abonnement bol.com Unibet Coolblue
  woensdag 31 augustus 2005 @ 13:52:39 #1
93965 Leffe48
Blond dan wel te verstaan.
pi_30130226
Ik doe nu HBO rechten. Nou lijkt het mij wel interessant om direct naar het propedeuse jaar over te stappen naar de opleiding Nederlands Recht bij het VU.

Maar nu vraag ik mij af, stel ik heb aan het einde van het jaar geen 60 studiepunten (wat erg waarschijnlijk is). Moet je dan een compleet jaar extra er bij nemen om de overige studiepunten te bemachtigen? Dus flink beulen om die 60 punten binnen 1 jaar te halen omdat je anders een compleet jaar kwijt bent..

Of krijg je mischien je propedeuse bij meer dan 40 punten sowiezo aan het einde van het jaar, wordt deze weer ingetrokken als je de overige punten niet haalt?

Of is er een speciale regeling waardoor je al vast met de opleiding kan beginnen, terwijl je nog bezig bent om je propedeuse te halen (lijkt me ook erg zwaar)

Iemand een idee?

Bvd.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
pi_30131302
Overal geldt: je krijgt je P pas als je alle vakken hebt gehaald, dus 60 ects of 42sp.
pi_30131414
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 82% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 14:29:43 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_30131471
Volgens mij heb je pech, je moet echt een afgeronde propedeuse hebben en het 'Getuigschrift Propedeuse Hoger Beroepsonderwijs' afgeven. Een studieadvies of verklaring is niet voldoende.
Je zal dus beter even door kunnen leren om wel alle 60 ec. te halen.

En als je dat erg zwaar valt, moet je misschien heroverwegen of het wel een slimme stap is om over te stappen.
Je kan ook gewoon na je HBO rechten (Bachelor) een Master aan de universiteit halen.

Aanvulling: Als je je overgebleven punten voor februari kan halen, mag je uiteraard in februari instromen aan de universiteit. Dan hoef je niet een heel jaar te verliezen.
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
pi_30131512
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 14:31 schreef Étoile het volgende:
Je kan ook gewoon na je HBO rechten (Bachelor) een Master aan de universiteit halen.
Maar dan verlies je waarschijnlijk wel tijd aan een schakelprogramma.
pi_30131549
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 13:52 schreef Leffe48 het volgende:
Ik doe nu HBO rechten. Nou lijkt het mij wel interessant om direct naar het propedeuse jaar over te stappen naar de opleiding Nederlands Recht bij het VU.
Hmm, veelzeggende woordkeuze. Je moet kiezen voor de universiteit als je daadwerkelijk een doel voor ogen hebt. Als het je alleen maar interessant lijkt, dan is de kans groot dat het een enorme "BUMMER" wordt.
  woensdag 31 augustus 2005 @ 14:36:27 #7
93965 Leffe48
Blond dan wel te verstaan.
pi_30131620
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 14:31 schreef Étoile het volgende:
Volgens mij heb je pech, je moet echt een afgeronde propedeuse hebben en het 'Getuigschrift Propedeuse Hoger Beroepsonderwijs' afgeven. Een studieadvies of verklaring is niet voldoende.
Je zal dus beter even door kunnen leren om wel alle 60 ec. te halen.

En als je dat erg zwaar valt, moet je misschien heroverwegen of het wel een slimme stap is om over te stappen.
Je kan ook gewoon na je HBO rechten (Bachelor) een Master aan de universiteit halen.

Aanvulling: Als je je overgebleven punten voor februari kan halen, mag je uiteraard in februari instromen aan de universiteit. Dan hoef je niet een heel jaar te verliezen.
Overstappen na mijn bachelor was ook inderdaad mijn eerst keuze, maar de manier van leren bij de uni vind ik stukken prettiger (We moeten nu krantenartikelen uitknippen en op een poster plakken ) En om daarna een master te volgen moet je inderdaad een instap jaar doen. Maargoed, mocht het mis gaan heb je echter wel je bachelor diploma.. Ben dan ook nog aan het twijfelen.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
pi_30131946
Hehehe, kan me voorstellen dat dat niet ideaal is, maar anderzijds vind je het dus eigenlijk ook wel (te) gemakkelijk. Dan moet je je P ook wel kunnen halen toch? Het is tenslotte voor een goed doel.

Instromen in februari is dus nog een optie. Het is idd wel mooi om een bachelor diploma te hebben, maar als je zeker weet dat het niet aan je discipline ligt dat het nu lastig gaat zou je het altijd kunnen proberen.

Tegelijkertijd denk ik dat je het verschil niet moet onderschatten, van krantenknipsels plakken ( )naar in je eentje boeken doorwerken en colleges volgen (waarvan het niemand kan schelen of je komt of niet) is een heel andere manier van studeren.
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
pi_30216076
Overstappen na je HBO-P is sowieso veel verstandiger, want als je na je bachelor over wil stappen, is de kans groot dat je civiel effect er niet komt, of alleen met het volgen van veel extra vakken; de meeste uni's gaan er momenteel ook van juist dat een HBO-er een schakeljaar moet doen, alvorens de master te kunnen gaan doen.

maar als je je HBO P al niet in één keer kunt halen, is het dan überhaupt (ja, ik ben vandaag nogal van de Germanismen) wel verstandig te proberen een WO studie te gaan volgen ? Want met een 'na twee jaar over mijn HBO P te hebben gedaan ben ik rechten gaan studeren' doet het waarschijnlijk niet erg goed op je 'ik wil graag advocaat worden CV'.
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
pi_30224082
"het VU"
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')