abonnement Unibet Coolblue
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 31 augustus 2005 @ 11:50:55 #1
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_30126567
In oktober wil ik met een vriend van me een dag of 6 naar Valencia gaan. Graag zouden we wat tips hebben voor leuke dingen in Valencia. van lekkere restaurantjes tot goede stapplekken, leuke hotels e.d., bezoektips etc. etc.

oftewel vertel me alle handige tips die je weet
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_30126820
6 dagen Valencia? Ik denk niet dat je dat vol krijgt, tenzij je 5 dagen aan het strand wil liggen. Ik zou er voor kiezen om dan 4 dagen naar Barcelona te gaan en even met de trein heen- en weer te gaan, met eventueel een overnachting daar.

Ik ben er zelf van het voorjaar geweest. 's ochtends om 8.00 de trein vanuit Barcelona en 's avonds om 21.00 terug. Hebben toen het wetenschapspark gezien (een aanrader), de binnenstad (niet gewinkeld, want alles was dicht, maar toch dezelfde winkels als in BCN), het stadspark op de oude rivierbodem (inclusief midgetgolf), het stadion, en vervolgens nog naar het strand geweest en dat alles op een redelijk traag tempo, want het was nogal warm (25 - 30 graden in de schaduw, tot 39 in de zon).

Langs het strand heb je wel wat eettentjes enzo, maar het doet allemaal erg oud en vervallen aan. Voordeel is wel dat het strand niet zo toeristisch is als Barcelona. De binnenstad is wel bezienswaardig, daar zul je nog wel wat toeristen tegenkomen.

Een retourtje met de Hogesnelheidslijn vanuit Barcelona kost ongeveer 65 euro en gaat over een heel mooi stukje spoorlijn, sommige delen bijna over het strand. Meer info daarover op www.renfe.es.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 31 augustus 2005 @ 12:03:22 #3
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_30126948
nouja het worden iig 6 dagen Valencia aangezien we daar op bezoek gaan bij een vriendin van ons die daar studeerd
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_30127076
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 12:03 schreef rubbereend het volgende:
nouja het worden iig 6 dagen Valencia aangezien we daar op bezoek gaan bij een vriendin van ons die daar studeerd
in dat geval zal zij waarschijnlijk ook wel de leuke plekken weten om je wat langer dan een dag te vermaken... die tips zien we dan ook graag terug in dit topic
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 31 augustus 2005 @ 12:12:10 #5
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_30127176
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 12:08 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

in dat geval zal zij waarschijnlijk ook wel de leuke plekken weten om je wat langer dan een dag te vermaken... die tips zien we dan ook graag terug in dit topic
maar natuurlijk
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator woensdag 31 augustus 2005 @ 12:18:29 #6
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_30127363
Even ten noorden van Valencia heb je de streek waar de Spanjaarden zelf naar toe gaan als ze op vakantie gaan. Dat is de streek rond Peñiscola.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  woensdag 31 augustus 2005 @ 12:20:30 #7
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_30127438
Op de boulevard langs het strand bij Valencia had je op zondag nog wel een leuke markt met allerlei onzinspullen, Verder kun je er uitgebreid gebarbecuede maïs eten
Het strand zelf vond ik wat viezig, zand voelde viezig, er lag troep en het was er te heet . De binnenstad van Valencia is wel de moeite waard, met veel mooie oude gebouwen, smalle straatjes en leuke cafétjes enzo. Het enige, zoals DutchTrain ook al zegt, 's middags is simpelweg alles dicht.
  woensdag 31 augustus 2005 @ 12:40:12 #8
51063 Son-Of-A-Gun
Legendary Queens gangster
pi_30128011
Ik zie dat je voetbal fan bent, je moet naar Estadio Mestella gaan
Jimmy "The Gent" Conway: "You have four minutes to live, whattaya wanna do? You don't do what you're supposed to do, I'm gonna lock your kid in a fucking refrigerator."
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 31 augustus 2005 @ 13:13:14 #9
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_30128927
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 12:40 schreef Son-Of-A-Gun het volgende:
Ik zie dat je voetbal fan bent, je moet naar Estadio Mestella gaan
idd dat ligt in de planning en Levante speelt dat weekend thuis, dus waarschijnlijk ook daar ff kijken
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  vrijdag 2 september 2005 @ 00:28:33 #10
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_30186726
Voor vreselijk lekkere Tapas: Sagardi op de 'Vicente Mártir', vlakbij Plaza Ayuntamiento (plein aan de oostkant aflopen, op een hoek).

Verder: Neem de bus! Het metronetwerk is niet echt uitgebreid, en de treinen rijden niet echt frequent. Mocht je net een trein hebben gemist moet je vaak lang wachten. De bus is voordeliger (¤1,00 tov 1,15 ), en de 'grote' lijnen rijden meestal zo rond de 10 minuten.
Shoppen natuurlijk in het centrum (rond 'Colón') of in een groot winkelcentrum aan de 'Gran Vía Fernando el Católico' (iets boven het centrum, aan de oude rivierbedding.
pi_30199223
Hotel Londres, hartje centrum
Wel vragen of je eerst de kamer mag zien. Grote kans dat je dan een kamer met geweldig uitzicht krijgt .



Oceanium


Bioscoop


Kerkje hier, torentje daar...

Oh, en ga gewoon lekker lopen ipv met de bus. Zat leuke steegjes en mooie gebouwen!
amokaapjeeh O+
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 28 september 2005 @ 03:33:24 #12
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_30990555
trip gaat dus helaas door omstandigheden niet door. maar hartelijk dank voor alle tips. Valencia staat nog wel op de lijst om eens te doen dus de tips komen sowieso van pas
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_31059094
Je moet in Maart gaan dan is het fallas, super gaaf feest
  vrijdag 30 september 2005 @ 22:51:10 #14
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_31072203
Of eind augustus. tomaten gooien in het nabij gelegen Buñol
  vrijdag 30 september 2005 @ 23:52:23 #15
81260 La_Guiri
Qué quieres???
pi_31074136
Jammer, ik had nog wel leuke tips gehad.
De Madrid al cielo
'La luna, la culpable, la viajera,
la luna de una muerta primavera'.
  vrijdag 30 september 2005 @ 23:58:27 #16
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_31074295
Die mag je zo ook wel geven, hoor
pi_31074309
idd geef maar!
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 00:42:17 #18
81260 La_Guiri
Qué quieres???
pi_31075373
Ok, hier komen er een paar...

Uitgaan: In Valencia kun je het beste uitgaan van heel Spanje zeggen de Spanjaarden zelf. Er zijn verschillende uitgaanswijken zoals: Canovas, El Carmen ( vlakbij Plaza de la Reina), Joan Llorens en zomers aan het strand natuurlijk waar openlucht discotheken zijn.

Vlakbij Plaza de la Reina zit een klein tentje van Cubaanse eigenaren waar je heerlijke cocktails kunt drinken, van vers fruit en heel erg groot, met of zonder alcohol.

Ook Plaza de la Reina: Op de hoek zit een kraam waar je heel lekker zelfgemaakt ijs kunt kopen, ook rare smaken als gazpacho.

In de straat die van het station naar Plaza de Ayuntamiento loopt zit tapasbar 'Toneles', lekker en goedkoop tapas eten.

In de straat die loopt van Plaza de Ayuntamiento naar Plaza de la Reina zit een Italiaan waar je ook supergoed kunt eten.
De Madrid al cielo
'La luna, la culpable, la viajera,
la luna de una muerta primavera'.
pi_31163642
Uitgaan: Club Red Hot, niet druk en betaalbaar bier .
pi_46693547
Goed, ik ben afgelopen weekend geweest. Een stad met mooie gebouwen, maar toch geen mooie stad. Naast die mooie gebouwen is er namelijk in elke straat wel een gebouw dat in de steigers staat, een zwaar vervallen gebouw, of er staat net een rij stinkende vuilcontainers voor. En dat leuke pleintje wordt natuurlijk ontsierd door een enorm lelijk nieuw gebouw. Het is geen Wenen of Parijs. Wel een aangename stad met wat aangename zaken, maar ook wat tegenvallers.

Later meer. Plus wat foto's.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 26-02-2007 14:01:44 ]
pi_50791940
Binnenkort ga ik op vakantie naar Valencia en Barcelona. Eerst zal ik naar Valencia gaan en daarna Barca. Vanuit Valencia wil ik dan met de trein naar Barcelona gaan. Weet iemand of dit goed te doen is? Waar liggen de stations? Is er een directe verbinding? En wat zijn de kosten ongeveer?

Alvast super bedankt!!!
  zondag 24 juni 2007 @ 17:38:10 #23
3869 David
Drum the drums
pi_50792297
http://horarios.renfe.es/hir/ingles.html

kun je je exacte datum ingeven, en er wordt een tarief bij vermeld.
pi_50792592
Bedankt alvast. Had ook vernomen dat er bussen reden, maar de trein lijkt me een betere optie.
Mensen met ervaringen?
pi_50793399
Valencia - Barcelona is wel een heel eind voor een bus. Ik zou de trein nemen.

Ach, binnen 10 jaar heeft Spanje het grootste HSL-netwerk van Europa. (AVE). Het land heeft nu al het grootste snelwegennet in Europa, dus om infrastructuur hoef je je daar niet druk te maken
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
  zondag 24 juni 2007 @ 18:24:20 #26
113767 tweakdsl
Ik ruik rotte vis...
pi_50793498
Spaanse treinen zijn in vergelijking met Nederlandse treinen een genot.
Alleen als je 's nachts reist, neem een dekentje mee. De airco is erg (te) goed!
Vergeet niet dat als je een kaartje hebt, je wel nog moet reserveren. Dat kost vaak een paar euro.
Ik HAAT mijn toetsenbord.
pi_50793918
Een paar keer deze trein genomen. Erg comfortabel inderdaad, mits je de Euromed boekt of eventueel de Talgo. Die zijn wel wat duurder dan de regionale treintjes maar zijn ook een stukje sneller. Een enkele reis kost iets van 35 - 40 euro en je doet er 3 uur over.

In Barcelona moet je op station Sants zijn, in Valencia kom je in het centrum aan.

Meer info, inclusief prijzen op http://horarios.renfe.es/hir/ingles.html
pi_50794557
zat ook te denken aan dat euromed.
Is het verstandig om dat online te boeken of kan dat ook ter plaatse (4 dagen van tevoren)?
  zondag 24 juni 2007 @ 19:04:32 #29
113767 tweakdsl
Ik ruik rotte vis...
pi_50794714
Estrella gaat ook wel.
Ik HAAT mijn toetsenbord.
pi_50874497
Iemand ervaringen moet boekingen op die site? En hoe gaat dat precies te werk? Of kan ik ook in spanje nog boeken?
pi_50886981
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 21:24 schreef Che1984 het volgende:
Iemand ervaringen moet boekingen op die site? En hoe gaat dat precies te werk? Of kan ik ook in spanje nog boeken?
Ter plekke boeken was meen ik makkelijker, maar misschien dat de website nu wat verbeterd is. Voorheen kon je namelijk wel een kaartje, maar geen reservering krijgen, welke wel verplicht is.
pi_50895638
Danku, dan boek ik meteen de eerste dag dat ik daar ben denk ik. Is dat ook meteen geregeld.
Nu maar hopen dat ze ook een beetje Engels praten!
pi_50903270
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 13:03 schreef Che1984 het volgende:
Danku, dan boek ik meteen de eerste dag dat ik daar ben denk ik. Is dat ook meteen geregeld.
Nu maar hopen dat ze ook een beetje Engels praten!
Op het station praten ze écht geen Engels

Schrijf dus van tevoren even op wat je precies wil; data, tijd, klasse, treinnummer en ga daarmee naar het loket, dat voorkomt dat je een enkeltje eerste klas Bilbao met de stoptrein krijgt
pi_50906609
Haha, bedankt voor de tip!
Zal wel goed komen denk ik zo!
  woensdag 27 juni 2007 @ 23:22:02 #35
3869 David
Drum the drums
pi_50920662
leer wat basis spaans... dan kan het niet misgaan.
pi_52144383
Hee TS, vertel even hoe het was! Ik wil dit namelijk ook gaan doen, dus vertel vertel vertel
Ik wil weten hoe het zit met dat reserveren van je kaartje?
Ik bedoel....wel een kaartje kopen, maar ook nog reserveren?

Enne, wij zijn van plan een enkeltje Amsterdam - Barcelona te kopen, vanuit Barcelone met de trein naar Valencia te gaan en vanuit daar weer met het vliegtuig terug naar Amsterdam.
Hoe zit dat dan met een visum etc??? Dat geven ze nl. aan op de schiphol site...maar als wij toch kunnen laten zien dat we weer terugvliegen, zij het vanuit een andere plaats, dan is het toch goed?
pi_52149770
He morgen vertrek ik naar Valencia en over 6 dagen dan naar Barca.
Als ik terug ben zal ik mijn bevindingen in dit forum posten!
pi_52154550
TS, veel plezier!!
Jammer, wij willen volgende week al gaan dus dan kunnen we samen ervaringen uitwisselen...
  Moderator dinsdag 7 augustus 2007 @ 10:45:03 #39
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_52161687
Ben ook wel benieuwd naar de ervaringen.

@ Ikook: Voor Spanje heb je geen visum nodig. In Europa heb je vrij verkeer van personen (in ieder geval in het Schengen-gebied waar Spanje en Nederland deel van uitmaken) en je kan dus zelfs een enkele reis boeken naar Spanje. Hoe je teruggaat moet je zelf weten. Desnoods ga je liftend naar Nederland. Dat gaat verder niemand wat aan.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_52184669
@ UIO_AMS: dat leek mij inderdaad ook. Maar ja, het werd vermeld op de website...en wij hadden idd van 'hoezo...het is toch de EU hier?' .
Maar oke, nu heb ik even bevestiging, dank je!
pi_52209630
Mensen,

Hier een bericht vanuit het zonnige Valencia. Gisteren zijn we hier aangekomen en de stad is werkelijk geweldig. Ideale combinatie van cultuur (binnenstad) en strand!
Na aankomst zijn we meteen naar het station Nord gegaan om daar onze treintickets naar Barcelona te regelen. Mijn tip is om bij een loket te gaan waar een jong iemand zit. Hier spreken ze namelijk prima Engels. De tickets waren rond de 35 euro per persoon (enkele reis).

Als ik terug ben zal ik mijn andere ervaringen hier posten.

Gr
pi_52219874
Ben benieuwd! Valencia lijkt mij ook mooi maar de Spanjaarden die ik ken zeggen dat het weer een "saaie" stad is. Na ja, ik heb er een vriendin wonen die ik zeer graag weer wil zien en wil het zeker zelf zien aangezien ik er aan zit te denken om er volgend jaar een tijdje te gaan wonen, dus...
Ik wil in september van Madrid naar Barcelona en ook Valencia aandoen en weer terug dus heb sowiezo al veel aan dit topic. Mijn dank
pi_52219913
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 09:05 schreef Smeich het volgende:
Ik wil in september van Madrid naar Barcelona en ook Valencia aandoen en weer terug dus heb sowiezo al veel aan dit topic. Mijn dank
Treinreis van Madrid naar Valencia is erg mooi in het voor- of najaar. Kleine hogesnelheidstrein die je door vele verschillende landschappen voert.
De nachttrein Barcelona - Madrid is niet echt aan te raden
  Moderator donderdag 9 augustus 2007 @ 10:41:13 #44
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_52221520
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 09:05 schreef Smeich het volgende:
Ben benieuwd! Valencia lijkt mij ook mooi maar de Spanjaarden die ik ken zeggen dat het weer een "saaie" stad is. Na ja, ik heb er een vriendin wonen die ik zeer graag weer wil zien en wil het zeker zelf zien aangezien ik er aan zit te denken om er volgend jaar een tijdje te gaan wonen, dus...
Ik wil in september van Madrid naar Barcelona en ook Valencia aandoen en weer terug dus heb sowiezo al veel aan dit topic. Mijn dank
Ik vond er weinig "saai" aan. Zal binnenkort eens verder schrijven in Voorverkenning van Valencia! Voedsel, vrouwen en voetbal.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_52225827
@ Che1984, leuk dat je even de moeite neemt om te posten!
Bedankt voor de tip!
Wij vertrekken maandag met een enkeltje naar Valencia, heb er zin in.
Hier regent het al heel de dag, dus dan wil ik wel weg
pi_52313545
Hier nog een bericht vanuit Barcelona. Leuk dat je dezelfde plannen hebt. Het is zeker een aanrader. De treinreis ging via Euromed. Prima te doen. Snelle verbinding, airco, restaurant. Alles is goed geregeld.
Bereid je wel voor op de overgang van Valencia naar Barcelona. Valencia is namelijk ten opzichte van Barcelona vrij rustig... Een kleine shock dus als je in Barca aankomt, maar daar ben je zo aan gewend. Prachtige stad.
Laat maar weten hoe het allemaal gegaan is....
pi_52315873
Had je eerste klasse met maaltijd of tweede klasse met snoepje en koekje in de Euromed ?

Jammergenoeg rijdt die trein niet meer echt hogesnelheid, na het ongeval wat er enkele jaren geleden mee gebeurd is. Maar het blijft een mooie reis, vlak langs het water, soms over het strand.
pi_52316144
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 09:08 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Treinreis van Madrid naar Valencia is erg mooi in het voor- of najaar. Kleine hogesnelheidstrein die je door vele verschillende landschappen voert.
Is dat ook degene van Renfe?
pi_52316203
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 22:55 schreef Smeich het volgende:

[..]

Is dat ook degene van Renfe?
Ja, dat is de Alaris
pi_52316459
Scheelt 30 cent maar om het te boeken via internet.... 42,10 voor tourist, maar wat is first dan?
pi_52317090
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 23:07 schreef Smeich het volgende:
Scheelt 30 cent maar om het te boeken via internet.... 42,10 voor tourist, maar wat is first dan?
Dat heet geloof ik 'preferente' .
pi_52318537
Voorkeursbehandeling 1e klas dus?
pi_52370834
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 23:30 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Dat heet geloof ik 'preferente' .
Klopt, je hebt preferente en tourist.. Wij hadden gewoon tourist. Dus gewoon een broodje en een drankje kopen, maar was prima verzorgd.
De reis is inderdaad super zo langs zee en strand.
Morgen laatste dag in Barcelona. Al met al een super vakantie gehad. Echt een aanrader!
pi_52406107
als je een kaartje reserveert, moet je deze binnen 24 uur ophalen bij een station of het station waarvan je vertrekt, anders ben je je reservering kwijt en heb je waarschijnlijk de pech dat de trein ook vol zit heb het vorig jaar op het traject tussen alicante - barcelona mogen beleven
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
pi_52476447
Hee mensen,

Even snel een bericht vanuit Barca.
Hier goed aangekomen ondanks dat de trein van 11 uur vol zat.
Dus die van 14 u maar genomen !!
pi_52487549
Ben ik weer, m´n internettijd zat er bijna op. En nu heb ik nog maar 5 minuten :´)
Maar goed, de treinreis ging dus goed, zitten dus nu in Barca en dat is inderdaad een overgang vanaf Valencia. Tot nu toe vind ik Valencia nog mooier dan Barca, maar dat wil niet zeggen dat Barca niet ook mooi is...
Morgen maar eens naar de Sagrada Familia enzo...jullie horen het wel weer en anders ga ik wel verder in het topic over Barcelona!
pi_52504646
Leuk dat je even wat laat horen!
Ik had inderdaad precies dezelfde ervaring met die overgang. Valencia was ook super.
Welke dingen heb je allemaal bezocht daar?
pi_52610175
In Valencia zijn we natuurlijk naar de gebouwen van Calatrava gegaan, alle onderdelen bezocht behalve L'Hemisferic, hadden we (achteraf gezien) ook geen tijd voor. Jammer dat er een aantal watergebieden leeggepompt waren, voor onderhoud. Veel en grote verfblikken witte verf erbij
Verder nog even naar het strand en naar de overblijfselen van dat zeilgebeuren (kan even niet op de naam komen). Gewoon om even te kijken. Ook de Turia bijna in z'n geheel afgelopen, mooi!
En gewoon door het centrum gelopen en daar de meeste gebouwen ook wel gezien, maar niet van binnen. We zijn vier nachten in Valencia gebleven en toen naar Barca gegaan.
Daar ook weer vier nachten geweest. In Barcelona heb ik veel meer op mijn spullen moeten letten. Niet dat ik dat in Valencia niet deed, maar daar had ik het gevoel niet dat het echt moest, in tegenstelling tot Barca. Jammer vind ik dat. Barcelona is ook veeeeel meer gericht op toeristen en het lijkt alsof ze voor iedere scheet entree vragen. Misschien overdreven, maar dat gevoel had ik veel minder in Valencia. Wel een erg goed metro systeem in beide steden.
In Barcelona gezien: Park Güell, Sagrada Família, La Rambla, Olympisch stadion, La Pedrera en Casa Milà, La Casa Batlló, Barri Gotic, Montjuïc, de cathedraal. En ook dat kasteel wat op die berg staat en over de haven uitkijkt, ben de naam even kwijt.
Afgelopen dinsdag zijn we weer teruggekomen, eigenlijk woensdagmorgen vroeg.
Bleek dat m'n tas nog in Barca stond...die van m'n vriend was wel aangekomen. Ik was niet de enige, er was waarschijnlijk een container met spullen in Barca blijven staan. Maar die komen ze morgenochtend brengen, tussen half acht en twaalf. Was dus snel geregeld, maar er zaten dan ook geen spullen in die ik perse nodig heb.
Dus ik ben nu nog een beetje van slag qua tijd, we lagen om vier uur in bed dus ik ben nu nog klaarwakker omdat we om elf uur opstonden. Maar ik zal maar eens naar bed gaan anders ziet die koerier wel een erg slaperige Ikook
pi_52610897
quote:
Op zondag 24 juni 2007 18:20 schreef highway101 het volgende:
Valencia - Barcelona is wel een heel eind voor een bus. Ik zou de trein nemen.

Ach, binnen 10 jaar heeft Spanje het grootste HSL-netwerk van Europa. (AVE). Het land heeft nu al het grootste snelwegennet in Europa, dus om infrastructuur hoef je je daar niet druk te maken
Spanje heeft wel een grote net.
Maar de wegen zijn nog zo slecht als wat.
Rij maar eens van bilbao naar Madrid.
Nou je wilt niet weten hoe slecht die snelweg is.
pi_56246329
Wij gaan komende zomer 5 dagen naar Valencia, dan 3 dagen naar Ibiza met de boot en dan door naar Madrid voor 4 dagen.
Ik heb al gekeken voor de enkele treinreis van Valencia naar Madrid (42,- euro, renfe.es). Je kan het via internet boeken maar ik neem aan dat ik toch ook gewoon bij aankomst in Valencia gelijk treinkaartjes kan regelen? Da's dan meer dan een week voordat we daadwerkelijk naar Madrid gaan.
Lijkt mij makkelijker dan via internet gaan klooien.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
pi_56246813
Even een enorme topic-kick.

Vorige week besloten om twee weken naar Spanje te gaan komende zomer. Vliegen naar Valencia voor zes dagen, vanaf daar met de boot een retourtje Ibiza van drie dagen en vervolgens door naar Madrid voor vier dagen.
Er was nog een ander topic maar dat kan ik niet meer vinden. Zijn er recent nog mensen naar Valencia geweest? Ik geloof dat het een steeds populairdere bestemming wordt doordat Ryanair er nu goedkoop op vliegt.

Wij gaan een beetje voor alles. Cultuur, feesten en strand. Dus, tips zijn welkom.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
pi_56252057
Ben net een week terug, ben 3 weken in Valencia en Benidorm geweest, beetje afgewisseld. Uitgaan, terrasje pakken enzo, heb niet echt bezienswaardigheden gezien. Overdag terrasje of even aan het strand zitten, 's avonds discotheek, vond 't leuk zat.

Was nog behoorlijk warm, overdag tussen de 20 en 24 graden ongeveer. In Benidorm is het warmer, komt door de aparte ligging tussen de bergen, daar heb ik het 1 dag wel 27 graden zien worden. Meestal was het gewoon rond de 22. En dat noemen ze nou de koudste maand van het jaar.

Ze kijken je wel raar aan als je in je korte broek loopt. Daar wachten de Spanjaarden liever mee tot het 40 graden is.
pi_56253285
Oké, nog tips? Ik las dat er openlucht discotheken zijn langs het strand (in de zomer), iets van gezien?

Er is ook een natuurpark ten zuiden van de stad, vlak langs de kust (albufera blabla ofzo). Daar schijnt ook een groot stadsstrand aan zee te zijn?

Ook een discotheek genaamd Bananas, aan de snelweg net buiten de stad. Schijnt mega groot te zijn?
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
  Moderator donderdag 24 januari 2008 @ 10:33:08 #64
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_56270030
Ik ken nog wel een club net buiten de stad.

Aan het strand bij Valencia heb je diverse strandtenten. Wij zaten overdag voornamelijk in een Cubaanse loungebar-achtig iets. 's Avonds zaten we meer in de stad, of in Pacha's.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_56278868
Ok, paar tips.

Voor in Valencia is de discotheek La Indiana een aanrader (Calle de San Vicente). Heel chique, met aquaria inclusief haaien als muren. La Indiana heeft een R&B area, een house/club/dance area (de main hall), en een latin area. Erg leuke muziek, en erg gezellig vond ik het.

In Benidorm ging ik heel vaak naar Penelope, aan het strand ter hoogte van Av. Europa. De hele avond goede muziek (latin house, dance achtig) - als je John Marks of Richard Durand enz. goed vindt, vermaak je je prima. Penelope gaat wel vroeg dicht (voor Spaanse begrippen dan), dus als je om 5 uur nog geen slaap hebt kan je het beste naar Underground (Av. Europa) gaan, dit is doorgaans tot 10u open.

Dan is er ook nog The Fun Club in Benidorm, en die is tot 12u 's middags open. Het is wel zo voor Funclub en Underground dat hoe later het wordt, hoe waziger de mensen worden. Om 11u 's ochtends zie je alleen maar stomdronken of compleet doorgesnoven mensen. Wij hielden het meestal om 8u voor gezien, dan is het nog goed te doen.

En tot slot, de tip: koop een fles drank aan de bar. De prijs van een fles Jack Daniels of Smirnoff (1 liter) is aan de bar zo'n 50 tot 70 euro (je kan afdingen). Je krijgt dan een koeler en je kan onbeperkt gratis frisdrank (ook Redbull bijv.) halen. Je hoeft niet elke keer te lopen, en je bent veel goedkoper uit - tenzij je een bierdrinker bent.
pi_56724002
Hallo allemaal,
half april gaan we met vier vrienden een lang weekend naar Valencia.

Alle tips zijn welkom!
What we do in life echoes in eternity
Just relax - It's what Jesus would do
Wat een vrouw!
spits!
pi_56725030
Zorg dat je een slaapplaats hebt
pi_56725232
en een vliegticket, want het is zo ver lopen
pi_56725297
Het Ciutat de Ciences is toch wel een tip.
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_56725524
Voetballiefhebber? Dan zeker naar een wedstrijdje pakken, valencia of levante. Ik ben zelf onlangs naar Levante-Real Madrid geweest, harstikke leuk om mee te maken. Kaartje gewoon daar halen, was maar 25 euro terwijl ze op allerlei vage websites veel meer vroegen. En zeker even door het park lopen, heel relaxt. Uitgaan vond ik zelf niet zo boeiend.
I chose not to choose life: I chose something else. And the reasons? There are no reasons. Who need reasons when you've got heroin?
pi_56725573
zo de 13e moet valencia iig thuis, maar ik neem aan dat je zelf snapt dat het niet veel soeps zal zijn onder koeman
pi_56725855
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 13:10 schreef WooZ het volgende:
zo de 13e moet valencia iig thuis, maar ik neem aan dat je zelf snapt dat het niet veel soeps zal zijn onder koeman
We hebben in de competitie al twee wedstrijden achter elkaar gewonnen

Wel jammer dat je niet een maandje eerder gaat, tijdens Las Fallas
La Lonja de la Seda zou ik ook even langsgaan als je er toch bent.
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
  Moderator donderdag 14 februari 2008 @ 13:57:52 #73
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_56726642
Valencia, mooie stad. Er bestaat al een centraal topic over, maar dat loopt niet zo goed. Hier heb je de link mocht je het even willen inlezen: Valencia

Verder moet je natuurlijk even het allerbeste reisverslagtopic over Valencia ooit op FOK! lezen: Voorverkenning van Valencia! Voedsel, vrouwen en voetbal.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator vrijdag 15 februari 2008 @ 09:50:54 #74
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_56742954
In de nieuwe Kampioen (blad voor leden van de ANWB) staat deze keer een special over Valencia. Zag ik toevallig gisteren.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_56871474
Vorige week nog een anderhalve dag in Valencia geweest. He was niet erg goed weer, dus maar wat zwart-wit fotootjes gemaakt en de rest van de tijd besteed aan eten en drinken en een beetje rondlopen door de stad. Er was een experimenteel kunst en cultuur festival gaande, dus hier en daar was er wat bijzonders te zien op straat, zoals een voorstelling of een kunstproject met muziekmakende wasmachines.



>>>>FOTO'S<<<
pi_57226860
Ik ben bezig met wat foto's van vorig jaar.



Op m'n Flickr pagina staat / komt nog meer van Valencia.
  zaterdag 8 maart 2008 @ 10:31:31 #77
101884 PeRi
Allons-y!
pi_57239006
Oeh wat mooi !

Tvp, wij gaan eind maart een weekendje . En voetbaltickets, voor een wedstrijd op zondag, zou je gewoon zaterdagmiddag bijvoorbeeld een ticketshop in kunnen lopen en voor cheap kaartjes kunnen halen, begreep ik dat goed uit UIO's topic?
Whatever I want.
  Moderator zaterdag 8 maart 2008 @ 11:39:22 #78
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_57240029
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 10:31 schreef PeRi het volgende:
Oeh wat mooi !

Tvp, wij gaan eind maart een weekendje . En voetbaltickets, voor een wedstrijd op zondag, zou je gewoon zaterdagmiddag bijvoorbeeld een ticketshop in kunnen lopen en voor cheap kaartjes kunnen halen, begreep ik dat goed uit UIO's topic?
Dat begreep jij goed. Nou ja, voor de normale prijs kun je ze krijgen in de officiële clubwinkel tot 14.00 uur op de dag van de wedstrijd. En wedstrijden kunnen verplaatst worden naar de zaterdag afhankelijk van de vorderingen in de Europese voetbaltoernooien.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  zaterdag 8 maart 2008 @ 12:52:26 #79
101884 PeRi
Allons-y!
pi_57241275
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 11:39 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Dat begreep jij goed. Nou ja, voor de normale prijs kun je ze krijgen in de officiële clubwinkel tot 14.00 uur op de dag van de wedstrijd. En wedstrijden kunnen verplaatst worden naar de zaterdag afhankelijk van de vorderingen in de Europese voetbaltoernooien.
Voor 14uur ! Moeten we dat niet vergeten, we komen zaterdag om half12 op het vliegveld aan. Is het ver vanaf VLN vliegveld om naar het centrum te komen? Kan dit met de trein, is een taxi te duur daarvoor? Waar zit de officiële shop precies, weet je dat toevallig nog? Kan er zelf ook wel naar speuren, daar niet van .
Whatever I want.
pi_57242638
Dat haal je makkelijk. Een uurtje nadat je geland bent, kun je al aan de tapas in het centrum.

Vliegveld is erg efficiënt en met de metro doet er 20 minuten over om in de binnenstad te komen.
pi_57243045
La Indiana is no more.. afgefikt.

Centrum is idd heel makkelijk. Als je alleen handbagage hebt zit je letterlijk 5 minuten nadat je uit het vliegtuig stapt in de metro. Bij het vliegveld helemaal beneden, 1 niveau onder de incheck balies kan je de metro pakken.
  zaterdag 8 maart 2008 @ 16:14:54 #82
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_57244887
Klopt, dan voor het centrum kan je kiezen voor station Xàtiva (trein-station/arena/stadhuisplein) of Colón (Winkel-district met oa. Corte Inglés). Trouwens, er zijn 2 Corte Inglesen. Die met de kleding zit direct naast de uitgang van station Colón en voor de andere moet je even een hoek om lopen.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  Moderator zaterdag 8 maart 2008 @ 16:40:23 #83
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_57245301
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 12:52 schreef PeRi het volgende:
Voor 14uur [ afbeelding ]! Moeten we dat niet vergeten, we komen zaterdag om half12 op het vliegveld aan. Is het ver vanaf VLN vliegveld om naar het centrum te komen? Kan dit met de trein, is een taxi te duur daarvoor? Waar zit de officiële shop precies, weet je dat toevallig nog? Kan er zelf ook wel naar speuren, daar niet van [ afbeelding ].
Wij deden alles uiteraard met een taxi. Je bent er heel snel.

De winkel zit op Calle Pintor Sorolla nr 25: officiële site met routebeschrijving
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_57245492
Metro? Ik ben van vliegveld naar station gereisd met een shuttlebus.
  zaterdag 8 maart 2008 @ 18:47:59 #85
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_57247950
De metrolijn is vrij nieuw . Nou ja, hij was er al, maar toen hebben ze hem aan beide kanten verlengd zodat ie van de luchthaven naar de haven zou gaan. Ik neem aan in verband met de America's Cup vorig jaar.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_57248369
Ah, ik was er januari vorig jaar. Voor de cup.
  woensdag 12 maart 2008 @ 18:12:05 #87
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_57331676
tvp!
Wil ook gaan
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  woensdag 12 maart 2008 @ 19:55:53 #88
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_57334071
Moet je doen, is echt de moeite waard. Ik woon op zo'n 90 minuten van Valencia en ik kom er altijd graag, het is heel makkelijk om je er thuis te voelen denk ik.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_57345502
Ik wil in augustus naar Valencia, naar de GP van Europa (Formule 1).

http://www.circuitourbanovalencia.es
Xbox Live Gamertag: Harmen84
  donderdag 13 maart 2008 @ 10:51:07 #90
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_57346962
Ja daar zat ik ook naar te kijken, maar toen ik de ticket prijzen zag van de GP de Catalunya besloot ik met m'n plannen maar te wachten tot ik die van Valencia wist .
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_57347396
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 10:51 schreef Strani het volgende:
Ja daar zat ik ook naar te kijken, maar toen ik de ticket prijzen zag van de GP de Catalunya besloot ik met m'n plannen maar te wachten tot ik die van Valencia wist .
De GP van Spanje is volgens mij een stuk goedkoper (kaarten vanaf 110 euro ofzo). De prijzen in Valencia beginnen bij 200 euro...
Xbox Live Gamertag: Harmen84
pi_57357078
Had ook naar Valencia voor de GP willen gaan omdat het een stratencircuit zou zijn. Dat is echter niet helemaal waar, want het zijn gewoon nieuwe wegen die in de haven worden aangelegd, niet echt dicht bij de bewoonde wereld (wel dichter dan het oorspronkelijk circuit) en ook erg ruim opgezet voor zover ik nu kon zien.

Ga liever naar een echt stratencircuit in Boekarest, Monaco of Macau
pi_57357541
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 18:52 schreef DutchTrain het volgende:
Had ook naar Valencia voor de GP willen gaan omdat het een stratencircuit zou zijn. Dat is echter niet helemaal waar, want het zijn gewoon nieuwe wegen die in de haven worden aangelegd, niet echt dicht bij de bewoonde wereld (wel dichter dan het oorspronkelijk circuit) en ook erg ruim opgezet voor zover ik nu kon zien.

Ga liever naar een echt stratencircuit in Boekarest, Monaco of Macau
Het is inderdaad niet echt in het centrum. Ruim opgezet valt wel mee (filmpje), beetje een kruising tussen Monaco en Melbourne.
Xbox Live Gamertag: Harmen84
  donderdag 13 maart 2008 @ 20:00:24 #94
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_57358760
200..tja dan maar niet dit jaar .

Mooi filmpje Harmen, maar het ziet er best krap uit. En die brug..stel dat iemand zo met een wiel een van die diagonalen oprijdt.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_57597918
Met dit weer heb ik alleen maar meer zin om komend weekend in Valencia te verblijven .
pi_57682475
Morgenochtend vertrek ik voor 6 dagen naar Valencia Heb er erg veel zin in!
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_57742413
Ik zit nu lekker in Valencia en het is echt een geweldige stad 25 graden ook vandaag, ben al behoorlijk verbrand Zitten in een heel centraal gelegen hostel (Center Valencia) en vanuit hier loop je overal zo naar toe Qua service is het misschien niet zo briljant, zeer sloom ongeinteresseerd personeel. Verder echt een prachtige stad!
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  dinsdag 1 april 2008 @ 12:29:34 #99
101884 PeRi
Allons-y!
pi_57758343
Weer thuis. Leuke stad, heerlijk weer gehad, toffe feestdag gister.

[ Bericht 0% gewijzigd door PeRi op 01-04-2008 12:53:18 ]
Whatever I want.
  Moderator dinsdag 1 april 2008 @ 12:40:44 #100
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_57758554
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 12:29 schreef PeRi het volgende:
Weer thuis. Leuke stad, heerlijk weer gehad, tofe feestdag gister.
Hoe was de voetbal?
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  dinsdag 1 april 2008 @ 12:53:00 #101
101884 PeRi
Allons-y!
pi_57758793
Ja we zijn niet geweest, want er waren enkel nog kutplaatsen ver bovenin over ! Echt heel klote, hebben nog geprobeerd om in de stad kaartjes te kopen maar al die verkoopplaatsen waren dicht en zondag hadden zij evenmin nog goeie plekken. Hebben het maar in de pub gevolgd .


Vanavond even wat foto's uploaden .
Whatever I want.
pi_57812826
En een aantal foto's (klikbaar voor groter):

#1


#2


#3


#4


#5


#6


#7


#8


#9


Uiteindelijk dus een beetje jammer van het voetbal, erg genoten van de stad en het weer. Veel leuke dingen gezien, alleen leuk van die feestdag (#3) op maandag maar ook weer vervelend omdat we net naar die markt wilden gaan. En dat het lieve beestje van #5 niet in de bagage mee terug kon .
pi_57814459
Mooie foto's! Zal eens kijken of ik er ook een paar kan uploaden.

Ik wil terug! Ben sinds vanochtend weer thuis, wel heerlijke dagen gehad Super stad!
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_58340130
kickje, hier ga ik ook binnenkort heen! Hoop ik
A little bit hateful
pi_58430874
Vorige week een ticket naar Valencia geboekt, vertrek vanaf Niederrhein. Kostte me 55 euro retour, wat me meeviel voor een weekendje (vrijdag tot maandag). Vandaag zie ik dat er nieuwe aanbiedingen zijn en dat een retourtje in hetzelfde weekend nu nog maar 18 euro kost. Niet dat het me heel veel kan schelen, of het lekker weer is vind i belangrijker. Maar zo zie je dat het ook bij lowcostcarriers nog wel eens zin kan hebben om wat langer te wachten met boeken.

We zitten trouwens in hotel Sol Playa, op het strand. Iemand die daar ervaring mee heeft?
pi_58435579
Leuk aiello dat je een weekendje naar Valencia gaat!
Heb zelf geen ervaringen met hotel Sol Playa, al gekeken op Vakantiereiswijzer?
pi_59643992
ik ga over een paar weken naar Valencia toe een stad waar ik nog nooit eerder ben geweest en er is maar weinig info te vinden er zijn bijvoorbeeld niet eens goede nederlandstalige reisgidsen voor.
als er mensen zijn met ervaring zou ik het fijn vinden als jullie met wat tips en foto's konden geven met wat leuk is om te doen daar.
pi_59644296
ben er een paar weken geleden geweest. In welk hotel zit je?

De binnenstad kun je rustig in een dag of 2 bekijken, misschien een dagje strand als je daar zin en tijd voor hebt. Daarnaast zou ik nog een dag richting het science park en dolfinarium gaan, vooral leuk op een regenachtige dag waar wij mee te maken kregen.

Verder is het vooral een stad om rustig doorheen te sjouwen, af en toe een biertje pakken (plaza de la virgen is wat ons betreft het gezelligste plein) en lekker te eten. Wij betaalden ons wel helemaal scheel voor een tafeltje tapas, vraag dus wel even wat je kwijt bent aan een ansjovisje (kostte mij ¤2,20 per stuk, 15 besteld )
pi_59645136
oke bedankt zal er aan denken.
ik heb geen hotel maar zit in een huis vlak bij het oude centrum van mijn oom.
  dinsdag 24 juni 2008 @ 10:10:57 #110
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_59645336
Ik woon een stuk onder Valencia en kom graag in de stad. We overwegen trouwens ook om Zondag naar Valencia te gaan mocht Spanje in de EK-finale staan.

Alles hangt af van je interesses. Aiello had het al over het wetenschapsmuseum. Dit is zeker de moeite waard. Je zult wel een bus moeten nemen want metros stoppen daar voor zover ik weet (nog) niet. Wel kan je vanaf het centrum een metro nemen naar 'Alameda' en dan door de rivier richting dat museum lopen. Is een mooie wandeling want de rivier is ooit drooggelegd en is nu een groot park geworden.

Je kunt ook naar de Mercat Central gaan. Dit is een grote overdekte markt die altijd de moeite waard is. Dan zijn er nog de Botanische tuinen als je even de rust wilt opzoeken.

Zelf mag ik graag naar de Corte Inglés gaan om op de bovenste etage een koffie te nemen. Fraai uitzicht over de stad daar. Dit is dan wel de algemene Corte Inglés (is een warenhuis) en niet de kleding-versie.

Het metro systeem is prima in orde, en je kan voor een nette prijs een dagkaartje kopen voor metro en bus. Daar zal je tegenwoordig misschien een Euro of vier aan kwijt zijn.

Op die manier kan je de wandelingen mooi afwisselen met snelle trips om rustig ergens anders weer verder te gaan. Een halte die ik kan aanbevelen is 'Facultats'. Dit is de universitaire wijk en deze is erg groen en vrij rustig. Als je een klein stukje loopt kom je ook nog langs het stadion.

Verdere vragen zijn welkom .
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_59650404
heel erg bedankt van het stadion hoop ik inderdaad toch wel een glimp op te pikken, kan ik dan vanuit het centrum de bus nemen?? dan zie je wat meer van de gehele stad dan met de metro
  woensdag 25 juni 2008 @ 00:32:14 #112
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_59666283
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 13:37 schreef johnnyvegas het volgende:
heel erg bedankt van het stadion hoop ik inderdaad toch wel een glimp op te pikken, kan ik dan vanuit het centrum de bus nemen?? dan zie je wat meer van de gehele stad dan met de metro
Ik denk het wel hoor. Het stadion zelf ligt langs een vrij drukke 'avenida' en daar zullen vast ook bussen langskomen.

Als je meer vragen hebt stel ik voor dat we verder praten in het centrale Valencia topic (maar laat dat dan hier nog wel even weten zodat ik weet dat ik dat centrale topic moet checken).
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  Moderator woensdag 25 juni 2008 @ 10:12:11 #113
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_59669812
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 00:32 schreef Strani het volgende:
Als je meer vragen hebt stel ik voor dat we verder praten in het centrale Valencia topic (maar laat dat dan hier nog wel even weten zodat ik weet dat ik dat centrale topic moet checken).
Daar zit je nu in.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_60215678
Dinsdagnacht richting Valencia. Ik heb er zin in, zeker met dit klote weer.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
  zondag 20 juli 2008 @ 00:33:19 #115
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_60217664
Wat zijn je plannen in Valencia Dutch_Courage?
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_60223935
Ja, niks dat echt vast staat ofzo. Gewoon een beetje rondkijken/dingen bezoeken, strand pakken en uitgaan. We hebben zes dagen daar dus we kunnen rustigaan doen.

Daarna nog paar dagen Ibiza en Madrid.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
pi_60627476
Zo, ben weer terug van mijn vakantie. Zes dagen daarvan ben ik in Valencia geweest en dat beviel prima. Mooie stad, niet te groot en met een heerlijk groot stadsstrand. We zijn een dag naar het Oceonografisch park geweest, we hebben een dagje waterpark gedaan (30 min. met de trein vanaf het centraal station) en verder vooral veel tapas gegeten en bier gedronken. helaas hadden we een hostel dat achteraf geen airco bleek te hebben. Elke dag werden we dus letterlijk ons bed uit gekookt om 10 uur. Daardoor best wel vaak lam 's avonds en dus wat minder wezen stappen dan de planning was.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
pi_60629341
Ligt er een waterpark 30 min vanaf Valencia? Da's nieuw voor me...was dat het Aquopolis Cullera Water Park? (heb even gegoogled). Edit: dit waterpark dus:
http://www.aquopolis.es/cullera/index.php
Klote van die airco
Maar Valencia blijft top, ik vind het nog steeds beter/mooier dan Barcelona
pi_60632565
Aquapolis in Cullera inderdaad. Goed te doen met de trein. Valencia is zeker top ja. Vooral het strand had ik véél kleiner verwacht.
Het grote nachtleven qua clubs hebben we een beetje laten liggen helaas. Alleen in Las Animas geweest, bij de haven. Mooie tent maar weinig sfeer (en duur). Oh, en we zijn in Club Mills geweest. dat was wél een zéér vette tent. The Advent mee kunnen pakken. Lekker vaag en raar volk. Niet van dat "kijk mij" publiek, nee, gewoon gaan!
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
pi_60636083
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 15:29 schreef Ikook het volgende:

Maar Valencia blijft top, ik vind het nog steeds beter/mooier dan Barcelona
Dat begint natuurlijk al met het voetbal

Wil er dit seizoen eigenlijk wel weer een keer heen, om dan ook weer een wedstrijd te bezoeken.
Ben er een keer eerder geweest, maar ben toen bijvoorbeeld niet bij het Oceanografic geweest.
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_60684321
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 20:20 schreef Gordon_Shumway het volgende:

[..]

Dat begint natuurlijk al met het voetbal
Wil er dit seizoen eigenlijk wel weer een keer heen, om dan ook weer een wedstrijd te bezoeken.
Nou, voor het stadion hoef je er niet te komen, en voor het voetbal afgelopen seizoen ook niet...

Goed dat dat stadion tegen de vlakte gaat. Zag er meer uit als een grauwe parkeergarage dan een voetbalstadion. Ze hadden ook geen tour ofzo, we konden dus niet eens naar binnen.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
pi_60684623
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 15:12 schreef Dutch_Courage het volgende:

[..]

Nou, voor het stadion hoef je er niet te komen, en voor het voetbal afgelopen seizoen ook niet...

Goed dat dat stadion tegen de vlakte gaat. Zag er meer uit als een grauwe parkeergarage dan een voetbalstadion. Ze hadden ook geen tour ofzo, we konden dus niet eens naar binnen.
Heb je ook geen wedstrijd bezocht dan?

Verder vind ik oude stadions toch wat meer hebben dan de nieuwe, al ziet het nieuwe er ook goed uit.
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_61636087
Een vd leukste dingen om te doen tijdens een stedentripje is een biertje gaan drinken op een gezellig druk plein oid, zo'n verzamelplek met allemaal terrasjes waar iedereen elkaar ontmoet.

Weet iemand van jullie of en zo ja, waar je zo'n stekkie kan vinden in Valencia?
  maandag 15 september 2008 @ 02:22:48 #124
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_61636828
Er zijn verschillende kleine pleintjes waar je dat kunt doen, maar een grotere kan je vinden naast de kathedraal.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_61638414
Ik wil eigenlijk dit seizoen nog een keer gaan.
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
  Moderator maandag 15 september 2008 @ 09:52:47 #126
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_61638990
quote:
Op maandag 15 september 2008 02:22 schreef Strani het volgende:
Er zijn verschillende kleine pleintjes waar je dat kunt doen, maar een grotere kan je vinden naast de kathedraal.
Dat is het Placa de la Reina. Het pleintje aan de achterkant van de kathedraal(Plaza Virgen de los Desamparados) vond ik het prettigst qua terrasjes.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  maandag 15 september 2008 @ 13:27:03 #127
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_61643413
quote:
Op maandag 15 september 2008 09:52 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Dat is het Placa de la Reina. Het pleintje aan de achterkant van de kathedraal(Plaza Virgen de los Desamparados) vond ik het prettigst qua terrasjes.
Precies, die bedoel ik. :-)

Als je dan nog iets naar het noorden loopt kan je ook nog een wandeling maken langs of door de rivierbedding.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_61665959
Mooi, bedankt voor de info!

ik zal aan jullie denken volgende week, cheers!
  dinsdag 16 september 2008 @ 14:43:23 #129
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_61674711
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 03:36 schreef Tante Bep het volgende:
Mooi, bedankt voor de info!

ik zal aan jullie denken volgende week, cheers!
Een uitnodiging voor een biertje was leuk geweest..maar aan ons denken is ook mooi..

Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_61801154
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 14:43 schreef Strani het volgende:

[..]

Een uitnodiging voor een biertje was leuk geweest..maar aan ons denken is ook mooi..

Tis nog maar afwachten of ik uberhaupt op een terrasje kan zitten want ze verwachten storm.
pi_62160289
Het was super, mooi weer, prachtige architectuur, aardige mensen en lekker eten, ik ben helemaal weg van Valencia!
  maandag 6 oktober 2008 @ 00:46:36 #132
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_62163322
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 22:31 schreef Tante Bep het volgende:
Het was super, mooi weer, prachtige architectuur, aardige mensen en lekker eten, ik ben helemaal weg van Valencia!
Leuk om te horen! Gelukkig viel het weer uiteindelijk inderdaad nog mee voor je. Vorige week was het even helemaal prut.

Ik hoor graag meer over wat je allemaal gedaan hebt in Valencia, misschien nog leuke tips?
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_63045933
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 00:46 schreef Strani het volgende:

[..]

Leuk om te horen! Gelukkig viel het weer uiteindelijk inderdaad nog mee voor je. Vorige week was het even helemaal prut.

Ik hoor graag meer over wat je allemaal gedaan hebt in Valencia, misschien nog leuke tips?
Oke, dat zal ik doen, maar dat wordt dan zondag of zo, ik heb ook nog wel wat handige linkjes.

Nu eerst wat fotootjes :

La Ciudad de las Artes y las Ciencias

"De Stad van Kunst en Wetenschappen" is opgebouwd in een stadspark van 350 000 m² en bestaat onder meer uit een ultramodern operagebouw, interactief museum voor technologie en wetenschappen, Imax theater annex Planetarium, overdekte wandelpromenade en een Oceanium.

Afgezien van dit laatste gebouw is het gehele ontwerp van de in Valencia geboren architect Santiago Calatrava.


L'Hemisfèric

#1



L'Umbracle

#2




L'Umbracle

#3




L'Oceanogràfic

#4




Informatie :

http://www.valencia-cityguide.com/


Een virtuele rondkijk in de gebouwen :

http://www.visualvalencia.com/?i=en&md_vr=qt&tp_vr=3&sec=vst&id_vst=51


[B]America's Cup Building 'Veles e Vents' (Sales and Winds)


architect : David Chipperfield

#5




#6



#7

pi_63048736
Ik ga in mei
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_63049067
Ik vertrek de 21e naar Valencia Ben benieuwd hoe het bevalt. Heb me namelijk helemaal niet ingelezen en ga er echt blanco naartoe.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
pi_63049675
Mooie foto's, tante Bep.
  donderdag 20 november 2008 @ 12:18:16 #137
202348 Susi
Temple of Love
pi_63370692
teeveepeetje. Ik wil van het voorjaar een wedstrijd van Valencia bezoeken, en meteen er een paar dagen aan vast plakken.
  Moderator donderdag 20 november 2008 @ 15:11:48 #138
45833 crew  Fogel
pi_63375234
Waar staat het gebouw op foto 5,6,7?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_63376249
De haven.
pi_67262801
WAAh, net terug van Fallas, wat een geweldig feest en mooie stad Valencia! Volgend jaar weer
Think of a circle with a fine split in it. At one end there's insanity, you go around the circle to sanity, and on the other end of the circle close to insanity, but not insanity, is unsanity
pi_68136020
Nog een paar fotootjes uit eigen werk.





pi_75573108
Misschien volgend jaar zomer ook wel naar Valencia. Vind Spanje sowieso een te gek vakantieland. Ik hoef niet zonodig naar een badplaats ala Lloret maar de steden vind ik toch wel bijzonder. Madrid en Barcelona waren ook al van die mooie steden en kan me haast niet voorstellen dat dit in Valencia veel anders zal zijn...
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_75612378
Ben eind juni een weekje in Valencia geweest, echt een vette stad ! Niet zo bekend als Barcelona, maar zeker zo leuk én veel goedkoper !
In het centrum kun je rustig kuieren door de smalle straatjes en de leuke pleinen, die vooral 's avonds erg gezellig zijn met de vele terrasjes waar je heerlijke tapa's kunt eten !
De stad der Wetenschappen is ook fantastisch, wat een heerlijk futuristische gebouwen zeg ! Dat water erbij maakt het helemaal compleet ! IWe bezochten er het aquarium en hoewel ik op voorhand wat scpetisch was, was het best indrukwekkend. Je zag er ondere andere haaien.
In die L'umbracle (die hier al op foto's staat) heb je trouwens een openluchtdiscotheek. Wij zijn er toen op vrijdagavond heen geweest en dat was, qua locatie en aankleding, één van de vetste disco's waar ik ooit geweest ben ! En dat wil wat zeggen, want heb toch al wat clubs en disco's gedaan op mijn reizen. Ook Las Animas (aan de haven) was vet qua locatie en aankleding, maar de sfeer was daar minder : grimmige buitenwippers en ééntonige muziek die te stil stond.
Verder heb je in het oude stadscentrum tal van bars en kleine clubs waar je ook tijdens de week lekker los kan gaan. De grotere clubs zoals L'umbracle en Las Animas zijn enkel in het weekend op, dacht ik.

O ja , en het stadion van Valencia is niet echt de moeite, althans niet van aan de buitenkant. Binnen kun je niet, er zijn geen geleide tours. Wat echter wél de moeite is, is de bar van Manolo vlakbij het stadion. Manolo is de bekende Spanje-fan die alle verplaatsingen doet met zijn trommel. Heerlijke ontvangst daar, zijn cafe is net een museum, met foto's, vlaggen, krantenartikels, sjalen én zijn trommels. Je kunt er zelfs poseren met hem achter zijn toog terwijl hij je een rode kaart geeft We hebben er ook naar Spanje gekeken op de Confederations Cup.

Ons hotel (Expo hotel dacht ik) was ook top, het was dicht bij het centrum en had 14 verdiepingen. Op de 14de verdieping had je een zwembad met zicht op de stad

Het strand was niet zo exotisch, maar wel ruim en heerlijk warm water. Zeker paella gaan eten in het strandrestaurant La Pepica ! Overbekend daar en er hangen foto's van celebrities die er al kwamen eten.
pi_75612474
edit : lukt me niet om foto's hier te plaatsen.
  zondag 3 januari 2010 @ 22:19:52 #145
17510 _wie
Tweeterholic :-)
pi_76379124
Ik ga van 30/1 t/m 6/2 heen . Ben nog nooit in Valencia geweest, wel in Barcelona, Madrid en Salamanca, dus ben erg benieuwd! Tijdens de week ga ik een Spaanse taal cursus volgen....Tips over de stad zijn welkom!
pi_76383896
Een Spaanse cursus of een Valenciaanse cursus? Verschilt nogal wat namelijk.
  dinsdag 3 mei 2011 @ 22:43:57 #147
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_96319885
Even weer een schopje. Ik kan er mogelijk in augustus een weekje blijven. Zijn er nog mensen recent heen geweest?
  dinsdag 3 mei 2011 @ 23:54:35 #148
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_96323802
Afgelopen oktober was ik er een dagje. binnenkort vast wel weer. Ik woon er zo'n anderhalf uur vandaan.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  woensdag 4 mei 2011 @ 00:02:17 #149
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_96324187
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 23:54 schreef Strani het volgende:
Afgelopen oktober was ik er een dagje. binnenkort vast wel weer. Ik woon er zo'n anderhalf uur vandaan.
Nice!

Ik zag de foto's al in dit topic, Star Wars meets Bounty-reclame. Heb er wel zin in. Hoop dat er in augustus wat goekope last-minutes zijn.

Nog restaurant-tips?
  woensdag 4 mei 2011 @ 00:12:10 #150
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_96324607
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 00:02 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Nice!

Ik zag de foto's al in dit topic, Star Wars meets Bounty-reclame. Heb er wel zin in. Hoop dat er in augustus wat goekope last-minutes zijn.

Nog restaurant-tips?
Hm niet specifiek. Er zijn zat gelegenheden in de zone rond het stadhuisplein en de Corte Inglés. Daar kun je lekker buiten zitten onder grote parasols. Loop er tegen die tijd eens langs om te zien wat ze allemaal hebben.

Overigens zat ik ooit in een hotel van de keten Husa, recht tegenover de Corte Inglés. Drie sterren, niet enorm indrukwekkend maar gewoon comfortabel. Was niet al te duur ook.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  woensdag 4 mei 2011 @ 00:14:54 #151
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_96324718
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 00:12 schreef Strani het volgende:

[..]

Hm niet specifiek. Er zijn zat gelegenheden in de zone rond het stadhuisplein en de Corte Inglés. Daar kun je lekker buiten zitten onder grote parasols. Loop er tegen die tijd eens langs om te zien wat ze allemaal hebben.

Overigens zat ik ooit in een hotel van de keten Husa, recht tegenover de Corte Inglés. Drie sterren, niet enorm indrukwekkend maar gewoon comfortabel. Was niet al te duur ook.
Ok thanks! :)
Corte Inglés, dat is die Spaanse V&D geloof ik, een hotel gaan we niet nodig hebben, gewoon logeren! *O*
  woensdag 4 mei 2011 @ 00:18:55 #152
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_96324881
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 00:14 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Ok thanks! :)
Corte Inglés, dat is die Spaanse V&D geloof ik, een hotel gaan we niet nodig hebben, gewoon logeren! *O*
Helemaal lekker :)

Klopt, inderdaad een enorm warenhuis. Ik ken je smaak niet maar als ik in Valencia ben ga ik altijd naar de bovenste etage van de Corte Inglés om daar aan het raam een koffie te drinken. Even weg uit de hitte en genieten van het uitzicht over de stad.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_96329726
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 00:02 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Nice!

Ik zag de foto's al in dit topic, Star Wars meets Bounty-reclame. Heb er wel zin in. Hoop dat er in augustus wat goekope last-minutes zijn.

Nog restaurant-tips?
La Pepica dus, heerlijke paëlla aan het strand !
Verder heb je in het historisch centrum enkele heerlijke tapabars, vooral op het Plaza de la Reina als ik me niet vergis.
  woensdag 4 mei 2011 @ 12:41:02 #154
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_96337254
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 08:49 schreef BramKVO het volgende:

[..]

La Pepica dus, heerlijke paëlla aan het strand !
Verder heb je in het historisch centrum enkele heerlijke tapabars, vooral op het Plaza de la Reina als ik me niet vergis.
Danku! :)
  woensdag 4 mei 2011 @ 12:45:06 #155
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_96337410
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 00:18 schreef Strani het volgende:

[..]

Helemaal lekker :)

Klopt, inderdaad een enorm warenhuis. Ik ken je smaak niet maar als ik in Valencia ben ga ik altijd naar de bovenste etage van de Corte Inglés om daar aan het raam een koffie te drinken. Even weg uit de hitte en genieten van het uitzicht over de stad.
Onthou ik! :Y
  woensdag 4 mei 2011 @ 13:06:29 #156
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_96338330
Ik kom er regelmatig. El Carmen (oude centrum) is natuurlijk leuk, maar je kunt ten noorden van Blasco Ibañez ook leuk uit, en echt idioot goedkoop soms.
- Van die barretjes met een gratis tapa bij een flesje bier (0,20/0,33) dat 1/1,50 euro kost. Hoe heet dat barretje nou, El barrio de tapas gratuit geloof ik. Wel een stukje uit het centrum, nl in Benimaclet vlakbij een Repsol benzinepomp. Dan moet je op de Calle/Avinguda de Emili Baró bij die benzinepomp rechts.
- Bierwinkel op de Calle de la Guardia Civil is ook leuk. Binnen een donkere kroeg, aan de achterkant een heel groot terras. En een vrij grote bierkaart dus. Dat is vrij uniek in Valencia.
- Plaza de Honduras. Daar zit ook een aantal leuke kroegen. Big Ben bijvoorbeeld.
- Bodega Fila, ook lekker uit de route, maar typischer Spaans wordt het niet. Afgeladen kroeg met hammen aan de muur en flessen wijn langs de wand, waar Spanjaarden de hele avond hard pratend tapas eten. Elke dag van de week leuk. Reserveren niet nodig, geduld wel. Op Calle de Doctor Manuel Candela, 1 minuut van metro station Amistat.

Ook leuk om te zien:
- museum van tinnen soldaatjes. Zit op de Calle Cabaleros, vlakbij Plaza del Virgen. Rondom dat plein is het sowieso mooi.
- museo Fallera. Museum rondom de stadsfeesten (maart) waar de Fallas worden verbrand op het einde. In dit museum van de mooiste Falla van elk jaar een stukje. (Die dingen zijn huizenhoog, dus ze pakken een stukje, bv één figuur/persoon.)
- Het bioparc is ook de moeite waard.
- De rivier. Misschien wel mijn favoriete deel van Valencia, maakt de stad uniek. Eigenlijk een gigantisch park midden door de stad. En het wordt steeds mooier gemaakt.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  woensdag 4 mei 2011 @ 13:14:39 #157
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_96338665
Ik heb de zee en paella aan het strand en Ciudad de las Artes y Ciencias en de Oceonagrafico niet genoemd, want die waren al genoemd, maar die zijn natuurlijk ook allemaal de moeite.

O en ik ben La Lonja vergeten. Soort binnentuin, leuk. In het centrum is dat. En daarnaast zit een grote markt, ook leuk. O en daar zit weer een vrij aardige tapasbar naast.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  woensdag 4 mei 2011 @ 13:30:56 #158
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_96339338
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 13:14 schreef ErikT het volgende:

Dat zijn aardig wat tips! Heb er nu al zin in, het lijkt me een mooie stad!
pi_96347121
@ErikT: La Lonja heeft wel een binnentuin, maar het gaat om het gebouw (de oude zijdebeurs). Erg mooi. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-05-2011 16:41:20 ]
  woensdag 4 mei 2011 @ 17:02:45 #160
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_96348053
quote:
3s.gif Op woensdag 4 mei 2011 16:41 schreef k_man het volgende:
@ErikT: La Lonja heeft wel een binnentuin, maar het gaat om het gebouw (de oude zijdebeurs). Erg mooi. :)
:)
pi_96371777
Er staan trouwens wat Valencia foto's op mijn Flickr, voor een eerste indruk. Zie sig. :)
  donderdag 5 mei 2011 @ 11:20:19 #162
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_96380225
quote:
7s.gif Op donderdag 5 mei 2011 00:27 schreef k_man het volgende:
Er staan trouwens wat Valencia foto's op mijn Flickr, voor een eerste indruk. Zie sig. :)
Jij bent al op veel plekken geweest! :D
  donderdag 5 mei 2011 @ 11:55:56 #163
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_96381699
quote:
3s.gif Op woensdag 4 mei 2011 16:41 schreef k_man het volgende:
@ErikT: La Lonja heeft wel een binnentuin, maar het gaat om het gebouw (de oude zijdebeurs). Erg mooi. :)
Ik heb nooit echt goed opgelet op de buitenkant :@ Ik zie net je foto's ervan, en zie dat ik volgende keer nog eens goed moet kijken. Ik heb een keer een uurtje of wat in de binnentuin gezeten, en verder op de trap maar dan keek ik naar de markt aan de overkant :D

Binnenkort herkansing :)
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  vrijdag 6 mei 2011 @ 12:43:30 #164
62913 Blik
The one and Only!
pi_96429080
Vraag m.b.t. vliegen op Valencia. Ik wil met een groep vrienden evt. naar Valencia toe in het weekend van 20 augustus. Wat zijn de goedkope vliegopties naar Valencia toe?
pi_96439149
Met Vueling kun je er vrij goedkoop naar toe en met Ryanair ook dacht ik.
pi_96469206
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 12:43 schreef Blik het volgende:
Vraag m.b.t. vliegen op Valencia. Ik wil met een groep vrienden evt. naar Valencia toe in het weekend van 20 augustus. Wat zijn de goedkope vliegopties naar Valencia toe?
Ik ben er in de zomer van 2008 geweest met Ryanair (vanaf Weeze). Dat heeft me toen zo'n 80 euro gekost (retour).
Vliegveld van Valencia heeft een metrostation, dus je bent echt voor je het weet in het centrum.
^ To je nesmysl ^
pi_97428058
KICK!
Hmmm ik ga met 1 maat op vakantie deze zomer, zit een beetje de mogelijkheden te bekijken, dacht eerst aan Mallorca/rhodos/albufeira e.d. en ik ben vorig jaar naar Ibiza geweest, wat geweldig was, maar wel duur, en nu kom ik langs dit topic.... is het wat om 10 dagen oid naar Valencia te gaan, voor een strand/feest/''cultuur''(lees; lekker eten(belangrijk!), beetje rondlopen) vakantie?? Kan je er goed feesten? En wat is de gemiddelde leeftijd ongeveer met uitgaan? Als je naar Valencia gaat met de intentie om te feesten en te chillen, zoals op mallorca en zo, maar je wilt ook wat zien, is Valencia dan een aanrader? :P
  zaterdag 28 mei 2011 @ 19:17:38 #168
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_97428728
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 18:58 schreef Stefanovich het volgende:
KICK!
Hmmm ik ga met 1 maat op vakantie deze zomer, zit een beetje de mogelijkheden te bekijken, dacht eerst aan Mallorca/rhodos/albufeira e.d. en ik ben vorig jaar naar Ibiza geweest, wat geweldig was, maar wel duur, en nu kom ik langs dit topic.... is het wat om 10 dagen oid naar Valencia te gaan, voor een strand/feest/''cultuur''(lees; lekker eten(belangrijk!), beetje rondlopen) vakantie?? Kan je er goed feesten? En wat is de gemiddelde leeftijd ongeveer met uitgaan? Als je naar Valencia gaat met de intentie om te feesten en te chillen, zoals op mallorca en zo, maar je wilt ook wat zien, is Valencia dan een aanrader? :P
Valencia is een grote stad, dus kwa uitgaansleven vind je er het type uitgaan van grote steden. Type feesten als op Mallorca of Ibiza zijn moeilijk te vinden lijkt me. Buitenlandse jongeren zullen eerder naar kleinere badplaatsen gaan dan naar zo'n grote stad.

Er is verder wel genoeg te zien, kwa cultuur en zo.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_97430054
Hmm oke.... ik zit er net aan te denken, miss is 4 a 5 dagen valencia wel wat, dan naar ibiza 3 a 4 dagen en dan misschien nog naar Mallorca 4 a 5 dagen en dan naar huis!
  zaterdag 28 mei 2011 @ 23:28:39 #170
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_97440786
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 19:51 schreef Stefanovich het volgende:
Hmm oke.... ik zit er net aan te denken, miss is 4 a 5 dagen valencia wel wat, dan naar ibiza 3 a 4 dagen en dan misschien nog naar Mallorca 4 a 5 dagen en dan naar huis!
Dat kun je doen, of je doet eerst Valencia en dan een badplaats als Salou, zodat je op het vasteland kunt blijven (trein is makkelijker dan boot of vliegtuig).
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_97459298
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 18:58 schreef Stefanovich het volgende:
KICK!
Hmmm ik ga met 1 maat op vakantie deze zomer, zit een beetje de mogelijkheden te bekijken, dacht eerst aan Mallorca/rhodos/albufeira e.d. en ik ben vorig jaar naar Ibiza geweest, wat geweldig was, maar wel duur, en nu kom ik langs dit topic.... is het wat om 10 dagen oid naar Valencia te gaan, voor een strand/feest/''cultuur''(lees; lekker eten(belangrijk!), beetje rondlopen) vakantie?? Kan je er goed feesten? En wat is de gemiddelde leeftijd ongeveer met uitgaan? Als je naar Valencia gaat met de intentie om te feesten en te chillen, zoals op mallorca en zo, maar je wilt ook wat zien, is Valencia dan een aanrader? :P
Zeker weten, Valencia is de bomb om uit te gaan ! L'umbracle is één van de vetste disco's waar ik ooit ben geweest, alleen de ligging alleen al.
pi_97461236
Zit nu op de site daarvan te kijken... ziet er vet uit! Maar we zijn eruit, moeten nog wel boeken, maar het word zeker 5 a 6 dagen Valencia en daarna nog ff naar ibiza en mallorca! :D
pi_97468492


[ Bericht 100% gewijzigd door Stefanovich op 29-05-2011 20:45:02 ]
pi_97469475
EDIT: oeps foutje
pi_97478914
Nou, ik heb vluchten geboekt, maar nu wil ik een boot boeken om van valencia naar Ibiza te gaan, en mijn maat heeft een id-kaart en ik een paspoort, maar bij het invullen kan je alleen maar paspoort, NIE en DNI/NIF kiezen... dus wat moet ik doen? Of maakt dat niet zoveel uit :P
  zondag 15 januari 2012 @ 14:34:58 #176
246304 tdrone
vallende blokjes
pi_106832047
IK ga er in de meivakantie heen, voor de werken van Calatrava lijken me mooi
Wat doe ik hier?
pi_106872569
Ik moest ff denken, de werken van Calatrava?? Maar je bedoelt die architectuur, inderdaad heel erg bijzonder! :) Was er dus afgelopen zomer, mooie stad... zou er wel een halfjaar voor studie willen zitten oid...
pi_106876988
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 15:52 schreef Stefanovich het volgende:
Ik moest ff denken, de werken van Calatrava??
:|W

De enige reden om die stad te bezoeken... :P

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 16-01-2012 17:42:14 ]
  maandag 16 januari 2012 @ 18:10:08 #179
246304 tdrone
vallende blokjes
pi_106878022
quote:
6s.gif Op maandag 16 januari 2012 17:41 schreef k_man het volgende:

[..]

:|W

De enige reden om die stad te bezoeken... :P
er zal toch v ast wel meer te doen zijn :o
Wat doe ik hier?
pi_106880500
Ik chargeerde.
  maandag 16 januari 2012 @ 19:16:59 #181
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_106880644
Als jullie van hele oude en dikke bomen houden kan ik jullie de Glorieta aanbevelen, direct naast de Porta de la Mar en vlakbij de brug van Calatrava.

Het is een parkje met drie enorrrrme bomen, heel bijzonder om te zien. In wezen loop je gewoon vanaf het station de Calle Colón uit naar het oosten, dan kom je er vanzelf.

Linkje: http://www.jdiezarnal.com/valenciajardinesdelaglorieta.html
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_107739916
Mijn zusje loopt een half jaar stage in valencia en ik had het weekend van 15maart uitgekozen omdat valencia dan mogelijk psv zou treffen in de europa league als ze beide door gaan, nu vertelde mijn zusje dat er dat weekend ook las fallas was, mooi mee genomen dus. Iemand die al eerder naar Las Fallas is geweest en misschien tips heeft over waar het te doen is in valencia in die periode en wat ik echt niet mag missen tijdens het festival.
  woensdag 8 februari 2012 @ 16:56:52 #183
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_107755815
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 04:22 schreef Quazier2 het volgende:
Mijn zusje loopt een half jaar stage in valencia en ik had het weekend van 15maart uitgekozen omdat valencia dan mogelijk psv zou treffen in de europa league als ze beide door gaan, nu vertelde mijn zusje dat er dat weekend ook las fallas was, mooi mee genomen dus. Iemand die al eerder naar Las Fallas is geweest en misschien tips heeft over waar het te doen is in valencia in die periode en wat ik echt niet mag missen tijdens het festival.
Zo, goed idee. Ik kan dan helaas niet.
Je hoeft niet specifiek ergens heen. Het is overal feest op straat 5 dagen tot 19 maart.
12:00 Mascleta op Plaza Ayuntamiento. Schieten ze mortieren de lucht in en dat knalt dan heel hard.
0:00 vuurwerk in de Turia. Zorg dat je op één van de bruggen staat. Nadeel: als je dit gezien hebt, valt al het andere vuurwerk vervolgens tegen.
Overdag: rondlopen door de stad en naar de Fallas kijken. Dit zijn grote "sculpturen", beetje vergelijkbaar met carnavalswagens. Maar dan groter en meer en beter.
Hoogtepunt: 19 maart 's nachts. Dan gaan al de Fallas in de hens, tijdens de "crema". Dat is echt gestoord, 10 meter hoge sculpturen tussen gebouwen in brand.
Je kan dan ook ergens "ruzie maken" met de brandweer. Mensen roepen dan "Bomberos maricon" (de brandweer is homo) en de brandweer gaat dan het publiek nat spuiten. Ben de naam van dat plein even kwijt. In het centrum iig.

Verder overal buiten muziek, continu fanfares en heel veel geknal van vuurwerk overdag. Al met al: briljant.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_107765581
ja we gaan helaas de 19e alweer naar huis dus dat missen we dan net, maar ik heb zo'n vermoeden dat we ons toch wel weer vermaken.
pi_107767612
Als het Valencia - PSV wordt is dat op 8 maart.
  woensdag 8 februari 2012 @ 22:28:39 #186
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_107773066
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 20:30 schreef Quazier2 het volgende:
ja we gaan helaas de 19e alweer naar huis dus dat missen we dan net, maar ik heb zo'n vermoeden dat we ons toch wel weer vermaken.
Ayay, da's wel een beetje zonde...
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  vrijdag 8 februari 2013 @ 09:05:46 #187
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_122628496
Geweldige stad, qua eettentjes gaat dit zelfs voorbij Barcelona. En de prijzen een grote meevaller.
Qua navigatie is Valencia betrekkelijk easy. Ben hier 2 weken geleden geweest voor 4 dagen en bij terugkomst in Nederland direct weer terug geboekt.

De rivier die ze droog hebben gelegd was wel grappig. Horden mensen die liggen te hardlopen (in een oase van rust)
quote:
14s.gif Op woensdag 4 mei 2011 13:06 schreef ErikT het volgende:
- De rivier. Misschien wel mijn favoriete deel van Valencia, maakt de stad uniek. Eigenlijk een gigantisch park midden door de stad. En het wordt steeds mooier gemaakt.
Yup

Sterker nog, als favoriete vakantiebestemmingen staat Valencia zelfs op #1. En ergens met rede.
Wijn kopen in een supermarkt.... je ziet flessen en prijzen en het eerste wat je denkt is.... wat een afzetters in Nederland.
  dinsdag 30 juli 2013 @ 23:03:27 #188
376380 Alziend-Oog
haha vet grappig
pi_129526948
Ik ga samen met een vriend van me in de kerstvakantie naar Valencia. We vertrekken tweede kerstdag en komen oudjaarsdag terug. We hebben het zonder speciale reden geboekt. Het was ongeveer het goedkoopste wat ons enigszins leuk leek en het is er warmer dan in Nederland :').
We zijn beide 16-jaar en zijn nou niet echt zo'n cultuurfreaks dat iedere fontein en kerk bezocht moet worden,
De Stad van Kunst en Wetenschap ligt op 10 minuutjes lopen en dat gaan we ook even bekijken.
Ook houden we allebei van voetbal dus worden de stadions van Valencia en Levante ook aangedaan.
Daarnaast gaan we de binnenstad natuurlijk even bekijken.
Hebben jullie nog andere tips? Treinreis naar Barcelona zou evt een optie zijn.
Aer mea arena est
  dinsdag 30 juli 2013 @ 23:11:30 #189
38070 Kabouter_Krulleput
Kabouter_Krulleput
pi_129527307
Ik zit met mijn voetbalteam het derde weekend van september in Valencia. Stappen, strand en een wedstrijdje van Valencia meepikken. Zitten met onze appartementen midden in El Carmen.
Goeie uitgaanstips zijn welkom!
I don't really come from outer space || Last.fm
  dinsdag 30 juli 2013 @ 23:16:05 #190
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_129527513
Fietsen huren. Valencia is een perfecte fietsstad.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  maandag 19 augustus 2013 @ 10:29:29 #191
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_130228395
Na een intermezzo van 9 mnd i return.
Fietsen is idd een zeer goede optie door het park. Leuke afstand ook nog. In jan deed ik dit te voet.... nu niet meer.

Restaurant Chino (Kantonees), Rong Hua
La Paz 40 heb ik wel gelachen.
Eten is qua prijs kwaliteit bijzonder goed en lekker , maar ik bestelde een wijntje en kreeg de gehele fles (voor iets van 6,50 euro). Bye bye planning voor die dag. Staat overigens weer op de route.
Krijgt na het volgende bezoek ook een ++ review op tripadvisor die het zeker verdient. en met een beetje geluk kennen ze mij nog (hoop van wel)

[ Bericht 14% gewijzigd door Drugshond op 19-08-2013 10:37:56 ]
  donderdag 22 augustus 2013 @ 17:52:40 #192
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  woensdag 18 september 2013 @ 16:36:14 #193
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_140853473
Van de zomer een weekie met vrienden naar Valencia. ´s Middags komen we er wel uit.

Wat zijn de tips voor het uitgaan/eten? Normaal gesproken zijn we meer van de barren. Maar het schijnt dat er nogal wat openlucht disco's in Valencia aanwezig zijn(?), en dat kunnen we ook zeker wel waarderen!

Ben benieuwd :) ^O^

_O_
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
  maandag 9 juni 2014 @ 15:12:10 #195
426061 hockeyertje
hva-gelderland
pi_140871805
quote:
14s.gif Op zondag 8 juni 2014 23:41 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
Van de zomer een weekie met vrienden naar Valencia. ´s Middags komen we er wel uit.

Wat zijn de tips voor het uitgaan/eten? Normaal gesproken zijn we meer van de barren. Maar het schijnt dat er nogal wat openlucht disco's in Valencia aanwezig zijn(?), en dat kunnen we ook zeker wel waarderen!

Ben benieuwd :) ^O^

_O_
Zelf vorige zomer in valencia geweest. Je hebt 2 gebieden waar je kunt stappen. Het oude centrum met veel barretjes en wat clubs.

Maar in de haven heb je openlucht discotheken. Toen wij er waren was het in 1 van die clubs gezellig druk en de rest viel een beetje tegen. Wel stopte de muziek vrij vroeg daar.

Verder hebben ze een leuk casino *O*

Eten en drinken kun je redelijk goedkoop doen, maar soms is de kwaliteit ook niet echt super.
pi_140879576
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 15:12 schreef hockeyertje het volgende:

[..]

Zelf vorige zomer in valencia geweest. Je hebt 2 gebieden waar je kunt stappen. Het oude centrum met veel barretjes en wat clubs.

Maar in de haven heb je openlucht discotheken. Toen wij er waren was het in 1 van die clubs gezellig druk en de rest viel een beetje tegen. Wel stopte de muziek vrij vroeg daar.

Verder hebben ze een leuk casino *O*

Eten en drinken kun je redelijk goedkoop doen, maar soms is de kwaliteit ook niet echt super.
Aah thanks :D

Maar het oude centrum (= (rond) El Carmen denk ik?) is wel het leukste dus?

In Boedapest had je die openluchtpools waar elke zaterdag ook mooie feesten gehouden werden. Weet je misschien van zoiets af? 1 avondje op het strand of een openluchtfeestje is altijd wel mooi. Maar lastig te vinden vanaf het internet helaas ;(

Ff kijken of we dan naar de disco gaan, als 't niks is vertrekken we wel gewoon weer. Is 't s'avonds allemaal goed bereikbaar per metro/bus of zijn taxi's dan handiger trouwens dat je weet? Of fietsen.. ? :P

Waar ligt dat casino? Altijd een kijkje waard wmb _O_

Thanks bro ^O^
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
  maandag 9 juni 2014 @ 21:54:06 #197
426061 hockeyertje
hva-gelderland
pi_140891971
quote:
14s.gif Op maandag 9 juni 2014 18:57 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
Aah thanks

Maar het oude centrum (= (rond) El Carmen denk ik?) is wel het leukste dus?

In Boedapest had je die openluchtpools waar elke zaterdag ook mooie feesten gehouden werden. Weet je misschien van zoiets af? 1 avondje op het strand of een openluchtfeestje is altijd wel mooi. Maar lastig te vinden vanaf het internet helaas

Ff kijken of we dan naar de disco gaan, als 't niks is vertrekken we wel gewoon weer. Is 't s'avonds allemaal goed bereikbaar per metro/bus of zijn taxi's dan handiger trouwens dat je weet? Of fietsen.. ?

Waar ligt dat casino? Altijd een kijkje waard wmb

Thanks bro
p de la reine of pl de la virgen zitten leuke terrasjes en komt iedereen samen voor het uitgaan. Je kunt bij de allochtonen koud bier kopen voor 1 euro of voor 2 euro bij een chinees op een terrasje gaan zitten en bier uit bevroren glazen drinken. Wij gingen er meestal na het eten naar toe (9-10 uur) paar biertjes drinken, mensen kijken etc om vervolgens om 12 uur een leuke bar of club op te zoeken.

Heen kun je alles met bus en metro doen waar ik me overigens altijd veilig heb gevoeld. Maar de taxi is relatief goedkoop zeker omdat we met ze 3e waren... Taxi ritje kosten gemiddeld 8 euro de halve stad door. Wij hebben niet gefietst omdat we er midden in de zomer waren en het dan gerust 41 graden werd en OV netjes, schoon en veilig is.

Dit is het casino: http://casinocirsavalencia.com

Ja echt openlucht feestje heb ik daar niet gevonden, alleen die discotheken bij het strand. Ze zitten aan het begin van de boulevard vlak bij het einde van een tramlijn. Zal van de week even uitzoeken welke dat was.

Verder zou ik niet naar het "dolfinarium" (l Oceanografic) gaan, vond het duur en niet echt bijzonder. Ook een beetje in vervallen staat op sommige plekken.

Wij hadden een hotel met zwembad wat ik persoonlijk wel heel fijn vond, aan zee waaide het nogal en dat vond ik jammer.

Voor overdag heb ik het boekje 100% valencia gebruikt waar best wat leuke dingen in stonden. Maar in tegenstelling tot wat ik van de andere steden vond ik deze wat minder geschreven. Zo kom je in sommige wandelingen ochtends 3x langs een tappasbar, maar als je van te voren kijkt wat je wilt doen is het wel fijn.

Verder als je van het vliegveld een taxi pakt, je word genaaid. Bij ons is die gozer best ver omgereden, pech voor hem want ik heb internet wereldwijd, dus ik zag op maps dat de route totaal niet klopte (toen we te weinig betaalde en vroeg om meer geld heb ik laten zien dat hij 2x zoveel afstand had gereden dan nodig....) . Voor de rest allemaal nette chauffeurs gehad, ze houden wel van doorrijden.

Als je nog vragen hebt hoor ik het wel. Goede keuze om valencia te gaan, leuke studenten stad maar niet zo massaal als lloret etc.
  dinsdag 10 juni 2014 @ 07:57:42 #198
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_140904601
How to get to El Cabanyal from Valencia city centre
Valencia is Spain's third largest city, meaning that it has a large and sprawling city centre. If you are on a city break to Valencia, chances are you will be spending a lot of time in the old town - El Carmen. If you want to get from Valencia's city centre (El Carmen) to the beach, you will need to take public transport - it would take you over an hour to walk. It is best to head there on the bus or on the metro (see below for full details).
Bus to El Cabanyal beach:
You will need to take the number 19 bus from Plaza del Ayuntamiento (the bus stop is on the right hand side of the square if you are facing Estacio Nord station, with the town hall in front of you). The bus will take you all the way down the side of the riverbed and to the streets that are directly behind the beach. You will know that it is time to get off the bus when you turn on to Calle Doctor Lluch.
pi_141527743
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 21:54 schreef hockeyertje het volgende:

[..]

p de la reine of pl de la virgen zitten leuke terrasjes en komt iedereen samen voor het uitgaan. Je kunt bij de allochtonen koud bier kopen voor 1 euro of voor 2 euro bij een chinees op een terrasje gaan zitten en bier uit bevroren glazen drinken. Wij gingen er meestal na het eten naar toe (9-10 uur) paar biertjes drinken, mensen kijken etc om vervolgens om 12 uur een leuke bar of club op te zoeken.

Heen kun je alles met bus en metro doen waar ik me overigens altijd veilig heb gevoeld. Maar de taxi is relatief goedkoop zeker omdat we met ze 3e waren... Taxi ritje kosten gemiddeld 8 euro de halve stad door. Wij hebben niet gefietst omdat we er midden in de zomer waren en het dan gerust 41 graden werd en OV netjes, schoon en veilig is.

Dit is het casino: http://casinocirsavalencia.com

Ja echt openlucht feestje heb ik daar niet gevonden, alleen die discotheken bij het strand. Ze zitten aan het begin van de boulevard vlak bij het einde van een tramlijn. Zal van de week even uitzoeken welke dat was.

Verder zou ik niet naar het "dolfinarium" (l Oceanografic) gaan, vond het duur en niet echt bijzonder. Ook een beetje in vervallen staat op sommige plekken.

Wij hadden een hotel met zwembad wat ik persoonlijk wel heel fijn vond, aan zee waaide het nogal en dat vond ik jammer.

Voor overdag heb ik het boekje 100% valencia gebruikt waar best wat leuke dingen in stonden. Maar in tegenstelling tot wat ik van de andere steden vond ik deze wat minder geschreven. Zo kom je in sommige wandelingen ochtends 3x langs een tappasbar, maar als je van te voren kijkt wat je wilt doen is het wel fijn.

Verder als je van het vliegveld een taxi pakt, je word genaaid. Bij ons is die gozer best ver omgereden, pech voor hem want ik heb internet wereldwijd, dus ik zag op maps dat de route totaal niet klopte (toen we te weinig betaalde en vroeg om meer geld heb ik laten zien dat hij 2x zoveel afstand had gereden dan nodig....) . Voor de rest allemaal nette chauffeurs gehad, ze houden wel van doorrijden.

Als je nog vragen hebt hoor ik het wel. Goede keuze om valencia te gaan, leuke studenten stad maar niet zo massaal als lloret etc.
Aah, ik was even vergeten te reageren, maar echt top man ^O^ Ik zal zeker laten weten of ik iets aan je tips heb gehad, maar zo te zien moet dat zeker gaan lukken

Thanks bro _O_
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
  woensdag 25 juni 2014 @ 13:39:34 #200
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_141530583
Beach clubs follow my (last) posting. Wel gelachen vorig jaar OV. Buschaauffeur (local Spaans) gaat een sigaret roken. (bus aan de kant en lag een beetje voor op schema)...mooi ik ook. De bus ging pas weer rijden toen mijn sigaret op was. Non verbaal/lichaamstaal (geen woord gesproken), wel een knikje (comprende padre)
  woensdag 25 juni 2014 @ 13:46:38 #201
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_141662568
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 13:46 schreef Drugshond het volgende:
Probeer deze eens.
https://es-es.facebook.com/sol.i.lluna.valencia
Goeie bar ,locals galore, goeie deals. (250 mtr van het centrale plein af) en zelfs laat druk bezocht.
We zitten er vlak in de buurt. Dus we zullen er zeker een bezoekje aan wagen.

We zitten in een straatje achter placa Redonda. Beetje een goede plek?
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
  zaterdag 28 juni 2014 @ 22:08:35 #203
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_141662843
Je zit er 500-550 meter vandaan... Je zit goed. Met Locals bedoel ik echt locals. Die tent is redelijk laat open en vrij druk bezocht... Terwijl de rest aan het uitsterven is... doet deze toko het nog bijzonder goed. En prima prijzen.
pi_142321444
Wauw.. wat een stad, wat een week. In 1 woord: _O_

Later meer
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
  Moderator dinsdag 15 juli 2014 @ 13:35:40 #205
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_142321558
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 13:32 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
Wauw.. wat een stad, wat een week. In 1 woord: _O_

Later meer
Leuk dat je het kennelijk naar je zin had!
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_142321810
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 13:35 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Leuk dat je het kennelijk naar je zin had!
Ik las hier dat sommigen Las Animas en Umbracle wat tegen vonden vallen. Maar wat een tenten zeg _O_ Met name Umbracle.. heerlijk. Helemaal arm gezopen, maar het was het waard ;)
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
pi_142398656
De grootte van de stad was perfect. Alles was eigenlijk op loopafstand terwijl het op de kaart een stuk langer leek. Heerlijke tapas gegeten bij santa companya valencia. Geweldig uitgegaan in Umbracle en Las Animas.
Ook 1x bij zo'n pleintje geweest (El Carmen was het volgens mij, not for sure) viel wat tegen. Ook mn door al die verkopers die om de seconde amstel en hoedjes aan je probeerden te lozen :r
Al was dat overal 's avonds wel een probleem :r
Zelfde geldt voor de chinezen op t strand die je massages 'aanboden'.
2 grote minpunten.

Aardige mensen. Schitterende stad. Goed OV. Veel vissen in het Oceanografic. Paella viel wel wat tegen helaas (3x geprobeerd ;) )

Maar echt een week genoten. Zeker van plan om ooit weer terug te komen _O_
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
  Moderator donderdag 17 juli 2014 @ 15:18:02 #208
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_142398944
De paella viel mij vies tegen in Valencia. Maar goed, dat hebben wij maar één keer getest.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  vrijdag 18 juli 2014 @ 02:57:54 #209
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  vrijdag 18 juli 2014 @ 03:07:22 #210
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_142428824
Met de verkopers heb ik nooit geen last gehad. Af een toe een local die vriendelijk vraagt om een sigaret. Heb een keer een half pakje weggegeven aan een oudere dame die was dol blij. Want de economische crisis is daar wel voelbaar
  zondag 27 juli 2014 @ 20:43:05 #211
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_142790066
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 15:18 schreef UIO_AMS het volgende:
De paella viel mij vies tegen in Valencia. Maar goed, dat hebben wij maar één keer getest.
Zeker in het centrum gegeten. Probeer het strand of, nog beter, een willekeurige tent in El Palmar aan de Albufera.
Nog ff voor alle toekomstige toeristen: paella eet je 's middags. 14:00, 15:00, 15:30 kan nog. 's Avonds paella is niet de bedoeling.

edit: koud blikje bier voor 1 euro op Plaza del Virgen 's nachts vind ik juist wel relaxed.

[ Bericht 8% gewijzigd door ErikT op 27-07-2014 20:48:59 ]
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_142808764
Hotel Melia Plaza is perfect om als uitvalsbasis je citytrip te doen! DIt hotel zit op het Plaza Ayuntamiento, een prachtig plein in hartje centrum van Valencia! Bezoek de LÓcianographic (prachtig dolfinarium) en de Ciudad de Les Artes! Zeer de moeite waard! Ook het strand is goed te doen, alhoewel ik hier wat meer van verwachtte (weinig tentjes en bezienswaardigheden daar). De tapas zijn er voortreffelijk, die worden in Valencia geserveerd op stokbrood! Erg lekker! ^O^
  maandag 4 augustus 2014 @ 14:50:46 #213
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_143052450
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 12:42 schreef Kater79 het volgende:
Hotel Melia Plaza is perfect om als uitvalsbasis je citytrip te doen! DIt hotel zit op het Plaza Ayuntamiento, een prachtig plein in hartje centrum van Valencia! Bezoek de LÓcianographic (prachtig dolfinarium) en de Ciudad de Les Artes! Zeer de moeite waard! Ook het strand is goed te doen, alhoewel ik hier wat meer van verwachtte (weinig tentjes en bezienswaardigheden daar). De tapas zijn er voortreffelijk, die worden in Valencia geserveerd op stokbrood! Erg lekker! ^O^
Mwah, er zit wel een leuke triphop muziek tent daar. Over muziek had ik zeker geen klagen. Maar die was ook redelijk goed aan de prijs.
pi_143094728
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 14:50 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Mwah, er zit wel een leuke triphop muziek tent daar. Over muziek had ik zeker geen klagen. Maar die was ook redelijk goed aan de prijs.
Was dat die tent verscholen in dat pad onder de palmen langs de Les Artes?
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 21:58:50 #215
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 00:21:57 #216
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_143110570
Niet onbelangrijk, waar je ook bent in Spanje..
Als je 100 montaditos in je stad hebt zitten.... ga er naar toe.

Cervecería 100 montaditos
Plaza de la Reina, 10

Niet tof, wel bijzonder goedkoop.
pi_143605285
Hooooii

Begin september vlieg ik samen met mijn vriendin 5 dagen naar Valencia. Nu staan er twee volle dagen Valencia op de planning en willen we voor de overige dagen een auto huren en beetje gaan rijden in de omgeving om neer te ploffen in een mooi hotel in een mooie kustplaats. Maar waar? Liefst gewoon een mooie rustige plaats met mooie stranden..lekker eten..en geen massa toerisme zoals bv Benidorm

Geen probleem om een uur of wat in de auto te zitten..

jullie tips of ideeën?
  donderdag 21 augustus 2014 @ 13:36:05 #218
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_143663097
Cullera schijnt wel te doen te zijn. Stond vorig jaar ook op mijn planning maar niet geweest. Kreeg de goede bushalte niet gevonden.
  maandag 25 augustus 2014 @ 21:13:02 #219
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_143826755
Cullera is wel leuk ja, paar mooie uitzichten, want de rotsen beginnen ongeveer daar. Dichterbij heb je bv El Perello. Klein dorpje waar iedereen 's avonds gewoon op de weg loopt.
Net ten noorden van de stad heb je Port Saplaya, daar ben je in 10 minuten met de bus. Mooi kustdorpje met gekleurde huizen. Maar ik vermoed dat je liever naar het zuiden gaat. Als je een auto hebt, ga dan paella eten in El Palmar aan de Albufera.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  woensdag 27 augustus 2014 @ 02:44:39 #220
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_149224619
Iemand die een louche autoverhuurder kent die wel grotere auto's verhuurd aan 18jarigen? Zo zou ons vrienden groepje de 6de persoon wel kunnen meenemen.
  zaterdag 31 januari 2015 @ 14:01:49 #222
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_149235643
In maart 1 dagje Fallas meemaken. De zoveelste roundtrip Spanje.
Falles (Crema) ga ik net niet redden in mijn schema

Dus ik zal het hiermee moeten doen.
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 19:52:50 #223
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_156881943
Opnieuw geboekt voor Las Fallas maart 2016. Deze keer zal ik Crema dus wel meemaken. Slaap daar 2 nachten. Hotels lopen daar al goed vol.
15-18 maart Alicante
18-20 maart Valencia
20-21 maart Alicante
pi_157659779
Ben van plan om deze zomer met mijn vriendin hier heen te gaan :)!

Weet iemand nog een chill/leuk/gezellig appartement? Waar we dus ook een keukentje hebben om eventueel zelf ontbijt/avondeten te maken.

Het liefst op loopafstand van het strand, wat verder van de culturele bezichtigingen is niet erg :)
  maandag 30 november 2015 @ 21:31:00 #225
246608 T_Killer
Rochelle, Rochelle
pi_157931679
Heeft er iemand wel eens oud op nieuw gevierd in Valencia? Nog tips?
"A young girl's strange erotic journey from Milan to Minsk"
  zondag 20 maart 2016 @ 14:00:03 #226
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_160808199
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 21:31 schreef T_Killer het volgende:
Heeft er iemand wel eens oud op nieuw gevierd in Valencia? Nog tips?
Ja in 83/84 :+ Veel weet ik er niet meer van.. Uitgebreid eten en snel naar een discotheek (Distrito 10) om daar om middernacht met een bekertje met druiven en een feestpakket het nieuwe jaar in te luiden.. Het was wel lekker weer toen. 21 graden om middernacht (ik geloof het nu zelf ook nauwelijks).
Maar desondanks dat ik er al jaren kom heb ik geen tips Sorry

PS: Ik las wel dat Drugshond vannacht bij de Fallas, la Crema aanwezig was :+
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
  maandag 21 maart 2016 @ 00:34:18 #227
246608 T_Killer
Rochelle, Rochelle
pi_160827209
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 14:00 schreef chufi het volgende:

[..]

Ja in 83/84 :+ Veel weet ik er niet meer van.. Uitgebreid eten en snel naar een discotheek (Distrito 10) om daar om middernacht met een bekertje met druiven en een feestpakket het nieuwe jaar in te luiden.. Het was wel lekker weer toen. 21 graden om middernacht (ik geloof het nu zelf ook nauwelijks).
Maar desondanks dat ik er al jaren kom heb ik geen tips Sorry

PS: Ik las wel dat Drugshond vannacht bij de Fallas, la Crema aanwezig was :+
Bedankt voor je reactie...halverwege maart.

Maar we hebben ons goed vermaakt op Plaza Ajuntamiento.
"A young girl's strange erotic journey from Milan to Minsk"
pi_179492088
KICK:

Wij gaan in november zes dagen naar Valencia. Nu heb ik het hele topic al doorgelezen. Maar zijn er nog tips of dingen die we absoluut niet mogen missen?
  woensdag 30 mei 2018 @ 16:56:17 #229
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_179493324
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 15:55 schreef AMCA het volgende:
KICK:

Wij gaan in november zes dagen naar Valencia. Nu heb ik het hele topic al doorgelezen. Maar zijn er nog tips of dingen die we absoluut niet mogen missen?
Oceanografico
  woensdag 30 mei 2018 @ 18:11:36 #230
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_179494797
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 15:55 schreef AMCA het volgende:
KICK:

Wij gaan in november zes dagen naar Valencia. Nu heb ik het hele topic al doorgelezen. Maar zijn er nog tips of dingen die we absoluut niet mogen missen?
Ergens paella eten, maar niet op de toeristen terrasjes.. Gewoon ergens net buiten Valencia of zo.. El Saler meen ik me nog te herinneren, niet meer welke tent helaas.
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
pi_179494974
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 16:56 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Oceanografico
Ik weet niet goed wat ik nou gemist zou moeten hebben als ik daar niet heen was geweest?
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
  woensdag 30 mei 2018 @ 19:09:52 #232
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_179495627
Zoiets?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
pi_179504539
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 16:56 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Oceanografico
Staat op het lijstje.
Wat is slimmer? Van te voren kaartjes via internet kopen of gewoon bij het Oceanografico zelf op de dag dat we willen gaan? :)
  donderdag 31 mei 2018 @ 09:12:24 #234
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_179505311
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 08:12 schreef AMCA het volgende:

[..]

Staat op het lijstje.
Wat is slimmer? Van te voren kaartjes via internet kopen of gewoon bij het Oceanografico zelf op de dag dat we willen gaan? :)
Wat we 2 jr geleden hebben gedaan was een combo ticket in combinatie met een fiets huren voor de gehele dag. Via Valencia Bikes.
Even opgezocht maar ik zie die combi er nu niet bijstaan bij Valencia Bikes.

In het geval van November wat een beetje off-seizoen is. Zou ik me niet zo druk maken bij de kassa. Op het moment dat je ze online besteld dan heb je geen uitweg meer en moet je gaan op dat moment.
pi_179505349
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 09:12 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Wat we 2 jr geleden hebben gedaan was een combo ticket in combinatie met een fiets huren voor de gehele dag. Via Valencia Bikes.
Even opgezocht maar ik zie die combi er nu niet bijstaan bij Valencia Bikes.

In het geval van November wat een beetje off-seizoen is. Zou ik me niet zo druk maken bij de kassa. Op het moment dat je ze online besteld dan heb je geen uitweg meer en moet je gaan op dat moment.
Top man, bedankt. Als je nog leuke tentjes hebt qua eten, drinken of stappen hou ik me aanbevolen :)
  donderdag 31 mei 2018 @ 09:52:32 #236
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_179505947
Drinken/Bars.
Cafe de las Horas : Carrer del Comte d'Almodóvar 1
L'Ermità Café : Carrer del Bisbe En Jeroni 4
Jimmy Glass Jazz Bar : Carrer de Baix 28 (Live Jazz)

Eten
Canalla Bistro : Calle Maestro Jose Serra 5 (Spaans)
Restaurant Rong Hua : Carrer de La Pau 40 (Chinees) Geen onaardige Chinees prima prijs/kwaliteit. Ben daar verschillende keren gaan eten over over een periode van 5 jaar.

Een paar kleine parkjes zou ik wel opzoeken.
Jardin Botánico : Carrer de Quart 80
Parc Reial : San Pío V

Even langs het stand uitwaaien : Playa de Canet. is altijd leuk. Daar zit ook een leuke Cubaanse tent.

[ Bericht 1% gewijzigd door Drugshond op 01-06-2018 22:15:04 ]
pi_179507584
_O_

Bedankt :)
pi_179531725
Ben ook van plan om nog in 2018 Valencia te bezoeken.

iemand nog tips voor pubs/bars (graag een beetje goedkope drank) in de buurt van de centrale 'mercado' (of evt op loop/fietsafstand, al kan de bus ook wel)
en restaurants/plekken waar je kunt ontbijten

is het de moeite waard om enkel voor foto's door 'de stad van kunst en wetenschap' te lopen (dan hoef je geen entreegeld te betalen toch?)?

is het verstandig om fietsen te huren of is bijv. de afstand van de centrale mercado tot het strand/de stad van kunst en wetenschap te ver.
En de wijk ruzzafa ofzo, kun je daar beter naar toe lopen of fietsen/met de bus?
  vrijdag 1 juni 2018 @ 13:06:08 #239
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_179535595
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 10:09 schreef -Wereld- het volgende:
quote:
is het de moeite waard om enkel voor foto's door 'de stad van kunst en wetenschap' te lopen (dan hoef je geen entreegeld te betalen toch?)?
Easy ja.
Daar komt gewoon een Bus langs.

Met diezelfde bus ga je ook richting het strand.

En nee voor de bezichtiging van de buitenkant hoef je geen entree te betalen. _O-
quote:
Is het verstandig om fietsen te huren of is bijv. de afstand van de centrale mercado tot het strand/de stad van kunst en wetenschap te ver.
Gewoon lopen, (maar niet doen met 30 graden). Gewoon het Turia Park aflopen (schat zo'n 5-6 km). Best leuke route. Dan zou ik heen te voet gaan en terug met de bus.

quote:
En de wijk ruzzafa ofzo, kun je daar beter naar toe lopen of fietsen/met de bus?
Lopen

quote:
iemand nog tips voor pubs/bars (graag een beetje goedkope drank) in de buurt van de centrale 'mercado' (of evt op loop/fietsafstand, al kan de bus ook wel)
en restaurants/plekken waar je kunt ontbijten
Zie mijn voorgaande posting.

Fiets huren Valencia Bikes vlakbij Metro Turia. Lachwekkende is, de eigenaars zijn gewoon Nederlanders. 12 euro per dag.

[ Bericht 26% gewijzigd door Drugshond op 01-06-2018 13:25:34 ]
pi_179539169
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 13:06 schreef Drugshond het volgende:

Gewoon lopen, (maar niet doen met 30 graden). Gewoon het Turia Park aflopen (schat zo'n 5-6 km). Best leuke route. Dan zou ik heen te voet gaan en terug met de bus.

en als het wel zo'n 30 graden (of 27) is, zou je dan aanraden om er heen te fietsen of toch met de bus
hoe zit het trouwens met de wind in Valencia, ik denk dat er aan zee wel een lekker windje staat, maar is dit ook zo in het centrum


en is het 's avonds veilig om door Valencia te lopen (evt met wat drank op :') )

[ Bericht 5% gewijzigd door -Wereld- op 01-06-2018 15:43:01 ]
pi_179539204
is er trouwens een handige Spaanse 'ns'-site waar je de vertrektijden etc. van bussen (en evt treinen/metro's) kunt zien

klopt het ook dat een taxi vanaf het vliegveld niet veel duurder is dan de metro (als je met minimaal 4 personen bent)?
pi_179539269
zijn er trouwens nog enkele winkelstraten/winkelcentra waar je echt door heen moet lopen, of nou ja gewoon erg leuk zijn om door heen te lopen
  vrijdag 1 juni 2018 @ 15:48:24 #243
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_179539388
Als je in november naar Valencia gaat moet je wel goede kleding meenemen, want het kan tegen die tijd stevig regenen in deze omgeving. Hoeft niet, kan wel.

Als je van sport houdt dan zou je ook een Mestalla-tour kunnen doen. En verder is Valencia vooral veel rondlopen, terrasjes pakken, relaxen in de Turia, enz. :)
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_179539616
ik ga waarschijnlijk al eerder, misschien nog vlak voordat de zomervakantie van scholen begint (dus eind juni/begin juli), anders waarschijnlijk eind augustus/begin september.

dan zal het zeker wel 28 graden zijn? is er nog vaak onweer (en regen)
heb je 's avonds laat een jasje nodig
pi_179539642
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 15:48 schreef Strani het volgende:
Als je in november naar Valencia gaat moet je wel goede kleding meenemen, want het kan tegen die tijd stevig regenen in deze omgeving. Hoeft niet, kan wel.

Als je van sport houdt dan zou je ook een Mestalla-tour kunnen doen. En verder is Valencia vooral veel rondlopen, terrasjes pakken, relaxen in de Turia, enz. :)
Goede tip
dat vind ik wel een leuk idee, maar mijn reisgenoten zullen dat wss niet willen.
misschien voor als ik in de toekomst nog eens Valencia met andere mensen bezoek
  vrijdag 1 juni 2018 @ 16:16:59 #246
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_179539999
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 15:42 schreef -Wereld- het volgende:
zijn er trouwens nog enkele winkelstraten/winkelcentra waar je echt door heen moet lopen, of nou ja gewoon erg leuk zijn om door heen te lopen
Heel de winkel binnenstad is redelijk modern en behoorlijk groot.

Het station Valencia Nord is wel een bezoekje waard. Kun je leuke foto's maken.
  vrijdag 1 juni 2018 @ 16:21:03 #247
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_179540099
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 15:59 schreef -Wereld- het volgende:
ik ga waarschijnlijk al eerder, misschien nog vlak voordat de zomervakantie van scholen begint (dus eind juni/begin juli), anders waarschijnlijk eind augustus/begin september.

dan zal het zeker wel 28 graden zijn? is er nog vaak onweer (en regen)
heb je 's avonds laat een jasje nodig
Valencia heeft idioot veel zonnige dagen. +/- 300 per jaar.
5 jaar geleden (Januari) lag er in Nederland sneeuw, en ik had daar 23 graden. s' avonds kan het wel frisjes worden.
  vrijdag 1 juni 2018 @ 16:22:53 #248
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_179540127
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 15:35 schreef -Wereld- het volgende:

[..]

en als het wel zo'n 30 graden (of 27) is, zou je dan aanraden om er heen te fietsen of toch met de bus
hoe zit het trouwens met de wind in Valencia, ik denk dat er aan zee wel een lekker windje staat, maar is dit ook zo in het centrum
Nooit op gelet.
quote:
en is het 's avonds veilig om door Valencia te lopen (evt met wat drank op :') )
Ik heb nooit geen problemen gehad in Spanje (waar dan ook).
  vrijdag 1 juni 2018 @ 16:24:33 #249
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_179540161
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 15:59 schreef -Wereld- het volgende:
ik ga waarschijnlijk al eerder, misschien nog vlak voordat de zomervakantie van scholen begint (dus eind juni/begin juli), anders waarschijnlijk eind augustus/begin september.

dan zal het zeker wel 28 graden zijn? is er nog vaak onweer (en regen)
heb je 's avonds laat een jasje nodig
Tussen Mei-Aug verwacht ik niet dat je echt een jas nodig hebt. (Behalve bij regen).
  vrijdag 1 juni 2018 @ 16:28:12 #250
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_179540246
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 15:59 schreef -Wereld- het volgende:
ik ga waarschijnlijk al eerder, misschien nog vlak voordat de zomervakantie van scholen begint (dus eind juni/begin juli), anders waarschijnlijk eind augustus/begin september.

dan zal het zeker wel 28 graden zijn? is er nog vaak onweer (en regen)
heb je 's avonds laat een jasje nodig
Ik zou Juli pakken.
Feria de Valencia (overall straat optredens en zo)
  vrijdag 1 juni 2018 @ 16:32:55 #251
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  vrijdag 1 juni 2018 @ 16:41:36 #252
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_179540637
Goodkoop drinken en eten.

100 montaditos Valencia.

Soort van Mac Donalds maar dan op zijn Spaans. Bestel maar een "Jarra" Tinto de Verano. Ga je wel leuk vinden.

Bonnetje pakken, wat nummers opschrijven wat je wilt gaan eten. En je naam bovenop het papiertjes schrijven. Afgeven en afrekenen. Als je dan iets later je naam hoort is het eten klaar en kun je het afhalen.

Verwacht geen masterchef maar het is de allergoedkoopste oplossing om goed in te drinken en wat te eten (variatie genoeg). Vreemd genoeg, ook heel bekend bij Spanjaarden.

[ Bericht 3% gewijzigd door Drugshond op 01-06-2018 22:10:30 ]
  vrijdag 1 juni 2018 @ 16:45:11 #253
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_179540737
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 15:38 schreef -Wereld- het volgende:
is er trouwens een handige Spaanse 'ns'-site waar je de vertrektijden etc. van bussen (en evt treinen/metro's) kunt zien

klopt het ook dat een taxi vanaf het vliegveld niet veel duurder is dan de metro (als je met minimaal 4 personen bent)?
Metro absoluut, Er is al een metro vanaf het vliegveld. Die heeft een rechtstreekse verbinding met de binnenstad. Xativa uitstappen En je zit hartje centrum.
Taxi is echt onzin.
  vrijdag 1 juni 2018 @ 16:54:20 #254
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  vrijdag 1 juni 2018 @ 17:14:31 #255
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_179541373
Wellicht de beste tip van allemaal. Installeer OSMAnd op je telefoon met de kaart van Spanje. = tot 5 landen gratis.
Prima navigatiemiddel werkt ook offline (met enkel slechts GPS signaal) kun je overal naar toe navigeren.

En je als je dan nog verdwaald heb je idd te veel gedronken.
  zondag 3 juni 2018 @ 19:20:19 #256
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_179585105
Weer blijft verraderlijk in Spanje.

Deze morgen wolkbreukje aldaar

https://www.spanjevandaag(...)voor-veel-problemen/

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
pi_179835231
Ik ga van 4 tot 11 juli naar Valencia, al een fiets tour geboekt en de rest ga ik nu lekker uitzoeken. Zin in!.
pi_179835335
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 13:42 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:

[..]

Ik las hier dat sommigen Las Animas en Umbracle wat tegen vonden vallen. Maar wat een tenten zeg _O_ Met name Umbracle.. heerlijk. Helemaal arm gezopen, maar het was het waard ;)
Was Umbracle de moeite waard?. Heb je van te voren kaartjes gekocht of gewoon er heen gegegaan?.
pi_179836264
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 21:01 schreef Josephine1998 het volgende:

[..]

Was Umbracle de moeite waard?. Heb je van te voren kaartjes gekocht of gewoon er heen gegegaan?.
Even terugdenken hoor :P Ja, ik vond van wel! Heb er nog goede herinneringen aan 😁 Maar dan wel naar achteren lopen en met de trap daar naar beneden gaan. Daar heb je de club met techno/house. In 2014 iig. Misschien dat de muziek we veranderd is ondertussen:P

Hadden gewoon aan de deur kaartjes gekocht, ja. Hadden bij een restaurant iets van korting of gratis entree gekregen volgens mij. Maar niet van tevoren gekocht iig :)
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
pi_179836822
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 21:40 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:

[..]

Even terugdenken hoor :P Ja, ik vond van wel! Heb er nog goede herinneringen aan 😁 Maar dan wel naar achteren lopen en met de trap daar naar beneden gaan. Daar heb je de club met techno/house. In 2014 iig. Misschien dat de muziek we veranderd is ondertussen:P

Hadden gewoon aan de deur kaartjes gekocht, ja. Hadden bij een restaurant iets van korting of gratis entree gekregen volgens mij. Maar niet van tevoren gekocht iig :)
Kennelijk verschillen de meningen over Umbracle. Eén grote gymzaal vond ik het, geen sfeer en het was veel te druk. Zat in de VIP en ze doen alsof het Ibiza is qua prijzen.

Vroeger had je nog La Indiana, met haaien die in de muren zwemmen enzo, dat waren tijden.
pi_179836870
Daar zit nu Supperclub volgens mij, ook wel leuk, beter als Umbracle in ieder geval.

Calle San Vicente meen ik me te herinneren. Vlakbij altijd enorm grote botellon, dus voor 04:00 is het niet echt druk.
pi_179838206
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 22:06 schreef illusions het volgende:

[..]

Kennelijk verschillen de meningen over Umbracle. Eén grote gymzaal vond ik het, geen sfeer en het was veel te druk. Zat in de VIP en ze doen alsof het Ibiza is qua prijzen.

Vroeger had je nog La Indiana, met haaien die in de muren zwemmen enzo, dat waren tijden.
Las Animas zaten wij ook VIP. Ook niet heel speciaal verder, maar wel heb me er ook wel goed vermaakt. Ligt een beetje aan je verwachtingen misschien. Die hadden wij namelijk niet.. ook niet bij Umbracle :P

Umbracle gewoon naar binnen gegaan en ons blind gezopen. Wellicht dat dat ook het een en ander kan verklaren. Boven, onder de bogen, oogde het wel chic trouwens, maar beetje koud sfeertje. Onderin zagen wij dan ook wel in dat het een ander soort gebied was. Gewoon beetje dansen, drinken en socializen. Niks mis mee.

5¤ voor een biertje of een mixje volgens mij? Valt wel mee toch, voor club-begrippen? :P

Maar misschien dat er betere en leukere clubs zijn In Valencia hoor. Dat zou goed kunnen :)
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
pi_179863807
Smaken verschillen natuurlijk maar ik zou Barrio del Carmen aanraden als je op vakantie bent in Valencia, typisch Spaans. En als je wilt eten, de ongezellig-ogende Spaanse tenten met TL-buis verlichting zijn meestal 't best. :P
pi_179864323
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 02:21 schreef illusions het volgende:
Smaken verschillen natuurlijk maar ik zou Barrio del Carmen aanraden als je op vakantie bent in Valencia, typisch Spaans. En als je wilt eten, de ongezellig-ogende Spaanse tenten met TL-buis verlichting zijn meestal 't best. :P
Ga ik zeker doen, heb ook gereserveerd bij restaurant Riff, iemand daar wel is geweest?. Een dag met de trein naar Madrid staat ook op de planning.
  maandag 18 juni 2018 @ 07:53:03 #265
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_179864662
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 06:35 schreef Josephine1998 het volgende:

[..]

Ga ik zeker doen, heb ook gereserveerd bij restaurant Riff, iemand daar wel is geweest?. Een dag met de trein naar Madrid staat ook op de planning.
1 dagje Madrid, dat is wel heel kort. Mits je er al geweest bent.
pi_179869744
quote:
14s.gif Op maandag 18 juni 2018 07:53 schreef Drugshond het volgende:

[..]

1 dagje Madrid, dat is wel heel kort. Mits je er al geweest bent.
Nog niet in Madrid geweest, weet ook nog niet of we het gaan doen.
  maandag 18 juni 2018 @ 14:29:57 #267
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_179870924
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 13:24 schreef Josephine1998 het volgende:

[..]

Nog niet in Madrid geweest, weet ook nog niet of we het gaan doen.
Dan zou ik Alicante of Benidorm doen. Voor Madrid moet je echt een paar dagen uittrekken.
  maandag 18 juni 2018 @ 15:36:01 #268
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  maandag 18 juni 2018 @ 15:39:43 #269
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_179872238
Ik heb het beide gedaan. Madrid naar Valencia via AVE. En Valencia Benidorm/Alicante (heen en terug) met de bus (dat is een best mooie reis, overdag).
  maandag 18 juni 2018 @ 15:45:19 #270
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_179872343
Voordeel is van Alicante ben je met de rail weer snel in Benidorm. Maar het nadeel is dat het bus station 2 km verder ligt.. Om naar Valencia te gaan.
==========
Madrid snap ik ergens nog wel, eigenlijk zelfs voor 1 dag. Maar dan komt er echt heel veel op je af.
pi_179878614
Je kan niet meer met de trein naar Benidorm, je moet met de bus gaan. Tussen Valencia en Benidorm heb ik het dan over, van Benidorm - Alicante rijdt de trein ("tram") nog wel maar duurt 2 keer zo lang als de bus en het is gewoon een kutding.

Denia is dichter bij en ook een erg leuke stad. Javea, Moraira, ook de moeite waard voor een dagje strand en uit eten. Rustige maar mooie dorpjes. Bij La Siesta in Javea heb ik Matt Damon nog een keer gezien. :P
pi_179890944
Met de trein van Valencia naar Madrid kom ik met een retour zo rond de 200 euro uit. Kijk ik verkeerd of is die HSL echt zo duur?.
  dinsdag 19 juni 2018 @ 10:32:31 #273
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_179890988
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 10:29 schreef Josephine1998 het volgende:
Met de trein van Valencia naar Madrid kom ik met een retour zo rond de 200 euro uit. Kijk ik verkeerd of is die HSL echt zo duur?.
Ik was ooit iets van 70¤ kwijt enkeltje vanaf Madrid (in 2014)... Ik vond het wel aangenaam vervoer.
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
pi_179892081
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 10:29 schreef Josephine1998 het volgende:
Met de trein van Valencia naar Madrid kom ik met een retour zo rond de 200 euro uit. Kijk ik verkeerd of is die HSL echt zo duur?.
Als je een paar weken tevoren boekt op www.renfe.es kost een enkeltje met de snelle trein zo'n 28 euro.

Als je nu naar het station gaat betaal je inderdaad ca 100 euro.
pi_179948947
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 20:56 schreef Josephine1998 het volgende:
Ik ga van 4 tot 11 juli naar Valencia, al een fiets tour geboekt en de rest ga ik nu lekker uitzoeken. Zin in!.
Toch niet een tour dwars door het historisch centrum? Was er in mei en toen kwam ik bosjes Hollanders op de fiets tegen in smalle straatjes. Was best storend. Buiten het centrum kan je overigens prima fietsen! Het centrum is goed per voet te doen.

:)
pi_180204580
Morgen naar Valencia voor een week, iemand nog een aanbeveling voor een goed tapas restaurant in del Carmen?.
pi_180348844
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 06:39 schreef Josephine1998 het volgende:
Morgen naar Valencia voor een week, iemand nog een aanbeveling voor een goed tapas restaurant in del Carmen?.
En hoe is het daar?
pi_180350436
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 09:37 schreef AMCA het volgende:

[..]

En hoe is het daar?
Top, hebben fietsen voor een week en vanaf ons hotel fiets je overal naar toe in 20 minuten. Zaterdag in Umbracle geweest, was leuk en verder veel goedkope en lekkere tapas gegeten. Nog twee dagen hier en zo naar Malvarrosa Beach.
pi_180408463
Ik snap niet wat iedereen zo mooi vind aan dat dolfinarium? Ik ben er 2 jaar geleden geweest en vond het echt afschuwelijk. Heel veel hokken waren ook leeg.

Voor Umbracle: zorg dat je via de site op de ‘lista’ komt te staan. Dan is de entree gratis geloof ik. Bolseria is ook leuk!
pi_180412645
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 21:16 schreef Allyo het volgende:
Ik snap niet wat iedereen zo mooi vind aan dat dolfinarium? Ik ben er 2 jaar geleden geweest en vond het echt afschuwelijk. Heel veel hokken waren ook leeg.
De 'dierentuin' is lelijk en hokkerig en bij het aquarium zie je niets door alle selfie- en vloggmalloten. Ik vond het ook een verspilde middag.
pi_180488440
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 21:16 schreef Allyo het volgende:
Ik snap niet wat iedereen zo mooi vind aan dat dolfinarium? Ik ben er 2 jaar geleden geweest en vond het echt afschuwelijk. Heel veel hokken waren ook leeg.

Voor Umbracle: zorg dat je via de site op de ‘lista’ komt te staan. Dan is de entree gratis geloof ik. Bolseria is ook leuk!
Download de xceed app en je komt bij elke club gratis binnen voor 01.30
pi_181004965
Morgen voor 5 dagen naar Valencia. Heb al wel wat rond gekeken op TripAdvisor voor restaurants en dingen te doen en op xceed en RA voor clubs dus denk dat het wel goed gaat komen. :) Clubs zoeken we toch vooral meer de techno/house hoek op en restaurants lopen we wel gewoon wat binnen denk ik, maar heeft iemand nog tips om te doen, vooral qua parkjes ofzo?
  maandag 6 mei 2019 @ 12:21:59 #283
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_186646654
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 14:15 schreef Funzel het volgende:
Morgen voor 5 dagen naar Valencia. Heb al wel wat rond gekeken op TripAdvisor voor restaurants en dingen te doen en op xceed en RA voor clubs dus denk dat het wel goed gaat komen. :) Clubs zoeken we toch vooral meer de techno/house hoek op en restaurants lopen we wel gewoon wat binnen denk ik, maar heeft iemand nog tips om te doen, vooral qua parkjes ofzo?
En, hoe was het? Ik ga eind deze maand (zit in het centrum), ben erg benieuwd !
pi_186647032
Ja ik vond het erg tof! Was wel enorm warm toen we er waren, maar hebben toch genoeg gedaan. Vooral dat hele grote park was heerlijk, zeker om in de avond in te wandelen. Fiets huren is ook een dikke aanrader trouwens. Eerste avond hadden we ook een heel leuk, klein tapas zaakje gevonden met een fantastische eigenaar die echt veel tijd voor ons nam.
  woensdag 8 mei 2019 @ 15:23:38 #285
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_186696059
Leuk om de dingen uit dit topic te lezen!

Wij gaan dus eind deze maand. Zitten vlakbij Plaza del Ayuntamiento, dat iets iets boven het plaatsje Russafa, denk ik? In ieder geval hartje centrum !

Is er een plekje in het centrum waar je (smiddags) wel goede Paella kan eten? Of is dat een kansloze missie? Verder nog andere lekkere plekjes om te eten of drinken daar in de buurt ? Heb Placa de la Reina en la Verge al opgeslagen. Daar heb je barretjes / terrasjes?

En Xativa is de naam van de metro halte die rechtstreeks vanaf de luchthaven daar komt ?

Ben erg benieuwd in ieder geval !
  woensdag 8 mei 2019 @ 15:26:26 #286
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_186696114
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2019 12:38 schreef Funzel het volgende:
Ja ik vond het erg tof! Was wel enorm warm toen we er waren, maar hebben toch genoeg gedaan. Vooral dat hele grote park was heerlijk, zeker om in de avond in te wandelen. Fiets huren is ook een dikke aanrader trouwens. Eerste avond hadden we ook een heel leuk, klein tapas zaakje gevonden met een fantastische eigenaar die echt veel tijd voor ons nam.
Weet je nog hoe dat kleine tapas zaakje heet? Of waar die was? Fiets huren lijkt me ook erg handig inderdaad, hoop dat ik vlakbij mijn hostel een beetje goedkope fietsverhuur kan vinden..

En dat hele grote park, is dat Park Jardins del Real? Of bedoel je een andere ?
pi_186714789
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2019 15:26 schreef GwaiLow het volgende:

[..]

Weet je nog hoe dat kleine tapas zaakje heet? Of waar die was? Fiets huren lijkt me ook erg handig inderdaad, hoop dat ik vlakbij mijn hostel een beetje goedkope fietsverhuur kan vinden..

En dat hele grote park, is dat Park Jardins del Real? Of bedoel je een andere ?
La Camerino Ruzafa, volgens Trip Asvisor.

En dat is m ja.
  donderdag 9 mei 2019 @ 07:37:27 #288
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_186714889
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 07:20 schreef Funzel het volgende:

[..]

La Camerino Ruzafa, volgens Trip Asvisor.

En dat is m ja.
Thanks, ziet er geweldig uit. En lekker in de buurt vanaf waar wij zitten. Ga 'm proberen!
  donderdag 9 mei 2019 @ 07:38:38 #289
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_186714895
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 16:41 schreef Drugshond het volgende:
Goodkoop drinken en eten.

100 montaditos Valencia.

Soort van Mac Donalds maar dan op zijn Spaans. Bestel maar een "Jarra" Tinto de Verano. Ga je wel leuk vinden.

Bonnetje pakken, wat nummers opschrijven wat je wilt gaan eten. En je naam bovenop het papiertjes schrijven. Afgeven en afrekenen. Als je dan iets later je naam hoort is het eten klaar en kun je het afhalen.

Verwacht geen masterchef maar het is de allergoedkoopste oplossing om goed in te drinken en wat te eten (variatie genoeg). Vreemd genoeg, ook heel bekend bij Spanjaarden.
Misschien dat ik deze ook probeer. Wat is een ''Jarra''? ^^
pi_186716698
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 07:37 schreef GwaiLow het volgende:

[..]

Thanks, ziet er geweldig uit. En lekker in de buurt vanaf waar wij zitten. Ga 'm proberen!
Nice, ben benieuwd. :)
  donderdag 9 mei 2019 @ 13:24:38 #291
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  donderdag 9 mei 2019 @ 14:47:18 #292
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_186721379
quote:
Thanks, groot biertje is dus een Jarra. Ga ik proberen! Kijken of ze me begrijpen haha.

Maar, weet jij in het centrum nog echt goede paella restaurantjes voor smiddags?
  donderdag 9 mei 2019 @ 19:48:51 #293
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_186727008
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 14:47 schreef GwaiLow het volgende:

[..]

Thanks, groot biertje is dus een Jarra. Ga ik proberen! Kijken of ze me begrijpen haha.

Maar, weet jij in het centrum nog echt goede paella restaurantjes voor smiddags?
Download eerst eens een gids. Staat altijd wel goede dingen in.
https://www.arrivalguides(...)urope/Spain/VALENCIA
pi_186740304
Fantastische stad. Heeft werkelijk alles en is nog niet zo toeristisch. Ik heb mijn vriendin er in november ten huwelijk gevraagd. Blijft dus altijd een speciale stad voor ons :)

Nog een tipje, ga eten bij Kaikaya. Erg leuk en lekker!
  vrijdag 10 mei 2019 @ 11:01:28 #295
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_186740443
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 19:48 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Download eerst eens een gids. Staat altijd wel goede dingen in.
https://www.arrivalguides(...)urope/Spain/VALENCIA
Thanks, dat zal ik even doen!
  vrijdag 10 mei 2019 @ 11:02:02 #296
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_186740450
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 10:53 schreef AMCA het volgende:
Fantastische stad. Heeft werkelijk alles en is nog niet zo toeristisch. Ik heb mijn vriendin er in november ten huwelijk gevraagd. Blijft dus altijd een speciale stad voor ons :)

Nog een tipje, ga eten bij Kaikaya. Erg leuk en lekker!
Top, zit 2 minuten lopen van ons hostel af ^^ :D.
pi_186740491
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 11:02 schreef GwaiLow het volgende:

[..]

Top, zit 2 minuten lopen van ons hostel af ^^ :D.
Dan zit je perfect. Ons hotel zat daar ook in de buurt. Geniet ervan, het is echt een heerlijke stad!
  vrijdag 10 mei 2019 @ 11:22:34 #298
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_186740839
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 11:04 schreef AMCA het volgende:

[..]

Dan zit je perfect. Ons hotel zat daar ook in de buurt. Geniet ervan, het is echt een heerlijke stad!
Thanks, als je nog meer tips hebt zijn ze altijd welkom! Genieten gaat vast lukken. Grote kans op heerlijk weer iig!
  donderdag 6 juni 2019 @ 15:08:46 #299
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_187289461
Geweldige stad! Echt zo leuk en mooi. Stand ook heerlijk! Alleen vervelend dat die vrouwtjes daar 100x langslopen om te vragen of een massage wilt haha
pi_190858730
Hoi,

Ik ga aankomende zomervakantie met een groepje vriendinnen naar valencia. We zijn dan allemaal 17 jaar en vroegen ons af of we dan ergens uit kunnen of dat we dan net te jong zijn. Ik heb al gekeken naar de minimumleeftijden van veel clubs alleen deze zijn erg lastig te vinden. Heeft iemand suggesties van clubs waar we binnen zouden kunnen komen?

Alvast bedankt! :)
  Moderator vrijdag 3 januari 2020 @ 16:37:10 #301
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_190859094
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 16:08 schreef Anna_ace het volgende:
Hoi,

Ik ga aankomende zomervakantie met een groepje vriendinnen naar valencia. We zijn dan allemaal 17 jaar en vroegen ons af of we dan ergens uit kunnen of dat we dan net te jong zijn. Ik heb al gekeken naar de minimumleeftijden van veel clubs alleen deze zijn erg lastig te vinden. Heeft iemand suggesties van clubs waar we binnen zouden kunnen komen?

Alvast bedankt! :)
Geen idee wat de leeftijdsgrens is, maar vraag in ieder geval niet aan een taxichauffeur om je naar een 'club' te brengen. Dat is geheel iets anders en sowieso 18+. :P
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator vrijdag 24 januari 2020 @ 09:49:15 #302
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_191170813
Ow, per ongeluk gesloten zonder een nieuwe te openen. :D
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')