abonnement Unibet Coolblue
pi_29883566
Hallo,

Ik heb op mijn werkkamer, een grote aqaubak staan.
Nou leek het mij leuk om hier 2 van die kleine leuke lieve schilpadjes in te doen!
Wie weet hoe ik hier kan aankomen (in Zevenaar ) en wat heb ik dan nodig.
Het is toch altijd zo, dat je een gedeelte met water moet hebben, en een gedeelte droog.
Verder nog iets?

Alle tips zijn van harte welkom
pi_29883694
kun je ze schillen dan?
pi_29883701
Of land schilpadjes zijn ook erg leuk.

Maar ik wil wel zeker weten dat ik een goed tehuis aan ze kan bieden. Dus eerst ga ik heel veel informatie opdoen
pi_29884021
Niet doen, dierenmishandeling.
pi_29884056
Schil .
pi_29884132
Ik heb al een topicreport geplaats over de vergeten letter in de OP
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 12:52:16 #7
12871 Myster_E
Ne t'en fais pas,
pi_29884204
Ik heb zo'n 15 jaar geleden roodwangschilpadden aangeschaft. Volgens kan dat tegenwoordig niet meer legaal aangezien ze als exotische dieren beschouwd worden.
pi_29884353
Ik heb het dan ook over, een heel klein schildpadje (2 dan. alleen vind ik zo zielig altijd)
Ik nu al wat ze eten. eierschalen etc is goed voor het kalk. Tartaar of biefstuk (regelmatig ontwormen). Wormen, kattenbrokken.
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 13:00:09 #9
12871 Myster_E
Ne t'en fais pas,
pi_29884449
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 12:57 schreef ymme het volgende:
Ik heb het dan ook over, een heel klein schildpadje (2 dan. alleen vind ik zo zielig altijd)
En als ze klein zijn is wel legaal?
pi_29884541
Ik heb ze wel eens in een dierwinkel gezien.

Maar dat is mijn vraag toch niet.
Ik wil graag antwoord op mijn vragen. Tips
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 13:16:31 #11
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_29884916
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 12:47 schreef Chriz2k het volgende:
Niet doen, dierenmishandeling.
TT veranderd, we kunnen weer OT

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_29885701
Zo wil ik de bak maken.




Is dit ok? daar waar blauwe stipjes staan komt dan water, en dan bruin/groene wordt dan de zonplek.

[ Bericht 24% gewijzigd door ymme op 23-08-2005 13:51:06 ]
pi_29885991
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 12:33 schreef ymme het volgende:

Alle tips zijn van harte welkom
Er staan bij de linkjes hier in F&F 2 bij die je wel kunt gebruiken :
http://www.waterschildpad.nl/
http://www.waterschildpad.info/

Vooral die 2e is goed
http://www.waterschildpad.info/informatie_huisvesting.htm
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 14:14:08 #14
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_29886905
Die lieve kleine schildpadjes in de dierenwinkel die blijven niet klein hoor, dat zijn jonkies, de meeste schildpadden worden min 30 cm.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_29887337
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 14:14 schreef snakelady het volgende:
Die lieve kleine schildpadjes in de dierenwinkel die blijven niet klein hoor, dat zijn jonkies, de meeste schildpadden worden min 30 cm.
hmm dat zei ik dus ook in dat andere topic
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
pi_29887680
niet aan beginnen.
pi_29887721
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 14:14 schreef snakelady het volgende:
Die lieve kleine schildpadjes in de dierenwinkel die blijven niet klein hoor, dat zijn jonkies, de meeste schildpadden worden min 30 cm.
En hoe lang duurd dat ? duurd toch meestal een aantal jaar.
Dan koop ik tegen die tijd een grote aqaubak.

En hoezo niet aan beginnen? Nee ze de rest van hun leven in een dierenwinkel laten zitten, dat is prettig voor die beesten.
pi_29887744
oh en als je ze nie tgoed schoon houd.. gaan ze verschrikkelijk stinken ook

formaat en de lucht zijn vaak DE reden waarom mensen ze weg doen
en ook 40cm schildpad wil graag een rondje zwemmen.. dus de bak waar ze in komen.. zal dus met de 'padjes mee moeten groeien
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 14:41:16 #19
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_29887826
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 14:38 schreef ymme het volgende:

[..]

En hoe lang duurd dat ? duurd toch meestal een aantal jaar.
Dan koop ik tegen die tijd een grote aqaubak.

En hoezo niet aan beginnen? Nee ze de rest van hun leven in een dierenwinkel laten zitten, dat is prettig voor die beesten.
Schildpadjes nemen omdat ze anders verpieteren in een dierenwinkel? Bedenk je dan wel dat vraag ook aanbod creëert. Dus als jij twee schildpadjes koopt, komen er gewoon weer twee nieuwe in de etalage.
The love you take is equal to the love you make.
pi_29887887
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 14:39 schreef Uhmmie het volgende:
oh en als je ze nie tgoed schoon houd.. gaan ze verschrikkelijk stinken ook

formaat en de lucht zijn vaak DE reden waarom mensen ze weg doen
en ook 40cm schildpad wil graag een rondje zwemmen.. dus de bak waar ze in komen.. zal dus met de 'padjes mee moeten groeien
Dat zeg ik, tegen de tijd dat deze bak dan te klein wordt, schaf ik een grotere aan.
Formaat, of lucht (ik ruik geen een van mijn beesten, dus schoon zijn ze allemaal al, dus de schilpad dan ook) is voor mij geen reden om ze weg te doen.

Je moet niet allemaal mensen over een kant scheren.
Ik heb al een hoop beesten, ik had eerst vissen op mijn werkkamer, deze zijn overleden, nu heb ik liever schildpadjes deze zijn zo ontzettend mooi om naar te kijken. En ze zijn gewelidg lief om te zien. En heel natuurlijk vind ik ze
pi_29887947
heb je al bedacht dat als je zegmaar.. 3 schildpadjes hebt
die ieder een cm of 30 worden (minimaal dus) hoe groot die bak dan moet zijn?
ze moeten namelijk wel de ruimte hebben
een vijver is dan minimaal toch
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
pi_29887984
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 14:45 schreef Uhmmie het volgende:
heb je al bedacht dat als je zegmaar.. 3 schildpadjes hebt
die ieder een cm of 30 worden (minimaal dus) hoe groot die bak dan moet zijn?
ze moeten namelijk wel de ruimte hebben
een vijver is dan minimaal toch
Ik ga het eerst met 1 proberen. Maar ja mij kennende loop dit al snel uit de hand, en heb ik zo een kamer ingericht.

Wat is verstandiger om mee te beginnen. Een moerasschildpad of waterschildpad? Wie heeft het meeste ruimte, nodig?
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 16:11:17 #23
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_29890500
Roodwangen zul je klein niet snel meer vinden omdat ze niet meer verkocht mogen worden, zaagrugjes heb ik laatst nog wel in dierenwinkels gezien.
Hoe je daar in Zevenaar aan kan komen ? je gaat naar Doetinchem, en daar zit een dierenwinkel/centra op een hoek, is zegmaar de straat tegenover de pannenkoekenboot En anders even naar de Faunaland of die andere dierenwinkel vlak bij de Hema (geen id of ze daar schildpadjes hebben hoor, maar als je toch daar bent kan je ff kijken (mn vriendin woont in Zevenaar ben er om de week bijna )

Wat hebben ze nodig ?
Een ruiiiiime bak, want kleine padjes worden groot, en nee je kan niet wachten met een grotere bak te kopen als ze groot zijn, want als ze de ruimte niet hebben groeien ze toch maar heb je wel een verminkt schildpadje omdat zn schild opeens ondersteboven gegroeit zit met klomp voetjes en de hele horror

Grote bak is dus erg belangrijk ! Net als een stuk waar ze droog kunnen zitten, dit kunnen grote stenen zijn of een strandje, als het maar boven het water uitkomt en ze echt goed droog zitten.

Wat eten ze ? Je kan gewoon schildpadden voer halen (van die gedroogde rotzooi of sticks) maar dit geeft vaak een troep in je bak niet leuk Wij voeren hier opt moment goede kwaliteit kattenbrokken en Zeebanket (je weet wel die bakjes op de markt/supermarkt met 'verse' garnaaltjes, inktvisjes en de hele rambam). En ze vinden het verschrikkelijk lekker Hart vinden ze ook onwijs lekker maar als het blijft liggen in het water krijg je weer een rotzooitje, dus hier zul je echt bij moeten blijven staan als je het voert.
quote:
En hoe lang duurd dat ? duurd toch meestal een aantal jaar.
Dan koop ik tegen die tijd een grote aqaubak.
Als je goed voor je padden wilt zorgen, zal je bij aanschaf van hun ook gelijk een goede bak moeten kopen.
quote:
Ik ga het eerst met 1 proberen. Maar ja mij kennende loop dit al snel uit de hand, en heb ik zo een kamer ingericht.

Wat is verstandiger om mee te beginnen. Een moerasschildpad of waterschildpad? Wie heeft het meeste ruimte, nodig?
Waarom 1 ? eerder vond je het maar zielig om er 1 te nemen..... Je weet zeker dat je schildpadden wilt he ? Want anders kan je beter een zooi goudvissen nemen, die zijn een stuk makkelijker
Ruimte hebben ze allemaal nodig, kzou eerst maar eens gaan kijken welke soort schildpad je leuk vind ipv je druk te maken welke er het meeste ruimte nodig heeft De een heeft wat meer ruimte nodig misschien dan de ander, maargoed daar pas je natuurlijk gewoon je bak op aan

12 roodwangen, 1 geelwang, 1 geelbuik, en schildpad waarvan ik het ras niet van kan onthouden Zomers in de vijver buiten, swinters in aquaria's binnen, maar ook dat gaat weer veranderen, we zijn op zoek naar een ruime vijver, zodat we een binnenvijver kunnen maken, zo kunnen ze ook swinters samen blijven en fijn een stukje ruim zwemmen )

Dis een goeje site wel; http://www.waterschildpad.info/informatie_huisvesting.htm
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_29890731
Ik vraag hier ook om informatie. En tips.
Ik zal idd nog eens goed nadenken of ik dit idd wel ga doen!
Moet ik even overleggen zowiezo met mijn vriend. Ik vind het leuk en erg mooi om echt z'n hele grote bak te hebben. Maar schildpadden kunnen dus 30 cm worden? Allemaal of is dat ook weer een bepaald soort?
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 16:20:31 #25
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_29890839
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 16:17 schreef ymme het volgende:
Ik vraag hier ook om informatie. En tips.
Ik zal idd nog eens goed nadenken of ik dit idd wel ga doen!
Moet ik even overleggen zowiezo met mijn vriend. Ik vind het leuk en erg mooi om echt z'n hele grote bak te hebben. Maar schildpadden kunnen dus 30 cm worden? Allemaal of is dat ook weer een bepaald soort?
Ja een heleboel soorten kunnen 30+cm worden, en vergeet niet, dat ze jou nog wel eens zouden kunnen overleven ! Dus de kans bestaat (mits een super verzorgen ofcourse) dat over een jaar of 50 jij nogsteeds dezelfde schildpad hebt rondzwemmen Daar moet je ook rekening mee houden, ze kunnen niet alleen groot worden, maar ook oud
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')