abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 15:37:57 #76
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_31756292
quote:
Karel Doorman
Op 1 november aanstaande verschijnt het boek Nederlands machtsvertoon in de Oost. De reis van Hr.Ms. Karel Doorman naar Nieuw-Guinea van de Utrechtse hoogleraar Duco Hellema. Het verhaal vertelt het verloop van de langste reis van Nederlands grootste -en enige- vliegdekschip tegen de achtergrond van almaar verslechterende verhoudingen met Indonesie in 1960. Het is ook het verhaal van Nederlands laatste poging op eigen benen te staan en tot de grote mogendheden te behoren. Andere Tijden kijkt terug met een aantal direct betrokkenen, dinsdag vijf voor negen, Nederland 3.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_31756515
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 15:37 schreef Dagonet het volgende:
Lijkt me zeker interessant, overigens als je die hulpcarriers ook als officiele vliegdekschepen rekent, had Nederland er niet een maar vier in totaal.
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 17:38:18 #78
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_31759709
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 15:45 schreef LodewijkNapoleon het volgende:

[..]

Lijkt me zeker interessant, overigens als je die hulpcarriers ook als officiele vliegdekschepen rekent, had Nederland er niet een maar vier in totaal.
De Kon Marine rekent ze wel mee, maar beschouwt zichzelf slechts als eigenaar van twee, de andere twee waren officieel Royal Navy. De eerste Karel Doorman was echter zo kort in dienst, dat kan bijna geen mens zich meer herinneren.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_32059475
heb het net gezien en idd een mooi schip
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 7 november 2005 @ 17:20:07 #80
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_32061582
De Nederlandse vloot loopt binnen in Freemantle: is het oorlog?
http://home.wanadoo.nl/fr(...)ezoek_Freemantle.htm
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_32063081
quote:
Op maandag 7 november 2005 17:20 schreef RonaldV het volgende:
De Nederlandse vloot loopt binnen in Freemantle: is het oorlog?
http://home.wanadoo.nl/fr(...)ezoek_Freemantle.htm
Geweldige stukjes.
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
  Moderator maandag 7 november 2005 @ 18:11:24 #82
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_32063126
je zou dat adres door moeten mailen naar andere tijden want die zijn overtuigd dat het bezoek aan Australie mislukt is
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_32063881
Wel grappig, een alternative history link over de NL vloot:
http://www.combinedfleet.com/furashita/dchdex_f.htm
pi_32157824
Wat te denken van duikboten met hangar en lanceerinrichting:

Groot Brittanië: De HMS M2



Japan: de I-400 klasse met plaats voor drie vliegtuigen.



bron

Waar een modelbouwbrochure van Tamiya al wel niet goed voor is...
U geeft mij het gevoel alsof ik met één been in de stijgbeugel ben blijven hangen en mijn paard me door een met wilde bijen bevolkt brandnetelveld sleurt.
The pain was enough to make a shy bald buddhist reflect and plan a mass murder.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')