Vind je het erg gek?quote:Op woensdag 7 september 2005 21:32 schreef Wombcat het volgende:
Ja die hadden ze.
Het bleek niet praktisch te zijn.
Nee.quote:
dat ontwerp is van de Schelde groep, een variant van de enforcer serie oid (hrms Rotterdam/Johan de Witt & Galicia/Castilla) Thales doet meer in electronica enzoquote:Op woensdag 7 september 2005 20:13 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
lijkt ook veel op het ontwerp voor de NL marine verder mischien ontwerpt thales ook wel schepen
mischien dus toch ook schepen.quote:Op woensdag 7 september 2005 22:14 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat ontwerp is van de Schelde groep, een variant van de enforcer serie oid (hrms Rotterdam/Johan de Witt & Galicia/Castilla) Thales doet meer in electronica enzo
edit:
[afbeelding]
het ontwerp in kwestie ... ik wil dr 2
We moeten gewoon wat oude Moskva-klasse helikopterkruisers van de Russen overkopen. Die zullen wel niet zo duur zijn.quote:Op donderdag 8 september 2005 17:29 schreef sp3c het volgende:
nee geen schepen
en 1 schip ... = geen schip
ik wil 2 helicoptercarriers
Ik zou me meer zorgen maken of die dingen nog wel blijven drijven.quote:Op donderdag 8 september 2005 18:57 schreef LSS het volgende:
[..]
We moeten gewoon wat oude Moskva-klasse helikopterkruisers van de Russen overkopen. Die zullen wel niet zo duur zijn.
[afbeelding]
Mooie dingen en je kunt er vast wel op landen met een Lynx, NH-90 of Apache en zelfs een Cougar of een Chinook moeten geen probleem zijn. Zouden die Ruskies die dingen nog hebben?
Owja, we hebben een geldoverschot bij defensie, dat is waar ook!quote:Op donderdag 8 september 2005 19:14 schreef sp3c het volgende:
nix overkoupen, de Nederlandse marine bouwt zijn spullen zelf
Helaas.quote:Op donderdag 8 september 2005 18:57 schreef LSS het volgende:
[..]
We moeten gewoon wat oude Moskva-klasse helikopterkruisers van de Russen overkopen. Die zullen wel niet zo duur zijn.
[afbeelding]
Mooie dingen en je kunt er vast wel op landen met een Lynx, NH-90 of Apache en zelfs een Cougar of een Chinook moeten geen probleem zijn. Zouden die Ruskies die dingen nog hebben?
quote:The three Kiev class aviation cruisers were inoperable by 1990; all have been stricken and sold for scrapping. Minsk has been resold to interests in mainland China for conversion to an entertainment complex and casino. Both Moskva class helicopter cruisers were inoperable by 1990; both have been scrapped.
Nou, die gasten zitten echt op zwart zaad daar, kost waarschijnlijk een stuk minder dan die krengen zelf bouwen. Waarom denk je dat er zoveel in militaire schepen wordt gehandeld? Omdat een occasion een stuk economischer is dan een nieuw schip.quote:Op donderdag 8 september 2005 19:45 schreef sp3c het volgende:
russische schepen zijn zeker gratis?
mjah maar hoeveel van die schepen worden met NATO landen verhandeld?quote:Op donderdag 8 september 2005 20:25 schreef LSS het volgende:
[..]
Nou, die gasten zitten echt op zwart zaad daar, kost waarschijnlijk een stuk minder dan die krengen zelf bouwen. Waarom denk je dat er zoveel in militaire schepen wordt gehandeld? Omdat een occasion een stuk economischer is dan een nieuw schip.
Ze hebben er dit jaar zelfs het wrak van eentje gevonden. Met die vliegtuigen zouden de sluizen in Panama bombarderen. Toen ze daar aankwamen was de oorlog echter al afgelopen.quote:Op woensdag 7 september 2005 20:43 schreef beeer het volgende:
Had Japan ook niet zo'n duikboot(ontwerp) waarvanaf vliegtuigen konden opstijgen en landen?
Of heb ik weer te veel stripverhalen zitten lezen?
Dat was toch die schuit waarvan het vliegdek een meter te kort was? .quote:Op maandag 5 september 2005 17:52 schreef sp3c het volgende:
de dingen zijn zo'n beetje groter dan elke andere carrier ter wereld (op deCharles de Gaulle na dan)
ze bouwen nu toch ook een 2de en de britten krijgen toch ook een nieuwe grotere klasse vliegdekschepenquote:Op zondag 18 september 2005 17:01 schreef sp3c het volgende:
dat hangt ervanaf wat je erop wilt laten landen geloof ik, zo kun je ook zeggen dat de USS enterprise een te kort vliegdek heeft want je kunt er immers geen space shuttle op laten landen
Charles de Gaulle is het machtigste schip van de EU momenteel, maar hij is Frans dus zoekt iedereen redenen om het alsnog af te kraken ... beetje flauw imo, elke Carrier kent zijn problemen (behalve de Amerikaanse misschien maar die worden dan ook per dozijn gebouwt oid maar die zullen in het begin ook wat kwaaltjes hebben gehad ) sterker nog, elk nieuw schip zal zo zijn problemen hebben.
Je kunt zeggen wat je wil over Frankrijk maar ze durven wel te investeren in hun defensie, en Charles de Gaulle is daar een resultaat van, imo mogen we er best een voorbeeld aan nemen
Haha, dat is waar. .quote:Op zondag 18 september 2005 17:01 schreef sp3c het volgende:
dat hangt ervanaf wat je erop wilt laten landen geloof ik, zo kun je ook zeggen dat de USS enterprise een te kort vliegdek heeft want je kunt er immers geen space shuttle op laten landen
Niet alleen schepen toch? Investeringen in defensie is sowieso wel makkelijk scoren voor pacifisten. De beslissing van Nederland om mee te doen met de ontwikkeling van de JSF bijvoorbeeld. Het eerste jaar vielen de orders een beetje tegen en meteen stond iedereen op hun achterste benen. Nu hoor je er niets meer over, dus dan is de conclusie eenvoudig: de orders voor Nederlandse bedrijven liggen op of misschien wel boven de verwachtingen.quote:Charles de Gaulle is het machtigste schip van de EU momenteel, maar hij is Frans dus zoekt iedereen redenen om het alsnog af te kraken ... beetje flauw imo, elke Carrier kent zijn problemen (behalve de Amerikaanse misschien maar die worden dan ook per dozijn gebouwt oid maar die zullen in het begin ook wat kwaaltjes hebben gehad ) sterker nog, elk nieuw schip zal zo zijn problemen hebben.
Ja. Een beetje durf is nooit weg. Tenzij je voorstelt om net zo'n boot te bouwen. .quote:Je kunt zeggen wat je wil over Frankrijk maar ze durven wel te investeren in hun defensie, en Charles de Gaulle is daar een resultaat van, imo mogen we er best een voorbeeld aan nemen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |