abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 15:01:28 #1
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_29783421
In dit topic vertellen alle lieve Fokkertjes wat ze vonden van de films die ze net hebben gezien.

Vorige topics:
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXXII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXXI
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXX
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXIX
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXVIII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXVII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXVI
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXV
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXIV
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXIII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel LX.
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel LIX
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LVIII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LVII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LVI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LV
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LIV
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LIII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part L
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part IL
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part XLVIII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part XLVII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XLVI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XLV
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XLIV.
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel 43
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XLII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XLI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XL
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXIX
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXVIII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXVII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXVI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXV
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXIV
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXIII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXX.
Welke film heb je vandaag/pas gezien?? Deel XXIX
Welke film heb je vandaag/pas gezien?? Deel XXVIII
Welke film heb je vandaag/pas gezien?? Deel XXVII
Welke film heb je vandaag/pas gezien?? Deel XXVI.
Welke film heb je vandaag/pas gezien?? Deel XXV.
Welke film heb je vandaag/pas gezien?? Deel XXIV.
Welke film heb je vandaag/pas gezien? deel XXIII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? deel XXII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? deel XXI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? deel XX
Welke film heb je vandaag/pas gezien? deel XIX
Welke film heb je vandaag/pas gezien? deel XVIII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? deel XVII
Welke film heb je vandaag gezien? deel XVI
Welke film heb jij vandaag gezien? Deel XV
Welke film heb jij vandaag gezien? Deel XIV
Welke film heb jij vandaag gezien? Part XIII
Welke film heb jij vandaag gezien? Deel XII
Welke film heb jij vandaag gezien? Deel XI
Welke film heb je vandaag gezien? (deel X)
Welke film heb je vandaag gezien? (deel 9)
Welke film heb je vandaag gezien? deel 8
Welke film heb je vandaag gezien? deel 7
Welke film heb je vandaag gezien? deel 6
Welke film heb je vandaag gezien? deel 5
Welke film heb je vandaag gezien? deel 4
Welke film heb je vandaag gezien? deel 3
Welke film heb je vandaag gezien (2) ???
Welke film heb je vandaag gezien?

Statistiekje van "Welke film...."-topicopeners:

1. SaintOfKillers 15
2. Hare en MikeyMo 5
3. dolle_hond, Gorro, kinky_queen en Raven 4
4. MadScientist en victorinox 3
5. Fannetje, Sai, Timo20 en Wepeel2 2
6. BlaatschaaP, California, devv05, Eluc, ForrestX, Jan-jaap, Klingon, Kwark, mamamiep, Mike, mitt, Mr. Orange, pascalheister, R-B, Sniper, Strolie75 en Toad 1

Kortom, een echte FTR'er moet ooit wel eens een "Welke film..." topic geopend hebben.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_29784052
In de vakantie 3 keer savonds naar bios geweest:

- Stealth
- Wedding Crashers
- Fantastic Four
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 15:34:29 #3
4180 Hare
Come fly with me!
pi_29784387
Potverdikke zeg, Sok!

Je bent toch wel de master topicopener!
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
pi_29784817
Aplleseed
De 2004/CGI variant. Op zich best tof.

The Jacket
Uitstekend 'twilight zone' achtig drama, rondom een oorloogsveteraan.
pi_29785114
heb ik zo vaak geopend

persona

een toneelactrice valt stil tijdens een voorstelling en wordt opgenomen in een inrichting. van daaruit wordt een verpleegster met haar naar t zomerhuisje van de dokter gestuurd, opdat de actrice daar verder tot zichzelf kan komen.

wat moet ik er van zeggen? het kan best zijn dat ik de film niet (helemaal) snap, maar het is wel een indringend werk

the man without a past

lekker rustige film over een man die in elkaar is geslagen en zijn geheugen kwijt is. langzaam maar zeker bouwt hij weer een eigen identiteit op, zonder dat hij zijn oude leven kan vinden. alleen denken velen dat hij toneelspeelt.

film met een lekker ritme, tamelijk rustig, waardoor de persoonlijkheden goed naar boven komen.
pi_29786345
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 15:22 schreef PsygoN het volgende:
In de vakantie 3 keer savonds naar bios geweest:

- Stealth
- Wedding Crashers
- Fantastic Four
Hoe was Wedding Crashers? ik wil hem ook zien, mag Owen Wilsen en Vince Vaughn wel(helemaal met ben stiller erbij )
Coldplay, Jamiroquai, Franz Ferdinand, Editors, Jack Johnson, Parkpop, Rock Werchter, Panic! At the disco, Keane, Blue Man Group, The Killers, Incubus, Roger Waters
28 juni / 1 juli - Rock Werchter :D
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 19:22:53 #7
107642 lot3
lot laat zich niet leiden
pi_29790200
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 16:00 schreef dolle_hond het volgende:[


the man without a past


lekker rustige film over een man die in elkaar is geslagen en zijn geheugen kwijt is. langzaam maar zeker bouwt hij weer een eigen identiteit op, zonder dat hij zijn oude leven kan vinden. alleen denken velen dat hij toneelspeelt.

film met een lekker ritme, tamelijk rustig, waardoor de persoonlijkheden goed naar boven komen.
ook gezien ; ik vond het een grauwe film , die me nauwelijks kon boeien....
het lot bepaalt ,maar het lot laat zich niet leiden...
the sun is shining but it's raining in my heart
pi_29791720
Mr. & Mrs. Smith (1941)
Comedy van Alfred Hitchcock over een echtpaar dat er na drie jaar achter komt dat hun huwelijk niet geldig is en ze dus nooit getrouwd zijn geweest. Dit heeft een enorme ruzie als gevolg, die ertoe leidt dat meneer en mevrouw elkaar op allerlei manieren dwars proberen te zitten en jaloers proberen te maken. Erg vermakelijke film, die uiteindelijk toch wel een ietswat voorspelbaar einde heeft.

cijfer: 7, IMDB: 6,6
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 19 augustus 2005 @ 21:34:59 #9
862 Arcee
Look closer
pi_29794151
quote:
Il Buono, il brutto, il cattivo

Een film zo bekend dat ik vast niet de Engelse titel hoef te geven. Toch vind ik hem, ook na de tweede keer kijken, wat tegenvallen. Ik zie er niet de grootsheid in die anderen er wel in zien. Het verhaal is daarvoor gewoon te simpel en makkelijk. Ook Sergio's Leone's touch vind ik hier nog niet geheel werken. Net als de soundtrack van Morricone die duidelijk nog niet z'n hoogste niveau heeft gehaald. Stop daar ook nog eens de meest emotieloze acteurs bij die je kan bedenken (voor Eastwood zelf, die maar op 1 manier kan kijken de gehele film) en je hebt een film die leuk is om te kijken, maar that's it.
Hare, ben het wel met je eens eigenlijk. Op 't moment dat je je niet meer afvraagt of de film nou serieus of grappig is bedoeld is het best een leuke film, vooral het laatste half uur. De muziek vond ik wel erg goed. Superherkenbaar stukje muziek. En Clint is gewoon cool. Je moet 't toch maar kunnen, zo lang een sigaar stijf tussen je kaken houden.
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 22:03:54 #10
17274 Wuder
Wees blij dat je nog leeft!
pi_29794941
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 21:34 schreef Arcee het volgende:

[..]

Hare, ben het wel met je eens eigenlijk. Op 't moment dat je je niet meer afvraagt of de film nou serieus of grappig is bedoeld is het best een leuke film, vooral het laatste half uur. De muziek vond ik wel erg goed. Superherkenbaar stukje muziek. En Clint is gewoon cool. Je moet 't toch maar kunnen, zo lang een sigaar stijf tussen je kaken houden.
Barbaren
Sinterklahs, Ghet Dawn!!!!
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 19 augustus 2005 @ 22:06:37 #11
862 Arcee
Look closer
pi_29795044
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 22:03 schreef Wuder het volgende:
Barbaren
Vond 't anders behoorlijk positief, hoor.
pi_29795050
Charlie and the Chocolatefactory

Die Oompa-Loompa's zijn stom :x Ik zou de film een 7,5 geven, omdat Johnny Depp *wederom* de film maakt. Als hij er niet in speelde had ik er eigenlijk weinig tot geen interesse voor ben ik bang...
pi_29795992
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 15:22 schreef PsygoN het volgende:
In de vakantie 3 keer savonds naar bios geweest:

- Stealth
- Wedding Crashers
- Fantastic Four
Hoe was de Wedding Crashers? Ik heb kaartjes gewonnen en ga er morgen heen
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_29798218
Net The Usual Suspects gezien.
Meesterlijke film. Denk dat ik hem nog een keer ga kijken om de hints in de film op te sporen.
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 23:36:36 #15
4180 Hare
Come fly with me!
pi_29798273
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 21:34 schreef Arcee het volgende:

[..]

Hare, ben het wel met je eens eigenlijk.
Dank je
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
pi_29798288
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 23:34 schreef mrbombastic het volgende:
Net The Usual Suspects gezien.
Meesterlijke film. Denk dat ik hem nog een keer ga kijken om de hints in de film op te sporen.
Voor de eerste keer??? Waar ben je geweest de afgelopen 10 jaar?
pi_29800979
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 23:37 schreef dewd het volgende:

[..]

Voor de eerste keer??? Waar ben je geweest de afgelopen 10 jaar?
Vanaf nu weet ik in ieder geval bij elke oudere film die jij ziet welke reactie ik ga posten.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
pi_29802156
Net sling blade zitten kijken, uitermate interessante film... maar toch een beetje een nachtkaars uiteindelijk
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 02:25:15 #19
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_29802793
otvp
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 03:07:45 #20
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_29803478
Herbekeken:

The Adventures of Priscilla, Queen of the Desert (Stephan Elliot, 1994): kijk, dit is nou echt een film voor mij. Intens briljante tot in de eeuwigheid herbruikbare quotes ("Three swedish guys called Lars, Lars and Lars." 8) ), drie topacteurs die beter tegen type inspelen dan ooit verwacht en het tofste kledingsstuk uit de filmgeschiedenis (de slippersjurk 8) ). Okay, de laatste twintig minuten zijn wat minder door het toevoegen van een kindacteur (altijd een slecht idee), maar een film waar je nog steeds kijhard om moet lachen bij de elfde keer dat je hem ziet verdient gewoon een hoog cijfer, hoe nonsnob het ook mag wezen. 8,5.


The Royal Tenenbaums (Wes Anderson, 2001): de films van Anderson zijn een beetje love-it-or-hate-it door de intens gestileerde beelden, maar ik hoor absoluut bij de eerste groep. Ik zou hem zelfs de Tati van nu durven te noemen; kijk bijvoorbeeld in de scène waarin Paltrow uit de bus stapt naar alles wat er in de shots van Wilson op de achtergrond gebeurt (de matrozen ). Nadeel aan Tenenbaums is dat het eerste uur vrijwel alleen maar opbouw is, maar het is zo leuk, zo kleurig, zo luchtig, zo briljant dat het me geen moer kan schelen. Ik vond hem deze derde keer zelfs weer een stukje beter dan de vorige keer. Grootste minpunt blijft de climax, waar er toch een beetje overboord wordt gesprongen. Vind ik. 8,5.


Nieuw:

A Generation (Andrej Wajda, 1955): de eerste Wajda die ik zie deed me vooral denken aan Eisenstein. Een fikse dosis communistische propaganda, maar ook schitterende shots en veel objecten die scènes interessanter maken. Hondjes die tijdens een achtervolging meerennen, een fles die gezichten vervormt en de tofste wenteltrap ooit bijvoorbeeld. Dat van de communistische propaganda is dan weer wat minder, zeker aangezien het af en toe flink in je gezicht gerost wordt. Gelukkig laat Wajda wel wat kritische noten vallen over het groepje idealisten die het mooie Polen van de kapitalistische nazizwijnen willen bevrijden. Ze lijken soms meer geïnteresseerd in elkaar of het roken van een peuk dan in een bloedige revolutie. Gekke tieners. Tevens met een intens toffe achtervolging die me erg deed denken aan Amerikaanse gangsterfilms uit de '40's, maar met flink meer geweld. Oh, en er is een grappig bijrolletje van een piepjonge Polanski. Erg goed allemaal, als je je over wat Marx-reetlikken heen kunt zetten. 8.
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
pi_29806138
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 00:56 schreef Wepeel2 het volgende:

[..]

Vanaf nu weet ik in ieder geval bij elke oudere film die jij ziet welke reactie ik ga posten.
Doe je best zou ik zeggen, ik ben jaren filmgek geweest dus zo een beetje alles gezien wat er te zien is Maar er zullen heus wel oude films zijn die ik niet gezien heb, maar niet zo briljant als the usual suspects. Dat is gewoon een must see.
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 11:04:20 #22
4180 Hare
Come fly with me!
pi_29806224
Usual Suspects is echt niet zo briljant hoor. Beetje overhyped IMHO.
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
pi_29807089
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 23:34 schreef mrbombastic het volgende:
Net The Usual Suspects gezien.
Meesterlijke film. Denk dat ik hem nog een keer ga kijken om de hints in de film op te sporen.
Dat is dan ook nét het enige grapje aan de film, verder is ie eigenlijk best wel een beetje
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 12:14:51 #24
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_29807531
Kung Pow: Enter the Fist
Enorm suffe film die soms zo stom is dat hij terug leuk wordt. Een oude kungfu-film wordt verknipt, bewerkt (nieuwe personages worden ertussen geplakt) en herdubd (zelfs de hond). Wat volgt is één grap die steeds herhaald wordt, soms erg flauw, soms ook succesvol (het hele "your clothes are red"-stukje vond ik hilarisch, terwijl het gewoon volstrekt idioot was).

L'Appartement
Hmm. Hmmmmm. Hm. Deze vond ik best wel goed, maar het is weer zo'n film met een twist. En er waren een paar dingetjes die iets te duidelijk waren, van die scenes waarbij je meteen weet dat ze nog eens terug gaan komen, maar vanuit een ander (après-twist) standpunt. En vanaf dat moment zit je gewoon overal op te wachten en verliest de film een beetje zijn doel. Desalniettemin zat het wel allemaal goed in elkaar en is 't een van de betere in zijn genre.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 12:38:05 #25
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_29808014
Gisteren in de bioscoop gezien.

(#6) Shichinin no samurai (Seven Samurai) (Akira Kurosawa, 1954)
Na 50 jaar nog steeds dé actiefilm. De actiescenes hebben niets aan kracht ingeboet, nog altijd vitaal, spectaculair en indrukwekkend. Vooral de veelgeprezen finale in de stortbui is om te smullen. De echte kracht van de film ligt echter in de twee uur die voorafgaan aan de actie. Daar krijgen de karakters uit de film de tijd om echte mensen te worden en wordt op sublieme wijze inzicht gegeven in de situatie. Dankzij de nauwgezette planning van de slag verlies je nooit het overzicht uit het oog. De uiteenlopende karakters van de samurai worden ook erg goed neergezet en vooral Kikuchiyo is een fantastisch personage. Met zijn doldrieste acties weet hij de lachers op z'n hand te krijgen, terwijl hij ook een serieuze kant heeft. De scene dat hij met die baby in z'n handen staat bijvoorbeeld, prachtig. *****
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')