pi_30067285
Het muggenseizoen is weer begonnen dus ik wil dit jaar toch eens eindelijk hor(raampjes) gaan maken/plaatsen. Wie heeft er tips?

De ramen waarvoor ik horren wil plaatsen zijn voornamelijk naar binnen draaiende houten ramen. Tesa plak-horren vind ik geen optie (tenminste: het lijkt me niks maar wellicht kan iemand me overtuigen dat het wel super werkt).
pi_30067326
bij de bouwmarkt hebben ze er zoveel dat ze er zelfs verkopen.... ga daar eens kijken zou ik zeggen.... alle soorten en maten...
pi_30067334
Een geraamte van latjes maken ter grootte van je raam die je in je kozijn kan zetten.
Ik heb ook eens hor gemaakt die met klitteband op het kozijn vastzat.

Paar ideetjes zomaar.
pi_30068172
Hamstra inzet horren zijn uitermate geschikt voor naar binnen draaiende ramen.
http://www.hamstrahorren.nl/index.html?pag=305
  maandag 29 augustus 2005 @ 23:16:43 #5
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_30081600
quote:
Op maandag 29 augustus 2005 10:02 schreef legacythe2nd het volgende:
Hamstra inzet horren zijn uitermate geschikt voor naar binnen draaiende ramen.
http://www.hamstrahorren.nl/index.html?pag=305
Idd een heel mooi systeem
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 10:12:31 #6
32196 SjacoBaco
Are we there yet?
pi_30088957
ziet er idd goed uit.... kutmuggen hebben me vannacht weer wakker gehouden...prikken ok maar dat zoemen in je oor moeten ze echt verbieden... (ze zijn nu allemaal dood!)
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 21:52:07 #7
116562 boertie
Zonder hoofdletter dus.
pi_30110869
plafond ventilator geen optie?
Sinds ik dat ding heb ben ik nooit meer door zo'n pokkemug gestoken.
Jeuj. Nieuwe user icon.
pi_30128793
Nah, is voornamelijk voor een baby cq. kinderkamer dus geen ventilatoren daar. Zijn de plafonds zowiezo te laag voor.

Klamboe werkt op zich prima, maarja, kinderen he: trappel trappel trappel, weg klamboe.
Ik ga van 't weekend eens op hor-jacht.
pi_30135837
quote:
Op maandag 29 augustus 2005 09:04 schreef stefimke het volgende:
Het muggenseizoen is weer begonnen dus ik wil dit jaar toch eens eindelijk hor(raampjes) gaan maken/plaatsen. Wie heeft er tips?

De ramen waarvoor ik horren wil plaatsen zijn voornamelijk naar binnen draaiende houten ramen. Tesa plak-horren vind ik geen optie (tenminste: het lijkt me niks maar wellicht kan iemand me overtuigen dat het wel super werkt).
Tesa plak horren vind ik ideaal zeker bij ramen die naar binnen draaien.
Je hoeft geen "los horwerk" bij de hand te hebben als je het raam een keertje wil open zetten. Je plakt dat spul er op en klaar ben je. Tevens is het makkelijk om het gaas te vervangen. Deze word namelijk verbazend snel vies.

1 klein ietsie pietsie nadeeltje ik vond het verdomd moeilijk om het 'recht' op maat te knippen
"Out for my own, out to be free
One with my mind, they just can't see
No need to hear things that they say
Life's for my own to live my own way"
pi_30157787
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 16:34 schreef Sannetie het volgende:
Tesa plak horren vind ik ideaal zeker bij ramen die naar binnen draaien.
Je hoeft geen "los horwerk" bij de hand te hebben als je het raam een keertje wil open zetten. Je plakt dat spul er op en klaar ben je. Tevens is het makkelijk om het gaas te vervangen. Deze word namelijk verbazend snel vies.

1 klein ietsie pietsie nadeeltje ik vond het verdomd moeilijk om het 'recht' op maat te knippen
Maar hoe krijg je die klitteband weer fatsoenlijk uit je kozijn als je deze weer eens moet schilderen?
Het ziet er wel leuk uit, ze hebben zelfs zon-werende gaas, maar qua duurzaamheid lijkt het me niks. Of mis ik iets?
  donderdag 1 september 2005 @ 10:03:56 #11
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_30157866
Je moet bij de karwei oid van die aluminium horprofielen kopen. Die kun je op maat zagen en hoekjes en scharniertjes op maken. En die monteer je op je raam. Wat magneetjes erop en klaar ben je. Da's een duurzamere oplossing dan klitteband horren. Ik heb ook naar binnen openende ramen en ik laat ze er bijna het hele jaar op zitten. Om de drie maanden even stofzuigen en klaar.
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
pi_30197650
quote:
Op donderdag 1 september 2005 10:00 schreef stefimke het volgende:

[..]

Maar hoe krijg je die klitteband weer fatsoenlijk uit je kozijn als je deze weer eens moet schilderen?
Het ziet er wel leuk uit, ze hebben zelfs zon-werende gaas, maar qua duurzaamheid lijkt het me niks. Of mis ik iets?
Je kan het klittenband zo lostrekken, oke is misschien iets overdreven maar je hoeft niet met een plamuurmes aan de gang. (ff peuteren met die nageltjes en hopaaa los is tie )

Er blijven soms wel wat lijmrestjes van over.
Als je gaat schilderen neem ik aan dat je alles lichtjes opschuurt. Dus neem je gelijk die paar lijmrestjes ook mee.
Nu heb ik het wel over dat type klitteband dat werk als plakband. Dus niet met lijmtube. (daar heb ik geen ervaring mee)

Mocht je niet gaan schuren (wat ik me niet voor kan stellen) kan je proberen ze los te krijgen door de fohn er op te zetten. Door de warmte laat de onderlaag los en kan je ze er makkelijker afhalen. (Deze methode is ook handig als je ze zat bent en je wilt niet verven. )

Mocht je geen fohn hebben of het lukt toch niet. Pak dan de nagelak remover van vrouwtje lief en een een doekje en weg zijn de lijmresten. Er moet wel asseton (geen idee of je het zo schrijft) in zitten. Gebruik dit alleen als je echt gaat verven!!

* Sannetie heeft wel eens lijmresten verwijderd met asseton. Toen zaten er roze vlekjes op haar witte kozijntje. Moest ze toch nog gaan schilderen
"Out for my own, out to be free
One with my mind, they just can't see
No need to hear things that they say
Life's for my own to live my own way"

Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')