abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 08:22:34 #51
129751 FlowKey
Living Receiver
pi_31429910
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 00:49 schreef Gert het volgende:
Ben wel benieuwd wie die woordvoerder is. Dat zég je toch niet?
Maar ze hebben daar natuurlijk de buik vol van Tanja, die ze helemaal in haar macht heeft.
Ik heb deze vraag (wie?) en de vraag welke woorden de woordvoerder in het nederlands precies heeft gebruikt voorgelegd aan de auteur van het artikel. Nu maar hopen dat we antwoord krijgen ...
I am a firm believer in the philosophy of a ruling class ... especially since I rule
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 08:51:31 #52
65997 Oldbie
Proud to be South African!
pi_31430195
quote:
Rel

Rond de einduitslag is een rel ontstaan. Vijf minuten voordat de officiële stemming was beëindigd, was op Talpa-teletekst te lezen dat Linda het huis moest verlaten. Kijkers werden nog opgeroepen een stem uit te brengen. Endemol spreekt van een misverstand. Volgens het tv-productiebedrijf is per abuis een tussenstand als definitieve uitslag op teletekst verschenen. Endemol zoekt de zaak verder uit.
Bron

Het lijkt me nu wel duidelijk hoe geloofwaardig de stemming bij BB is. Het was een kwestie van tijd maar nu heeft BB zichzelf flink in de vingers gesneden.
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 09:46:47 #53
129751 FlowKey
Living Receiver
pi_31431080
quote:
Endemol zoekt de zaak verder uit.
Vertaald vanuit Persvoorlichterstaal naar gewoon Nederlands:

We denken nog na over hoe we ons hier weer uit gaan lullen
I am a firm believer in the philosophy of a ruling class ... especially since I rule
pi_31431156
Leuke stunt:

Linda er vandaag weer in, en rob er alsnog uit...
lin heeft al van alles te horen gekregen, waardoor ze de bewoners ff wat leuks kan vertellen!!
Babe In Totale Control of Herself
  Redactie Frontpage vrijdag 14 oktober 2005 @ 09:53:57 #55
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_31431219
Ik heb een paar van die columns van Andries gelezen, wat schrijft hij oubollig, hoe oud issie, 70? En idd zelfingenomen
pi_31433715
Dit staat op de site van het AD:

AALSMEER - Zeker twintig minuten voordat donderdagavond tijdens de live-uitzending van Big Brother werd bekend gemaakt dat Linda als derde bewoner zou afvallen stond dat al op telekekst-pagina 372 van Talpa te lezen.

Terwijl het publiek tot vlak voor het moment supreme door presentatrice Bridget Maasland werd opgeroepen om te bellen of te sms-en (25 eurocent per verstuurd bericht en 70 cent per ontvangen bericht) voor de favoriete bewoner.

Woordvoerder Jeroen van Waardenberg van Endemol, dat Big Brother maakt, noemt dat niet te verklaren. Het voorval wordt tot de bodem uitgezocht, zegt hij.

Eerder waren er al geruchten op internet dat er vals gespeeld zou worden bij de populaire reality-soap. Zo zou de zwangere bewoonster Tanja, gisteren de winnares met 42 procent van de stemmen, onder geen beding weggestemd kunnen worden, omdat Talpa-baas John de Mol per se een bevalling in het Big Brother-huis wil zien.

De Endemol-woordvoerder ontkent dat stellig en bezweert dat alles eerlijk verloopt. „Het is echt fair play. Al besef ik dat het dramatisch is als dit soort dingen gebeuren. Dit kunnen we niet hebben. We staan er niet goed op, maar er zal vast een verklaring voor zijn„.

Linda kreeg donderdag met 28 procent de minste stemmen, bewoner Rob 30 procent.

Bron
Een Tic-tac zou verfrissend werken, maar een wekker is best nog taai.
  Redactie Frontpage vrijdag 14 oktober 2005 @ 12:41:20 #57
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_31435093
Fair Play
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 11:02:57 #58
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_31457397
Van de site van BN/DeStem:

Big Sister Linda: ‘Ik was mezelf’
Van onze verslaggevers


Zaterdag 15 oktober 2005 - ROOSENDAAL/TERNEUZEN - Amper een halve dag nadat ze door tv-kijkers was weggestemd uit het Big Brotherhuis probeerde Linda Rijsdijk uit Roosendaal gisteren de draad van weer op te pakken. Maar de 25-jarige vrouw is in die eerste uren zonder camera’s nog zo onder de indruk, dat haar mobieltje uit staat.


Linda doet na een korte nachtrust met haar vader boodschappen in Terneuzen. Haar ouders hebben daar een hotel. Zij komt daar nu even een paar dagen tot rust.

De goedlachse Linda werd donderdagavond zomaar door de kijkers weggestemd uit het Big Brotherhuis in Aalsmeer. Na Rikkert en Ralph was ze de derde die met het spel moest stoppen.

Veel te vroeg, vindt de Roosendaalse. Als ze de emotie weer onder controle heeft zegt ze: „Als ik nu als zesde was vertrokken, had ik het beter kunnen hebben. Nu vind ik het wel erg vlug.“

Over het feit dat donderdagavond al vroeg bij teletekst te zien was dat Linda degene was die moest vertrekken zegt Linda’s moeder Lian : „Ja, dat heb ik naderhand ook gehoord. Maar wij zoeken er niets achter, hoor. Waarschijnlijk is er bij Teletekst een foutje gemaakt en hebben ze daar de tussenstanden gemeld.“ Linda zelf vind haar uitschakeling heel erg. „Ik heb 51 dagen met hen in dat huis gezeten. Het voelt alsof ik mijn familie in de steek heb gelaten.“

Linda weet waar het mis ging met haar in het huis. Ze werd weggestemd nadat Lieske en Dido haar vorige week nomineerden. „Twee jaloerse vrouwtjes“, zegt Linda. In het huis zoende zij een paar keer met bewoner Roel. Na een feestje ging het in bed zelfs verder dan zoenen. Ook Dido en Lieske hebben een oogje op stoere Roel. Dido zoende ook met hem. „Daarom hebben ze me genomineerd. Ach, ze weten gewoon niet wat feestvieren is“, zegt Linda. „Ik hou van mannen, en Roel is een mooie man. Ik heb me gedragen zoals ik dat thuis ook doe. Ik was gewoon Linda. Dido en Lieske liepen alleen maar te mopperen en roddelen. Dat doe je toch niet als je de kans van je leven krijgt om in het Big Brotherhuis te gaan zitten?“

Linda denkt dat ze met haar gedrag de kijkers wel geamuseerd heeft. „Als het programma nu saaier wordt, heb ik het goed gedaan.“ In het dagelijks leven werkt Linda in de Roosendaalse horeca. Ze gaf zich op voor het programma Big Brother ’om iets geks te doen’. „Het was supersaai. Dat ze maar een half uur per dag uitzenden, is niet raar. Daar zit al het leuks in dat er op een dag gebeurt.“

Bron
  Moderator zaterdag 15 oktober 2005 @ 18:46:30 #59
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_31467350
De Telegraaf:

Kijkers Talpa boos over geknoei stemmen

AALSMEER - Talpa heeft zich de woede van honderdduizenden kijkers van de reality-soap Big Brother op de hals gehaald omdat de zender in het openbaar sjoemelt met de televisieformule.


Tijdens de live uitzending van eergisteren, waarbij het publiek door presentatrice Bridget Maasland werd aangemoedigd om tegen hoge telefoonkosten (telefoon 80 eurocent per minuut en sms 25 eurocent per bericht) hun stem uit te brengen, verscheen al twintig minuten voor het einde op Talpa-teletekst dat Linda was weggestuurd.

Opvallend is ook de houding die Talpa aanneemt rond Tanja. De zwangere bewoonster mag hoe dan ook niet tijdens live uitzendingen worden weggestemd, omdat Talpa-directeur John de Mol de bevalling in het Big Brother-huis wil tonen vanwege de te verwachten hoge kijkcijfers.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 18:49:32 #60
6941 APK
Factual, I think.
pi_31467423
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_31479563
Hummie moet door het stof
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 18:42:00 #62
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_31539971
quote:
 
Woman Gives Birth With TV Cameras Rolling

AMSTERDAM, Netherlands (AP)

The cameras were whirring when Tanja gave birth Tuesday to a healthy daughter in footage that the new mother hopes will boost her chances to win the $477,480 prize on the Dutch reality program "Big Brother."

The birth of Joscelyn Savanna will be shown on Tuesday's episode according to ground rules set in talks between the producers and the Social Affairs Ministry for the baby's participation in the program.

"It will not show any explicit scenes," said Stephanie Dekker, spokeswoman of the Talpa network, noting that medical and educational TV programs have shown more graphic footage of births. "It will mostly show what Tanja says during the birth."

Still, the live birth on entertainment TV is the latest event to stretch the limits for prime-time Dutch viewers. On Monday, another network showed footage of their reporter snorting cocaine and then being interviewed about the experience in a talk-show format.

The experimental television drew complaints Tuesday from the conservative Dutch government. Justice Minister Piet Hein Donner called the televised taking of drugs "undesirable," though there was no indication any action would be taken.

Authorities have told the "Big Brother" producers that Joscelyn may be on air for no more than eight hours for the duration of the show, which runs daily and ends Dec. 22. She must stay in a room where cameras are not allowed, and where her mother and grandparents can visit in private.

Nurses working under the government health scheme would make routine visits to check the newborn and her mother, also off-camera, Dekker said.

"Big Brother," was created in the Netherlands in 1999 and then marketed in dozens of countries, features a group of contestants confined in a house for 100 days under constant camera surveillance.

In it's early days, Big Brother attracted millions of viewers who could vote to allow participants to stay or be ejected. Now viewable 24-hours a day on the Internet, it has been copied around the world in countless formats.

Tanja, has been sequestered at "Big Brother House" since the show began Aug. 28. She is one of nine people remaining after viewers voted three off the program.

Last names are not used on the program, and viewers are told only that Tanja is 27, lives in the northern town of Groningen, aspires to study law and became pregnant by accident.

The Talpa network's Web site says she is tied for second in popularity, but lags well behind Joost, a 21-year-old bank employee.

Talpa is the latest creation of media tycoon John de Mol, the architect of the original "Big Brother," which ushered in the age of reality television shows.


Bron: SFGate
 
Meer:

Dutch reality show does live birth on TV (Canada.com)

Dutch Big Brother star gives birth (The Scotsman)

Baby born in Dutch "Big Brother" house (Reuters, India)

"Big Brother" participant gives birth on TV (Pravda)

Contestant gives birth on Dutch Big Brother (Ireland On-Line)
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
pi_31540179
Mooi... Talpa hun zin... wereldwijde bekendheid... en nu weg met dat mens
Een Tic-tac zou verfrissend werken, maar een wekker is best nog taai.
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 21:15:54 #64
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_31544227
26 hits inmiddels

klik

Edit: 28

First 'Big Borther baby' born in Dutch studio (Independent Online)

Reality Baby Born (News.com)
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
pi_31554078
quote:
Over de eerste Big Brother-baby waren vóór haar geboorte al heel wat woorden vuilgemaakt, maar de kleine heeft zich er niets van aangetrokken. Sterker nog, ze is zelfs te vroeg gekomen. Want hoewel BB-bewoonster Tanja (27) eigenlijk pas maandag was uitgerekend, begonnen de weeën gisterochtend om half vijf en zag Joscelyn Savanna een krappe zeven uur later het levenslicht. „Oh, wat is ze mooi”, riep de kersverse moeder uit toen ze haar dochter in haar armen kreeg gelegd.

VADER HOORT VAN GEBOORTE VIA SMS


Vreugde en verdriet om BB-BABY

Vader Shurendy: „Ik lig straks in mijn bed te huilen”


Bijna stoïcijns pufte Tanja zich door haar weeen heen, die gisterochtend om 04.28 uur begonnen. Onder begeleiding van twee verloskundigen en met de steun van haar moeder Geesje beviel de Groningse in de babykamer van het Big Brotherhuis in Aalsmeer. De kersverse oma is supertrots: „Ze heeft de bevalling echt perfect doorstaan!” Vlak na de geboorte kwamen ook Tanja’s vader en haar BB-genoten de nieuwe wereldburger bewonderen. Grote afwezige was Shurendy (24), de vader van het kleine meisje: „Ik hoorde per sms’je dat ik vader was geworden. En de eerste foto heb ik van internet moeten plukken.”

„Gefeliciteerd met je dochter”, stond er in het sms’je. Shurendy schudt zijn hoofd, hij kan het nog steeds niet geloven. „Een vriendin stuurde me een bericht. Ik dacht nog ’wat is dát nou?’, maar toen begonnen steeds meer mensen me te bellen om me geluk te wensen met mijn kindje.” Geëmotioneerd vertelt hij verder: „Ik had zó graag bij de bevalling willen zijn. Drie dagen geleden heb ik dat nog eens gevraagd aan Big Brother. Maar zij waren heel stellig en lieten mij weten dat Tanja dat niet wilde.

Toen heb ik gevraagd of ik dan ergens mocht wachten, om daarna mijn kindje te kunnen zien. Maar ook dat wilde zij niet.” Hij roept uit: „Ik weet niet waaraan ik dit te danken heb! Op een dag als vandaag zou ik blij moeten zijn. Ik heb een dochter! Maar”, vervolgt hij aangedaan, „ik kan haar niet zien, ik kan haar niet aanraken. Verdrietig en boos, dat ben ik.” Haar ouders, het hele huis, iedereen mag erbij. Maar wij hebben onze dochter met zijn tweeën gemaakt. Na Tanja hoor ik, als vader, toch de eerste te zijn die haar mag vasthouden?”

Afpakken
De werkzoekende steigerbouwer groeide zelf ook zonder vader op: „Altijd heb ik gezegd dat ik het beter wil doen dan mijn vader. En dat wil Tanja nu van mij gaan afpakken. Ze wil me niet zien, niet spreken… Eigenlijk maakt ze me zwart bij iedereen. En waarom? Kijk, ik weet genoeg over haar te vertellen. Maar dat ga ik ook niet aan de grote klok hangen.”
Met een vastberaden blik: „Ik wil mijn dochter zien en verder niets. Echt, ik sta in tweestrijd. Hopelijk draait Tanja bij en kan ik snel mijn dochter in mijn armen sluiten. Maar als dat niet zo is?” Shurendy is even stil en zegt dan: „Ze heeft op televisie gezegd dat het míjn kind is. Ik ben zelfs in de live uitzending geweest, en werd ’de vader van ’s wereld eerste Big Brotherbaby’ genoemd. Als vader heb ik dan toch ook rechten, lijkt me!”

Als de kersverse papa voor het eerst een foto van zijn dochtertje ziet zegt hij met natte ogen: „Wat een schatje. Als ik haar zo zie dan ben ik ergens echt wel blij, hoor. Maar mijn verdriet heeft nu eventjes de overhand. Je mag best weten dat ik vanavond in mijn bed lig te huilen. En ik had ook al wat spulletjes gekocht voor de kleine. Ook mijn familie verheugde zich op de geboorte.”

Buitengesloten
Dan wordt de Groninger even zichtbaar boos: „Mijn moeder belde bijna dagelijks met Tanja, vóórdat ze het Big Brother-huis inging. Maar ook zij wordt nu buitengesloten. Moet je nagaan, haar eigen kleinkind krijgt ze niet te zien. Wat heeft mijn moeder dan misdaan?” Bijna wanhopig: „Helemaal niemand houdt rekening met mij. Of met mijn moeder. Wie weet hoelang het nog gaat duren voor ik mijn dochtertje zie?”

Je kunt toch wachten tot Tanja en Joscelyn uit het huis komen?
„Ja dat kan. Maar of ik dat ga doen weet ik nog niet. Want als het zo moet...” Shurendy is even stil en vervolgt met zachte stem: „Tanja moet niet vergeten dat ze ooit weer in de buitenwereld terechtkomt. Dan zal ze voorlopig ook geen rust krijgen, als moeder van ’s werelds eerste Big Brother-baby.” De bezorgde vader vraagt zich hardop af: „Is het wel gezond voor mijn kindje, al die trammelant...?”
Telegraaf, 19-10, Pagina Prive,
pi_31554755
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
  Moderator woensdag 19 oktober 2005 @ 11:02:59 #68
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_31555345
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 09:59 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Telegraaf, 19-10, Pagina Prive,
Wat een gewéldig verhaal!

"De werkzoekende steigerbouwer groeide zelf ook zonder vader op: "Altijd heb ik gezegd dat ik het beter wil doen dan mijn vader. En dat wil Tanja nu van mij gaan afpakken."

Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_31562870
TVGuide.com
quote:
THAT'S ONE BIG BABY!: The Dutch version of Big Brother bested anything us Yanks have come up with by airing the birth of a contestant's baby. Twenty-seven-year-old Tanja delivered a daughter on Tuesday, as cameras caught the (non-explicit, as mandated by the Social Affairs Ministry) action. Newborn Joscelyn will stay in a room where cameras are not allowed and cannot appear on air for more than eight hours of the series' duration, but already she has landed a guest star gig on One Tree Hill.
LOL @ laatste zin
  donderdag 20 oktober 2005 @ 02:11:50 #70
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_31573078
The Dutch get all the fun

The Dutch get all the fun. Not content with having better footballers than us, a prettier capital city than us and, um, a funnier accent than us, they've also gone and made a far more exciting series of Big Brother than we ever could have.

Where viewers of the British Big Brother have to be content with watching all kinds of shrieking gonks washing themselves in dustbins in a desperate attempt to be controversial and entertaining, this series of Dutch Big Brother has taken a step further and actually featured a housemate giving birth.

Dutch TV sounds brilliant. This week alone a man snorted a load of cocaine on a TV show called Shoot Up And Swallow, and then got interviewed on the effects while he was off his mash. You don't get that kind of thing on Monarch Of The Glen, that's for sure.

And now, the Dutch series of Big Brother has excelled itself by showing a housemate giving birth. Baby Joscelyn Savanna popped out of her Mum Tanja yesterday afternoon, and the birth was shown on TV eight hours later - after Big Brother producers consulted with authorities. Cameras reportedly stayed on the Mother's face throughout labour.

Not that this whole 'giving birth' thing was a surprise to anyone, though. Tanja was heavily pregnant when she entered the Big Brother house in August, and the birth was always anticipated. At the start of the series, the show's production company - Talpa - was roundly criticised for allowing a contestant onto Big Brother in such a state.

Special government rules have apparently been set up about the birth. Tanja had to have the baby in a special room in the Big Brother house; Joscelyn Savanna must only be filmed for a total of eight hours between now and the end of the series, and she will stay in a special room where she can be visited by Tanja and other relatives.

Strange, really - in Holland, Big Brother housemates cause controversy by pushing things out of their bodies, but housemates over here have the same effect by pushing things into their bodies. Isn't that right, Kinga?

Hecklerspray
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
  donderdag 20 oktober 2005 @ 02:16:27 #71
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_31573133
Whatever us Brit’s do, the Dutch manage to do one better.

We didn’t think that any Big Brother contestant could top the live pictures of Kinga frigging herself with a wine bottle, but they have!

A Dutch Big Brother contestant Tanja gave birth to her daughter Joscelyn Savanna whilst appearing on the reality TV show in a bid to boost her chances of winning the much coveted £250,000 prize.

The birth will be shown following talks between programme producers and the Social Affairs Ministry.

A spokeswoman for the Talpa network that broadcasts the programme has said: "It will not show any explicit scenes."

The baby will continue to feature on the programme but will be on air for no longer then 8 hours for the duration of the contest which climaxes on December 22.

Entertainmentwise.com
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
  donderdag 20 oktober 2005 @ 02:26:46 #72
6941 APK
Factual, I think.
pi_31573219
Die arme Britten denken dat een geboorte tijdens BB leuker is dan een vrouw die een wijnfles in haar muts propt.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_31573232
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 02:26 schreef APK het volgende:
Die arme Britten denken dat een geboorte tijdens BB leuker is dan een vrouw die een wijnfles in haar muts propt.
Jij wou toch back to basic?
When everything is coming your way, you're in the wrong lane.
  donderdag 20 oktober 2005 @ 02:30:40 #74
6941 APK
Factual, I think.
pi_31573246
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 02:28 schreef PC eend het volgende:

Jij wou toch back to basic?


Ik wil dat die lieftallige prostituee uit groningen met haar lieve en mooie baby op de trein naar het noorden wordt gezet.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_31573356
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 02:30 schreef APK het volgende:

[..]



Ik wil dat die lieftallige prostituee uit groningen met haar lieve en mooie baby op de trein naar het noorden wordt gezet.
Je moet geen insinuatie toespelingen geven
Komt vast wel goed
When everything is coming your way, you're in the wrong lane.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')