krijg je dan niet 10 topics die elkaars gebied allemaal doorkruizenquote:Op zondag 18 september 2005 20:03 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ding Dong
Even een (misschien wat flauwe) Dienstmededeling: Dit topic gaat over Historische Vliegdekschepen (althans, dat veronderstel ik gezien de TT ). Derhalve: Discussies over moderne vliegdekschepen horen thuis in PTA, discussies over of NL die dingen moet bouwen / kopen horen in POL. Hier moge gesproken worden over de Karel Doorman, de (oude) Ark Royal, de Akagi en dergelijke mooie, Spartaanse schepen.
Dank u.
Ding Dong
misschien ietwat offtopic maar de tegenorders liggen nog steeds onder hetgeen wat verwacht werd door het bedrijfsleven ... het geld wat geinvesteerd is wordt overigens wel gewoon terugverdient (sinds een jaar geloof ik, uitgaande van de Amerikaans/britse behoefte) dus dat zal het gebrek aan aandacht in de media wel verklarenquote:Op zondag 18 september 2005 19:57 schreef freako het volgende:
[..]
Haha, dat is waar. .
[..]
Niet alleen schepen toch? Investeringen in defensie is sowieso wel makkelijk scoren voor pacifisten. De beslissing van Nederland om mee te doen met de ontwikkeling van de JSF bijvoorbeeld. Het eerste jaar vielen de orders een beetje tegen en meteen stond iedereen op hun achterste benen. Nu hoor je er niets meer over, dus dan is de conclusie eenvoudig: de orders voor Nederlandse bedrijven liggen op of misschien wel boven de verwachtingen.
mjah de bedoelde vliegtuigen konden best landen (mirage2000 en Rafale) maar de E2 kon er niet op landen en die moest voor onderzeebootbeveiliging enzo zorgen afaik ... maar de britten doen dit nu met helikopters dus zo'n probleem is dat uiteindelijk niet eensquote:[..]
Ja. Een beetje durf is nooit weg. Tenzij je voorstelt om net zo'n boot te bouwen. .
Het klonk alleen ongelooflijk lullig toen de Charles de Gaulle net klaar was. Bouw je een prijzig schip, kunnen de vliegtuigen waar ie voor bestemd is er niet op landen omdat ie te kort is. .
Nee, waarom? Moderne VDS kunnen in PTA, politieke beslissingen over bouwen / aankopen ervan kunnen een leuke discussie in POL opleveren en hier kunnen we nostalgisch kijken naar oude VDS. De topics raken elkaar alleen op het punt dat ze toevallig allemaal over VDS gaan, maar allemaal vanuit een andere invalshoek.quote:Op zondag 18 september 2005 20:23 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
krijg je dan niet 10 topics die elkaars gebied allemaal doorkruizen
Daar opent het Pink Floyd album The Final Cut mee (een radiobericht over het zinken).quote:Op maandag 19 september 2005 18:24 schreef sp3c het volgende:
een wat vreemder vliegdekschip
De Atlantic Conveyor, een koopvaarder die voor de Falklands oorlog is omgebouwt tot vliegkampschip met o.m. een aantal chinook transporthelikopters aan boord, het schip werd geraakt door 2 Super Etendarts aangezien voor hms Hermes en aangevallen, een Exocet raakte het schip waarnahet kapseisde met de broodnodige helikopters aan boord, 12 bemanningsleden werden gedood waaronder de kapitein (officieel nog steeds vermist geloof ik)
Beetje late reactie van mij:quote:Op zondag 18 september 2005 17:01 schreef sp3c het volgende:
dat hangt ervanaf wat je erop wilt laten landen geloof ik, zo kun je ook zeggen dat de USS enterprise een te kort vliegdek heeft want je kunt er immers geen space shuttle op laten landen
De De Gaulle is niet afgekraakt omdat hij Europees is, maar omdat er stapels fouten in het ontwerp zaten (en nog steeds zitten). De Fransen hebben al aangekondigd dat er geen tweede van gebouwd zal worden, zoals de zaken nu staan kopen ze waarschijnlijk een romp bij de britten, die bezig zijn met een nieuwe serie carriers te ontwikkelen ter vervanging van de Invincibles (echte carriers dus). De De Gaulle is underpowered, en slecht ontworpen. Toen franse E-2 Hawkeye vliegers in opleiding waren in de VS werden ze door hun Amerikaanse collega's bewonderend aangekeken. Reden: De Amerikanen konden niet geloven dat er piloten durfden te landen op dat dek, en zeker niet met een E-2. Wat bleek? Als je met een Hawkeye landt op de De Gaulle heb je als je tot stilstand komt nog één meter ruimte om niet in zee te donderen. Met de straaljager was het al niet veel beter. Daarbij opgeteld komt dat het schip te langzaam is (vele knopen langzamer dan waar het voor ontworpen is) wat het landen op zo'n schip ook al niet ten goede komt Het franse parlement "n'est pas amusée" over de blunders met de De Gaulle.quote:Charles de Gaulle is het machtigste schip van de EU momenteel, maar hij is Frans dus zoekt iedereen redenen om het alsnog af te kraken ... beetje flauw imo, elke Carrier kent zijn problemen (behalve de Amerikaanse misschien maar die worden dan ook per dozijn gebouwt oid maar die zullen in het begin ook wat kwaaltjes hebben gehad ) sterker nog, elk nieuw schip zal zo zijn problemen hebben.
Frankrijk zou zich moeten beperken tot het bouwen van vliegtuigen, daar zijn ze altijd heel goed in geweest. Als de Britten en Nederlanders zich dan bemoeien met schepen, en de Duitsers met tanks, dan komen we nog eens ergens.quote:Je kunt zeggen wat je wil over Frankrijk maar ze durven wel te investeren in hun defensie, en Charles de Gaulle is daar een resultaat van, imo mogen we er best een voorbeeld aan nemen
De E-2C is een AEW toestel, die dezelfde taak vervult als de E-3A Sentry. En de britten doen dergelijk werk inderdaad met een helicopter, maar ze willen heel graag een fatsoenlijke AEW kist hebben zodra ze hun nieuwe carriers mogen bouwen.quote:Op zondag 18 september 2005 23:48 schreef sp3c het volgende:
[..]
mjah de bedoelde vliegtuigen konden best landen (mirage2000 en Rafale) maar de E2 kon er niet op landen en die moest voor onderzeebootbeveiliging enzo zorgen afaik ... maar de britten doen dit nu met helikopters dus zo'n probleem is dat uiteindelijk niet eens
quote:Op donderdag 20 oktober 2005 00:35 schreef RonaldV het volgende:
[..]
De E-2C is een AEW toestel, die dezelfde taak vervult als de E-3A Sentry. En de britten doen dergelijk werk inderdaad met een helicopter, maar ze willen heel graag een fatsoenlijke AEW kist hebben zodra ze hun nieuwe carriers mogen bouwen.
Dat is één van de opties waar de RN naar kijkt. Al zou het natuurlijk het mooiste zijn om en toestel van het formaat Avenger of S2/E-1 te vinden. Zowel de V-22 als de E-2 zijn een beetje omvangrijk.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 14:49 schreef sp3c het volgende:
[..]
je hebt gelijk
is V22 Osprey trouwens geen optie voor dit soort werk vanaf de kleinere bootjes?
Spaans en Italiaans?quote:
Die nieuwe Spaanse boot is natuurlijk geweldig, maar ik vond de SNS Dedalo, een oude WO-II escorte boot toch wel iets hebben. Helaas is het ding in 99 gesloopt, het was de laatste ter wereld uit die periode.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 23:49 schreef sp3c het volgende:
ja, spaans aan de linkerkant en Italiaans aan de rechterkant.
en die nieuwe italiaanse Carrier
http://free.hostdepartment.com/i/italiannavy21/Cavour1.htm
De Principe is een vrij nieuwe boot. Zeker als je hem afzet tegen de leeftijd van zijn voorgangerquote:Op dinsdag 25 oktober 2005 23:57 schreef sp3c het volgende:
nieuwe spaanse boot?
* droomt van een nieuwequote:en nog ff de dikke boot ertussendoor
[afbeelding]
quote:NEDERLAND worden AMERIKAANS!!
Nederland gaat vliegdekschip kopen, is Balkenenden nu helemaal dom aan zijn hoofd geworden!!!
In Nederland gaan iedere dag duizenden moslims dood aan discriminatie en slechte shoarma en Balkenenden verspillen al dat geld aan een vliegdekschip om samen met Bush moslims aan te kunnen vallenn!!
Alle Nederlanders moeten stellingnemen tegen grootse geldverspilling en massamoord op moslimse broeders!!!
MEKI IS BOOS
... en slechte shoarma...quote:Op woensdag 26 oktober 2005 00:16 schreef sp3c het volgende:
ah
en het zou zo mooi zijn als er een nieuwe zou komen, al was het maar het topic wat Meki er over zou starten
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |