abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 18 augustus 2005 @ 11:44:12 #1
127844 ronvonflon
--- ook voor jou! ---
pi_29748568
Tijdens een paar vakanties viel het me op dat in verschillende landen veel verschillende Nike (maar ook andere merken) producten zijn die hier niet te krijgen zijn. Af en toe lukt het om een artikel via internet te vinden, maar vaak verkopen die winkels dan alleen in het eigen land.

Omdat dit vaak hele mooie producten zijn denk ik dat ze best in Nederland te verkopen zijn. Ik kan alleen nergens informatie vinden over welke producten wel al in Nederland te krijgen zijn, waar ik kan inkopen etc etc. Alles wat je over Nike zoekt verwijst naar de nike.com site (en daar kan je heel weinig als je niet in de USA woont)

Weet iemand meer over Nike in Nederland (zit een EMEA hoofdkantoor in Hilversum, maar zijn onbeikbaar voor consumenten), of waar ik evt in kan kopen

Dank je!
--- niet voor mietjes! ---
pi_29749052
Weet je wat jij zou moeten doen?


Even naar de Kamer van Koophandel
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_29749101
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 11:44 schreef ronvonflon het volgende:
Tijdens een paar vakanties viel het me op dat in verschillende landen veel verschillende Nike (maar ook andere merken) producten zijn die hier niet te krijgen zijn. Af en toe lukt het om een artikel via internet te vinden, maar vaak verkopen die winkels dan alleen in het eigen land.

Omdat dit vaak hele mooie producten zijn denk ik dat ze best in Nederland te verkopen zijn. Ik kan alleen nergens informatie vinden over welke producten wel al in Nederland te krijgen zijn, waar ik kan inkopen etc etc. Alles wat je over Nike zoekt verwijst naar de nike.com site (en daar kan je heel weinig als je niet in de USA woont)

Weet iemand meer over Nike in Nederland (zit een EMEA hoofdkantoor in Hilversum, maar zijn onbeikbaar voor consumenten), of waar ik evt in kan kopen

Dank je!
Het lijkt me niet dat je als consument nike kan inkopen. En mocht je toevallig een winkel hebben ofzo dan heb ik slecht nieuws voor je Nike heeft een algehele leveranciers stop. Dus Nike neemt geen enkele nieuwe klant meer aan.
  donderdag 18 augustus 2005 @ 12:02:20 #4
127844 ronvonflon
--- ook voor jou! ---
pi_29749128
is er dan misschien ergens een tussenhandel?
--- niet voor mietjes! ---
pi_29749145
Ja dat zou nog wel kunnen maar daar moet je veel mensen voor kennen en dat gaat allemaal via via dus ik geef je heel weinig kans daarop.
  donderdag 18 augustus 2005 @ 12:09:02 #6
127844 ronvonflon
--- ook voor jou! ---
pi_29749280
maar ik ken al een hoop mensen... alleen niet de goede....

het moet toch mogelijk zijn om gewoon kleding te in- en verkopen???
hoe doen alle winkels dat dan?
--- niet voor mietjes! ---
pi_29749305
Winkels kopen via een importeur/distributeur.
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
  donderdag 18 augustus 2005 @ 12:33:48 #8
40967 Takemenow
Freelance is good!
pi_29749875
Alle grote merken als Nike, Adidas en PUMA werken via verschillende "lijnen" ... Zo heb je in bv de US veel meer sportgerichte artikelen en in Europe meer Lifestyle gerichte artikelen. Dit is dus per werelddeel verschillend. Dat betekent dus dat je in het ene werelddeel dat kunt kopen en in het andere werelddeel weer iets anders.

Het is bijna onmogelijk om als consument producten uit de US te krijgen of in te kopen, simpelweg omdat er enkel aan winkels / winkelketens wordt verkocht om de exclusiviteit te behouden.

Om in aanmerking te komen voor het verkopen van bepaalde producten moet je aan een flink aantal voorwaarden voldoen en wordt je winkel geclassificeerd naar het specifieke product dat je mag verkopen...

Beetje moeilijk verhaal misschien... sorry kan het niet duidelijker uitleggen
  Moderator donderdag 18 augustus 2005 @ 12:49:51 #9
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_29750302
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 12:01 schreef kultivate het volgende:

[..]

Het lijkt me niet dat je als consument nike kan inkopen. En mocht je toevallig een winkel hebben ofzo dan heb ik slecht nieuws voor je Nike heeft een algehele leveranciers stop. Dus Nike neemt geen enkele nieuwe klant meer aan.
Zeeman dan
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_29757147
Nike kijkt niet naar de winkels maar heeft gewoon sinds een paar jaar geleden gezegt vanaf nu geen nieuwe winkels erbij. Beetje lomp want je kunt beter de kwaliteit van je winkels verbeteren dan zeggen we willen het aantal niet vergroten.
  donderdag 18 augustus 2005 @ 22:05:26 #11
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_29765078
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 16:48 schreef kultivate het volgende:
Nike kijkt niet naar de winkels maar heeft gewoon sinds een paar jaar geleden gezegt vanaf nu geen nieuwe winkels erbij. Beetje lomp want je kunt beter de kwaliteit van je winkels verbeteren dan zeggen we willen het aantal niet vergroten.
ze hebben nu vaste kanalen voor hun product verkoop. En ze kunnen dus op die manier de lijntjes strakker gaan houden qua verkoop van hun producten. Op een later tijdstip kan nike dus gaan bepalen hoe wel en niet verkocht moet worden. Dus zo gek is het niet. Direct contakt met je klanten is op deze manier veel beter dan wanneer je 10.00000 winkels je product gaat laten verkopen.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_29766586
Ik zal zeggen, boycotten die hap! Maar wees eens eerlijk, is het niet een beetje uit? Zelf vind ik het over grote deel wat Nike in Nederland verkoopt rotzooi. Ok er zit wel eens iets leuks tussen, maar koop het nooit, want het merk doet me weinig. Naast dat, ben ik het volkomen met je eens dat Nike in het buitenland veel beter en mooiere producten verkoopt dan in Nederland.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')