abonnement Unibet Coolblue
pi_32740243
quote:
Op donderdag 1 december 2005 22:21 schreef paarse_paashaas het volgende:

[..]

In Europa helaas niet, in de USA en down-under zijn er legio True-HD CRT tv's te koop. Op de europese markt ken ik geen CRT tv die een hogere resolutie dan 480(p) ondersteunt.
[..]

Succes met zoeken, bijna alle Breedbeeld tv's zijn tegenwoordig zwart, tenzij je voor JVC kiest.
Wel zie je veel tv's met een zwarte lijst om de beeldbuis heen.
da's toch ook de bedoeling

Vreemd dat ze daar wel HD CRT hebben en hier niet. In Australie gebruiken ze toch ook PAL? Daar zou het dan niets mee te maken kunnen hebben lijkt mij. Het zullen de fabrikanten wel zijn die ons per se LCD/plasma aan willen smeren als we HD willen...
  vrijdag 2 december 2005 @ 10:26:50 #52
22273 Dizer
Save the beard!
pi_32749070
quote:
Op donderdag 1 december 2005 22:01 schreef paarse_paashaas het volgende:

[..]

Flinke bak koffie ?
Vanavond
Friends don't let friends remain beardless...
  Moderator vrijdag 2 december 2005 @ 12:24:39 #53
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_32751779
Ik heb zelf anderhalve week geleden een JVC LCD bbtv gekocht. Prachtig ding. Hij stond tussen een Panasonic en een Sony Bravia tv in. Van alle 3 de tv's (ze stonden tegelijk aan) had de panasonic verreweg het mooiste beeld. Nu hoorde ik gisteren dat die door de consumentenbond tot beste koop of zo is uitgeroepen.

Anyway, ik vond dus ook dat die het mooiste beeld had, maar wat die dan weer had was dat aan de zijkanten zwarte balken te zien waren. JVC rekt het beeld op zo'n manier op dat je dus gewoon vol beeld hebt zonder dat je ziet waar het opgerekt wordt (zoals je dus ziet bij de 16:9 instelling wanneer de uitzending niet 16:9 is). Voor deze tv had ik een JVC crt bbtv en daar kende ik die beeldinstelling van.

Ik vond dat een groot voordeel, en daarom heb ik die JVC gekocht. Hij had iets minder mooi beeld naast die Panasonic (maar dat had elke tv naast die panasonic) maar dat zie ik nu ie thuis staat niet meer, want nu vind ik dat ik een prachtig beeld heb. Ik heb de JVC 26S60B, dus met een zwarte rand er omheen. De tv heeft ook een HDMI aansluiting en eigenlijk heel veel aansluitingen (maar geen netwerkaansluiting).
Breitling - Instruments for Professionals
pi_32752071
quote:
Anyway, ik vond dus ook dat die het mooiste beeld had, maar wat die dan weer had was dat aan de zijkanten zwarte balken te zien waren. JVC rekt het beeld op zo'n manier op dat je dus gewoon vol beeld hebt zonder dat je ziet waar het opgerekt wordt (zoals je dus ziet bij de 16:9 instelling wanneer de uitzending niet 16:9 is). Voor deze tv had ik een JVC crt bbtv en daar kende ik die beeldinstelling van.
en ze hebben je in de winkel vertelt dat de panasonic dit niet kan?
Scheren is voor schapen!
  Moderator vrijdag 2 december 2005 @ 16:37:23 #55
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_32758496
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 12:37 schreef paarse_paashaas het volgende:

[..]

en ze hebben je in de winkel vertelt dat de panasonic dit niet kan?
Ik heb in de winkel met die panasonic wat liggen te kloten. Ik kreeg het niet voor elkaar ZONDER balken aan de zijkant te hebben of zonder vertekend beeld te hebben.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_32773823
Geen van de opties uit de titel

Ik zou voor DLP gaan. De VS lopen jaren voor op Europa, je wil niet weten wat je hier ziet aan TVs als je Fry's of Best Buy binnen loopt. Ik zou de naam TV niet eens meer gebruiken omdat het gewoon bioscoop formaat is. 50, 60, 70" en nog groter.

Ik denk er aan om de volgende Samsung te kopen:



1080p (!) HDTV
56"
En dat voor een prijs waar je voor van je stoel valt, electronica kost in de VS geen drol vergeleken met NL.

Normale tube-TVs vallen sowieso af omdat die niet groter dan 36" te krijgen zijn. Over DLP vs LCD vs Plasma, daar ga ik niet aan beginnen, dit is sowieso geen technisch forum en met google kun je het ook vinden.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  zaterdag 3 december 2005 @ 10:56:16 #57
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_32775789
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 03:53 schreef StefanP het volgende:
1080p (!) HDTV
56"
En dat voor een prijs waar je voor van je stoel valt, electronica kost in de VS geen drol vergeleken met NL.
Hoeveel kost deze TV dan?
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_32786397
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 10:26 schreef Dizer het volgende:

[..]

Vanavond
Lekker koffie? !
Scheren is voor schapen!
  zaterdag 3 december 2005 @ 22:25:39 #59
22273 Dizer
Save the beard!
pi_32792694
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 18:54 schreef paarse_paashaas het volgende:

[..]

Lekker koffie? !
Is echt een hele grote pot die ik moet opzetten jah
Friends don't let friends remain beardless...
  zondag 4 december 2005 @ 10:12:25 #60
22273 Dizer
Save the beard!
pi_32800850
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 12:24 schreef CoolGuy het volgende:

Ik heb zelf anderhalve week geleden een JVC LCD bbtv gekocht. Prachtig ding. Hij stond tussen een Panasonic en een Sony Bravia tv in. Van alle 3 de tv's (ze stonden tegelijk aan) had de panasonic verreweg het mooiste beeld. Nu hoorde ik gisteren dat die door de consumentenbond tot beste koop of zo is uitgeroepen.
Kijk, hier ben ik dus zoooooo blij om! Weer een teken dat aangeeft dat specificaties niet alles is. Wij hebben op het werk ook de JVC (HD) Sony Bravia (HD) en de Panasonic (GEEN HD!) en iedereen vindt de Panasonic veel mooier beeld heeft!
Friends don't let friends remain beardless...
  Moderator zondag 4 december 2005 @ 11:59:21 #61
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_32802905
quote:
Op zondag 4 december 2005 10:12 schreef Dizer het volgende:

[..]

Kijk, hier ben ik dus zoooooo blij om! Weer een teken dat aangeeft dat specificaties niet alles is. Wij hebben op het werk ook de JVC (HD) Sony Bravia (HD) en de Panasonic (GEEN HD!) en iedereen vindt de Panasonic veel mooier beeld heeft!
Ja en ? Dat heeft echt niets met wel of niet HD te maken hoor. Jij bedoeld dus dat de Panasonic het beste beeld geeft, terwijl hij 'niet eens' HD geschikt is? Ik weet niet in welke winkel je werkt maar ik zou bij jou dus al geen tv komen kopen dan want volgens mij weet je niet waar je over praat.

Het is niet zo dat een TV met HD beter beeld geeft dan een TV zonder HD bij een reguliere uitzending hoor Er moet wel een HD uitzending zijn wil je daarvan kunnen profiteren, en op dat moment heb je aan die Panasonic dus niets, want die kan niet met HD overweg.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_32806049
quote:
Op zondag 4 december 2005 11:59 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja en ? Dat heeft echt niets met wel of niet HD te maken hoor. Jij bedoeld dus dat de Panasonic het beste beeld geeft, terwijl hij 'niet eens' HD geschikt is? Ik weet niet in welke winkel je werkt maar ik zou bij jou dus al geen tv komen kopen dan want volgens mij weet je niet waar je over praat.

Het is niet zo dat een TV met HD beter beeld geeft dan een TV zonder HD bij een reguliere uitzending hoor Er moet wel een HD uitzending zijn wil je daarvan kunnen profiteren, en op dat moment heb je aan die Panasonic dus niets, want die kan niet met HD overweg.
Ik denk dat de gemiddelde verkoper er ook niet al te veel van snapt. Een paar maanden geleden was er geloof ik een onderzoekje ofzo gedaan bij het Dagblad v.h. Noorden. Zij vroegen o.a. naar het verschil in plasma en lcd en kregen als antwoord "lcd hang je aan de muur en plasma zet je neer" of iets in die geest...

Ik moet dus over een paar maanden ook een nieuwe tv kopen. Eigenlijk 2 (woonkamer en slaapkamer) en ik zit echt te twijfelen. Ik zou voor beide wel een plasma willen hebben, maar dat spul is nog zo duur . CRT is natuurlijk ook niet verkeerd, alleen met een beeldbuis van 0,5 meter in een woonkamer van zo'n 3 meter breed is ook een beetje jammer van de ruimte...
  zondag 4 december 2005 @ 14:00:23 #63
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_32806235
Hoe staat het trouwens met stroomverbruik, ik meende te hebben gelezen dat één van de twee een echte stroomvreter is tov normale CRT. Is dat LCD of Plasma?
Bij tijd en wijle aanwezig...
  zondag 4 december 2005 @ 14:07:17 #64
22273 Dizer
Save the beard!
pi_32806425
quote:
Op zondag 4 december 2005 11:59 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja en ? Dat heeft echt niets met wel of niet HD te maken hoor. blablablabla..
Heb ik gezegd dat ik het verschil onderscheid in HD tegenover gewoon? Nee. Ik heb alleen gezet welke HD tv's zijn en welke niet.

Wat ik bedoel, er komen veel mensen binnen die geen verstand hebben hiervan en niks anders willen dan normaal tv kijken en helemaal niks doen met XBOX 360 blabla onzin en alles wat HD nodig heeft. En gelijk roepen dat ze HD willen. Ze weten niet eens wat het is. Veel mensen denken dat als een TV HD heeft, dat ie gelijk en automatisch mooier is, maar dus niet zo is. Meer zeg ik niet.

Dus doe maar rustig en adem weer in en uit.
Friends don't let friends remain beardless...
  zondag 4 december 2005 @ 14:11:56 #65
22273 Dizer
Save the beard!
pi_32806563
quote:
Op zondag 4 december 2005 14:00 schreef greatgonzo het volgende:
Hoe staat het trouwens met stroomverbruik, ik meende te hebben gelezen dat één van de twee een echte stroomvreter is tov normale CRT. Is dat LCD of Plasma?
Plasma verbruikt meer dan LCD.
Procentueel gezien, verbruikt Plasma inderdaad veel meer dan CRT. Maar vergeet niet dat je ook een grotere beeld hebt
Friends don't let friends remain beardless...
pi_32806692
quote:
Op zondag 4 december 2005 14:11 schreef Dizer het volgende:

[..]

Plasma verbruikt meer dan LCD.
Procentueel gezien, verbruikt Plasma inderdaad veel meer dan CRT. Maar vergeet niet dat je ook een grotere beeld hebt
en 's winters maakt het niet uit want die plama tv zorgt voor warmte die je anders via je cv zou opwekken
  Moderator zondag 4 december 2005 @ 14:17:13 #67
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_32806712
quote:
Op zondag 4 december 2005 14:07 schreef Dizer het volgende:

[..]

Heb ik gezegd dat ik het verschil onderscheid in HD tegenover gewoon? Nee. Ik heb alleen gezet welke HD tv's zijn en welke niet.

Wat ik bedoel, er komen veel mensen binnen die geen verstand hebben hiervan en niks anders willen dan normaal tv kijken en helemaal niks doen met XBOX 360 blabla onzin en alles wat HD nodig heeft. En gelijk roepen dat ze HD willen. Ze weten niet eens wat het is. Veel mensen denken dat als een TV HD heeft, dat ie gelijk en automatisch mooier is, maar dus niet zo is. Meer zeg ik niet.

Dus doe maar rustig en adem weer in en uit.
Mja, dan moet je je eigen post nog eens lezen, je noemt een aantal tv's, vermeldt er expliciet bij dat die HD zijn, en die panasonic niet, en TOCH vind iedereen die Panasonic beter beeld geven...ook nog even aangevend dat specs niets zeggen. Je post was echt wel in een bepaalde richting hoor
Breitling - Instruments for Professionals
  zondag 4 december 2005 @ 14:18:40 #68
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_32806750
Projectieschermen zijn ook nog een mogelijkheid, brede beelden voor een niet al te hoge prijs
pi_32806836
quote:
Op zondag 4 december 2005 14:18 schreef Keiichi het volgende:
Projectieschermen zijn ook nog een mogelijkheid, brede beelden voor een niet al te hoge prijs
maar met het slechtste beeld...
  zondag 4 december 2005 @ 14:32:57 #70
22273 Dizer
Save the beard!
pi_32807198
quote:
Op zondag 4 december 2005 14:17 schreef CoolGuy het volgende:
Mja, dan moet je je eigen post nog eens lezen, je noemt een aantal tv's, vermeldt er expliciet bij dat die HD zijn, en die panasonic niet, en TOCH vind iedereen die Panasonic beter beeld geven...ook nog even aangevend dat specs niets zeggen. Je post was echt wel in een bepaalde richting hoor
Dat was dan niet de bedoeling
Friends don't let friends remain beardless...
  Moderator zondag 4 december 2005 @ 14:37:17 #71
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_32807319
quote:
Op zondag 4 december 2005 14:32 schreef Dizer het volgende:

[..]

Dat was dan niet de bedoeling
Breitling - Instruments for Professionals
  zondag 4 december 2005 @ 14:42:09 #72
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_32807457
quote:
Op zondag 4 december 2005 14:21 schreef HeyFreak het volgende:

[..]

maar met het slechtste beeld...
Op de cebit begin dit jaar hadden ze projectieschermen die er best wel gelikt uitzagen.

Aan LCD schermen kon niemand eigenlijk tippen
  zondag 4 december 2005 @ 14:43:17 #73
22273 Dizer
Save the beard!
pi_32807485
quote:
Op zondag 4 december 2005 14:21 schreef HeyFreak het volgende:

[..]

maar met het slechtste beeld...
En je moet er 100% recht voor zitten en de juiste zithoogte
Friends don't let friends remain beardless...
pi_32807547
quote:
Op zondag 4 december 2005 14:42 schreef Keiichi het volgende:

[..]

Op de cebit begin dit jaar hadden ze projectieschermen die er best wel gelikt uitzagen.

Aan LCD schermen kon niemand eigenlijk tippen
maar welk systeem heeft nu de beste prijs/kwaliteit verhouding? Plasma is leuk voor de grotere schermen en LCD heeft als nadeel dat het geen echt zwart beeld heeft (ja, de duurdere).

moeilijk moeilijk...
pi_32807571
quote:
Op zondag 4 december 2005 14:43 schreef Dizer het volgende:

[..]

En je moet er 100% recht voor zitten en de juiste zithoogte
precies, dus projectie valt wat mij betreft sowieso af
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')