abonnement Unibet Coolblue
pi_30119805
Ik had laast gehoord dat je ook adsl kon krijgen zonder dat je een telefoonabbo moet hebben.

oftewel adsl zonder dat je een telefoon abbo hebt (zoals belbasis enzo)


Weet iemand hier meer vanaf?

De site van kpn geeft geen uitkomst en bij diverse internet providers vind ik ook alleen adsl aansluitingen met een verplicht kpn telefoon aansluiting.
Doet ie het, of doet ie het niet
pi_30119876
van de site van bbned
quote:
Is een belbudgetlijn van KPN voor het aanvragen van ADSL voldoende?
Ja, dat is voldoende.
ik wil dus geen kpn telefoon abbo...

maar wel adsl... en hoorde dat dit sinds kort kan...maar waar?
Doet ie het, of doet ie het niet
  woensdag 31 augustus 2005 @ 02:12:09 #4
104583 cyberstalker
Een krachtig neen!
pi_30119988
Dat kan inderdaad. Je leased dan een lijn van KPN. M.I. is dat niet echt zinnig, gezien het feit dat je hiervoor 9,50 per maand moet betalen, terwijl het goedkoopste KPN abonnement 9,75 per maand kost.

Echte winst kun je hier dus niet uit halen.
Hope for the best, prepare for the worst.
pi_30120110
heb ff snel gekeken op de site van kpn en het eindelijk kunnen vinden.. adsl direct lite met telefoonabbo kost 29,95 en zonder telefoon abbo 35,95

is dus een verschil van 6 euro.

Zou dit ook bij een internet provider (zoals wanadoo, versatel, xs4aal enz enz) kunnen?
Doet ie het, of doet ie het niet
pi_30120178
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 02:18 schreef testbeeld het volgende:
heb ff snel gekeken op de site van kpn en het eindelijk kunnen vinden.. adsl direct lite met telefoonabbo kost 29,95 en zonder telefoon abbo 35,95

is dus een verschil van 6 euro.

Zou dit ook bij een internet provider (zoals wanadoo, versatel, xs4aal enz enz) kunnen?
Versatel biedt het inderdaad sinds kort aan .
pi_30120310
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 02:23 schreef Creanova het volgende:

[..]

Versatel biedt het inderdaad sinds kort aan .
kan je zoeits ook krijgen zonder telefoon en voetbal?

ben dus opzoek naar een adsl verbinding.... Bellen doe ik graag op andere manieren en voetbal ligt me intresse niet zo
Doet ie het, of doet ie het niet
pi_30120663
DDSL (Direct ADSL van KPN) af te sluiten bij BelCompany zonder telefonie abbonement EN zonder kaal koper toeslag:
http://www.belcompany.nl/(...)aanbiedingen/KPN.htm

Let wel, DDSL komt zonder mailadres, zonder webspace, zonder nieuwsservers.

Voordelen zijn:
- 1 aanspreekpunt, je wordt dus nooit (onterecht) doorverwezen naar KPN
- gratis storingsdienst
- goedkope, deskundige helpdesk (10ct/m), op XS4ALL na de goedkoopste helpdesk voor zover ik weet
- (bijna) overal verkrijgbaar
- stabielste netwerk
  woensdag 31 augustus 2005 @ 03:59:53 #9
58673 Krisis1981
The great southern trendkiller
pi_30121128
Bij Versatel heb je ook nog ADSL Budget, ADSL Family en ADSL Plus abonnementen zonder telefonie en voetbal. Volgens mij zijn die ook op een 'dedicated line', dus ADSL-verbinding zonder telefoonnummer aan te sluiten.
Komt er wel op neer dat je een telefoonlijn aanvraagt (BelBudget/BelBasis abo), maar die neemt de internetprovider van je over en zet daar ADSL op. Het telefoonnummer (dus het gedeelte van de lijn waar KPN de abonnementsgelden voor vraagt) wordt er daarna weer afgesloopt.
This regret, it kills you'll never forget, take the time this time to say your goodbyes
Sparta - Glasshouse Tarot from the album Wiretap Scars
pi_30121131
tvp
pi_30121201
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 03:59 schreef Krisis1981 het volgende:
Bij Versatel heb je ook nog ADSL Budget, ADSL Family en ADSL Plus abonnementen zonder telefonie en voetbal. Volgens mij zijn die ook op een 'dedicated line', dus ADSL-verbinding zonder telefoonnummer aan te sluiten.
Komt er wel op neer dat je een telefoonlijn aanvraagt (BelBudget/BelBasis abo), maar die neemt de internetprovider van je over en zet daar ADSL op. Het telefoonnummer (dus het gedeelte van de lijn waar KPN de abonnementsgelden voor vraagt) wordt er daarna weer afgesloopt.
En daarna wordt er 9 euro kaal-koper-toeslag aan je doorberekend. Er zijn gevallen bekend waarbij de provider 'vergeet' de kaal-koper-toeslag door te berekenen, maar bij anderen met hetzelfde abbonement wordt die toeslag wel doorberekend.
DDSL via BelCompany is vooralsnog de enige optie om ADSL te nemen zonder GEGARANDEERD telefonie-abbonement of kaal-koper-toeslag.
pi_30493728
Wat is het addertje onder het gras bij Belcompany??

http://www.belcompany.nl/(...)aanbiedingen/KPN.htm
http://www.kpn.com/kpn/show/id=996661/sc=4e2804

Ik zit zelf te kijken voor KPN Direct Go abo waar het nogal wat scheelt of ik nu alleen 21,95 betaal (Belcompany) of 30,95 (KPN zelf)
pi_30497522
Geen addertje onder het gras. KPN wilt graag kaal ADSL aanbieden en doet dat ook. KPN rekent andere telco's kaal koper toeslag. Omdat Direct ADSL van KPN zelf is, willen / hoeven ze daar geen kaal koper toeslag op. Ze hebben per slot van rekening al inkomsten via het ADSL abbonement.
KPN mag echter geen Direct ADSL zonder telefonie abbo en zonder kaal koper toeslag aanbieden, want dan is het volgens de OPTA oneerlijke concurrentie. De truc die KPN hiervoor bedacht heeft is om dit ADSL abbo via BelCompany te verkopen en dan mag dat wel volgens de OPTA spelregels.

Het is al met al een krom verhaal, maar zo is het wel en er is dus geen addertje onder het gras.
pi_30512517
ben net even bij ze langs geweest en actief loopt voorlopig tot eind september '05. Ga zelf binnenkort verkassen maar ga wel ff regelen dan zwaar de moeite waard helemaal nu abo snelheid omhoog gaat.. vaag verhaal trouwens dat KPN zelf nog 30,95 moet vragen maar ok. Belcompany kon me niet precies vertellen wat na 1e jaar bedrag wordt?
  woensdag 14 september 2005 @ 23:48:59 #16
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_30589988
Ik heb nu ADSL Lite via XS4ALL maar gebruik de vaste lijn eigenlijk nooit om te bellen. WIl dus graag overstappen naar Direct ADSL van KPN. Als ik dat rechtstreeks via KPN doe, krijg ik geen nieuwe modem staat er (en ik wil best een wireless ja ), maar bij Belcompany kan ik daar niks over vinden. De maandelijkse kosten zijn hetzelfde (met of zonder vaste aansluiting opmerkelijk genoeg...)
Weet iemand toevallig of je bij Belcompany hoe dan ook een nieuwe modem krijgt, ook als je overstapt van een KPN-provider?
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_30590095
Kan bij TweakDSL. Kost je alleen wel 9.40 euro per maand extra voor het zogenaamde "kaal koper".

www.tweakdsl.nl
pi_30592189
quote:
Op woensdag 14 september 2005 23:52 schreef sone_nl het volgende:
Kan bij TweakDSL. Kost je alleen wel 9.40 euro per maand extra voor het zogenaamde "kaal koper".

www.tweakdsl.nl
En dat is zo ongeveer net zoveel als een belbudget abbo dat sinds ongeveer 1,5 jaar ook met ADSL kan.
pi_30592771
quote:
Op woensdag 14 september 2005 23:48 schreef Svyatagor het volgende:
Ik heb nu ADSL Lite via XS4ALL maar gebruik de vaste lijn eigenlijk nooit om te bellen. WIl dus graag overstappen naar Direct ADSL van KPN. Als ik dat rechtstreeks via KPN doe, krijg ik geen nieuwe modem staat er (en ik wil best een wireless ja ), maar bij Belcompany kan ik daar niks over vinden. De maandelijkse kosten zijn hetzelfde (met of zonder vaste aansluiting opmerkelijk genoeg...)
Weet iemand toevallig of je bij Belcompany hoe dan ook een nieuwe modem krijgt, ook als je overstapt van een KPN-provider?
Meestal krijg je als je overstapt binnen het KPN netwerk (HOP of STAP) geen nieuw modem. De voorwaarden van die HOPs en STAPs veranderen echter nogal eens, dus dat kan je het best even bij de KPN navragen. Verder zijn er geen actieverschillen tussen DDSL direct bij KPN (Primafoon, telefonisch, online) en DDSL via BelCompany.

Je zegt zelf dat je nu bij een overstap geen nieuw modem krijgt. De enige mogelijkheid voor een gratis nieuw modem i.c.m. DDSL is dan dus ADSL en telefonie opzeggen en daarna DDSL Only aanvragen (evt. bij BelCompany).

Let er dan wel op dat DDSL Only alleen geleverd kan worden als je huis een eigen 'ISRA' punt heeft. Het ISRA punt is de plek waar de KPN officieel je huis binnenkomt. Meestal een KPN of PTT 'doosje' danwel uitvergrote 'vingerhoed'. Als de lijn echter officieel eigenlijk bij de buren binnenkomt kan je wel eens grote moeilijkheden krijgen om DDSL Only aangevraagd te krijgen.

(je huis heeft dan geen eigen aansluitpunt, aansluitpunt dat gevonden wordt staat bij bijvoorbeeld de benedenburen, als zij al telefonie en / of ADSL hebben, dan kan er op dat aansluitpunt geen DDSL Only geleverd worden, er staat nml al een dienst op)
  donderdag 15 september 2005 @ 09:39:20 #20
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_30595233
quote:
Op donderdag 15 september 2005 02:14 schreef Tropos het volgende:

[..]

Meestal krijg je als je overstapt binnen het KPN netwerk (HOP of STAP) geen nieuw modem. De voorwaarden van die HOPs en STAPs veranderen echter nogal eens, dus dat kan je het best even bij de KPN navragen. Verder zijn er geen actieverschillen tussen DDSL direct bij KPN (Primafoon, telefonisch, online) en DDSL via BelCompany.

Je zegt zelf dat je nu bij een overstap geen nieuw modem krijgt. De enige mogelijkheid voor een gratis nieuw modem i.c.m. DDSL is dan dus ADSL en telefonie opzeggen en daarna DDSL Only aanvragen (evt. bij BelCompany).

Let er dan wel op dat DDSL Only alleen geleverd kan worden als je huis een eigen 'ISRA' punt heeft. Het ISRA punt is de plek waar de KPN officieel je huis binnenkomt. Meestal een KPN of PTT 'doosje' danwel uitvergrote 'vingerhoed'. Als de lijn echter officieel eigenlijk bij de buren binnenkomt kan je wel eens grote moeilijkheden krijgen om DDSL Only aangevraagd te krijgen.

(je huis heeft dan geen eigen aansluitpunt, aansluitpunt dat gevonden wordt staat bij bijvoorbeeld de benedenburen, als zij al telefonie en / of ADSL hebben, dan kan er op dat aansluitpunt geen DDSL Only geleverd worden, er staat nml al een dienst op)
Ok, bedankt! Ik weet eigenlijk niet of ik zo'n 'vingerhoed' in huis heb; ik woon in een bovenwoning, dus dat zou nog wel eens problemen kunnen geven.. Ik ga ze maar 'ns bellen
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_30600221
quote:
Op donderdag 15 september 2005 01:23 schreef sop het volgende:

[..]

En dat is zo ongeveer net zoveel als een belbudget abbo dat sinds ongeveer 1,5 jaar ook met ADSL kan.
Ja, maar als je echt niets van KPN wilt hebben is het wel een oplossing.
pi_30601061
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 02:55 schreef Tropos het volgende:

- goedkope, deskundige helpdesk (10ct/m), op XS4ALL na de goedkoopste helpdesk voor zover ik weet
Demon is goedkoper (nl een gratis 0800 nummer)

Je kan overigens ook gewoon proberen om je kpn lijn op te zeggen als je al adsl hebt, meestal gaat dit goed en vaak vergeet men de koperkosten door te berekenen, dit is echter op eigen risico want kpn support kun je dan wel shaken en soms werkt je dsl daarna niet meer.
Unox, the worst operating system.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')