abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 2 september 2005 @ 13:39:57 #1
101754 Jaal
Verhaal van Jaal
pi_30200267
quote:
September 1, 2005: In recent months Venezuelan leaders, including the country's demagogic president, Hugo Chavez, have made numerous public statements about the "reunification" of the islands of the Dutch West Indies (Aruba, Bonaire, and Curaçao) with Venezuela. Venezuelan violations of Dutch air space and territorial waters, including illegal over flights by military aircraft, have occurred with some frequency. In addition, Venezuelan authorities have urged residents of the islands to form "Bolivarian" cells, in support of eventual "reunification."
The Netherlands is taking these Venezuelan actions seriously. In addition to scheduling a meeting between a high level Dutch official and Chavez in a couple of weeks, the Dutch have reinforced their West Indian garrison (with consists of a small naval contingent, a battalion of infantry, and some helicopters) with a flight of F-16s. The Dutch government also intends to take the matter up with the European Union, where they are likely to be supported by Britain (given that some other territories on which Venezuela is laying claims, such as Trinidad & Tobago and Guyana, are members of the Commonwealth) and France (which also has overseas territories in the Caribbean).


The islands are legally integral parts of the national territory of The Netherlands. The inhabitants, most of whom are of African or mixed Afro-European descent, are fully represented in the Dutch parliament. None of the local political parties or leaders support either independence or annexation to Venezuela. This call for the creation of "Greater Venezuela" has no basis in historical fact, and is mainly another ploy by the Chavez to entertain in Venezuelan supporters. Chavez is joining with his new friend, Cuban dictator Fidel Castro, in opposing colonialism in the Caribbean. This ignores the fact that the "colonies" are democratic and prosperous. Castro has been going on about this for decades, with little to show for it. It's unlikely that Chavez will do any better.
Bron

Vreemd is dit! Ik heb hier niks over gehoord?
"My mother, she don’t love me. She said she wish she was raped by somebody else" - Borat
  vrijdag 2 september 2005 @ 13:42:48 #3
62729 type_29
be cool online! da sjizzle
pi_30200354
Laat ze de Anitillen maar veroveren op ons.
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
pi_30200377
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 13:42 schreef type_29 het volgende:
Laat ze de Anitillen maar veroveren op ons.
Van mij mogen ze ze hebben. Komen we er goedkoop vanaf .
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
  vrijdag 2 september 2005 @ 13:49:52 #5
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_30200615
ik zeg bommen op Caracas!

En dan heel dat nepland oprollen. Olie pakken en hupekee in Nederland de benzine prijs naar beneden.

En die Amerikaanse tv dominee had gewoon gelijk dus!
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
  Voormalig Sport Koningin vrijdag 2 september 2005 @ 13:56:11 #6
35237 Nuongirl
pi_30200848
Meer wat voor Nws denk ik
Kickje
Geluk is niet afhankelijk van dingen buiten ons,
maar van de manier waarop wij die zien. (Tolstoj)
pi_30201021
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 13:41 schreef Skorpija het volgende:
tvp
  Moderator / Miss SHO vrijdag 2 september 2005 @ 14:04:22 #8
22592 crew  Ole
pi_30201116
zie hierr ook niets...
http://news.caribseek.com/
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  vrijdag 2 september 2005 @ 14:07:30 #9
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_30201210
Waarom heb ik hier nog niets over gehoord/gezelezen? Dat Chavez een sukkel is was al wel langer bekend, maar hij gaat nu wel erg ver... what's next? Guyana? Brazilië?
  vrijdag 2 september 2005 @ 14:08:26 #10
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_30201246
Moet gewoon gezien worden als aanval op EU dan.
Engeland of Frankrijk atoombom op Caracas en klaar is kees.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_30201298
Geef die antillen maar aan ze, zijn wij er vanaf! En schoppen we meteen alle antillianen in Nederland richting Venezuela.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  Moderator / Miss SHO vrijdag 2 september 2005 @ 14:11:07 #12
22592 crew  Ole
pi_30201326
Is die bron niet een soort spelsite
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  vrijdag 2 september 2005 @ 14:11:12 #13
117864 vanthof
www.genoegisgenoeg.net
pi_30201331
ach, weet u...
  vrijdag 2 september 2005 @ 14:13:27 #14
104871 remlof
Europees federalist
pi_30201386
Dat valt me nou een beetje tegen van die Chavez... Je zou toch denken dat de zuidamerikaanse landen wel lering hadden getrokken uit het Falkland avontuur van Argentinië begin jaren tachtig!
van mij mogen ze die paar eilandjes hebben hoor, kosten toch meer geld dan ze opbrengen
  vrijdag 2 september 2005 @ 14:17:25 #15
73259 Monus
¡Viva España, coño!
pi_30201520
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 13:39 schreef Jaal het volgende:

[..]

Bron

Vreemd is dit! Ik heb hier niks over gehoord?
Dat is niet zo vreemd omdat het waarschijnlijk niet waar is. En een nieuwsbron dat 3 google ads op 1 pagina heeft plus de nodige Amazon ads en bij aankomst geld vraagt om een webserver te betalen kan je moeilijk een nieuws bron noemen.
  vrijdag 2 september 2005 @ 14:23:03 #16
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_30201679
quote:
Van de bron
StrategyPage gives you rapid access to military news. We report these events as history, not headlines, and provide concise, comprehensive and easy-to-understand descriptions of the troops, their equipment and why wars the world over are being fought
Dus geen game pagina, maar een stuke over "potential hotspots"
Beetje speculatief "nieuws" dus.
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
pi_30201881
is al een (oud) topic van in c&h over wat NL zou doen bij een invasie en wie er zou winnen.

al met al was venezuela kansloos (zeker omdat dan de aankoop van kruiswapens geen vraag meer is.)
ookal omdat behalve frankrijk en groot brittanie de vs ons ook zal steunen omdat die ook op gespannen voet met chavez staan.

overigens was de meerderheid van de NL bevolking er voor dat ze het zo krijgen.
Al is dat olie idee wel zeer goed
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_30202045
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 14:17 schreef Monus het volgende:

[..]

Dat is niet zo vreemd omdat het waarschijnlijk niet waar is. En een nieuwsbron dat 3 google ads op 1 pagina heeft plus de nodige Amazon ads en bij aankomst geld vraagt om een webserver te betalen kan je moeilijk een nieuws bron noemen.
het klopt gedeeltelijk hoor hij heeft al meerdere malen de antillen geclaimt.

waar ik alleen me twijfels bij heb zijn die luchtruim overtredingen dat flikken ze 1 keer en daarna worden ze neergeschoten
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  vrijdag 2 september 2005 @ 14:36:50 #19
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_30202160
Ik denk dat we gewoon een reportage over Antilliaanse jongeren moeten laten uitzenden op de Venezuelaanse TV, dan denken ze wel 2 keer na
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
pi_30202692
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 14:36 schreef Pracissor het volgende:
Ik denk dat we gewoon een reportage over Antilliaanse jongeren moeten laten uitzenden op de Venezuelaanse TV, dan denken ze wel 2 keer na
Ik pis me bijna in mijn broek.
pi_30202883
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 14:36 schreef Pracissor het volgende:
Ik denk dat we gewoon een reportage over Antilliaanse jongeren moeten laten uitzenden op de Venezuelaanse TV, dan denken ze wel 2 keer na


hoe krijg je het verzonnen
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Moderator vrijdag 2 september 2005 @ 15:04:54 #22
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_30203094
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 14:33 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

het klopt gedeeltelijk hoor hij heeft al meerdere malen de antillen geclaimt.

waar ik alleen me twijfels bij heb zijn die luchtruim overtredingen dat flikken ze 1 keer en daarna worden ze neergeschoten
dat laatste is wel waar hoor, er vliegen regelmatig jachtvliegtuigen op hoge snelheid anderhalve seconde door Antilliaans luchtruim maar geen hond die het wat kan schelen

maar ik zou niet al te zwaar tillen aan dit bericht van die meeting binnen enkele weken weet ik helemaal nix want er staan wel heel veel onwaarheden in, dat bataljon mariniers is geen bataljon maar 3 infanteriecompagnien, dat naval contingent is hrms pelikaan en een fregat, die helikopters staan allemaal aan boord van dat fregat (1 lynx) naast de Antilliaanse toestellen natuurlijk maar die zijn niet militair, die flight f16's was daar om mejuffrouw Holloway te zoeken (en wat te oefenen in een vreemd klimaat en nieuwe kaarten van het eiland te maken ) en die zijn inmiddels weer thuis.

ik denk dat dit bericht eerder voor de Amerikaanse markt bestemd is ... zovan 'kijk wij zijn niet de enigen die problemen met chavez hebben ... invasie, INVASIE, I N V A S I E
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_30203264
Laat hem dat maar eens proberen. Geeft ons direct een goede reden om definitief met deze schooier af te rekenen.

Nederland moet Venezuela (Chavez) waarschuwen dat bij de volgende schending van Nederlands territorium door Venezuelaanse militaire vliegtuigen of vaartuigen, het betreffende militaire vliegtuig of vaartuig onderschept zal worden en desnoods uit de lucht of uit het water zal worden geschoten.
pi_30203334
Freek de jonge zag dit al in 1984 vooruit.

we hebben een ziener in ons land!
pi_30203341
Oh jee, Nederland in oorlog, dienstplicht wordt dan natuurlijk weer ingevoerd, daar gaan we hoor
stupidity has become as common as common sense was before
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')