Dude je snapt er dus niks van.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 11:56 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat de directie uiteindelijk het besluit neemt een auto te gaan bouwen die wel erg veel op de auto's van een concurrerend merk lijkt. Iedereen is lyrisch over het uiterlijk van de Aston-Martins, dus roep je de hulp in van hun designer en ga je een auto bouwen die er erg veel op lijkt. Ik vind het makkelijk scoren. Van een gerenomeerd merk als Jaguar had ik anders verwacht.
tss wat een vergelijkingquote:Op maandag 29 augustus 2005 23:24 schreef Roellio het volgende:
Die neus is de nieuwe 407 mên.
[afbeelding]
quote:Deze week staat de nieuwe Jaguar XK Coupé te schitteren op de IAA. Jaguar heeft nu ook de eerste beelden van de Convertible vrijgegeven.
De Convertible is vreemd genoeg niet op de show in Frankfurt te vinden. De open versie zal in het voorjaar 2006 wel gelijktijdig met de Coupé op de markt verschijnen.
De Coupé en de Convertible werden naast elkaar ontwikkeld. Het gewicht bedraagt dankzij toepassing van een aluminium monocoque slechts 1635 kg. Dat is minder dan alle concurrenten. Ook de Convertible heeft de 4,2-liter V8 motor met 300 pk als motorisering. Voor de sprint van 0-100 km/h heeft de open versie met 6,3 seconden slecht een tiende seconde meer nodig. De topsnelheid is elektronisch begrensd op 250 km/h.
Het cabriodak is uit stof vervaardigd en laats zich in 18 seconden volledig openen of sluiten. In open toestand ligt het dak opgevouwen achter de achterste zitplaatsen onder een aluminium deksel. De XK Convertible heeft een zogenaamde ’roll over’ protectie. Bij een ongeluk waarbij de auto over de kop dreigt te slaan schieten in een fractie van een seconde twee aluminium beugels omhoog.
Op de IAA heeft Jaguar nog een noviteit van de XK bekendgemaakt. Iedere XK is voorzien van het ’Pyrotechnic Pedestrian Deployable Bonnet System’ (PDBS). Bij een aanrijding met een voetganger komt de 18 kg motorkap in 30 milliseconden een paar centimeter omhoog om zo meer ruimte te creëeren tussen motor en motorkap. Daardoor komt de voetganger niet in aanraking met de harde componenten in de motorruimte. Jaguar is de eerste fabrikant die deze voorziening op een productieauto aanbied. Iedere XK is er straks standaard mee voorzien.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |