abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 00:45:44 #1
35189 Troel
scherp en bot
pi_29874670
Scopinaro-operatie
Scopinaro-operatie (BPD) deel 2

Hier verder


Kijk ook op http://scopinaro.blogspot.com





Rewimo krijgt maximaal 6500 euro vergoed, ik helaas niets tot op heden.
ONVZ maakt er een prutje van:
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 00:27 schreef Troel het volgende:
Nou, hier ook de brief binnen.

Er staat dus gewoon NIET in de brief dat ze niet vergoeden. Op basis van mijn aanvraag willen ze mij het volgende meedelen:

Het is geen standaardoperatie.

Ik begin zo langzamerhand echt te koken van woede door dat stelletje etters. Als ik dus niet gebeld had, had ik dus NOG niets geweten.
En verder moeten we dus echt zelf handdoeken en washandjes meenemen. Hoe goedkoop zijn ze bij de Zeeman? Want tussendoor wassen zal dus ook niet gaan en om nou mijn goede (lees gloednieuwe) handdoeken mee te nemen vind ik ook niets.
En dan ben ik er ook nog zoeentje die maar 1 dag met d'r handdoek wil doen

[ Bericht 4% gewijzigd door Troel op 23-08-2005 20:18:07 ]
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 00:54:47 #2
35189 Troel
scherp en bot
pi_29874901
En dan hebben we het nog niet eens gehad over dat de medisch adviseur zou bellen en het dus niet gedaan heeft
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_29874905
en wat ik al typte, je gebruikt er bijna 3 op 1 dag! Ook vsn washandjes.

Tenminste in Hardenberg gebruikten ze dat ongeveer per dag bij mij toen.
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 01:02:18 #4
35189 Troel
scherp en bot
pi_29875101
Ja, ik hoop toch dat ze me goed schoonhouden als ik dat zelf niet kan doen. Zeker na zo'n operatie wil je je graag schoon en fris voelen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 23 augustus 2005 @ 08:22:06 #5
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_29878024
Probleem is gewoon dat je een eind van huis ligt en er misschien niet iedere dag iemand langskomt. Anders kun je die vragen om elke dag even wat schoon spul mee te nemen. Maar ja, ik zal het wel uitzingen met wat handdoeken en washandjes, ik ga er geen extra tassen voor meenemen
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 09:02:14 #6
22578 lotje11
ga toch eens naar de dokter!!
pi_29878411
Tja ik blijf het raar vinden dat de verzekering van Troel zo vreemd doet. Maar goed, de andere wegen zal ze wel al uit geprobeerd hebben, anders zou ik 'gewoon' van verzekering wisselen ofzo.....
De beste manier om iets te leren is er les in te geven.
Hij die kan, doet. Hij die niet kan, onderwijst.
http://monstersgame.nl/?ac=vid&vid=12025709
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 09:45:33 #7
35189 Troel
scherp en bot
pi_29879051
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 09:02 schreef lotje11 het volgende:
Tja ik blijf het raar vinden dat de verzekering van Troel zo vreemd doet. Maar goed, de andere wegen zal ze wel al uit geprobeerd hebben, anders zou ik 'gewoon' van verzekering wisselen ofzo.....
en bij elke nieuwe verzekering die je aangaat moet je aangeven of je nog dingen van plan bent en dergelijke
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_29879164
Nou ja je eigen handdoeken en washandjes meenemen wat klinkt dat ehh primitief
Maar meiden meiden wat komt het dichtbij he!!! Ik vind eht zo superspannend voor jullie!
En Troel je boft maar met je pa dat ze willen betalen. Je moet het bedrag maar ff kunnen ophoesten zeg. Ik hoop heel erg dat je t op de ene of andere manier ook nog vergoed krijgt!
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 11:07:43 #9
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_29880891
Hehe, eindelijk dit topic gevonden. Stomme search ook hier op Fok, maar wow, deel 3 alweer

Ik heb dit hele topic gemist, maar gisteren wees iemand me hierop. Ik hebzelf een maagbandje,
maar alvorens ik ga reageren ga ik eens beginnen met bijlezen van deel 1 en deel 2, tot laterzz
Was it so hard Achilles
So very hard to die
Thou knowest and I know not
So much the happier I
  † In Memoriam † dinsdag 23 augustus 2005 @ 11:25:43 #10
43556 miss_dynastie
pi_29881380
Ik zie wel een gouden handel voor mensen die dichtbij dat ziekenhuis wonen, gewoon een handdoekenabonnementservice. Kan me eigenlijk niet voorstellen dat er niemand is die dat tot op heden heeft bedacht

En lotje, ff van verzekering wisselen, dat gaat echt niet werken
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 11:57:33 #11
22578 lotje11
ga toch eens naar de dokter!!
pi_29882346
hmm, ik heb er zelf toch geen echt grote problemen mee gehad, weliswaar met andere problemen dan deze, maar toch.....
De beste manier om iets te leren is er les in te geven.
Hij die kan, doet. Hij die niet kan, onderwijst.
http://monstersgame.nl/?ac=vid&vid=12025709
  † In Memoriam † dinsdag 23 augustus 2005 @ 13:07:46 #12
43556 miss_dynastie
pi_29884681
Zat dat niet in het verplichte vergoedingenpakket dan? Ik kan me werkelijk niet voorstellen waarom een verzekering Troel op een september in het extra pakket gooit, en drie weken later al een 'niet-noodzakelijke' operatie zou betalen
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 13:29:41 #13
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_29885357
Ik ben helemaal bijgelezen, was eigenlijk behoorlijk heftig qua emoties allemaal om ruim 2 topics
over dit onderwerp te lezen.

Allereerst wil ik Troel en Rewimo ontzettend veel sterkte wensen met jullie voorgenomen besluit.
Ik hoop dat alles 20 september gewoon door kan gaan en financieel voor jullie beide haalbaar is

btw ook Funnie heel veel sterkte gewenst

Er is al heel veel hierover gezegd en geschreven, maar waarover ik niets gezien heb is het grote
risico dat je loopt om onder narcose te gaan als je last hebt van morbide obesitas.
Heeft de dokter jullie daar wel voor gewaarschuwd?

Ik ben zelf zo'n 10 jaar geleden geopereerd en een maagbandje gekregen (ik was één van de
eersten) BMI was >50
Ben toen 85 kilo afgevallen en had de illusie dat ik eindelijk een normaal mens was geworden.
Geen emo-eter meer, maar iemand met wilskracht, een sterk karakter en weet wat gezond eten is.

Mijn god zeg, wat laat je je eigenlijk veel "aanpraten" door de omgeving, ik heb dat sterke karakter
ook als ik wel loop te snaaien. Zegt helemaal niets. Ik weet ook waarom ik dik word, ik eet teveel.

Nu tien jaar later gebeurd het voor mij onwaarschijnlijke, ik zit weer in mijn oude eetpatroon. Ik heb
vast ineens geen sterk karakter meer ofzo? Wtf....ik ben woedend en kan wel janken.

In totaal gewichtstoename van 40 kilo, waarvan er maar liefst 10 de afgelopen maanden, zomaar
ineens kwam ik oog in oog te staan met een overvaller met een pistool...
Je kunt je afvragen ja en? Wat heeft dat ermee te maken? Na de overval wilde iedereen met me
praten hoe is het nu Faat? Gaat het goed met je? Ja, het gaat prima met mij niets aan de hand...

Alleen ik kreeg honger, geen lekkere trek, maar HONGER..en wat gebeurt er dan je gaat eten, eten
en nog eens eten. En met zo'n lange dieetgeschiedenis vliegen de kilo's er werkelijk aan.

Fuck zeg, ik weet niet eens waarom ik deze post schrijf. Ben een beetje van slag geraakt denk

Laat ik maar stoppen anders krijg ik misschien wel weer spijt van wat ik schrijf, ik kom er later op
terug. Ik wil nog even jullie weblogs lezen
Was it so hard Achilles
So very hard to die
Thou knowest and I know not
So much the happier I
  † In Memoriam † dinsdag 23 augustus 2005 @ 13:38:03 #14
43556 miss_dynastie
pi_29885658
Faat, wat heftig. Dat is dus een van de mogelijke nadelen met de maagband, het weer aankomen, iets dat troel en rewimo met deze operatie hopen te voorkomen. Heb jij zelf weer hulp? Kan je bandje opgespoten worden, krijg je geestelijke hulp, krijg je begeleiding van een dietiste?
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 23 augustus 2005 @ 14:47:33 #15
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_29888004
Jeetje Faat, dat is heftig zeg. Ik denk eerlijk gezegd dat die overval de emo-eter in je weer wakker heeft geschud Ik heb ooit eens iemand over de balie gehad toen ik nog incassomedewerker was, die had weliswaar geen wapen maar zo iemand maakt heftige inbreuk op je persoonlijke levenssfeer Ik heb daarna een aantal gesprekken met een psycholoog van de Arbodienst gehad, geregeld door mijn werk, dat heeft wel geholpen met de verwerking. Misschien een tip? Of krijg je al hulp?

Ik vind het echt knap dat je zoveel bent afgevallen met een maagbandje 85 kilo! Ik heb er bewondering voor dat je je verhaal hier neer hebt gezet, met ups en helaas ook downs...

Ik heb zoveel gehoord over complicaties met zo'n band, heb jij daar geen last van gehad?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 23 augustus 2005 @ 14:50:31 #16
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_29888092
Oja, narcose: ze houden daar uiteraard rekening mee, in de informatie die we meekregen staat ook het nodige. Ze houden ons extra in de gaten en er worden ook speciale maatregelen genomen wat dat betreft. Ik maak me wat dat betreft niet echt zorgen: de operatie wordt vaak uitgevoerd in het ziekenhuis waar we heen gaan, ze hebben er ruime ervaring met obese patiënten die onder narcose moeten.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_29888102
maar, misschien zit ik fout hoor, excuses dan, een maagband is toch alleen een middel? geen oplossing voor waarom je ooit bent begonnen met te veel eten of verkeerd eten...

dus is het dan niet ergens logisch dat je, zelfs na jaren, " makkelijk" vervalt in je oude patroon want daar is niets aan veranderd misschien, het is alleen voorkomen door die maagband...
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 23 augustus 2005 @ 15:04:01 #18
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_29888520
Bij alle operaties is het wel de bedoeling dat je ook je eetpatroon aanpast. Voorzover ik weet wordt er zeker ook gekeken naar je eigen houding en motivatie voor de arts je gaat opereren. Zo'n kwart van de mensen die een maagbandje willen wordt afgewezen begreep ik. En de arts bij wie wij waren waarschuwt ook nadrukkelijk voor alle nadelen, zodat je je niet "zomaar even" laat opereren. Je moet bereid zijn om je leven om te gooien en een levenslange nacontrole te ondergaan, je eetpatroon aan te passen en vitamines en calcium te slikken, om maar een aantal gevolgen te noemen. Ben je dat niet, dan wordt een operatie ten sterkste ontraden.

Een maagband kan een prima oplossing zijn, maar je moet je eetpatroon dus wel wijzigen. In het geval van Faat is er een traumatische gebeurtenis geweest die helaas het oude eetpatroon weer getriggerd heeft
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 24 augustus 2005 @ 06:57:53 #19
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_29910867
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 14:50 schreef DarkElf het volgende:
maar, misschien zit ik fout hoor, excuses dan, een maagband is toch alleen een middel? geen oplossing voor waarom je ooit bent begonnen met te veel eten of verkeerd eten...

dus is het dan niet ergens logisch dat je, zelfs na jaren, " makkelijk" vervalt in je oude patroon want daar is niets aan veranderd misschien, het is alleen voorkomen door die maagband...
Deze gedachtengang kan ik niet helemaal volgen. Als je namelijk bijna 10 jaar lang ander
eetgedrag vertoont dan zou je toch mogen aannemen dat je oude patroon is veranderd?

Of staat daar een periode van 50 jaar ofzo voor, voordat je pas kunt zeggen mijn eetpatroon
is nu echt anders
Was it so hard Achilles
So very hard to die
Thou knowest and I know not
So much the happier I
  woensdag 24 augustus 2005 @ 07:12:14 #20
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_29910903
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 15:04 schreef Rewimo het volgende:
.....Een maagband kan een prima oplossing zijn, maar je moet je eetpatroon dus wel wijzigen. In het geval van Faat is er een traumatische gebeurtenis geweest die helaas het oude eetpatroon weer getriggerd heeft
Blijft het wel een feit dat ik sowieso gedurende de jaren toch wel wat aankwam, weliswaar vrij
langzaam t.o. de afgelopen 3 maanden, maar toch.

Ik merkte dat ik op mijn lichtste punt qua gewicht eigenlijk veel te weinig at en het alleen kon
handhaven als ik 6 dagen in de week aan het sporten was en dat is gewoon heel zuur.

Ik heb dat een behoorlijke tijd volgehouden, maar kreeg zoveel lichamelijke klachten dat ik er niet
meer mee doorkon gaan en zonder die extra verbranding hoef je echt alleen maar één dag teveel
te eten er het is goed voor een gewichtstoename van 1kilo. Kun je nagaan wat een slechte week
dus met je doet
Was it so hard Achilles
So very hard to die
Thou knowest and I know not
So much the happier I
  woensdag 24 augustus 2005 @ 07:18:33 #21
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_29910922
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 13:38 schreef miss_dynastie het volgende:Kan je bandje opgespoten worden......
Ik ga zometeen naar het ziekenhuis om te kijken of dat lukt, laatste keer dat ik dat probeerde was
mijn ventiel gekanteld, jaren geleden inmiddels alweer verholpen, maar ik ben nooit teruggeweest.

Nu heb ik alweer een idee dat dat ding spoorloos of gekanteld is, maar dat is een beetje
doomdenkerij, mocht ik wat knorrig overkomen komt omdat ik nuchter ben en ernstig dorstig
Was it so hard Achilles
So very hard to die
Thou knowest and I know not
So much the happier I
pi_29913229
Ja, die van mij is ook gekanteld en gaat de hele tijd aan de wandel. Ik heb er soms ok echt last van dat ik voel dat ie weer anders gaat zitten. Maar tot nu toe gelukkig wel kunnen opspuiten (oke het doet pijn, wat eerder nooit het geval was) maar hij kan hem wel opprikken. Straks is hij eruit. Hij was vorig jaar ook al opnieuw vastegezet.

Ik denk dat ik dat wel een opluchting vindt.

En ja eet patroon aanpassen na 10 jaar zou je echt wel denken dat je dat gedaan hebt. Sommige snappen dat niet helemaal denk ik. Die discussies ga ik al helemaal niet meer aan. Niet hier en nergens anders. Ze begrijpen het of niet.. klaar.

ooh ik vind je trouwens niet knorrig hoor
pi_29913354
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 06:57 schreef Faat het volgende:

[..]

Deze gedachtengang kan ik niet helemaal volgen. Als je namelijk bijna 10 jaar lang ander
eetgedrag vertoont dan zou je toch mogen aannemen dat je oude patroon is veranderd?

Of staat daar een periode van 50 jaar ofzo voor, voordat je pas kunt zeggen mijn eetpatroon
is nu echt anders
ik zei al, als ik het mis heb mijn excuses, ik ben een absolute leek. alleen vroeg ik me dus af idd of je je eetpatroon echt veranderd of veranderd omdat het door het bandje niet anders kan. in mijn lekenogen zijn dat twee verschillende dingen maar dat is dan wrs niet zo
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  † In Memoriam † woensdag 24 augustus 2005 @ 10:51:07 #24
43556 miss_dynastie
pi_29913467
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 06:57 schreef Faat het volgende:

[..]

Deze gedachtengang kan ik niet helemaal volgen. Als je namelijk bijna 10 jaar lang ander
eetgedrag vertoont dan zou je toch mogen aannemen dat je oude patroon is veranderd?

Of staat daar een periode van 50 jaar ofzo voor, voordat je pas kunt zeggen mijn eetpatroon
is nu echt anders
Als ik Dark Elf goed begrijp, vraagt zij zich af of daadwerkelijk je eetpatroon veranderd is, of je oude eetpatroon enkel onmogelijk is gemaakt door die maagband en in feite altijd op de achtergrond aanwezig is geweest, en nu de maagband het niet meer onmogelijk maakt, duikt het weer op. Ik weet niet hoor, maar als ik voor mezelf spreek, denk ik dat het emo-eten voor mij altijd een valkuil zal blijven en ik altijd alert zal moeten zijn. Is mijn eetpatroon dan verandert? Ik denk zelf niet, ik denk alleen dat de manier van ermee omgaan veranderd is want bij ellende schreeuwt mijn lijf nog altijd om troosteten
  † In Memoriam † woensdag 24 augustus 2005 @ 10:51:49 #25
43556 miss_dynastie
pi_29913491
Oh, heeft DE zelf al geantwoord Nou ja, ik begrijp je gedachtengang dus wel
  woensdag 24 augustus 2005 @ 17:32:17 #26
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_29926386
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 10:47 schreef DarkElf het volgende:
ik zei al, als ik het mis heb mijn excuses, ik ben een absolute leek. alleen vroeg ik me dus af idd of je je eetpatroon echt veranderd of veranderd omdat het door het bandje niet anders kan. in mijn lekenogen zijn dat twee verschillende dingen maar dat is dan wrs niet zo
Weet je dat ik hetzelf nu eigenlijk ook allemaal niet meer weet, je denkt iets te weten, totdat alles
om je heen anders uitwijst. Euhm tja, hoe pas je je gedachten aan dan, zit jij dan fout of zijn de
omstandigheden dusdanig veranderd dat er een andere waarheid is.

Feit is iig dat ik door het bandje nooit beperkingen heb gevoeld met eten, ik at alles wat langzamer
en kauwde nog meer dan ik al deed op mijn voedsel.
Vandaag kwam ik voor een leuke verrassing te staan waardoor ik dus echt niet meer weet wat ik
ervan moet denken...mijn bandje is aangeprikt, dan checken ze hoeveel inhoud er nog in de band is.
Blijkt mijn bandje volledig leeg te zijn

Goed, geprobeerd om de normale hoeveelheid in de band te pompen, zodat ik weer profijt van de
werking zou hebben, maar toen dat erin zat. Ik dacht dat ik echt helemaal gek werd daar, alsof er
een ijzeren klem om mijn maag heen kwam die maar bleef knijpen. Ik werd zwaar vaag in mijn hoofd,
misselijk, draaierig, pijn. Ik raakte echt even helemaal de kluts kwijt gewoon en kon niet meer ademen.

Ik wilde eigenlijk keihard gillen haal eruit, haal eruit, maar ze stonden er zo ontspannen bij allemaal
en heel vriendelijk dat ik bang was dat ze vonden dat ik een aanstelster was. Maar ja, ze zagen
zelf ook wel dat het niet helemaal goed met me ging.

Uiteindelijk zijn we tot de halve hoeveelheid vloeistof gekomen van wat erin behoord te zitten en ik
voel me afschuwelijk, er zit een constante druk op mijn maag een beklemming die ik echt nog nooit
eerder heb gevoeld. Nog nooit, lijkt wel alsof ik alles vergeten ben, snap er niets van.

In de auto heb ik tranen met tuiten gehuild en moest toen grappig genoeg aan Rewimo en Troel
denken. Aan de pijn die jullie nog te wachten staat, de loodzware, megalange weg van lijden en
lijnen en alles wat erbij komt kijken. Toen kreeg ik mezelf weer een beetje onder de controle met
het idee van kom op zeg die meiden zijn sterk genoeg om een hele maagoperatie uit te gaan
voeren dus ik kan hier nu niet beetje slap gaan zitten janken omdat mijn bandje te strak zit

Nu, ik ben weer thuis gekomen en het resultaat lijkt effectief, ik durf niets te eten en eigenlijk ook
niet te drinken. Ik kan de pijn eigenlijk maar nauwelijks verdragen, wat heb ik me hierop verkeken zeg.
Was it so hard Achilles
So very hard to die
Thou knowest and I know not
So much the happier I
  woensdag 24 augustus 2005 @ 18:29:41 #27
35189 Troel
scherp en bot
pi_29928234
Ow Faat, wat verschrikkelijk

Ik krijg er gewoon een brok van in mijn keel

En dat terwijl ik juist leuk nieuws had. Ben op de sportschool voor de gein eens op de weegschaal gaan staan omdat mijn broeken zo ruim zaten. Hoe ik het voor elkaar gekregen heb weet ik niet, maar ik ben wel bijna 6 kilo afgevallen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 24 augustus 2005 @ 20:10:08 #28
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_29931674
Faat, wat een rotervaring zeg Om heel eerlijk te zijn heb ik zoveel ellende over maagbandjes gelezen (ben een tijdje lid geweest van een mailinglist daarover) dat ik per se geen bandje wilde. Jouw verhaal sterkt me daarin (ik besef dat dit niet bepaald opwekkend en steunend is naar jou toe; ik voel echt heel erg met je mee, ik hoop dat het niet vervelend op je overkomt ).

Ik realiseer me heel goed dat wat wij gaan doen ook geen pretje is. Het zal zeker een zwaar jaar worden, maar je hebt na dat jaar wel uitzicht op een normaal leven (afgezien van de levenslange controles). De meeste vervelende complicaties zijn in principe na een jaar voorbij.

Troel, wat goed zeg! 6 kilo is niet mis
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 24 augustus 2005 @ 22:39:14 #29
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_29937713
Ik heb vandaag vast mijn vaders MP3-speler geconfisqueerd voor straks in het ziekenhuis Kan qltel er nog even een lading leuke muziek opzetten voor me
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_29943368
Faat, als je bandje te strak zit moet je teruggaan. Je bent dan echt geen aanstelster!!! Als je bandje te strak zit kan dat complicaties veroorzaken zoals het bv geen vocht meer tot je kunnen nemen, en dan droog je uit. Dat gebeurt sneller dan je denkt.

Heel veel sterkte!
#geen
  donderdag 25 augustus 2005 @ 07:31:47 #31
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_29947003
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 18:29 schreef Troel het volgende:
Ow Faat, wat verschrikkelijk

Ik krijg er gewoon een brok van in mijn keel

En dat terwijl ik juist leuk nieuws had. Ben op de sportschool voor de gein eens op de weegschaal gaan staan omdat mijn broeken zo ruim zaten. Hoe ik het voor elkaar gekregen heb weet ik niet, maar ik ben wel bijna 6 kilo afgevallen
Eeej, leuk nieuws moet je altijd gewoon posten hoor, ook als ene Faat weer eens met een drama
tussendoor komt. Ik post wel vaker zulke "zware" dingen om het wat van me af te schrijven

6 Kilo vind ik echt een superprestatie om dat per ongeluk alvast even te verliezen voor je operatie,
gefeliciteerd!! Maar pas wel op dat je nu niet van blijdschap wat extra lekker dingen neemt.

Elke kilo die je minder weegt voor je geopereerd wordt is alleen maar in je voordeel
Was it so hard Achilles
So very hard to die
Thou knowest and I know not
So much the happier I
  donderdag 25 augustus 2005 @ 07:43:47 #32
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_29947054
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 00:53 schreef DuchessX het volgende:
Faat, als je bandje te strak zit moet je teruggaan. Je bent dan echt geen aanstelster!!! Als je bandje te strak zit kan dat complicaties veroorzaken zoals het bv geen vocht meer tot je kunnen nemen, en dan droog je uit. Dat gebeurt sneller dan je denkt.

Heel veel sterkte!
Hoi DuchessX, ik zal je vertellen dat ik niet eens terug durf te gaan, ik begin helemaal te trillen als
ik eraan denk weer daar op die tafel met dat vieze "cementdrankje".....ik ga noooooit meer (denk ik)

Het stomme is dat ze dus dmv röntgen gecontroleerd hebben of er nog vloeistof langs de band
kon en dat kon makkelijk volgens hen. Het heeft me best nog wel wat overtuigingskracht gekost
om ze duidelijk te maken dat slechts de helft van wat "normaal" is bijna niet te verdragen was.
Voordat ik wegging, is me zeker nog 4 keer gevraagd of ik écht zeker wist dat er niet MEER in
de band moest. Gelukkig heb ik me niets aan laten praten, maar het voelt allemaal wel heel raar.

Lijkt wel alsof ik eigenlijk nooit een maagbandje heb gehad, alsof er een "geintje" met me uit is
gehaald en ik nu voor het eerst voel hoe het is als je maag "afgeknepen" wordt.

Ik neem de tip van het uitdrogen wel goed ter harte, ben blij dat je het zegt, want ik had daar nog
niet eens bij stilgestaan. In heb nu de afgelopen 36 uur 2 vloeibare maaltijden naar binnen weten
te krijgen van 200 ml en 1 kopje koffie (Senseo is volgens mij nog niet eens 200 ml) maar dat is idd
veel te weinig. Ik zal eens kijken wat ik daar vandaag aan kan veranderen. Vreemd genoeg doet
water me teveel pijn, heb vanochtend een slokje geprobeerd, maar dat komt als een baksteen aan.
Was it so hard Achilles
So very hard to die
Thou knowest and I know not
So much the happier I
  donderdag 25 augustus 2005 @ 07:45:54 #33
35189 Troel
scherp en bot
pi_29947063
Faat, dit klinkt niet goed, bel anders even om te vragen wat je moet doen, of ga naar je huisarts!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 25 augustus 2005 @ 07:59:29 #34
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_29947107
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 20:10 schreef Rewimo het volgende:
Faat, wat een rotervaring zeg Om heel eerlijk te zijn heb ik zoveel ellende over maagbandjes gelezen (ben een tijdje lid geweest van een mailinglist daarover) dat ik per se geen bandje wilde. Jouw verhaal sterkt me daarin (ik besef dat dit niet bepaald opwekkend en steunend is naar jou toe; ik voel echt heel erg met je mee, ik hoop dat het niet vervelend op je overkomt ).

Ik realiseer me heel goed dat wat wij gaan doen ook geen pretje is. Het zal zeker een zwaar jaar worden, maar je hebt na dat jaar wel uitzicht op een normaal leven (afgezien van de levenslange controles). De meeste vervelende complicaties zijn in principe na een jaar voorbij.

Troel, wat goed zeg! 6 kilo is niet mis
Komt absoluut niet vervelend over

Ik weet nog dat ikzelf voor ik geopereerd ging worden naarstig op zoek ging naar info, maar die
was gewoon bijna niet te vinden. Ik ben dan ook al in 1995 geopereerd. De gastric lapband was
iets nieuws tegen overgewicht en ik stond vooraan te springen van enthousiasme...ja ik wil!!

Wat betreft trouwens het zware jaar dat jullie nu voor jullie hebben, weet je dat je je daar eigenlijk
bijna op geen enkele manier op kunt voorbereiden? Je kunt nog zo goed geïnformeerd zijn, maar
de meest vreemde dingen komen erbij kijken. Zaken die eigenlijk niets met de operatie te maken
hebben, maar met het effect wat het geestelijk op je heeft als je drastisch gaat afvallen.

Ik kan me een keer herinneren dat ik wakker werd en het dekbed was van mijn been afgegleden,
met een slaperig hoofd keek ik naar dat (zoveel dunnere) been en sprong in paniek uit bed.....
IEKKKKKKKS VAN WIE IS DAT BEEN DAAR IN MIJN BED?!

Eigenlijk is het nu nog wel grappig ook dat ik dat zo vertel, maar ik was echt even compleet in paniek,
totdat ik me realiseerde dat het gewoon mijn eigen been was. Op de één of andere manier
kan je lichaam veel sneller afslanken dan je geest het kan bijhouden.

Toen ik een kilootje of 80 woog stond ik vaak in boetieks bij de maten 56 en 58 te kijken en vroeg
me af of ze maat 60 misschien ook hadden, zodat ik zeker wist dat het me zou passen. Dit tot grote
hilariteit van verkoopsters en/of vriendinnen die dan met een maatje 42 aankwamen en me daarmee
om de oren sloegen

Haha zo kan ik nog wel even doorgaan, hoop dat jullie zelf binnenkort ook met van dit soort dingen
worden geconfronteerd, want tis wel even naar, maar uiteindelijk toch wel weer heel bijzonder
en tis best leuk ook ondanks alle ellende om om jezelf te lachen.
Was it so hard Achilles
So very hard to die
Thou knowest and I know not
So much the happier I
  donderdag 25 augustus 2005 @ 08:02:26 #35
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_29947127
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 07:45 schreef Troel het volgende:
Faat, dit klinkt niet goed, bel anders even om te vragen wat je moet doen, of ga naar je huisarts!
Ik heb net tijdens het typen van bovenstaand stukje een glas cappuccinodrink van 250 ml naar
binnen gekregen *yeah*

Ik ga vandaag echt even heel goed opletten of het me lukt 2 liter vloeistof weg te werken,
bezoekjes aan dokters of ziekenhuizen wil ik het liefst echt tot het allerlaatst uitstellen.
Was it so hard Achilles
So very hard to die
Thou knowest and I know not
So much the happier I
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 25 augustus 2005 @ 09:34:00 #36
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_29947984
Dat broekenverhaal Ik zie mij dat ook wel gebeuren. Volgens mij heb je nog heel lang in je hoofd: "dat pas ik toch nooit"

Ik hoop voor je dat het vandaag wat beter gaat en dat je voldoende kunt drinken.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  † In Memoriam † donderdag 25 augustus 2005 @ 10:12:44 #37
43556 miss_dynastie
pi_29948627
Faat, ik vind het zelf eigenlijk 'raar' dat er geen enkele nacontrole is bij de maagband, als ik jou tenminste goed begrijp. Zou mij toch normaal lijken om elk jaar even te kijken of alles oke is
pi_29949010
Dat klpopt ook wel. Je ziet jezelf ook nog niet zo "slank" dan dat je bent. Is erg moeilijk.
Jezelf te zien zoals je nu bent. Ondanks dat iedereen het je zegt. Je kan het niet bevatten!

Ja opspuiten van de band is ele keer weer anders. Hier tenminste wel. Maar spuiten ze jou op dmv slikfoto's ??? Dat gebeurt bij ons niet. Moet wel 2 bekers water wegdrinken zodra ik opogespoten ben. Mar dat heeft bij mij toch geen nut. Omdat ongeveer 3 dagen na het opspuiten bij mij het kritieke moment is. Heb 2 maal mijn bandje wat leger moeten laten maken omdat ik 3 dagen later niets meer kon binnen houden.

Ik hoop wel dat ik van die "ellende" af ben straks.
Ik vind je verder heel erg sterk faat! Rcht bewondering voor je, hoe
je alles oppakt enzo.

Rewimo en troel de tijd vliegt hoor. Jullie zijn al bijna zover!
Ik zelf stik ook al helemaal ind e zenuwen. Ondanks het goede nadenken ondanks het zeker weten.. Is en blijft het eng en ben ook ik helemaal zenuwachtig!
pi_29949043
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 10:12 schreef miss_dynastie het volgende:
Faat, ik vind het zelf eigenlijk 'raar' dat er geen enkele nacontrole is bij de maagband, als ik jou tenminste goed begrijp. Zou mij toch normaal lijken om elk jaar even te kijken of alles oke is
normaal is dat wel zo idd. Eerste 2 jaar elke 3 maand, daarna elk half jaar.

Maar elk ziekenhuis zal zijn eigen beleidt wel hebben?
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 25 augustus 2005 @ 10:42:52 #40
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_29949267
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 10:31 schreef Funnie het volgende:
Dat klpopt ook wel. Je ziet jezelf ook nog niet zo "slank" dan dat je bent. Is erg moeilijk.
Jezelf te zien zoals je nu bent. Ondanks dat iedereen het je zegt. Je kan het niet bevatten!

Rewimo en troel de tijd vliegt hoor. Jullie zijn al bijna zover!
Ik zelf stik ook al helemaal ind e zenuwen. Ondanks het goede nadenken ondanks het zeker weten.. Is en blijft het eng en ben ook ik helemaal zenuwachtig!
Ik zit mezelf ook de hele tijd te vertellen dat ik volgend jaar slank ben maar echt bezinken doet het nog niet

Ik ben ook wel een beetje zenuwachtig maar ik kijk er ook naar uit. Weet jij nu al precies wanneer en hoe laat en hoe lang en zo?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 25 augustus 2005 @ 13:43:35 #41
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_29954581
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 10:12 schreef miss_dynastie het volgende:
Faat, ik vind het zelf eigenlijk 'raar' dat er geen enkele nacontrole is bij de maagband, als ik jou tenminste goed begrijp. Zou mij toch normaal lijken om elk jaar even te kijken of alles oke is
Dit is een misverstand hoor, ik ben 5 jaar lang onder hele intensieve controle geweest en was
zowat kind aan huis in het AMC (ik kwam er de eerste 3 jaar om de 2 weken, daarna om de 2mnd)

Na die eerste 5 jaar is het een beetje verwaterd, omdat ikzelf een veel drukker leven kreeg, maar
ook omdat de chirurg die me destijds geholpen heeft wegging bij het AMC. Ik heb dat verder zelf
qua controle ook wat laten versloffen, omdat het gewoon zo goed ging met me. Ik vraag dan ook
pas liever hulp eigenlijk als het echt niet anders kan en dat is dus pas dit jaar geweest.
Was it so hard Achilles
So very hard to die
Thou knowest and I know not
So much the happier I
  donderdag 25 augustus 2005 @ 13:51:28 #42
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_29954844
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 10:42 schreef Rewimo het volgende:
Ik zit mezelf ook de hele tijd te vertellen dat ik volgend jaar slank ben maar echt bezinken doet het nog niet

Ik ben ook wel een beetje zenuwachtig maar ik kijk er ook naar uit. Weet jij nu al precies wanneer en hoe laat en hoe lang en zo?
Laat dat idee maar varen hoor Rewimo, je zult jezelf nooooooit slank voelen. Dat zit er gewoon
in gebakken en gaat er niet meer uit.

Ik was op mijn lichtste punt 68 kilo en stond met mijn zusje wat kleding uit te zoeken voor een
feestje toen ze zei, hey zo'n kort truitje staat leuk bij je Faat. Ik keek haar toen aan of ik water
zag branden, ik in een kort truitje met mijn kont? Reactie van zusje: welke kont???

Mmm, tja dat "slanke gevoel" is iets dat tussen je oren zit blijkbaar en bij mij nooit aangekomen.
Maar wie weet is dat een typisch iets van mij en zul jij het wel voelen.....ik betwijfel het alleen,
ik heb het vaker gehoord van anderen die drastisch afgevallen zijn.
Was it so hard Achilles
So very hard to die
Thou knowest and I know not
So much the happier I
  donderdag 25 augustus 2005 @ 13:55:46 #43
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_29955015
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 10:31 schreef Funnie het volgende:
Dat klpopt ook wel. Je ziet jezelf ook nog niet zo "slank" dan dat je bent. Is erg moeilijk.
Jezelf te zien zoals je nu bent. Ondanks dat iedereen het je zegt. Je kan het niet bevatten!

Ja opspuiten van de band is ele keer weer anders. Hier tenminste wel. Maar spuiten ze jou op dmv slikfoto's ??? Dat gebeurt bij ons niet. Moet wel 2 bekers water wegdrinken zodra ik opogespoten ben. Mar dat heeft bij mij toch geen nut. Omdat ongeveer 3 dagen na het opspuiten bij mij het kritieke moment is. Heb 2 maal mijn bandje wat leger moeten laten maken omdat ik 3 dagen later niets meer kon binnen houden.

Ik hoop wel dat ik van die "ellende" af ben straks.
Ik vind je verder heel erg sterk faat! Rcht bewondering voor je, hoe
je alles oppakt enzo.

Rewimo en troel de tijd vliegt hoor. Jullie zijn al bijna zover!
Ik zelf stik ook al helemaal ind e zenuwen. Ondanks het goede nadenken ondanks het zeker weten.. Is en blijft het eng en ben ook ik helemaal zenuwachtig!
Ik moest dit keer naar het OLVG in Amsterdam, omdat "mijn" dokter van destijds daarheen is gegaan,
en daar doen ze het mbv slikfoto's op de röntgenafdeling ja. Opspuiten is bij mij eerder nog niet
gelukt en gedaan dus veel ervaring heb ik er niet mee. Ik voel me nog steeds beklemd van binnen.

Ik heb trouwens net zo veel bewondering voor jou hoor Funnie, zoveel ellende doorstaan met je
bandje en dan nog eens durven voor een scopinaro-operatie. Ik geloof toch echt dat ikzelf alle
moed om nog maar iets aan mijn maag te laten doen verloren hebt. Horror-toestand eigenlijk
Was it so hard Achilles
So very hard to die
Thou knowest and I know not
So much the happier I
  † In Memoriam † donderdag 25 augustus 2005 @ 13:57:20 #44
43556 miss_dynastie
pi_29955075
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 13:43 schreef Faat het volgende:
Na die eerste 5 jaar is het een beetje verwaterd, omdat ikzelf een veel drukker leven kreeg, maar
ook omdat de chirurg die me destijds geholpen heeft wegging bij het AMC. Ik heb dat verder zelf
qua controle ook wat laten versloffen, omdat het gewoon zo goed ging met me. Ik vraag dan ook
pas liever hulp eigenlijk als het echt niet anders kan en dat is dus pas dit jaar geweest.
Aha, oke, want het lijkt me inderdaad logischer elk jaar bijv. even te kijken hoe het gaat
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 25 augustus 2005 @ 13:58:15 #45
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_29955115
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 13:51 schreef Faat het volgende:
Laat dat idee maar varen hoor Rewimo, je zult jezelf nooooooit slank voelen. Dat zit er gewoon
in gebakken en gaat er niet meer uit.

Ik was op mijn lichtste punt 68 kilo en stond met mijn zusje wat kleding uit te zoeken voor een
feestje toen ze zei, hey zo'n kort truitje staat leuk bij je Faat. Ik keek haar toen aan of ik water
zag branden, ik in een kort truitje met mijn kont? Reactie van zusje: welke kont???

Mmm, tja dat "slanke gevoel" is iets dat tussen je oren zit blijkbaar en bij mij nooit aangekomen.
Maar wie weet is dat een typisch iets van mij en zul jij het wel voelen.....ik betwijfel het alleen,
ik heb het vaker gehoord van anderen die drastisch afgevallen zijn.
We zullen het zien Ik denk wel dat ik heel raar zal opkijken als over een tijdje ik kleding onder maat 50 pas en in gewone winkels terecht kan
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  † In Memoriam † donderdag 25 augustus 2005 @ 13:59:46 #46
43556 miss_dynastie
pi_29955175
Kun je elk jaar een keer extra op vakantie rewimo, want het gaat geld besparen
  donderdag 25 augustus 2005 @ 14:00:02 #47
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_29955183
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 13:57 schreef miss_dynastie het volgende:
Aha, oke, want het lijkt me inderdaad logischer elk jaar bijv. even te kijken hoe het gaat
Ligt ook aan mij hoor, ik ben een beetje arrogant als het goed gaat heb ik van niemand hulp nodig
Was it so hard Achilles
So very hard to die
Thou knowest and I know not
So much the happier I
  donderdag 25 augustus 2005 @ 14:01:39 #48
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_29955242
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 13:58 schreef Rewimo het volgende:
We zullen het zien Ik denk wel dat ik heel raar zal opkijken als over een tijdje ik kleding onder maat 50 pas en in gewone winkels terecht kan
Dat zijn de leuke dingen ervan, het geeft ook wel een kick, sowieso drijf je weg op een wolk van
geluk als je gewicht weer uit 2 cijfers bestaat ipv 3
Was it so hard Achilles
So very hard to die
Thou knowest and I know not
So much the happier I
  donderdag 25 augustus 2005 @ 14:08:12 #49
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_29955451
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 13:59 schreef miss_dynastie het volgende:
Kun je elk jaar een keer extra op vakantie rewimo, want het gaat geld besparen
Haha miss_dynastie dat valt tegen, want zodra je leukere kleding kan kopen als je maat omlaag
is gegaan ga je ook méér kleding kopen. Maar het lullige met afvallen is dus dat je elke 2 mnd
een andere maat krijgt, dus er valt bijna niet tegenop te kopen om je garderobe een beetje
aangevuld te houden

Misschien kunnen we een leuke ruilbeurs starten via de weblogs van Rewimo en Troel ofzo. Ik heb
zelf al mijn kleding groter dan maat 48 weggegeven en onlangs ook al mijn kleding kleiner dan
maat 40. Op een gegeven moment had ik dus van alles tussen 38 en 60 in de kast hangen

Het lullige is dat ik nu dus wel 48-50 nodig heb, maar bijna niets meer in de kast heb liggen, ik wil
zo snel mogelijk weer terug naar 44 er liggen zoveeeeeel leuke truitjes in die maat in mijn kast
Was it so hard Achilles
So very hard to die
Thou knowest and I know not
So much the happier I
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 25 augustus 2005 @ 14:58:31 #50
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_29957285
Nou, het zal zeker extra kleedgeld kosten Nu koop ik niks spontaan, je vindt toch niks in grotere maten in de aanbieding.

Ach, mijn moeder struint de tweedehandswinkeltjes voor me af op zoek naar broeken. Met shirts kun je best een poosje een grotere maat blijven dragen, maar de hele dag je broek ophijsen is minder comfortabel En over een tijdje duik ik gewoon in haar kledingkast voor spijkerbroeken en zo Ik ga haar nog inhalen
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  † In Memoriam † donderdag 25 augustus 2005 @ 15:44:13 #51
43556 miss_dynastie
pi_29959071
Ja, Faat, maar dan heb je wel een stuk meer kleren voor hetzelfde geld
Een basisgarderobe in een grote maat is een heel stuk duurder dan die in een kleinere maat, als je er dan zelf voor gaat kiezen meer te kopen, is het leuk, maar niet nodig
  donderdag 25 augustus 2005 @ 16:05:04 #52
35189 Troel
scherp en bot
pi_29959867
Zelfs als ik twee shirtjes in een kleine maat zou kopen en die aan elkaar zou naaien, dan ben ik goedkoper uit dan een groot shirt.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 25 augustus 2005 @ 19:16:00 #53
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_29966691
Oké dan, ik geef toe ik ben erg kooplustig met kleding, ongeacht welke maat ik heb
Was it so hard Achilles
So very hard to die
Thou knowest and I know not
So much the happier I
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 25 augustus 2005 @ 19:18:57 #54
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_29966815


Ik denk dat ik dat ook ga worden, moet toch erg lekker zijn als je zomaar overal iets kunt kopen wat ook meteen past
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_29969134
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 07:43 schreef Faat het volgende:

[..]

Hoi DuchessX, ik zal je vertellen dat ik niet eens terug durf te gaan, ik begin helemaal te trillen als
ik eraan denk weer daar op die tafel met dat vieze "cementdrankje".....ik ga noooooit meer (denk ik)

Het stomme is dat ze dus dmv röntgen gecontroleerd hebben of er nog vloeistof langs de band
kon en dat kon makkelijk volgens hen. Het heeft me best nog wel wat overtuigingskracht gekost
om ze duidelijk te maken dat slechts de helft van wat "normaal" is bijna niet te verdragen was.
Voordat ik wegging, is me zeker nog 4 keer gevraagd of ik écht zeker wist dat er niet MEER in
de band moest. Gelukkig heb ik me niets aan laten praten, maar het voelt allemaal wel heel raar.

Lijkt wel alsof ik eigenlijk nooit een maagbandje heb gehad, alsof er een "geintje" met me uit is
gehaald en ik nu voor het eerst voel hoe het is als je maag "afgeknepen" wordt.

Ik neem de tip van het uitdrogen wel goed ter harte, ben blij dat je het zegt, want ik had daar nog
niet eens bij stilgestaan. In heb nu de afgelopen 36 uur 2 vloeibare maaltijden naar binnen weten
te krijgen van 200 ml en 1 kopje koffie (Senseo is volgens mij nog niet eens 200 ml) maar dat is idd
veel te weinig. Ik zal eens kijken wat ik daar vandaag aan kan veranderen. Vreemd genoeg doet
water me teveel pijn, heb vanochtend een slokje geprobeerd, maar dat komt als een baksteen aan.
Oh Faat, dat is echt niet goed. Denk je dat er meteen een slikfoto gemaakt moet worden? Misschien is het al voldoende als er iets uit je bandje gehaald wordt?
Je dient minimaal 1,5 liter vocht binnen te krijgen per dag trouwens.

Faat, ik zou graag uitgebreider met je willen praten, zou je mij willen mailen?
DuchessX at gmail punt com

Sterkte en pas op jezelf!!!!!
#geen
  donderdag 25 augustus 2005 @ 20:42:18 #56
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_29969805
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 20:25 schreef DuchessX het volgende:
Oh Faat, dat is echt niet goed. Denk je dat er meteen een slikfoto gemaakt moet worden? Misschien is het al voldoende als er iets uit je bandje gehaald wordt?
Je dient minimaal 1,5 liter vocht binnen te krijgen per dag trouwens.

Faat, ik zou graag uitgebreider met je willen praten, zou je mij willen mailen?
DuchessX at gmail punt com

Sterkte en pas op jezelf!!!!!
Er is al een slikfoto gemaakt en dat zag er allemaal prima uit

Als het me trouwens lukt om het halve kopje koffie dat hier naast mijn PC staat nog naar binnen
te werken zit ik op 1 liter vocht vandaag en 2 ieniemieniehapjes gestoofde vis.

Hoe je het ook wendt of keert afvallen gaat iig lukken nu
Was it so hard Achilles
So very hard to die
Thou knowest and I know not
So much the happier I
pi_29974102
ja, maar ja dat is op deze manier denk ik niet de bedoeling. Maar ik snap het eigenlijk ook weer wel..

En ja kleding.. Hmm.. Ik heb erg veel. Maar ook nog erg veel wat ik niet pas. En daar wil ik toch echt graag een keer in kunnen. Ik lijk soms wel koop verslaafd, want als ik nu een leuke broek zie voor 5 euro in mijn maat. Ja dan kan ik het niet laten om het niet te doen. Het heeft zijn nadelen dus

En ach bewondering.. Ik voel mijzelf momenteel best wel een slapjanus. Dat ik het nu niet op eigen kracht kan, ondanks dat ik al zoveel kwijt was geraakt. Want believe me, dat ik nu aankom is mijn eigen fout, met daarbij de willekeurigheid van wat ik wel en niet kan verdragen!. Alle gebeurtenissen keer op keer heeft best wel veel van mij gevergt. Zonder dat ik het mij eigenlijk bewust was. Maar dat begint er nu uit te komen. Ik zit nu ook bij de reumatoloog, en hb vandaag foto's laten maken. Omdat ze vermoeden dat ik vervroegde artrose heb (plz duim met mij mee dat het niet zo is!!)

Ik zit hier nu heel erg dubbel. Ik wil me groot houden. Maar dat is momentel best wel moeilijk. Ik heb gewoon erg veel pijn. Altijd aan mijn dikzijn geweten En nu is waarschijnlik dan die artrose als gevolg van hypermobiliteit. En daarnaast zie ik echt tegen deze operatie op. Maar ik weet wel dat ik hem voor 100% zeker wil laten doen. Maar toch..ben heel erg bang!

Ik ga even wat anders doen. Voordat ik begin te
  donderdag 25 augustus 2005 @ 22:54:57 #58
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_29975762
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 22:19 schreef Funnie het volgende:
En ach bewondering.. Ik voel mijzelf momenteel best wel een slapjanus. Dat ik het nu niet op eigen kracht kan, ondanks dat ik al zoveel kwijt was geraakt. Want believe me, dat ik nu aankom is mijn eigen fout, met daarbij de willekeurigheid van wat ik wel en niet kan verdragen!. Alle gebeurtenissen keer op keer heeft best wel veel van mij gevergt.
Dit had een tekst van mij kunnen zijn, ik snap zo goed wat je bedoelt dat het pijn doet
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 22:19 schreef Funnie het volgende:
Zonder dat ik het mij eigenlijk bewust was. Maar dat begint er nu uit te komen. Ik zit nu ook bij de reumatoloog, en hb vandaag foto's laten maken. Omdat ze vermoeden dat ik vervroegde artrose heb (plz duim met mij mee dat het niet zo is!!)
Hier wil ik graag even mijn duimen voor draaien, ik hoop heel erg dat het geen atrose is wijffie
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 22:19 schreef Funnie het volgende:
Ik zit hier nu heel erg dubbel. Ik wil me groot houden. Maar dat is momentel best wel moeilijk. Ik heb gewoon erg veel pijn. Altijd aan mijn dikzijn geweten En nu is waarschijnlik dan die artrose als gevolg van hypermobiliteit.
Zo heb ik ook nog wel een "leuk" voorbeeld, maar vind het nu even niet gepast om weer met een
Faat-ding aan tekomen, vertel ik je andere keer wel
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 22:19 schreef Funnie het volgende:
En daarnaast zie ik echt tegen deze operatie op. Maar ik weet wel dat ik hem voor 100% zeker wil laten doen. Maar toch..ben heel erg bang!

Ik ga even wat anders doen. Voordat ik begin te
Die angst is goed, hoe erg ook. Het sterkt je in je beslissing en de zwakke(re) momenten horen er
echt bij. Tranen moet je gewoon lekker laten gaan joh, is toch niemand die door zijn schermpje heen
kan kijken hier en je ziet. Kan je momenteel alleen maar een megadikke knuffel geven en zou zeggen
ga vanavond effe wat leuks doen voor jezelf. Eventueel zelfs met wat lekkers erbij en neem daar
dan beetje ritueel afscheid van, zo van na de volgende operatie zie ik jou nooit meer terug ofzo

Ik weet niet of dat voor jou werkt, heeft het voor mij wel gedaan......ooit heel lang geleden.

Sterkte Funnie
Was it so hard Achilles
So very hard to die
Thou knowest and I know not
So much the happier I
pi_29980050
Heel erg bedankt Faat voor je reactie.

Mijn tranen heb ik even bewaard tot iedereen (voornamelijk de kids) naar bed waren.
Ik ben wel heel erg blij met je reactie. Sterkt mij toch wel weer wat.

Je mag het trouwens wel gewoon over jouw faat dingen hebben hoor! Wil wel weten wat en hoe bij jou!

Ik ga nog tot de operatie lekker vaak in bad en onder de douche met mijn Lush spulletjes. De ene keer helpt het, de andere keer niet. Maar voor de momenten dat het wel werkt. Daar doen we het dan maar voor.

jij ook verder sterkte overal mee
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 26 augustus 2005 @ 07:26:13 #60
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_29984992
Funnie, ik duim mee dat het geen artrose is (heb zelf een versleten teengewricht gehad en nu is nummer twee ook lekker bezig ). Dat is vreselijk pijnlijk.

Huil maar eens lekker uit, dat helpt vaak (alleen wil je dat inderdaad niet waar anderen bij zijn, zeker je kinderen niet)

Faat, post gerust wat je kwijt wilt. Er horen ook een hoop tegenvallende dingen bij operaties als wij ondergaan (hebben) en ik vind niet dat je die moet verzwijgen, integendeel. Ook niet als het er zijdelings mee te maken heeft. Of als je gewoon even je verhaal wilt doen over iets anders
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_29985401
Funnie sterkte
#geen
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 08:43:48 #62
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_29985514
Goedemorgen meiden

Nee, het was meer dat Funnie schreef over dat haar misschien-atrose-klachten altijd geweten
zijn aan haar "dikzijn" en ik niet daar dwars doorheen wilde met nou wat ik heb meegemaakt...

Nu weer een dag later twijfel ik eigenlijk of ik dit verhaal van mij wel op Fok moet zetten, ben over
het algemeen altijd wel vrij open hier en heb eigenlijk geen geheimen ofzo. Maar ondanks dat ik
me in dit topic redelijk veilig voel tussen jullie en dingen post die ik eerder nooit heb gepost blijft
het toch Fok.. Een forum waar de grootste kneuzen rondlopen die dikke mensen zonder pardon
of enig gevoel tot op de grond toe af kunnen branden.

Lees voor de "gein" maar eens een willekeurig klaagbaak topic waarin afgegeven wordt op
dikkerds in de bus of op het strand ofzo. Ik ben momenteel een beetje aan het struinen over
jullie sites, weblogs e.d. Heb van DuchessX ook paar linkjes ontvangen en kijk wel even waar
ik de wat meer privé drama's ga posten als ik zin heb om daar eens over te schrijven.

Voorlopig richt ik me nu even op mezelf en het voldoende drinken, ben gisteren gelukkig tot
1250 ml vocht gekomen en hoop dat vandaag te verbeteren tot in ieder geval anderhalve liter.

Het lijkt allemaal iets beter te voelen vandaag dus ik hoop dat dit doorzet en de pijn langzaam
verdwijnt. Heb nu na het drinken van een glas een beetje misselijk gevoel, terwijl ik gisteren na
het drinken van mijn eerste glas nog helse pijnen had. Wellicht begin ik nu op dag 3 wat te wennen
Was it so hard Achilles
So very hard to die
Thou knowest and I know not
So much the happier I
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 26 augustus 2005 @ 10:23:27 #63
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_29987271
Dat zou heel goed kunnen natuurlijk, dat je een paar dagen nodig hebt om te wennen aan het nieuwe volume. Ik hoop dat het doorzet en dat je je steeds beter gaat voelen Misschien scheelt het als je wat minder achter elkaar drinkt?

Wat dat afbranden van dikke mensen betreft heb je helemaal gelijk. Maar dat zegt meer over degenen die dat doen dan over dikke mensen
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_30003293
En toen had ik dus de brief ontvangen vanmiddag voor ik op verjaardag ging. Dames ik kruip even voor. Vrijdag 2 september word ik geopereerd.

Verder slaan dus de zenuwen nog verder toe. Ik hoop dat het snel achter de rug is. En ik ga idd maar eens afscheid nemen van mijn maagband.

allemaal
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 26 augustus 2005 @ 19:27:17 #65
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_30006194
Lekker snel zeg, Funnie! Kan me voorstellen dat je zenuwachtig bent maar zoals het nu gaat is het ook niks hè...
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 19:45:51 #66
35189 Troel
scherp en bot
pi_30006773
Ik ben vanmiddag naar de huisarts geweest (eigen huisarts met vakantie, dus die van mijn ouders). Die staat ook volledig achter mijn keuze en vindt het erg moedig. Ze zullen hun best gaan doen voor een spoedafspraak bij een obesitasarts hier in Nederland, om te kijken of er dan meer te regelen valt met de verzekeringen.

(Want wat als je ineens 10 dagen op de IC ligt, dan moet je een extra hypotheek nemen om dat te kunnen betalen)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 26 augustus 2005 @ 19:47:28 #67
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_30006830
Dat zou mooi zijn, Troel. En misschien dat je ouders zich er dan ook wat beter mee kunnen verzoenen (je moeder met name).
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 19:57:07 #68
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_30007171
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 17:42 schreef Funnie het volgende:
En toen had ik dus de brief ontvangen vanmiddag voor ik op verjaardag ging. Dames ik kruip even voor. Vrijdag 2 september word ik geopereerd.

Verder slaan dus de zenuwen nog verder toe. Ik hoop dat het snel achter de rug is. En ik ga idd maar eens afscheid nemen van mijn maagband.

allemaal
Wow, dat is volgende week al. Aan de ene kant wel lekker, want als je nu een brief zou krijgen
dat je bij wijze van spreken 2 december zou worden geopereerd is ook zoiets. Maar pfff komende
vrijdag is ook wel supersnel. Kun je wel komende week voor leuke pyjamaatjes gaan shoppen

Funnie, misschien een gek idee, maar zou je de band niet mee kunnen krijgen ter herinnering?
Ik weet niet of je daar al aan gedacht heb, maar schiet me zo ineens te binnen
Was it so hard Achilles
So very hard to die
Thou knowest and I know not
So much the happier I
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 26 augustus 2005 @ 19:59:18 #69
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_30007238
Ik heb mijn galstenen ook nog ergens liggen in een potje
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 20:04:11 #70
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_30007383
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 19:45 schreef Troel het volgende:
Ik ben vanmiddag naar de huisarts geweest (eigen huisarts met vakantie, dus die van mijn ouders). Die staat ook volledig achter mijn keuze en vindt het erg moedig. Ze zullen hun best gaan doen voor een spoedafspraak bij een obesitasarts hier in Nederland, om te kijken of er dan meer te regelen valt met de verzekeringen.

(Want wat als je ineens 10 dagen op de IC ligt, dan moet je een extra hypotheek nemen om dat te kunnen betalen)
Nog steeds niet helemaal rond dus Troel? Vreselijk irritant zeg, maar wel mooi dat je alles aan blijft
pakken en niet bij de pakken neergaat zitten. Ik heb er alle vertrouwen in dat het gaat lukken

Haha merken jullie de positieve tendens in mijn posten, ik heb sinds vanavond minder pijn

Het afschuwelijke scherpe is eraf en er is nu alleen nog maar een onaangenaam gevoel aanwezig,
maar dat kan ik redelijk handelen. Vandaag nu de rest van mijn gestoofde visje van gisteren gegeten
en 3 rijstwafels en ik zit lekker vol. Wat een dieet Kon ik dat mijn hele leven maar volhouden zeg..
dan zou er nog ruimte over blijven voor een zakje chips ook

Drinken gaat redelijk tot goed en vitaminebrouwsel ook vanaf vandaag gaan slikken ivm het tekort
dat ik met deze hoeveelheden ga oplopen. Ik voel me momenteel eigenlijk best tevreden
Was it so hard Achilles
So very hard to die
Thou knowest and I know not
So much the happier I
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 20:13:51 #71
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_30007675
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 19:59 schreef Rewimo het volgende:
Ik heb mijn galstenen ook nog ergens liggen in een potje
Ohw ja galstenen, ook zo'n leuke bijkomstigheid bij afvallen. Iedereen maar roepen dat het
zo gezond zou zijn om af te vallen. Maar mooi dat ik geen galstenen had voor mijn lijnen.

Ik weet niet meer precies hoe het zit, maar door het lijnen krijg je die krengen als presentje erbij

Ik zou ze mooi door de wc spoelen Rewimo, opgeruimd staat netjes
Was it so hard Achilles
So very hard to die
Thou knowest and I know not
So much the happier I
pi_30007687
Funnie wat snel al. Maar wel fijn voor je, ook al is het even slikken denk ik als je zo defenitief die datum op papier ziet

Troel fijn dat die huisarts meewerkt joh
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 26 augustus 2005 @ 21:04:01 #73
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_30009209
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 20:13 schreef Faat het volgende:
Ohw ja galstenen, ook zo'n leuke bijkomstigheid bij afvallen. Iedereen maar roepen dat het
zo gezond zou zijn om af te vallen. Maar mooi dat ik geen galstenen had voor mijn lijnen.

Ik weet niet meer precies hoe het zit, maar door het lijnen krijg je die krengen als presentje erbij

Ik zou ze mooi door de wc spoelen Rewimo, opgeruimd staat netjes [afbeelding]
Ik kreeg ze niet van het lijnen, maar gewoon op mijn 34e net als de rest van de familie Hoezo erfelijk bepaald?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 26 augustus 2005 @ 21:04:50 #74
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_30009231
Fijn dat je je inderdaad lekkerder voelt, Faat. En met zo'n dieet zal het wel lekker snel gaan weer met afvallen Geen honger?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  † In Memoriam † vrijdag 26 augustus 2005 @ 21:10:30 #75
43556 miss_dynastie
pi_30009402
Fun, wat snel al
Dikke
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 08:50:20 #76
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_30021901
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 21:04 schreef Rewimo het volgende:
Fijn dat je je inderdaad lekkerder voelt, Faat. En met zo'n dieet zal het wel lekker snel gaan weer met afvallen Geen honger?
Alleen in mijn hoofd, ik droom over lekker eten en stond gisterend kwijlend bij de nieuwe bakker
te kijken door de ramen wat hij allemaal in zijn vitrine had liggen

Mijn lichaam zegt heel duidelijk nee er kan niets in, maar ja het blijft een strijd. Vanavond lastig, een
gepland dineetje bij de Mexicaan, ik kan niet afzeggen is onderdeel van een vrijgezellenparty, maar
ik ben bang dat ik er voor spek en bonen bij zit. Neem wel een blikje SlimFast mee in mijn tas maar
Was it so hard Achilles
So very hard to die
Thou knowest and I know not
So much the happier I
pi_30023436
Ja, heel eng om te zien dat het inderdaad zo snel is. Ook wel goed hoor. Dan ben ik er vanaf. En nee, zoals het nu gaan gaat het ook niet. Daarom sta ik ook zo achter mijn beslissing. Misschien dat ik wel vraag of ik de band mag houden. Zou toch wel leuk zijn om hem eens te zien!

Faat ik ben blij dat het wat beter gaat, dat is altijd fijner. En ja honger in je hoofd. Dat is het moeilijkste gevecht vind ik altijd. En een etentje.. hmm. Alleen toetje misschien?

Volgend jaar als we weer op vakantie zijn. Ga ik al niets meer voor mijzelf bestellen. Ik eet wel wat van de kids en Henk mee.

Troel, ik hoop dat alles alsnog op tijd geregeld kan worden voor jou! Ik ga mij helemaal suf duimen joh
pi_30023895
Funnie, zo is het ineens wel heel dichtbij zeg...

Heel veel sterkte en suc6 met de operatie

troel, fijn dat de huisarts mee wil werken! Ik hoop dat er wat geregeld kan worden
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 27 augustus 2005 @ 14:58:55 #79
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_30028930
Spannend Funnie, ik vind het jammer dat ik het niet helemaal kan volgen komende week, wij gaan zaterdag voor twee weken naar Turkije. Als we terugkomen zijn Troel en ik zelf al aan de beurt!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 28 augustus 2005 @ 00:00:32 #80
12236 Funnie
PsychoBitch
pi_30044657
Ja spannend is het zeker. En het komt echt heel erg dichtbij.

Rewimo, das het mooie van een forum, je kan het later weer bij lezen.
Zodra jullie opgeknapt zijn. Zal ik jullie verhaal wel lezen

iig alvast een prettige vakantie, voor ik dat vergeet van de week
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 28 augustus 2005 @ 09:48:04 #81
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_30050483
Dank je wel, jij heel veel succes en sterkte alvast
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 28 augustus 2005 @ 09:48:35 #82
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_30050487
Ik vraag trouwens wel of qltel jullie een beetje op de hoogte houdt als wij in het ziekenhuis liggen.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 28 augustus 2005 @ 11:30:47 #83
35189 Troel
scherp en bot
pi_30051817
Heel veel plezier op vakantie trouwens Rewimo
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 28 augustus 2005 @ 20:24:17 #84
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_30059095
Ik ben nog niet weg hoor
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 29 augustus 2005 @ 12:52:34 #85
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_30069578
Hoe gaat het met de dames hier en alle plannen? Voor Funnie is het aftellen begonnen, nog 4
daagjes hè?! En hoe gaat het met Troel en het afvallen? En jij Rewimo eerst nog met vakantie
en dan aan de grote afvalrace beginnen?

Met mijn bandje gaat het eindelijk goed, heel voorzichtig eten wel en 't blijft moeilijk, want de
lekkere trek is huizenhoog aanwezig, maar de motivatie gelukkig ook

Er is nu 4 kilo vanaf, hopelijk snel meer, ik hou jullie op de hoogte
Was it so hard Achilles
So very hard to die
Thou knowest and I know not
So much the happier I
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 29 augustus 2005 @ 12:55:05 #86
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_30069597
Dat gaat goed, Faat

Ja, zaterdag op vakantie voor twee weken. En als ik terugkom is het bijna zover
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_30073294
Hey Faat dat is goed nieuws!

4 kilo wow!

Rewimo ik wenste het alvast voor ik het zou vergeten in mijn eigen chaootpaleisje hier
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 30 augustus 2005 @ 13:49:13 #88
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_30094863
Ik heb me gisteren aangemeld op het forum van wslinfo. Al een hoop opgestoken daar. Zo heeft een diëtiste daar een speciaal eiwitpoeder dat neutraal van smaak is en dus kan worden toegevoegd aan allerlei voedingsmiddelen. Dat is handig omdat je maar heel weinig kunt eten in het begin maar wel een flinke portie eiwitten moet binnenkrijgen. Als je na een paar maanden weer van alles kunt eten zijn er ook een soort mueslirepen met extra veel eiwit, die je als tussendoortje kunt eten, in naar het schijnt aangename smaken
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 30 augustus 2005 @ 22:46:42 #89
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_30113301
Ik kwam vanavond in contact met een oude vriendin op het WLS-forum Ze is verdorie nu slanker dan ik Dat kan niet hoor, ik heb beloofd haar in te halen (zij was altijd de dikste van ons tweetjes). Ze is sinds eind maart 48 kilo kwijt dank zij een DS-operatie
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 23:29:41 #90
35189 Troel
scherp en bot
pi_30115129
Ik heb vanavond een gesprek met mijn moeder gehad. Tijdens haar zoektocht naar informatie kwam ze in dit topic terecht (we zullen dus wel hoog in de hits staan ). Ze vond het erg vervelend dat ik haar zo zat zwart te maken. Bij deze dus een kleine rectificatie. Alles wat ik gepost heb, is hoe ik het op dat moment zie. Hoe ik dingen ervaar en hoe ik dingen beleef. Dat communicatie niet mijn sterkste kant is weet ik, dus het kan best dat ik dingen totaal verkeerd opvat. Mijn excuses hiervoor.

Mam, ik heb het je vanavond ook al gezegd, wat ik hier op Fok post, dat is wat op dat moment in mijn hoofd omgaat. Misschien heb ik jou verkeerd begrepen, misschien doe ik het wel allemaal verkeerd, misschien heb jij mij niet goed begrepen. Het kan allemaal. Ik vind het heel vervelend dat ik jou gekwetst heb met mijn uitspraken, dat was niet mijn bedoeling.
Ik weet dat we vanavond verwijten over en weer hebben gegooid en dat ik een aantal keer flink tegen je uitgevallen ben. Sommige had je daarvan echt verdiend, sommige eigenlijk helemaal niet.
Het spijt me heel erg dat ik jou "buitengesloten" heb wat betreft mijn keuzes, ik begrijp nu dat jij het alleen maar vervelend vond dat je er niet voor me kan zijn als ik in het ziekenhuis lig, terwijl ik begreep dat ik je niet hoefte te verwachten omdat je niet achter mijn beslissing stond.
Ondanks dat ik je soms best wel bemoeizuchtig vind, ben en blijf je wel mijn moeder en hou ik echt wel van je!

[ Bericht 4% gewijzigd door Troel op 01-09-2005 00:25:43 ]
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_30119370
Troel en moeder



(meer weet ik even niet te zeggen. Alleen dat ik dit erg leuk om te lezen vind. Open en eerlijk!)
pi_30119418
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 22:46 schreef Rewimo het volgende:
Ik kwam vanavond in contact met een oude vriendin op het WLS-forum Ze is verdorie nu slanker dan ik Dat kan niet hoor, ik heb beloofd haar in te halen (zij was altijd de dikste van ons tweetjes). Ze is sinds eind maart 48 kilo kwijt dank zij een DS-operatie
Dat is dan heel hard gegaan bij der! Bij jou straks ook hoor Rewimo! Die kilo's gaan vliegen!
Maar wel eraf en niet erop!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 31 augustus 2005 @ 07:26:08 #93
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_30121641
Troel en mama van Troel, goed dat jullie erover gesproken hebben en dat jullie elkaar nu begrijpen Steun van je familie is zó belangrijk!

Ik denk dat ik snap waarom je niet meer terugkwam op msn gisteravond
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 31 augustus 2005 @ 09:50:35 #94
35189 Troel
scherp en bot
pi_30123432
Vragen van mijn ouders.

Mag je na zo'n operatie een autogordel dragen?
Anders moeten we nog ontheffing aanvragen voor Belgie en Nederland.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_30124787
Ik heb nog nooit gehoort dat het niet mag Troel.
pi_30127786
Maar het is natuurlijk wel zo dat het misschien niet prettig is. Want ik neem aan dat je doelt op de terug weg?

Ik persoonlijk zal dan achterin gaan liggen/zitten met de middelste gordel (alleen om beneden buik.)
De rest zit bij ons niet in het midden. En losser dan normaal dan uiteraard. Is er voor zoiets eenontheffing te verkrijgen dan? Ik ben tot nu toe na elke operatie gewoon op de voorstoel terug gekomen naar huis. Gewoon met gordel. Was altijd wel opgeknapt genoeg daarvoor. Maar dan thuis gelijk weer plat. Met mijn kopje koffie Want die mis ik altijd.

Zenuwen slaan momenteel nog harder toe. Heb erg moeten spugen vannacht. Puur van de zenuwen. Ik probeer me gedachte wel op andere dingen te zetten maar dat lukt niet echt.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 31 augustus 2005 @ 16:44:15 #97
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_30136210
Ik ging naar Blokker omdat ze een weegschaal in de aanbieding hadden, zo'n mooie glazen, tot 150 kilo. Maar... die was er natuurlijk niet

Nu heb ik een andere glazen gekocht, die zelfs tot 180 weegt, voor nog 4 euro minder Ook bij Blokker dus
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 31 augustus 2005 @ 17:04:54 #98
35189 Troel
scherp en bot
pi_30136999
Tja, en straks kunnen we daar met ons tweeen op
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 31 augustus 2005 @ 20:54:10 #99
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_30143983
Makkelijk
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 31 augustus 2005 @ 23:04:44 #100
12236 Funnie
PsychoBitch
pi_30149259
Is met zijn 3-en te optimistisch?
  donderdag 1 september 2005 @ 00:26:23 #101
35189 Troel
scherp en bot
pi_30152167
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 23:04 schreef Funnie het volgende:
Is met zijn 3-en te optimistisch?
Nee joh, dat gaat makkelijk kunnen! En anders zetten we er voor de zekerheid een keukenweegschaal naast tot 2 kilo
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 1 september 2005 @ 07:23:20 #102
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_30155755
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 23:04 schreef Funnie het volgende:
Is met zijn 3-en te optimistisch?
Moet kunnen, zeker nu ik al 5 kilo cadeau heb gekregen van 'm
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 1 september 2005 @ 09:32:12 #103
35189 Troel
scherp en bot
pi_30157291
quote:
Op donderdag 1 september 2005 07:23 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Moet kunnen, zeker nu ik al 5 kilo cadeau heb gekregen van 'm
staat die weegschaal in Belgie niet goed afgesteld of zijn we echt afgevallen puur omdat we de beslissing hebben genomen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 1 september 2005 @ 10:12:28 #104
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_30158071
Volgens mij zorgen de zenuwen gewoon voor een snellere verbranding

Nog 19 dagen!!!! Bibber...
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 1 september 2005 @ 10:54:04 #105
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_30159128
Morgen Funnie onder het mes!! Weet niet of ze het nog leest, want ze moet zich waarschijnlijk
vandaag al voor opname melden, maar nogmaals heel veel sterkte gewenst. Echt spannend
Was it so hard Achilles
So very hard to die
Thou knowest and I know not
So much the happier I
  donderdag 1 september 2005 @ 10:58:17 #106
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_30159231
quote:
Op donderdag 1 september 2005 10:12 schreef Rewimo het volgende:
Volgens mij zorgen de zenuwen gewoon voor een snellere verbranding

Nog 19 dagen!!!! Bibber...
Jij gaat eerst nog 14 dagen met je gat in de zon genieten, ophouden met bibberen hoor

Eeej, weet je wat trouwens leuk is als je goed bruin bent geworden van de zon en je bent aan het
afvallen? Dan wordt je steeds bruiner. Klinkt vaag, maar ik heb het aan den lijve ondervonden
Was it so hard Achilles
So very hard to die
Thou knowest and I know not
So much the happier I
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 1 september 2005 @ 11:12:08 #107
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_30159628
Mwah, ik heb vitiligo, dus dat valt helaas tegen Ik word roze en dat steeds opnieuw, heb nu gelukkig eindelijk een factor 60 waarmee ik niet verbrand
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 1 september 2005 @ 11:21:54 #108
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_30159938
Mm, das balen Rewimo. Ik hoop wel dat je nu niet van lichtroze knalroze wordt dan

Helpt trouwens een zelfbruinende crème nog bij vitiligo, of moet je daar ook voldoende pigment
voor hebben om bruin te kunnen kleuren?
Was it so hard Achilles
So very hard to die
Thou knowest and I know not
So much the happier I
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 1 september 2005 @ 11:36:35 #109
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_30160396
Nee, in die plekken zit geen pigment en dus kunnen ze ook niet kleuren. Hm, die plekken gaan misschien wel krimpen komend jaar
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 1 september 2005 @ 11:43:49 #110
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_30160631
Zeker weten dat ze gaan krimpen Rewimo
Was it so hard Achilles
So very hard to die
Thou knowest and I know not
So much the happier I
  donderdag 1 september 2005 @ 11:45:33 #111
35189 Troel
scherp en bot
pi_30160690
O mensen!!!

Ik heb toch zulk superfijn nieuws

We hebben een verzekering gevonden die een heleboel gaat vergoeden

Enig nadeel, ik moet dan wel bij Bert intrekken. Nou, dan moeten we van dat nadeel maar een voordeel maken.

Ik ben zo blij, zo blij, zo blij
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 1 september 2005 @ 11:46:15 #112
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_30160723


Dat zal Bert wel vreselijk vinden

Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 1 september 2005 @ 11:47:08 #113
35189 Troel
scherp en bot
pi_30160757
quote:
Op donderdag 1 september 2005 11:46 schreef Rewimo het volgende:


Dat zal Bert wel vreselijk vinden

je zat gewoon te wachten tot ik het zou posten he
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 1 september 2005 @ 11:57:30 #114
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_30161133
troel wat fijn zeg
pi_30161224
Troel wat goed nieuws

Funnie denk roze
  donderdag 1 september 2005 @ 11:59:59 #116
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_30161235
Troel wat een geweldig nieuws en zo op de valreep allemaal, geweldig zeg!!

Maar euh...bij Bert intrekken? Toch niet bij deze Bert?



Was it so hard Achilles
So very hard to die
Thou knowest and I know not
So much the happier I
  donderdag 1 september 2005 @ 12:04:20 #117
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_30161394
woehaaaaaaaaaaaaa troel wat super oh meisje ik ben zo blij super

funnie veel sterkte morgen
Engaging Infinite Improbability Drive..
  donderdag 1 september 2005 @ 12:08:22 #118
35189 Troel
scherp en bot
pi_30161546
quote:
Op donderdag 1 september 2005 11:59 schreef Faat het volgende:
Troel wat een geweldig nieuws en zo op de valreep allemaal, geweldig zeg!! [afbeelding]

Maar euh...bij Bert intrekken? Toch niet bij deze Bert?

[afbeelding]

Bert


nee, deze
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 1 september 2005 @ 12:17:15 #119
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_30161895
quote:
Op donderdag 1 september 2005 11:47 schreef Troel het volgende:
je zat gewoon te wachten tot ik het zou posten he
Puur toeval, want ik zat op mijn werk Zag naderhand pas dat het er nog maar net stond
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  † In Memoriam † donderdag 1 september 2005 @ 12:38:24 #120
43556 miss_dynastie
pi_30162589

Troel
pi_30163731
Funnie heel veel sterkte morgen joh!!!!!!!

Troel wat fijn En dat samenwonen is toch leuk, volgens mij waren jullie toch van plan samen te gaan wonen. Dan kan hij je na de oepratie lekker vertroetelen
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_30164203
hey das mooi, Troel! En intrekken bij Bert lijkt mij ook geen straf voor jou, toch?
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_30164521
Troel
Jij hebt even wat om naar uit te kijken dacht ik zo!! Spannend hoor

Ik zit inmiddels serieus te denken over de plaatsing van een maagband en ga hier op korte termijn maar eens over praten met mijn huisarts. Zie er erg tegenop, maar het wordt eens tijd dat ik die eerste stap ga nemen!
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 1 september 2005 @ 13:37:37 #124
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_30164569
Meaghan, misschien handig om je even op dit forum te wijzen: http://www.wlsinfo.nl/forum/index.php en de bijbehorende site.

Veel ervaringen daar. Plus een goed overzicht van de mogelijke behandelingen.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_30165657
Bedankt voor de tip Rewimo, ik zag net dat ik hem al in mijn favorieten had staan
Het is natuurlijk erg leerzaam om ervaringen van anderen te lezen, maar uiteindelijk zal het bij mij en zoveel anderen hoogstwaarschijnlijk net even anders gaan, dus tja. Maar het geeft wel een goed beeld van de eventuele complicaties die je tegen kunt komen en dat laat je toch weer meewegen bij de uiteindelijke beslissing of je er helemaal voor wilt gaan. Voor nu spreekt de tijdelijke aard van de maagband mij erg aan, want ik blijf hoop houden dat ik mijn gewicht ooit geheel zelfstandig onder controle kan houden.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 1 september 2005 @ 15:36:06 #126
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_30168205
Een maagband is niet tijdelijk. Een maagballon wel. Lees je goed in hoor!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_30169067
Oeps, ik ging er eigenlijk automatisch vanuit dat de maagband weer weggehaald zou worden als deze zijn dienst heeft bewezen

Hier: http://members.lycos.nl/bianca1b/newpage1.html staat wel dat na het behalen van het streefgewicht het bandje leeggehaald kan worden en de maag weer zijn gewone capaciteit krijgt. Maar wordt die maagband dan niet in z'n geheel weggehaald, want dat kan ik nergens vinden? Oh, ik lees nu op het forum dat het er op verzoek wel uitgehaald wordt. Feit blijft wel dat het een omkeerbare ingreep is en er niet wordt gesneden in maag/darmen en daar gaat mijn voorkeur vooralsnog naar uit.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 1 september 2005 @ 16:08:18 #128
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_30169310
Om het bandje weg te halen is wel een tweede ingreep onder narcose nodig.

Ik ben geen voorstander van het maagbandje, ik heb er te veel ellende over gelezen. Je ziet op het WLS-forum ook veel mensen die na problemen met het bandje alsnog voor een andere methode kiezen. Als je denkt wel de discipline op te kunnen brengen om ook na het rigoureuze afvallen niet weer te veel te gaan eten kun je denk ik beter voor de maagballon kiezen. Daarvoor wordt er helemaal niet gesneden Mijn collega heeft dat gehad, zij is er flink mee afgevallen en ziet ook kans zich netjes op gewicht te houden.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 1 september 2005 @ 16:14:10 #129
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_30169516
Lees overigens net dat de maximale levensduur van een maagbandje 15 jaar is. Maar er zitten veel risico's aan verbonden:
quote:
van de 100 mensen die een maagband krijgen zijn er maar 20 succesvol en zonder problemen of complicaties. De overige mensen hebben in meer of mindere mate complicaties en over het algemeen genomen worden maagbanden er grotendeels binnen een periode van 5 jaar weer uitgehaald ivm complicaties zoals lekkage van het reservoir. afstotingsverschijnselen door het lichaam als reactie op het siliconenmateriaal. niet of niet voldoende afvallen, veel moeten braken , niet goed kunnen eten of heel veel voedingsmiddelen( brood fruit vlees) niet kunnen eten. maagbanderosie. het ingroeien van de maagband in de maag. het vastgroeien van de maagband aan de lever, het beschadigd raken van de slokdarm, het verschuiven van de maagband, het ontwikkelen van een overmaag of pouch etc etc.
Naar het schijnt wordt de ingreep in het buitenland steeds minder gedaan, terwijl hij hier in Nederland juist erg populair is en veel verzekeraars alleen maar de maagband vergoeden
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_30169723
Met bandje leeghalen bedoelen ze dat de vocht uit de bad wordt gehaald, zodat je band daardoor losser staat. Oude grote zal hij niet halen. Maar het eten vliegt wat makkelijk door de band heen. Doordat hij niet strak staat. In principe wordt de band nooit eruit gehaald. Tenzij je complicaties hebt. Of andere maagverkleining gaat laten doen (zoals ik).

En ja ik ben er nog wel hoor ik moet moet morgen vroeg om 6:30 hier weg, en om 7:45 melden in Hardenberg. Dus er is nog niemand te laat Goed, ik ben dus uiteraard stik zenuwachtig. Spugen is wel wat minder. Heb zelf wat extra medicatie genomen Mijn tas staat helemaal klaar. Dus we gaan der maar voor.

Nou, dan ben ik benieuwd ho het volgens jaar om deze tijd met ons 4-en is (ja, ik reken jou ook mee Faat )

Rewimo gewoon lekker genieten van je vakantie, niet teveel nadenken bij wat gaat komen. Komen doet het toch wel.

Ik ga vanavond nog lekker in bad en toch echt afscheid nemen van het bandje. dag bandje, dag reservoir

Ik heb net op de markt een veelste kleine leuke spijkerbroek gehaald voor 1 euro Misschien past hij wel volgend jaar zomer

Troel fantastisch dat het op deze manier kan!!!! Wat een opluchting, of niet??

Allemaal een hele dikke kus. En ik meld me gelijk als ik weer thuis ben
pi_30169944
Mja, ik heb een keer het inbrengen en de nasleep van een maagballon op tv mogen ervaren en daar werd ik niet bepaald vrolijk van Maar goed, iedere ingreep kent zijn voors en tegens en na het gesprek met de huisarts kan ik er wel helemaal anders tegenaan kijken en blijkt misschien wel dat de maagband helemaal niet geschikt is voor mij. Hoe dan ook, voor nu wil ik mij richten op de maagband en wat verder naslagwerk doen daaromtrent kan zeker geen kwaad in mijn geval Ik heb ergens gelezen dat mijn verzekeringsmaatschappij eerder bereid is om deze ingreep te vergoeden, dus dat speelt zeker wel mee. Het lijkt me zo'n enorme domper om voor de volle 100% ergens voor te gaan en dan blijkt de verzekering daar eventjes een stokje voor te steken en gaat het hele "feest" niet door..
  donderdag 1 september 2005 @ 16:35:33 #132
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_30170244
Funnie! Heel veel succes morgen!
***
pi_30170466
Ik lees nu pas je reactie Rewimo omtrent de vergoeding hier in Nederland. Dat is dus een punt waar je rekening mee dient te houden wil je in aanmerking komen voor het operatieve traject. Ik kan het bedrag helaas niet zelf ophoesten, dus ben ik bang dat mijn opties zeer beperkt zijn. Maar toch, ondanks alle nare verhalen(en ja, er is véél te lezen) wil ik er wel voor gaan als mij de optie geboden wordt. Ik ben bereid ver te gaan voor mijn uiteindelijke doel en dat dat zeer waarschijnlijk niet zonder slag of stoot zal gaan is iets wat ik zal moeten accepteren. Mijn lichaam begint te protesteren, dus ja, er MOET gewoon iets gebeuren en snel.

Funnie, veel succes met de operatie! Onderga jij nu dezelfde operatie als Rewimo en Troel, of lees ik weer eens ergens overheen?
pi_30171072
Nee, ik krijg de GBP (Gastric Bypas) Ik kan dus echt weinig eten hierna. Maar Rewimo kan dat veel beter uitleggen wat het verschil tussen de 2 operaties zijn.

Ik krijg de GBP gewoon vergoed via mijn zorgverzekeraar, evenals de band. Die kreeg ik ook gewoon vergoed. Als ik maar aan de voorwaarden voldeed.
Psychiater
dieetiste
internist
chirurg

Ze moesten alle 4 groen licht geven. Gaf er 1 geen groen licht. Ging het hele verhaal niet door.
En ik moesten moet nog, ook naar de dieetiste blijven gaan van mijn ziekenfonds.
De chirurg zal ook naar jouw eetgedrag kijken, en aan de hand daarvan wordt vaak besloten welke ingreep er gaat gebeuren. Tenzij je zelf ook rotsvast op iets staat. Dan wordt er gekeken of dat haalbaar is. De maagband is voor volume eters. En de GBP meer voor de snoepers.
Dat is het grote verschil dan ook denk ik.

Ik was voor de band en volume eter, en ben een snoeper geworden de afgelopen 2 jaar. Dat veranderd de situatie ook. Met daarnaast de ellende van de band die ik elke keer heb gehad. Waardoor ik het echt beu ben. Maar er zijn genoeg mensen die het wel redden met de band. Alleen is het op de lange duur, tot nu toe de GBP en andere verkleiningen beter uit de bus gekomen.

Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb kunnen brengen. Anders kan iemand anders mij wel aanvullen denk ik..

Sterkte met wat je gaat doen. Huisarts is vaak wel stap 1. De rest volgt vanzelf vaak wel. Alleen er zijn vaak veel wachtlijsten in NL op dit moment. En vooral voor de band.

Bel ziekenhuizen op, en vraag hen hoe hun wachtlijst is. Of vraag het aan je zorg verzekeraar. Die weten het vaak ook wel.

En veel sites afstruinen helpt ook wel.
Rewimo noemde er al 1 en daarnaast is er ooknog www.maagverkleining.nl
Daar staan ook erg veel manieren beschreven. En erg veel verhalen van lotgenoten.

Ik ga aan mijn laatste avond maal werken
pi_30171443
Bedankt voor je uitleg Funnie! Ik zal me nog eens verder verdiepen in het verschil in beide ingrepen. En de tip om ziekenhuizen en zorgverzekeraar op te bellen ga ik zeker navolgen. Nogmaals, veel succes met de operatie morgen!! En die spijkerbroek zal je vast en zeker mooi komen te staan
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 1 september 2005 @ 17:13:27 #136
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_30171536
Funnie, als ik je niet meer spreek, heel veel succes! Ik hoop de 17e of 18e goede verhalen van je te horen Hou je taai!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 1 september 2005 @ 17:57:10 #137
35189 Troel
scherp en bot
pi_30172952
Funnie, heeeeel veel succes! We duimen voor je en het gaat helemaal goedkomen!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_30185365
Ik ga naar bedje toe zo. Mag vanaf 12 uur niets meer hebben.
Zelfs niet meer roken dat gaat een lange nacht en ochtend worden vrees ik. Maar
nu dan echt doeizzzz
pi_30191780
Funnie ik duim voor je!!!
#geen
pi_30192102
Funnie: succes vandaag! .

Troel: goed nieuws zeg!
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 2 september 2005 @ 08:29:21 #141
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_30192402
Funnie, heel veel succes!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 2 september 2005 @ 10:32:22 #142
22578 lotje11
ga toch eens naar de dokter!!
pi_30194798
duimduimduim voor funnie!
De beste manier om iets te leren is er les in te geven.
Hij die kan, doet. Hij die niet kan, onderwijst.
http://monstersgame.nl/?ac=vid&vid=12025709
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 2 september 2005 @ 19:39:04 #143
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_30211358
Hoop dat alles goed verlopen is voor Funnie. Meiden, voorlopig ga ik jullie verlaten Vannacht vertrekken we naar Schiphol (gelukkig vlakbij) en dan naar Turkije. Troel zal jullie de komende twee weken wel in de gaten houden voor me

Tot over 14 dagen, en dan gaat het allemaal gebeuren
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_30214900
Prettige vakantie Rewimo!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 2 september 2005 @ 21:59:31 #145
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_30215269
Dank je, we gaan net ons bed in, half 2 er weer uit

Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 2 september 2005 @ 23:12:34 #146
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_30216988
Rewimo hele fijne vakantie gewenst en voor Funnie een zorgeloze en vooral pijnloze nacht
Was it so hard Achilles
So very hard to die
Thou knowest and I know not
So much the happier I
  zondag 4 september 2005 @ 11:42:57 #147
12236 Funnie
PsychoBitch
pi_30253565
Hallo Allemaal..

Ik Ben De Dochter Van Annemiek.
Mijn Moeder Heeft gevraagt Of Ik Het Wou Vertellen Wat Er Allemaal Is Gebeurt.
De MaagdBand zal De Uit Gaan Dat Is Nu Gebeurt.
Toen Die Er Uit Was Werd Een Een Bloeding Gevonden.
Bij Haar Milt.
Haar Milt Was Niet Meer Te Redden.
Dus De Milt Werd Er Uit Gehaald.
En De Operatie Is Niet Veder Gedaan.
Dus De Echt Maag VerkleininG Is Niet Gebeurt.
Mijn Moeder Moet Opknappe.
En Over Paar Maand Waarschijnlijk Weer De Operatie Ondergaan.

Mama Heeft Heel Veel Pijn.
Ze Kan haast Niet Bewegen.
Heel Slaperig.
Kan Haast Niet Praten.

Dat Was Het Denk Ik Wel.

Groetjes Naomii
  † In Memoriam † zondag 4 september 2005 @ 12:56:41 #148
43556 miss_dynastie
pi_30255367
Jeetje Naomi wat eng
Hoe lang moet je moeder in het ziekenhuis blijven denken ze?
  zondag 4 september 2005 @ 13:46:36 #149
12236 Funnie
PsychoBitch
pi_30256758
Miss_Dynastie
Ze Weten Het Niet.
We Weten Er Eigenlijk Nog Niks Over.
en Ligt Aan Mama Waneer Mama Zich Weer Goed Voelt.
en ik Denk Dat Dit Keer Langer Duurd Dan De Vorige Keren.
pi_30259242
jeetje Naomi, wat een pech vooor je moeder zeg....
k had het haar zo gegunt dat het nu gewoon goed ging...

Kunnen we haar ook ergens een kaartje sturen?
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  zondag 4 september 2005 @ 18:56:31 #151
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_30265608
Oh my god, wat een afschuwelijk nieuws en wat zal Funnie teleurgesteld zijn geweest
toen ze uit de narcose bijkwam. Verdorie

Naomi, wil je je moeder ontzettend veel sterkte wensen

En psst even onder ons: je hoeft elk woord in een zin niet met een hoofdletter te beginnen hoor
Was it so hard Achilles
So very hard to die
Thou knowest and I know not
So much the happier I
pi_30266956
Naomi heel veel sterkte voor je moeder, wat ontzettend erg !!!! Kus voor jullie
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  maandag 5 september 2005 @ 15:17:09 #153
12236 Funnie
PsychoBitch
pi_30289171
Faat ;; Dat Doe iik Altijd Elke Woord Met Een Hoofdletter.
Nu Schrijf iik Een beetje Goed Nederlands Voor Jullie.
Maar Normaal Typ iik Nog Helemaal In Chattaal..:)

En Met Mama Gaat Het Wel Iets Beter.
Ze iis Nu Wel Ven De IC Af

Groetjes Naomii
pi_30289256
Ach jeetje Funnie toch, heb je dit weer
Naomi: veel sterkte voor jullie en je moeder!
pi_30289948
Fijn om te lezen dat ze van de IC af is en het de goede kant op gaat.
Heel veel sterkte
  dinsdag 6 september 2005 @ 01:11:46 #156
35189 Troel
scherp en bot
pi_30308449
Annemiek, wat balen dat het zo tegenzit, ik hoop dat je snel opgeknapt bent.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_30330230
Hallo allemaal,
Funnie heeft mij net gebeld en mij gevraagd of ik jullie op de hoogte wil houden.
Ze is van de ic af. Ze begint nu langzamerhand te beseffen wat er is gebeurd en heeft huilbuien. Ze voelt zich ook erg eenzaam in Hardenberg. Henk werkt overdag en haar kinderen gaan weer naar school. Het is ook bijna een uur rijden van Enschede naar Hardenberg. Ze wil heel graag naar haar gezin, familie en vrienden. Omdat ze zo veel last heeft van heimwee mag ze heel misschien morgen al naar huis. Ze moet dan wel koortsvrij zijn en het heel rustig aan gaan doen.
Morgen moet ze ook naar de kno arts omdat ze veel last heeft van oorsuizen. Ze is ook een paar keer flauwgevallen. Dat is natuurlijk niet zo vreemd, ze vertelde dat ze erg veel bloed heeft verloren. Als de dokter de milt niet verwijderd had was het helemaal verkeerd met haar afgelopen. Dit dringt nu langzaam tot haar door.

Laten we dus allemaal even aan haar denken vanavond en met haar mee hopen dat ze morgen naar huis mag.
Ze zou me morgen even bellen of smsen. Als ik meer weet dan meldt ik het hier weer.
pi_30330511
Wat een pech heeft ze toch! Kunnen we haar een kaartje sturen?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_30330655
Ja, dat vindt ze erg fijn denk ik. Je mag mij wel mailen voor haar adres.
pi_30330814
Funnie
  dinsdag 6 september 2005 @ 20:45:22 #161
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_30332295
Even een beetje vreemde vraag misschien tussendoor, maar waarvoor dient je milt eigenlijk?

En kan een mens zonder? Uit het verhaal van Funnie lijkt het me van wel, maar tis echt iets waar
ik helemaal geen verstand van heb eigenlijjk
Was it so hard Achilles
So very hard to die
Thou knowest and I know not
So much the happier I
  Jubileum moderator dinsdag 6 september 2005 @ 20:51:20 #162
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_30332535
Gevonden op http://nl.wikipedia.org/wiki/Milt

De milt is een orgaan dat voorkomt bij gewervelde dieren. De milt is onderdeel van het lymfesysteem, maar anders dan lymfeklieren opgenomen in de bloedcirculatie. In de milt worden plasmacellen gevormd uit B-lymfocyten en worden rode bloedcellen afgebroken en het daarbij vrijkomende ijzer opgeslagen, maar de milt bevat ook een zeker reservoir aan bloed. Ook draagt de milt bij aan de verwijdering van afvalstoffen uit het bloed. De milt is niet noodzakelijk voor leven en kan operatief verwijderd worden (splenectomie).

Funnie, heel veel sterkte
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 6 september 2005 @ 21:12:28 #163
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_30333325

Funnie! Wat een ongelofelijk pech zeg! Een geluk dat het goed afgelopen is, maar wat ongelofelijk balen dat het nou niet eens een keertje in een keer goed kan gaan!
Heel veel sterkte met opknappen!
***
pi_30338702
* DrMarten steekt hierbij een oude kennis uit het Enschede-topic ook maar een virtueel hart onder de riem

Sterkte.
A mind with a heart of it's own
  woensdag 7 september 2005 @ 10:40:56 #165
22578 lotje11
ga toch eens naar de dokter!!
pi_30346646
Funnie allereerst heel veel sterkte! Ik hoop dat je binnenkort naar huis kan om aan te sterken!

Je kan de milt goed missen, maar je moet nu wel geeent worden tegen pneumokokken, eens in de zoveel jaar.

ik vraag me wel af of Funnie weet wat er mis is gegaan, want dat is niet normaal bij mijn weten dat je zomaar een bloeding in je milt krijgt bij een ok. Zal wel iatrogeen zijn. Kan gebeuren, maar niet leuk
De beste manier om iets te leren is er les in te geven.
Hij die kan, doet. Hij die niet kan, onderwijst.
http://monstersgame.nl/?ac=vid&vid=12025709
  woensdag 7 september 2005 @ 11:23:40 #166
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_30348104
Ik laat hier even een bosje bloemen achter voor Funnie

En een groot blik van deze

Want het zal niet makkelijk zijn om het straks een tijdlang zonder maagband én dus zonder de
maagverkleining te doen Nogmaals alle sterkte Funnie

Ohw en als je niet van chocolade smaak houdt heb ik nog wel andere smaken SlimFast voor je
Was it so hard Achilles
So very hard to die
Thou knowest and I know not
So much the happier I
pi_30352372
O wat erg
Veel sterkte Funnie & kinderen!
  woensdag 7 september 2005 @ 17:57:46 #168
12236 Funnie
PsychoBitch
pi_30360029
Hallo allemaal,

Hier ben ik weer! Heel erg bedankjes voor alle medeleven. Het is er flink ingehakt hier.En ben ook nog niet echt op de been. Eerder zwabberen op de benen!

Faat, jij snapt idd ook het heikele punt, geen band maar ook geen verkleining. Ik wordt over 6 maand pas/weer geholpen. Ik weet niet of ik nog durf. Maar ik ga het wel doen trouwens!
Dat dat gaan lange maanden worden. Eetlust is nu nog niet echt goed.

Ik kom vanavond als het lukt met uitgebreidde verhaal. Ik ben helemaal op en kapot en ga plat Allemaal!!
  woensdag 7 september 2005 @ 18:06:24 #169
12236 Funnie
PsychoBitch
pi_30360279
deb faat lotje echt iedereen, heeeel erg bedankt! Leuke lieve kaartjes heb ik gehad.. Eccht heel tof!!!!

Wou ik toch nog ff zeggen
pi_30360410
Sterkte Fun, rust goed uit.
Whatever I want.
pi_30360437
Funnie lekker rustig aan doen hoor!!!
  woensdag 7 september 2005 @ 20:03:48 #172
12236 Funnie
PsychoBitch
pi_30364063
ik heb even copy paste gedaan hoor

nou ik zal proberen het kort te houden.

Ik was vrijdag als eerste aan de beurt. Dus alles ging in rap tempo.
Ik werd 2 dagen later ongeveer wakker op de IC. Mijn maagband was eruit. De GBP in volle voorbereiding. Mijn milt is gaan gaan bloeden. De heeft geprobeerd het te stelpen maar het lukte niet. Ik was enorm veel bloed verloren onderkoeld daar ook door. Hij heeft toen mijn milt moeten verwijderen. Omdat dit niet goed ging. Mijn man is om 3 uur smiddagsopgebeld door mijn arts met dit nieuws. Dat hij de verkleining dus ook niet door heeft kunnen zetten. Allemaal erg heftig dus. Ik zelf besefte het allemaal niet goed. Onderbewust wist ik wel dat ik in 1 groot nachtmerrie zat. Het gaat nu ook absoluut niet goed. Heb een gesprek gehad met chirurg. Hij wil mij absoluut nog de GBP doen. Maar niet nu. Ik moet een half jaar alles laten rusten. Praten met Psychiater (die hij heeft ingeschakeld) Hij vind het te veel van het goede wat er gebeurt is afgelopen 2 jaar. En dit toetje was niet prettig. Ik ben godzijdank thuis. Anders had ik waarschijnlijk ontslag genomen. Omdat ik naar Enschede moest. Ik wilde bij iedereen in de buurt zijn die mij lief zijn. Gelukkig is mijn verzoek ingewilligt. Maar moet absolute rust houden.

Heb enorme hoofdpijn, oorsuizen ik wankel nog enorm op de benen, gisteren viel elke bijna of gewoon flauw. Ik laat het hierbij. Want ik ga om. Verhaal zal beetje bij beetje nog wel komen.

allemaal
  woensdag 7 september 2005 @ 20:15:37 #173
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_30364528
Funnie, wat een verhaal! Heel veel sterkte hoor
pi_30380137
Echt vervelend allemaal zeg.

Sterkte
  † In Memoriam † donderdag 8 september 2005 @ 11:08:24 #175
43556 miss_dynastie
pi_30381124
Funnie
pi_30384010
Jeutje, verwijderen ze en passant ook je milt nog even brrrr wat een eng en naar verhaal, sterkte!
pi_30392925
Sjah, laten zitte was geen optie heh. Mijn leven was even belangrijker. Hij heeft het niet zomaar gedaan. Ook niet zomaar beschadigt.
Maar dat hangt samen met verklevingen van vorige operaties. Waardoor dat heeft kunnen gebeuren.

Maar goed. Dank je voor het sterkte wensen.
Het zal hier allemaal wel weer op zijn pootjes komen.
Maar nu gewoon nog even niet.
  donderdag 8 september 2005 @ 22:50:27 #178
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_30403333
Hoe gaat het met Funnie vandaag?

Ik maak me een beetje zorgen dat deze afschuwelijke gebeurtenis, en alle energie die het
je kost om te herstellen, ervoor zorgt dat je veel gaat eten....

Dus ik heb wat lekkers voor je meegenomen waar je er een paar van mag snoepen zonder
"zware" gevolgen

Was it so hard Achilles
So very hard to die
Thou knowest and I know not
So much the happier I
  vrijdag 9 september 2005 @ 16:25:53 #179
12236 Funnie
PsychoBitch
pi_30425737
Ik had een enorm lang verhaal hier neergezet en zo ineens weg

Ik heb nu even niet de puf omdat allemaal opnieuw te gaan typen. Faat iig bedankt voor je zorgen anderen bedankt voor de kaartjes o.a ! Er rolt elke dag wel weer iets mijn brievenbus in
  vrijdag 9 september 2005 @ 16:42:00 #180
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_30426262
Funnie meid... Ik weet niet goed wat ik moet zeggen...
Die chirurg heeft het idd denk ik wel goed gezien, het hele gebeuren van de afgelopen 2 jaar moet enorm heftig geweest zijn en dat hakt er natuurlijk keihard in. Nu maar hopen dat je de komende 6 maanden een beetje ongeschonden door komt...
Sterkte met het herstel!
***
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 9 september 2005 @ 19:45:42 #181
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_30431517
Funnie, Troel had me het slechte nieuws ge-smst, dus maar even vanuit Turkije ingelogd. Wat een pech voor je zeg! Echt een zware tegenvaller en heel eng allemaal Ik hoop dat je snel weer opknapt en dat je op een later tijdstip alsnog de GBP aandurft, want nu heb je helemaal niks natuurlijk
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_30443753
BE bedankt voor het meeleven. En alles zal wel weer goed komen.

Hoi Rewimo,

wat enorm lief dat je daarvoor speciaal komt inloggen!

Ik hoop alleen dat jullie nu niet bang gaan worden door mijn verhaal
Dat schoot mij net te binnen. En jullie nu dan? En troel heb jij alles nu goed rond?
Bij jullie gaat alles gewoon goed hoor. Alle pech die ik heb gehad wordt goed gemaakt bij jullie oke?
pi_30448555
Funnie, misschien ken je me niet, maar ik hang voornamelijk in het Lush-topic.
Ik heb je wel eens zien posten en dan ineens het bericht dat er iets gigantisch mis was gegaan tijdens de operatie.

Ik wens jou en je familie veel sterkte toe
Billie Holiday is Lady Day!
  maandag 12 september 2005 @ 23:11:47 #184
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_30527333
Funnie, wat een rotnieuws van jou. Hoe gaat het nu?

Troel en Rewimo, het komt nu wel heel dichtbij. Is alles nu definitief geregeld? Ik denk aan jullie.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 13 september 2005 @ 00:48:25 #185
35189 Troel
scherp en bot
pi_30529972
Ik heb nog geen officiele brief, maar die komt als het goed is een dezer dagen. Het is sowieso gedeeltelijk vergoed, dus dat gaat helemaal goed komen. En wij gaan gewoon door natuurlijk.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_30531984
nog 7 nachtjes................ spannend hoor !

We duimen voor jullie !!!


balen dat het zo anders is gelopen funnie, hopenlijk gaat over een half jaar alles alsnog door !
  dinsdag 13 september 2005 @ 17:01:35 #187
12236 Funnie
PsychoBitch
pi_30544999
sjah tis niet anders. Ik ben zondag avond/nacht met de ambulance weer terug gegaan. Want hoge koorts rillingen en erg veel pijn.

Ik mocht vanmiddag gelukkig even naar huis toe.. Nu mijn steunhechtingen eruit gehaald zijn is de pijn al met 90% gedaald... morgenochtend moet ik weer terug voor CT scan. Echo's en foto's waren verder goed. Ik moet morgen vroeg weer terug komen voor de ct scan.

Ik ben vrij somber en vooral nog erg bang om het nog een keer te doen. Ik doe het wel maar dat staat buiten kijf. Maar goed.. *ril*
pi_30551537
Het zit je niet mee zeg. Balen joh

Sterkte ermee
Wij hopen op een goede afloop
  dinsdag 13 september 2005 @ 20:58:12 #189
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_30552073
Funnie, dat klinkt nog niet best. Doe je wel een beetje rustig aan?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 13 september 2005 @ 21:05:08 #190
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_30552338
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 17:01 schreef Funnie het volgende:
Ik ben vrij somber en vooral nog erg bang om het nog een keer te doen. Ik doe het wel maar dat staat buiten kijf. Maar goed.. *ril*
Funnie, probeer zo min mogelijk aan je scopinaro operatie te denken. Daar ben je nog lang
niet aan toe meis
Gedurende de komende maanden als alles hersteld is en de pijn(en) weer tot het verleden
behoren zul je merken dat je er vanzelf weer klaar voor bent.

Hoe gaat het nu met eten? Kun je sowieso eigenlijk wel normaal eten? Of merk je al iets van
vermeerdere trek nu de band niet meer om je maag zit? Wederom sterkte en ik blijf aan je denken!!
Was it so hard Achilles
So very hard to die
Thou knowest and I know not
So much the happier I
  dinsdag 13 september 2005 @ 22:18:29 #191
12236 Funnie
PsychoBitch
pi_30555094
Bedankt!

Faat, ik heb nog geen vermeerdere trek. Ik geniet wel van alles wat ik weer kan eten. Al krijg ik daar geen veel kans toe. Ben de laatste 10 dagen bijna 4 kilo afgevallen.

Ik merk wel dat als ik eet. bv 2 boterhammen. Dat ik daar ook echt een uur of 4 vol van zit. En dit gevoel heb ik nooit gehad met de band. Alleen dat er letterlijk niets meer inging. Maar totaal niet verzadigd zijn! Dus ik ben aan de ene kant heeel erg blij dat hij er nu uit i. En ja, ik mag/moet gewoon nog niet aan de operatie denken. Ben ik inderdaad gewoon nog niet aan toe.

Maar ben zo blij dat die steunhechtingen eruit zijn nu.. pft wat een opluchting!
pi_30555237
Zou het nou niet goed gaan, zonder de band? Misschien een hele domme vraag hoor
Maar als je nou op eigen krachten zou afvallen, is dat dan geen optie?

  woensdag 14 september 2005 @ 06:53:28 #193
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_30562788
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 22:18 schreef Funnie het volgende:
Ik merk wel dat als ik eet. bv 2 boterhammen. Dat ik daar ook echt een uur of 4 vol van zit. En dit gevoel heb ik nooit gehad met de band. Alleen dat er letterlijk niets meer inging. Maar totaal niet verzadigd zijn!
Nou moe, dat is wel heel apart!!

Ik zit me af te vragen hoe dat kan? Heeft het iets te maken met dat het voedsel nu direct naar de
bodem van de maag zakt, zeg maar en omdat je maag dat niet meer gewend is het nu wel een
seintje naar je hersenen geeft dat ze vol is? Ik probeer maar wat te bedenken hoor

Ondanks alle ellende, lekker wel 4 kilo kwijt. Das toch een felicitatie waard
Was it so hard Achilles
So very hard to die
Thou knowest and I know not
So much the happier I
pi_30562814
Ik weet niet hoe het kan. Maar ik ga proberen het zo te houden!
Ja tis 4,5 zag ik net Geeft de mens weer moed om door te gaan.En hopeijk het komende half jaar er zonder teveel kleer scheuren er vanaf te komen

Maar goed ik ga weer drankje verder drinken. En op naar het ziekenhuis
  woensdag 14 september 2005 @ 10:03:07 #195
22578 lotje11
ga toch eens naar de dokter!!
pi_30564955
Oke, dus jij krijgt via een omweg toch dingen vergoed Troel??
Succes met de voorbereidingen!

Funnie: Ik hoop dat het meevalt......
De beste manier om iets te leren is er les in te geven.
Hij die kan, doet. Hij die niet kan, onderwijst.
http://monstersgame.nl/?ac=vid&vid=12025709
  woensdag 14 september 2005 @ 11:42:44 #196
35189 Troel
scherp en bot
pi_30567377
Ik krijg in ieder geval een gedeelte vergoed, en complicaties en dergelijke zijn zeker vergoed (en dat was onze grootste zorg).

Nu ben ik toruwens bezig met de lijstjes krijgen. Ik zit vandaag dus voor het laatst bij mijn ouders. Heb net bij de zeeman 20 washandjes gehaald, dat zal toch wel genoeg zijn Ik zit alleen te bedenken hoe ik dat ga doen met puzzelboekjes enzo. Zou ik ze wel of niet meenemen. Ik ben alleen maar van tijd tot tijd een puzzelaar en de puzzels die ik doe zijn best pittig, je zal zien dat ik daar straks de puf niet voor heb. Misschien dat ik beter een leuk boek extra mee kan nemen ofzo. Ik heb bij de tijdschriften gekeken en daar zat ook al niet echt wat bij wat me interessant leek.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 14 september 2005 @ 12:03:39 #197
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_30567865
Dan neem je toch een puzzelboekje mee met lekkere simpele puzzels. Ik geloof dat ik niet veel gedaan heb in de periode dat ik in het ziekenhuis lag. Ik had tijdschriften bij me, maar wat ik uiteindelijk het liefste deed was gewoon naar de radio luisteren.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_30569609
Troel, is het dan niet een oplossing om minder moeilijke puzzels me te nemen? Ik heb ook alrtijd wel wat bij mij. Varierend van gewone boekjes tijdschriften en puzzelfs. De tijdschriften (viva flair en dat soort dingen) leest het lekkerst altijd. Omdat mijn concentratie nooit zo groot is na de operatie. Dus iets met korte verhalen is dan wel prettig.
Het begint nu dichterbij te komen he! Spannend allemaal!

Ik kom net zelf ook weer van het zieken huis ik moest een ct scan.

CT scan was op die manier goed dat er nu niet echt een grote abces zit. Maar hij is dusdanig onrustig dat het er wel 1 kan worden.vandaar dat ik nu een flinke kuur ook mee naar huis heb gekregen. De wond kan dus ook gewoon nog open knapppen. Maar als dat gebeurt even kijken hoe erg en aan de hand daarvan terug komen of niet. oh ja en ik had een vrij grote cyste op mijn eierstok zitten

Dus ik hoefde gelukkig niet te blijven
  woensdag 14 september 2005 @ 13:37:40 #199
22578 lotje11
ga toch eens naar de dokter!!
pi_30570436
Das mooi! Wel trouw die kuur slikken hoor, valt me nog mee dat ze je niet aan het infuus met AB gelegd hebben!!
De beste manier om iets te leren is er les in te geven.
Hij die kan, doet. Hij die niet kan, onderwijst.
http://monstersgame.nl/?ac=vid&vid=12025709
pi_30573464
ja ja daar lag ik al lotje11 ! 2 dagen aan infuus met ab kuur.. Maar moes t CT afwachten of ik nu thuis hier ook mee moest doorgaan.

Pft wat heb ik even heerlijk geslapen zeg! Daar was ik echt enorm aan toe!
pi_30575175
En dat allemaal omdat je de discipline niet kan opbrengen om op een natuurlijke manier af te vallen....
(__/)
(O.o )
(> < )
This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
pi_30575353
TA ga eens ergens anders spelen!

Als er mensen zijn die wel de dieeten gevolgd hebben en er alles aan gedaan hebben dan zijn hun het wel!
pi_30576144
quote:
Op woensdag 14 september 2005 16:31 schreef Anitra het volgende:
TA ga eens ergens anders spelen!

Als er mensen zijn die wel de dieeten gevolgd hebben en er alles aan gedaan hebben dan zijn hun het wel!
Laat maar Anitra, die mensen hebben altijd gewoon erg makkelijk praten. Ik ga er al niet meer op in, in deze reeks. Want sjah ik zet met alle liefde mijn leven in gevaar
pi_30576371
funnie
  woensdag 14 september 2005 @ 17:17:15 #205
35189 Troel
scherp en bot
pi_30576699
quote:
Op woensdag 14 september 2005 16:25 schreef TA het volgende:
En dat allemaal omdat je de discipline niet kan opbrengen om op een natuurlijke manier af te vallen....
Lees je eens in ofzo


Ik heb toenet mijn auto in de prak gereden Heb dus last van mijn nek. Ik weet nu wat aquaplaning is.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 14 september 2005 @ 17:20:23 #206
35189 Troel
scherp en bot
pi_30576806
Is het misschien een idee om hier gewoon een WLS-topic van te maken in plaats van scopinaro?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 14 september 2005 @ 17:20:31 #207
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_30576813
quote:
Op woensdag 14 september 2005 17:17 schreef Troel het volgende:
Ik heb toenet mijn auto in de prak gereden Heb dus last van mijn nek. Ik weet nu wat aquaplaning is.
Shit zeg

Kijk je goed uit met je nek, je moet wel heel het ziekenhuis in straks hoor
Was it so hard Achilles
So very hard to die
Thou knowest and I know not
So much the happier I
  woensdag 14 september 2005 @ 17:21:11 #208
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_30576838
quote:
Op woensdag 14 september 2005 17:20 schreef Troel het volgende:
Is het misschien een idee om hier gewoon een WLS-topic van te maken in plaats van scopinaro?
We Lijden Samen?
Was it so hard Achilles
So very hard to die
Thou knowest and I know not
So much the happier I
  woensdag 14 september 2005 @ 17:23:21 #209
35189 Troel
scherp en bot
pi_30576889
quote:
Op woensdag 14 september 2005 17:21 schreef Faat het volgende:

[..]

We Lijden Samen?
Weight Loss Surgery
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  † In Memoriam † woensdag 14 september 2005 @ 17:23:54 #210
43556 miss_dynastie
pi_30576907
quote:
Op woensdag 14 september 2005 17:21 schreef Faat het volgende:

[..]

We Lijden Samen?
Weight Loss Surgery
Had het jullie ook al willen voorstellen
  † In Memoriam † woensdag 14 september 2005 @ 17:25:19 #211
43556 miss_dynastie
pi_30576956
quote:
Op woensdag 14 september 2005 16:25 schreef TA het volgende:
En dat allemaal omdat je de discipline niet kan opbrengen om op een natuurlijke manier af te vallen....
Mja, dat zal het zijn. Aangezien een heel traject met operatie en nazorg en vitamines en en en inderdaad ook compleet geen discipline vergt, heb je heel goed gezien
  woensdag 14 september 2005 @ 17:25:47 #212
35189 Troel
scherp en bot
pi_30576968
EN dan kan meteen die opmerking verwijdert worden.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_30578641
Vreslijk Troel!! Kijk je uit met je nek trouwens?? Wel naar laten kijken hoor.

Dames, soms is het praten tegen platen met beton. Het heeft gewoon geen nut. Ik
ben hierin gelukkig al wat sterker geworden afgelopen 2,5 jaar. Ze lullen maar. Dit is trouwens ook de reden voor mij geweest om er toendertijd geen topic over te openen. Al die dooddoeners!!

Maar goed het WSL topic vind ik ook een goed idee. Dan voel ik me iets meer op mijn gemak
pi_30596703
quote:
Op woensdag 14 september 2005 16:31 schreef Anitra het volgende:
TA ga eens ergens anders spelen!

Als er mensen zijn die wel de dieeten gevolgd hebben en er alles aan gedaan hebben dan zijn hun het wel!
Waarom lukt het zoveel mensen wel om op gewicht te blijven en hun niet? Waarom lukt het heel veel mensen om wel af te vallen? Dat is gewoon discipline. Blijkbaar hebben de dames hier keer op keer niet genoeg discipline op kunnen brengen om door te zetten en nu moet ik hier medelijden hebben omdat ze zelf voor een operatie kiezen?
(__/)
(O.o )
(> < )
This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
  donderdag 15 september 2005 @ 10:47:38 #215
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_30596756
quote:
Op donderdag 15 september 2005 10:45 schreef TA het volgende:
Waarom lukt het zoveel mensen wel om op gewicht te blijven en hun niet? Waarom lukt het heel veel mensen om wel af te vallen? Dat is gewoon discipline. Blijkbaar hebben de dames hier keer op keer niet genoeg discipline op kunnen brengen om door te zetten en nu moet ik hier medelijden hebben omdat ze zelf voor een operatie kiezen?
Nee hoor, jij hoeft helemaal geen medelijden te hebben. Dat word je toch nergens gevraagd?
Hier worden ervaringen uitgewisseld en belangstellenden babbelen mee.

De hele discussie over wel of niet op een natuurlijke manier afvallen en het hoe en waarom ze blijkbaar zoveel overgewicht hebben is hier niet aan de orde.
Als je daarover wil praten staat het je vrij om daar een ander topic voor te openen.
***
pi_30596781
Waarom lukt het zoveel mensen wel om op gewicht te blijven en hun niet? Waarom lukt het heel veel mensen om wel af te vallen? Dat is gewoon discipline. Blijkbaar hebben de dames hier keer op keer niet genoeg discipline op kunnen brengen om door te zetten en nu moeten wij respect en/of medeleven opbrengen omdat ze zelf kiezen voor een operatie? Beetje meer wilskracht en karakter en dan hadden ze al niet in deze situatie gezeten...

{opm: wou mijn bericht iets nuanceren maar de edit werkt niet... Onieuw dus}
(__/)
(O.o )
(> < )
This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
  donderdag 15 september 2005 @ 10:50:35 #217
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_30596825
quote:
Op donderdag 15 september 2005 10:48 schreef TA het volgende:
Waarom lukt het zoveel mensen wel om op gewicht te blijven en hun niet? Waarom lukt het heel veel mensen om wel af te vallen? Dat is gewoon discipline. Blijkbaar hebben de dames hier keer op keer niet genoeg discipline op kunnen brengen om door te zetten en nu moeten wij respect en/of medeleven opbrengen omdat ze zelf kiezen voor een operatie? Beetje meer wilskracht en karakter en dan hadden ze al niet in deze situatie gezeten...

{opm: wou mijn bericht iets nuanceren maar de edit werkt niet... Onieuw dus}
Ok, omdat de edit niet werkte, maar zoals ik al zei. Die discussie is hier niet aan de orde, het staat je vrij een ander topic daarover te openen, maar niet hier.
Goede kans dat er genoeg mensen die kant op komen om mee te discussieren in een ander topic.
***
pi_30597019
Rewimo en Troel nog maar 5 nachtjes.
Word nu spannend.
Worden jullie 20 septmber direkt geholpen, of pas de volgende dag?

Lurk hier sinds kort mee ken Rewimo van fot.forum en fotofan
-->
ik word er vrolijk van.
-->
http://www.surfrace.nl/index.php?r=50877
  vrijdag 16 september 2005 @ 15:17:28 #219
35189 Troel
scherp en bot
pi_30636602
19e opgenomen, 20e geholpen.

Wat betreft mijn nek, fysiotherapie gehad voor vandaag en een aantal oefeningen meegekregen, die ook straks liggend/zittend in bed te doen zijn. Verder mag ik alles gewoon doen en omdat ik ervaring heb met nekklachten weet ik ook dat ik gewoon alles moet doen. Ik slik dus op dit moment gewoon ibuprofen en het komt helemaal goed. Ik heb Lemmens erover aan de telefoon gehad en dat was geeen probleem.

Welkom Stil
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 16 september 2005 @ 15:22:33 #220
22578 lotje11
ga toch eens naar de dokter!!
pi_30636774
Heb je gisteren toevallig die documentaire van de RVU op NL1 gezien? ging over obese britten en er was een moeder met een dochter die in Belgie een GBP had laten doen.....
De beste manier om iets te leren is er les in te geven.
Hij die kan, doet. Hij die niet kan, onderwijst.
http://monstersgame.nl/?ac=vid&vid=12025709
  vrijdag 16 september 2005 @ 15:24:28 #221
35189 Troel
scherp en bot
pi_30636828
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 15:22 schreef lotje11 het volgende:
Heb je gisteren toevallig die documentaire van de RVU op NL1 gezien? ging over obese britten en er was een moeder met een dochter die in Belgie een GBP had laten doen.....
Nee, ik lag gisteren heel vroeg in bed. Liep het goed af?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  † In Memoriam † vrijdag 16 september 2005 @ 15:31:35 #222
43556 miss_dynastie
pi_30637021
quote:
Op donderdag 15 september 2005 10:48 schreef TA het volgende:
Beetje meer wilskracht en karakter en dan hadden ze al niet in deze situatie gezeten...
Met een beetje meer wilskracht val je drie kilo af voor kerst. Afvallen is niet zo simpel als 'je moet maar een beetje willen en karakter hebben en dan klaar'. Bovendien ken ik weinig mensen die met een BMI van 50 of meer lukt om wel af te vallen naar een gezond gewicht, maar dat is een tweede. Doktoren geven ook aan dat er een grens is aan wat je 'zelf' af kan vallen. Met de door jou geroemde wilskracht en karakter val je misschien 20 of 30 kilo af, maar op zo'n gewicht is dat gewoon niks.
  vrijdag 16 september 2005 @ 15:32:53 #223
22578 lotje11
ga toch eens naar de dokter!!
pi_30637058
Sort of, dat meisje was pas 16, haar vader gewoon slank, maar die zag ze maar een paar keer per jaar. Dus kreeg je een hele discussie over dat ze niet het leefpatroon van haar moeder had meoten overnemen enzo en dat ze gewoon naar kostschool moest en daar normaal moest leren eten en bewegen enzo...... Dat was wel zielig. Maar de operatie was goed verlopen, ze waren binnen een half jaar 35 kilo kwijt.
Je zag alleen wel gelijk dat ze binnenkort nog een operatie nodig heeft...... Om al het overtollige weefsel weg te halen...... want daar kan je op den duur dus ook last van krijgen......
De beste manier om iets te leren is er les in te geven.
Hij die kan, doet. Hij die niet kan, onderwijst.
http://monstersgame.nl/?ac=vid&vid=12025709
  vrijdag 16 september 2005 @ 15:37:13 #224
22578 lotje11
ga toch eens naar de dokter!!
pi_30637174
Uhh er was ook een meisje van 22jaar in dat programma wat 50 kilo was afgevallen, met iedere dag fitnessen en groenvoer eten. Die moest dus zo'n huidverwijder operatie......Dus het kan inderdaad wel. Maar het is maar net waar je de grens trekt, of je verplicht het jezelf op de ene manier, of je verplicht het jezelf op een definitieve manier, al vind ik dat voor een kind van 16 toch een beetje gevaarlijk, persoonlijk dan.
De beste manier om iets te leren is er les in te geven.
Hij die kan, doet. Hij die niet kan, onderwijst.
http://monstersgame.nl/?ac=vid&vid=12025709
pi_30637343
quote:
Op donderdag 15 september 2005 10:48 schreef TA het volgende:
Waarom lukt het zoveel mensen wel om op gewicht te blijven en hun niet? Waarom lukt het heel veel mensen om wel af te vallen? Dat is gewoon discipline. Blijkbaar hebben de dames hier keer op keer niet genoeg discipline op kunnen brengen om door te zetten en nu moeten wij respect en/of medeleven opbrengen omdat ze zelf kiezen voor een operatie? Beetje meer wilskracht en karakter en dan hadden ze al niet in deze situatie gezeten...

{opm: wou mijn bericht iets nuanceren maar de edit werkt niet... Onieuw dus}
Beste TA,

Ik zou hier niet weer op moeten reageren omdat deze discussie hier gewoon niet loopt. Ik kan het alleen niet laten. Als je je verdiept in de materie van overgewicht en de wetenschappelijke literatuur erop zou naslaan dan zie je dat afvallen helemaal niets met discipline, wilskracht en karakter te maken heeft. Mensen die niet hoeven af te vallen of heel eenvoudig afvallen hebben dat beeld wel, maar dat beeld is verre van accuraat.

Afvallen is een gevecht met jezelf die je meestal verliest. Meer dan 95% van de mensen die afvalt is binnen 3 jaar terug op het uitgangsgewicht of daar overheen. Zijn dat allemaal karakterloze slapjanussen? Welnee, ze hebben alleen verloren van de biologische ritmes van het lichaam om vooral geen gewicht kwijt te raken. Je hersenen (met name de hypothalamus) zal er alles aan doen om terug te keren naar het vastgelegde setpointgewicht. Om dat gevecht te winnen zul je veel meer dan wilskracht in huis moeten hebben. Je vecht letterlijk met jezelf en je hormonen winnen dat spel meestal.

Ook het wel heel erg simplistische "energie in = energie uit" is al decennia geleden verworpen omdat ook dat voor het complexe menselijklichaam niet blijkt op te gaan.

Dit is vast verspilde moeite qua typen hè
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 16 september 2005 @ 16:02:44 #226
35189 Troel
scherp en bot
pi_30637971
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 15:42 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Beste TA,

Ik zou hier niet weer op moeten reageren omdat deze discussie hier gewoon niet loopt. Ik kan het alleen niet laten. Als je je verdiept in de materie van overgewicht en de wetenschappelijke literatuur erop zou naslaan dan zie je dat afvallen helemaal niets met discipline, wilskracht en karakter te maken heeft. Mensen die niet hoeven af te vallen of heel eenvoudig afvallen hebben dat beeld wel, maar dat beeld is verre van accuraat.

Afvallen is een gevecht met jezelf die je meestal verliest. Meer dan 95% van de mensen die afvalt is binnen 3 jaar terug op het uitgangsgewicht of daar overheen. Zijn dat allemaal karakterloze slapjanussen? Welnee, ze hebben alleen verloren van de biologische ritmes van het lichaam om vooral geen gewicht kwijt te raken. Je hersenen (met name de hypothalamus) zal er alles aan doen om terug te keren naar het vastgelegde setpointgewicht. Om dat gevecht te winnen zul je veel meer dan wilskracht in huis moeten hebben. Je vecht letterlijk met jezelf en je hormonen winnen dat spel meestal.

Ook het wel heel erg simplistische "energie in = energie uit" is al decennia geleden verworpen omdat ook dat voor het complexe menselijklichaam niet blijkt op te gaan.

Dit is vast verspilde moeite qua typen hè
Nee, dit is zeker geen verspilde moeite. Je weet niet half hoe fijn ik het vind dat iemand met de medische achtergrond dit even bevestigd (ondanks dat ik dit allang wel wist).
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_30639791
Alvast heel veel succes en sterkte de komende dagen en met de operatie!
pi_30643419
Voordat ik het inderdaad vergeet.. rewimo en troel: zeer veel succes met jullie operatie

En aan Funnie wil ik een beterschapskus geven
pi_30646549
troel en rewimo, heel veel suc6 de komende dagen, ik hoop dat het allemaal goedgaat..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  vrijdag 16 september 2005 @ 21:26:23 #230
12236 Funnie
PsychoBitch
pi_30647535
Bedankt Pandorah

Teigan ook enorm bedankt ook voor jou kaartje! Heel erg lief

Isa, fijn dat jij hier ook even wat neerzet. WLS is dan wel niet het walhalla, maar het kan zeer zeker op de lange duur helpen. En daar gaat het tenslotte om. Want op korte duur kon ik ook wel veel afvallen. Maar het vasthouden

Maar goed. Er zullen altijd mensen blijven bestaan die denken dat alle dikkerds niet eten, en alleen maar vreten veroordelen, oordelen, vooroordelen. Wat moet je erop zeggen? Zwijgen vind ik vaak maar het beste. Schouders ophalen en weer doorgaan met waarmee ik bezig was

[ Bericht 3% gewijzigd door Funnie op 16-09-2005 23:31:55 ]
  zaterdag 17 september 2005 @ 08:38:50 #231
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_30656810
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 15:17 schreef Troel het volgende:
..... Ik slik dus op dit moment gewoon ibuprofen......
Nav wat je hier schrijft vraag ik me ineens af hoe het gaat met medicijnen slikken na jullie operatie
Troel (of iemand anders die het antwoord weet)

Tis toch zo dat medicijnen opgenomen worden via het maagslijmvlies en zo hun werk kunnen doen
in het lichaam. Hoe gaat dat in zijn werk als de medicijnen niet lang genoeg in de maag zitten?
Worden ze dan opgenomen door je darmen en doen ze evengoed hun werk wel? Of is het zo dat
je bepaalde medicijnen gewoon niet meer kunt slikken na de operatie? Zomaar een gedachtengang...
Was it so hard Achilles
So very hard to die
Thou knowest and I know not
So much the happier I
  zaterdag 17 september 2005 @ 09:40:51 #232
35189 Troel
scherp en bot
pi_30657159
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 08:38 schreef Faat het volgende:

[..]

Nav wat je hier schrijft vraag ik me ineens af hoe het gaat met medicijnen slikken na jullie operatie
Troel (of iemand anders die het antwoord weet)

Tis toch zo dat medicijnen opgenomen worden via het maagslijmvlies en zo hun werk kunnen doen
in het lichaam. Hoe gaat dat in zijn werk als de medicijnen niet lang genoeg in de maag zitten?
Worden ze dan opgenomen door je darmen en doen ze evengoed hun werk wel? Of is het zo dat
je bepaalde medicijnen gewoon niet meer kunt slikken na de operatie? Zomaar een gedachtengang...
Zitten medicijnen niet lang genoeg in je maag? Volgens mij is het de bedoeling dat de maag na een maand of wat zelfs al zijn normale grootte weer heeft, dus ik weet niet of het er snel doorheen zou gaan eigenlijk. Ik ga ervan uit dat dit dus geen probleem zal zijn, maar dat vragen we maandag nog even, want dat is natuurlijk wel erg handig om te weten.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_30657217
Troel en rewimo: heel erg veel succes.

En zover ik weet worden medicijnen na zo'n operatie niet minder opgenomen dan ervoor.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 17 september 2005 @ 09:56:00 #234
35189 Troel
scherp en bot
pi_30657335
Overigens beginnen de zenuwen hier langzamerhand wel toe te slaan. Druk bezig met lijstjes, overal lijstjes, dingetjes die ik echt nog af wil krijgen van te voren, ga maar door.
Woensdag afscheid genomen van mijn ouders, zonder tranen (nou, dat is wel heel speciaal), maarja, ik geloof dat de tranen voor die dag ook wel op waren. Ik zie er eigenlijk alleen heel erg tegenop om morgen al afscheid te nemen van Bert.

Als het allemaal mee zit krijgen we maandag nog bezoek van mijn schoonouders, dat vind ik wel erg fijn. En verder weet ik al van een aantal anderen dat ze ook zullen komen (niet aantal andere schoonouders, maar andere mensen ). Nu maar hopen dat we een beetje aanspreekbaar zullen zijn.

  • pyjama's, nachthemden
  • ondergoed
  • sloffen
  • badjas
  • handdoeken
  • washandjes
  • broeken
  • shirts
  • bh's
  • vest/trui
  • joggingbroek
  • shampoo
  • bouillonpoeder
  • slimpie limonadesiroop
  • spray groene thee + waterspray
  • vochtig toiletpapier
  • cd's + cd-speler
  • doos met tissues
  • handencreme
  • douchegel
  • tijdschriften/boeken/puzzelboekjes
  • theezakjes
  • suikervrije pastilles
  • maandverband/inlegkruisjes
  • sokken
  • schoenen
  • telefoon en lader
  • batterijen
  • papieren voor de opname
  • idkaart
  • verzekeringspapieren
  • telefoonnummers en adressen
  • pen en papier
  • gezichtsopfrisdoekjes
  • toilettas met inhoud
  • toiletspray voor in handtas (Brise one touch (kon niets beters vinden)

    Ik vraag me alleen dus heel erg af hoeveel kleren ik mee moet nemen. Zou je al snel goed genoeg zijn om kleren aan te doen, of loop je liever in je nachtkleding (heb niet voor niets 5 pyjama's gekocht).

    [ Bericht 2% gewijzigd door Troel op 17-09-2005 10:43:57 ]
  • troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
    pi_30660725
    Echt uiterst ongezonde operatie als je het mij vraagt. Maar goed als je alle nadelen (overigens zijn er een heleboel niet genoemd op de site) tegen de voordelen afweegt en het dan een goede oplossing vind moet je het vooral doen.

    Ik zou er voor geen goud aan beginnen!! Maar ja ik zie regelmatig de complicaties voorbij komen van dit soort grote darm operaties en daar wordt je niet gelukkig van.
      zaterdag 17 september 2005 @ 14:06:02 #236
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_30663439
    quote:
    Op zaterdag 17 september 2005 12:19 schreef NoXxa het volgende:
    Echt uiterst ongezonde operatie als je het mij vraagt. Maar goed als je alle nadelen (overigens zijn er een heleboel niet genoemd op de site) tegen de voordelen afweegt en het dan een goede oplossing vind moet je het vooral doen.

    Ik zou er voor geen goud aan beginnen!! Maar ja ik zie regelmatig de complicaties voorbij komen van dit soort grote darm operaties en daar wordt je niet gelukkig van.
    noem nog eens wat nadelen dan.
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
    pi_30668419
    O meiden wat spannend he.
    Ik ga heeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg veel aan jullie denken.
    En hoop dat het allemaal goed zal gaan.
    Kanjers succes
    De jan lul van het geheel.
    Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
    Kutsch; tussen kut en kitsch
    Het voelt heerlijk!!!!
      † In Memoriam † zaterdag 17 september 2005 @ 18:06:19 #238
    43556 miss_dynastie
    pi_30669634
    quote:
    Op zaterdag 17 september 2005 12:19 schreef NoXxa het volgende:
    Echt uiterst ongezonde operatie als je het mij vraagt.
    Ongezonder dan leven met fors overgewicht?
      Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 17 september 2005 @ 21:13:19 #239
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_30675507
    Hallo, ik ben er ook weer!

    Heb even snel gescand hier, was vooral benieuwd hoe het met Funnie is.

    Weet niet of ik nog uitgebreid kan reageren hier, maar alvast bedankt voor alle goede wensen, de steun en de lieve berichtjes!
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
      zaterdag 17 september 2005 @ 21:15:04 #240
    38042 Maerycke
    Ja, wat nou weer?
    pi_30675572
    Spannend dames.... Heel veel succes!
    pi_30680729
    Rewimo en Troel, heel veel succes met de operatie!!
      zondag 18 september 2005 @ 09:36:10 #242
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_30688542
    Hoeveel opbergruimte zou je krijgen in het ziekenhuis? Ik neem geloof ik wat veel spullen mee
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
      Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 18 september 2005 @ 10:33:17 #243
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_30689113
    Ik kwam er al achter dat ik het niet red met 1 tas Dat worden er dus twee en dan nog een zooi handdoeken...
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
    pi_30689222
    Troel & Rewimo..toi toi!!!
    #geen
      zondag 18 september 2005 @ 11:37:35 #245
    4335 Faat
    Fokeiland O+
    pi_30690309
    Meiden hoelang blijven jullie eigenlijk weg? En wanneer kunnen we lezen hoe het is gegaan?
    Was it so hard Achilles
    So very hard to die
    Thou knowest and I know not
    So much the happier I
      zondag 18 september 2005 @ 13:10:55 #246
    37150 livelink
    keek op mijn week ( © DJ11)
    pi_30692866
    Rewimo & Troel, vast veel sterkte gewenst en ik hoop dat jullie straks alleen maar goede berichten kunnen melden.

    Christan Wees maar extra lief voor je mama en hou je taai, jochie.
    Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
    pi_30693263
    Rewino & Troel, heel veel sterkte. Ik hoop dat alles goed mag gaan.
    pi_30694796
    Rewimo , Troel en families

    Heel veel succes allemaal en ik hoop dat alles naar wens verloopt
      Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 18 september 2005 @ 14:53:34 #249
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_30696092
    quote:
    Op zondag 18 september 2005 11:37 schreef Faat het volgende:
    Meiden hoelang blijven jullie eigenlijk weg? En wanneer kunnen we lezen hoe het is gegaan?
    Dat weten we niet precies, er staat 5 tot 6 dagen voor, ik hoop dat we misschien volgend weekend weer naar huis mogen. qltel en Bert zullen jullie op de hoogte houden van ons wel en wee (hopelijk meer wel dan wee ).
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
      zondag 18 september 2005 @ 16:45:07 #250
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_30699545
    Meiden, heel veel succes morgen en overmorgen, en de dagen erna!
    ***
      Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 18 september 2005 @ 18:59:16 #251
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_30703653
    Bedankt allemaal voor de goede wensen

    Voor degenen die op bezoek willen komen: neem even contact op met qltel (via de mail in zijn profiel), dan zorgt hij ervoor dat er niet de ene dag 6 man aan ons bed staan en de andere dag niemand
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
      zondag 18 september 2005 @ 19:12:15 #252
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_30704066
    Nou, de spullen zijn gepakt, de laatste dingetjes hier worden opgeruimd en wij stappen zo in de auto richting Roosendaal.

    Ik zie verschrikkelijk op tegen het afscheid nemen van Bert, dus dat zal nog wat worden.

    Als ik hoor wie er allemaal langs wil komen zullen we ons niet snel alleen voelen, alvast heel veel dank daarvoor. Dat doet me echt goed. Ook de mailtjes, berichtjes en dergelijke, dank jullie wel

    snel traantjes weer droogt voordat Bert boven komt
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
      Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 18 september 2005 @ 19:13:31 #253
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_30704107
    We zullen de tissues klaarzetten, Troel
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
      Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 18 september 2005 @ 19:14:22 #254
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_30704136
    Zo, net nog even puzzelboekjes gehaald op het station. Maar een graadje minder moeilijk genomen dan normaal
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
      zondag 18 september 2005 @ 19:19:35 #255
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_30704305
    quote:
    Op zondag 18 september 2005 19:13 schreef Rewimo het volgende:
    We zullen de tissues klaarzetten, Troel
    'k heb ze mee
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
    pi_30704329
    Hebben jullie labello bij je? En een hoofdkussen voor de terugreis om onder de autogordel op je buik te doen? Enne, vergeet niet om te vragen naar iets tegen de misselijkheid door de narcose...voor de operatie even tegen de narcotiseur zeggen

    Succes meiden en op naar een slank leven!

    #geen
    pi_30704334
    Heel veel sterkte en succes jullie allebei!

    * fee-tje is nogal lurkster in dit topic en heeft bewondering voor jullie moed .
      Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 18 september 2005 @ 19:30:33 #258
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_30704577
    Ik heb vaseline en purol meegenomen voor de droge lippen. En ja, ik ga een hartig woordje met de narcotiseur wisselen want ik word bijna altijd erg misselijk van een narcose
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
      zondag 18 september 2005 @ 20:25:56 #259
    22578 lotje11
    ga toch eens naar de dokter!!
    pi_30706469
    Succes meiden!!
    De beste manier om iets te leren is er les in te geven.
    Hij die kan, doet. Hij die niet kan, onderwijst.
    http://monstersgame.nl/?ac=vid&vid=12025709
      zondag 18 september 2005 @ 20:31:15 #260
    12236 Funnie
    PsychoBitch
    pi_30706658
    Ik zal enorm aan jullie denken! Meer dan je je zult indenken vrees ik.
    En dat van de misselijkheid is inderdaad simpel op te lossen doordat ze gelijk tijdens narcose al iets geven tegen misselijkheid, sindsdien heb ik er geen last meer van!

    Is er ergens een adres waar ik een kaartje heen kan sturen?

    Heeeeel veeel suc6 meiden

    Tot snel!
      zondag 18 september 2005 @ 20:32:58 #261
    4335 Faat
    Fokeiland O+
    pi_30706729
    Van mij ook nogmaals heel veel succes gewenst, hoop jullie snel weer te "zien" hier
    Was it so hard Achilles
    So very hard to die
    Thou knowest and I know not
    So much the happier I
    pi_30707455
    quote:
    Op zondag 18 september 2005 16:45 schreef Brighteyes het volgende:
    Meiden, heel veel succes morgen en overmorgen, en de dagen erna!
    Wat mijn collega zegt.
      Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 18 september 2005 @ 21:21:32 #263
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_30708582
    quote:
    Op zondag 18 september 2005 20:31 schreef Funnie het volgende:
    Ik zal enorm aan jullie denken! Meer dan je je zult indenken vrees ik.
    En dat van de misselijkheid is inderdaad simpel op te lossen doordat ze gelijk tijdens narcose al iets geven tegen misselijkheid, sindsdien heb ik er geen last meer van!

    Is er ergens een adres waar ik een kaartje heen kan sturen?

    Heeeeel veeel suc6 meiden

    Tot snel!
    We liggen hier: www.mariamiddelares.be (kamer en zo nog onbekend ), campus Sint-Niklaas
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
      Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 18 september 2005 @ 22:17:27 #264
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_30710594
    We gaan jullie verlaten voorlopig, tot over een week of zo
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
      maandag 19 september 2005 @ 09:02:17 #265
    12236 Funnie
    PsychoBitch
    pi_30718620
    Ajuuusss veel suc6
    pi_30719422
    quote:
    Op zaterdag 17 september 2005 09:47 schreef Isabeau het volgende:
    Troel en rewimo: heel erg veel succes.

    En zover ik weet worden medicijnen na zo'n operatie niet minder opgenomen dan ervoor.
    Kijk, en daar geloof ik dan dus geen klap van. Als je dusdanig weinig opneemt dat je deficientieproblemen krijgt op allerlei fronten -wat bij deze operaties gebeurt- speelt dat lijkt me ook voor medicijnen.
    pi_30719440
    En veel succes!!
    pi_30719828
    Rewimo en Troel heel veel succes!!!!!
    pi_30721233
    quote:
    Op maandag 19 september 2005 09:56 schreef anneja het volgende:

    [..]

    Kijk, en daar geloof ik dan dus geen klap van. Als je dusdanig weinig opneemt dat je deficientieproblemen krijgt op allerlei fronten -wat bij deze operaties gebeurt- speelt dat lijkt me ook voor medicijnen.
    Zou het kunnen dat die deficientieproblemen misschien vooral komen door de sterk verminderde inname van voedingsmiddelen met belangrijke vitamines en mineralen?

    Enne... Isabeau zal het denk ik wel weten met haar medische achtergrond
    pi_30721267
    Mmm. ze zijn dus al weg naar het ziekenhuis.
    Maar alsnog Succes met alles!!
    Beter laat, dan nooit.
    pi_30721680
    quote:
    Op maandag 19 september 2005 11:21 schreef octopussy het volgende:

    [..]

    Zou het kunnen dat die deficientieproblemen misschien vooral komen door de sterk verminderde inname van voedingsmiddelen met belangrijke vitamines en mineralen?
    Nope, hangt meer samen met de sterk verminderde opname van voedingsstoffen doordat je een groot deel van de dunne darm bypasst. Een (groot?) deel van de oraal ingenomen geneesmiddelen wordt ook daar opgenomen.
    quote:
    Enne... Isabeau zal het denk ik wel weten met haar medische achtergrond
    Daarom verbaast het me ook zeer dat ze dat zegt.
      maandag 19 september 2005 @ 11:55:22 #272
    87509 Duderinnetje
    Miskend decadent
    pi_30722113
    Te laat, maar niet minder gemeend: veel succes Troel en Rewimo!!! Geweldig dat het eindelijk zo ver is, al is het doodeng natuurlijk.
    Snobs have more fun!
    KLIK!
      † In Memoriam † maandag 19 september 2005 @ 12:06:24 #273
    43556 miss_dynastie
    pi_30722400
    T.a.v. de gastric bypass vond ik op wlsforum.nl het volgende:
    Ja hoor, heb er navraag over gedaan. Inderdaad vitamines worden niet meer helemaal opgenomen door het lichaam OMDAT DIE EEN BEPAALDE ZUURTEGRAAD moeten hebben , MAAR MEDICIJNEN DUS OOK DE PIL worden gewoon volledig door he lichaam opgenomen, ongeacht welke zuurtegraagd... dus geen paniek
    pi_30722744
    quote:
    Op maandag 19 september 2005 12:06 schreef miss_dynastie het volgende:
    T.a.v. de gastric bypass vond ik op wlsforum.nl het volgende:
    Ja hoor, heb er navraag over gedaan. Inderdaad vitamines worden niet meer helemaal opgenomen door het lichaam OMDAT DIE EEN BEPAALDE ZUURTEGRAAD moeten hebben , MAAR MEDICIJNEN DUS OOK DE PIL worden gewoon volledig door he lichaam opgenomen, ongeacht welke zuurtegraagd... dus geen paniek
    Er is een (veel) korter stuk dunne darm, de concentratie opgenomen stof is ongetwijfeld afhankelijk van het beschikbare absorptie-oppervlak, medicijnen zijn ontworpen voor een gemiddelde grootte daarvan, dus het is wel lief eventuele zorgen te willen sussen maar dat neemt niet weg dat ik een probleem zie (ook als ik een willekeurig medisch tekstboek opensla trouwens).

    Het probleem met de vitamines zit overigens meer in de vetoplosbaarheid van sommige daarvan, en vet wordt natuurlijk helemaal slecht opgenomen (dat is immers het doel van de operatie). Dus juist van die vitamines ontstaat een tekort.

    En ik heb inderdaad geen medische achtergrond zoals Isabeau, maar heb wel modules humane fysiologie en medische biologie e.d. gedaan. Daarnaast zijn medische handboeken en artikelen nou ook weer niet zo onbegrijpelijk.
      † In Memoriam † maandag 19 september 2005 @ 12:21:33 #275
    43556 miss_dynastie
    pi_30722795
    quote:
    Op maandag 19 september 2005 12:19 schreef anneja het volgende:
    dus het is wel lief eventuele zorgen te willen sussen
    Zorgen sussen Er wordt een vraag gesteld, ik ga op zoek naar informatie, kom op dat forum een topic tegen met ervaringen van patienten en dit is een ervaring. Ik wil helemaal niets sussen hoor, ik zou niet weten waarom. En waarom een arts zou willen sussen, is me helemaal niet duidelijk, eerlijk gezegd.
    pi_30722967
    quote:
    Op maandag 19 september 2005 11:55 schreef Duderinnetje het volgende:
    Te laat, maar niet minder gemeend: veel succes Troel en Rewimo!!! Geweldig dat het eindelijk zo ver is, al is het doodeng natuurlijk.
    Naast extreem eng lijkt het me ook prettig-spannend hoor Hallo, nieuw lijf
      maandag 19 september 2005 @ 12:31:00 #277
    87509 Duderinnetje
    Miskend decadent
    pi_30723032
    quote:
    Op maandag 19 september 2005 12:28 schreef anneja het volgende:

    [..]

    Naast extreem eng lijkt het me ook prettig-spannend hoor Hallo, nieuw lijf
    Het is geen extreme makeover. Dat nieuwe lijf is er niet meteen hoor.
    Snobs have more fun!
    KLIK!
    pi_30723038
    quote:
    Op maandag 19 september 2005 12:21 schreef miss_dynastie het volgende:

    [..]

    Zorgen sussen Er wordt een vraag gesteld, ik ga op zoek naar informatie, kom op dat forum een topic tegen met ervaringen van patienten en dit is een ervaring.
    ervaringen zijn natuurlijk fijn, maar metingen zijn fijner. Ik hou zelf niet echt van fora als bron van objectieve informatie (wel als bron van ervaringen natuurlijk ).
    quote:
    Ik wil helemaal niets sussen hoor, ik zou niet weten waarom. En waarom een arts zou willen sussen, is me helemaal niet duidelijk, eerlijk gezegd.
    Ow sorry, dan heb ik je intentie verkeerd gelezen.
    pi_30723055
    quote:
    Op maandag 19 september 2005 12:31 schreef Duderinnetje het volgende:

    [..]

    Het is geen extreme makeover. Dat nieuwe lijf is er niet meteen hoor.
    nee, na twee jaar, maar het begint wel meteen
    pi_30723371
    quote:
    Op maandag 19 september 2005 12:06 schreef miss_dynastie het volgende:
    DUS OOK DE PIL worden gewoon volledig door he lichaam opgenomen
    uit een pilot hierover (Gerrits EG, Ceulemans R, van Hee R, Hendrickx L, Totte E., Obes Surg. 2003 Jun;13(3):378-82.):

    "From the 9 patients who only used oral contraception, 2 patients developed an unforeseen pregnancy after BPD"

    9 patienten is statistisch gezien natuurlijk nog niks, maar 2/9 die door de pil heen zwanger wordt is tamelijk veel hoger dan in de gemiddelde populatie (hoe betrouwbaar is de pil officieel? 99%?)
    pi_30723390
    Wel jammer dat Rewimo er nou net niet is trouwens, die weet vast gewoon hoe het precies zit allemaal
    pi_30725931
    Klopt wel, Troel had toch eerder al gezegd dat de pil niet meer gebruikt kan/mag worden als anticonceptiemiddel?

    Sterkte Troel/Rewimo, hopelijk gaat alles goed en knappen jullie snel weer op!
      maandag 19 september 2005 @ 14:32:30 #283
    116890 _evenstar_
    Ba-dum-tisssschhh
    pi_30726123
    lieve troel en lieve rewimo.. ik denk aan jullie beiden
    Engaging Infinite Improbability Drive..
    pi_30732440
    quote:
    Op maandag 19 september 2005 12:19 schreef anneja het volgende:

    [..]

    Er is een (veel) korter stuk dunne darm, de concentratie opgenomen stof is ongetwijfeld afhankelijk van het beschikbare absorptie-oppervlak, medicijnen zijn ontworpen voor een gemiddelde grootte daarvan, dus het is wel lief eventuele zorgen te willen sussen maar dat neemt niet weg dat ik een probleem zie (ook als ik een willekeurig medisch tekstboek opensla trouwens).

    Het probleem met de vitamines zit overigens meer in de vetoplosbaarheid van sommige daarvan, en vet wordt natuurlijk helemaal slecht opgenomen (dat is immers het doel van de operatie). Dus juist van die vitamines ontstaat een tekort.

    En ik heb inderdaad geen medische achtergrond zoals Isabeau, maar heb wel modules humane fysiologie en medische biologie e.d. gedaan. Daarnaast zijn medische handboeken en artikelen nou ook weer niet zo onbegrijpelijk.
    Ok ik snap...

    Het is toch ook zo dat patienten die wls hebben ondergaan heel veel (en frequent) vitamines moeten slikken enzo? Misschien compenseert dat een beetje. Maar kan me goed voorstellen dat niet iedereen dat volhoudt en zodoende die deficienties ontstaan. Het lichaam kan trouwens best wel wat hebben, ik denk dat de meerderheid van de mensen wel deficienties hebben omdat ze geen gebalanceerd voedingspatroon hebben. Ze zullen het wellicht alleen niet zo merken, of met de klachten leren leven.

    En wat betreft antioconceptie: er zijn tegenwoordig gelukkig een aantal (hormonale) anticonceptiemethodes die niet via het verteringsstelsel gaan (nuvaring , pleisterpil, implanon) dus dat hoeft geen probleem te zijn.
    pi_30732472
    Doen jullie zon operatie omdat jullie niet gewoon kunnen afvallen?
    Is your crotch hungry girl, 'cause it's eating your pants!
      maandag 19 september 2005 @ 18:28:06 #286
    12236 Funnie
    PsychoBitch
    pi_30732980
    of je leest alle topics even
    pi_30741946
    Snik, ik heb in t oude scorpi nog wat topic gepost. Hopelijk hebben jullie daar ook nog gelezen dat ik jullie heel veel sterkte wenste. Ik duim voor jullie, denk aan jullie en hoop dat alles voorspoedig zal gaan
    De jan lul van het geheel.
    Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
    Kutsch; tussen kut en kitsch
    Het voelt heerlijk!!!!
      maandag 19 september 2005 @ 22:45:39 #288
    87509 Duderinnetje
    Miskend decadent
    pi_30742494
    Is er trouwens iemand die contact heeft met Troel en Rewimo en die hier de komende dagen eens verslag doet?
    Snobs have more fun!
    KLIK!
      maandag 19 september 2005 @ 22:55:45 #289
    22578 lotje11
    ga toch eens naar de dokter!!
    pi_30742871
    Ja, qtel als het goed is.....
    De beste manier om iets te leren is er les in te geven.
    Hij die kan, doet. Hij die niet kan, onderwijst.
    http://monstersgame.nl/?ac=vid&vid=12025709
      maandag 19 september 2005 @ 23:01:11 #290
    4335 Faat
    Fokeiland O+
    pi_30743079
    quote:
    Op maandag 19 september 2005 22:31 schreef jessie het volgende:
    Snik, ik heb in t oude scorpi nog wat topic gepost. Hopelijk hebben jullie daar ook nog gelezen dat ik jullie heel veel sterkte wenste. Ik duim voor jullie, denk aan jullie en hoop dat alles voorspoedig zal gaan
    Haha dat is toch gewoon dit topic!!
    Was it so hard Achilles
    So very hard to die
    Thou knowest and I know not
    So much the happier I
    pi_30743281
    Sterkte en geduld gewenst dames!
    Wat een moeilijke/ dappere stap zeg !
    De boot is aan = de poppen zijn aan het dansen.
      maandag 19 september 2005 @ 23:21:47 #292
    61800 Rottdog
    May all your dreams come true
    pi_30743961
    Troel en Rewimo heel veel sterkte

    Jullie zijn helden
    pi_30748489
    HEEL VEEL STERKTE VANDAAG


    het is D-DAY dus heel spannend ! Ik hoop dat alles goed gaat en dat we snel horen hoe het met ze gaat !

    pi_30748658
    Ik denk aan jullie vandaag!
      dinsdag 20 september 2005 @ 09:50:30 #295
    12236 Funnie
    PsychoBitch
    pi_30750291
    Ik hoop dat ze een beetje snel aan de beurt zijn, des de eerder is het achter de rug!

    Meiden ik denk aan jullie
    pi_30750827
    quote:
    Op maandag 19 september 2005 18:11 schreef TehRockstar het volgende:
    Doen jullie zon operatie omdat jullie niet gewoon kunnen afvallen?
    Volgens mij vinden artsen het sowieso geen goed idee je te opereren als je niet eerst met ander eet- en beweegpatroon hebt geprobeerd blijvend af te vallen, dus ja. Ten tweede is dit misschien wel een betere (dieten is helemaal niet zo heel goed voor je, zie post van Isabeau hoger in dit draadje)en in elk geval meer permanente (met dieet sla je vaak aan het jojoen en zijn veel mensen na een jaar of 5 uiteindelijk zelfs zwaarder dan voor ze begonnen met dieet, met zo'n operatie ben je gemiddeld genomen na 5 jaar nog de helft oid van je overgewicht kwijt) manier om af te vallen.

    Vrouwen met ernstig overgewicht leven gemiddeld 8 jaar korter dan mensen met een normaal gewicht. Nou hebben die operaties allemaal enge bijwerkingen (vind ik), maar ik denk wel dat je er langer door leeft en waarschijnlijk ook 'beter' (mits je de stinkende poep en levenslang bijhouden of je wel genoeg vet/vitaminen/eiwitten binnenkrijgt voor lief neemt)
      † In Memoriam † dinsdag 20 september 2005 @ 10:18:01 #297
    43556 miss_dynastie
    pi_30750863
    Er brandt een kaarsje hoor, vind het allemaal heel erg ontzettend spannend
    pi_30751859
    quote:
    Op maandag 19 september 2005 23:01 schreef Faat het volgende:

    [..]

    Haha dat is toch gewoon dit topic!!
    Hahahaha daar kom ik nu ook achter. Het topic is alleen van naam veranderd
    Nou ja dan heb ik 2 keer sterkte gewenst
    De jan lul van het geheel.
    Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
    Kutsch; tussen kut en kitsch
    Het voelt heerlijk!!!!
    pi_30752139
    Oe, vandaag is de grote dag he

    Rewimo en Troel, ik denk aan jullie!!
    Hier had uw advertentie kunnen staan :P
      FOK!fossiel dinsdag 20 september 2005 @ 14:39:41 #300
    2628 Karin
    pi_30757311
    Meiden wat een spannende dag. Ook ik denk aan jullie! Ik hoop dat we snel wat horen.
      dinsdag 20 september 2005 @ 17:32:28 #301
    4335 Faat
    Fokeiland O+
    pi_30763271
    Hoe zou het gegaan zijn vandaag?
    Was it so hard Achilles
    So very hard to die
    Thou knowest and I know not
    So much the happier I
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')