abonnement Unibet Coolblue
pi_30046837
ik vind t een supermooie wagen.. ik zie de overeenkomsten met AM niet meteen.. maargoed hetzelfde moederbedrijf en zowel jaguar als AM zijn niet echt de meest winstgevende automerken.. En in tegenstelling tot diesels en stations vind ik deze auto wél jaguar-waardig..
  maandag 29 augustus 2005 @ 16:40:39 #27
60852 beschuit
wil weer verkiezingen
pi_30075361
mooie bak, allleen de prestaties vind ik net niet in verhouding met de looks... beetje celica t20 1.8 verhaal...
moest eigenlijk beschuitfluiter zijn, maarja, dat pastte niet...bastards!
www.prikstok.nl : Prikkelend Scherpzinnig!
pi_30076012
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 11:56 schreef DrMarten het volgende:

[..]

Neemt niet weg dat de directie uiteindelijk het besluit neemt een auto te gaan bouwen die wel erg veel op de auto's van een concurrerend merk lijkt. Iedereen is lyrisch over het uiterlijk van de Aston-Martins, dus roep je de hulp in van hun designer en ga je een auto bouwen die er erg veel op lijkt. Ik vind het makkelijk scoren. Van een gerenomeerd merk als Jaguar had ik anders verwacht.
Dude je snapt er dus niks van.

Jaguar had al jaren geleden een versie de xk RR die sneller en beter was dan de AM. De directie heeft toen besloten dat ze juist niet de concurrentie aan mogen gaan. Wel dichtbij maar niet echt.

Heel misschien komt er nu weer een RR versie met 500+pk
Usericon Manager kapot?
pi_30081878
ik vind hem wel mooi, doet er niet toe dat hij op een am lijkt
hij zal iig een stuk goedkoper zijn dan een db9 en al helemaal dan een vanquish
dus het is niet helemaal directe concurrentie
pi_30081931
Die neus is de nieuwe 407 mên.

pi_30151831
quote:
Op maandag 29 augustus 2005 23:24 schreef Roellio het volgende:
Die neus is de nieuwe 407 mên.

[afbeelding]
tss wat een vergelijking
pi_30568859
Nu ook de cabrio
quote:
Deze week staat de nieuwe Jaguar XK Coupé te schitteren op de IAA. Jaguar heeft nu ook de eerste beelden van de Convertible vrijgegeven.

De Convertible is vreemd genoeg niet op de show in Frankfurt te vinden. De open versie zal in het voorjaar 2006 wel gelijktijdig met de Coupé op de markt verschijnen.
De Coupé en de Convertible werden naast elkaar ontwikkeld. Het gewicht bedraagt dankzij toepassing van een aluminium monocoque slechts 1635 kg. Dat is minder dan alle concurrenten. Ook de Convertible heeft de 4,2-liter V8 motor met 300 pk als motorisering. Voor de sprint van 0-100 km/h heeft de open versie met 6,3 seconden slecht een tiende seconde meer nodig. De topsnelheid is elektronisch begrensd op 250 km/h.
Het cabriodak is uit stof vervaardigd en laats zich in 18 seconden volledig openen of sluiten. In open toestand ligt het dak opgevouwen achter de achterste zitplaatsen onder een aluminium deksel. De XK Convertible heeft een zogenaamde ’roll over’ protectie. Bij een ongeluk waarbij de auto over de kop dreigt te slaan schieten in een fractie van een seconde twee aluminium beugels omhoog.

Op de IAA heeft Jaguar nog een noviteit van de XK bekendgemaakt. Iedere XK is voorzien van het ’Pyrotechnic Pedestrian Deployable Bonnet System’ (PDBS). Bij een aanrijding met een voetganger komt de 18 kg motorkap in 30 milliseconden een paar centimeter omhoog om zo meer ruimte te creëeren tussen motor en motorkap. Daardoor komt de voetganger niet in aanraking met de harde componenten in de motorruimte. Jaguar is de eerste fabrikant die deze voorziening op een productieauto aanbied. Iedere XK is er straks standaard mee voorzien.






www.autoweek.nl

Mooi ding, veel veel beter dan de vorige XK Cabrio
V10
pi_30573858
terrrrrring!!! wat is die cabrio geil zeg
"The guys from Mclaren kept saying: "sounds like a spitfire", and the guys from Mercedes went: "Nein, nein, nein, sounds like a Messerschmitt", they're both wrong actually, it sounds like the god of Thunder"
pi_30574614
Die carbio is idd erg sexy
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')