krijgt. Maar als jij het fijner vind om het in een zakje te doen (je zou het verpakkings-zakje hiervoor kunnen bewaren ofzo?) dan doe je dat toch? Ik heb het in elk geval altijd met alleen afspoelen gedaan, en nog nooit last gehad als gevolg daarvan.
pi_30598631
Ja, ik haal hem er ook altijd uit voor de sex, even afspoelen voor het opnieuw inbrengen.
Ik vind er niets vies aan, niet viezer dan mijn vingers. Dit is waarschijnlijk persoonlijk doch.
And the druids turn to stone...
pi_30601983
Ik ben nu voo rhet eerst ongesteld (sinds ik de ring gebruik dus ). Ik heb wel al gelijk de eerste keer doorgeringd, dus of het helemaal eerlijk is, weet ik niet. Moet eerlijk zeggen dat de pijn reuze meevalt.
Wel is mijn libido nog steeds helemaal niks, maar dat was metd e pil ook al niet zo en ik vraag me af of ik uberhaupt libido heb. Ik vergeet gewoon steeds dat er nog zoiets als seks bestaat.
I had a signature once. It was awful.
pi_30606844
Ok, dan haal ik hem er ook gewoon uit!
Ik wilde ook gewoon weten of meerdere vrouwen dit deden!
Thx
  donderdag 15 september 2005 @ 18:39:25 #36
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_30609847
Als ik zo'n beetje de afgelopen 4 topics na ga, heb ik het idee dat de meerderheid van de dames hier, de nuvaring laten zitten tijdens de sex. Ik bewaar het zakje waar de ring in zat ook altijd. Maar dan alleen om 'm later in weg te gooien. Flutterbye gaf wel een super tip idd!!! Als je het zakje na openen weer dichtdoet wanneer je de ring uit het zakje haalt kun je hem daar even in doen tijdens de sex. Volgens mij heeft Organon er zelfs speciale doosjes voor..... maar dan moet je even op de internet site www.nuvaring.nl gaan kijken hoe je daar aan moet komen!
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_30770655
Ik ben sinds twee weken ook begonnen met de Nuvaring na een paar jaar Microgynon 30 te hebben geslikt. Mijn ervaring ermee:

De eerste week.
De eerste vijf dagen ofzo waren werkelijk verschrikkelijk. Ik las net hierboven iemand die na de eerste dag de ring uitgedaan heeft en ermee gestopt is. Ik ken het gevoel. De eerste dag heb ik een drie uur durende huilbui gehad over iets dat zo ontzettend onbelangrijk was dat ik het hier nieteens ga posten omdat jullie me dan gaan uitlachen. De vierde dag ben ik twee uur lang pisleip geweest over een klein misverstandje, om tijdens het uitpraten weer in een huilbui uit te barsten.

De eerste keer seks met de ring in, ook tijdens die eerste dagen, was ook ronduit klote. Het voelde ontzettend dubbel. Aan de ene kant wou ik wel seks (het fysieke gevoel van zo dicht mogelijk bij je vriend willen zijn) maar aan de andere kant wou mijn lichaam niet meewerken. Ik voelde totaal geen opwinding. Niks. Lig je daar maar een beetje te liggen. .

Verder jeukte dat ding die eerste week ook als de tering. Ik voelde het de hele dag zitten en werd er helemaal gek van. Ik kan er niet tegen om me met Lactacyd te wassen, daar raakt de hele boel van ontregeld, en dan heb ik ook de hele dag zo'n geirriteerd jeuk-gevoel. Nou, zo voelde het toen dus ook.

Conclusie: op dag vijf was ik in staat om dat ding uit te rukken, erop te gaan stampen, hem vervolgens in de fik te steken en hem daarna heel ver weg te gooien. Wat een duivels martelapparaat, dacht ik.

Daarna en hoe het nu is.
Maar dat was dus alleen die eerste paar dagen. Werkelijk bizar. Na de eerste week ofzo, was er niks meer aan de hand. Ik voel m niet meer, hij jeukt niet meer, ik heb weer zin in seks, en de seks is (godzijdank !) weer zoals ie was voor ik de ring ging gebruiken. Als een blad aan de boom omgedraaid, kun je haast zeggen. Ik heb vanavond nog even een kortstondige woedeuitbarsting gehad die ik denk ik niet gehad had zonder ring, maar dat kun je denk ik ook wel wijten aan de verminderde hoeveelheid hormonen in vergelijking met de pil. (Mijn ware aard komt weer naar boven. .) De enige echte bijwerking die ik nu nog heb is de eerdergenoemde 'soppende slip', maar dat boeit me eigenlijk weinig. Stoor ik me niet aan.

Kortom.
Na een werkelijke rampenweek toen ik begon, is het nu aardig bijgetrokken. Ik vind het echt ideaal dat ik niet meer de hele tijd in de schrik schiet omdat ik weereens bijna te laat ben met een pil enz. Ik moet nog maar even aankijken hoe het zit met mijn emoties, maar dat is ook alweer een stuk beter dan in die eerste week. Ik denk dat dat ook los staat van eventuele bijwerkingen en meer samenhangt met het feit dat ik nu gewoon minder hormonen binnenkrijg dan toen met de pil. En dat mijn lichaam daar gewoon even aan moest wennen. Dat mijn lichaam in eerste instantie ook zoiets had van "WTF ben je aan het doen mens ? Ik snap er niks van !".

Kortom, al met al ben ik er op dit moment prima over te spreken, al heb ik alle begrip voor mensen die na 1 dag gillend op dat ding zijn gaan stampen. .
It's my party and I'll cry if I want to.
pi_30772736
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 21:15 schreef AudreyHepburn het volgende:

Kortom, al met al ben ik er op dit moment prima over te spreken, al heb ik alle begrip voor mensen die na 1 dag gillend op dat ding zijn gaan stampen. .
Meis, ik ben blij voor je
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  woensdag 21 september 2005 @ 12:03:54 #39
52834 Droeke
Curiosity killed the cat
pi_30786734
Ik kom net bij de dokter vandaan, toch maar eens gepraat over het feit dat ik eigenlijk al meer dan 2 jaar geen zin in sex had (niet echt een fijn onderwerp op de vroege ochtend, maar goed). En voorzichtig gevraagd of de Nuvaring iets voor mij kon zijn... Ik heb hem dus vandaag kunnen ophalen bij de apotheek, maar nu heb ik nog 3 weken op mijn pil-strip... Krijg je ECHT weer meer zin? Ik kan het me nauwelijks voorstellen...maar het lijkt me zo lekker weer zin te krijgen....

Ik vind het fijn om jullie reacties te lezen, maar ik weet niet of ik nog 3 weken kan wachten... wat denken jullie?
A cat is a lion in a jungle of small bushes
pi_30788200
Gelukkig heeft mijn vriendin een sexverslaving
pi_30789638
quote:
Op woensdag 21 september 2005 12:03 schreef Droeke het volgende:
Ik kom net bij de dokter vandaan, toch maar eens gepraat over het feit dat ik eigenlijk al meer dan 2 jaar geen zin in sex had (niet echt een fijn onderwerp op de vroege ochtend, maar goed). En voorzichtig gevraagd of de Nuvaring iets voor mij kon zijn... Ik heb hem dus vandaag kunnen ophalen bij de apotheek, maar nu heb ik nog 3 weken op mijn pil-strip... Krijg je ECHT weer meer zin? Ik kan het me nauwelijks voorstellen...maar het lijkt me zo lekker weer zin te krijgen....

Ik vind het fijn om jullie reacties te lezen, maar ik weet niet of ik nog 3 weken kan wachten... wat denken jullie?
Ik had toen ik de pil had idd nooit zin- maar goed, dat is wel twee jaar geleden, ik was 17. Bij de nuvaring had ik na 1 maand ineens even geen zin meer, maar dat was na 2,5 maand helemaal weg
Ik zou gewoon toch je pilstrip afmaken, maar ik heb er geen verstand van Je moet toch wachten tot je menstruatie met het indoen van de ring, ik neem aan dat die niet spontaan over twee dagen komt.
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_30793404
Er is eigenljk niks over te zeggen, Droeke, bij iedereen heeft het weer een ander effect op het libido. Al meen ik wel uit de reacties hier op te maken dat meiden die bij de pil een vermindering hadden, bij de ring vaak juist een libido-verhoging hebben.(tov de pil-tijd iig)
Je kunt nu in principe al beginnen met de ring, alleen moet je dan de eerste 7 dagen een condoom gebruiken. Ook is het zo dat je dan een beetje in de knel komt met je stopweek - haal je de ring er dan uit op het moment dat je pilstrip op zou zijn geweest (beetje zonde van dure ring!) of ga je gelijk 3 weken door, of blijf je gelijk doorringen... Weet niet of je de pil ooit al eens doorgeslikt hebt en of je lichaam hier goed op reageerde?
  woensdag 21 september 2005 @ 16:05:34 #43
52834 Droeke
Curiosity killed the cat
pi_30793933
quote:
Op woensdag 21 september 2005 15:46 schreef flutterbye het volgende:
Weet niet of je de pil ooit al eens doorgeslikt hebt en of je lichaam hier goed op reageerde?
Nou, bij doorslikken had ik nooit een probleem, maar weet natuurlijk niet of dat met deze ring wel zo is. Ik hoop zo dat ik weer eens zin krijg! Nu heb ik echt 1x per half jaar dat ik zoiets heb van: "nou ik zou het niet vervelend vinden nu" maar echt ZIN hebben heb ik volgens mij echt al 3 jaar ofzo niet meer gehad. Mijn vriend is heel lief en begripvol, maar hij zou het natuurlijk ook wel leuker vinden als het wat vaker van 2 kanten zou komen natuurlijk...
A cat is a lion in a jungle of small bushes
pi_30814526
Ik had met de pil geen zin en met de nuvaring al helemaal niet meer, helaas. Met de nuvaring is het nog gevoeliger geworden en als hij met zijn handen in de buurt komt word ik gek van het gekietel, dus dat is echt niks meer. Maargoed, het was ook al helemaal niks dus voor mij maakt het niet uit... In ieder geval, het is mijn libido niet ten goede gekomen (maar ookniet echt ten kwade)...
I had a signature once. It was awful.
  donderdag 22 september 2005 @ 10:56:12 #45
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_30817660
Nou mijn vriendin gaat het ook proberen.
Morgen telefonisch spreekuur met de huisarts en dan kan ze waarschijnlijk vrij snel beginnen. (de onze is niet zo moeilijk en hij heeft liever dat we niet langskomen voor dit soort dingen. )

Nou heb ik een hoop info gevonden behalve het kostenplaatje, wat kosten die dingen eigenlijk?
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
  donderdag 22 september 2005 @ 12:01:37 #46
52834 Droeke
Curiosity killed the cat
pi_30819458
quote:
Op donderdag 22 september 2005 10:56 schreef hollander172 het volgende:
Nou heb ik een hoop info gevonden behalve het kostenplaatje, wat kosten die dingen eigenlijk?
Ik heb voor 3 maanden iets van 32 euro betaald maar het wordt bij mij voor de helft vergoed door mijn ziektekosten... Ik weet neit wat voor verzekering jij hebt, maar als het goed is meot je toch nog zo'n 15-20 euro per 3 maanden bij betalen...
A cat is a lion in a jungle of small bushes
  donderdag 22 september 2005 @ 12:19:51 #47
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_30820050
quote:
Op donderdag 22 september 2005 12:01 schreef Droeke het volgende:

[..]

Ik heb voor 3 maanden iets van 32 euro betaald maar het wordt bij mij voor de helft vergoed door mijn ziektekosten... Ik weet neit wat voor verzekering jij hebt, maar als het goed is meot je toch nog zo'n 15-20 euro per 3 maanden bij betalen...
Was een beetje ongeduldig dus ben ik wat apotheken af gaan bellen.

Kosten waren 32,80 en bij vergoeding een eigen bijdrage van 19,-
Ook even Agis gebeld maar ondanks het meest forse pakket wat we hebben wordt het niet vergoed.
Ach waar hebben we het over, die pil kost ook 16,- per kwartaal en vergeten we ook telkens te declareren.

edit: was er bang voor dat het weer een klein kapitaal zou gaan kosten maar het valt dus alleszins mee.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
  donderdag 22 september 2005 @ 19:23:23 #48
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_30833265
Ik vind het behoorlijk wat geld, om geen kinderen te krijgen!
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
  donderdag 22 september 2005 @ 19:24:37 #49
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_30833303
quote:
Op donderdag 22 september 2005 19:23 schreef Pearly het volgende:
Ik vind het behoorlijk wat geld, om geen kinderen te krijgen!
Ik weet niet wat een pak pampers kost maar vast wel meer dan het bedrag voor 1 ring.

Zoveel geld is het toch weer niet? Moet je eens condooms gaan gebruiken..........
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
  donderdag 22 september 2005 @ 19:27:47 #50
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_30833408
Alsof de wereld nog niet vol genoeg is!



maar ach, daar hebben we het niet over!! Ik ben ook blij met het ringetje hoor.. daar niet van! En .... wie wil er nou niet : minder rommel in haar lijf???
Overigens... je zei dat je niks over prijzen kon vinden in de vorige nuvaring topics. Neem daar maar eens een kijkje!! Daar vind je 'zeker' iets over wat er afgerekend en teruggevorderd kan worden eventueel!
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_30836337
Ook hier hetzelfde verhaal, betaal 32,80 voor drie ringen en krijg de helft vergoed. Maar je kunt iedere ring 4 weken inhouden, dus dat scheelt ook weer in de kosten
I had a signature once. It was awful.
  vrijdag 23 september 2005 @ 08:08:34 #52
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_30848696
quote:
Op donderdag 22 september 2005 19:27 schreef Pearly het volgende:
Alsof de wereld nog niet vol genoeg is!

Het gaat hier toch om een anticonceptiemiddel dat dient om niet nog meer schreeuwend lelijke babies op deze wereld te zetten?
quote:
Overigens... je zei dat je niks over prijzen kon vinden in de vorige nuvaring topics. Neem daar maar eens een kijkje!! Daar vind je 'zeker' iets over wat er afgerekend en teruggevorderd kan worden eventueel!
Prijzen die ik kon vinden stonden in topics van 2 jaar oud.
Overigens had ik het al gevonden.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
  vrijdag 23 september 2005 @ 10:04:15 #53
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_30850611
Volgens mij zijn die prijzen nog steeds hetzelfde als die daar staan hoor. Ik kan me niet herinneren dat er stijgingen of dalingen in de nuvaring-prijzen zijn geweest sinds dat ik die 1,5 jaar gebruik

Je hebt me helaas niet begrepen wat ik bedoelde met de functie van de nuvaring.
iK bedoelde dus : De nuvaring zou voor iedereen toegangelijker gemaakt moet worden (Goedkoper dus)!!!
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_30868591
Ik merk trouwens aan mezelf dat ik de laatste maand ontzettend knuffelig ben, ik kan mn vriend haast niet meer loslaten... en dan niet met bijbedoelingen, maar echt puur knuffelen en in zijn armen liggen enzo... hebben jullie dat ook? of ligt dat weer puur aan mij?
I had a signature once. It was awful.
  vrijdag 23 september 2005 @ 21:06:02 #55
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_30869604
Kan!
Hoeft niet!
Iedereen verandert wel eens ergens in, mee of om! Dat hoeft geen nuvaring-kwestie te zijn. Dat zijn dingen waar je nooit achter zult komen waarom je minder of méér zin in sex hebt, waarom je afstandelijker of knuffeliger wordt, waarom je meer gevoelige lichaamsdelen of niet krijgt, waarom je emotioneler bent. Ga zo nog maar even door
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_30869921
Ik ga ermee stoppen. Voor mij zijn er teveel nadelen... Ik krijg veel pukkeltjes, ben heel huilerig, heb vaak hoofdpijn, menstruatiepijn terwijl ik dat eerder nooit had en ik kan gewoon bijna geen seks meer hebben en sowieso geen seks zonder pijn...

Nu zit ik wel nog met 2 ringen, dus als mensen interesse hebben Ze zitten nog in hun verpakking in het doosje en hebben gewoon in de koelkast gelegen...
  vrijdag 23 september 2005 @ 23:20:22 #57
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_30874088
Foutje, het was al laat.

[ Bericht 44% gewijzigd door hollander172 op 24-09-2005 12:34:21 ]
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
  zaterdag 24 september 2005 @ 11:56:50 #58
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_30882556
En dat bewijst maar wéér dat je het topic niet doorleest "kerel"!

Ze gebruikt hem al vanaf mei ......

Succes met het goedmaken met Inu over het feit dat je vindt dat ze geen doorzettingsvermogen heeft hollander172
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
  zaterdag 24 september 2005 @ 12:33:21 #59
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_30883489
Excuus, is gecorrigeerd.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_30883938
quote:
Op zaterdag 24 september 2005 11:56 schreef Pearly het volgende:
En dat bewijst maar wéér dat je het topic niet doorleest "kerel"!

Ze gebruikt hem al vanaf mei ......

Succes met het goedmaken met Inu over het feit dat je vindt dat ze geen doorzettingsvermogen heeft hollander172
  zaterdag 24 september 2005 @ 13:56:03 #61
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_30885809
Maar goed had een afspraak voor mijn vriendin gemaakt voor gisteren en binnen 3 seconden had ze het receptje losgepeuterd, we zullen zien.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_30936935
Verslagje van de eerste week zonder ring: weinig tot geen hoofdpijn of andere ontwenningsverschijnselen. Wel een paar keer een rare kramp gehad daar beneden, maar dit was na een paar minuten weer over. Ik heb ook het idee dat ik wat meer energie heb, maar omdat ik nogal sceptisch ben hou ik het er even op dat dit in mijn hoofd zit... Wel 2 feestjes gehad van het weekend, en ik leef nog. (normaal gesproken ben ik dan dood op maandag) Ook bij feestje op zaterdag pas om kwart over 4 vertrokken, meestal hou ik het tot maximaal half 2 vol, maar ik werd nu gewoon niet moe. En... ik had gister weer eens zin!!! Vriendje wist niet wat hem overkwam! Maar zoals ik al zei, het is pas 1 week, ik trek nog geen conclusies!

flutterbye is nu 1 week en 3 dagen gestopt met ring
pi_30942289
Ik heb twee vraagjes over ongesteld worden met de Nuvaring.

Met Microgynon 30 werd ik altijd pas op woensdagmorgen ongesteld terwijl ik op zondagmorgen mijn laatste pil slikte. Nu moest ik op maandagmorgen mijn ring eruithalen, en op het moment dat ik dat doe ben ik dus al ongesteld. Hebben meer mensen dit gehad ? Ik vond het namelijk maar vrij bizar. Stel nou dat ik de ring vier weken in had willen houden, dan was ik dus gewoon met de ring nog in ongesteld geworden. Lijkt me om de een of andere manier niet de bedoeling. Ik vind het maar raar, en ik hoor graag of meer mensen dit herkennen. Ik meen me niet te herinneren dat ik iets soortgelijks in eerdere topics gelezen heb.

Verder heb ik al sinds zaterdagavond aan één stuk door rare, pijnlijke hoofdpijn. Linksonder, achter op mijn hoofd heb ik een vierkante centimeter waar voor mijn gevoel withete pijnscheuten uitschieten. Verder geen hoofdpijn, alleen op dat ene specifieke plekje, en goed pijnlijk ook. Ik kan me niet herinneren ooit dit soort hoofdpijn gehad te hebben. Ik heb verder dit weekend goed geslapen, een heleboel water gedronken en het hele weekend keurig mijn bril op gehad om die hoofdpijn-oorzaken uit te sluiten, maar het gaat onverminderd door. Aangezien ik al sinds zaterdagavond hoofdpijn heb, en het ook maar niet weggaat, vroeg ik me af of dit misschien een PMS/ongesteldheid-gerelateerde hoofdpijn zou kunnen zijn. Ook omdat ik de "soort" hoofdpijn (zo ontzettend locaal heel sterk) niet herken. Ook hier graag wat ervaringen over, indien aanwezig.
It's my party and I'll cry if I want to.
pi_30942510
Oh en waar ik het laatst met een stel vriendinnen over had:

Ik zelf ken de Nuvaring alleen maar omdat 1 vriendin m eerst had en van het topic hier. Dankzij de goede ervaringen van die ene vriendin zitten we inmiddels met z'n viertjes ofzo allemaal aan de ring. Maar verder is ie absoluut niet bekend. Wij hebben allemaal een vaste vriend, maar vroegen ons het volgende af:

Wat nou als je idd die ring in je kut hebt zitten en je hebt voor het eerst seks met een nieuw iemand die niet weet dat je die ring gebruikt ? Stel nou, zo'n jongen steekt een vinger in je en komt opeens die ring tegen. Nou zijn lang niet alle jongens even begaan met de wondere wereld van de vrouwelijke anticonceptie, zo'n jongen schrikt zich toch een hoedje dan lijkt me ? En om nou meteen los te barsten tegen zo'n knul: "Ja niet schrikken hoor, dat ding in mijn kut is anticonceptie." .

Het lijkt me allemaal maar bizar. Maar, heeft iemand hier weleens aan een sekspartner moeten uitleggen wat er nou weer voor raar ding in d'r kut zat ?
It's my party and I'll cry if I want to.
  maandag 26 september 2005 @ 18:36:49 #65
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_30948406
yep ... die hoofdpijn is ZEER herkenbaar. HAd ik ook de eerste 2 ringen. Is even doorbijten en komt daarna niet meer terug ( althans... bij mij niet ).

Oja .... ik heb een vagina!
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_30949250
quote:
Op maandag 26 september 2005 09:38 schreef flutterbye het volgende:
Verslagje van de eerste week zonder ring: weinig tot geen hoofdpijn of andere ontwenningsverschijnselen. Wel een paar keer een rare kramp gehad daar beneden, maar dit was na een paar minuten weer over. Ik heb ook het idee dat ik wat meer energie heb, maar omdat ik nogal sceptisch ben hou ik het er even op dat dit in mijn hoofd zit... Wel 2 feestjes gehad van het weekend, en ik leef nog. (normaal gesproken ben ik dan dood op maandag) Ook bij feestje op zaterdag pas om kwart over 4 vertrokken, meestal hou ik het tot maximaal half 2 vol, maar ik werd nu gewoon niet moe. En... ik had gister weer eens zin!!! Vriendje wist niet wat hem overkwam! Maar zoals ik al zei, het is pas 1 week, ik trek nog geen conclusies!

flutterbye is nu 1 week en 3 dagen gestopt met ring
Ik ben nu *denk* 3 maanden gestopt.

Dingen die ik zeker weet: totaal geen hoofdpijn meer in de stopweek. Langer ongesteld. Minder irritatie en (bijna)schimmelinfecties.

Dingen die verbeterd zijn, maar die ik niet direct kan linken: verhoogd libido en veel minder snel geïrriteerd en gestresst. Maar dat komt ook door andere maatregelen die op dat vlak heb gepleegd.

Tja, en dan condooms he... een beetje jammer, maar liever die dan de nadelen die ik van rindg had.
pi_30962249
Iets dat ik tot nu toe nog niet persé aan de Nuvaring wilde toeschrijven, maar waar ik inmiddels niet meer om heen kan zijn mijn (onder mijn vrienden inmiddels al historische) huilbuien. Waar ik vroeger vrouwen hoorde klagen over "Ik heb zulke huilbuien van de pil/ring/hormonen" had ik altijd zoiets van "Je stelt je aan."

Hallo miscalculatie.

Ik heb de afgelopen drie weken uren achtereen gehuild omdat ik de net vers gehaalde broodjes perongeluk belegd had met beleg dat mijn vriend niet lust. Of ik huilde uren omdat ik binnen vijf minuten twee keer struikelde over hetzelfde trapje. Of die keer dat (nota bene) iemand anders het koffieapparaat liet overstromen, en ik depressief werd van de ravage. Of vandaag, dat ik perongeluk het nette pak van N. uit mijn handen liet vallen.

Ik word er helemaal gek van.

En ja, dit klinkt misschien als een donderslag bij heldere hemel dat ik dit opeens post, maar na vanavond weer een hele avond hysterisch huilend op de bank te hebben gelegen weet ik zeker dat die huilbuien echt te maken hebben met mijn anticonceptie en niet met de veranderingen in mijn privéleven die er op dit moment gaande zijn.
It's my party and I'll cry if I want to.
pi_30965835
tja, ik ben nu aan mijn tweede ring, en ik ben helemaal geen huilebalk, maar ik merk wel dat ik sinds ik de ring gebruik ook een huilebalkje ben. Vorige week was ik helemaal overstuur omdat een vriend van mij een jaar geleden iets getypt had over mij, wat niet zo positief was. Ik vond dat nu pas. Ondanks dat we nog heel goed hadden gepraat, kon ik er maar niet over uit hoeveel pijn het deed.
Een andere vriend is geemigreerd naar Toronto, en ik ken hem best goed. Ik sprak hem online, waar ik wat grapjes maakte, en hij kwan daar op dat moment precies met zo'n typische bui van hem overheen. Ook dat maakte me ineens van streek, terwijl ik normaal gewoon zoiets zou hebben gehad van: "man, doe even normaal.". Nja, dan is het toch niet zo leuk dat hij ineens aan de andere kant van de oceaan woont, en dat je dus niet zo makelijk even belt, of langsgaat.

Maar goed, goede anticonceptie in combinatie met af en toe een huilbui is best do-able. Beter dan wegzakken in een depressie. Of condooms
And the druids turn to stone...
pi_30994196
@AudreyH, had je dat bij de pil ook, die huilbuien enzo? De hormonen zijn toch wel vergelijkbaar, als je dat met de pil niet had en nu wel weet ik niet of je zomaar kunt zeggen dat het aan de ring ligt. Toen ik de pil slikte stopte ik op vrijdag, en kreeg ik maandag de ontrekkingsbloeding. Bij de ring was dit hetzelfde tot een paar maanden geleden, toen begon mijn bloeding vaak al vrijdag of zaterdag. Hoe dat de eerste paar maanden was weet ik eigenlijk niet meer...
En niet om het één of ander, maar gezien de toonzetting van je post van 26 september om 13:42 denk ik niet dat je een serieus antwoord hoeft te verwachten...
pi_30999767
quote:
Op woensdag 28 september 2005 11:09 schreef flutterbye het volgende:

En niet om het één of ander, maar gezien de toonzetting van je post van 26 september om 13:42 denk ik niet dat je een serieus antwoord hoeft te verwachten...
Waarom niet? Het zal ongetwijfeld voorgekomen zijn!

Alleen zijn de meeste meiden die keizen voor deze vorm van anti-conceptie behept met een redelijk vaste vriend. De pil bevalt niet, en dan zoek je wat anders.

De meeste mensen die ik zonder hetero partner gebruiken geen anti-conceptie, want je gaat niet voor niets hormonen in lijf gooien. Die ringen kosten toch nog best wat, en om elke maand een tientje zinloos in de afvalbak te gooien lijkt me... weggegooid geld .

Maar mocht het voorkomen, dan moet je er natuurlijk gewoon grappen over maken, want het lijkt me idd niet dat het gros van de mannen hiermee bekend is .
pi_31004978
geen anticonceptie zonder partner? volgens mij heeft toch rond de helft van de vrouwen anticonceptie vanwege alle klachten rondom de menstruatie! Als ik niks zou voelen als ik ongesteld was zou ik ook geen AC gebruiken, maar zonder iets krijgt ik koorts, diarree, overgeven, hoofdpijn, buikkrampen van hier tot tokyo en noem het maar op...
Daarom gebruik ik anticonceptie, niet omdat meneer zo nodig zo nu en dan iets wil...
I had a signature once. It was awful.
pi_31025633
quote:
Op woensdag 28 september 2005 14:48 schreef marsterretje het volgende:

Waarom niet? Het zal ongetwijfeld voorgekomen zijn!
Ik had het er ook niet over of het niet voorgekomen is, maar over de toonzetting van de post... (lees grof taalgebruik e.d.) Mijn ervaring is dat je met dat soort taal gewoon niet serieus genomen wordt hier. Maakt mij verder niet zo veel uit, het was gewoon een tip.
pi_31027904
quote:
Op donderdag 29 september 2005 13:40 schreef flutterbye het volgende:

[..]

Ik had het er ook niet over of het niet voorgekomen is, maar over de toonzetting van de post... (lees grof taalgebruik e.d.) Mijn ervaring is dat je met dat soort taal gewoon niet serieus genomen wordt hier. Maakt mij verder niet zo veel uit, het was gewoon een tip.
Alleen doordat er kut in voorkomt? Want verder staat er geen onvertogen woord in. Als dat al grof taalgebruik is... dan.... dan eh.... tja dan moet je niet naar de vagina monologen iig. Ik zou het precies zou verwoord hebben, vond de post wel grappig eingenlijk, heb er zelf ook wel eens bij stil gestaan dat ik mijn ring zou moeten uitleggen aan een neukertje .
pi_31029263
Ik zeg al niks meer... Maar toch heeft er nog niemand echt serieus op gereageerd... maarja, wie maakt zoiets dan ook mee?
  donderdag 29 september 2005 @ 20:20:13 #75
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_31037337
quote:
Op donderdag 29 september 2005 15:56 schreef flutterbye het volgende:
Ik zeg al niks meer... Maar toch heeft er nog niemand echt serieus op gereageerd... maarja, wie maakt zoiets dan ook mee?
Om dan toch in reactie te voorzien, heb het mijn vriendin gevraagd en die moest er erg om lachen.... Letterlijk zei ze: "Als je hem d'r uit zou kunnen vissen dan zit je goed verkeerd met je handen."

Kan me daar enigzins bij aansluiten, meer dan het klitje beroeren is niet nodig bij haar.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_31043762
Oh, bah! Ik had al een paar dagen hele donkere afscheiding en op dit moment bloed ik ook. Ik zit in de tweede week van mijn ring en heb dit nog nooit eerder gehad (ook nog nooit doorbraakbloedingen gehad met de pil ofzo, zelfs niet na een maand of 6)... vind dit echt niet leuk, hopelijk is er niets aan de hand...
I had a signature once. It was awful.
pi_31048178
Hee flutterbye, ik had het niet zo bedoeld dat iemand zich aan mijn post zou storen ivm het taalgebruik. Sorry daarvoor, dat was niet de bedoeling. .

Nee, wij vroegen ons weldegelijk af hoe je dat nou een beetje tactisch brengt. Ik merk gewoon dat maar heel weinig mensen van het bestaan van de Nuvaring afweten, en jongens eigenlijk al helemaal niet. En zo raar is die gedachte toch niet dat je op een eerste avond met iemand opeens moet gaan uitleggen wat "dat ding" is ?

En over die hormoonbuien: ik heb dat nooit echt zo hevig gehad met de pil. Ik had weleens dat ik me down voelde, maar dat was nooit zo hevig of frequent dat ik er iets achter zocht. Met de ring echter is het sinds de eerste dag echt naar mijn zin té vaak mis. Te vaak om het ergens anders op af te schuiven, met name ook omdat met name de eerste dag wel oorzaak-gevolg leek te zijn: 's ochtends niet de pil geslikt maar de ring in --> 's middags "gebrek" aan hormonen volgens mijn lichaam, waardoor ik een vreselijke huilbui krijg.

Op dit moment gaat het ieg wel. Ben al sinds maandag ongesteld ( . ) maar met de huilbuien gaat het wel okay. Sinds ik ongesteld ben niet meer gehad. De twee grote pieken lagen in de gehele eerste week, en de paar dagen voor mijn ongesteldheid. Toen kon je me ongeveer opdweilen.
It's my party and I'll cry if I want to.
pi_31048655
Hoi!
Ik heb met volle aandacht de 4 topics doorgelezen over de ring! en ik ben behoorlijk enthausiast, vooral omdat ik niet de hele tijd aan de pil hoef te denken en ik soms nogal last heb van eetbuien die ik met moeite kan onderdrukken (soms ook niet).Ik slik nu diane-35 (waarvan ik het behoorlijk raar vind dat mn arts dat heeft voorgeschreven, ik zie bijv. op internet staan dat diane-35 gewoonlijk niet als eerste keus pil wordt voorgeschreven) in de bijsluiter/internet wordt aangegeven dat het een goed middel is tegen acné en overbeharing, laat ik van beide nou net geen last hebben (?)

Maar nu mijn vraag: wordt de ring voor helemaal niemand compleet vergoed? Of geldt dit net zoals bij de pil alleen voor mensen onder de 21? (Ik ben zelf 18) Dit kon ik nog niet helemaal duidelijk opmaken uit de vorige topics...

Ik vind het namelijk -als het rond de 20 euro per maand gaat kosten- nogal duur om over te stappen naar de ring met als reden dat ik niet elke dag aan de pil wil denken... Weet iemand hier meer over?
  vrijdag 30 september 2005 @ 08:51:04 #79
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_31050156
Precies zoals jij het zegt klopt het! En anders is het niet.

Alhoewel, ik niet weet hoet het 1-1-2006 gaat natuurlijk.
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_31050567
Hmm.. helaas! Dat is echt wel balen, dus je betaalt dan echt die 20 euro per maand? en niet 6 zoals ik ook een paar keer heb gelezen?

Ja sorry het komt wel een beetje knieperig over op deze manier zoals ik er over praat, maar op dit moment past het dus nog echt niet binnen mn budget (studie/nog geen werk )

Wat ik wel nu echt heb de laatste paar weken, is dat ik niet helemaal met een lekker gevoel zit over mijn pil, gewoon het feit van die best hoge dosering hormonen die je elke dag binnenkrijgt... Dat kan op lange termijn in mijn ogen echt niet gezond zijn?
Maar van de andere kant heb ik weer zoiets, ik lees binnen deze topic ook over meisjes die met de pil weinig last hadden van de bijwerkingen en bij de nuvaring daar ineens wel last van kregen...
T is allemaal best lastig om een goede keuze te maken
pi_31051506
AudreyH, jij hebt dus last van te weinig hormonen? Dus als je helemaal zou stoppen met ac zou je dan echt depressief worden ofzo? Misschien komt het nog goed, kan zijn dat je gewoon even moet aanpassen, en dat kan best even duren.
De ring is idd niet echt bekend, ik vertelde pas een vriendin van me dat ik die gebruikte, en ze had er echt nog nooit van gehoord! Misschien moeten we een campagne starten en overal posters op gaan hangen. Als die jongen dan iets bij jou voelt dan zegt hij gewoon: "Aha, jij hebt zeker zo'n coole nuvaring van die posters! Leuk, interessant, vertel me meer!" En dan zit je de rest van de avond over je ring te praten ofzo...

Voor de evt. vergoeding kun je het beste gewoon even je verzekering bellen, iemand daar zal het toch moeten weten...
pi_31056907
"Pas met een ring ben je echt een lekker ding."
It's my party and I'll cry if I want to.
pi_31056939
Casualtie, de ring kost 32,80 voor drie stuks. De helft wordt vergoed door de verzekering over het algemeen, dus dan is dan nog 16 euro nogwat. Gedeeld door drie, is idd 6 euro per maand.
Ik ben 19 en krijg ook slechts de helft vergoed. Je kunt er ook eerst één kopen om het te proberen.

Overigens, ik had ook geen acné en overbeharing en heb ook de diane35 eerst voorgeschreven gekregen. Begrijp nog steeds niet waarom, maar het zal wel weer...
I had a signature once. It was awful.
pi_31057038
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 13:06 schreef AudreyHepburn het volgende:
"Pas met een ring ben je echt een lekker ding."
I had a signature once. It was awful.
pi_31057128
Misschien schrijven ze die diane35 preventief voor dan ofzo... Dan krijg je in elk geval geen acne ofzo. Maar idd, ik had er helemaal overheen gelezen dat je 20 euro per maand zei, Casualtie! Ik was na vergoeding van de verzekering per 3 ringen 19 euro kwijt, dus per (bijna) 3 maanden zeg maar.
pi_31057174
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 13:06 schreef AudreyHepburn het volgende:
"Pas met een ring ben je echt een lekker ding."
Wordt dat onze poster slogan? lol Ik zie het al helemaal voor me!
pi_31068410
OK!! Dat was dus ook echt wat ik dacht... 19 euro per maand (4 weken)...
6 euro vind ik dan een heel stuk schappelijker!! Dat is nog wel te doen, en dat voor de helft minder hormonen binnenkrijgen, ik ben iig enthausiast genoeg om het uit te gaan proberen en dan zie ik wel hoe het bevalt.... Ik bel volgende week mijn dokter, horen wat hij erover te zeggen heeft (ik weet nu wel dat er ook huisartsen bestaan die het 'onbekende' ontwijken en dat ik me dus niet van de wijs moet laten brengen door afzweerpraatjes. Ik heb er nu ook wel genoeg informatie over bestudeerd dat ik echt wel overtuigd ben) k heb die dokter alleen nog nooit gezien, hij is net nieuw hier... leuk om mee te beginnen dacht ik zo

In ieder geval allemaal bedankt voor jullie informatie en jullie horen nog wel van mij denk ik!
  vrijdag 30 september 2005 @ 23:58:22 #88
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_31074289
Je hoeft je dokter niet te zien toch?
Ik vroeg gewoon een recept 'and it was done'!
Moet ook bij jou lukken denk ik zo! Zeker nu je weet wat je wil. GEwoon doen... stoppen kan altijd
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 00:30:20 #89
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_31075058
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 23:58 schreef Pearly het volgende:
Je hoeft je dokter niet te zien toch?
Ik vroeg gewoon een recept 'and it was done'!
Moet ook bij jou lukken denk ik zo! Zeker nu je weet wat je wil. GEwoon doen... stoppen kan altijd
Idd, telefonisch consult was zo geregeld hier.

Moet die muts van me wel die ringedingen een keer op gaan halen natuurlijk.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
  maandag 3 oktober 2005 @ 16:16:27 #90
124275 Ankietje
searching for a.c.
pi_31147675
Na bijna drie maanden is zijn dit mijn ring-resultaten:

Handig in gebruik,
ik voelde m niet zitten,
fijn om verder niet aan a.c. te hoeven denken,
doorringen ging ook prima.

In het begin veeeel afscheiding, nu gelukkig niet meer.
Wij voelden de ring tijdens seks dus moest ie steeds uit en soms zat hij dan zo hoog dat het echt even duurde voor ik hem te pakken had.
Nu is het vooral heel gevoelig en geirriteerd van binnen waardoor seks echt pijn doet en we het dus de hele tijd niet doen. Nouja, waarschijnlijk zouden we het toch al haast niet doen: mijn libido is echt compleet verwenen de laatste twee maanden. Seks zegt me niks meer. En idd, als we eenmaal bezig zijn vind ik het wel weer fijn. Maar goed aangezien het dus pijn doet de laatste maand... Wat heb je dan nog aan je a.c.? kun je je afvragen
Puistjes/vette/onrustige huid: niet minder geworden, ik heb het idee misschien zelfs iets erger.
Voel me ook erg down en ik jank om alles en zelfs om niks. Als ik nog maar iets zieligs op tv zie moet ik me echt inhouden en meestal lukt dat niet.
Verder heb ik nog steeds last van uitslag, de rode pijnlijke bultjes zitten nu (elke week een stuk of vier) op buik, armen en benen.

Conclusie: ik heb het gehad met de ring; ik ga de pil weer slikken. Marvelon, yasmin, mercilon; een van die pillen denk ik. En dan weet ik ook of bovenstaande echt aan de ring lag...

Veel succes met jullie ringen; ik vind het jammer dat ie mij zo slecht bevalt verder, want op zich is het echt een "handig ding die ring" (ook leuk voor op de poster?)
pi_31148117
Mensen, wie ziet er nog meer een rode draad?

Ik heb geen idee in hoeverre de pil zorgt voor veranderingen op het gebied van huilbuien en neerlsachtigheid, maar in dit topic heeft bijna iedereen er last van!!!

Bijna teveel om toeval te noemen, en iig ik en bovenstaande user zijn er hierdoor mee gestopt. Staat het in de buisluiter dat dit een van de meest voorkomende bijverschijnselen is?
pi_31150613
Huilbuien had ik alleen maar voordat ik aan de ring begon, ik voel me een stuk vrolijker met de ring
I had a signature once. It was awful.
pi_31155818
Mijn huilbuienboel is dus over sinds de ring. Maar ik heb sinds een week nu ook een doorbraakbloeding, terwijl ik nog maar in mn 1e week zat. Ik weet ook wel waardoor dat komt: ik heb de ring (wegens omstandigheden) sinds juni elke keer 4 weken ipv drie weken ingehouden, waardoor ik dus 3 maanden lang niet ongesteld ben geweest.
(:
  maandag 3 oktober 2005 @ 21:21:58 #94
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_31156523
Yep .. ik voel me ook véél vrolijker nu met de ring. Met de pil had ik juist meer huilbuien!

Beetje logisch hé? Mensen willen weten waar bepaalde vervelende bijverschijnselen vandaan komen. Daarom zie je dat hier vaker dan dat het goed gaat. Waarom zou je steeds posten, het gaat goed, het gaat goed! Dat is waarom jij denkt marsterretje, dat er veel mensen zijn die er juist problemen mee hebben maar landelijk gezien is dat dus inet zo.

Ook het 1 x doorringen vind ik helemaal het einde! HEt gaat écht gewéldig!!
Ik ben meer dan tevreden over Nuvaring!
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_31158010
Ik mekr niet zo heel veel verschil met de ring dan met de pil. Ik voel me wel wat vrolijker, maar dat kan ook gewoon door omstandigheden komen natuurlijk Lichamelijk... mja, ik heb al twee weken bruine afscheiding, waardoor ik maar even geen strings draag, maar dat is alleen irritant voor vriendlief en niet voor mij *grijns*
Maar het is ideaal om nergens aan te hoeven denken, dat het daar gewoon 4 weken zit en dat dat wel best is zo, dat je niet iedere avond iets hoeft te slikken en je voelt er helemaal niets van.
Met de seks laat ik hem wel zitten en hij irriteert me dan ook wel, maar ik heb gewoon geen zin om hem er uit te halen, dan maar geen seks, daar zit ik ook niet mee *wederom sorry vriendlief*...
Ik ben ook tevreden
I had a signature once. It was awful.
pi_31383977
Ik heb even een vraagje.. ik zit nu in mijn eerste ringvrije week (heb m dus pas net) en ik word normaal altijd op dinsdagochtend vroeg ongesteld. het is nu al woensdagmiddag en ben het nog steeds niet..!! heeft iemand dit ook gehad (latere/geen ongesteldheid) of moet ik me al een beetje zorgen gaan maken??
graag hoor ik een reactie!!
lang leve de lol
pi_31388627
Lees het topic even door en de voorgaande delen. Het is vaker voorgekomen, je hoeft je dus geen zorgen te maken.
I had a signature once. It was awful.
pi_31388804
Oeps Ik was even helemaal de kluts kwijt en dacht dat ik mijn ring al ruim vier weken in had ofzo, dus meteen uitgedaan en weggegooid...
Alleen had ik 'm pas twee weken in (ja, ja, dom he...)
Wat nu?
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_31388900
Of binnen drie uur gelijk een nieuwe indoen, of anders een stopweek houden en na een week aan een nieuwe ring beginnen. Weet alleen niet zeker of je dan gelijk weer veilig bent tegen zwangerschap.

[ Bericht 0% gewijzigd door zoeperzazke op 12-10-2005 18:18:26 (typo) ]
I had a signature once. It was awful.
pi_31389434
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 18:18 schreef zoeperzazke het volgende:
Of binnen drie uur gelijk een nieuwe indoen, of anders een stopweek houden en na een week aan een nieuwe ring beginnen. Weet alleen niet zeker of je dan gelijk weer veilig bent tegen zwangerschap.
Dat laatste is toch niet zo'n probleem, vriendje zit in 't buitenland Ik had er ook aan gedacht om dan tot ik hem zie (januari) gewoon even te stoppen, is goedkoper en makkelijker enzo.... of is dat geen goed idee?
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_31391148
ik durf het niet met zekerheid te zeggen, maar volgens mij kan dat wel gewoon... Ik zou eigeblijk niet weten waarom niet. Je zult alelen wel kans hebben op last van hormoonschommelingen, dus emotionele buien enzo, omdat je dan wel in korte tijd behoorlijk vaak je hormoonhuishouding omgooit maar dat ligt er maar net aan hoe jouw lichaam er op reageert, dat is niet te voorspellen...
I had a signature once. It was awful.
pi_31392151
Okee, danke

Verslag volgt nog wel
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  woensdag 12 oktober 2005 @ 21:12:14 #103
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_31392766
Vriendin is maandag begonnen met die ring. Ging allemaal best en tot nu toe nog geen klachten.
Inbrengen ging makkelijk, hij blijft netjes zitten, geen irritatie/afscheiding en ik voel hem niet tijdens de sex.

We kijken het een tijdje aan en dan zal ik de bevindingen weer delen hier.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_31394050
Wat afscheiding betreft, ik bloed nu al een maand lang. gewoon heel weinig, maar toch best irritant. kan niet zonder inlegkruisje de deur uit.
Seks doet tegenwoordig pijn en ik heb het liever ook niet meer. Dat is wel jammer want het levert een behoorlijk relatieprobleem op inmiddels. toch vind ik het onbenullig om daarvoor terug te gaan naar de pil, ben verder hartstikke tevreden over de ring.
I had a signature once. It was awful.
  donderdag 13 oktober 2005 @ 10:46:09 #105
22713 maple-leaf
Terug van weggeweest...
pi_31403998
Gebruik het nu 1,5 jaar, totaal geen problemen mee gehad op geen enkel gebied! beste uitvinding ooit!!
*Leve het hierNUmaals....Loesje©*
*Leven is het meervoud van lef....Loesje©*
pi_31414404
Off-topic reacties verdwijderd. Verder ontopic graag.
  donderdag 13 oktober 2005 @ 22:16:11 #107
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_31422229
Hebben de mensen die gebruik maken van de SMS dienst ook een paar SMSjes gemist? Ik heb er vorige week twee gemist die aankondigden dat ik mijn ring uit moest doen. Vandaag had ik wel weer een SMSje, al had die een tijd meegekregen van 5:01, in plaats van de gebruikelijke 7:00. Even kijken wat het SMSje van morgenochtend doet.

Heeft iemand dezelfde problemen (gehad)?
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_31422256
Met mij gaat het inmiddels ook weer wat beter trouwens. (Godzijdank.) Minder/geen hormoonbuien. .
It's my party and I'll cry if I want to.
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 14:52:03 #109
119842 vinski
errare humanum est
pi_31438023
Ze hebben ook leuke ecards:

http://www.nuvacards.com
pi_31438653
ik gebruik de Nuvaring nu 3 maanden. Het gaat prima. Mijn libido is niet zo hoog, maar nooit geweest ook. Mijn huid was niet slecht, maar nu is het helemaal perfect! Geen klagen dus.

Alleen over die muts van een dokters-assistente. Ik werd door de apotheek toch naar de dokter verwezen, want voor de Nuvaring moet je wel een herhalingsrecept hebben? Lijkt me onzin, het is gewoon anti-conceptie. Maar ja, de assistente vond het ook, want dat was zo besloten. Door wie, vroeg ik nog. 'Nou, dat hebben ze besloten'

Weet iemand van een regeling hierover? Waarom zou de Nuvaring buiten de regel vallen dat anti-conceptie zonder herhalingsrecept gehaald kan worden?
Eva
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 18:46:08 #111
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_31442619
Ik kan de ring gewoon zonder recept halen. Ik was laatst helemaal in 'paniek' omdat ik mijn recept niet terug had gekregen bij mijn laatste doosje. Toen ik vroeg of ik mijn recept terug kon krijgen, werd me verteld dat ik deze nodig had. En dat was een week geleden, ofzo. Misschien twee...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 21:19:47 #112
55330 ennuik
Stockholm boppe!
pi_31446930
Hallo,

Hier een tevreden ring-gebruikster. Helemaal geen klachten, ik ben helemaal blij met de ring.

Nu heb ik alleen een vraagje: na de "stopweek" heb ik de ring ruim te laat ingebracht (flink aantal uren). Er staat mij iets bij dat ik dan een week condooms moet gebruiken (of vriend weg sturen!) en dat het daarna weer veilig is.

Weet iemand dit, of kan iemand dit nakijken? Ik heb namelijk zelf het doosje met streepjescode weggedaan en heb nog geen nieuw setje kunnen halen. Heb al gemaild naar het bedrijf, nog geen antwoord gehad maar ben toch erg nieuwsgierig.

Kan iemand mij helpen?
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 08:56:16 #113
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_31456505
ja .. dat is makkelijk op te zoeken ennuik!!
Het staat inderdaad in het boekje wat bij de ringen bij zit. Maar je kan ook op www.nuvaring.nl hetzelfde boekje vinden.
Of je leest wat topics door hier ( zie bovenaan eerste bericht )..... ik weet zeker dat je het daar ergens in terug kan vinden.

SucceS!
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 18:01:44 #114
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_31466269
ennuik, je moet inderdaad een week condooms gebruiken. Wat betreft het te laat indoen werkt het hetzelfde als met de pil.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 19:24:18 #115
12588 Lievurd
Doet haar naam eer aan
pi_31468401
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 22:16 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Hebben de mensen die gebruik maken van de SMS dienst ook een paar SMSjes gemist? Ik heb er vorige week twee gemist die aankondigden dat ik mijn ring uit moest doen. Vandaag had ik wel weer een SMSje, al had die een tijd meegekregen van 5:01, in plaats van de gebruikelijke 7:00. Even kijken wat het SMSje van morgenochtend doet.

Heeft iemand dezelfde problemen (gehad)?
Ik miste vorige week ook het berichtje een dag vantevoren en het smsje de volgende dag bestond echter weer uit 2 smsjes ipv 1. Volgens mij zijn ze dus beetje (per ongeluk) aan het kloten geweest. Best wel vervelend als je verwacht een smsje te krijgen omdat je in je hoofd op 3 weken zit en het uitblijft. Deze week kwamen ze echter wel op tijd bij mij.
Hoe dieper het dal, hoe hoger de top.
  maandag 17 oktober 2005 @ 09:55:27 #116
52834 Droeke
Curiosity killed the cat
pi_31505876
Ik gebruik sinds zaterdag de ring, en tot nu toe ben ik erg tevreden. Alleen heb ik het shit-ik-ben-mijn-pil-vergeten-syndroom en dus ik schrik me iedere keer weer dood, haha. Ik kan het niet laten om toch iedere keer als ik naar het toilet ga toch even te checken of ie er nog is. Ik heb wel het gevoel dat ie steeds een stukje lager 'hangt', iemand die dat herkent? Vooralsnog ben ik heel tevreden!
A cat is a lion in a jungle of small bushes
pi_31507688
Ja, ik herken wel het gevoel dat je hem soms wat laag voelt hangen, ik moet hem ong. 1 keer per dag even 'aanduwen' het hangt een beetje af van mijn 'natheidslvl'
And the druids turn to stone...
pi_31627731
haha dat shit ik ben mijn pil vergeten syndroom heb ik nu (na 2 maanden) nogsteeds hoor!
Ik ben nogsteeds erg tevreden over de ring, was echt wennen in het begin, maar tis nu super! Ik heb veel meer energie en ben daardoor (waarschijnlijk) ook afgevallen.
Heb al wel een keer een haar gehad die er omheen gewikkeld zat verder hoef ik hem echt niet aan te duwen ofzo, en heb ik ook geen last bij paardrijden.
Vind het wel schandalig dat ze zo veel duurder zijn dan de pil en niet gedekt worden door mijn verzekering...
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 20:32:20 #119
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_31635130
Ik heb dat 'vergeten-pil'syndroom nooit gehad, voor zover ik mij kan herinneren. Ik gebruik hem al een hele tijd. 2 maanden nadat ie in Nederland geïntroduceerd werd, ging ik hem gebruiken(als mijn geheugen mij niet in de steek laat...)
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_31644029
Kort en krachtig: Top ding!
"I am not retreating, I am advancing in a different direction."
  zondag 23 oktober 2005 @ 20:06:07 #121
124275 Ankietje
searching for a.c.
pi_31654935
Ik kan me herinneren dat er bij mij ook een paar smsjes te laat waren de laatste keer. Maar nu ben ik gestopt....... en blij dat ik dat gedaan heb. Nu nog well last van de hormoonschommelingen (emotioneel enzo ) van mijn nieuwe pil, maar de rode plekjes en bobbeltjes die ik had zijn weg en kwamen dus idd door de nuvaring. Ook "vanbinnen" begint de irritatie gelukkig te verdwijnen, echt een opluchting.
pi_31684550
Hallo allemaal,
ik heb een dringende vraag aan jullie dames:)
mijn vriendin is sinds een maand of 3 overgestapt van de pil naar de nuvaring, en alles leek top te zijn. Geen humeurwisselingen of wat dan ook.

Los daarvan hebben we de laatste 3 maanden nogal problemen in onze relatie wat de sex betreft. Ze heeft werkelijk nooit meer zin in sex en heeft dat onlangs ook letterlijk zo gezegd. Ze weet ook niet hoe het komt. Het is zo erg dat we de laatste 6 weken helemaaaal geen sex meer hebben gehad! De rest van die drie maanden hadden we met een beetje geluk eens in de 10 dagen sex. Natuurlijk is het niet het belangrijkst binnen een relatie, maar toch zeker wel ook belangrijk!

Jullie voelen hem wellicht al aankomen...vorige week bedacht ik me plotseling dat deze twee veranderingen best eens met elkaar te maken kunnen hebben! Dat ik daar nog nooit eerder aan had gedacht is me een raadsel!

Na dit forum aandachtig te hebben doorgelezen moet ik wel zeggen dat de meesten van jullie niet meer dan lovend zijn over de nuvaring, en dat de omschakeling van pil naar ring juist ten goede is geweest, niet andersom. Sommigen van jullie hebben echter wel slechtere ervaringen ermee, waaronder ook een afnemend libido.

Wat ik jullie wil vragen is dus of het waarschijnlijk is dat het feit dat mijn vriendin nooit meer zin heeft in sex te wijten is aan de nuvaring? (Verder is onze relatie echt heel erg goed,er zijn geen andere lopende issues!)

Heel erg bedankt alvast!
pi_31685037
de kan is erg aannemelijk, mijn ervaring is precies hetzelfde. het bluijft voor mij steeds een opoffering als we het doen.
I had a signature once. It was awful.
pi_31685205
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 19:34 schreef ikweetgeenleukenaam het volgende:


Wat ik jullie wil vragen is dus of het waarschijnlijk is dat het feit dat mijn vriendin nooit meer zin heeft in sex te wijten is aan de nuvaring?
Er is geen ander antwoord mogelijk dan: het kan. Er is geen andere oplossing om zekerheid te krijgen over deze vraag dan stoppen met hormonale anti-conceptie.

Er zijn honderden factoren (duur relatie, stressniveau, aankomen van vriendin, andere hormonen in ring, moeilijheden op werk, sleur in bed blablablabla). Doe kan niemand op dit forum voor je beantwoorden, alleen je vriendin.
Bestaat ook nog de mogelijkheid dat je vriendin niet zo'n seksueel tiepje is, en nu de relatie zich wat heeft gestabilseerd niet meer de behoefte heeft aan veel seks. De kans dat het door de ring komt is aanwezig, de kans door iets anders ook.
pi_31687083
Hej mensen

Ik ben echt blij dat ik ben gestopt! Mijn huid is beter, mijn libido is hoger, ik heb geen stemmingswisselingen meer en veel minder hoofdpijn! Maar nu heb ik dus nog wel 2 ringen die de hele tijd in koelkast liggen... iemand die ze wil ofzo voor een euro of 10 incl?
pi_31694334
Ik kan me voorstellen dat als ik stop ook mijn huid beter word, en mijn libido hoger, maar wat heb je eraan als je dan gestressed bent in bed, omdat je niet zwanger wil worden? Condooms scheuren best regelmatig, en zijn gewoon in het algemeen minder prettig. Mijn libido is nu met de ring best goed, beter dan met de pil iig.

@Inu, als je er toch vanaf wilt ik heb wel interesse.
And the druids turn to stone...
pi_31729080
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 08:44 schreef Panthera1984 het volgende:
Ik kan me voorstellen dat als ik stop ook mijn huid beter word, en mijn libido hoger, maar wat heb je eraan als je dan gestressed bent in bed, omdat je niet zwanger wil worden? Condooms scheuren best regelmatig, en zijn gewoon in het algemeen minder prettig. Mijn libido is nu met de ring best goed, beter dan met de pil iig.

@Inu, als je er toch vanaf wilt ik heb wel interesse.
Kej Stuur maar een mailtje dan handelen we het verder af
pi_31744525
Beste mensen, ik heb nu vandaag ook voor het eerst het forum gelezen en ik zit inderdaad ook met een vraag over het libido.
Ik ben nu bijna 9 maanden met mijn vriendin en die zat al aan de pil ver voordat ik haar leerde kennen. Echter is het bij ons in de relatie op het sexueel niveau erg laag. Ze heeft nooit zin, en het doet ook vaak pijn, en als we het doen komt het ook echt meer van mijn kan dan van haar. ze doet het eigenlijk om mij mijn zin te geven af en toe. Mijn vraag was dus ook of dit nou eventueel aan haar pil kan liggen en of het voor haar misschien op dat gebied beter is om eens wat anders te proberen als ze er iets aan wil doen. We zijn nog rond de 18 dus normaal zou je denken dat het op dat gebied dan wel allemaal goed zit.
pi_31744614
oja, ik weet niet of het er mee te maken kan hebben, maar ze heeft echt geen energie. ze is echt heel vaak erg moe. Hierdoor heeft ze ook vaak geen zin.
pi_31746908
Dit is meer iets voor een apart topic denk ik, RuudJonk... De vraag is of zij het zelf ook vervelend vindt en er iets aan wil doen.
pi_31750419
quote:
[b]Op vrijdag 28 oktober 2005 01:26 We zijn nog rond de 18 dus normaal zou je denken dat het op dat gebied dan wel allemaal goed zit.
Jup, iedereen van 18 loopt zijn geslachtsdeel achterna en wil altijd alles overal doen... Uhu.... Kijk eens verder dan je neus lang is, een leeftijd is echt geen garantie voor seksuele zin danwel onzin.
I had a signature once. It was awful.
pi_31767229
ik ben ook al lang geen 18, en loop al helemaal mijn geslachts deel niet achterna, en tevens vind mijn vriendin het ook niet leuk. De vraag was dus alleen of dit eventueel door het pil gebruik zou kunnen komen
pi_31767285
ik ben namelijk een stukje ouder dan mijn vriendin, 18 is het gemiddelde. sorry voor de verwarring
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 23:08:36 #134
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_31768028
DAn nog behoor je deze vraag te dumpen in een topic die over de pil gaat of gaat over zin of geen zin in sex ... hoe en wanneer!!
Dit topic heer Nuvaring ervaringen uitwisselen

Nuvaring kan voor sommige vrouwen een bijdrage leveren aan libido verhoging. Dat is wat je wilde weten misschien. Nu je vriendin nog overtuigen RuudJonk!
Succe!S
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_31831652
Raaah ! Ik geloof dat ik zojuist in een kwartier tien jaar ouder geworden ben.

Vanochtend had ik mijn ring weer in moeten brengen om 8 uur. Het herinneringssmsje daarvoor had ik om zes uur 's ochtends gekregen, wat ik niet gehoord had. Om half 10 stond de wekker, en bij de eerste piep van dat ding zit ik rechtovereind in bed "KUT ! Ik had die ring in moeten brengen !". Paniek. Ik spring uit bed en binnen een minuut zit ik op de fiets naar huis, waar mijn ring ligt.

Ik dacht eerst, oh, het valt wel mee, ik heb sinds 8 uur nog drie uur dat die Nuvaring "eruit" mag zijn, dus ik zou tot 11 uur hebben gehad, en ik zat om iets over half 10 op de fiets. Echter, al fietsend bedacht ik mij dat dit weekend de klok een uur terug is gezet, en die Nuvaring heeft geen wintertijd. Met andere woorden het was dan wel op dit moment half 10, qua aantal uren die er tussen het uitdoen van dat ding en het inbrengen van de nieuwe hebben gezeten was het half 11.

Ik heb geracet als een idioot. Alle verkeerslichten genegeerd, en (ik schrik er zelf van) ik heb een werkelijke recordtijd neergezet van 15 minuten. Om half 10 exact werd ik wakker, en om kwart voor 10 (of 11, zo u wilt) was ik thuis bij dat ding. Doorgaans fiets ik het in 25 min, het opstaan niet meegerekend. Nog nahijgend heb ik toen de klantenservice van Organon gebeld om te checken of die drie uur regel ook gold op de eerste dag, anders was ik alsnog de lul. En die mevrouw zei dat er niks aan de hand was, ondanks die hele wintertijd, en dat ik gewoon veilig zat.
It's my party and I'll cry if I want to.
  maandag 31 oktober 2005 @ 11:06:56 #136
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_31832747

Aggos! Wat een stress!

Maar goed, hij zit weer, en jij bent weer veilig!
***
pi_31835195
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 10:13 schreef AudreyHepburn het volgende:
[knip]
Damn, au3, wat een gestress Maar de tijd maakt toch niet *zo* veel uit? Ik ben er nooit echt precies mee geweest ofzo.
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_31835926
Geen idee.

Maar die drie uur van de ring is zo kort in vergelijking met die twaalf uur van de pil. En ik wil gewoon geen risico nemen, omdat het wel je eerste week is. En ik heb daar met de pil al een keer eerder ontzettend problemen mee gehad (op eerste kerstdag de pil vergeten in de eerste week zodat ik op tweede kerstdag ergens een MAP moest zien te halen). Dat was geen succes, en wil ik ook niet nog een keer hoeven te doen.
It's my party and I'll cry if I want to.
  woensdag 7 december 2005 @ 20:30:58 #139
521 ruby
Hell yeah!
pi_32900482
Yeah, vandaag de Nuvaring gehaald. Binnenkort voor het eerst dat ik het ga gebruiken.

Alleen wat ik wel vreemd vond is dat ik tot twee keer toe Univé heb gebeld met de vraag of het vergoed werd en tot twee keer toe werd zeiden ze dat het inderdaad vergoed werd aangezien ik aanvullend verzekerd ben. Er werd ook niet gesproken over gedeeltelijke vergoeding enzo.

Alleen toen m'n vriend het vandaag voor me ging halen, moest hij 32,80 betalen (eigen bijdrage 19, 41). Ergens had ik er wel rekening mee gehouden (voorgevoel? ) maar toch vond ik dat vreemd.
Maar ja, ik heb Univé een mailtje gestuurd dus ik merk het wel.

Binnenkort seks zonder rubbers, heerlijk!
Voetjes van de vloer en schud die heupen los!
pi_32913138
Die eigen bijdrage kun je weer declareren, gok ik. Bij mij werkte het in ieder geval wel zo.

Ik ben er weer mee gestopt. Heel fijn om er geen stress van te hebben, maar een beetje balen dat ik geen libido meer overhield (en het was al niet veel...)
Nu dus maar met condooms.
Eva
pi_32913208
Condooms geven geen stress wil je zeggen....
I had a signature once. It was awful.
  donderdag 8 december 2005 @ 11:20:43 #142
521 ruby
Hell yeah!
pi_32913886
Ik vond die condooms inderdaad stressvol. Op zich wen je er wel aan, maar de spontaniteit gaat er wel van af plus het feit dat ik na de "daad" ging kijken of dat ding niet geknapt was. Nou, lekker opwindend.

Ik heb ondertussen bericht teruggekregen van Univé:

U hebt een ziekenfondsverzekering met een aanvullende verzekering Toppakket. Vanuit de aanvullende verzekering hebt u recht op een vergoeding voor anticonceptie minus het GVS-deel, deze veroeding is ook voor de NUVA-ring. Wij hebben verder geen nota's ontvangen van de apotheek betreffende anticonceptie. Mocht u de nota's van de apotheek hebben ontvangen, dan kunt u deze sturen naar Univé.

Nou, dan zullen we dan maar eens doen.

Ik ben erg benieuwd naar de ring in ieder geval.
Voetjes van de vloer en schud die heupen los!
pi_32913946
Ik ben inmiddels bezig met mijn vierde en laatste ring. Ik heb gisteren mijn intakegesprek gehad bij de gynaecoloog, en als deze cyclus afgelopen is krijg ik een Mirenaspiraaltje.

Waar ik destijds ook al op hoopte, qua bijwerkingen, bleek waar te zijn. Na de derde ring heb ik totaal geen last meer gehad van hormoonbuien. Je lichaam (of ieg, mijn lichaam) heeft blijkbaar die drie maanden nodig om te kunnen acclimatiseren bij een nieuwe pil of ring. Ik heb het nl. ook ongeveer drie maanden gehad toen ik tussentijds een keer stopte met de pil en daarna weer begon. Dus voor de mensen hier die last hebben van huilbuien, maar het verder ideale anticonceptie vinden, als je er drie maanden mee wil uitzitten zou het daarna weleens beter kunnen worden, is mijn ervaring.

Ik ga overstappen op het Mirenaspiraaltje omdat ik het ideaal vind om niet meer elke dag de pil te slikken zoals bij de Nuvaring, en hiermee nog minder hormonen binnen krijg. De Nuvaring had uiteindelijk voor mij niet echt nadelen, afgezien van die drie maanden huilzooi, want nu ik er eenmaal aan gewend ben is het ideaal. De Mirena heeft gewoon nog meer voordelen daar bovenop, dus daarom switch ik.

. Vijf jaar lang niet meer ongesteld ! .
. Betrouwbaarste vorm van anticonceptie die er is ! .
. Amper hormonen en de hormonen die erin zitten hebben geen effect op je eierstokken, en dus geen effect op je gemoedstoestand ! .
. Niet meer de tyfus schrikken omdat je te laat bent met inbrengen ! .
. Vijf jaar lang is anticonceptie geen issue ! .
It's my party and I'll cry if I want to.
pi_32914082
quote:
Op donderdag 8 december 2005 10:47 schreef zoeperzazke het volgende:
Condooms geven geen stress wil je zeggen....
True, maar nu gebeurt er nog wat, terwijl ik met de ring echt nooit zin had....

Ik moet er wel bij zeggen dat ik flink aan het denken ben over een kindje, dus die condooms zullen wel niet al te lang gebruikt worden...
Eva
pi_32914117
quote:
Op donderdag 8 december 2005 11:22 schreef AudreyHepburn het volgende:
Ik ben inmiddels bezig met mijn vierde en laatste ring. Ik heb gisteren mijn intakegesprek gehad bij de gynaecoloog, en als deze cyclus afgelopen is krijg ik een Mirenaspiraaltje.

Waar ik destijds ook al op hoopte, qua bijwerkingen, bleek waar te zijn. Na de derde ring heb ik totaal geen last meer gehad van hormoonbuien. Je lichaam (of ieg, mijn lichaam) heeft blijkbaar die drie maanden nodig om te kunnen acclimatiseren bij een nieuwe pil of ring. Ik heb het nl. ook ongeveer drie maanden gehad toen ik tussentijds een keer stopte met de pil en daarna weer begon. Dus voor de mensen hier die last hebben van huilbuien, maar het verder ideale anticonceptie vinden, als je er drie maanden mee wil uitzitten zou het daarna weleens beter kunnen worden, is mijn ervaring.

Ik ga overstappen op het Mirenaspiraaltje omdat ik het ideaal vind om niet meer elke dag de pil te slikken zoals bij de Nuvaring, en hiermee nog minder hormonen binnen krijg. De Nuvaring had uiteindelijk voor mij niet echt nadelen, afgezien van die drie maanden huilzooi, want nu ik er eenmaal aan gewend ben is het ideaal. De Mirena heeft gewoon nog meer voordelen daar bovenop, dus daarom switch ik.

. Vijf jaar lang niet meer ongesteld ! .
. Betrouwbaarste vorm van anticonceptie die er is ! .
. Amper hormonen en de hormonen die erin zitten hebben geen effect op je eierstokken, en dus geen effect op je gemoedstoestand ! .
. Niet meer de tyfus schrikken omdat je te laat bent met inbrengen ! .
. Vijf jaar lang is anticonceptie geen issue ! .
Mijn huisarts gaf alleen aan dat hij het in principe alleen voorschreef bij vrouwen die al een kindje gebaard hadden. Deed jouw huisarts er niet moeilijk over?
And the druids turn to stone...
pi_32914447
quote:
Op donderdag 8 december 2005 11:30 schreef Panthera1984 het volgende:

[..]

Mijn huisarts gaf alleen aan dat hij het in principe alleen voorschreef bij vrouwen die al een kindje gebaard hadden. Deed jouw huisarts er niet moeilijk over?
Mijn huisarts plaatst het alleen niet zelf bij vrouwen die niet nooit zwanger waren geweest. Ze zou het sowieso wel kunnen, maar ze zei dat het gewoon fijner zou zijn om het bij de gynaecoloog te doen. Waarschijnlijk wordt het voor haar gevoel bij mij teveel "gewroet" ofzo, en laat ze het liever door een specialist doen.

Ze verwijst me gewoon door. Dus toen heb ik hier bij het ziekenhuis een afspraak gemaakt met de gynaecoloog, en die keek ook niet raar, of wat dan ook. Sterker nog, uit zijn reacties zou ik haast willen zeggen dat ik die dag misschien wel de 20e studente op zijn stoep was. Niet dat ie niet persoonlijk was, in tegendeel, vond het een supersympathieke man, maar ik was die dag overduidelijk niet de enige die voor een spiraaltje kwam.

In jouw geval zou ik dus gewoon even nog duidelijk aan je dokter vragen waarom ie het niet doet, en anders zou ik gewoon zelf bij het ziekenhuis even de afdeling gynaecologie bellen. Als je vertelt dat je dokter het niet doet + de reden die je dokter er eventueel voor kan hebben (wat mij imho niet echt gegrond lijkt, maar soit.) en zij zeggen "wat een onzin" dan kan je waarschijnlijk via hen wel regelen dat je alsnog wel een spiraaltje kan laten zetten. Je moet wrsch. wel een doktersverwijzing hebben, omdat je dus een afspraak bij een specialist maakt, maar als jouw dokter om voor hun niet toedoende redenen weigert die verwijzing te maken, kunnen zij je daar wrsch. wel verder mee helpen. Of je ieg adviseren.

Als je het ziekenhuis op het algemene nummer belt en je vraagt om doorverbonden te worden met het secretariaat van de afdeling gynaecologie krijg je de mensen die je moet hebben aan de telefoon.
It's my party and I'll cry if I want to.
  donderdag 8 december 2005 @ 12:12:05 #147
521 ruby
Hell yeah!
pi_32914997
Ik ben nog niet zo ver gekomen om de bijsluiter te lezen, maar op welke dag kun je de ring inbrengen? Is dat de eerste dag van je ongesteldheid ofzo?
Voetjes van de vloer en schud die heupen los!
pi_32915098
quote:
Op donderdag 8 december 2005 12:12 schreef ruby het volgende:
Ik ben nog niet zo ver gekomen om de bijsluiter te lezen, maar op welke dag kun je de ring inbrengen? Is dat de eerste dag van je ongesteldheid ofzo?
Je ring werkt precies hetzelfde als de pil. Waar je normaal zou beginnen met de pil slikken, breng je nu je ring in. En drie weken daarna, op de dag die normaal de eerste dag zonder pil zou zijn, haal je m er weer uit op exact hetzelfde tijdstip als je hem ingebracht hebt drie weken eerder.

Je bent dus nog niet aan de ring en je wil weten hoe ie werkt of heb je m al en gebruik je m zonder bijsluiter te hebben gelezen ? Ik denk zelf het eerste geval, maar in beide gevallen zou ik eens even rustig die bijsluiter gaan lezen. Daar staat alles eigenlijk wel in. As usual. .
It's my party and I'll cry if I want to.
  donderdag 8 december 2005 @ 12:28:54 #149
521 ruby
Hell yeah!
pi_32915389
Dank je voor je antwoord.

Ja, ik heb de ringen sinds gisteren in huis en de meeste informatie weet ik wel, alleen twijfelde ik over de dag wanneer ik kan beginnen. Maar jouw antwoord bevestigt wat ik al vermoedde.

Ondertussen heb ik de bijsluiter op internet gevonden.
Voetjes van de vloer en schud die heupen los!
pi_32916016
quote:
Op donderdag 8 december 2005 12:28 schreef ruby het volgende:
Dank je voor je antwoord.

Ja, ik heb de ringen sinds gisteren in huis en de meeste informatie weet ik wel, alleen twijfelde ik over de dag wanneer ik kan beginnen. Maar jouw antwoord bevestigt wat ik al vermoedde.

Ondertussen heb ik de bijsluiter op internet gevonden.
Had je niet zo'n doosje waar ook een bijsluiter in zit dan ? Dat lijkt me wat raar, zomaar die ringen uitdelen zonder bijsluiter. Vraag er anders eentje bij de apotheek.
It's my party and I'll cry if I want to.
  donderdag 8 december 2005 @ 13:10:18 #151
521 ruby
Hell yeah!
pi_32916326
Ja wel hoor, ik ga er wel van uit dat er een bijsluiter in het doosje zit. Maar m'n vriend had ze gisteren gehaald voor me en heeft het doosje in de koelkast gelegd (moest blijkbaar) en ik heb me er toen niet meer zo in verdiept. Wel hadden ze nog een folder meegegeven, maar daar stond die info van wanneer je de eerste ring kunt gebruiken, niet in vermeld. Wel van hoe je 'm in moest brengen en dergelijke.
Voetjes van de vloer en schud die heupen los!
pi_32916824
Ach, koelkast, koelkast. Het hoeft niet persé hoor.
It's my party and I'll cry if I want to.
  donderdag 8 december 2005 @ 18:29:16 #153
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_32924118
Nuvaringen kopen bij de apotheek zonder een boekje? DAt kan niet!! Slordig van de apotheek!
Bij mij zit er 'altijd' een boekje bij.
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_32924915
waarschijnlijk bedoelt ze dat ze wel een bijsluiter had in het doosje, maar dat ze geen zin had om een koude bijsluiter uit het doosje te vissen?

De apotheker meldde me afgelopen week ook voor het eerst dat ik hem in de koelkast moet bewaren.

Hier gaat het trouwens nog steeds goed, dat ding bevalt nog steeds hartstikke prima, ik loop alleen al een week of 2 met heel veel bruina afscheiding, ik lek soms zelfs door... is dit bij iemand hier bekend?
I had a signature once. It was awful.
  donderdag 8 december 2005 @ 20:27:08 #155
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_32927003
Probeer eens een keer te spoelen met water met de intiem-spray. Even wat verandering daardoor in je vagina en een beetje erboven waardoor het in een mum van tijd kan veranderen.
( mijn ervaring ).
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_32928898
quote:
Op donderdag 8 december 2005 19:06 schreef zoeperzazke het volgende:
waarschijnlijk bedoelt ze dat ze wel een bijsluiter had in het doosje, maar dat ze geen zin had om een koude bijsluiter uit het doosje te vissen?

De apotheker meldde me afgelopen week ook voor het eerst dat ik hem in de koelkast moet bewaren.

Hier gaat het trouwens nog steeds goed, dat ding bevalt nog steeds hartstikke prima, ik loop alleen al een week of 2 met heel veel bruina afscheiding, ik lek soms zelfs door... is dit bij iemand hier bekend?
Hoe lang gebruik je de ring al ? Als je net begonnen bent is het denk ik wel te vergelijken met de lichte bloedingen die je soms hebt bij het beginnen met de pil. Lijkt me niet echt zorgelijk, als leek.
It's my party and I'll cry if I want to.
pi_32929381
ik ben met mijn zesde ring bezig nu... dus half jaartje inmiddels... met de pil heb ik nooit bloedingen gehad.
I had a signature once. It was awful.
  donderdag 8 december 2005 @ 22:11:47 #158
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_32930007
Ik was het niet vergeten hoor zoeperzazke
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_32930763
Ik zal volgende week eens op zoek gaan naar intiem spray, al ben ik daar op zich niet zo'n fan van... ik denk dat je het daar gewoon de boel moet laten en er vooral niet teveel aan moet rommelen, maargoed, heel veel en bruinige afscheiding is ook niet handig (heb de strings al een week verbannen). Bedoel je gewoon die van Lactycyd?
I had a signature once. It was awful.
pi_32945062
Moet je de nuvaring in de koelkast bewaren? Daar heb ik nog nooit van gehoord? Hm nou ik ben 17 en ik gebruik hem nou toch al zeker een jaar hij bevalt me prima moet ik zeggen. Ik heb ook nooit de pil geslikt, ik ben meteen begonnen met nuvaring zegmaar Ik heb wel minder zin in seks moet ik zeggen, ik dacht dat dat aan mij lag ofzo, maar nu zo even snel dit forum heb doorgelezen, ben ik dus niet de enige?
En wat zijn jullie ervaringen met doorringen?
  vrijdag 9 december 2005 @ 15:10:14 #161
521 ruby
Hell yeah!
pi_32945884
Ik heb 'm weer uit de koelkast gehaald omdat ik dacht dat m'n vriend het misschien verkeerd begrepen had, maar zo te lezen schijnt het dus normaal te zijn. Dan stop ik 'm vanavond weer in de koelkast.
Op het doosje stond in ieder geval vemeld dat de nuvaring niet blootgesteld mag worden aan temperaturen boven de 30 graden.

Ik ben erg benieuwd. Nog even en dan word ik weer ongesteld en dan gaat het feest gebeuren. Als ik maar niet libidoloos word.
Voetjes van de vloer en schud die heupen los!
pi_32946537
quote:
Op donderdag 8 december 2005 22:38 schreef zoeperzazke het volgende:
Ik zal volgende week eens op zoek gaan naar intiem spray, al ben ik daar op zich niet zo'n fan van... ik denk dat je het daar gewoon de boel moet laten en er vooral niet teveel aan moet rommelen, maargoed, heel veel en bruinige afscheiding is ook niet handig (heb de strings al een week verbannen). Bedoel je gewoon die van Lactycyd?
Wat je ook zou kunnen doen is een vaginale douche zonder intiemspray kopen. Een vaginale douche is dus zo'n knijpfles met een omgekeerde-L-vormige tuit eraan, en die kan je dus vullen met intiemspul of gewoon met water. En als je geen zin hebt in intiemspul dan doe je toch gewoon alleen met wat water ? Bij mij raakt ook altijd de boel helemaal van slag als ik me was met Lactacyd, hele bacteriecultuur door de war, dus als ik in jouw situatie zat had ik het gewoon zo gedaan met water.
It's my party and I'll cry if I want to.
  vrijdag 9 december 2005 @ 23:17:20 #163
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_32958362
Yep AudreyHepburn
Dat is dus ook wat ik ook zei hé: "water"
Gebruik a.u.b. geen lactacyd. Alleen de intiem douche gebruiken met lich.temp. water!! MEER niet . Het is niet goed voor je slijmvlies-milieutje daar beneden. GEwoon een keer zachtjes sprayen met water met die pomp is niet zo verkeerd hoor zoeperzazke!!! Ik doe dat zowiezo 1 x in de maand na mijn ontrekkingsbloeding als er weer een nieuwe ring in moet! Lekker schoon beginnen
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_32965757
Ehm... Maar hoe kom ik aan dat knijpflesding dan? Waar zijn die te koop?

Overigens, ik bewaar hem nu wel in de koelkast, maar ik denk dat het weinig uitmaakt. Alleen de apotheker die ik voor het eerst had hamerde erop dat het beter was, nou, ach, mij ligt hij niet in de weg.... In een studentenhuis met gedeelde keuken is het misschien niet zo'n slim idee
I had a signature once. It was awful.
  zaterdag 10 december 2005 @ 10:54:51 #165
521 ruby
Hell yeah!
pi_32965874
Ik heb het pakje ook maar weer teruggestopt in de koelkast. En ja, het stond er ook nog op vermeld dat je het in de koelkast moet bewaren. Dat had ik de dag er voor niet gelezen. Selectief lezen heet dat.

Om me er even mee te bemoeien Zoeperzazke, die knijpflessen kun je gewoon bij de drogist halen.
Voetjes van de vloer en schud die heupen los!
  dinsdag 13 december 2005 @ 15:52:41 #166
521 ruby
Hell yeah!
pi_33045343
Yeah, vanavond is het zover. Dan ga ik 'm voor het eerst inbrengen. Ik ben benieuwd.
Voetjes van de vloer en schud die heupen los!
pi_33045870
Succes! En als je het boven de wc doet, pas dan op dattie er niet in valt Soms werkt hij niet echt mee, dan dan floept ie zo de pot in
I had a signature once. It was awful.
  dinsdag 13 december 2005 @ 16:35:25 #168
521 ruby
Hell yeah!
pi_33046683
Cheers.

Ik doe het wel op een plek waar het "veilig" is.
Voetjes van de vloer en schud die heupen los!
  dinsdag 13 december 2005 @ 20:01:07 #169
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_33051685
Gatsieieie ... zoeperzazke, Het idee alleen al!!

Ik doe het gewoon op mijn bed. LEkker op mijn rug liggend! De boel ontspant daar dan prima en hij glijd er dan vanzelf in. Ideaal. ( zo werkt dat ook bij geslachtsgemeenschap. Doordat je baarmoeder een soort zuigbeweging gaat maken gaat het dan vanzelf. Ik heb dat dus ook als ik de ring in breng. Let op : IK want er zijn natuurlijk altijd vrouwen die dat zó niet ervaren ). Maar goed! Ruby... hij zal er nu ongetwijfeld in zitten En .... voel je jezelf ook anders als anders? Of valt het bij jou wel mee?
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_33054184
Haha, maar ik lig nooit op mijn rug bij geslachtsgemeenschap!!
I had a signature once. It was awful.
  dinsdag 13 december 2005 @ 22:20:22 #171
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_33056624
ow ... ik soms wel en soms niet!!
maar geslachtsgemeenschap boven de w.c. heb ik nooit hoor!!

ahhh zonder gekheid!!
liggend in bed gaat het VEEL makkelijker hoor!
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_33058322
ik zal het eens een keer proberen dan

En nee, geslachtsgemeenschap boven de WC heb ik ook nooit, wat een lol! Ik denk dat ik dan een beetje omval en mezelf doorspoel

Ik heb er over het algemeen niet zo'n moeite mee, maar dat is voor iedereen anders.

Ik had trouwens eergisteren last van dat ding! Hij stak de hele dag een mini stukje uit, en omdat ik een vrij strakke broek aan had zat het toch te irriteren en te knellen... Hebben jullie dat ook wel eens gehad? Nu zit hij wel weer normaal, hij steekt er normaal namelijk nét niet uit bij mij...
I had a signature once. It was awful.
  dinsdag 13 december 2005 @ 23:47:55 #173
521 ruby
Hell yeah!
pi_33059455
Nou, hij zit er in hoor! En nee, ik voel me nog niet anders.

Time will tell.
Voetjes van de vloer en schud die heupen los!
  woensdag 14 december 2005 @ 06:59:20 #174
55330 ennuik
Stockholm boppe!
pi_33064095
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 23:11 schreef zoeperzazke het volgende:
Ik had trouwens eergisteren last van dat ding! Hij stak de hele dag een mini stukje uit, en omdat ik een vrij strakke broek aan had zat het toch te irriteren en te knellen... Hebben jullie dat ook wel eens gehad? Nu zit hij wel weer normaal, hij steekt er normaal namelijk nét niet uit bij mij...
Nee, heb ik nooit last van!

Misschien heb je 'm niet diep genoeg in gebracht?
pi_33080168
Ik zit nu in mijn 5e gebruikersmaand, en ik heb zeg maar de eerste keer 3 weken ingehad, toen gebloed, en toen een nieuwe ingedaan, daarna heb ik er twee achter elkaar gebruikt, en alleen in de eerste maand had ik last van huilbuien. Nu zit ik in mijn 5 maand, wel de tweede ring, achter elkaar, en ik heb -weer- huilbuien. zou dit kunnen liggen aan doorringen? de vorige keer (leek) het juist beter te gaan toen ik doorringde
dus periode: 1 ring, 2 achter elkaar (geen huilbuien), weer 2 achter elkaar (nu, in mijn laatste ring, wel huilbuien)
Het gaat op dit moment niet zo lekker financieel, maar qua liefde zit ik op dit moment toppie in mijn vel. Zodra mensen echter beginnen over mijn (oude) baan, begin ik spontaan voor (bijna) wildvreemde te huilen.
And the druids turn to stone...
pi_33095257
Meiden even een vraagje.
Sinds een week ben ik gestart met de nuvaring na 8 jaar de pil te hebben geslikt (Harmonet).
Tot nu toe ben ik erg tevreden, nergens last van. Aangezien ik al een lichte pil slikte, denk ik ook niet veel verschil te gaan merken.

Een vraagje: ik heb meerdere malen gelezen over het gebruikersforum van de nuvaring, forum.nuvaring.nl. Hoe kom ik op deze website? Ik kan wel op de site van nuvaring de nuvatime etc. aanvragen, maar voor het forum ben ik niet bevoegd. Help?!
pi_33098071
Hallo!
Ik ben er over aan het denken om de Nuva ring te gaan gebruiken. Maar ik heb nog 1 vraag waar "ervaren" gebruiksters van de Nuva ring misschien wel antwoord op hebben. Zijn jullie aangekomen toen jullie met de ring starten? Ik slik nu al jaren Marvelon waar ik, toen ik er mee begon, toch wel wat kilo's van erbij heb gekregen. Dat was nu eenmaal zo en heb me daar nooit heel erg aan gestoord, maar nu ben ik de nodige kilo's afgevallen en dat wil ik graag zo houden. Dus meiden, hebben jullie ervaring met gewichtstoename?
Ik heb daarnaast flink last van cellulites en mijn nicht die ook Marvelon slikt ook! Het kan in de familie zitten, maar misschien ook veroorzaakt worden door die pil. Is de cellulite misschien afgenomen bij iemand?
Nou...ik hoop dat jullie me kunnen helpen met m'n vragen! Alvast bedankt!
pi_33099564
Volgens mij heeft cellulitis niks te maken met de pil of wat dan ook, toch ?

En over gewichtstoename heb ik ieg niks te klagen, niks van gemerkt toen ik begon.
It's my party and I'll cry if I want to.
  donderdag 15 december 2005 @ 21:02:57 #179
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_33113458
klopt ...
Cellulitis en dik worden heeft niks met anti concepties te maken maar met aanleg of te veel of verkeerd eten.

Ook ik heb wel eens dat mijn ring een stukje uitsteekt voor mijn gevoel. Het is alleen maar het gevoel, het lijkt maar zo. Geen nood, kan geen kwaad. Het heeft niks te maken met dat je je ring niet diep genoeg duwt. Dat kan helemaal niet. Let maar eens op in de tijd dat je zin in sex hebt of misschien aan zelfbevrediging doet. De ring zit dan ontzettend hoog!

Huilbuien gaan op den duur over en komen niet meer terug. Lichaam moet wennen aan de manier van toediening van anti conceptie. (bepaald soort hormoon)

Het gebruikersforum van nuvaring is toegangelijk met de barcode op het doosje van je nuvaring!!

Ik gebruik de ring a.s. april 2 jaar, hou 'm 4 weken in en doe dit 2 ringen achterelkaar .... en ik wil echt niets anders meer.
Succes allemaal!
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_33141600
Hoi, ik heb ontdekt dat 2 van de 3 ringen die ik had, geknikt waren, dus een beetje ovaalvormig. Eentje had ik al gebruikt en daar was niets mis mee, de andere 2 waren dus niet goed. Eentje heb ik naar de apotheek gebracht die 't zou onderzoeken, de andere heb ik ingedaan zodat ik toch nog beschermd was. (Dit ontdekte ik maandag, toen moest ik weer een nieuwe ringperiode beginnen). Ik heb vandaag een nieuw pakket gekregen, zodat ik de ring die ik inheb kon verwisselen voor een goede, voor de zekerheid.

Nou bleek dus dat die ringen óók geknikt zijn. Het ligt niet aan mij, ik berg ze netjes op in het doosje zelfs nog en daar is niets mee gebeurd. Ik vroeg me af of er meer vrouwen zijn die dit hebben en of zij misschien weten of het kwaad kan of niet? Ik ben er in ieder geval niet erg gerust op nu, maar ik wil ook niet stoppen met de nuvaring omdat ik bang ben dat dan mijn hele hormoonstelsel in de war raakt.
pi_33145639
de ringen horen een beetje geknikt te zijn bij het punt waar ze aan elkaar bevestigd zijn. Dat is gewoon heel normaal en niks om je zorgen om te maken, voor zover ik weet.
I had a signature once. It was awful.
pi_33146787
hm, ik heb ze juist nog nooit geknikt gehad tot nu, ze waren perfect rond :/ vreemd. iig bedankt
  zaterdag 17 december 2005 @ 10:30:03 #183
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_33155868
woww.. da's wel héél toevallig dan, dat je ze 'altijd' perfect rond hebt gehad!!
Bij mij zijn ze ook allemaal geknikt.
Belangrijker is eerder dat ze niet gescheurd zijn op die laspunten waar de uiteinden bijelkaar komen. Maar ik geloof niet dat je zoiets zomaar tegen komt.
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
  dinsdag 20 december 2005 @ 11:27:57 #184
521 ruby
Hell yeah!
pi_33239818
Nou, ik heb de ring nu een weekje zitten en tot nu toe bevalt het goed. Ik voel 'm totaal niet zitten en het was weer lekker om seks zonder condooms te hebben.

Wel heb ik nog steeds dat ik een beetje naweeën heb van m'n ongesteldheid. M.a.w. ik bloed nog wel een heel klein beetje, wat wel ff langer duurt dan normaal. Maar dat zal wel over gaan.

Ik was ook een beetje somber de laatste dagen maar ik weet niet of dat persé door de nuvaring komt of dat m'n hormonen sowieso een beetje aan de haal gaan met me.
Voetjes van de vloer en schud die heupen los!
pi_33243134
Nou, mijn laatste dag als Nuvaringgebruikster. Morgen om half 10 krijg ik een spiraaltje.

Vaarwel, dames.
It's my party and I'll cry if I want to.
  dinsdag 20 december 2005 @ 13:36:26 #186
521 ruby
Hell yeah!
pi_33243246
Succes ermee!
Voetjes van de vloer en schud die heupen los!
  maandag 2 januari 2006 @ 13:12:12 #187
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_33622837
Natuurlijk willen we even weten of je niet weer hunkert naar de nuvaring AdreyHepburn....

Ruby : de tussentijdse bloedingkjes zijn nu over?
Ik had dat in het begin ook. Eerst wist ik even met mezelf geen weg ( hormonen?). DAarna werd het alleen maar beter!
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
  maandag 2 januari 2006 @ 14:19:16 #188
521 ruby
Hell yeah!
pi_33624838
Ik heb het idee dat het nu verminderd is, maar deze week is mijn stopweek (dinsdag moet ik 'm eruit halen) dus moet ik weer echt ongesteld worden. Ik ben benieuwd of het daarna helemaal over is.
Tot nu toe bevalt de Nuvaring me prima. Geen omkijken naar en ik merk er niets van. Alleen die bloedinkjes nog ff weg en dan is het helemaal prima.
Voetjes van de vloer en schud die heupen los!
pi_33666127
Ben al 5 maanden niet meer ongesteld geweest! En nee ik ben niet zwanger! En ook nog eens veel meer zin in sex
Lang leve de ring
#geen
  dinsdag 3 januari 2006 @ 18:12:05 #190
521 ruby
Hell yeah!
pi_33666848
Huh? 5 maanden niet meer ongesteld geweest door de ring? Ondanks je stopweek?

Cool.
Voetjes van de vloer en schud die heupen los!
pi_33678341
k Ben een tijdje geleden ook begonnen met de Nuvaring na zo'n 7 jaar aan de pil te zijn geweest. Het bevalt tot nu toe (ben met mn 3e ring bezig) prima! Al moet ik wel zeggen dat het vooral het niet meer elke dag aan de pil denken is + het gevoel minder hormonen binnen te krijgen. Verder niet echt veranderingen gemerkt. Wel erg leuk ook om hier mee te lezen, oa dit topic heeft me overgehaald het eens te proberen
pi_33678380
Het lijkt mij ook wel een ideaal middel, maar ik ben zo bang dat mijn acne terugkomt... Heb een Roaccutane-kuur gedaan en heb nauwelijks nog acne, maar ik gebruik nog wel de Diane-35. Ik durf het nog niet aan...
  woensdag 4 januari 2006 @ 19:24:54 #193
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_33704140
hoi hoi Lupa Solitaria,

ik zie in je profiel van welk jaar je bent. Ik ben van 1970 en dacht eigenlijk precies hetzelfde als jij toen ik 2 jaar geleden over wilde stappen op de nuvaring. Ik heb de stap gedaan en het viel me alles mee. Zo af en toe een puistje zoals iedereen dat wel eens heeft. Maar niet meer van die rode bulten zoals vroeger!!
Je zou het gewoon eens kunnen proberen Lupa. De huisartsen vinden het over het algemeen geen probleem dat als het je niet bevalt, weer terug gaat naar je oude anti conceptie.

Probeer 't gewoon eens!! Ik was er blij mee dat ik overgestapt was in ieder geval.
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_33712275
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 18:12 schreef ruby het volgende:
Huh? 5 maanden niet meer ongesteld geweest door de ring? Ondanks je stopweek?

Cool.
Yep
#geen
pi_33712308
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 23:51 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Het lijkt mij ook wel een ideaal middel, maar ik ben zo bang dat mijn acne terugkomt... Heb een Roaccutane-kuur gedaan en heb nauwelijks nog acne, maar ik gebruik nog wel de Diane-35. Ik durf het nog niet aan...
Bij mij is het toch weggebleven na een maandje wennen. Ik slikte ook de diane hiervoor ivm acné.
#geen
pi_33720314
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 19:24 schreef Pearly het volgende:
hoi hoi Lupa Solitaria,

ik zie in je profiel van welk jaar je bent. Ik ben van 1970 en dacht eigenlijk precies hetzelfde als jij toen ik 2 jaar geleden over wilde stappen op de nuvaring. Ik heb de stap gedaan en het viel me alles mee. Zo af en toe een puistje zoals iedereen dat wel eens heeft. Maar niet meer van die rode bulten zoals vroeger!!
Je zou het gewoon eens kunnen proberen Lupa. De huisartsen vinden het over het algemeen geen probleem dat als het je niet bevalt, weer terug gaat naar je oude anti conceptie.

Probeer 't gewoon eens!! Ik was er blij mee dat ik overgestapt was in ieder geval.
Ik had niet een beetje acne, ik had ernstige acne, waarvoor ik ook ben behandeld met Roaccutane. Het is nu zo goed als weg, maar ik ben nog steeds behoorlijk bang dat het terugkomt. Mijn Roaccutane kuur is nu een maand of drie geleden. Als de acne over een maand of drie nog steeds niet terug is, dan denk ik dat ik eens naar de huisarts ga en om Nuvaring vraag.
pi_33767739
Hoi

Ik gebruik sinds een maand of zeven de nuvaring. Daarvoor heb ik jarenlang geen hormonaal voorbehoedsmiddel gebruikt. De ring bevalt me praktisch heel goed (hoeft er maar 1x in de drie week aan te denken, geen problemen met de sex, ben me er eigenlijk helemaal niet bewust van het feit dat ik zo'n ring in mn vagina heb), maar heb wel veel meer last van migraine en voel me veel sneller geïrriteerd door mensen en gebeurtenissen. Tegelijkertijd voel ik me afstandelijker en vervlakt. Ik dacht dat ik "gewoon niet zo goed in mn vel zat" totdat ik de bijsluiter van de nuvaring erbij pakte.
Mijn vraag nu; zijn er meer nuvaringgebruikers die last hebben van vervlakking en geïrriteerdheid? En is dat over gegaan na verloop van tijd?

Nina

[ Bericht 1% gewijzigd door Divanina op 06-01-2006 15:38:44 ]
pi_33772820
Aangezien er denk ik meer ex-pil gebruikers overgestapt zijn naar een -lichtere- versie (de ring) denk ik dat je niet zo snel een lotgenoot zal vinden, omdat ze meesstal ' ophelderen' omdat ze minder hormonen binnen krijgen.

Dus ik denk dat jij ongeveer meemaakt wat 'wij' ex pilgebruiksters hadden toen je die het eerst probeerde.

Persoonlijk heb ik nog steeds wel vervlakking en af en toe een depressie, maar minder dan met de pil, meer in vlagen. Liever dit dan me zorgen maken of het condoom wel goed zit, in ieder geval.
And the druids turn to stone...
  vrijdag 6 januari 2006 @ 18:42:26 #199
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_33774287
het kan ook zijn Nina, dat je alsnog een lotgenoot kan vinden als je alle andere nuvaring topics door leest. Wie weet!

Succes daarmeer
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
  vrijdag 6 januari 2006 @ 19:41:46 #200
521 ruby
Hell yeah!
pi_33776502
Ik had ff een paar dagen dat ik een beetje somber was maar dat kon natuurlijk ook gewoon aan mezelf liggen. Voor de rest voel ik me tot nu toe prima maar goed ik ben er ongeveer drie weken geleden mee begonnen. Ik hoop in ieder geval dat het klotegevoel me bespaard blijft.

Verder heb ik, ondanks dat ik deze week ongesteld moet worden, weinig last gehad van hoofdpijn terwijl ik dat normaal gesproken wel heb. Dus dat is oké.
Voetjes van de vloer en schud die heupen los!
pi_33777032
De mensen die depri worden van de Nuvaring, hadden die dat bij de pil ook al?
  vrijdag 6 januari 2006 @ 19:57:47 #202
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_33777097
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 19:55 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
De mensen die depri worden van de Nuvaring, hadden die dat bij de pil ook al?
Ik wel iig. Precies dezelfde klachten als bij de pil. Ben er dus ook weer snel vanaf gestapt.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_33777178
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 19:57 schreef Jane het volgende:
Ik wel iig. Precies dezelfde klachten als bij de pil. Ben er dus ook weer snel vanaf gestapt.
Wat gebruik je nu?
pi_34199639
Hallo gebruikers,

Ik heb wat vragen. Ik ben 30 en al 14 jaar aan de pil. Wil de komende 3-5 jaar geen kinderen maar liever wel wat minder hormonen dan de pil binne krijgen

Heb gelezen over de ring die minder hormoon bevat en zou graag wat antwoorden willen stellen aan jullie ervaren gebruikers!

Voel je hem zitten? Voel je hem tijdens de seks? Is de overgang van pil (microginon 30) heftig?
Krijg je tussen tijdse bloedingen? Krijgen jullie hem vergoed van het ziekenfonds? Is het lastig in te brengen en uit te halen, of vergelijkbaar met een tampon?

groeten Rira
pi_34201090
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 14:13 schreef rira het volgende:
Voel je hem zitten? Voel je hem tijdens de seks? Is de overgang van pil (microginon 30) heftig?
Krijg je tussen tijdse bloedingen? Krijgen jullie hem vergoed van het ziekenfonds? Is het lastig in te brengen en uit te halen, of vergelijkbaar met een tampon?

groeten Rira
Ik voel m nooit zitten, behalve in de eerste 2 dagen van een nieuwe ring, dan lijkt ie wat 'stug' te zijn en wil de ring wel es naar beneden glijden, irritant gevoel, maar niet onoverkomelijk. Ik duw m gewoon even goed op de wc. Ik voel m niet tijdens de sex, mn vriend een klein beetje, maar die vind het totaal niet storend.
Overgang van de pil weet ik niet, want voordat ik met de ring begon was ik al 2 jaar gestopt met de pil (wilde ook niet meer zoveel hormonen en huilbuien). Wat ik wel had de eerste 3-4 weken toen ik ermee begon, was bloeden, nou ja..beetje van dat doorbraakbloeding-bloed. Maar dat was denk ik door de overgang naar een nieuwe anticonceptie.
Ik krijg m 100% vergoedt van fbto, ziekenfonds bestaat niet meer
Het in en uit brengen is net zo makkelijk als een tampon.
(:
pi_34203326
thanks! weet weer wat meer!
Groeten!
pi_34245571
Ik kan feitelijk geen hormonen verdragen (depri, huilbuien, superemotioneel, van mug olifant maken, opgeblazen gevoel...noem maar op) vandaar al 5 jaar spiraaltje (gynefix, zonder hormonen). Die is aan vervanging toe, maar aangezien het zo'n pijnlijke zaak was, zie ik het niet zitten, plus misschien wil ik binnekort aan kinderen beginnen (binnen jaartje ofzo) en dan ist ook zonde om die er dan zo snel weer te laten uithalen. Daarom probeer ik nu eerst de ring uit omdat die hormonen concentratie super laag is. 't zit er nu 10 dagen in, heb weer last van emotioneel en pessimistisch gedrag, buikkrampen en sinds vandaag ook doorbraakbloedingen. (de laatste keer dat ik een pil (yasmin)getest heb had ik een volledige maand bloedingen...). Moet ik nog volhouden en kan dat nog stabiliseren of moet ik me er gewoon bij neerleggen dat hormonenpreparaten nu eenmaal niks voor mij zijn?
  donderdag 19 januari 2006 @ 17:26:43 #208
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_34246798
Bij mij duurde het 2 maanden, toen was mijn lichaam er aan gewend. Daarna alleen nog maar voordelen aan de ring ondervonden.
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_34250605
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 17:26 schreef Pearly het volgende:
Bij mij duurde het 2 maanden, toen was mijn lichaam er aan gewend. Daarna alleen nog maar voordelen aan de ring ondervonden.
Zolang duurde het bij mij ook ongeveer.
(:
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 19 januari 2006 @ 20:43:43 #210
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_34253844
Hm, zit net in de papieren van mijn nieuwe zorgverkeraar te kijken. Vergoeding anticonceptie in principe 100% maar daar staat de ring niet bij genoemd... Maar eens even navragen.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_34257233
Bij mij wordt de pil niet vergoed, maar het is het enige wat ik van mijn zorgtoeslag hoef te declareren dus dat is wel te doen.

Overigens reageer ik lichamelijk beter op de ring dan op de pil: veel minder pijn bij de menstruatie en ook van doorringen merk ik lichamelijk minder dan bij de pil.
Geestelijk ben ik wel vrij stabiel, maar zin in seks is er niet, maar dat had ik volgens mij toch al niet...
Tijdens het vrijen doet de ring bij mij wel pijn, maar ik durf hem er niet zo goed uit te halen, geeft zo'n vieze boel en zo'n oponthoud, net zoals een condoom...
I had a signature once. It was awful.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 19 januari 2006 @ 22:20:12 #212
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_34258090
Je kunt hem er dan toch van tevoren uithalen? Wij merken overigens niets van de ring bij het vrijen.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 20 januari 2006 @ 09:17:02 #213
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_34269122
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 20:43 schreef Rewimo het volgende:
Hm, zit net in de papieren van mijn nieuwe zorgverkeraar te kijken. Vergoeding anticonceptie in principe 100% maar daar staat de ring niet bij genoemd... Maar eens even navragen.
Even gebeld: wordt gewoon vergoed
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_34277867
Ik weet niet of ik t al eens eerder heb gezegd: maar ik moet hier in eindhoven dus *altijd* een recept aanvragen voor de nuvaring, dat is een afspraak die de huisartsen in eindhoven hebben afgesproken. FIJN hoor Krijg ik elke maand een rekening van 13,50 van de huisarts voor een herhalingsrecept. Ik haal nu bijna altijd m'n nuvaring in de stad waar m'n moeder woont, daar heb ik dat gezeik in elk geval niet.
(:
pi_34280225
@ Nein: volgens mij staat t n keer eerder in deze topicreeks genoemd, maar de dokter/ apotheek kan je volgens mij niet verplichten om steeds een recept aan te vragen.
pi_34280467
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 15:18 schreef Leegle het volgende:
@ Nein: volgens mij staat t n keer eerder in deze topicreeks genoemd, maar de dokter/ apotheek kan je volgens mij niet verplichten om steeds een recept aan te vragen.
Tegen mij zeiden ze dus dat ik dat elke keer moest doen, wat kan ik daar dan tegen in brengen? Nuvaring wordt hier erkend als medicijn en niet als anticonceptie middel.
(:
pi_34285927
ik moest ook elke keer een nieuw receptje. Dat hadden 'ze in Deventer besloten' ...
Eva
  zaterdag 21 januari 2006 @ 14:19:13 #218
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_34309284
@ Leegle
Het lijkt mij niet meer dan logisch dat je van te voren even belt dat je een recept voor de nuvaring wil. De huisarts wil dit verwerken in zijn/ haar systeem en als het 's middags klaar ligt ben je snel klaar bij de apotheek. Niet meer dan logisch dat je even naar de assistente belt met de vraag of ze 't receptje klaar laat leggen.
Ik zie het ongemak helemaal niet waar nein zó tegen aan loopt.
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_34310320
@pearly

Voor een normale anticonceptiepil kun je gewoon naar de apotheek bellen voor een herhaling. Voor de nuvaring wordt blijkbaar een uitzondering gemaakt en moet je eerst naar de dokter bellen voor een nieuw recept, en de dokter int daar gewoon geld voor. ik vind het onlogisch en onterecht.
Eva
pi_34311595
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 14:19 schreef Pearly het volgende:
@ Leegle
Het lijkt mij niet meer dan logisch dat je van te voren even belt dat je een recept voor de nuvaring wil. De huisarts wil dit verwerken in zijn/ haar systeem en als het 's middags klaar ligt ben je snel klaar bij de apotheek. Niet meer dan logisch dat je even naar de assistente belt met de vraag of ze 't receptje klaar laat leggen.
Ik zie het ongemak helemaal niet waar nein zó tegen aan loopt.
Wat pearly hier boven zegt

Ik kan normaal gesproken zo even naar de apotheek lopen, 'mag ik een pakje nuvaring van u?", ik reken af, krijg factuur mee en stuur die op naar verzekering.

Nu gaat het zo: ik moet perse voor 10 uur bellen naar dokter, daarna ga ik naar apotheek om daar de nuvaring te halen en te betalen, vervolgens stuur ik die rekening op. Een paar weken later krijg ik nog es een factuur van 13,50 voor het recept van de dokter dat vind ik echt belachelijk!!! 13,50 voor een telefoontje van 30 seconden En dan moet ik DIE factuur ook nog eens opsturen.
(:
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 21 januari 2006 @ 18:40:48 #221
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_34317704
Ergens zit toch iets helemaal fout bij jouw apotheek. Voor de Nuvaring heb je alleen de eerste keer een recept nodig. Daarna kun je hem zo halen. Ik vind het schandalig dat arts en apotheek zo samenwerken om meer geld van jou (c.q. je verzekering) te krijgen.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zaterdag 21 januari 2006 @ 19:25:32 #222
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_34319213
vreemd.. ik betaal geen dokters-telefoon-consult indd.
Alleen de ring.
Ik kan de ring verder niet declareren.
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
  zondag 22 januari 2006 @ 17:24:24 #223
521 ruby
Hell yeah!
pi_34348817
Ik ben nu al weer bezig met de tweede ring en op zich bevalt het prima. Wel heb ik de laatste tijd dat ik best snel geirriteerd ben. Best kans dat het door de ring kan komen toch?
Maar m'n internetverbinding lag er ook uit, dus misschien dat het daar mee te maken had.

M'n vriend zei vandaag dat ie de ring wel voelt tijdens de sex en dat het best een raar gevoel vindt. Ik kijk het nog even aan en anders haal ik 'm voor de sex eruit. Gelukkig is dat ook een mogelijkheid.

Is dat inderdaad zo dat je je dokter niet hoeft te bellen voor een tweede recept? Want ik kreeg voor dat consult (info over de nuvaring + dat hij het door zou faxen naar de apotheek) inderdaad een rekening. Eentje daar kan ik mee leven, maar het ik zou het wel raar vinden als ik voor het tweede recept (waar ik dus voor moet bellen) ook moet betalen.
Voetjes van de vloer en schud die heupen los!
pi_34348945
quote:
Op zondag 22 januari 2006 17:24 schreef ruby het volgende:
Is dat inderdaad zo dat je je dokter niet hoeft te bellen voor een tweede recept? Want ik kreeg voor dat consult (info over de nuvaring + dat hij het door zou faxen naar de apotheek) inderdaad een rekening. Eentje daar kan ik mee leven, maar het ik zou het wel raar vinden als ik voor het tweede recept (waar ik dus voor moet bellen) ook moet betalen.
Ik denk dat je dat het beste bij je apotheek kunt vragen. Het is volgens mij maar zo bij een paar steden in Nederland!
(:
pi_34457290
heeft iemand ervaring dat tijdens het gebruik van de nuvaring je stemmingswisselingen kan krijgen...ik heb hier namelijk wel erg veel last van gehad en mijn relatie liep hierdoor nieterg lekker.
Ik loop nu sinds augustus bij de homeopaat hiervoor en ook omdat ik snel boos wordt dit schijnt te komen door te veel hormonen in je lichaam hier krijg ik nu hulp en begeleiding bij.

graagserieuze reacties...aangezien dit voor mij emotioneel een moeilijk onderwerp is.
  woensdag 25 januari 2006 @ 20:00:21 #226
521 ruby
Hell yeah!
pi_34457820
Ja, ik heb er ook last van. De ene dag wat meer dan de ander. Vandaag gelukkig niet.
M'n vriend zei nog dat ie gedrag herkende dat ik ook had toen ik de pil slikte.
Ik hoop dat dat op een gegeven moment wel ophoudt of ik zal wat meer tot 10 moeten leren tellen. Maar ja, je hebt het niet altijd in de hand helaas.

De tijd zal het leren... Stomme hormonen ook altijd.

[ Bericht 6% gewijzigd door ruby op 25-01-2006 20:22:44 ]
Voetjes van de vloer en schud die heupen los!
pi_34458391
ben 2 weken geleden met de ring gestopt omdat ik last heb van een allergische reactie van het sperma van mijn vriend.
de huisarts weet absoluut niet wat het is en nu moet ik om het uit te sluiten dat het aan de ring ligt een maand aan de pil. maar ik was te laat dus slik deze maand even niks.
maar ik en mijn vriend merken nu dat ik heel veel minder slechte zin heb, en zeker niet zomaar uit het niets meer omsla. Daar had ik heel erge last van, uit het niets kon ik opeens slechte zin hebben. Wanneer ik nu merk dat ik slechte zin heb, is het weer snel goed.
Het is alleen jammer dat je niet 100% zeker weet of het aan de hormonen ligt. Het kan ook zijn omdat ik nu ook net mijn stage ben begonnen en dat lekker loopt, of omdat ik er een gesprek over heb gehad met m'n vriend over de stemmingswisselingen. Of omdat ik denk dat het aan de hormonen ligt en nu ik weet dat ik ze niet meer krijg dat ik er geen last van heb ( soort van omgekeerde placebo effect)

het is zo jammer dat er eigenlijk geen andere oplossing is dan hormonen...
een mannenpil zou echt ideaal zijn

ik hoop ook echt dat de allergische reactie niet aan de ring ligt, want ik vind de nuvaring is buiten het neven effect van de hormonen echt ideaal!
Even voor de duidelijkheid voor mensen die aan de ring willen beginnen: er is nog geen enkel geval bekend van iemand die een allergische reactie van de ring kreeg. dus niet dat dat iemand door mijn verhaal zich laat weerhouden van de ring, want verder vind ik het een ideale vorm van anticonceptie.
  donderdag 2 februari 2006 @ 22:55:57 #228
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_34723805
En hoe lang heb je 'm gebruikt blue cloud?

HeeeeeL soms zijn er vrouwen die, als er iets in het lichaam gestopt wordt ( tampon, nuvaring ), het lichaam afstootverschijnselen gaat geven. Dat kan.
Het valt altijd nog te proberen op een later tijd stip natuurlijk.... Hopelijk lukt het dan wel!
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_34724244
Ik heb gisteren de controle van het plaatsen van mijn spiraaltje gehad. Ik heb 6 weken geleden een Mirenaspiraaltje laten plaatsen. Wat ik even de moeite van het vermelden waard vond is dat ik de afgelopen maand 5 kilo ben afgevallen. Dat kan eigenlijk alleen door het stoppen met de pil/ring komen. De afgelopen drie jaar ben ik non-stop aan de hormonale anticonceptie geweest, en nu ik daar dus mee gestopt ben ben ik dus VIJF HELE KILO's afgevallen.

Ik was echt stomverbaasd.
It's my party and I'll cry if I want to.
pi_34726248
Dat is mooi nieuws! En ik heb er gelijk een smoesje bij als mensen vragen of ik dikker ben geworden
I had a signature once. It was awful.
  zaterdag 4 februari 2006 @ 14:50:02 #231
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_34729949
Het is indd. zo dat verschillende hormonen vloeistof-vetten vasthouden. 5 kg meer in gewicht is niet te zien als je gewoon aangekleed bent. Je zou het in je gezicht kunnen zien maar dan moet een flink gedeelte van die kg's ook daar gaan zitten. Dan zou je het als smoesje kunnen gebruiken indd.
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
  zaterdag 4 februari 2006 @ 16:41:39 #232
521 ruby
Hell yeah!
pi_34732615
Gelukkig ben ik nog niets aangekomen van de Nuvaring en dat wil ik graag zo houden uiteraard.
Tevens is m'n humeur ook prima de laatste weken dus er is hoop.
M'n laatste Nuvaring (van de drie die ik gekregen had van de apotheek) gaat er volgende week weer in en daarna op naar de volgende bestelling.
Voetjes van de vloer en schud die heupen los!
pi_34781821
ik moest ook weer nuvaringen hebben na een overstap van huisarts/apotheek. De eerste keer dat ik belde kreeg ik 1 nuvaring mee (dat bedenkt die computer daar, omdat het de eerste keer is dat ik er daar een haal) en daarna voor een herhalingsrecept gebeld. Je spreekt daar dus een bandje in en dan ligt het die middag klaar bij de apotheek.

maar nu krijg ik verdorie alsnog een rekening voor het aanvragen van het herhalingsrecept voor het inspreken van een bandje verdomme

volgende keer bel ik gewoon naar die apotheek (dat kon bij mijn vorige apotheek ook de laatste tijd) en dan bestellen ze maar gewoon die zooi.

ik ben trouwens benieuwd of mijn nieuwe verzekering (achmea zilver kruis beter af polis met * ster)
de nuvaring vergoed
  maandag 6 februari 2006 @ 10:04:47 #234
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_34786758
http://www.uaf.nl/assets/(...)%20versie%2020.0.doc

Daar staat alles. Overigens let wel. Dit is een pdf bestand

Oja, Dat van dat bellen vind ik wel zo'n achterlijke regeling. Begrijp niet dat je daar apart voor moet betalen. Volgens mij hoef ik dat echt niet.
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_34793486
ik heb ook het mirena spiraaltje gehad maar die is bij mij verkeerd geplaatst want ze konden hem bij mij niet goed in brengen omdat ik niet ontspannen kon want ik was erg bang hiervoor en voor de pijn die ik na die tijd zou hebben en ze hebben mij absoluut niet met respect behandeld...
na 4 weken moest ik op controle komen en bleek dat ze het spriaaltje niet meer konden vinden en moest er maar een kjik operatie volgen om te kijken of hij er nog goed in zat en wat bleek na de operatie: ze hebben hem verwijderd...alle pijn voor niks geweest.
dus ik bgin hier niet weer aan maar de nuvaring mag ik ook niet weer gebruiken vanwege mijn stemmingswisselingen...en datwil ik nietweer.
  maandag 6 februari 2006 @ 14:51:50 #236
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_34794580
Ik vind stemmingswisselingen zo'n groot woord!
De eerste 2 maanden heb ik ook soms eens een huilbuitje gehad. Per slot van rekening moet je lichaam even wennen aan 'iets nieuws' in je lichaam. Heel normaar hoor! de een reageert daar natuurlijk heftiger op als de ander. Heb je er dan echt een half jaar last van gehad en gingen die stemmingswisselingen dan niet over? Kan het me haast niet voorstellen eigenlijk.

In ieder geval sterkte met het zoeken naar een a.c. die wel bij je past.
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_34825934
Hallo allemaal,
Ik ben 3 wk geleden gestart met Nuvaring na 5 jr fantastische Mirena gehad te hebben. Ivm kinderwens binnen 5 jr hebben WE besloten dat ik nog eventjes aan de Nuvaring ga omdat ik een zeer onregelmatig leven leid met dag en nachtdiensten enzo.
Ik heb de eerste week met de armen wijd gelopen omdat mijn borsten zo'n pijn deden. Tevens gingen ze in cupmaat van B naar flinke C. Leuk? Nou mijn vriend moest ik er niet aanhebben; veel te pijnlijk! Ik heb veel minder tot geen zin in sex. En als we sexen heb ik nadien een branderig gevoel in de vagina.
In 3 weken tijd ben ik 3 kilo aangekomen bij een normaal eetpatroon. Heb ik 3x diarrhee gehad. Voorheen echt nooooooit. Ik ben ontzettend sjag. Heb ineens mega puisten in de T-zone (voorhoofd, wenkbrauwen, kin) en bij hals en zijkant wangen.
Nu in de laatste week krijg ik last van mijn rechter borst. Hij is gespannen en er zitten pijnlijke harde plekken in. Gisteravond heb ik de Nuvaring verwijderd. Moest eigenlijk vanochtend maar ik trok het echt niet meer.
Ik stop ermee. Dit voelt zo slecht voor mijn lichaam...
Iemand anders ook deze ervaringen?
Weet iemand waar ik deze bijwerkingen kan rapporteren?

Gr. Sanne
pi_34836801
Heej Sannedepanne! Wat rot voor je! Als je de oudere topics terugleest, zijn er idd vrouwen met de Nuvaring gestopt vanwege bijwerkingen als meer acne, verminderd libido of chagrijnigheid. Ben je al eerder aan de pil of een ander hormonaal voorbehoedsmiddel geweest en had je er toen ook zo'n last van? In de bijsluiter staat trouwens een overzicht met mogelijke bijwerkingen; echt nieuw zijn die van jou denk ik niet, maar daardoor niet minder vervelend natuurlijk. Mocht je ze willen rapporteren dan zou ik je aanraden op de website van Nuvaring te kijken, daar zal vast wel een contactmogelijkheid staan.

Ik ben zelf nu met mn 4e ring bezig en het bevalt prima! Eerste maand voelde ik me af en toe overdreven emotioneel worden, vooral 's ochtends (k slikte vroeger 's ochtends de pil- k bedenk nu pas dat er een samenhang zou kunnen zijn!), maar dat is nu helemaal bijgetrokken. Echte veranderingen tov de pil zijn er niet bij mij geloof ik , maar het voelt fijner om niet meer elke dag te slikken
pi_34857313
Hoi ervaren nuvaring gebruikers,
ik heb vandaag voor het eerst een nuvaring geprobeert, maar weet niet of hij juist zit
hij zit helemaal niet diep (nog geen twee cm) op de tekening ziet het eruit alsof hij veel dieper moet zitten, maar dat lukt me dus niet.
ben een beetje ongerust...
pi_34859131
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 10:57 schreef veep het volgende:
Hoi ervaren nuvaring gebruikers,
ik heb vandaag voor het eerst een nuvaring geprobeert, maar weet niet of hij juist zit
hij zit helemaal niet diep (nog geen twee cm) op de tekening ziet het eruit alsof hij veel dieper moet zitten, maar dat lukt me dus niet.
ben een beetje ongerust...
Ah, ik weet precies wat je bedoelt. Had ik de eerste dagen ook. Ik een vriendin bellen die ook zo'n ding heeft die toen toevallig net in de supermarkt stond en dus toen maar fluisterend in een hoekje bij de waspoeder ging staan om mij uit te leggen dat daar echt niks mee aan de hand was.

Maak je absoluut geen zorgen, hij zit prima. Je voelt m zo zitten omdat het allemaal nieuw is, en daardoor maak je je er zo'n zorgen over. Maar, het is echt zoals het hoort, en met een weekje ofzo ben je wel gewend. .
It's my party and I'll cry if I want to.
pi_34861578
Bij mij zit hij ook altijd heel erg laag, soms heb ik het idee dat hij er bijna uit gaat, maar hij blijft echt wel op zijn plek. Bij seksuele opwinding wordt je vagina wat dieper en zul je zien dat de ring ook wat verder weg gaat zitten, maar in normale toestand zit het bij de meeste hier vrij ondiep, tot zover ik begrepen had Dus geen zorgen, zolang hij maar in de vagina zit kan hij hormonen afgeven en is het dus ok!
I had a signature once. It was awful.
pi_34869812
dankje voor de snelle reactie, dat is echt net wat ik moest horen...
ik hoop dat ik er veel plezier aan ga beleven, want een pil nemen, was echt niets voor mij.
(ben blij dat ik daar vanaf ben! )
pi_34872568
Veel succes! Het kan even wennen zijn, ik had er zelf niet zo heel erg veel last van, maar sommigen in dit topic hebben de eerste maanden echt flink geworsteld met de reacties op de nuvaring, maar bij de meesten is dat na verloop van tijd goed gekomen... Hopelijk gaat het jou ook goed bevallen!
I had a signature once. It was awful.
pi_34895574
Gebruik nu de nuvaring ongeveer 2 weken. Voel hem totaal niet zitten, alleen bij de eerste keer sex voelde ik me niet zo prettig (was sinds een paar uur niet meer ongesteld dus kan er mee te maken hebben). Sex deed toen zo gruwelijk pijn dat ik het sindsdien niet meer heb durven te proberen
pi_34899135
Je mag de ring voor de seks gewoon uithalen, hij mag maximaal 3 uur uit de vagina zijn.
I had a signature once. It was awful.
pi_34900587
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 13:59 schreef zoeperzazke het volgende:
Je mag de ring voor de seks gewoon uithalen, hij mag maximaal 3 uur uit de vagina zijn.
Weet ik, maar zodra ik hem eruit haal is het daar zo gevoelig dat de zin in sex snel verdwenen is.. Overigens is het erin doen ook niet erg prettig..
pi_35090601
ik heb de nuvaring nu sinds 2 weken, heb daarvoor mirena gehad, die heb ik laten verwijderen, heb 4 uur daarvoor sex gehad en begon me toch wat zorgen te maken.
4 dagen daarna nuvaring geplaatst.
heb op de voor het plaasten bloeding gehad en de dag daarna een heel klein beetje, maar dat was ineens weg.
verder pijn in borsten, opgezette buik, erg misselijk, een slecht humeur..pff.
dus ik voelde me echt zwanger.
heb een test gehaald, in het begin kwam er echt heeeel licht een rose streepje, maar die was al gauw verdwenen.
maar nu nog steeds klachten, ik denk zelf dat het aan de nuvaring licht.
maar ik vraag me ook af of zoiets wel echt betrouwbaar is, ik had met de mirena ook gewoon een eisprong en wat als er toch wat sperma langs de ring gaat??
QD
pi_35094484
Sperma gaat gewoon langs de ring, de ring houdt het niet tegen ofzo. De ring geeft enkel hormonen af via de vagina in plaats van via de mond (bij de gewone pil). Bij correct gebruik is hij even betrouwbaar als de pil, dus maak je geen zorgen. Er zijn veel mensen die bij het overschakelen van anticonceptie zulke klachten ervaren.
I had a signature once. It was awful.
  woensdag 15 februari 2006 @ 19:47:47 #249
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_35124915
100% betrouwbaar.
En als je zwanger raakt bij gebruik van de ring, dan heb je zelf iets verkeerd gedaan.
klinkt hard maar is wel zo!

Sperma gaat niet langs de ring en dood is het! Zo werkt het niet. het werkt hetzelfde als bij gebruik van de pil echter, de hoogte van doseren van de nuvaring hoeft maar heel laag te zijn in verhouding met de pil wat ook logisch is. De ring zit op de directe plek, de pil gaat via de mond en moet nogal wat wegen af leggen om effect te geven.
Het verschilt per persoon hoe en welke klachten er ontstaan bij een nieuw te starten anti conceptie. Jouw klachten QD123 zijn vrij normaal bij een hormoonverandering in je lichaam.
Is het niet zo dat een test uitwijst of je zwanger bent ja/ of nee ...Ik weet verder niet hoe zo'n test werkt maar een beetje zwanger aangeven middels rose of blauw lijkt mij niet kunnen.
Verder nemen de klachten in de loop van de nuvaring gebruik ook weer af.
Tuurlijk heb je met de Mirena gewoon een eisprong. Vrouwen hebben elke maand een eisprong!! Ongeacht wat je gebruikt. Alleen tja, door gebruik van a.c. kan het eitje niet meer bevrucht worden omdat deze daardoor onvruchtbaar is gemaakt. Of je moet gesterilliseerd zijn, dan komen er geen eitjes meer.
Don't worry! Het zal allemaal wel loslopen als je zelf 'echt' geen fouten hebt gemaakt!

[ Bericht 5% gewijzigd door Pearly op 15-02-2006 19:53:06 ]
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_35134354
Nee tijdens de ring periode heb ik geen fouten gemaakt, ik zat/ zit alleen ff met die periode van t verwijderen..
De test gaf idd eerst een heel licht rose streepje aan, maar dat ging al gauw weg.
Ik heb ook geen ervaring met testjes en ook niet met de Nuva, maar las laatst dat er iemand toch zwanger van was geworden ondanks juist gebruik vandaar mijn vraag..
Ik heb nog steeds de klachten, maar het zal idd wel loslopen..
Nieuwe ervaring dus dan vind ik de ervaringen van anderen altijd wel intressant!
bedankt voor je reactie!
QD
pi_35148172
Vraagje aan de vrouwen die gewoon sex kunnen hebben met de nuvaring in:
Konden jullie vanaf het begin gewoon sex hebben of heeft het even geduurd voordat je lichaam gewend was aan de ring in je lichaam?
  donderdag 16 februari 2006 @ 20:24:07 #252
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_35165082
ik kon meteen vanaf het begin gewoon sex hebben zonder pijn of moeite !!
Het was 'zelfs' een extra stimulans voor mij.
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_35165488
Ik hou hem bij de seks gewoon in, maar ik vind het een naar gevoel, hij drukt vaak erg pijnlijk tegen mijn baarmoedermond aan... maargoed, je moet er wat voor over hebben.
I had a signature once. It was awful.
pi_35180888
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 20:35 schreef zoeperzazke het volgende:
Ik hou hem bij de seks gewoon in, maar ik vind het een naar gevoel, hij drukt vaak erg pijnlijk tegen mijn baarmoedermond aan... maargoed, je moet er wat voor over hebben.
Dan is gelijk je hele zin in sex toch weg?
  zaterdag 18 februari 2006 @ 09:36:24 #255
521 ruby
Hell yeah!
pi_35214417
Ik zelf voel helemaal niets van de ring tijdens de seks, maar m'n vriend wel beweert ie.
Dus dan haal ik 'm eruit, kleine moeite.

Wat betreft het betalen van het telefonisch bestellen van het recept. Ik kreeg na het bestellen van de Nuvaring een rekening van 12,50 van de dokter. Dit kreeg ik eerder nooit.
Ik heb netjes betaald en m'n rekening naar Univé gestuurd. Nu kreeg ik een brief van Univé dat m'n dokter dat nooit in rekening had mogen brengen en dat het bedrag teruggestort zou worden.
Het schijnt dat hij een voorschot van Univé krijgt voor recepten en consulten. Ofzoiets...ik kan de brief even niet meer vinden.
Het bedrag is inmiddels terugbetaald.
Voetjes van de vloer en schud die heupen los!
  zaterdag 18 februari 2006 @ 12:14:02 #256
141743 Samsonite
Ingrid de Jong
pi_35216837
Ik blijf denk ik gewoon nog bij de pil... heb er ook geen problemen mee
Sporten daar doe ik het mee..... -xxx-
Nee de fotos komen niet meer online, nee jullie doen het maar met mijn webicon...
Nee spam.... is like a shit on da floor drrrrrssss
pi_35365166
Zo hee, ik snap echt niks meer van de vergoedingen bij apotheek en ziektekostenverzekeringen Kleine uitleg: voorheen haalde ik de ring per 3 maanden en moest daarvoor 19 euro bijbetalen (rest werd vergoed door verz., ben nl aanvullend verzekerd voor anticonceptie). Ik heb geprobeerd die 19 euro te declareren bij de verz., maar dat werd afgewezen omdat het volgens hen apotheekhulp was.
Nou, ik deze keer de ring voor 6 maanden halen, omdat ik dacht dat ik dan maar 1 keer de apotheekhulp hoefde te betalen... kan ik 38 euro afrekenen Bij navraag bij de assistente blijkt dat anticonceptie maar tot een bepaald maximum wordt vergoed en dat je de rest zelf moet betalen.
Dat is echter helemaal nieuw voor mij Volgens het overzicht van mijn verz. (CZ) met wat en hoeveel er vergoed wordt, wordt anticonceptie 100% vergoed. Niet dus, lijkt het wel.

Weet iemand wel hoe het zit, waar ik het na kan vragen en of dit klopt? Ik ga sowieso nog naar CZ mailen hierover, maar dat duurt meestal een eeuwigheid voor je daar antwoord op krijgt, dus ik probeer het hier even
pi_35365476
De ring voor 6 maanden halen? Maar ze blijven toch maar 4 maanden goed?
I had a signature once. It was awful.
pi_35365629
Klopt, buiten de koelkast. Ik kreeg de waarschuwing mee dat ik het tweede doosje in de koelkast moet bewaren; haal je ze eenmaal eruit dan zijn ze nog 4 maanden goed. In de koelkast zijn ze goed tot de datum op de verpakking.
  woensdag 22 februari 2006 @ 14:56:22 #260
521 ruby
Hell yeah!
pi_35366249
@Leegle, ik was ook in de veronderstelling dat de Nuvaring in z'n geheel vergoed zou worden. Dit werd immers tot 2 x toe medegedeeld door Unive.
Maar wat bleek toen ik m'n declaratie indiende, dat ik voor 3 ringen (was iets van 32 euro) maar 13 euro vergoed kreeg.
Lekkere informatie dus..not.

Waarschijnlijk heeft dit geintje met de kleine lettertjes te maken. Dat je je anti-conceptie wel helemaal vergoed krijgt (zoals op het overzicht staat vermeld) maar volgens een bepaalde regeling (dat je 18 euro bij mag dokken laten ze even weg).
Ik heb hierover wel eens mailtje gestuurd naar Unive maar helaas heb ik het antwoord niet meer.

[ Bericht 32% gewijzigd door ruby op 22-02-2006 15:01:23 ]
Voetjes van de vloer en schud die heupen los!
pi_35366319
Ik krijg overigens de ringen helemaal niet vergoed. Heb geregeld dat de nuvaring het enige is dat ik van mijn zorgtoeslag hoef te betalen.
I had a signature once. It was awful.
  woensdag 22 februari 2006 @ 15:56:40 #262
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_35368167
De meeste krijgen de nuvaring niet vergoed. Degene die het wel vergoed krijgen zijn studerende. Je moet dan wel onder de 20 zijn meen ik.
Verder moeten de overige dames gewoon een bijdrage van 19 euro betalen bij afhalen. Dat is normaal. De ringen zijn normaliter véél duurder per stuk. ( 6,5 euro per stuk betaal je nu bij de apotheek ).
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_35368456
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 15:56 schreef Pearly het volgende:
De meeste krijgen de nuvaring niet vergoed. Degene die het wel vergoed krijgen zijn studerende. Je moet dan wel onder de 20 zijn meen ik.
Ik ben onder de 20 en studeer.
I had a signature once. It was awful.
  woensdag 22 februari 2006 @ 16:43:42 #264
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_35370277
Ik ga even voor je zoeken!!

“Wordt NuvaRing vergoed door de zorgverzekeraar?”
Tegenwoordig wordt het gebruik van anticonceptie niet voor elke vrouw
zomaar vergoed door de zorgverzekeraar.

De wetgeving is hiervoor alsvolgt geregeld:
Voor vrouwen jonger dan 21 jaar geldt -afhankelijk van de prijs van
de gebruikte anticonceptiemethode- een gehele of gedeeltelijke
vergoeding voor hun anticonceptie.

Vrouwen die 21 jaar of ouder zijn moeten hun anticonceptie volledig
zelf betalen. Een groot aantal zorgverzekeraars biedt inmiddels in hun
aanvullende verzekeringen een gehele of gedeeltelijke vergoeding. Ga
bij je eigen zorgverzekeraar na of deze regeling voor jou geldt.

Bent u bij Zilveren Kruis Achmea verzekerd via de Beter Af Plus
Polis? Het door u gebruikte anticonceptiemiddel wordt dan voor 100%
vergoed! Kijk snel voor onze Beter Af Plus Polis op
www.zilverenkruis.nl.

Bron: www.nuvaring.nl

Het is dan alleen nog een kwestie van de bon opsturen naar je zorgverzekeraar.
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_35370495
Bedankt Pearly! Dan heb ik wellicht de vorige keren gewoon geluk gehad Ik keek nl nog even in mn 'administratie' en daar zag ik dat ik de vorige keer (voor 3 mnd) maar 6,48 hoefde bij te betalen. Dus als ik het goed begrijp is de maximum vergoeding voor anticonceptie 12 euro per 3 maanden?
  woensdag 22 februari 2006 @ 16:51:55 #266
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_35370638
Het verschilt per verzekering, zo iezo. maar die 19 euro is vrij standaard. Met uitzondering van jongeren onder de 21.

Voor mensen die nog niet 'om' zijn:
http://www.nuvaring.nl/Co(...)97395387707002546296
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_35374390
Ok, dan ga ik mijn rekeningen voortaan gewoon indienen en dan zie ik wel wat ik terugkrijg Dankjewel voor de info!
I had a signature once. It was awful.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 22 februari 2006 @ 18:51:46 #268
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_35375323
Ik zit nu bij De Friesland en die vergoeden 100%
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_35375980
Heeft er hier iemand last van de bijwerkingen?

Ik denk namelijk dat ik daar na 3 jaar wel last van heb gekregen.. Bijwerkingen zoals bij in de buik, pijn in de onderbuik, misselijk en erge hoofdpijn.. Ik heb in december een maandje nuva overgeslagen en toen had ik nergens last van.. Kan natuurlijk toeval zijn.. Maar ik vroeg mij dus af of er meerdere meiden/vrouwen zijn die er last van hebben..
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_35376571
Tally, misschien heb je weer 'wenverschijnselen'? Veel vrouwen moeten even wennen aan omschakelingen wat hormonen betreft, dus wie weet heeft jouw lichaam ook last van die schommeling? In dat geval zou het binnen 3 ringen eigenlijk over moeten zijn als je er eerder ook geen last van had (zegt mijn boerenverstand )
pi_35392222
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 19:06 schreef Tally het volgende:
Heeft er hier iemand last van de bijwerkingen?

Ik denk namelijk dat ik daar na 3 jaar wel last van heb gekregen.. Bijwerkingen zoals bij in de buik, pijn in de onderbuik, misselijk en erge hoofdpijn.. Ik heb in december een maandje nuva overgeslagen en toen had ik nergens last van.. Kan natuurlijk toeval zijn.. Maar ik vroeg mij dus af of er meerdere meiden/vrouwen zijn die er last van hebben..
Hoi Tally,

Ik heb inmiddels de indruk dat bij sommige vrouwen die eerder geen problemen met een bepaalde hormonale anticonceptie hadden, na enige jaren toch nare bijverschijnselen kunnen krijgen. Volgens mij is dan de enige oplossing of een half jaar tot een jaar geen hormonale anticonceptie gebruiken, óf overstappen op een ander (hormonaal) anticonceptiemiddel. Het is me wel duidelijk dat het na zo'n lange periode geen zin heeft om door te zetten, dat geldt alleen voor de eerste 3 tot 6 maanden. Maar ik kan me natuurlijk vergissen.
Overigens had ik ergens vorig jaar ook klachten waarvan een aantal veel lekken op klachten van mensen over de nuvaring, maar na enige zelf-analyse moest ik toch constateren dat mijn werk en mijn fysiek er schuld aan waren. Een paar veranderingen in mijn leven en een aantal behandelingen bij de manuele therapeut hebben me er weer helemaal bovenop geholpen.
Succes.

Groet
Tomorrow will be canceled due to lack of interest.
pi_35392462
Wat betreft DE VERGOEDING.

Die 100% vergoeding waar de verschillende verzekeraars mee schermen, is volgens mij bij geen enkele echt 100% van de echte kosten, maar een vergoeding volgens het door de overheid vastgestelde Geneesmiddelen Vergoedings Systeem (GVS). Het is niet liegen, maar ook niet de volledige waarheid, het zijn de kleine lettertjes... 100% vergoeding naar de GVS, en dat betekent dat je 19 Euro moet bijbetalen voor 3 ringen... Naar maar waar... (Uitzonderingen zouden kunnen zijn de extra extra plus plus, dus dure, aanvullende pakketten.)
Overigens geldt de bijbetaling voor (bijna) alle 3de generatie anticonceptie, voor de een iets minder dan de andere.

Hopende enige duidelijkheid te hebben verschaft, groet.
Tomorrow will be canceled due to lack of interest.
pi_35395831
Dat was ongeveer het antwoord wat ik toen van Univé per mail terugkreeg. Maar er werd inderdaad niet bij vermeld dat ik nog 19 euro bij moest dokken. En telefonisch werd mij dat ook niet meegedeeld. Wat je zegt, ze hebben niet gelogen maar ook niet echt de volledige waarheid verteld.

Maar ja, ondanks dat ben ik toch blij met de Nuvaring.
Voetjes van de vloer en schud die heupen los!
  zondag 26 februari 2006 @ 22:38:48 #274
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_35527183
wow. . nog niet meegemaakt maar. .. ik heb een dag of 4 de griep gehad en nu sinds gisteravond is de boel een beetje in de war en kwam er een lichte onttrekkingsbloeding. Ik denk dat ik dit keer maar eve niet 8 weken doorring en 'm er gewoon standaard a.s. woensdag uit laat.
Schijnt overigens heel normaal te zijn, een griepje en hops! De boel van slag!
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_35547155
Ik ga deze week ook beginnen met de nuvaring. Ik slik al sinds mijn 14e de Diane35 pil, maar a) kwam mijn ukje door de pil heen (dus het vertrouwen is een beetje weg) en b) merk ik nu ik de pil sinds maanden weer slik, ik me meteen slechter voel en bij de menstruatie vreselijk veel hoofd- en buikpijn heb. Mijn arts raad dus nuvaring aan, omdat wij volgend jaar nog graag een kindje willen, en een spiraal dus niet handig is.
Maar goed, waar ik benieuwd naar ben, is of jullie mensen kennen die ondankt de nuvaring toch zwanger zijn geworden?
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  maandag 27 februari 2006 @ 20:37:32 #276
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_35554274
Als het goed is kun je dat hier 1 bladzijdetje of misschen 2, terug lezen. Het is in de afgelopen 4 forums al vaker behandeld.
Maar ...... van 'goed' nuvaring gebruik kun je niet zwanger worden. Ook niet van een goed pil gebruik overigens.
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_35583058
quote:
Op maandag 27 februari 2006 20:37 schreef Pearly het volgende:
Als het goed is kun je dat hier 1 bladzijdetje of misschen 2, terug lezen. Het is in de afgelopen 4 forums al vaker behandeld.
Maar ...... van 'goed' nuvaring gebruik kun je niet zwanger worden. Ook niet van een goed pil gebruik overigens.
Zeg je nou dat ik de pil niet goed geslikt zou hebben????
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_35584174
Nee, dat bedoelt Pearly niet, de pil en de nuvaring zijn even betrouwbaar bij goed gebruik. Helaas resteert er altijd wel zo'n 0,01 procent ofzo, maar dat hou je met iedere anticonceptie.
I had a signature once. It was awful.
pi_35584364
Ja dat weet ik, maar het komt op mij over alsof ze zegt dat je bij 'goed' pilgebruik, niet zwanger kunt worden, en dat kan dus wel!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 28 februari 2006 @ 20:15:58 #280
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_35584661
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 20:09 schreef Fuente het volgende:
Ja dat weet ik, maar het komt op mij over alsof ze zegt dat je bij 'goed' pilgebruik, niet zwanger kunt worden, en dat kan dus wel!
Ik denk dat jij bij die 0,01% hebt gezeten, Fuente. Dat betekent overigens niet dat je nu een verhoogde kans hebt om weer zwanger te worden bij pil- of ringgebruik. Die kans blijft 0,01%.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_35584919
Thnx Rewimo. Ergens weet ik ook dat het gewoon goed moet kunnen gaan. Ik slik de pil nu alweer 3 maanden en er gebeurt niets. Maar ben gewoon 'bang'.
Ga het in ieder geval gewoon proberen
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 28 februari 2006 @ 20:33:43 #282
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_35585352
Kan me best voorstellen dat je het eng vindt hoor. Als zoiets eenmaal gebeurd is blijf je de angst houden dat het nog een keer kan gebeuren. Maar ook al heb jij die 0,01% kans 'benut', de kans dat het weer gebeurt is heel klein. Tja...
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_35585943
pin me niet vast op die 0,01 hoor, ik weet de percentages niet uit mijn hoofd Maar in ieder geval is het weinig.
I had a signature once. It was awful.
pi_35587322
Thnx dames!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 28 februari 2006 @ 21:40:51 #285
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_35587767
Thnx dames!!

Fuente
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_35717897
Pfff, als ik dit allemaal zo lees weet ik het helemaal zeker: ik stap over op de Nuvaring. Ik kwam er vandaag achter dat ik het gepresteerd heb de pil drie (!) dagen achter elkaar te vergeten... Da's voor het eerst dat ik blij ben dat ik de afgelopen weken geen sex heb gehad!

Goed, morgen de huisarts maar eens bellen voor een afspraak. Beetje jammer dat ik nog pillen voor drie maanden heb liggen... Naja, huisgenote slikt ook Microgynon, die wil ze vast wel hebben.
pi_35723752
Na alles over de Nuvaring hier te hebben meegelezen, heb ik me ook maar aangemeld om over mijn ervaringen te kunnen vertellen. Ik ben nu met m'n 3e ring bezig en was daarvoor 2 jaar aan de Microgynon 30. Dat ging in het begin goed, maar sinds een jaar had ik echt last van libidoverlies, superveel pijn bij de sex (doordat ik de droog was, doordat ik niet opgewonden werd) en ik was ook wel vaak depri rond m'n menstruatie.

Uiteindelijk legde ik de link met mycrogynon en daarom ben ik aan de nuvaring gegaan, omdat ie zoveel minder hormonen bevat.

Vanaf dag 1 ging het beter, even de grootste voordelen voor mij op een rijtje:
-Ik was ongeveer 5 kilo aangekomen door de pil, daarvan waren er binnen een paar weken zo'n 3 vanaf.
-Ik ben nog maar maximaal een dag ongesteld en dan ook nog eens heel licht.
-Ik heb geen pijn meer tijdens de menstruatie.. Nou moet ik er wel bij zeggen dat ik sowieso al niet heel heftig menstrueer en dat ik het altijd wel prima kon handlen..
-Ik heb weer zin in sex, eigenlijk het grootste voordeel..
-ik heb geen stemmingswisselingen meer..

Eigenlijk klinkt dit te mooi om waar te zijn, maar tis toch echt zo. Heb nog van geen 1 bijwerking last gehad. Dus ik ben zeer tevreden over de ring en hoop dat dat nog lang zo blijft.
pi_35741661
Dankjewel voor al jullie ervaringen!!
Ik heb zaterdagochtend m'n laatste pil genomen, en aanstaande zondag gaat de nuva-ring dr in
Ik ben heel benieuwd hoe deze voor mij gaat werken, ik hoop op minder moodswings, infecties en géén vermindering van mijn libido (waarmee het helemaal OK zit).
Ik vraag mij ook heel erg af wat mijn vriendlief er van vindt.. Of hij hem zal voelen bij de seks, en dat erg zou vinden?
Hoe makkelijk gaat de ring er eigenlijk echt in? 'Flubbert' hij niet de verkeerde kanten uit?

<3 Warre
I will take the sun in my mouth
pi_35741861
Dacht dat je dat ding eruit kon halen tijdens de seks...
  zondag 5 maart 2006 @ 15:48:04 #290
521 ruby
Hell yeah!
pi_35742939
Ja je kunt 'm er inderdaad uithalen als je ff zonder wilt seksen, geen probleem.

@Warrel: je hoeft niet bang te zijn dat ie er aan alle kanten eruit flubbert. Mijn ervaring is dat ie er gewoon stevig vast zit en dus niet rondzweeft (zou ook niet best zijn). Ik had eerst wel de paranoia als ik bijv. moest poepen dat ie door het kracht zetten (ja sorry voor het praatje) eruit zou vliegen, maar ook dat is tot op heden niet gebeurt.
Voetjes van de vloer en schud die heupen los!
pi_35743385
@ Ruby
Haha, daar ben ik ook wel eens bang voor met een tampon Maar ik bedoelde vooral het 'flubberen' bij het inbrengen. Stuurt ie de goede kant op? Of buigt ie de verkeerde kant op.. Volgende week zal het me leren, maar stiekem ben ik gewoon al hartstikke benieuwd..

@Lupa_Solitaria
Ik hoop natuurlijk dat we er niets van merken en niets hoeven te onderbreken. Ik vind het altijd al zo stom als dan opeens 'Ja! Nu!' de tampn er uit moet
I will take the sun in my mouth
pi_35746684
quote:
Op zondag 5 maart 2006 15:59 schreef warrel het volgende:
@ Ruby
Haha, daar ben ik ook wel eens bang voor met een tampon Maar ik bedoelde vooral het 'flubberen' bij het inbrengen. Stuurt ie de goede kant op? Of buigt ie de verkeerde kant op.. Volgende week zal het me leren, maar stiekem ben ik gewoon al hartstikke benieuwd..
Ik heb er wel redelijk moeite mee, dat hij eerst de verkeerde kanten opbuigt en er weer uit floept. Als je het op de wc doet, goed je hand eronder houden voordat je hem uit de pot kan vissen (aangezien ik meestal nog ongesteld ben als ik hem inbreng geen fijn klusje). Maar als hij er eenmaal volledig inzit is de kans dat hij er nog uit komt zonder dat je dat zelf doet erg klein, geen zorgen.
I had a signature once. It was awful.
  zondag 5 maart 2006 @ 17:35:26 #293
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_35746876
hoi hoi Warrel! Ik heb er met het verwijderen van mijn nuvaring, na 4 weken, voor gezorgd dat dat op een avond gebeurd waarvan ik "zeker" weet dat ik nergens naar toe hoef maar gewoon lekker thuis ben. Dat is voor mij de woensdag. Dan heb ik haast nooit iets.

Verder;
Tuurlijk is het wel zo dat je vagina de ring naar buiten zal werken als je 'm in wil brengen. Je zal wel voelen wat ik bedoel als je 'm in brengt. Ik adviseer je om 'm liggend, op bed in te brengen. Dat is de makkelijkste houding. In je vagina voel je een bobbel. Daar zal je nuvaring om heen gaan zitten als je 'm er uiteindelijk in hebt. De bobbel voel je al snel zitten als je met je vingers even voelt. Het kan dus zijn in het begin van jouw gebruik, dat je het gevoel hebt dat je nuvaring er uit wil steken. Geen nood ! Dat is vrij normaal. Dat went op den duur.
Als het goed is voelt je vriend 'm niet zitten maar er zijn jongens bij die kennelijk wel een zéér gevoelige eikel hebben. Er zijn er maar weinig !!

Moet je nog een week wachten Warrel? Pfff.... waarom? Ik ben 'm meteen gaan gebruiken!! Als je maar die 7 dagen in acht neemt ( vrijen met condoom ).
Wat ik hier nogmaals eens wil vertellen. Ik gebruik mijn nuvaring nu 2 jaar waarvan 1 jaar lang al 1 ring 4 weken achter elkaar. Dan haal ik 'm na 4 weken eruit en stop er "meteen" weer een nieuwe in voor 4 weken lang.
Ik ben dus precies 2 maanden lang niet ongesteld. Ideaal op deze manier ... en ojaa! nog nooit zwanger geworden van het gebruik op deze manier

Successsssss
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
  zondag 5 maart 2006 @ 17:57:13 #294
521 ruby
Hell yeah!
pi_35747534
quote:
Op zondag 5 maart 2006 15:59 schreef warrel het volgende:
@ Ruby
Haha, daar ben ik ook wel eens bang voor met een tampon Maar ik bedoelde vooral het 'flubberen' bij het inbrengen. Stuurt ie de goede kant op? Of buigt ie de verkeerde kant op..
Ow hehe, bedoel je dat zo...
Ja, bij het inbrengen wil die ring inderdaad een beetje dwarsliggen, maar gewoon beetje freubelen en dan gaat het vanzelf wel. Zodra de ring er eenmaal inzit, duw je 'm nog even goed richting je baarmoeder met je vinger en klaar ben je.
Voetjes van de vloer en schud die heupen los!
pi_35747612
@Pearly
Ik had bedacht dat voor mij de zondagavond het handigst zou zijn om met de ring te beginnen. En ik wil, voor ik 'm er in doe, nog even ongesteld worden. Ik heb de laatste weken last gehad van een infectie, en na het ongesteld zijn voel ik me dan weer wat schoner.. Of, zou ik nu toch gewoon ongesteld worden? Ik sla nu de 2 laatste pillen over van vandaag in morgen..
Het is wel makkelijker toch? Om 'm in te brengen als je ongesteld bent, omdat het daar dan allemaal veel nattiger is.. Dan zou voor mij ook de woensdagavond ideaal zijn.

En @ Zoeperzazke, is het onder de douche niet handiger? Kan je je gelijk weer helemaal wassen, en tijdens het inbrengen, tsjah, zoveel kliederen als nodig is..

Dankjewel voor de tips!
I will take the sun in my mouth
pi_35748732
Hm, ik doe het liever even snel op de wc, het gaat op zich wel goed als je het eenmaal gewend bent Maar het inbrengen is net als bij een tampon gewoon hoe jij het het fijnste vindt.
Overigens voelt mijn vriend mijn ring wel bijna altijd bij het vrijen maar ervaart dat niet als hinderlijk.
I had a signature once. It was awful.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 5 maart 2006 @ 20:14:33 #297
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_35751483
De eerste paar keer heb ik ook staan prutsen hoor, dat ding is vrij stug en wilde alle kanten op, behalve de goede Maar na een paar keer word je er vanzelf handiger in. Wat kan helpen is om hem in het midden een slagje te draaien zodat je als het ware een twee keer zo kleine, maar dikkere ring hebt. Hij glipt dan wat makkelijker naar binnen en ontvouwt zich daar vanzelf weer. Dan nog even naduwen en dan zit ie wel. Het kan zijn dat je hem voelt in het begin maar dat went snel.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 5 maart 2006 @ 22:10:14 #298
521 ruby
Hell yeah!
pi_35756205
In de ban van de Ring!
Voetjes van de vloer en schud die heupen los!
pi_35756846
Haha, zeker in de ban van de ring Ik heb er dan ook zo lang over gelezen en gedacht en getwijfeld, en nu heb ik 'm eindelijk!! Whie!
@Rewino: Klinkt erg logisch! Ik ga het proberen.
I will take the sun in my mouth
  maandag 6 maart 2006 @ 07:57:29 #300
105850 Fuente
mamamuts
pi_35764460
Ik ga hem vanmiddag halen en indoen, ben heel benieuwd!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  maandag 6 maart 2006 @ 20:13:03 #301
39158 confined
breaking the waves
pi_35786260
quote:
Op zondag 5 maart 2006 18:00 schreef warrel het volgende:
En @ Zoeperzazke, is het onder de douche niet handiger? Kan je je gelijk weer helemaal wassen, en tijdens het inbrengen, tsjah, zoveel kliederen als nodig is..
Nee! Niet onder de douche afspoelen! Staat ook in de gebruiksaanwijzing dat je de ring alleen met koud of lauw water mag afspoelen, want met warm water kun je de hormonen wegspoelen... Dus kijk daar even mee uit.

Gewoon staand op de grond inbrengen, desnoods met 1 voet op de wc-bril, gaat ook prima hoor. Ik heb nog nooit rare capriolen uit hoeven te halen. Knijp dat ringetje gewoon goed samen (gaat het makkelijkst bij de 'naad') om het inbrengen gemakkelijker te maken.

Succes!!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')