abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 20:01:30 #1
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_30106640
Nog even terugkomend op een eerder topic Zelf je rotzooi opruimen bij de McDonalds :N waar ik niet helemaal tevreden ben over hoe dat afliep (geen fatsoenlijk argument bvb) plus een trollende mod.

Plus het feit dat ik vandaag alweer ruzie met iemand hierover had en alweer voor aso ben uitgemaakt hier maar een revisited Mac-rotzooi laten staan-topic (revisited, zo u wil).

Het probleem:
quote:
Op dinsdag 11 mei 2004 17:23 schreef Posdnous het volgende:
Oke, ik wil dit toch even kwijt aangezien ik de paria in mijn omgeving aan het worden ben.

Iedereen, maar dan ook iedereen schijnt zijn/haar rotzooi na het eten zelf weg te gooien bij de McDonalds of Burger King.

Ligt dit nu aan mij of ben ik de enige die dit principeel niet doet. ?

Ik vind het echt belachelijk aangezien ik maar een beetje mee moet doen met de door hen verzonnen 'regel' dat het normaal is om dat zelf te doen. Geen enkel ander restaurant komt natuurlijk weg met het idee dat je zelf je rotzooi na afloop moet opruimen.

Aangezien ik (relatief veel) betaal voor mijn burgertje met friet vind ik het wel zo normaal dat de rotzooi gewoon door hen wordt opgeruimd.

Ik snap best dat zij hun kosten willen drukken door op personeelsuren te bezuinigen over de rug van de klanten, maar het is toch niet zo vreemd als je daar niet aan meedoet lijkt me.

Nu vindt iedereen in mijn omgeving het niet alleen vreemd van mij, nee, zelfs asociaal dat ik die zooi niet zelf weggooi, met als meestgehoorde argument: 'het is toch een kleine moeite?'

Is er uberhaupt iemand die het met mij eens is?
De stelling: Zelf je rotzooi weggooien met de Mac of dergelijke fastfoodrestaurants is opgedrongen door de fastfoodketens zelf, die iedereen hebben laten geloven dat het normaal is. Nu durft niemand meer die rotzooi te laten staan omdat ze dan bang zijn voor aso uitgemaakt te worden, wat natuurlijk onzin is, dat zijn die restaurants zelf namelijk.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 20:13:07 #2
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_30107121
Niemand die er een mening over heeft .
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_30107237
Het is ook wel een grote moeite om je plate op te tillen even schuin te houden en weer weg te zetten he

Mijn god wat een lambal ben je
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 20:17:30 #4
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_30107274
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 20:16 schreef BaraCuda het volgende:
Het is ook wel een grote moeite om je plate op te tillen even schuin te houden en weer weg te zetten he
Wie heeft het over moeite, wat is dat voor non-argument .
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_30107304
Okay, als je dan echt een mening wil:

Je bent een domme gladiool!
pi_30107316
idd, en je betaalt echt niet veel voor een burgertje

het is een restaurant met weinig service en daar kies je zelf voor...
als jij 'plek' wil waar wel je eten wordt weggeooid dan betaal je daar automatisch meer geld voor, het is maar waar je zelf voor kiest
pi_30107333
volgens mij mag je ook geestelijke hulp zoeken als je de Mac een restaurant noemt...
'The Less you know, The more you believe'
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 20:19:22 #8
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_30107335
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 20:18 schreef Robbie1979 het volgende:
Okay, als je dan echt een mening wil:

Je bent een domme gladiool!
Omdat?

Of ben je te simpel om een argument te verzinnen .
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_30107338
Nee die hendels zijn vies Wil ze niet aanraken Iedereen met z'n gore speekselhanden
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 20:19:43 #10
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_30107348
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 20:19 schreef juliusbackpacking het volgende:
volgens mij mag je ook geestelijke hulp zoeken als je de Mac een restaurant noemt...
Herstel, dat doen ze zelf.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_30107384
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 20:17 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Wie heeft het over moeite, wat is dat voor non-argument .
Ok andere insteek dan

Er staan daar prullenbakken, het zijn de gewoon de aangenomen regels bij de mac dat je je eigen zooi weg gooit. Als je dat niet bevalt moet je gewoon ergens anders gaan eten.
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 20:20:42 #12
42847 ra
Orbis Non Sufficit
pi_30107389
Fast food is nu eenmaal goedkoop. En als iedereen te lui zou zijn om z'n zooi op te ruimen, wordt het gewoon nog wat duurder. Als je niet je eigen spul wil opruimen, ga dan gewoon fijn bij een restaurant eten, dan betaal je er ook voor.
Het is niet alsof het moeilijk is om even je dienblad leeg te gooien in de vuilnisbak aldaar.
Zo werkt dat nou eenmaal. En degenen die het niet doen, zijn inderdaad gewoon asociaal.
Je eigen zooi opruimen als dat verwacht wordt is gewoon fatsoen.
Als je het dan dus niet doet, ben je gewoon asociaal tegenover de mensen die hun spullen wel opruimen.
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 20:21:00 #13
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_30107399
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 20:18 schreef wlsandman het volgende:
idd, en je betaalt echt niet veel voor een burgertje

het is een restaurant met weinig service en daar kies je zelf voor...
als jij 'plek' wil waar wel je eten wordt weggeooid dan betaal je daar automatisch meer geld voor, het is maar waar je zelf voor kiest
Qua prijs kwaliteit/verhouding is de Mac duurder dan een restaurant.

Dus die service staat er helemaal buiten.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_30107428
Laat jij bij het tankstation ook je benzineslang in je auto zitten omdat er geen bordje hangt dat je die netjes terug moet hangen?
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 20:22:28 #15
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_30107466
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 20:20 schreef BaraCuda het volgende:

[..]

Ok andere insteek dan

Er staan daar prullenbakken, het zijn de gewoon de aangenomen regels bij de mac dat je je eigen zooi weg gooit. Als je dat niet bevalt moet je gewoon ergens anders gaan eten.
Aangenomen regels? Van wie? Dat staat nergens geschreven hoor.

Dat is nou precies wat ik bedoel, ze hebben iedereen zover gekregen te denken dat het normaal is zelf die shit weg te mikken, zodat zij makkelijk hun personeelskosten over jou rug kunnen drukken.

Aangenomen regels .
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_30107475
ik vind dat je je echt gigantisch aanstelt voor zoiets kleins
Across the stream with wooden shoes
With bells to tell the king the news
A thousand misty riders climb up
Higher once upon a time Last.fm
pi_30107483
Voel jij je nooit asociaal Pod?
pi_30107485
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 20:21 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Qua prijs kwaliteit/verhouding is de Mac duurder dan een restaurant.

Dus die service staat er helemaal buiten.
klopt niet, bij de mac krijg je van goede kwaliteit eten voorgeschoteld,

het is meer het prijs/service-niveau wat je moet vergelijken met elkaar
pi_30107491
Soms doe ik het, soms niet!
pi_30107506
Het verschil is, is dat je bij goedkope fastfoodtenten alles in wegwerptafelgoed krijgt. oftewel, je kan het wegwerpen. Je betaalt dan ook alleen voor het eten, niet voor bediening.
In een 'echt' restaurant krijg je 'echt' bestek en een aardewerken bord. Dat moet worden afgewassen dus gaat het naar de keuken. Bij de goedkopere restaurants als de Hema of de V&D help je een handje mee door je blad op trays te zetten die door personeel naar de keuken wordt gebracht.
Bij een duurder restaurant betaal je pittig en betaal je ook voor de bediening.
Zie je de relatie prijs/service?
pi_30107508
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 20:23 schreef wlsandman het volgende:

klopt niet, bij de mac krijg je van goede kwaliteit eten voorgeschoteld,
pi_30107528
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 20:23 schreef Roellio het volgende:

[..]

niet dan
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 20:24:50 #23
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_30107539
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 20:20 schreef ra het volgende:
Fast food is nu eenmaal goedkoop. En als iedereen te lui zou zijn om z'n zooi op te ruimen, wordt het gewoon nog wat duurder.
Nee hoor, want dan komen er minder mensen. Ze maken dan gewoon minder winst.
quote:
Als je niet je eigen spul wil opruimen, ga dan gewoon fijn bij een restaurant eten, dan betaal je er ook voor.
Waarom?
quote:
Het is niet alsof het moeilijk is om even je dienblad leeg te gooien in de vuilnisbak aldaar.
Zo werkt dat nou eenmaal. En degenen die het niet doen, zijn inderdaad gewoon asociaal.
Omdat jij vindt dat het zo werkt .
quote:
Je eigen zooi opruimen als dat verwacht wordt is gewoon fatsoen.
Als je het dan dus niet doet, ben je gewoon asociaal tegenover de mensen die hun spullen wel opruimen.
Dus als ze vragen of je het meteen naar de afwasruimte in een machine wil zetten is dat ook meteen 'een geaccepteerde regel'? Dat zou je dan ook gewoon doen?
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_30107544
Dus als jij wat uit de muur trekt en je legt je servetje op de (Staan)tafel bij de febo dan moeten hun dat ook achter je reet opruimen?

het heet niet voor niets fastfood en daar hoort dat snelle ''de klantruimt zn eigen rommel op'' principe bij...

dat je veel voor je burger betaald is een andere discussie.. waar je overigens wel gelijk in hebt
"The guys from Mclaren kept saying: "sounds like a spitfire", and the guys from Mercedes went: "Nein, nein, nein, sounds like a Messerschmitt", they're both wrong actually, it sounds like the god of Thunder"
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 20:25:43 #25
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_30107584
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 20:22 schreef Asmodean het volgende:
ik vind dat je je echt gigantisch aanstelt voor zoiets kleins
Dat wegflikkeren en die Mac interesseren me ook niet, maar wel al die mensen om me heen die mij daarop aankijken. dat vind ik wel erg vervelend ja.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')